نوشته شده توسط : ذهن نو

روش های یادگیری در موضوعات مختلف، متفاوت هستند. ما از ابتدای تولد تا کنون، در حال یادگیری مسائل مختلفی هستیم. برخی از این اکتساب ها خودآگاه و به صورت ارادی انجام می‌شوند؛ برخی دیگر به صورت ناخودآگاه. به هرحال ما به یادگیری نیاز داریم و باید روش های مختلف آن را شناخته تا بهترین و سریع ترین آنها را انتخاب کنیم. البته در مسیر آموختن، باید خود نیز تلاش کنیم و از دیگران هم کمک بگیریم.

یادگیری مفهومی بسیار گسترده است که مسائل زیادی را از جمله تفکر، منابع مختلف، حافظه، احساسات و حتی وجود یک معلم خوب را در برمی‌گیرد. در واقع می‌توان گفت عوامل موثر بر یادگیری نیز همین موضوعات هستند. در این مقاله به بررسی ویژگی های یادگیری و روش های آن خواهیم پرداخت.

منبع: روش های یادگیری | بهترین روش های یادگیری چیست؟

روش های یادگیری

ما برای رشد و تعالی خود و جامعه نیاز به یادگیری داریم. می‌توان گفت که روش های یادگیری مشخصی برای همه افراد وجود دارد؛ اما برخی آنها را برای خود شخصی سازی کرده و یا در آن روش بهتر عمل می‌کنند. به همین دلیل نمی‌توان برای آموختن چیزی به افراد مختلف، یک نسخه واحد برای همه پیچید. در ابتدا باید استعداد و توانایی آنها سنجیده شود و در قدم بعدی روش های مختلف را به کار برد. برای یادگیری هیچ انتهایی نمی‌توان در نظر گرفت.

ویژگی های روش های یادگیری

قطعا آموختن روش های یادگیری، خالی از لطف نیست. این موضوع هم باعث شناسایی دقیق تر استعدادمان می‌شود و هم دانش ما را بالاخواهد برد. این کار باعث می‌شود جنبه های مختلفی از خودمان را بشناسیم و از آنها بهره ببریم. برخی از مزایای یادگیری این روش ها شامل موارد زیر می‌شود.

????بالارفتن دانش اظهاری

دانش اظهاری یا توصیفی در رابطه با حقایق مطلق یا چیزهایی که تغییر ناپذیرند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال نقطه جوش آب، 100 درجه سانتی گراد است. دانش اظهاری یکی از ویژگی های روش های یادگیری است که باعث می‌شود دانش آموزان حقایق را راحت تر پذیرفته و بیاموزند. همچنین در یادآوری، نوشتن و صحبت کردن نیز موثر خواهد بود.

????بالارفتن کیفیت دانش روالی

دانش روالی، مربوط به چگونگی مسائل می‌شود. این نوع دانش به مکانیسم های عملی یا کاری اشیا مختلف پاسخ می‌دهد. در واقع مربوط به فرایند و نحوه انجام کار است. دانش روالی به افراد کمک کرده تا درک بهتری از نقشه و نمایش بصری یک ابزار یا فعالیت، داشته باشند. آموختن این موضوع از سن کودکی بسیار موثر خواهد بود چرا که در آینده کاربردهای زیادی در محل کار خواهد داشت. روش های یادگیری زیادی برای آموزش دانش روالی وجود دارد.

????دانش مفهومی

از دانش مفهومی، همانطور که از نامش پیداست برای یادگیری مفاهیم مختلف، نطریه ها و اصول انتزاعی، استفاده می‌شود. روش های یادگیری مختلف، این کیفیت را در افراد بالا برده، و در زمینه ریاضیات، علوم و فناوری موثر است. دانش مفهومی یکی از بنیادی ترین دانش هاست که دانش آموز باید برای یادگیری مسائل دیگر، آن را تقویت کند.

روش های یادگیری مختلف

همانطور که گفته شد؛ در ابتدا باید روش های مرتبط با موضوع مورد نظر را پیدا کرد. اما به طور کلی برخی از روش های یادگیری برای مسائل مختلف، مشترک هستند. سه روش کلی برای یادگیری از طریق دیداری، شنیداری و جنبشی یا لمسی انجام می‌گیرد که معلمان باید با توجه به توانایی های دانش آموزان از هر سه روش به صورت همزمان و یا یک روش خاص، استفاده کنند.

????روش های یادگیری دیداری

در این روش دانش آموزان  هوش دیداری خوبی داشته و بیشتر از طریق دیدن می‌آموزند. معمولا دانش آموزان این دسته در ردیف جلو نشسته، به محتواهایی مثل تماشای فیلم یا پوستر ها در کلاس درس علاقمند بوده و برای تجسم چیزها، چشم های خود را می‌بندند. اگر از بین روش های یادگیری مختلف، روش دیداری را ترجیح می‌دهید؛ از ابزارها و تمرینات بصری استفاده کرده، نمودارها و مدل های مختلف ترسیم کنید و یادداشت برداری نمایید.

????روش های یادگیری شنیداری

برخی از دانش آموزان به تصاویر و صحنه ها اهمیت نداده ولی اصوات را به خوبی به یاد می‌آورند. معمولا مکانی را در کلاس درس انتخاب می‌کنند که بتوانند به خوبی بشوند؛ ولی زاویه دید برایشان اهمیتی ندارد. آنها همچنین موقع درس خواندن نیز مطالب را با صدای بلند با خود تکرار می‌کنند. روش های یادگیری که برای این دسته از افراد موثر خواهد بود ضبط کردن صدا، سوال پرسیدن و تکرار کردن با خود و ملحق شدن به گروهای کوچک تر است؛ که درآنها صدا راحت تر شنیده می‌شود.

????جنبشی-لمسی از روش های یادگیری

افرادی که از روش های یادگیری جنبشی- لمسی استفاده می‌کنند. تمایل دارند از ابزارها و اشیاهای مختلفی حین یادگیری استفاده کنند یا مدام در حال حرک و جنب و جوش باشند. معمولا به رشته های هنری بیشتر علاقمند هستند و حین صحبت کردن از دست ها و به طورکلی زبان بدن استفاده می‌کنند. روش های مناسب برای چنین افرادی نمایش مفاهیم، برجسته سازی مطالب درسی، مشارکت در فعالیت های گروهی و حرکتی، خوهد بود.

توصیه های کلی برای کارایی بیشتر روش های یادگیری

قطعا شناسایی استعداد و توانایی همه افراد، امکانپذیر نخواهد بود. به همین دلیل برخی از روش های یادگیری مشترک برای همه گروه ها مناسب و اثربخش خواهد بود. معمولا این روش ها در همه سیستم های آموزشی استفاده می‌شوند و فراهم کردن این شرایط نیز راحت تر است.

????تقویت حافظه و بالابردن هوش هیجانی

تقویت حافظه در اثربخشی روش های یادگیری بسیار موثر است. درواقع اگر فرد حافظه خوبی نداشته باشد یا مدام همه چیز را فراموش کند؛ آموزش به او بسیار سخت خواهد شد. همچنین هوش هیجانی نیز باعث عملکرد بهتر خواهد شد. برای تقویت حافظه راهکارهای عملی زیادی وجود دارند. تغذیه سالم، حل کردن جدول و بازی های فکری، عادت های رفتاری مناسب و… همگی در بالابردن ظرفیت حافظه تاثیر دارند.

????تاثیر علاقه در یادگیری

تاثیر علاقه در روش های مختلف یادگیری بر کسی پوشیده نیست. تحقیقات زیادی نشان داده اند که اگر کاری با علاقه انجام شود؛ برای مدت زمان بیشتری در حافظه باقی خواهد ماند و همچنین موثر تر است. با وجود علاقه به موضوعی، افراد تلاش بیشتری برای یادگیری کرده و دیرتر ناامید می‌شوند. همچنین احتمال موفقیت آنها نیز بیشتر خواهد شد.

????استفاده از امکانات مختلف برای یادگیری

امروزه امکانات و تجهیزات زیادی برای آموزش وجود دارند؛ که استفاده از آنها یادگیری را ساده تر و سریع تر خواهند کرد. افراد می‌توانند با وسایل ارتباطی مختلف و اینترنت در دوره های مختلفی شرکت کرده و موضوعات زیادی را بیاموزند. البته استفاده از تجهیزات، جزو روش های یادگیری مکمل محسوب می‌شود و نباید به آنها بیش از حد اهمیت داد.

????تلاش مداوم و صبر

در فراید آموزش و استفاده از روش های یادگیری مختلف، افراد باید صبور بوده و پشتکار داشته باشند. یادگیری در یک حاصل نمی‌شود. با گذشت زمان و تلاش، همه چیز را خواهید آموخت و نیازی به نگرانی نیست. افراد باهم متفاوت بوده و هر فردی نیاز به زمان مشخصی برای یادگیری مطالب جدید دارد. به خود و یا دیگران فشار وارد نکنید. بسیاری از افراد به خاطر این موضوع دچار اضطراب می‌شوند و دیگر نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. بهتر است صبور باشید و به تلاش خود ادامه دهید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که روش های مختلف یادگیری باعث ثبت اطلاعات در ذهن برای همیشه نخواهد شد یا تضمین کننده موفقیت نیست. بلکه باید بعد از آموختن، مطالب را وارد حافظه بلند مدت خود کرده و به موقع از آنها استفاده کنید. در این زمینه خود را با دیگران مقایسه نکنید؛ هر فردی روش مخصوص به خود را دارد. از راهکار های ارائه شده کمک گرفته و با یک مشاور نیز مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش های یادگیری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.



:: برچسب‌ها: روش های یادگیری | بهترین روش های یادگیری چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شاید باورتان نشود اما بسیاری از مردانی که خیانت می کنند همسرشان را دوست دارند و در صورت برملا شدن خیانت‌شان حاضر به جدایی و برهم زدن زندگی مشترک‌شان نیستند. همین مساله موجب سردرگمی خانم‌ها شده و باعث می‌شود عشق شوهرشان را باور نکنند. طبق آمار طلاق در کشور ایران در دهه هشتاد و پس از آن طلاق (به خاطر خیانت) به طور صعودی افزایش یافته است. وقتی مرد/زن هر گونه روابط جنسی یا عاطفی برقرار کند که خارج از چارچوب قواعد و اصول رابطه زناشویی باشد، خیانت رخ داده است. در ادامه به دلایل بروز چنین رفتاری از جانب مردان با وجود علاقه به همسرشان پرداخته‌ایم.

منبع: چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟

ایا علاقه به همسر به طور قطعی می تواند مانع از خیانت شود؟

دلبستگی و علاقه به همسر یکی از عوامل مهمی است که وجود آن در یک رابطه زناشویی پایدار و دو طرفه لازم بوده و نبود آن می‌تواند آن رابطه را در معرض خطرات و لرزش‌هایی قرار دهد و به ناپایداری و تخریب ستون‌های رابطه‌ای بیانجامد. هر چقدر میزان علاقه و وابستگی به همسر بیشتر باشد، به دنبال آن تعهد فرد نسبت به رابطه با همسر خود بیشتر شده، ثبات رابطه افزایش یافته و تمایل بیشتری برای ادامه رابطه و ماندن در آن پیدا خواهد کرد؛ بدون این که شخص دیگری یا انگیزه‌های درونی خود فرد بخواهند او را به سمت خارج شدن از حدود معین و ثابت رابطه حال حاضر خود سوق دهند.

حال در این میان دیده شده مردانی با وجود اظهار علاقه و دلبستگی به همسر خود، دست به خیانت‌هایی در خارج از حیطه روابط زناشویی خود می‌زنند و به برقراری روابط مخفیانه با یک شخص سوم –چه جنسی و چه عاطفی- می‌پردازند. این خیانت ناشی از نوعی تعارض بین گفته‌ها و عمل خیانتکار می‌باشد که می‌تواند نشان دهنده نوعی اختلال و بیماری در رفتار او باشد.

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟ 

علل مختلفی می‌توانند پاسخی مناسب برای سوال چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند باشد. در ادامه به توضیح و بررسی شایع‌ترین و مهم‌ترین این علل خواهیم پرداخت.

????سابقه خیانت های پیشین

مردانی که قبلا سابقه خیانت به شریک زندگی خود را داشته باشند، احتمال این که دوباره مرتکب این رفتار شوند بیشتر از سایر مردان است. تحقیقات و گزارشات مربوطه نشان می‌دهند که اگر فردی در رابطه‌ای که در آن قرار دارد دست به خیانت به شریک زندگی خود بزند، احتمال این که در رابطه آینده خود نیز به طرف مقابلش خیانت کند به میزان 3 برابر بیشتر از کسانی است که تا به حال سابقه خیانت نداشته اند.

????مشکلات روانی و اختلالات شخصیتی

مشاهده شده است کسانی که دچار اختلالات شخصیتی خاصی نظیر اختلال خود شیفتگی (عشق و علاقه افراطی به خود و دانستن خود به عنوان مرکزیت تمام اتفاقات) و یا شخصیت‌های مردم ستیز و ضداجتماعی هستند، احتمال بیشتری به همسر خود خیانت می‌کنند؛ حتی اگر علاقه و دلبستگی زیادی به آن‌ها نشان دهند.

کسانی که دارای شخصیت خودشیفته هستند اغلب تمام گرایشات و لذت‌ها را برای خود می‌خواهند و نسبت به دیگران توجه یا علاقه زیادی نشان نمی‌دهند. بنابراین تمام کارهایی که انجام می‌کنند را اعمال به جا و درستی انگاشته و برای خود محدودیتی در مرتکب شدن آن‌ها متصور نمی‌شوند. به همین دلیل می‌توانند به راحتی به خیانت کنندد، بدون این که نگران آسیب ورنجی باشند که به شریک زندگی‌شان می‌دهند. این اختلال نه تنها در جنس مرد، بلکه در زنان هم می‌تواند منجر به خیانت به همسرشان شود.

سایر انواع اختلالات شخصیتی و عدم تکامل جنبه‌های روانی در افراد که می‌تواند احتمال خیانت به همسر را بالا ببرد شامل؛ داشتن احساس ناامنی در رابطه، اختلال در برقراری روابط صمیمانه و دوری از نزدیکی، اختلال شخصیت دو قطبی، اعتماد به نفس پایین و نداشتن عزت نفس می‌باشد.

????داشتن انواع اعتیاد

وجود انواع مختلفی از اعتیاد در هر دو جنس می‌تواند نقش برجسته‌ای در بروز خیانت باشد. حال این اعتیاد می‌تواند انواع مختلفی را از قبیل اعتیاد به مواد مخدر، الکل، انواع داروها، رفتارهای پر خطر، شرط بندی و یا حتی اعتیاد جنسی را شامل شود. شخصی که به نوعی از اعتیاد جنسی مبتلاست، قادر به کنترل خواسته‌ها، تمایلات و رفتارهای خود از نظر جنسی نبوده و همین افراط در فعالیت‌های جنسی و عدم ارضا نیازهای او توسط شریک فعلی‌اش باعث می‌شود که به دنبال راه‌های دیگری برای ارضا این نیازها رفته و در کسان دیگر به غیر از همسر خود بخواهد این خواسته‌ها و تمایلات افراطی خود را برآورده کند.

????وجود آسیب هایی در گذشته (اغلب در کودکی)

گاه ممکن است که در گذشته همسرتان رخدادهای ناگواری وجود داشته باشد که آسیب‌هایی را به روان و جنبه‌های مختلف شخصیتی او وارد کرده و این آسیب‌ها و نقایص در تمام زندگی همراه او باشند. تعداد بسیاری از این افراد که از یک زخم دیرینه در روح و روان خود رنج می‌برند معمولا سعی در پنهان کردن و مخفی نمودن آن از دیگران دارند.

زمانی هم که این افراد وارد رابطه با شخصی شده و یک زندگی جدید را شروع می‌کنند، هر چقدر هم از زندگی خود رضایت داشته و به همسر خود علاقه وافر و سرشاری داشته باشند، این ضربه روحی همچنان در اعماق ذهن ناخود آگاه آن‌ها حضور داشته و به گونه‌ای رفتارها و اعمال این اشخاص را تحت تاثیر قرار می‌دهد و منجر به خیانت می‌شود.

راه های کاهش آسیب های روحی مربوط به گذشته

این آسیب‌های روحی که در فرد به وجود می‌آید، می‌تواند ناشی از هر گونه اتفاق ناخوشایند در گذشته او نظیر خشونت جسمی، آزار و اذیت جنسی، کمبود محبت و عاطفه، نداشتن روابط سالم با والدین و طی نکردن مراحل رشد جسمی و روانی دوران کودکی به شکل صحیح باشند.

مردان/زنان اغلب این اتفاقات را به عنوان نقاط تاریک و آسیب پذیر شخصیت خود می‌دانند و تمایلی به افشای این تجربه‌های تلخ ندارند؛ حال آن که با مطرح کردن این مشکلات و در میان گذاشتن آن‌ها با یک روان درمانگر یا مشاور و حتی همسر خود می‌توانند به پشت سر گذاشتن آن‌ها و بهبود این آسیب‌ها فکر کنند.

????کسانی که شاهد خیانت والدین خود بوده اند

همچنین می‌توان گفت کودکانی که شاهد خیانت والدین خود بوده‌اند و یا از جانب والدین غفلت و اهمالی نسبت به آن‌ها –چه از نظر مادی، روانی، عاطفی- صورت گرفته باشد، احتمال خیانت این کودکان در بزرگسالی هم به میزان زیادی افزایش خواهد یافت. آنان تصور می‌کنند که خیانت یک امر عادی بوده و بین همه زوجین رایج است.

????عدم رضایت جنسی و عاطفی

گاهی مردان با وجود علاقه زیادی که به همسر خود دارند، به دلیل عدم رضایت جنسی و عاطفی از شریک زندگی خود به یک ارتباط خارج از چهار چوب خانواده روی می‌آورند و این گونه زمینه خیانت شکل می‌گیرد. در واقع در بین مردان نیازهای جنسی بیشتر عامل بروز خیانت است که این امر در زنان بیشتر نیازهای عاطفی را شامل می‌شود. اصلاح روابط میان زن و شوهر می‌تواند در کاهش بروز خیانت تاثیر گذار باشد.

چکار کنم که شوهرم به من خیانت نکند؟

همانطور که گفتیم ریشه اصلی بیشتر خیانت مردان مشکلات روحی و روانی و یا کاستی‌هایی است که در رابطه عاطفی یا جنسی با همسر خود دارند. برای ریشه یابی مشکل اصلی و برطرف کردن آن تنها راه ارتباط با یک مشاور روانکاو است، یک مشاور با بررسی جوانب مختلف زندگی زناشویی و همچنین کنکاش در گذشته فرد، علت اصلی بروز خیانت را دریافته و راهکارهای لازم را جهت بهبودی و رفع مشکل ارائه می‌دهد.

پژوهش های انجام شده در رابطه با خیانت مردان

نتايج پژوهش‌های انجام گرفته توسط دکتر مجتبی حبیبی عسگر اباد و زهرا حاجی حیدری در مورد علل خیانت زناشویی نشان می‌دهد كه يكی از علل اصلي خيانت مردان، عدم رضايت جنسی در رابطه زناشویی می‌باشد كه ممكن است از اختلالات جنسی خود فرد يا همسرش نشأت گيرد. به طور كلی، عدم رضايت جنسی موجب می‌شود مردان اقدام به برقراری ارتباط فرا زناشویی كنند. برای حل اين مسئله، می‌توان با فرهنگسازی در جامعه برای مراجعه به سكس تراپی و مشاوره، گامی در جهت كاهش خيانت برداشت.

عوارض خیانت مردان به زنی که دوستش دارند

 

خیانت با هر دلیلی که انجام شود؛ عوارضی برای خود فرد و شریکش ایجاد خواهد کرد. خیانت در رابطه، یکی از بدترین مسائل است که کنار آمدن با آن آسان نخواهد بود. در برخی موارد، زندگی افراد بعد از خیانت به طور کلی تغییر می‌کند. قبل از خیانت باید به خوبی در مورد عواقب فکر کرد؛ چرا که قطعا نتایج بدی خواهد داشت. برخی از آثار خیانت شامل موارد زیر می‌شود.

بی اعتمادی

بروز مشکلات روانی مختلف

بی علاقگی نسبت به ازدواج و رابطه

آثار جسمانی

احساس تنهایی و ناامیدی

سخن پایانی

نمی‌توان با اطمینان گفت که مردان به زنانی که به آنها علاقه دارند؛ خیانت نمی‌کنند. خیانت به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و عوامل زیادی در آن موثر هستند. برای جلوگیری از بروز خیانت، زوجین باید هر دو تلاش کرده و از آن جلوگیری کنند. در این مسیر می‌توان از یک روانشاس زوج و یا خانواده نیز کمک خواست. همچنین همدلی و همراهی دو طرف نیز برای از بین بردن این بحران، اثربخش خواهد بود. همانطور که گفته شد؛ خیانت یکی از معضلات جامعه امروزی است که باید در جهت برطرف کردن آن تلاش کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟



:: برچسب‌ها: چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رشته معماری یکی از رشته های محبوب در مهندسی به شمار می‌آید. این رشته مهندسی یک دانش میان رشته ای است. معماری متشکل از هنر و فن است و در زیر مجموعه ریاضی و فیزیک قرار دارد. در مهندسی معماری جنبه های هنری مانند نوآوری در طراحی، ایده پردازی، خلق فضاهای جدید، تعریف بهتر عملکرد و تجسم فرم بسیار کارآمد است. و جنبه های فنی مانند تکنیک های ساخت، بحث اجرایی و جزئیات اجرایی وجود دارد.

در واقع در این رشته مهندسی اگر خلاقیت هنری و فنی خوبی داشته باشید، موفق تر خواهید شد. اگر قصد ادامه تحصیل رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارید؛ باید حتما با زیر مجموعه های مختلف این رشته آشنا شوید. برای اطلاع از هوش مورد نیاز جهت تحصیل در رشته معماری حتما از روانشناس کمک بگیرید.

منبع: رشته معماری | معماری برای چه کسانی مناسب است؟

رشته معماری چیست؟

رشته معماری تلفیقی از فن و هنر است. اگر فرد خلاقی هستید که به راحتی ایده های جدید به ذهن شما می‌آید و هم چنین در ساخت و ساز وسواس به خرج می‌دهید؛ این رشته مناسب شماست. این رشته در دو جنبه هنری و فنی است. به این منظور که معمار هر آنچه در ذهنش است را با خلاقیت و هنری که دارد ایده سازی می‌کند، سپس به آن قابلیت اجرا سازی می‌دهد. وجود این دو جنبه بسیار برای معمار ضروری است.

شایان ذکر است که اگر علاقه به رشته معماری دارید؛ اما از استعداد های خود در این زمینه بی خبر هستید، باید استعدادیابی برای شما صورت بگیرد. و هوش شما سنجیده شود. و اگر در این زمینه آزمون شما متناسب با رشته معماری بود، به کسب درآمد بیشتری نیز خواهید‌رسید.

رشته معماری مناسب افرادی است که در خلاقیت قدرت بالایی دارند، ذوق هنری و تخیل قوی نیز در ایده پردازی دارند. هم چنان در کنار هوش هنری، فرد باید به جنبه های فنی مانند ساخت و ساز علاقه داشته باشد. معمارانی که جنبه هنری و فنی قوی دارند؛ شغل بهتری را پیش رو خواهند داشت.

کدام دوره دبیرستان در رشته معماری کاربرد بیشتری دارد؟

رشته معماری از زیر مجموعه های فیزیک، ریاضی، کار و دانش، فنی و حرفه ای در دانشگاه های مربوطه دانشجو پذیرش می‌کند. دانشجویانی که دوران تحصیلی خود را در مدارس کار و دانش و یا فنی و حرفه ای گذرانده اند، نسبت به این رشته آشنایی بیشتری دارند. اما تازگی مباحث در رشته معماری برای دانشجویانی است که دوران دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک تحصیل کرده‌اند. در این بخش مقاله راجع به دروس مقطع دبیرستان که باعث موفقیت بیشتر در رشته مهندسی می‌شود؛ توضیح داده ایم.

???? دروس عمومی مانند ادبیات، معارف اسلامی و … . که در دانشگاه رشته معماری نیز دانشجو باید تعدادی واحد این چنین بگذراند.

???? دروس مرتبط با تاریخ ایران و جهان، به دلیل آشنایی با سبک های معماری در دوره های مختلف و کسب دانش در زمینه درک ارتباط میان سبک دوره های تاریخی مختلف.

???? زبان انگلیسی در سطح خوب، به دلیل مطالعه رفرنس ها و منابع اطاعاتی جدید و قدیم.

????دروس مرتبط با ریاضی و حسابان عمومی، به دلیل توانایی در محاسبات اولیه مهندسی.

???? دروس مربوط به هندسه و ترسیم فنی؛ این دروس برای ترسیمات در رشته معماری کاربردی است.

گرایش رشته های معماری جهت ادامه تحصیل

رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد سه زیر مجموعه دارد که هر کدام مجموعه های متفاوتی دارند. برای ادامه تحصیل می‌توانید رشته های مجموعه مختلف را بررسی کنید و سپس بر اساس سلیقه به ادامه تحصیل بپردازید. در این بخش مقاله راجع به گرایشات رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد توضیح داده‌ایم.

???? مجموعه معماری

یکی از گرایشات مربوط به رشته معماری، در دسته مجموعه معماری قرار دارد. که در این بخش به زیر مجموعه های آن اشاره کرده ایم.

???? گرایش معماری منظر

یکی از گرایشات رشته معماری در مقطع ارشد، معماری منظر است. در این گرایش به طراحی و سازماندهی فضاهای بیرون می‌پردازند. به طور کلی بیشتر با محیط طبیعی سر و کار دارند.

???? گرایش معماری-معماری

از دیگر گرایشات رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد، معماری است. که به طراحی فضا برای انسان و مطالعه بر افزایش کیفیت معماری های در حال انجام است. در واقع این گرایش، به شیوه تخصصی همان دوره کارشناسی است.

???? گرایش معماری داخلی

معماری داخلی یکی از گرایشات رشته معماری است. که به طراحی فضاهای داخلی و انجام معماری در داخل ساختمان است.

???? گرایش بازسازی پس از سانحه

بازسازی پس از سانحه یکی از گرایشات رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد است. به دلیل وقوع سوانح و بلایای طبیعی، هم چنین ورود خسارت به سازه ها و محیط؛ این گرایش به بازسازی فضاهای تخریب شده می‌پردازد. و هم چنین راهکارهایی را در جهت مقابله با سوانح پیش از وقوع، یا هنگام وقوع به کار می‌گیرند تا از میزان اثرات مخرب کم کنند.

???? گرایش معماری ایران

در گرایش معماری ایران رشته معماری، در خصوص پیشینه و تاریخ معماری و شهرسازی در ایران می‌پردازند و سعی در بازآفرینی چیزی که فراموش شده و ارتباط میان گذشته و آینده دارد.

???? گرایش معماری اسلامی

گرایش معماری اسلامی یکی از گرایش های رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد است. در این گرایش به مطالعه تخصصی بر معماری ایران و جهان در دوره اسلامی می‌پردازند.

???? مجموعه شهرسازی

یکی از گرایشات مربوط به رشته معماری، در دسته مجموعه شهرسازی قرار دارد. که در این بخش به زیر مجموعه های آن اشاره کرده ایم.

???? گرایش برنامه ریزی شهری

گرایش برنامه ریزی شهری در رشته معماری، به سیاست گذاری های شهری و ارزیابی طرح کلان منطقه ای می‌پردازد.

???? گرایش طراحی شهری

یکی از گرایش های رشته معماری در مقطع ارشد، طراحی شهری است. در این گرایش به بحث های کلان در خصوص طراحی شهرک ها و فضاهای شهری می‌پردازد. و به صورت کلی شهرسازی را مورد هدف قرار داده است.

???? مجموعه مدیریت پروژه و ساخت

یکی از گرایشات مربوط به رشته معماری، در دسته مجموعه مدیریت پروژه و ساخت قرار دارد. که در این بخش به زیر مجموعه های آن اشاره کرده ایم.

???? گرایش انرژی معماری

گرایش انرژی معماری یکی از گرایشات در مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری است. این گرایش با توجه به آلودگی های زیست محیطی بنا شده است. و در خطر بودن محیط انسانی و لزوم توجه به بحث صرفه جویی در مصرف انرژی و ساخت ساختمان هایی با حداقل انرژی، عامل اصلی تشکیل این رشته است.

???? گرایش مدیریت پروژه

گرایش مدیریت پروژه رشته معماری، با بحث های مدیریتی پروژه های کلان مانند برنامه ریزی، کنترل و هدایت به وجود آمده است.

???? گرایش تکنولوژی معماری

گرایش تکنولوژی در رشته معماری، بیشتر از همه به تکنولوژی های نوین ساختمانی و ارتباط میان سازه و معماری می‌پردازد.

مهم ترین دروس دانشگاهی رشته معماری چه چیزهایی هستند؟

رشته معماری دروس مهم و تخصصی در دانشگاه دارد. تعداد واحد هایی که در دانشگاه باید بگذرانید، 20 واحد دروس عمومی، 29 واحد دروس پایه، 60 واحد دروس اصلی، 27 واحد دروس تخصصی و 4 واحد دروس اختیاری است. که در این بخش مقاله به تعدادی از دروس دانشگاهی اشاره کرده ایم.

???? طراحی معماری

????  آشنایی با مصالح ساختمانی

????طراحی فنی ساختمان

???? عناصر و جزئیات اجرایی ساختمان

???? ترسیم فنی و نقشه کشی

????ساخت و ارائه

???? مبانی نظری معماری

???? تاریخ معماری ایران و جهان

????هندسه ترسیمی

???? انسان، طبیعت، معماری

???? روستا

????مباحث سازه ای

???? مبحث 13 مقررات ملی ساختمان

???? تهیه طرح هادی روستایی

????مدیریت تشکیلات کارگاهی

???? متره و برآورد

???? تنظیم شرایط محیطی

????تاسیسات ساختمانی

???? تحلیل خطر لرزه ای ساختگاه برای برآورد آثار زلزله با اکسل

???? آشنایی با مصالح ساختمانی

????فیلم آموزش برق و کنترل های تاسیسات

???? تاسیسات الکتریکی- نور و صدا

???? مرمت ابنیه تاریخی

????بیان معماری- اسکیس و راندو- مقدماتی

???? آشنایی با اصول حفاظت و مرمت

???? تحلیل فضای شهری

????بررسی و تحلیل توسعه نظام شهری ایران

???? طراحی پیاده راه شهری با رعایت اصول امنیت محیطی

???? مبانی نظری و فرایند طراحی شهری

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش ریاضی و منطقی کلیک کنید.

فارق التحصیل رشته معماری در چه کارهایی می‌تواند فعالیت داشته باشد؟

افرادی که فارق التحصیل رشته معماری هستند، می‌توانند در بسیاری از موسسات کار کنند. برای خود شرکت تاسیس کنند و یا به آموزش دانشجویان معماری بپردازند. تنوع شغلی در این رشته فراوان است. که در این بخش مقاله راجع به زمینه های کاری رشته معماری توضیح داده ایم.

???? مشغول در بازار آزاد

???? تاسیس دفتر طراحی شخصی

????همکاری با شرکت های مهندسی

???? تاسیس شرکت های مختلف مهندسی در زمینه ساخت و ساز

???? طراحی معماری ساختمان‌های مختلف بصورت پروژه‌های شخصی

????کسب پروانه اشتغال به کار مهندسی از وزارت راه، مسکن و شهرسازی

???? طراحی داخلی ساختمان‌های مختلف از قبیل مسکونی، اداری، تجاری و …

???? همکاری بعنوان طراح معمار در شرکت‌های معماری

????نظارت بر اجرای پروژه‌های شخصی

???? طراحی نمای ساختمان‌های مختلف از قبیل مسکونی، اداری، تجاری و …

???? اجرای ساختمان‌های گوناگون بصورت همکاری با طراحان و سرمایه‌گذاران مختلف

????استخدام به عنوان نقشه‌کش معماری در دفاتر مهندسی مختلف

???? نظارت بر اجرای پروژه‌های ساختمانی بصورت همکاری با دفاتر مختلف معماری

???? مدلساز و طراح سه بعدی پروژه‌های معماری

????متره و برآورد پروژه‌های ساختمانی

???? تدریس دروس تخصصی معماری به دانشجویان

???? مشاور ساخت و ساز

????تاسیس کلینیک‌های ساختمانی و ارائه خدمات مربوط به مصالح ساختمانی

بازار کار رشته معماری چگونه است؟

بازار کار رشته معماری برای افرادی که جنبه هنری و فنی خوبی دارند و همچنین از مهارت های بالایی برخوردارند؛ بسیار مورد قبول است. مهندس معمار اگر از مهارت های کافی برخوردار باشند؛ می‌توانند به راحتی در شرکت های مهندسی و دفتار فنی مشغول به کار شوند. یا حتی برای تاسیس دفتر طراحی اقدام کنند.

رشته معماری همچنین در موسسات و ادارات دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه تمامی کارفرمایان و مهندیس در جستوجوی سازه با کیفیت هستند، اگر مهارت های کافی داشته باشید، به راحتی می‌توانید در فضاهای مختلف مشغول به کار شوید. بنابراین باید جنبه های هنری و فنی خود را تقویت کنید.

طراحی فضاهای داخلی از دیگر بازارهای کاری برای رشته معماری است. در این شغل می‌توانید به طراحی فضاهای داخلی و نماهای پروژه های مختلف بپردازید. که هر کدام دستمزدهای جداگانه ای دارد.

درآمد رشته معماری بستگی به گستردگی بازار کاری دارد. به طور کل حداکثری را برای این رشته نمی‌توان در نظر گرفت. اما معماران در یک زمینه فعالیت نمی‌کنند و می‌توانند از گرایشات مختلف در زمینه های متفاوت درآمد کسب کنند. در حقیقت این مهارت های فردی هستند که معماران را از یکدیگر متمایز می‌کنند و موقعیت های شغلی متفاوتی را کسب می‌کنند. به همین دلیل برای کسب درآمد بیشتر حتما مهارت های مختلف کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی کلیک کنید.

ادامه تحصیل رشته معماری در ایران چگونه است؟

رشته معماری در ایران تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز امکان پذیر است. و گرایش های مختلف این رشته در مقاطع مختلف نیز قابل تحصیل است. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که با مشاورین تحصیلی مشورت کنید و حتما زیر مجموعه های تحصیلی مورد علاقه را بررسی کنید. تا بر اساس علاقه و استعداد خود به تحصیل بپردازید.

امکان ادامه تحصیل رشته معماری در خارج از ایران چگونه است؟

به دلیل اینکه رشته معماری به صورت جهانی و در سراسر دنیا کاربرد دارد، قابلیت ادامه تحصیل آن در خارج از کشور وجود دارد. کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه، آلمان، سوئد، دانمارک، ایتالیا و کشورهای همسایه مانند ترکیه در رشته مهندسی معماری به شیوه بورسیه و آزاد به جذب دانشجو می‌پردازند. البته که شرایط هر متقاضی با یکدیگر متفاوت است.

کشورهای دیگری مانند کانادا، استرالیا، ایالات متحده و … در زمینه معماری مخصوصا کارشناسی ارشد شرایط تحصیلی برای متقاضیان فراهم می‌کنند. البته توجه داشته باشید که ادامه تحصیل در خارج از کشور نیازمند تسلط به زبان کشور مورد نظر و یا آشنایی با زبان انگلیسی دارد. برای کسب نمره قبولی باید در آزمون های بین المللی و معتبر زبان های خارجی مانند آیلتس، تافل و دولینگو شرکت کنید

کلام آخر

همانطور که گفته شد، رشته معماری یکی از رشته های پر طرفدار این روزها است. و نیازمند حرفه هنری و فنی است. این رشته که در دسته مهندسی قرار دارد، در تمامی کشورهای جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. درآمد شغلی معماران بستگی به میزان استعداد، خلاقیت و سازه های او دارد. هرچقدر یک فرد در زمینه معماری با مهارت های بالاتری کار انجام دهد، شغل های مناسب تری کسب خواهد کرد. برای اطلاع از اینکه رشته معماری مناسب با ویژگی های هوشی و استعدادی شماست، نیازمند مشورت با روانشناس هستید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته معماری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: رشته معماری | معماری برای چه کسانی مناسب است؟



:: برچسب‌ها: رشته معماری | معماری برای چه کسانی مناسب است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تهمت زدن در محیط کار، یکی از رفتارهای غیرحرفه ای افراد است که عواقب بدی خواهد داشت. فارغ از مجازات ها و جرم انگاری تهمت و افترا، به بازیچه گرفتن آبرو و احترام افراد، کار درستی نیست. پرداختن به حواشی و شایعه پراکنی، از جنبه های تهمت زدن هستند که افراد باید از آن جلوگیری کنند.

 

افراد با فاجعه سازی و از کاه کوه ساختن، خطای دیگران را بزرگ کرده و به آنان تهمت می‌زنند. فراموش نکنید که همه افراد دچار اشتباهاتی می‌شوند و هیچکس کامل نیست. اما نباید چیزی را که در مورد آن مطمئن نیستیم؛ به دیگران نسبت دهیم. در این مقاله قصد پرداختن به عوامل موثر بر تهمت زدن در محیط کار و دلایل آن را خواهیم داشت. 

منبع: تهمت زدن در محیط کار | عاقبت تهمت زدن

تهمت زدن در محیط کار

این رفتار شاید در هر مکانی اتفاق بی‌افتد؛ اما با توجه به اینکه زمان زیادی را در محل کارمان می‌گذرانیم، تحمل این شرایط برایمان سخت تر خواهد شد. افراد در محیط کار نیاز به امنیت روانی دارند. تهمت زدن در محیط کار، این آرامش را از بین خواهد برد و کارمندان را مستعد رفتارهای مخربی خواهد کرد. فرقی نمی‌کند که این عمل از سمت چه کسی صورت گیرد؛ به هرحال تاثیرات منفی بر سلامت روان افراد خواهد داشت.

علت تهمت زدن در محیط کار

تهمت زدن در محیط کار، به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. معمولا همکاران با یکدیگر یا با مدیر خود مشکلاتی دارند؛ که همین مورد باعث این رفتار در آنها خواهد شد. فراموش نکنید که افترا در محل کار، باعث فرسودگی شغلی زودتر از موعد افراد خواهد شد و تاثیرات بدی برای آنها خواهد داشت. برخی از دلایل این رفتار در فضای حرفه ای به دلایل زیر اتفاق می‌افتد.

⭕رقابت ناسالم

با وجود رقابت ناسالم در فضای شغلی، تهمت زدن در محل کار طبیعی خواهد بود. برای مثال فردی که شاهد ترفیع گرفتن همکار خود است؛ به جای تلاش برای بهتر شدن و تلاش بیشتر، به همکار خود تهمت می‌زند تا باعث تنزل درجه او شود. مدیران در این زمینه می‌توانند بسیار موثر باشند و محیطی سالم برای کارمندان خود فراهم کنند.

⭕حسادت

حسادت در محل کار، رفتاری رایج است اما طبیعی نیست. همکاران باید همدلی و‌ مشارکت را جایگزین حسادت کرده و مانع از تهمت زدن در محیط کار شوند. حسادت باعث خواهد شد تا افراد برای شکست یکدیگر دست به کارهای غبراخلاقی بزنند. به طور کلی حسادت عادت مخربی است و عواقب بدی برای افراد به همراه خواهد داشت. در واقع دلیل اصلی بسیاری از رفتارهای غیرحرفه ای افراد مخصوصا در محل کار، همین خصوصیت اخلاقی است.

⭕خصومت شخصی میان افراد

بسیاری از همکاران به دلیل وجود خصومت های شخصی با یکدیگر، دست به تهمت زدن در محیط کار می‌زنند. در برخی موارد حتی مشکل آنها مربوط به محل کار هم نمی‌شود و یا هیچ دلیل روشنی برای آن ندارند. برای مثال فقط می‌گویند که رفتارهای همکارهایشان خوشایند آنان نیست و می‌خواهند که آنان را از میدان بر در کنند. اما در محیط کار باید به مهارت و توانمندی های فرد توجه کرد و نه سلیقه شخصی.

برخی از افراد به دلیل ابتلا به اختلالات شخصیتی یا روانی، تهمت زدن در محیط کار را انجام می‌دهند. در واقع هیچ مشکلی در محل کار وجود ندارد و یا همکار آنها هیچ کار خطایی انجام نداده است. اما آنها برای تخلیه هیجان خود و یا به دلیل خصوصیات شخصیت ضداجتماعی شان، برای دیگران ایجاد حواشی می‌کنند. چنین افرادی تصور می‌کنند با وجود بقیه همکاران موقعیت های شغلی و پیشرفت آنها ضایع می‌گردد. 

راهکارهایی برای جلوگیری از تهمت زدن در محل کار

این رفتار از طرف هر فردی که صورت می‌گیرد؛ باید متوقف شود. تهمت زدن در محیط کار به هیچ عنوان شایسته فضای شغلی نیست و همه افراد را درگیر خواهد کرد. برخی از راهکارهایی که در این زمینه می‌توان بکار برد؛ شامل موارد زیر می‌شود.

✅به تهمت ها دامن نزنید

اگر تهمت زدن در محیط کار برای شما اتفاق افتاد؛ یا شما شاهد آن بودید، هرگز باعث بیشتر شدن آن نشوید. گاهی یک واکنش اشتباه در مورد این موضوع، اوضاع را بدتر خواهد کرد. سنجیده عمل کرده و قبل از هر چیز عواقب رفتارتان را در نظر داشته باشید. از شایع پراکنی در این مورد جلوگیری کرده و اجازه دخالت دیگران را در این مورد ندهید. قطعا پیشگیری از پخش شدن اخبار غلط در محل کار، با حضور تعداد زیادی کارمند، کار آسانی نخواهد بود. اما عواقب اینکار، همه افراد را درگیر خواهد کرد.

✅برای گفته های خود مدارک و شواهد داشته باشید

برای اثبات خود و یا اطرافیان در مورد اکاذیب، شواهد و مدارکی تهیه کرده و اجازه شیوع اخبار دروغین دیگری را ندهید. برای اینکار می‌توانید از دیگر همکارانتان نیز کمک بگیرید. در مورد تهمت زدن در محیط کار همیشه همکارانی هستند که می‌توانند حرف های شمارا تایید کنند. صحبت کردن بدون ارائه مدارک و شواهد، سبب بروز مسائل دیگری نیز خواهد شد. 

✅با واحد منابع انسانی و یا مدیر صحبت کنید 

در قدم اول سعی کنید مشکل پیش آمده را به تنهایی حل کنید. اما اگر اینکار امکانپذیر نبود؛ شرایط پیش آمده را با واحد منابع انسانی سازمان و یا مدیران خود مطرح کنید. در این مرحله نیز بازهم نیاز به مدارکی خواهید داشت. در واقع مسئولان در مورد تهمت زدن در محل کار از شما شواهدی برای اثبات خواهند خواست. بعد از بیان مشکل با کارفرمایان، بهتر است خود را کنار کشیده و اجازه دهید آنها، شرایط پیش آمده را حل کنند. در کار آنها دخالت نکرده و ‌مانع تراشی نکنید.

✅وظیفه خود را به درستی انجام دهید

با انجام وظایف خود به طور کامل از تهمت زدن در محیط کار پیشگیری کنید. شاید شما هم ضرب المثل پیشگیری بهتر از درمان است را شنیده باشید. وقتی در محیط کار به دور از حواشی باشید و امور مربوط به خود را به درستی انجام دهید؛ دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد. با دیگر همکاران خود همدل باشید و از بروز افترا و تهمت جلوگیری کنید.

✅از روبرو شدن با عامل افترا زنی نترسید

بسیاری از افراد از درست شدن دردسر در محل کار واهمه دارند و یا به دلیل کمبود اعتماد به نفس از همکاران خود می‌ترسند. چنین افرادی حتی با وجود پایمال شدن حق شان و یا از دست رفتن آبرویشان، باز هم حاضر به روبرو شدن با عامل تهمت زدن در محیط کار نیستند. اما نباید از چنین افرادی ترسید؛ بلکه باید با آنها مقابله کرد و از بروز مجدد این اتفاق در مورد خود و دیگران پیشگیری کرد. وقتی با اطمینان در مقابل عامل شایعه پراکنی یا تهمت، ایستادگی کنید؛ او نیز از رفتار خود دست خواهد کشید.

سخن پایانی

طبیعی است که در چنین شرایطی سردرگم شویم و ندانیم که واکنش درست نسبت به تهمت زدن در محیط کار چیست! اما به هر حال، بعد از مدتی متوجه حقیقت خواهیم شد. همچنین باید در مقابل چنین رفتاری سکوت نکنیم و از دیگران نیز کمک بگیریم. بسیاری از افراد بعد از چنین وقایعی، محل کار خود را ترک کرده و یا حتی درگیر اختلالات روانی می‌شوند. این شرایط زندگی افراد را تغییر خواهد داد. به همین دلیل باید برای کنترل نتایج حاصل از تهمت و افترا از یک روانشناس کمک گرفت و با آن مقابله کرد. همچنین قانون از کسانی که مورد تهمت بی دلیل واقع شده اند نیز حمایت خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشت سر حرف زدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

 

سوالات متداول

آیا سکوت در برابر تهمت جایز است؟

اگر این تهمت در مورد دیگران باشد؛ باید به فرد مورد نظر کمک کرد تا بیگناهی خود را ثابت کند. اما اگر این افترازنی در مورد خودمان باشد؛ بهتر است در مورد آن مدارکی گردآوری کرده و از اقدامات بی جا خودداری کنیم. همچنین اگر از بیگناهی خود اطمینان داریم؛ می‌توان از مراجع قضایی نیز کمک گرفت.



:: برچسب‌ها: تهمت زدن در محیط کار | عاقبت تهمت زدن ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

راه های انتقال زگیل تناسلی متفاوت هستند. زگیل تناسلی یکی از عوارض جانبی ابتلا به ویروس  HPV است که از بیشتر از راه رابطه جنسی منتقل می‌شود. آمار ابتلا به این بیماری میان قشر جوان بیشتر است. متاسفانه به دلیل کمبود اطلاعات در زمینه این ویروس و همچنین راه های انتقال آن، عوارض آن نیز بیشتر هم می‌شود

این ویروس بسیار مسری است و به سرعت انتقال می‌یابد. بیشتر بیماری‌های مقاربتی به دلیل اینکه مدتی در بدن به صورت پنهان باقی می‌مانند؛احتمال انتقال آنها به دیگران و بی اطلاعی از این موضوع بیشتر است. ویروس    سویه های زیادی دارد که هر سویه مشکلات خاصی را برای بدن ایجاد می‌کند. برای آشنایی بیشتر با زگیل تناسلی در مردان و زنان کلیک کنید.

منبع: راه های انتقال زگیل تناسلی | جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی

راه های انتقال زگیل تناسلی

در واقع اگر سویه ای از  HPV که خوش خیم است در بدن باشد؛ باعث بروز زگیل تناسلی می‌شود. انواع دیگر شاید برای فرد خطر ابتلا به سرطان را داشته باشند. زگیل تناسلی معمولا قابل درمان است و روش های مختلفی برای برطرف شدن آن وجود دارد. اما فراموش نکنید که دوره درمان باید کامل شود چرا که احتمال بازگشت این عارضه به صورت مجدد وجود دارد. در این مقاله به بررسی راه های انتقال زگیل تناسلی خواهیم پرداخت. برای آشنایی با انواع بیماری های مقاربتی کلیک کنید.

برخی از راه های انتقال زگیل تناسلی

در مورد راه های انتقال زگیل تناسلی بین افراد، باورهای اشتباهی وجود دارد. اما به طورکلی در بیشتر موارد مخصوصا افرادی که زیر سن 30 سال هستند؛ به دلیل قوی تر بون سیستم ایمنی بدن، ابتلا به ویروس  HPV توسط خود بدن درمان می‌شود و فرد اصلا از آن مطلع نخواهد شد. اما اگر به سویه های پرخطر این ویروس مبتلا شویم احتمال بروز زگیل تناسلی و دیگر عوارض، وجود دارد. برخی از این راه ها به شرح زیر است.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

????راه های انتقال زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی

یکی از شایع ترین راه های انتقال زگیل تناسلی، رابطه جنسی است. همچنین رابطه جنسی بدون استفاده از کاندوم نیز خطر انتقال ویروس HPV را بیشتر خواهد کرد. در هنگام رابطه جنسی به دلیل تماس نواحی مختلف بدن با شریک جنسی و همچنین وجود ترشحات بدن، این ویروس منتقل می‌شود.

حتی انتقال با رابطه بدون دخول نیز ممکن است و افراد باید نکات بهداشتی را در این زمینه رعایت کنند. افرادی که تعدد شریک جنسی دارند یا سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف تر است باید بیشتر دقت داشته باشند. حتی رابطه مقعدی نیز باعث انتقال این ویروس آمیزشی خواهد شد. برای اطلاع از عوارض رابطه مقعدی کلیک کنید.

????رابطه جنسی دهانی از راه های انتقال زگیل تناسلی

ویروس  HPV از طریق رابطه جنسی دهانی نیز منتقل می‌شود. بوسه نیز از انواع رابطه دهانی محسوب می‌شود و به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال طول عمر این ویروس بر روی پوست کوتاه مدت است و اگر در این زمان تماس صورت گیرد؛ ویروس منتقل شده و از راه های انتقال زگیل تناسلی محسوب می‌شود. همچنین اگر ویروس در مخاط دهان حضور داشته باشد نیز احتمال انتقال بازهم وجود دارد.

????تماس پوستی

HPV تنها ویروس مقاربتی است که از طریق تماس پوستی هم منتقل می‌شود. به همین دلیل باید بیشتر در مورد آن دقت کرد.تماس پوستی یکی دیگر از راه های انتقال زگیل تناسلی به افراد دیگر است. تحقیقات حاکی از آنند که با لمس زگیل تناسلی و بلافاصله تماس با دیگر نواحی بدن، خطر انتقال وجود دارد. این کار باعث گسترش ویروس خواهد شد و عوارض زیادی را ایجاد خواهد کرد.

????فرآورده های خونی و وسایل آلوده

یکی از راه های انتقال زگیل تناسلی به دیگران، فرآورده های خونی و وسایل آلوده است. استفاده از وسایل شخصی با دیگران و یا حتی لوازم آلوده ای که به درستی ضدعفونی نشده اند؛ خطر انتقال را به شدت افزایش می‌دهد. وسایل خود را به دقت ضدعفونی کرده و یا اگر برای خدمات بهداشتی به مکانی مراجعه می‌کنید؛ از افراد بخواهید تا لوازمی مثل تیغ و یا سوزن را جلوی شما از بسته بندی خارج کنند.

????لیزر و استخر از راه های انتقال زگیل تناسلی

در واقع این از باورهای اشتباه در مورد راه های انتقال زگیل تناسلی است. چراکه احتمال انتقال در چنین شرایطی به شدت کم است. حتی برخی تصور می‌کنند که انتقال این بیماری از سرویس های بهداشتی عمومی نیز ممکن است. اما ممکن نیست که ویروس در چنین شرایطی زنده بماند و پوست شما با وسایل داخل دستشویی تماس پیدا کند. به طور کلی ویروس برای زنده ماندن نیاز به میزبان دارد که در بیشتر موارد بدن انسان است و در خارج از این محیط به سرعت از بین می‌رود.

نکاتی در مورد راه های انتقال زگیل تناسلی

همانطور که گفته شد؛ در مورد راه های انتقال زگیل تناسلی باورهای اشتباهی وجود دارند که در بیشتر موارد به همین دلیل ویروس  HPV منتقل می‌شود. برای مثال زوجین با پنهان کردن این موضوع از یکدیگر و یا با تصور اینکه این عارضه پوستی به دیگران منتقل نمی‌شود و بی خطر است؛ آن را به شریک خود هم منتقل می‌کنند. فرموش نکنید که با بروز هر گونه نشانه ای روی پوست خود به دکتر متخصص مراجعه کرده و علت آن را شناسایی کنید.

⭕زگیل حاصل از   HPV شاید بر سطح دهان نیز پیدا شود.

⭕زگیل تناسلی به کودکان هم منتقل می‌شود.

⭕در زمانی که عارضه پوستی حاصل از زگیل تناسلی درمان شده است؛ دیگر فرد ناقل نیست و رابطه جنسی برای او بلامانع است؛ اما بهتر است از کاندوم استفاده کند.

⭕زگیل تناسلی هم برای مردان و هم برای زنان اتفاق می‌افتد.

⭕برای از بین بردن زگیل تناسلی از آنتی بیوتیک به صورت خودسرانه استفاده نکنید؛ چرا که مصرف این دارو ها باعث تضعیف سیستم ایمنی خواهد شد و همچنین در روند درمان هم اختلال ایجاد می‌کند.

تشخیص و راه های جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی

زگیل تناسلی درمان پذیر است؛ اما برای تشخیص و درمان آن باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. بعد از بروز علائم، پزشک با انجام تست پاپ اسمیر، نمونه برداری و آزمایشات مربوطه، درمان را متناسب با آمادگی بدن شروع می‌کند. زنان بعد از شروع فعالیت های جنسی خود به صورت دوره ای، معاینات لازم را انجام دهند. مردان نیز در فعالیت های جنسی خود از کاندوم استفاده کرده و در صورت مشاهده علائم به متخصص اورولوژیست مراجعه کنند. در واقع توصیه می‌شود قبل از ابتلا به سویه های مختلف HPV  از آن با تزریق واکسن، جلوگیری کرده و سلامت جنسی خود را تضمین کنید.

سخن پایانی

سلامت جنسی بسیار اهمیت داشته و حتی بر سلامت جامعه نیز تاثیرگذار است. بیماری های مقاربتی و عوارض حاصل از آنها یکی از عوامل تهدید کننده سلامت جنسی افراد هستند که با راه های ساده ای می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد. استفاده از کاندوم، دریافت واکسن های مربوطه و خودداری از رفتارهای پرخطر جنسی، از راه های پیشگیری هستند. به دلیل اینکه ویروس   نسبت به ویروس هاس جنسی دیگر شایع تر بوده و راه های انتقال زگیل تناسلی نیز بیشتر است؛ افراد باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند. کمک گرفتن از متخصص مربوطه و داشتن اطلاعات کافی در این زمینه نیز بسیار موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های انتقال زگیل تناسلی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید. 

 

سوالات متداول

راه های انتقال زگیل تناسلی کدام اند؟

برخی از راه های انتقال زگیل تناسلی شامل انواع رابطه جنسی مثل رابطه دهانی و مقعدی، تماس پوستی و به طورکلی فرآورده های خونی می‌شود.

آیا زگیل تناسلی از طریق بوسیدن هم منتقل می‌شود؟

اگر ویروس در این زمان فعال بوده و در مخاط وجود داشته باشد؛ احتمال انتقال آن وجود دارد.

منبع: راه های انتقال زگیل تناسلی | جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی



:: برچسب‌ها:  راه های انتقال زگیل تناسلی | جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

طلاق به دلیل نازایی زن را شاید بتوانیم یکی از قدیمی‌ترین دلایل طلاق بدانیم که متأسفانه هنوز هم علت بسیاری از طلاق‌ها ست. یکی از اهداف ازدواج این است که زندگی و خانواده خودمان را داشته باشیم و این هدف با نازایی زن هرگز اتفاق نمی‌افتد. مسائل فرهنگی در مورد نازایی زنان و دادن حق به مرد برای ادامه نسل، باعث می‌شود خیلی از ما طلاق بخاطر بچه دارنشدن زن را موضوعی بسیار عادی بدانیم.

آیا واقعاً نازایی می‌تواند دلیلی برای تمام کردن زندگی مشترک باشد؟ بیشتر خانم‌ها از این مساله احساس شرم کرده و به‌نوعی می‌خواهند با جدایی این حس را از بین ببرند.

منبع: طلاق به دلیل نازایی زن و راه های جایگزین

طلاق به دلیل نازایی زن

 

یکی از دلایلی که زوجین را تا پای جدایی می‌کشاند، طلاق به دلیل نازایی زن است. در صورتی که زوجین پس از یک سال تا چند سال از زندگی مشترک صاحب فرزند نشوند، دلیل بر نازایی می‌دانند. و هم چنین طلاق در رابطه با این موضوع را به نوعی حق مرد می‌دانند. اما همیشه راه های جاگزین برای هر کاری وجود دارد. همیشه طلاق کارتان را ساده نمی‌کند. بهتر است قبل از تصمیم به جدایی، حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان می‌توانند به شما در تمامی مراحل کمک کنند تا تصمیم درستی بگیرید.

آیا طلاق از همسر به دلیل نازایی زن تصمیم درستی است؟

هدف از ازدواج هرچه که باشد، اغلب زنان و مردان بعد از مدتی تمایل به بچه‌دار شدن و بزرگ‌تر کردن خانواده خود را دارند. اما ممکن است به دلیل مشکلات بارداری، مجبور شوید برای همیشه از این خواسته خود دست بکشید. در این شرایط هرکسی دچار تعارض می‌شود که آیا می‌توان برای همیشه میل به بچه‌دار شدن را فراموش کرد و یا بهتر است به فکر جدایی و ازدواج با کس دیگری بود؟

واقعیت این است که هیچ‌کس به‌ غیر از خودتان نمی‌تواند به این سؤال جواب دهد، اما برای پیدا کردن بهترین راه باید زمانی را درباره این موضوع فکر کنید. سعی کنید میزان علاقه خود به همسر و زندگی مشترکتان، میزان اهمیت بچه‌دار شدن و همین‌طور پیامدهای طلاق به دلیل نازایی زن را به‌خوبی در نظر بگیرید و با سبک و سنگین کردن همه آن‌ها بهترین مسیر را برای زندگی‌تان انتخاب کنید.

اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی نمی‌توانید راجع به این دوراهی تصمیم بگیرید بهتر است از یک مشاور خانواده در زمینه طلاق به دلیل نازایی زن کمک بگیرید. در چنین شرایطی خانواده و اطرافیان به دلیل علاقه‌ای که دارند، ممکن است جانب‌دارانه صحبت‌هایی کنند که منجر به تصمیم درست نشود. به همین خاطر در این شرایط از یک متخصص خانواده که علاوه بر داشتن آگاهی بی‌طرفانه به شما کمک می‌کند.

راهکارهای جایگزین با طلاق به دلیل نازایی زن

پدر و مادر شدن یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و آرزوها در زندگی هریک از ما است که هیچ‌کس اجازه ندارد؛ شما را از داشتن آن منع کند. اما گاهی اوقات راهکارهای دیگری به‌غیراز طلاق هم وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها زندگی مشترک خود را حفظ کنید. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای جایگزین با طلاق به دلیل نازایی زن توضیح داده ایم.

???? مشاوره با یک متخصص

با توجه به پیشرفتی که علم درباره ناباروری داشته شاید، کمک گرفتن از متخصصین را در رابطه با طلاق به دلیل نازایی زن، حتما باید امتحان کنید. استفاده از انواع روش‌های لقاح مصنوعی و یا کمک گرفتن از خانمی دیگر برای بارداری ازجمله راهکارهایی هستند که در این شرایط می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به همین خاطر بهتر است پیش از ناامیدی یا تصمیم برای طلاق با یک متخصص ناباروری در این زمینه صحبت کنید.

???? سرپرستی یک کودک

یکی از روش های جایگزین طلاق به دلیل نازایی زن، سرپرستی کودک است. اگر داشتن فرزند و همین‌طور زندگی با همسرتان برای شما اهمیت دارد. شاید بهتر باشد به قبولی سرپرستی یک کودک هم به‌عنوان راهکار نگاه کنید. به همان اندازه که شما نیاز دارید فرزند داشته باشید کودکان بی‌سرپرستی هم هستند که نیاز دارند خانواده‌ای داشته باشند. و از این طریق می‌توانید علاوه بر خود فرد دیگری را هم به آرزوهایش برسانید.

اما شاید این تصور را کنید که فرزندتان باید از ریشه و خون خودتان باشد. اگر شما یا همسرتان نیز چنین اعتقادی دارید بهتر است کمی بیشتر راجع به این موضوع فکر کنید و با خود به این سؤال پاسخ دهید که آیا فرزندی که از کودکی تحت تربیت شما قرار می‌گیرد نمی‌تواند جای خالی فرزندی از نسل خودتان را پر کند؟

???? پیدا کردن جایگزین

بعضی از زوجین تصمیم می‌گیرند به‌جای داشتن فرزند به جایگزین‌های دیگری برای آن فکر کنند. این جایگزین‌ها می‌تواند بسته به علاقه و افکار شما از پرورش گیاهان تا نگهداری حیوانات خانگی و یا حتی همکاری با مؤسسات خیریه برای ساخت مدرسه و…. را شامل شود. کسانی که به سراغ این راهکارها می‌روند سعی می‌کنند جای خالی فرزند را در زندگی خود با چیز دیگری پر کنند. بنابراین یافتن چیزهای مختلف از روش های جایگزین طلاق به دلیل نازایی زن است.

???? به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی

یکی از روش های جایگزین طلاق به دلیل نازایی زن، به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی است. شاید احساس ناخوشایندی از این موضوع نداشته باشید. اما همینکه حیوان خانگی به سرپرستی می‌گیرید؛ وابستگی رخ می‌دهد و باعث ایجاد علاقه می‌شود. رسیدگی به حیوان خانگی نیازمند علاقه و مراقبت است. به همین دلیل به مرور زمان علاقه در شما نیز شکل می‌گیرد.

نقش خانم در طلاق به علت نازایی زن

 

وقتی متوجه می‌شوید توانایی فرزندآوری ندارید و حس می‌کنید ممکن است زندگی‌تان را از دست بدهید و از طرفی خودتان هم دیگر مادر نمی‌شوید، طبیعی است که پریشان و غمگین شوید. حتی شاید به همسرتان حق دهید که بخواهد فرزند داشته باشد و به طلاق به دلیل نازایی زن فکر کند. و از طرف دیگر این موضوع را بی‌انصافی در حق خودتان می‌دانید.

اما قبل از هر چیز بدانید که این افکار برای همسرتان هم پیش می‌آید، پس او را درک کنید و برای جلوگیری از آسیب روحی به متخصص مراجعه کنید تا بتوانید بهتر با این شرایط کنار بیایید. در ادامه برای کنار آمدن با این شرایط به چند مورد اشاره کرده‌ایم.

???? خودتان را مقصر جلوه ندهید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در رابطه با طلاق به دلیل نازایی زن،  این است که احساس کنید آدمی ناقص و مشکل‌دار هستید و اگر دیگران این موضوع را به روی شما نمی‌آورند از لطف آن‌هاست. به خاطر داشته باشید که مشکلات و بیماری‌ها می‌توانند برای هر کسی در طول زندگی اتفاق بیفتند و نازایی مشکلی نیست که شما عمداً نقشی در آن داشته باشید.

علاوه بر این تعهد در زندگی مشترک به این معناست که باید در روزهای تلخ و سختی‌ها نیز در کنار هم باشیم. پس همسرتان و خواسته‌های او را در نظر بگیرید اما دست از تحقیر کردن خودتان بردارید و علی‌رغم تمامی مشکلات برای خود احترام قائل باشید.

???? واقعیت را بپذیرید

ناتوانی شما در مادر شدن واقعیت بسیار دردناکی است، اما به خاطر داشته باشید تا زمانی که این حقیقت را نپذیرید و زندگی خود را با شرایطی موجود تطبیق ندهید؛ عذاب دائمی برای روح و روان خودتان به وجود آورده‌اید. بنابراین هرگز نباید در طلاق به دلیل نازایی زن، منکر حقیقت شوید.

???? با همسرتان صحبت کنید

اگر نگران تصمیم طلاق به دلیل نازایی زن هستید که همسرتان راجع به ناتوانی شما در بارداری خواهد گرفت بهتر است راجع به این موضوع با وی صحبت کنید. احساسات خود را کاملاً برای او توضیح دهید و سعی کنید با یکدیگر تصمیم درستی راجع به شرایط پیش‌آمده بگیرید. اما بهتر است در صحبت‌هایتان احساسات طرف مقابل را نیز در نظر بگیرید.

چطور در رابطه با نازایی همسر تصمیم بگیریم؟

???? با همسرتان میزان اهمیت فرزندآوری و شدت غم بچه دار نشدن را بررسی کنید.

???? به این موضوع توجه داشته باشید که میل به فرزدآوری به دلیل حرف مردم است، یا به دلیل نیازهای ارزشی و فطری خود علاقه به فرزندآوری دارید؟

????با کمک روانشناس به این موضوع پی ببرید که آیا تنها اختلاف میان شما و همسرتان این موضوع است یا اختلاف دیگری نیز دارید؟

???? اگر مشکل دیگری با همسر دارید حتما برای رفع آن با روانشناس مشورت کنید.

???? نکته آخر اینکه توجه داشته باشید هیچ کسی جز شما نمی‌تواند تصمیم درست بگیرد و جای شما باشد. با منطق و عقل باز در رابطه با این موضوع بیشتر فکر کنید.

کلام آخر

فرزندآوری موضوعی است که در تمامی خانواده ها وجود دارد. همه زوجین علاقه دارند تا در خانه خود فرزندی پرورش دهند و در رفع نیازهای او اقدام کنند. به همین دلیل موضوع طلاق به دلیل نازایی زن یک بحث جنجالی است. اما روش های بیشتری نیز وجود دارد که می‌تواند جایگزین طلاق و جدایی باشد. برای اطلاع از این موضوع حتما با روانشناس مشورت کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق به دلیل نازایی زن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: طلاق به دلیل نازایی زن و راه های جایگزین ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده ساوه می‌توانید به مراکز معتبری که در ادامه معرفی کرده‌ایم مراجعه نمایید. خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه بوده و وجود مشکل بین اعضای آن به راحتی می‌تواند سلامت روان زن و شوهر و فرزندان را تحت تاثیر قرار بدهد. این افراد در اجتماعات دیگری هم فعال هستند که برای عملکرد مناسب نیاز به دریافت آرامش از خانواده هایشان دارند.

بنابراین اگر در خانواده تان بحث و دعوا زیاد است و خارج از منزل احساس می‌کنید که راحت تر هستید، حتما به روانشناس خانواده مراجعه نمایید. دوری از خانواده و قطع ارتباط با آن ها مشکل شما را حل نمی‌کند؛ چرا که نبود هر کدام از آن‎ها باز هم رنجی برای شما به همراه دارد. پس حتما برای رفع مساله به مراکز معرفی شده مراجعه نموده و یا از طریق تلفن با درمانگران صحبت نمایید.

منبع: بهترین روانشناس خانواده ساوه | خانواده درمانی در ساوه

بهترین روانشناس خانواه ساوه

پیدا کردن بهترین روانشناس خانواده ساوه دیگر کار سختی نیست. چرا که به کمک تلفن می‌توانید با بهترین متخصصان صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید. شاید بارها به مشاوران متعدد مراجعه کرده باشید و نتیجه دلخواه نگرفته باشید؛ این موضوع می‌تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد و شما نباید برای حل مشکلات تان ناامید بشوید. متاسفانه بسیاری از خانواده ها مسائل را رها کرده و به دنبال راه حل نیستند، پس به مرور وضعیت بدتر شده و حل کردن آن ها نیز زمان‌بر تر خواهد بود.

خدمات روانشناس خانواده یا خانواده درمانی چیست؟

روانشناس خانواده ساوه یا همان خانواده درمانی در ساوه یکی از زیر شاخه‌های روانشناسی است که به طور خاص در زمینه بهبود زندگی و روابط خانوادگی تلاش می‌کند. مراجعه به خانواده درمانگر تنها به کسانی که دچار مشکلات و اختلافات خانوادگی هستند اختصاص ندارد و شما برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی خود نیز می‌توانید به روانشناس خانواده در ساوه مراجعه کنید. این جلسات مشاوره معمولاً با حضور تک تک اعضای خانواده برگزار شده و روی روابط هریک از اعضا با دیگران کار می‌کند تا نقایص رفتاری موجود بیشتر بررسی شده و با تمرین کردن اصلاح شوند.

چه کسانی باید به روانشناس خانواده ساوه مراجعه کنند؟

 

همان طور که گفته شد مراجعه به روانشناس خانواده ساوه تنها به کسانی که دچار تعارضات جدی در زندگی خود هستند اختصاص ندارد. بلکه می‌توانید برای افزایش کیفیت زندگی خانوادگی خود نیز از راهنمایی‌های یک متخصص کمک بگیرید. با این حال هنگام بروز مشکلات زیر نیز مراجعه به خانواده درمانگر می‌تواند کمک شایانی را به شما نماید. پس در صورت بروز مشکلات زیر و مشکلاتی مشابه حتما به روانشناس خانواده ساوه مراجعه کنید.

ـ وجود تعارض و اختلافات شدید بین زن و مرد 

– وجود اعتیاد در یکی از اعضای خانواده 

– درگیری یک یا چند نفر از اعضای خانواده با یک اختلال روانی نظیر افسردگی یا اضطراب

– بروز بحران‌های جدی در خانواده نظیر مرگ یکی از اعضا یا ابتلا به یک بیماری کشنده

– ناتوانی در مدیریت دعوای بین خواهر و برادرها

-نبود علاقه و احترام بین زن و شوهر

– چالش‌های تربیتی بین زن و مرد در زمینه تربیت فرزندان

– خیانت یکی از زوجین و یا هر دو

– اختلاف در تربیت و مشکلات با نوجوان 

– اختلاف بر سر ازدواج فرزندان 

-تعارض و مشکلات مرتبط با نوجوان خانواده 

-مشکلات و اختلافات در تربیت فرزند 

-شک به خیانت و یا سابقه خیانت همسر 

و…

کدام خانواده ها می‌توانند نتیجه بهتری از خانواده درمانی بگیرند؟

علاوه بر درمانگر، خصوصیات خانواده ها نیز در نتیجه بخش بودن درمان و خدمات روانشناس خانواده ساوه تاثیر دارد. طبق بررسی ها مشخص شد که خانواده هایی که دارای ویژگی های زیر هستند نتیجه بهتری از جلسات درمانی خواهند گرفت.

✅ خانواده‌هایی که به دنبال راه حل و درمان هستند.

✅  خانواده‌هایی که مشکلات را در درون خانواده مطرح و حل می کنند.

✅  خانواده هایی که خیلی دیر مراجعه نکرده اند.

✅  خانواده‌هایی که به درمان اهمیت داده و دیدگاه مثبتی نسبت به درمانگر دارند.

✅  خانواده‌هایی که اعضای آن دارای اختلال روانی و شخصیتی نیستند.

✅  حداقل یکی از اعضا به روند درمان ایمان دارد.

✅  درمانگری مناسب انتخاب کرده اند.

چرا با وجود هزینه های زیادی که کردیم خدمات روانشناس خانواده در ساوه نتیجه بخش نبود؟

برای آن که جلسات توسط روانشناس خانواده ساوه به نتیجه برسد در قدم اول باید بدانید که حل مسائل شما نیاز به زمان دارد و باید صبور باشید. این مشکلات ناگهانی ایجاد نشده اند؛ خیلی اوقات با این مشکلات زندگی کرده‌اید و حتی متوجه وجود آن ها هم نبوده‌اید. پس تغییر این رویه و عادات مخرب زمان بر است. همچنین بیشتر خانواده ها برای یک مشکل به درمانگر مراجعه می‌کنند، اما در حقیقت مسائل متعددی وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود. خانواده های زیر نمی توانند از خدمات روانشناس خانواده ساوه نتیجه مناسب بگیرند.

? عجول هستند

? صداقت ندارند و مسئولیت کارهایشان را به عهده نمی گیرند

? به توصیه های درمانگر توجه نمی کنند

? مرتب به جلسات نمی آیند

? دچار یکی از انواع اختلالات روانی مثل اختلالات شخصیت، افسردگی، اختلالات اضطرابی هستند.

? به روانشناس خانواده مناسب در ساوه مراجعه نکرده اند.

? به روند درمانی جلسات خانواده اعتقاد کم و یا هیچ اعتقادی ندارند.

? قصد تغییر و یا اعتقاد به از بین رفتن اختلافات را ندارند.

?  خیلی دیر اقدام دریافت درمان کرده اند.

مراجعه به بهترین روانشناس خانواده ساوه هزینه های زیادی دارد، چرا باید این همه هزینه کنم؟

خیلی از خانواده ها سال ها با مشکلاتی سر می کنند و آن ها را بدون هیچ تغییری به حال خود رها می کنند. غافل از آن که این مسائل به مرور زمان پیچیده تر و ریشه هایش قوی تر می شود. پس با گذر زمان اعضای خانواده فرصت های زیادی برای با هم بودن و شاد بودن و حتی رشد کردن را از دست می دهند. آن ها به این مشکلات عادت کرده و دیگر طریقه سالم زندگی و رفتر کردن را فراموش می کنند.

پیامدهای ناشی از عدم درمان مشکلات خانوادگی موجب تحمیل هزینه های هنگفتی می شود برای مثال اعضای خانواده به دلیل تنش ها دچار افسردگی می شوند. یا فرزندان خانواده با دوستان ناباب گشته و دچار اعتیاد می شوند. پدر یا مادر خانواده به خیانت دچار شده و بنیان خانواده به خطر می افتد.

بهترین روانشناس خانواده ساوه چه ویژگی هایی دارد؟

متاسفانه در این روزها علاوه بر فارغ التحصیلان روانشناسی، افرادی با ادعای پوشالی اقدام به ارائه خدمات با عنوان بهترین روانشناس خانواده ساوه می‌کنند اما از علم و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند. به همین دلیل لازم است قبل از اینکه مشکلات و موضوعات خانوادگی خود را با مشاوران در میان بگذارید از اعتبار و تخصص مرکز و روانشناس خانواده مدنظر خود و امکانات آن در ساوه اطمینان کافی کسب کنید. از جمله ویژگی‌های یک مرکز روانشناسی معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– مراکز مشاوره معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی کشور هستند.

– روانشناسانی که در مراکز مشاوره معتبر فعالیت می‌کنند حداقل از مدرک کارشناسی ارشد برخوردارند و در حیطه‌های مرتبط با زوج و خانواده آموزش‌های ویژه دیده‌اند.

– بهترین روانشناس خانواده از جدیدترین روش‌های درمانی استفاده می‌شود و اعضای آن از نظر علمی به روز هستند.

– مراکز معتبر از تجهیزات کافی برای ارزیابی و تشخیص مشکلات روان برخوردار است و شما می‌توانید در آن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تست‌های مرتبط با اختلالات روانی را انجام دهید.

 

آدرس بهترین روانشناس خانواده ساوه

شما می توانید برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده در ساوه از طریق تلفن یا آنلاین با برترین درمانگران خانواده کشوری ارتباط برقرار کنید. در ادامه آدرس و تلفن دو مجموعه مورد تایید را آورده ایم.

مراکز دارای روانشناس خانواده در ساوه آدرس و تلفن
بهترین روانشناس خانواده ساوه در ذهن نو

 تهران- خیابان فاطمی- نبش کوچه دوم (هولیقی)، پ 19 واحد شش 

تلفن: 02191002360

مرکز مشاوره آواژه 02166419012

سخن آخر

دریافت خدمات از روانشناس خانواده ساوه و یا همان خانواده درمانی در ساوه تنها باید توسط کسانی که در این حوزه تخصص کافی دارند صورت بگیرد. شما اگر با هر یک از اعضای خانواده خود دچار تنش یا اختلافاتی شده اید، کافی است به یکی از مراکز معتبر خانواده درمانی مراجعه نمایید. مسلما دریافت خدمات از موسسه ای که دارای مشاورانی متخصص و کاربلد باشد، اهمیت زیادی دارد.

مجموعه ذهن نو با تجربه چندین و چند ساله در حوزه خدمات روانشناختی و خانواده درمانی به شما به صورت کاملا حرفه ای خدمات درمانی ارائه می دهد. برای این منظور بستری آماده کرده است که بتوانید از طریق تلفن همراه یا تلفن منزل با متخصصان این مجموعه تماس گرفته و با بهترین روانشناس خانواده در کشور از ساوه خدمات دریافت کنید. همچنین می توانید این خدمات را به صورت آنلاین نیز دریافت کنید. این نوع خدمات نیز با کیفیتی مشابه مشاوره‌های حضوری اجرا می شود. پس برای رفع مسائل خانواده خود کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده ساوه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا مرکز ذهن نو شعبه ای برای مشاوره خانواده ساوه دارد؟

خیر هنوز شعبه ای برای مشاوره خانواده ساوه احداث نشده است. اما شما می توانید با استفاده از موبایل یا تلفن منزل از این خدمات به صورت تلفنی یا آنلاین با کیفیتی کاملا یکسان استفاده کنید.

دریافت خدمات از روانشناس خانواده ساوه برای چه کسانی ضرورت دارد؟

تمام خانواده ها و کسانی که با اعضای خانواده شان اعم از همسر، فرزندان، والدین و یا خواهر و برادر اختلاف یا تناقضاتی دارند، می توانند از خدمات مشاوره خانواده ساوه استفاده نمایند.

منبع: بهترین روانشناس خانواده ساوه | خانواده درمانی در ساوه



:: برچسب‌ها: بهترین روانشناس خانواده ساوه | خانواده درمانی در ساوه ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

توجه طلبی کودک یکی از رفتارهای طبیعی و جزو مراحل رشد آنان محسوب می‌شود. کودکان معمولا رفتارهای مختلفی از خود نشان می‌دهند، اما معنای این فعایت ها بستگی به سن آنها یا شرایط زندگی دارد. به هرحال در سال های اولیه زندگی، آنها بیشتر نیاز به توجه اطرافیان دارند. وقتی توجه کافی دریافت نکنند، در نحوه رفتار یا حتی آینده آنها تاثیر خواهد گذاشت.

گاهی والدین در توجه کردن به فرزندشان افراط می‌کنند و باعث بروز رفتارهای ناهنجار در آن‌ها می‌شوند. کودکان نیاز خود به توجه و محبت را شاید آنگونه که والدین انتظار دارند؛ بیان نکنند. اما در واقع این رفتارها نشانه ای است که او نیاز به حمایت بیشتر شما دارد.

منبع: توجه طلبی کودک | کنترل توجه طلبی بیش از حد کودکان

توجه طلبی کودک

کودکان در ابتدای زندگی کاملا به والدین خود وابسته هستند. والدین علاوه بر تامین نیازهای مادی کودکان باید نیازهای روانی آنان را نیز مثل نیاز به توجه، امنیت و… را تامین کنند. کودکان خود، به ما نشان خواهند داد که نیازمند دریافت توجه هستند. والدین باید به این نشانه ها توجه کرده و تا حد امکان برای تامین آنها تلاش کنند. در این مقاله به بررسی دلایل و راه های جلوگیری از توجه طلبی کودک، خواهیم پرداخت. 

نشانه های نیاز به توجه طلبی کودک

همانطور که قبلا هم گفته شد، توجه طلبی کودک نشانه هایی دارد که معمولا با فعالیت های حرکتی همراه است. کودکان در ابتدا قادر به بیان احساسات و صحبت کردن در مورد نیازهای خود نیستند. به همین دلیل درخواست‌های خود را به روش های دیگری مطرح می‌کنند. برخی از رفتارهای کودکان برای توجه طلبی کودک شامل موارد زیر می‌شود.

⭕پرخاشگری و شکستن وسایل

⭕انزوا و گوشه گیری

⭕عدم ارتباط موثر میان والدین و کودک

⭕آسیب زدن به خواهر و برادرها

⭕زورگویی و رفتارهای مخرب

تمامی این رفتارها برای کودک در سن پایین طبیعی است. اما اگر این رفتارها ادامه دار شوند و در ارتباط کودک با همسالان تاثیر بگذارند؛ باید برای برطرف کردن آنها اقدام کرده و علت آنها شناسایی شوند.

دلایل توجه طلبی کودک

کودکان به دلایل مختلفی نیاز به توجه را در خود حس می‌کنند. والدین در این شرایط بسیار موثر خواهند بود. در واقع بزرگ ترین علت توجه طلبی کودک، والدین سمی هستند. والدینی که به کودکان خود به اندازه کافی اهمیت نمی‌دهند؛ آنها را در معرض مشکلات زیادی قرار می‌دهند. بعضی از دلایل این رفتارها در کودکان شامل موارد زیر می‌شود.

????نادیده گرفتن کودک

یکی از دلایل مهم در توجه طلبی کودک، نادیده گرفتن اوست. برخی از والدین به دلیل اینکه مشغله زیادی دارند یا حتی به دلیل حضور دیگر اعضای خانواده، وقت و انرژی کافی برای کودک خود ندارند. معمولا کودکان بعد از دوره نوزادی و خردسالی دیگر به اندازه قبل مورد توجه والدین خود نیستند. و والدین آنها را به حال خود رها می‌کنند. اما تقریبا تا سن 7 سالگی باید به کودکان محبت و توجه کافی نشان داد. اینکار از بروز عقده حقارت در آنها جلوگیری خواهد کرد. 

????ویژگی های کودک

گاهی ویژگی های ظاهری یا شخصیتی خود کودک به شکلی است که او را بیشتر نیازمند به توجه می‌کند. برای مثال او به دلیل یک نقص جسمانی یا ضریب هوشی پایین تر از حد معمول، بیشتر نیاز به توجه ومراقبت دارد. همچنین حس حسادت در کودکان نیز آنها را مستعد گرفتن توجه بیشتر از سوی اطرافیان می‌کند. توجه طلبی کودک با برخورداری از شرایط خاص، اصولی دارد که نه تنها والدین بلکه اطرافیان نیز باید به آنها توجه کنند. گاهی توجه بیش از حد به کودکان نیز به آنان آسیب خواهد زد.

کنترل توجه طلبی کودک

توجه طلبی در کودک یک نیاز بنیادین و فطری در اوست. به هیچ عنوان نباید آن را سرکوب کرد. برخی از والدین به گونه ای با کودک برخورد می‌کنند که او به طور کلی اعتماد به نفس خود را از دست داده و سرخورده می‌شود. اما اگر این نیاز کودک به موقع و به درستی رفع شود؛ کودک مراحل رشد خود را به طور کامل طی کرده و سلامت روان او نیز تضمین خواهد شد. برای کنترل این نیاز چه باید کرد؟

????یادگیری اولویت ها به کودک

باید کودک بیاموزید که او مهم ترین چیز در زندگی شما است؛ اما همیشه اولویت نیست. درواقع در برخی موارد مسائلی پیش می‌آید که باید به آنها رسیدگی کرد و نمی‌توان توجه کامل را برای کودک گذاشت. همچنین هرمکانی، قوانینی دارد که همه افراد باید به آنها پایبند باشند و کودک نیز از این قاعده مستثنی نیست. با آموزش قوانین و اولویت ها، توجه طلبی کودک نیز کنترل می‌شود.

????نادیده گرفتن رفتارهای منفی و مخرب

کودک وقتی متوجه می‌شود که با انجام رفتارهایی مثل پرخاشگری و شکستن وسایل که منفی و مخرب هستند؛ به او توجه می‌کنید. به این رفتار خود ادامه خواهد داد و از آن به عنوان اهرم فشاری برای رسیدن به خواسته های خود استفاده می‌کنند. اما وقتی رفتارهای منفی او را نادیده گرفته وتحت تاثیر فشارهای او قرار نگیرید؛ به مرور زمان او این رفتارها را ترک خواهد کرد. در واقع رفتارهای مثبت را برای رسیدن به اهدافش جایگزین می‌کند.

????عشق بی قید و شرط برای کنترل توجه طلبی کودک

توجه وابراز احساسات به کودک خود را معطوف به بروز یک رفتار خاص در او نکنید. برای مثال به او نگویید “اگر اینکار را انجام دهی دوستت خواهم داشت” اجازه بدهید او متوجه علاقه شما در هر وضعیت و شرایطی بشود. او با اینکار دیگر احساس نیاز به دریافت محبت از طرف دیگران را نیز نخواهد داشت. در واقع توجه طلبی کودک با انجام رفتاری خاص، با دریافت محبت برطرف خواهد شد. اودر می‌یابد دیگر نیازی به انجام رفتارهای مخرب برای گرفتن توجه وجود ندارد.

????آموزش زمان و صبوری برای رسیدن به خواسته ها

یکی دیگر از راه های کنترل توجه طلبی کودک، آموزش مفهوم زمان و صبوری به اوست. او باید متوجه شود همیشه نمی‌توان به همه درخواست ها بلافاصله پاسخ داد و او باید صبرکردن را یاد بگیرد. برای مثال وقتی او برای جلب توجه از طرف شما شروع به فریاد زدن کرد به او بگویید که الان مشغول کاری هستم اما تا لحظاتی دیگر برای تو وقت خواهم داشت. با اینکار نه تنها به او نشان داده اید که او را می‌بینید؛ بلکه صبوری را به آموزش می‌دهید. البته این روش برای کودکانی که بالای 7 سال هستند؛ بیشتر موثر خواهد بود.

سخن پایانی

کودکان نیازهای مختلفی در زندگی دارند. نحوه برخورد با این نیازها بسیار مهم بوده و در آینده آنان موثر است. خانواده ها در این زمینه نقش مهمی دارند. البته ارضای نیاز توجه طلبی کودک فقط توسط والدین انجام نمی‌گیرد. باید به آنها نشان داد که در هر حال ارزشمند و دوست داشتنی هستند و برای گرفتن توجه باید رفتارهای مثبت از خود نشان دهند. اینکه چه زمانی کودک را نادیده بگیریم و چه زمانی به رفتارهای او واکنش دهیم؛ به عوامل مختلفی بستگی دارد که می‌توان در این زمینه از مشاور کودک نیز کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه توجه طلبی کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

دلایل توجه طلبی کودک کدام اند؟

کودکان به دلایل مختلفی از خود رفتارهایی برای گرفتن توجه از دیگران نشان می‌دهند. برای مثال نادیده گرفته شدن توسط والدین و یا ویژگی های شخصیتی خود کودک در بروز این رفتارها موثر هستند.

برای کنترل توجه طلب کودک چه باید کرد؟

روش های زیادی برای کنترل توجه طلبی کودک وجود دارند که برخی از آنها شامل محبت بی قید و شرط، نادیده گرفتن رفتارهای مخرب و منفی، آموزش زمان و صبر کردن و یا آموزش قوانین و الویت ها، می‌شود.

منبع: توجه طلبی کودک | کنترل توجه طلبی بیش از حد کودکان



:: برچسب‌ها: توجه طلبی کودک | کنترل توجه طلبی بیش از حد کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بی دی اس ام یا رابطه خشن، یکی از انواع رابطه جنسی است که در آن از روش های غیرمعمول استفاده می‌شود. به طور کلی فانتزی های جنسی نقش مهمی در رابطه جنسی افراد بازی می‌کند. اما گاهی زوجین این فانتزی های را اجرا کرده و از آنها تاثیر می‌گیرند. فراموش نکنید که انجام فانتزی ها و رفتارهای جنسی نیاز به اصول و قوانینی دارد که اگر رعایت نشود؛ رابطه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در روابط بی دی اس ام گاهی رفتارهای افراطی و خشنی انجام می‌شوند که اگر دو طرف به طور کامل از آنها رضایت نداشته باشند؛ موجب آسیب های جسمی و حتی روانی خواهد شد. در واقع این نوع از رابطه کاملا براساس قوانین پیش می‌رود. 

منبع: بی دی اس ام (رابطه خشن)

بی دی اس ام یا رابطه خشن

همیشه هم رابطه بی دی اس ام (رابطه خشن) منجر به رفتارهای خشن نمی‌شود. در واقع افرادی که به این روش علاقه دارند؛ آنرا یک بازی هوشمندانه می‌دانند که از همه حواس بهره می‌گیرد. در رابطه بی دی اس ام از ابزارهای زیادی استفاده می‌شود. معمولا تمایل به انجام این رفتارها در رابطه جنسی، میان مردان بیشتر است. نمی‌توان گفت رابطه جنسی خشن، یک اختلال جنسی یا روانی محسوب می‌شود. در واقع این موضوع کاملا به تمایل زوجین بستگی دارد.

معنای لغوی بی دی اس ام

همانطور که مشخص است بی دی اس ام، در واقع مخفف کلمات دیگری است که در این قسمت به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

B یا bondage به معنای بردگی: که در واقع در رابطه به شکل بستن دست و پای شریک جنسی در حین رابطه جنسی است. 

D یا discipline به معنی نظم: نظم در روابط بی دی اس ام به معنای پایبندی به قوانین تعیین شده برای افراد است.

sadism یا همان سادیسم: به معنی دیگر آزاری است که یک اختلال شخصیتی محسوب می‌شود. در واقع آسیب رساندن به شریک جنسی در روابط بی دی اس ام، نوعی لذت محسوب می‌شود.

masochism یا مازوخیسم: به معنی خودآزاری است. مازوخیسم دقیقا برعکس سادیسم است و فرد از اینکه مورد آزار و آسیب قرار بگیرد لذت می‌برد.

البته این موارد همیشه صدق نخواهد کرد. برای مثال شاید افراد در رابطه خشن خود مبتلا به سادیسم و مازوخیسم نباشند یا قوانین مشخصی وضع نکنند. به همین دلیل نمی‌توان گفت این موارد در همه روابط وجود دارند و رعایت می‌شوند.

مراحل رابطه بی دی اس ام یا رابطه خشن

برای کسانی که این فانتزی را در ذهن خود دارند؛ در ابتدا باید در این مورده با شریک خود صحبت کنند و نظر او را نیز بپرسند. در صورت موافقت او، قدم بعدی تعیین قوانین و یا کلمه امن است. کلمه امن، عبارت یا کلمه ای است که افراد باید در حین رابطه، زمانی که حس می‌کنند؛ دیگر قادر به ادامه رابطه به هر دلیلی نیستند؛ برزبان آورند. همسر نیز موظف است بدون هیچ تعللی، رابطه خشن را متوقف کند.

قوانین نیز برای جلوگیری از آسیب های احتمالی قبل از رابطه وضع می‌شوند. برای مثال شخصی بیان می‌کند که علاقه ای به شنیدن توهین در طول رابطه را ندارد. افراد باید به قوانین یکدیگر احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند. این نوع رابطه شاید با حضور دیگران نیز انجام شود.

معمولا در کسانی که از این نوع رابطه استفاده می‌کنند؛ برخی رفتارها مشترک هستند. دخول سریع بدون پیش نوازی، بستن چشم ها دست و پا، توهین کلامی، خشونت فیزیکی، کشیدن مو و… از رفتارهای رایج در روابط بی دی اس ام بوده و استفاده از ابزار های جنسی نیز بسیار مشاهده می‌شود.

علت علاقه افراد به رابطه بی دی اس ام چیست؟

تقریبا علت دقیقی برای این موضوع وجود ندارد. افراد فقط به آن به چشم یک فانتزی جنسی می‌نگرندکه برای امتحان آن کنجکاو هستند. اما برای برخی این روش تنها روش رسیدن به ارگاسم و برانگیختگی جنسی است. درواقع این افراد از یک رابطه جنسی معمولی لذت نمی‌برند و ارگاسم را تجربه نمی‌کنند. اما به طور کلی برخی از دلایل افراد برای علاقه به رابطه بی دی اس ام شامل موارد زیر می‌شود.

????تجربه تجاوز در گذشته

تحقیقات حاکی از آنند که افرادی که در دوران کودکی خود مورد تجاوز قرار گرفته اند؛ بیشتر احتمال دارد که در آینده به روابط بی دی اس ام روی آورند. معمولا به خاطر حس انتقام گیری یا تجربه روابط خشن در زندگی خود رابطه خشن را انتخاب می‌کنند. طبق نظریه فروید خیانت بر ناخودآگاه این افراد تاثیرگذاشته و آن را با روش های مختلفی فرافکنی می‌کنند. 

????ارضای حس کنجکاوی

برخی از افراد اطلاعات دقیقی از این نوع روابط و تاثیرات آن نداشته و صرفا به خاطر ارضای حس کنجکاوی خود بی دی اس ام را امتحان می‌کنند. اما فراموش نکنید که اگر این نوع روابط بدون رعایت اصول و قوانین آن انجام شود؛ عوارض بدی بر رابطه خواهد داشت. معمولا افراد این رابطه در والدین خود مشاهده کرده اند یا با فیلم های پورن، حس کنجکاوی آنها را برانگیخته شده است. در بیشتر این موارد این فانتزی، برای آنها موقت خواهد بود و بعد از مدتی آن را فراموش می‌کنند. 

????تخلیه خشم

عده ای به دلیل اینکه مهارت تخلیه یا کنترل خشم خود را ندارند؛ روش های دیگری را برای بیان احساسات خود، جایگزین می‌کنند. در این نوع رابطه به دلیل اینکه از روش های خشونت آمیزی استفاده می‌شود؛ افرادی تحریک پذیر هستند به آن علاقه مند شده و آن را ابزاری برای تخلیه خشم خود می‌دانند. همچنین قدرت نمایی نیز دلیل دیگری است که افراد را برای رابطه خشن، تحریک می‌کند. توصیه می‌شود افراد در چنین شرایطی از مشاور برای کنترل پرخاشگری خود کمک بگیرند. 

معایب و مزایای بی دی اس ام

معمولا تصورات اشتباهی در مورد بی دی اس ام وجود دارد که همین موارد افراد را از آن می‌ترساند و یا به آن علاقمند می‌کند. اما باید از معایب و مزایای آن در کنارهم مطلع بود و قبل از انجام در مورد آنها تحقیق کرد.

????مزایای بی دی اس ام

یک مطالعه معتبر نشان می‌دهد افرادی که عضوجامعه بی دی اس ام هستند یا به آن علاقه دارند؛ بیشتر برونگرا هستند. آنها از نه شنیدن و رد شدن نمی‌ترستند و اضطراب عملکرد آنها حین رابطه پایین تر است. معمولا نسبت به قضاوت های دیگران کمتر حساس هستند و حس همدلی و وظیفه شناسی بیشتری با همسر خود دارند.

????معایب بی دی اس ام

معایب بی دی اس ام ( رابطه خشن ) معمولا مربوط به عوارض جسمانی آن است. اما از تاثیرات روانی آن نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد. برخی از این معایب شامل احساس تحقیر و سرخوردگی، جراحت های بدنی، عفونت های واژن یا آلت تناسلی، تجاوز جنسی، کاهش اعتماد به نفس، احساس گناه و… می‌شود.

نکاتی در مورد بی دی اس ام

????معمولا افرادی که رابطه خشن را امتحان کرده اند؛ رضایت زناشویی و جنسی بیشتری را گزارش می‌کنند.

????افراد جامعه بی دی اس ام، لزوما مبتلا به اعتیاد جنسی یا اختلالات روانی نیستند.

????در روابط بی دی اس ام، فقط آقایون لذت نمی‌برند بلکه رضایت دو طرف مهم است.

????رابطه مشابه ارباب و بردگی در طول روز ادامه نمی‌یابد و فقط محدود به رابطه جنسی است.

????این افراد تا زمانیکه به خود یا دیگران آسیب نزنند؛ نیاز به درمان ندارند.

سخن پایانی

رابطه جنسی ابعاد و شیوه های گوناگونی دارد. برخی افراد تصور می‌کنند استفاده از هرگونه فانتزی با ابزاری خاص در رابطه به معنای بی دی اس ام است. اما این باوری اشتباه است و افراد قبل از مطرح کردن این موضوع با شریک خود باید به خوبی در این مورد تحقیق کنند. همچنین نباید همسر را مجبور به انجام رابطه خشن کرد. توافق در این رابطه شرط اصلی است. بهتر است در این مورد حتما از یک سکستراپیست کمک بگیرید و با همسر خود نیز همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی دی اس ام ( رابطه خشن ) می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

علل علاقه همسر به رابطه بی دی اس ام چیست؟

هنوز علت دقیقی برای بروز بی دی اس ام وجود ندارد. اما به طور کلی افراد به دلیل ارضای حس کنجکاوی، تخلیه خشم، تجربه تجاوز در گذشته  و یا تحت تاثیر والدین یا فیلم های پورن به بی دی اس ام علاقه مند می‌شوند.



:: برچسب‌ها: بی دی اس ام (رابطه خشن) ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نظم در کلاس درس یکی از ملزومات یادگیری و آموزش صحیح است. معلمان همیشه همه تلاش خود را برای تعلیم دانش آموزان می‌کنند. با این وجود گاهی باز هم یادگیری حاصل نمی‌شود. یادگیری در محیط آموزشی به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها برقراری نظم است. دانش آموزان برای بهره گیری از مطالب درسی به تمرکز نیاز دارند که این امر با نظم میسر خواهد شد.

موردی که معلمان نیز قبل از تدریس به آن در محیط کلاس به آن نیازدارند؛ نظم است. طبیعی است که دانش آموزان مخصوصا در سنین پایین انرژی زیادی دارند و قادر به سکوت یا ماندن در یک محیط برای مدت زمان طولانی نداشته باشند. اما به هر حال برای یادگیری بیشتر هم دانش آموزان و هم معلمان به ایجاد نظم نیاز دارند.

منبع: نظم در کلاس | راه های برقراری نظم کلاس

نظم در کلاس

برخی از معلمان که کار خود را به تازگی شروع کرده اند یا در ابتدای سال تحصیلی هستند و هنوز شناخت کافی از دانش آموزان ندازند؛ قادر به برقراری نظم در کلاس درس نیستند. مشکلات رفتاری برخی از دانش آموزان نیز مزید علت خواهد شد. البته ثبات قدم معلمان در این مسیر بسیار موثر است. معمولا این مشکلات در ابتدای سال بیشتر بوده و نیاز به صبر معلمان دارد. 

راه های برقرای نظم در کلاس

قطعا روش های موثری برای برقراری نظم در کلاس وجود دارد که معلمان با گذشت مدتی از سال تحصیلی یا شناخت دانش آموزان می‌توانند آنها را بکار بگیرند. معمولا هر معلمی روش منحصر بفرد خود را دارد و با بی نظمی به روش خود برخورد می‌کند. در این قسمت برخی از این روش ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

????نادیده گرفتن

یکی از روش های بسیار موثر برای حفظ نظم در کلاس، نادیده گرفتن رفتارهای ناهماهنگ است. اینکار به صبر زیادی نیاز دارد که معمولا معلمین قادر به انجام آن هستند. برای مثال اگر فردی به صورت ناگهانی شروع به خندیدن کرد؛ در نگاه اول او را نادیده بگیرید و جوری وانمود کنید که انگار چیزی متوجه نشده اید. اشتباه بسیاری از معلمان، واکنش های سریع و نسنجیده است که واکنش دانش آموزان را هم برمی‌انگیزد. برای مدتی رفتارهای ناهنجار را نادیده بگیرید و اگر فرد به رفتار خود ادامه داد؛ به فکر واکنشی دیگر باشید. 

????علاقه دانش آموزان را پیدا کنید

یکی از عواملی که موجب بی نظمی می‌شود؛ عدم علاقه کافی دانش آموزان به موضوع مطرح شده در کلاس یا برخی از دروس است. برخی از مفاهیم درسی، محبوبیت کمتری میان دانش آموزان دارد و هرج و مرج در کلاس موجب حواسپرتی بقیه نیز می‌شود. در چنین مواردی معلم باید بسته به مقطعی که در آن مشغول به تحصیل است؛ علاقه دانش آموزان را پیدا کرده وآن را با تدریس خود همزمان کند.

این کار درس را برای دانش آموزان جذاب خواهد کرد و موجب حفظ نظم می‌شود. بیان مثال های جذاب یا تغییر جزئی در کلاس درس، نه تنها حواس دانش آموزان را پرت نمی‌کند بلکه آنهارا مشتاق تر نیز می‌کند.

????سپردن مسئولیت به افراد بی نظم

معمولا در هر کلاس افرادی وجود دارند که بیشتر از بقیه بی قانونی می‌کنند یا نظم را رعایت نمی‌کنند. طبیعی است که میزان انرژی این افراد از بقیه بالاتر است و قطعا در زمینه های مختلفی مستعد هستند. به همین دلیل توصیه می‌شود به این افراد مسئولیت هایی را واگذار کنید تا انرژی خود را در مسیر درست تخلیه کنند. برخی از معلمین به جای شرکت دادن این افراد در امور مختلف، آنها را طرد کرده و موجب سرخوردگی و حتی افت تحصیلی آنها می‌شوند.

????با لحنی آرام با دانش آموزان برخورد کنید

فراموش نکنید که دانش آموزان فقط برای یادگیری مسائل درسی در مدرسه حضور ندارند. آنها موضوعات مختلفی از جمله راه و روش زندگی را در مدرسه می‌آموزند. به همین دلیل با لحنی آرام با آنها برخورد کرده و برای حفظ نظم در کلاس از مشاجره و دعواهای لفظی در کلاس خودداری کنید.

این موضوع بر دیگران دانش آموزان نیز تاثیر گذاشته و آنها نیز شاید رفتارهای را ناهنجار را آغاز کنند. شاید معلمی بسیار سطح سوادی خوبی دارد و به تمام روش های تدریس نیز مسلط است اما به دلیل اینکه رفتار درستی با دانش آموزان ندارد؛ اکثرا در کلاس درس به مشکل می‌خورد.

????از روش های غیرعینی استفاده کنید

نتیجه رفتارهای ما همیشه قابل مشاهده نیستند. گاهی برای حفظ نظم در کلاس درس نیاز به روش های غیرعینی دارید. در مورد روشهای تدریس خلاقیت داشته باشید و انتقاد پذیر باشید. از تنبیه و پاداش های مختلف استفاده کنید و بین دانش آموزان خود تبعیض قائل نشوید. اینها روش های غیرعینی هستند که در کلاس درس بسیار موثر واقع خواهند شد. همچنین به عنوان معلم، شما نیز در مورد احساساتان با دانش آموزان صحبت کنید؛ اما وارد حاشیه نشوید. 

????به فرد دیگری متوسل نشوید

برای برقراری نظم در کلاس، به فرد دیگری متوسل نشوید. برای مثال نگویید با والدین یا مدیر مدرسه صحبت خواهم کرد. تا جایی که امکان دارد خودتان مشکل را در کلاس حل کنید و اجازه ندهید مسائل از کلاس خارج شوند. در اینگونه موارد مشکل فقط بزرگتر خواهد شد یا حل نشده باقی می‌مانند. همچنین تهدید دانش آموزان به وسیله فرد دیگری در کلاس، نه تنها کار درستی نبوده، بلکه نشان دهنده ضعف شخصیتی معلم است.

????ارتباط دو طرفه برای برقراری نظم در کلاس

برخی از معلمان در تدریس و یا توضیح مسائل مختلف هیچ کس را جز خود قبول ندارند و همین موضوع باعث ارتباط غیر صمیمی و خشک در کلاس درس می‌شود. برخی تصور می‌کنند که اگر به دانش آموزان فرصت صحبت کردن بدهند؛ نظم در کلاس از بین خواهد رفت. اما اینگونه نیست. شما در هنگام صحبت یا تدریس نیاز به بازخورد دارید. اگر قادر به کنترل کلاس باشید؛ نه تنها هرج و مرج ایجاد نخواهد شد بلکه علاقه افراد به درس نیز بیشتر می‌شود. شاید حتی برای اینکه بتوانند نظر خود را مطرح کنند؛ بیشتر به درس گوش کرده و همین باعث پیشرفت تحصیلی آنها شود.

????الگوی خوبی باشید

همیشه یکی از الگوهای ما در زندگی، معلمان بوده اند. اگر از دانش اموزان خود انتظار نظم در کلاس را دارید؛ شما نیز باید نمونه خوبی از این موضوع باشید. در کلاس خود فعال باشید، صبور منظم بوده و وقت را نیز در نظر بگیرید. وقتی از شما همه قوانین را رعایت کنید؛ دانش آموزان شما نیز خود را موظف به رعایت قوانین و احترام به آنان می‌کنند.

سخن پایانی

معلم بودن شغل آسانی نیست. در واقع حفظ برقراری نظم در کلاس یکی از وظایف معلمان است. دانش آموزان در 12 سال تحصیل خود بیشتر زمان خود را در مدرسه می‌گذرانند و چیزهای زیادی علاوه بر درس می‌آموزند. البته نظم در کلاس، فقط مختص به مدرسه نیست بلکه در هر محیطی شاید ما مجبور به حضور در کلاس هایی باشیم. در هر صورت و در هر محیطی، ما باید به نظم اهمیت داده و قوانین را رعایت کنیم. حفظ نظم شاید برای ما دشوار باشد اما اینکار به رشد شخصی و روابط ما با دیگران کمک بزرگی خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری بعد از زایمان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

روش های ایجاد نظم در کلاس کدام اند؟

 
معلمان می‌توانند با انجام روش هایی مثل نادیده گرفتن، پیدا کردن علاقه دانش آموزان، روش های غیرعینی، عدم توسل به دیگران و… که در متن در مورد آنها توضیح داده ایم؛ نظم در کلاس را ایجاد کنند.

منبع: نظم در کلاس | راه های برقراری نظم کلاس



:: برچسب‌ها: نظم در کلاس | راه های برقراری نظم کلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده زنجان می‌توانید به مراکز معتبری که در ادامه معرفی کرده‌ایم مراجعه نمایید. خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه بوده و وجود مشکل بین اعضای آن به راحتی می‌تواند سلامت روان زن و شوهر و فرزندان را تحت تاثیر قرار بدهد. این افراد در اجتماعات دیگری هم فعال هستند که برای عملکرد مناسب نیاز به دریافت آرامش از خانواده هایشان دارند.

بنابراین اگر در خانواده تان بحث و دعوا زیاد است و خارج از منزل احساس می‌کنید که راحت تر هستید، حتما به روانشناس خانواده مراجعه نمایید. دوری از خانواده و قطع ارتباط با آن ها مشکل شما را حل نمی‌کند؛ چرا که نبود هر کدام از آن‎ها باز هم رنجی برای شما به همراه دارد. پس حتما برای رفع مساله به مراکز معرفی شده مراجعه نموده و یا از طریق تلفن با درمانگران صحبت نمایید.

منبع: بهترین روانشناس خانواده زنجان | خانواده درمانی در زنجان

بهترین روانشناس خانواده زنجان

پیدا کردن بهترین روانشناس خانواده زنجان دیگر کار سختی نیست. چرا که به کمک تلفن می‌توانید با بهترین متخصصان صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید. شاید بارها به مشاوران متعدد مراجعه کرده باشید و نتیجه دلخواه نگرفته باشید؛ این موضوع می‌تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد و شما نباید برای حل مشکلات تان ناامید بشوید. متاسفانه بسیاری از خانواده ها مسائل را رها کرده و به دنبال راه حل نیستند، پس به مرور وضعیت بدتر شده و حل کردن آن ها نیز زمان‌بر تر خواهد بود.

خدمات روانشناس خانواده یا خانواده درمانی چیست؟

روانشناس خانواده زنجان یا همان خانواده درمانی در زنجان یکی از زیر شاخه‌های روانشناسی است که به طور خاص در زمینه بهبود زندگی و روابط خانوادگی تلاش می‌کند. مراجعه به خانواده درمانگر تنها به کسانی که دچار مشکلات و اختلافات خانوادگی هستند اختصاص ندارد و شما برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی خود نیز می‌توانید به روانشناس خانواده در زنجان مراجعه کنید. این جلسات مشاوره معمولاً با حضور تک تک اعضای خانواده برگزار شده و روی روابط هریک از اعضا با دیگران کار می‌کند تا نقایص رفتاری موجود بیشتر بررسی شده و با تمرین کردن اصلاح شوند.

چه کسانی باید به روانشناس خانواده زنجان مراجعه کنند؟

همان طور که گفته شد مراجعه به روانشناس خانواده زنجان تنها به کسانی که دچار تعارضات جدی در زندگی خود هستند اختصاص ندارد. بلکه می‌توانید برای افزایش کیفیت زندگی خانوادگی خود نیز از راهنمایی‌های یک متخصص کمک بگیرید. با این حال هنگام بروز مشکلات زیر نیز مراجعه به خانواده درمانگر می‌تواند کمک شایانی را به شما نماید. پس در صورت بروز مشکلات زیر و مشکلاتی مشابه حتما به روانشناس خانواده زنجان مراجعه کنید.

ـ وجود تعارض و اختلافات شدید بین زن و مرد 

– وجود اعتیاد در یکی از اعضای خانواده 

– درگیری یک یا چند نفر از اعضای خانواده با یک اختلال روانی نظیر افسردگی یا اضطراب

– بروز بحران‌های جدی در خانواده نظیر مرگ یکی از اعضا یا ابتلا به یک بیماری کشنده

– ناتوانی در مدیریت دعوای بین خواهر و برادرها

-نبود علاقه و احترام بین زن و شوهر

– چالش‌های تربیتی بین زن و مرد در زمینه تربیت فرزندان

– خیانت یکی از زوجین و یا هر دو

– اختلاف در تربیت و مشکلات با نوجوان 

– اختلاف بر سر ازدواج فرزندان 

-تعارض و مشکلات مرتبط با نوجوان خانواده 

-مشکلات و اختلافات در تربیت فرزند 

-شک به خیانت و یا سابقه خیانت همسر 

و…

کدام خانواده ها می‌توانند نتیجه بهتری از خانواده درمانی بگیرند؟

علاوه بر درمانگر، خصوصیات خانواده ها نیز در نتیجه بخش بودن درمان و خدمات روانشناس خانواده زنجان تاثیر دارد. طبق بررسی ها مشخص شد که خانواده هایی که دارای ویژگی های زیر هستند نتیجه بهتری از جلسات درمانی خواهند گرفت.

✅ خانواده‌هایی که به دنبال راه حل و درمان هستند.

✅  خانواده‌هایی که مشکلات را در درون خانواده مطرح و حل می کنند.

✅  خانواده هایی که خیلی دیر مراجعه نکرده اند.

✅  خانواده‌هایی که به درمان اهمیت داده و دیدگاه مثبتی نسبت به درمانگر دارند.

✅  خانواده‌هایی که اعضای آن دارای اختلال روانی و شخصیتی نیستند.

✅  حداقل یکی از اعضا به روند درمان ایمان دارد.

✅  درمانگری مناسب انتخاب کرده اند.

چرا با وجود هزینه های زیادی که کردیم خدمات روانشناس خانواده در زنجان نتیجه بخش نبود؟

برای آن که جلسات توسط روانشناس خانواده زنجان به نتیجه برسد در قدم اول باید بدانید که حل مسائل شما نیاز به زمان دارد و باید صبور باشید. این مشکلات ناگهانی ایجاد نشده اند؛ خیلی اوقات با این مشکلات زندگی کرده‌اید و حتی متوجه وجود آن ها هم نبوده‌اید. پس تغییر این رویه و عادات مخرب زمان بر است. همچنین بیشتر خانواده ها برای یک مشکل به درمانگر مراجعه می‌کنند، اما در حقیقت مسائل متعددی وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود. خانواده های زیر نمی توانند از خدمات روانشناس خانواده زنجان نتیجه مناسب بگیرند.

? عجول هستند

? صداقت ندارند و مسئولیت کارهایشان را به عهده نمی گیرند

? به توصیه های درمانگر توجه نمی کنند

? مرتب به جلسات نمی آیند

? دچار یکی از انواع اختلالات روانی مثل اختلالات شخصیت، افسردگی، اختلالات اضطرابی هستند.

? به روانشناس خانواده مناسب در زنجان مراجعه نکرده اند.

? به روند درمانی جلسات خانواده اعتقاد کم و یا هیچ اعتقادی ندارند.

? قصد تغییر و یا اعتقاد به از بین رفتن اختلافات را ندارند.

?  خیلی دیر اقدام دریافت درمان کرده اند.

مراجعه به بهترین روانشناس خانواده زنجان هزینه های زیادی دارد، چرا باید این همه هزینه کنم؟

خیلی از خانواده ها سال ها با مشکلاتی سر می کنند و آن ها را بدون هیچ تغییری به حال خود رها می کنند. غافل از آن که این مسائل به مرور زمان پیچیده تر و ریشه هایش قوی تر می شود. پس با گذر زمان اعضای خانواده فرصت های زیادی برای با هم بودن و شاد بودن و حتی رشد کردن را از دست می دهند. آن ها به این مشکلات عادت کرده و دیگر طریقه سالم زندگی و رفتر کردن را فراموش می کنند.

پیامدهای ناشی از عدم درمان مشکلات خانوادگی موجب تحمیل هزینه های هنگفتی می شود برای مثال اعضای خانواده به دلیل تنش ها دچار افسردگی می شوند. یا فرزندان خانواده با دوستان ناباب گشته و دچار اعتیاد می شوند. پدر یا مادر خانواده به خیانت دچار شده و بنیان خانواده به خطر می افتد.

بهترین روانشناس خانواده زنجان چه ویژگی هایی دارد؟

متاسفانه در این روزها علاوه بر فارغ التحصیلان روانشناسی، افرادی با ادعای پوشالی اقدام به ارائه خدمات با عنوان بهترین روانشناس خانواده زنجان می‌کنند اما از علم و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند. به همین دلیل لازم است قبل از اینکه مشکلات و موضوعات خانوادگی خود را با مشاوران در میان بگذارید از اعتبار و تخصص مرکز و روانشناس خانواده مدنظر خود و امکانات آن در زنجان اطمینان کافی کسب کنید. از جمله ویژگی‌های یک مرکز روانشناسی معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– مراکز مشاوره معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی کشور هستند.

– روانشناسانی که در مراکز مشاوره معتبر فعالیت می‌کنند حداقل از مدرک کارشناسی ارشد برخوردارند و در حیطه‌های مرتبط با زوج و خانواده آموزش‌های ویژه دیده‌اند.

– بهترین روانشناس خانواده از جدیدترین روش‌های درمانی استفاده می‌شود و اعضای آن از نظر علمی به روز هستند.

– مراکز معتبر از تجهیزات کافی برای ارزیابی و تشخیص مشکلات روان برخوردار است و شما می‌توانید در آن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تست‌های مرتبط با اختلالات روانی را انجام دهید.

 

آدرس بهترین روانشناس خانواده زنجان

شما می توانید برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده در زنجان از طریق تلفن یا آنلاین با برترین درمانگران خانواده کشوری ارتباط برقرار کنید. در ادامه آدرس و تلفن دو مجموعه مورد تایید را آورده ایم.

مراکز دارای روانشناس خانواده در زنجان آدرس
بهترین روانشناس خانواده زنجان در ذهن نو 02191002360
مرکز مشاوره آواژه 02166419012
مرکز مشاوره آنیسا زنجان، چهارراه سعدی، کوچه قلعه، ساختمان شفا، طبقه 5
مرکز مشاوره نیک در زنجان زنجان، دروازه رشت، اول خیابان صفا، بن بست ثمین تاب، ساختمان 23، طبقه 2 غربی
مرکز مشاوره برهان زنجان، سعدی وسط، کوچه قدیر، پلاک 1/1، واحد 10
مرکز مشاوره افق زنجان، میدان انقلاب، پشت سینما قدس سابق، کوچه جاوید، ساختمان پارس، طبقه 2
مرکز مشاوره آفرینش زنجان، سعدي وسط، كوچه موسوي، پلاک 11، طبقه سوم
مرکز مشاوره پیاژه زنجان، جاده پائین کوه، اراضی مصلا، خيابان ده متری ششم، قطعه 97
مرکز مشاوره رشد در زنجان زنجان، سعدی وسط، کوچه موسوی، پلاک 11، جنب باشگاه سفیر، طبقه سوم
مرکز مشاوره آتیه زنجان، چهارراه سعدی، کوچه قلعه، ساختمان البرز، طبقه‌ی 5، واحد 30

سخن آخر

دریافت خدمات از روانشناس خانواده زنجان و یا همان خانواده درمانی در زنجان تنها باید توسط کسانی که در این حوزه تخصص کافی دارند صورت بگیرد. شما اگر با هر یک از اعضای خانواده خود دچار تنش یا اختلافاتی شده اید، کافی است به یکی از مراکز معتبر خانواده درمانی مراجعه نمایید. مسلما دریافت خدمات از موسسه ای که دارای مشاورانی متخصص و کاربلد باشد، اهمیت زیادی دارد.

مجموعه ذهن نو با تجربه چندین و چند ساله در حوزه خدمات روانشناختی و خانواده درمانی به شما به صورت کاملا حرفه ای خدمات درمانی ارائه می دهد. برای این منظور بستری آماده کرده است که بتوانید از طریق تلفن همراه یا تلفن منزل با متخصصان این مجموعه تماس گرفته و با بهترین روانشناس خانواده در کشور از زنجان خدمات دریافت کنید. همچنین می توانید این خدمات را به صورت آنلاین نیز دریافت کنید. این نوع خدمات نیز با کیفیتی مشابه مشاوره‌های حضوری اجرا می شود. پس برای رفع مسائل خانواده خود کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده زنجان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا مرکز ذهن نو شعبه ای برای مشاوره خانواده زنجان دارد؟

خیر هنوز شعبه ای حضوری در زنجان احداث نشده است. اما شما می توانید با استفاده از موبایل یا تلفن منزل از خدمات روانشناس خانواده به صورت تلفنی یا آنلاین با کیفیتی کاملا یکسان استفاده کنید.

دریافت خدمات از روانشناس خانواده زنجان برای چه کسانی ضرورت دارد؟

تمام خانواده ها و کسانی که با اعضای خانواده شان اعم از همسر، فرزندان، والدین و یا خواهر و برادر اختلاف یا تناقضاتی دارند، می توانند از خدمات روانشناس خانواده زنجان استفاده نمایند.

منبع: بهترین روانشناس خانواده زنجان | خانواده درمانی در زنجان



:: برچسب‌ها: بهترین روانشناس خانواده زنجان | خانواده درمانی در زنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

سیاست های مردانه در همسرداری برای افزایش کیفیت زندگی زناشویی بسیار حائز اهمیت است. مردان نیز باید برای رسیدن به خواسته هایشان در زندگی مشترک سیاست هایی به کار ببرند. حتما زوج هایی را دیده اید که بر سر مسائل ریز و درشت با هم درگیر شده و با لجبازی و بد خلقی یکدیگر را می‌آزارند. همانقدر که خانم‌ها باید در برخورد با شوهر نکاتی را در نظر بگیرند؛ آقایان نیز باید برای حفظ آرامش خانواده، خانم ها را بیشتر شناخته و همسرداری را بیاموزند. در ادامه 14 نکته اساسی که مردان باید به کار بگیرند را شرح داده‌ایم.

منبع: سیاست های مردانه در همسرداری | 14 نکته که مردان باید بدانند

سیاست های مردانه در همسرداری چیست؟

از سیاست های مردانه در همسرداری می‌توان به مواردی مانند احترام، توجه، گوش شنوا و … اشاره کرد. کاری که باعث بهبود و افزایش کیفیت زندگی می‌شود. معمولا آقایانی که از سیاست های مردانه در برخورد با خانم آشنا نیستند، زندگی متاهلی خوبی نخواهند داشت. برای داشتن یک زندگی خوب و مناسب، حتما باید روش های برخورد با همسر را بدانید. و در جهت بهبود شرایط زندگی تلاش کنید. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم تا روش های سیاست های مردانه در همسرداری را توضیح دهیم. و زندگی خوبی را برای تمامی زوجین آرزومندیم.

سیاست های مردانه در همسرداری که حتما باید بخوانید

در این بخش مقاله راجع به سیاست های مردانه در همسرداری به مواردی اشاره کرده ایم که کار آقایان را برای بهبود رابطه بهتر می‌کند. متاسفانه خیلی از آقایان، به جای به کارگیری این روش ها از پرخاشگری و خشونت برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده می‌کنند.

✨ همسرتان باید اولویت زندگی شما باشد | سیاست های مردانه در همسرداری

یکی از سیاست های مردانه در همسرداری این است که همسرتان باید اولویت زندگی شما باشد. خانم ها همیشه علاقه دارند که اولویت اول همسرشان باشند. برای افزایش رضایت همسرتان باید این حس را به او بدهید. در این شرایط حتما نتیجه رفتار شما به خودتان باز می‌گردد.

✨ کمک به همسر از دیگر سیاست های مردانه در همسرداری است

اینکه کار خانه را فقط مخصوص خانم ها می‌دانید اصلا جالب نیست. خانم ها علاقه دارند تا در کارهای خانه با او شریک باشید. اگر قصد دارید که مرد محبوبی برای خانم خود باشید، در مهمانی های بزرگ و حتی کوچک به همسرتان کمک کنید. 

✨ احترام به همسر را فراموش نکنید

از راه های سیاست های مردانه در همسرداری، احترام به همسر است. زمانی که احترام به خانم بگذارید، این احترام از طرف خود او، فرزندان و سایر اقوام نیز به شما باز می‌گردد.

✨ حمایت های مختلف داشته باشید

برای سیاست های مردانه در همسرداری، باید همیشه از خانم خود حمایت کنید. حمایت عاطفی، حمایت مالی و … برای خانم ها بسیار حائز اهمیت است. نباید اجازه دهید که خانم شما احساس ناامنی کند. اگر هم از همسر خود انتقاد دارید، حتما باید به شیوه های مناسب و در خلوت خود بازگو کنید.

✨ به همسرتان دروغ نگویید | سیاست های مردانه در همسرداری

خانم ها همیشه اولین کسانی هستند که متوجه دروغ‌های شما می‌شوند. برای سیاست های مردانه در همسرداری به هیچ وجه نباید به همسر خود دروغ بگویید. اگر همیشه قصد دارید که پشتوانه‌ای برای همسر باشید، حتی دروغ های کوچک خود را حذف کنید. دروغ های ریز و درشت در بلند مدت ریشه های رابطه شما را خشک می‌کند.

✨ نسبت به تغییرات حساس باشید

برای سیاست های مردانه در همسرداری باید در مقابل تغییرات همسر حساس باشید. همه خانم ها علاقه دارند تا مورد توجه همسر باشند. زمانی که تغییراتی در خود ایجاد می‌کنند، همسرشان متوجه شود و از خود واکنش نشان دهد.

✨ در حضور بچه ها انتقاد نکنید

انتقاد نکردن جلوی بچه ها از جمله سیاست های مردانه در همسرداری است. هرگز در حضور بچه ها نباید از همسر خود انتقاد کنید. اگر هم قصد انتقاد دارید و یا مساله ای شما را سردرگم کرده است، باید در موقعیتی که بچه ها حضور ندارند صحبت کنید.

✨ محبت را به زبان بیاورید | سیاست های مردانه در همسرداری

از سیاست های مردانه در همسرداری، محبت زبانی است. در طول روز و هفته از کلمات عاشقانه استفاده کنید. به همسرتان یادآوری کنید که چقدر دوستش دارید و چقدر از حضور او در زندگی خوشحال هستید. 

✨ به همسرتان احساس امنیت بدهید

خانم ها اگر احساس امنیت داشه باشند، یعنی سیاست های مردانه در همسرداری را به خوبی انجام داده اید. اگر در تمامی شرایط احساس امنیت داشته باشد، به مرور زمان به شما اعتماد خواهد کرد. برای ایجاد حس امنیت، از روش های زبانی و عملی کمک بگیرید.

✨ همراه مناسبی برای همسر باشید

از دیگر سیاست های مردانه در همسرداری، همراه مناسب بودن است. در مسائل روزانه، خرید، مشکلات فکری و عملی حتما همسرتان را همراهی کنید. همراهی در زندگی برای خانم ها نعمت بزرگی است.

✨ گوش شنوا باشید | سیاست های مردانه در همسرداری

گوش شنوا از دیگر سیاست های مردانه در همسرداری است. زمانی که برای صحبت با همسر زمان و وقت بگذارید، به مرور او را متوجه خواهید کرد که دارای اهمیت است. به همان میزان که او به شما توجه می‌کند، توجه نیز دریافت می‌کند.

✨  به خانواده خود وابسته نباشید

برای اجرای سیاست های مردانه در همسرداری، باید وابستگی به خانواده خود را کاهش دهید. خانم ها از مردان وابسته دوری می‌کنند. اگر مرد وابستگی های افراطی به خانواده داشته باشد، ارتباط با همسرش کاهش می‌یابد و باعث دوری از همسر می‌شود. 

✨ مشورت کنید

یکی از کارها جهت سیاست های مردانه در همسرداری، مشورت است. همیشه در تمامی مسائل از نظر همسر خود کمک بگیرید. مشورت در تمامی مراحل زندگی باعث ایجاد حس اعتماد و احترام می‌شود.

✨ کار بلد باشید | سیاست های مردانه در همسرداری

از سیاست های مردانه در همسرداری، اقتدار و کار بلدی است. خانم ها از مردهایی خوششان می‌آید که به صورت مقتدارنه عمل کنند. از پس کارهای کوچک و بزرگ بر بیایند. 

کلام آخر

با اجرای این سیاست های مردانه، اختلافات و مشکلات کمتری در زندگی رخ خواهد داد. به همین منظور برای افزایش کیفیت زندگی، به سیاست های مردانه در همسرداری در برخورد با خانم عمل کنید. در این زمینه حتی می‌توانید از روانشناسان متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سیاست های مردانه در همسرداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: سیاست های مردانه در همسرداری | 14 نکته که مردان باید بدانند



:: برچسب‌ها: سیاست های مردانه در همسرداری | 14 نکته که مردان باید بدانند ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

شکلات تلخ یا شکلات سیاه یکی از محبوب ترین انواع شکلات میان افراد است. شکلات انواع مختلفی دارد اما نوع تلخ آن به دلیل فواید و مزه خاص آن بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. امروزه شکلات تلخ، بخش بزرگی از رژیم غذایی افراد محسوب می‌شود. در واقع در بعضی موارد تاثیر درمانی نیز دارد. مصرف آن میان زنان بیشتر است و البته تاثیرات زیادی نیز بر آنان دارد. نباید از مصرف بیش از حد این خوراکی نیز غافل شد.

در ترکیبات این خوراکی شیر و قند کمتری استفاده می‌شود؛ به همین دلیل نسبت به انواع دیگر سالم تر است. در حقیقت مزه اصلی شکلات، تلخ است؛ اما برای مصرف خوراکی به آن مواد مختلفی اضافه می‌کنند. در این مقاله به بررسی فواید شکلات تلخ برای افراد خواهیم پرداخت. 

منبع: شکلات تلخ برا چی خوبه | 7 خاصیت شکلات تلخ

شکلات تلخ برای چی خوبه؟

شکلات تلخ، حاوی سطح بالایی از کاکائو است. کاکائو خود دارای فنولی و آنتی اکسیدن است که دو ماده مفید برای سلامتی بدن هستند. در واقع هرچه میزان کاکائو در شکلات بیشتر باشد؛ خالص تر و طعم آن نیز تلخ تر خواهد بود. فواید شکلات تلخ به قدری زیاد است که امروزه پزشکان در هر نوع رژیم غذایی، خوردن این نوع از شکلات را بلامانع می‌د‌انند. به طوری که برای انواع اختلالات مثل افسردگی، استرس، بی قراری و غیره نیز مفید است. 

فواید شکلات تلخ

حتی روند تولید شکلات تلخ نیز با دیگر شکلات ها متفاوت است. معمولا ترکیبات آنها یکسان هستند اما میزان آنها در هر شکلات متفاوت است. همین ترکیبات نیز خود در اثربخشی شکلات تلخ موثر هستند. همانطور که قبلا هم گفته شد؛ شکلات تلخ فواید بی شماری دارد که در این قسمت آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

????کاهش فشار خون

در کاکائوی تلخ، مواد معدنی مثل منیزیم و مس وجود دارند که در تنظیم فشار خون موثر هستند. با کاهش فشار خون، ضربان قلب نیز کاهش می‌یابد. این موضوع در کنترل استرس و اضطراب نیز بسیار موثر خواهد بود. چرا که با وجود استرس ضربان قلب و ریتم تنفسی بالارفته و با خوردن شکلات این مشکلات کنترل می‌شوند. البته برخی از افراد به همین دلیل به شکلات تلخ اعتیاد پیدا می‌کنند. که در این صورت مصرف بیش از حد شکلات برای آنها عوارضی ایجاد خواهد کرد. افراد برای حل مشکل اعتیاد به خوردن شکلات، باید به روانشناس مراجعه کنند.

????بالا بردن میل جنسی در زنان

به طور کلی شکلات‌های تلخ به دلیل وجود کافئین، خاصیت محرک دارد و در زنان باعث بالارفتن میل جنسی آن‌ها می‌شود. اندروفین نیز ماده دیگری است که با خوردن شکلات تلخ، در بدن آزاد می‌شود و میل جنسی را افزایش می‌دهد. برخی از متخصصین برای زنانی که میل جنسی پایینی دارند و نسبت به داروهای مختلف پاسخ نمی‌دهند؛ مصرف شکلات را پیشنهاد می‌کنند. 

????کاهش سطح کلسترول

در خون دو نوع کلسترول وجود دارد که شامل  LDL و  HDL می‌شود.  HDL کلسترول بد است که با مصرف شکلات تلخ، تقریبا 10 تا 12 درصد از میزان آن کاسته می‌شود. اگر  HDL در رگ های خونی رسوب کند؛ موجب بروز سکته می‌شود که شکلات از این موضوع جلوگیری می‌کند. کاکائو موجود در شکلات کلسترول بد را سرکوب کرده و گاها باعث افزایش کلسترول خوب یا همان   LDL می‌شود.

????تقویت عملکرد مغز

علاوه بر اینکه مقدار کم قند در شکلات‌ تلخ، به سوخت ساز بهتر در مغز کمک می‌کند؛ فلاونول و پلی فنول موجود در کاکائو نیز از سکته مغزی و حتی زوال عقل نیز پیشگیری خواهد کرد. مصرف شکلات هیپرپلازی مغز را 70 درصد افزایش می‌دهد و موجب توانایی تطبیق آموزش و یادگیری مهارت های جدید در زندگی می‌گردد.

????تقویت سلامت پوست و مو

مواد موجود در کاکائو، پوست و مو را در برابر نورخورشید محافظت می‌کند. در واقع پژوهش ها حاکی از آنند که مصرف شکلات تلخ تاثیر نور ماورای بنفش را بر بدن کاهش خواهد داد. شکلات تلخ با کمک به بهبود جریان خون از ریزش موها جلوگیری کرده و جلوی عفونت های مختلف پوستی را می‎گیرد. برخی معتقدند که شکلات زبری پوست را کاهش داده و موجب آبرسانی می‌شود.

????شکلات تلخ و کاهش وزن

شاید شما هم دیده باشید افرادی را که باوجود رژیم برای کاهش وزن، همچنان شکلات تلخ نیز مصرف می‌کنند. درواقع شکلات تلخ و مشتقات آن خاصیت چربی سوزی داشته و همچنین میل را به غذاهای شور، شیرین و چرب را کاهش می‌دهند. برخی متخصصان بر این باورند که مصرف شکلات تلخ 20 دقیقه قبل ازغذا و 5 دقیقه پس از شروع غذا، احساس سیری ایجاد می‌کند. همچنین شکلات تلخ با کاهش درد، بدن را شاداب کرده و انگیزه ورزش را افزایش می‌دهد.

????فواید دیگر

همانطور که می‌بینید؛ فواید شکلات تلخ، بی شمارهستند.برخی دیگر از مزایای مصرف آن برای بدن شامل جلوگیری از افسردگی، افزایش انسولین، بهبود سوخت و ساز بدن، جلوگیری از بیماری دیابت، کاهش علائم التهاب و آسم، ایجاد آرامش در دوران بارداری، تامین آهن بدن، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و… نیز می‌شود. البته همه این ها به معنای مصرف این خوراکی به صورت بی رویه نیست. 

مضرات مصرف شکلات تلخ

هر خوراکی، علاوه بر فواید، مضراتی نیز دارد. شکلات تلخ نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود فواید بیشماری، عوارضی نیز ایجاد می‌کند. باید برای مصرف شکلات به شرایط بدنی خود نیز دقت داشته باشیم. برخی از معایب مصرف شکلات ، شامل موارد زیر می‌شوند.

????بروز جوش های پوستی و آکنه

????افزایش وزن

????سردرد

????اختلال در خواب

????بی ثباتی خلق و خو

????پوسیدگی دندانها

????یبوست

????تحریک پذیری

البته این عوارض در صورت مصرف زیاد و در طولانی مدت ایجاد می‌شوند. در ضمن به دلیل وجود کافئین در شکلات این ماده اعتیاد آور خواهد بود. همچنین سویا موجود در کاکائو نیز در برخی افراد ایجاد حساسیت می‌کند.

محتویات شکلات تلخ

شکلات تلخ به دلیل محتویات مفید آن بر سلامتی تاثیر مثبتی دارد. در واقع این نوع از شکلات سرشار از مواد معدنی و ارزش غذایی بالایی دارد. مصرف شکلات تلخ به صورت روزانه بخشی از مواد مغذی موردنیاز بدن را فراهم خواهد کرد.

5 میلی گرم منگز که 27 درصد از نیاز روزانه ما خواهد بود.

5 میلی گرم مس که 25 درصد از نیاز روزانه ما را تامین می‌کند.

3 میلی گرم آهن موجود در شکلات، 19 درصد از نیاز روزانه مارا تامین می‌کند.

2 میلی گرم فسفر، 9 درصد از نیاز روزانه ماست.

200 میلی گرم پتاسیم، 6 درصد از نیاز روزانه است.

همچنین این نوع شکلات حاوی 12 گرم چربی، 8 گرم کربوهیدرات، 168 کیلوکالری انرژی و 1گرم فیبر است.

سخن پایانی

با اینکه شکلات تلخ یکی از خوراکی و پرمصرف و دوست داشتنی میان خانواده هاست. همچنین از خواص زیادی برخوردار است؛ اما باید در مورد مصرف آن تعادل را رعایت کرد و همچنین از یک متخصص کمک گرفت. از انواع دیگر شکلات های دیگر نیز استفاده کنید؛ تا پیامدهای آن کاهش پیدا کنند. به طور کلی شکلات هم سلامت جسمانی و هم بر سلامت روانی موثر است و کاربرد زیادی حتی در خوراکی های دیگر دارد. در مورد مصرف آن زیاده روی نکنید و در صورت بروز عوارض از یک پزشک کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فواید شکلات تلخ می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

بهترین زمان برای مصرف شکلات تلخ چه زمانی است؟

متخصصان معتقدند افرادی که قصد کاهش وزن را دارند؛ باید 20 دقیقه قبل از مصرف غذا و 5 بعد از شروع غذا شکلات تلخ بخورند. چرا که اینکار باعث ایجاد حس سیری زودتر از موعد خواهد شد.

منبع: شکلات تلخ برا چی خوبه | 7 خاصیت شکلات تلخ



:: برچسب‌ها: شکلات تلخ برا چی خوبه | 7 خاصیت شکلات تلخ ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کودک خرابکار به کودکی گفته می‌شود که گوش به حرف والدین ندهد و از قوانین والدین پیروی نکند. این کودکان معمولا از خود رفتارهای آزاردهنده و ناپسند نشان می‌دهند و رفتارهایشان متناسب با سنشان نیست. در نهایت باعث آزار و ناراحتی والدین می‌شود. در چنین موقعیتی والدین معمولا تنها راه چاره را تنبیه و برخورد منفی با کودک می‌دانند. اما به جای تنبیه و اذیت کودک باید به دنبال راهکارهایی باشید که شما را از رفتارهای منفی دور کند و کودک را به شیوه مثبت تربیت کند. برای اطلاع از شیوه‎های رفتاری مناسب حتما از روانشناس کودک کمک بگیرید.

منبع: کودک خرابکار | 7 روش برخورد با کودک خرابکار

کودک خرابکار کیست؟

 

به کودکی که از قوانین والدین پیروی نکند و باعث آزار و اذیت آنها شود، کودک خرابکار گفته می‌شود. معمولا کودکان خرابکار به شیوه نامناسب با والدین برخورد می‌کنند. و هرگز قصد کمک به آنها را ندارند. اما به خاطر داشته باشید که این رفتارها به دلایل مختلفی به وجود می‌آید و بی دلیل نیست.

قبل از شروع به تربیت و برخورد با کودک خرابکار، حتما علل را ریشه یابی کنید. تا زمانی که دلیل رفتار کودک را شناسایی نکنید، هرگز نمی‌توانید از نحوه برخورد با آن آگاه شوید. برای اطلاع از نحوه برخورد در این مقاله راهکارهای کلی ارائه داده ایم. اما برای اطلاع از نحوه رفتار با کودک خرابکار حتما از روانشناس کمک بگیرید.

علل رفتار کودک خرابکار

کودک خرابکار به دلیل برخی از عوامل است که چنین رفتارهایی از خود نشان می‌دهد. در همین خصوص در این بخش مقاله راجع به علل رفتار کودک خرابکار توضیح داده ایم. 

????  علت های روانی

یکی از علل رفتار کودک خرابکار، علت های روانی است. این علل در دسته از خود بیگانگی، انحصار طلبی، خیال بافی و کنجکاوی قرار دارد. در موارد شدید نیز کودک ممکن است دارای یک نوع اختلال جسمی یا ذهنی نیز باشد. که با مراجعه به متخصصین می توان این موارد را شناسایی کرد.

???? علل عاطفی

علت عاطفی از دیگر عوامل بروز رفتار کودک خرابکار است. که در این زمینه می‌توان به ناراحتی ها، هیجانات، احتیاج به محبت بیشتر، حسادت، حس بی پناهی، بیان خشم، توجه بیش از اندازه خانواده و لوس کردن کودک اشاره کرد.

???? علت زیستی

وجود بیماری ها، نارسایی های عضوی، نیاز به تخلیه انرژی و … از عوامل زیستی کودک خرابکار است. در چنین موارد والدین باید راهی برای سرگرمی و پرورش مهارت های فردی کودک ایجاد نمایند.

???? علت شخصیتی

گاهی کودک خرابکار به دلیل بدخلقی و عصبانیت چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهد. که در دسته علل شخصیتی قرار دارد. این کودکان که به تعبیری به کودکان دشوار نیز مشهورند، نیاز به روش های تربیتی متفاوتی دارند. این کودکان چالش بیشتری داشته و انرژی بیشتری از والدین می‌گیرند.

???? علت‌های اجتماعی

علل اجتماعی می‌تواند از دیگر عوامل بروز رفتار کودک خرابکار حساب شود. در این شرایط می‌توان به روابط ناموفق با اعضای خانواده، احساس ناچاری، فقدان تفریح مناسب، جلب توجه، پاکسازی آثار جرم، سکوت والدین و … اشاره کرد.

???? عوامل دیگر

گاهی دلایل دیگری در بروز کودک خرابکار دخیل هستند. که شامل: شرارت شخصیتی، بی رحمی کودکانه، تثبیت موقعیت قبلی و احساس شکست شخصیتی می‌شود.

روش برخورد با کودک خرابکار

برای برخورد با کودک خرابکار، باید روش هایی را طبق شخصیت و علل در نظر بگیرید. در این بخش مقاله راجع به روش های کلی برخورد با کودک خرابکار توضیح داده ایم.

???? کودک را درک کنید

یکی از راه های برخورد با کودک خرابکار، درک اوست. باید این نکته را توجه داشته باشید که کودکان به دنبال جلب توجه والدین و درک هستند. هرچقدر این درک بیشتر صورت نگیرد، کودک با خرابکاری های بیشتری خود را نشان خواهد داد. بنابراین سعی کنید خود را جای کودک بگذارید و به شناخت بیشتری برسید.

???? رفتارهای شخصی کودک را کنترل کنید

تمامی والدین برای برخورد با کودک خرابکار باید رفتارهای شخصی او را بشناسند. ذات هر کودک با دیگری متفاوت است. گاهی کودک پر انرژی است و نیاز به تخلیه انرژی دارد. به همین دلیل باید انرژی خود را به شیوه ای تخلیه کند. اگر این تخلیه انرژی با راهنمایی های والدین باشد، کودک هرگز خرابکاری نمی‌کند.

???? برای کودک سرگرمی در نظر بگیرید

مناسب ترین راه برای برخورد با کودک خرابکار، در نظر گرفتن سرگرمی است. به این شیوه که والدین باید به کودک کمک کنند تا با بازی انرژی خود را تخلیه کند. با این شیوه رفتارهای خشمگینانه او نیز کاهش می‌یابد.

???? به کودک توجه داشته باشید

گاهی توجه باعث جلوگیری از رفتار کودک خرابکار می‌شود. اما این توجه باید مثبت باشد. برخی از والدین با توجه بیش از اندازه کودکان خود را لوس بار می‌آورند. اما منظور از توجه این نیست. باید در جهت بهبود رفتار کودک به او توجه مستقیم مثبت داشته باشید.

???? قدرت خود را حفظ کنید

همیشه بحث با کودک باعث کاهش قدرت شما می‌شود. به همین دلیل زمانی که والدین به بحث می‌پردازند، کودکان احساس می‌کنند که در جنگ با والدین باید پیروز شوند. اگر این روند همیشه ادامه یابد، باعث کاهش قدرت والدین در خانه می‌شود.

???? ابزارهای خرابکاری را از دسترس خارج کنید

برای جلوگیری از رفتار کودک خرابکار، بهتر است تا ابزارهای خرابکاری را از دسترس خارج کنید. در این صورت نه کودک خرابکاری می‌کند و نه شما به تنبیه کودک می‌پردازید. در این شرایط رفتارهای کودک را تحت نظر بگیرید. و در رفتارهای ناپسند او دخالت کنید تا روش برخورد درست را متوجه شود..

???? وجدان کودک را پرورش دهید

به کودک کمک کنید تا خوب و بد را از هم تشخیص دهد. احساس بد خرابکاری را در کودک زنده کنید. و با آموزش های پی در پی میزان بروز احساسات، هیجانات و وجدان را آموزش دهید. کودک در این صورت توانایی شناسایی درست و غلط را کسب می‌کند و راحت تر می‌تواند به مسائل رسیدگی کند.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به کودک خرابکار توضیح دادیم. والدین در برخورد با چنین فرزندانی همیشه رفتارهای تند و تنبیه وار دارند. اما اشتباه است که بدون ریشه یابی به تنبیه و برخورد با کودک می‌پردازید. برای برخورد با چنین کودکانی حتما باید علل و عواملی که باعث بروز چنین رفتاری شده است ریشه یابی شود. سپس بر اساس ویژگی های شخصیتی کودک، مدل رفتاری شکل بگیرد. برای رفتار با کودک حتما از روانشناس کمک بگیرید، زیرا کودکان موجودات بسیار حساسی هستند.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک خرابکار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کودک خرابکار | 7 روش برخورد با کودک خرابکار



:: برچسب‌ها: کودک خرابکار | 7 روش برخورد با کودک خرابکار ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

امروزه ازدواج با مرد کوچکتر در بین جوانان بسیار شایع شده است. دختر و پسر بعد ازدواج زندگی جدیدی را شروع می‌کنند که می‌تواند تجارب لذت بخشی را به همراه آورد. این در حالیست که اگر امر پسندیده ازدواج با اصول و شرایط صحیح انجام نگیرد، می‌تواند تجارب تلخ و دردناکی را به ارمغان آورد. یکی از اصول مهم در هنگام تصمیم گیری برای ازدواج، توجه به دامنه سنی زن و مرد و اختلاف موجود بین آن‌هاست.

ازدواج پیوندی است که باید با ترکیب منطق و احساس در مورد آن تصمیم گیری شود. تفاوت سنی معکوس بین دختر و پسر می‌تواند مشکلاتی را میان زوجین به وجود آورد. با آگاهی از اصول صحیح ازدواج و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید از تصمیم خود برای ازدواج اطمینان حاصل نمایید.

منبع: ازدواج با مرد کوچکتر | ازدواج با پسر 7 ، 8 یا 10 سال کوچک تر

ازدواج با مرد کوچکتر

سن یکی از پارامترهای مهم در ازدواج است. در هر دوره سنی رویدادهای اجتماعی مشترکی بین ما ایجاد می‌شود. برای مثال کتاب های درسی، اسباب بازی های کودکی، برنامه های تلویزیونی، سبک لباس پوشیدن، رویدادهای اقتصادی و غیره از جمله تجربیات مشترک نسل ها هستند. هر چه اختلاف سنی کمتر باشد، این تجربیات مشترک افراد را در یک گروه سنی به هم نزدیک‌تر می‌کند. پس درک طرف مقابل و حس های مشترک تا حد زیادی به سن ربط دارد. بنابراین شما باید در ازدواج با مرد کوچکتر از خود به عوامل مختلفی توجه نمایید. در ادامه نیز سایر عوامل تاثیر گذار را آورده ایم. برای اطلاع از دلایل مشکل با همسر کلیک کنید.

اما در نظر داشته باشید که از نظر متخصصان هیچ استاندارد کلی برای سن زن و مرد برای ازدواج وجود ندارد. چرا که پارامترهای زیادی در موفقیت یک ازدواج موثر هستند. پس هر زوج برای اطلاع از آینده ازدواجش باید با متخصص مشورت نماید.

چرا نباید در ازدواج سن پسر کمتر از دختر باشد؟

 

یکی از دلایل موفقیت زندگی زناشویی، قرار گرفتن زن و مرد در کنار یکدیگر با تناسب سنی خاص است. اگر چه این موضوع واقعیت مطلق نیست اما در صحت آن کمتر می‌توان شک کرد. زن و مرد هر کدام ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی دارند که با گذر زمان و افزایش سن، تعدیل می‌یابد. در ازدواج با مرد کوچکتر باید به عوامل زیادی توجه کرد که نقش تعیین کننده ای در ادامه یافتن زندگی مشترک خواهد شد.

اگر زن و مرد با اختلاف سنی زیاد اقدام به ازدواج نمایند، قطعا زنان تجربه کننده کمبودهایی به ویژه از نظر عاطفی خواهند بود. حال اگر این اختلاف سنی از طرف زن باشد و سن زن چندین سال از مرد بیشتر باشد، به احتمال زیاد ازدواج موفقی نخواهند داشت. 

دلیل ناموفق بودن ازدواج با مرد کوچکتر

سن یکی از ملاک‌های ازدواج است که هر دو طرف باید آن را جنبه های مختلف در نظر بگیرند. علیرغم دیدگاه کلیشه ای که زن باید کوچک‌تر از مرد باشد، زوج‌های خوشبختی هم هستند که از این قاعده تبعیت نمی‌کنند. بنابراین برای ارائه نظر دقیق باید جنبه‌‌های دیگر شخصیتی هر دو طرف نیز بررسی شود. اما به طور عمده در ازدواجی که زن اختلاف سنی زیادی با مرد دارد یا مرد سنش کمتر است، علل زیر در آن رابطه به چشم می‌‍خورد. در ازدواج با مرد کوچکتر، زن شاید احساس سلطه و کنترلگری داشته باشد که همین موضوع در بروز اختلافاتی میان آنها موثر خواهد بود.

⭕بلوغ جسمی، جنسی و فکری زودرس دختران

ازدواج با مرد کوچکتر برای زنان این نگرانی را ایجاد می کند که از نظر جسمی نتوانند انتظارات همسرشان را برآورده بکنند. دختران به دلیل شرایط بیولوژیک بدن خود معمولا با فاصله زمانی 2 تا 3 سال زودتر از پسران، بلوغ و رشد جسمی، عقلی، جنسی  را تجربه می‌کنند و به اصطلاح دختران نسبت به پسرها سریع‌تر به پختگی‌های رشدی دست می‌یابند. اما در سنین بالاتر نیز زنان قدرت باروری را زودتر از دست می‌دهند. بنابراین ازدواج با مرد کوچکتر می‌تواند زمینه های اختلاف را زیاد بکند.

⭕ازدواج با مرد کوچکتر | فروکش کردن نیازهای جنسی زنان

منطقی است که وقتی زنان نسبت به مردان، بلوغ جنسی را زودتر شروع نمایند، در هنگام برقراری رابطه جنسی، زودتر دچار فروکش کردن نیازهای جنسی می‌شوند. در حالی که مردان، دو تا سه سال دیرتر تجربه کننده بلوغ جنسی بوده‌اند، پس دیرتر هم دچار فروکش کردن نیازهای جنسی می‌شوند. به این ترتیب همزمان با اینکه مردان کوچکتر، دوران گرم مزاجی و میل زیاد به رابطه جنسی را تجربه می‌کنند، زنان بزرگتر دوران سردی و کاهش میل به رابطه جنسی را سپری خواهند کرد. رابطه جنسی یکی از عوامل تعیین کننده در رابطه زناشویی است که ازدواج با مرد کوچکتر در کیفیت آن موثر خواهد بود.

⭕از دست دادن طراوت و تازگی ظاهری در زنان

زنان دارای شرایط شکننده و روحیه حساس‌تری هستند. در مقابل سختی‌ها و نوسانات زندگی، سریع‌تر واکنش نشان داده و خسته می‌شوند. این خستگی در ظاهر آنان اثرات پژمردگی و کاهش طراوت اولیه را باقی می‌گذارد. علاوه براین زایمان نیز یکی دیگر از عواملی است که تا حد زیادی زنان را نسبت به طراوت و شادابی اولیه متفاوت می‌نماید. بنابراین اگر زن بزرگتر از همسر خود باشد، پژمردگی ظاهری وی نسبت به همسر بیشتر نمایان می‌شود. این تفاوت در ظاهر و چهره در ازدواج با مرد کوچکتر بیشتر خود را نشان خواهد داد. 

ازدواج با مرد کوچکتر چه مشکلاتی خواهد داشت؟

 

ازدواج با مرد کوچکتر مشکلاتی را برای زنان به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند. البته اینها به معنی شکست این ارتباط نیستند و شاید زوجینی با اختلاف سنی زیاد بازهم احساس خوشبختی دارند. اما باید این نکات را در این نوع از ازدواج، در نظر گرفت و با توجه به آنها تصمیم گیری کرد.

????ازدواج با مرد کوچکتر حوصله زن را سر می‌برد

زنان بزرگتر به پختگی‌های لازم برای زندگی رسیده‌اند و بیشتر دوست دارند رفتارهایی با وقار و منطقی داشته باشند. این زنان به مرور زمان با مشاهده رفتارهای خام و بی تجربه همسران کوچکتر خسته شده و حوصله سر و کله زدن با آنان را ندارند. این امر زمانی تشدید می‌شود که مردان کوچکتر در زمان ازدواج در دامنه سنی 20 تا 30 سال یعنی دوران جوانی و بی تجربگی به سر ببرند. تحقیقات حاکی از آنند که آمار طلاق در رابطه با ازدواج با مرد کوچکتر بالاتر هستند.

????تغییر یافتن نقش همسر به نقش مادر

وقتی سن مرد کمتر باشد، زن کم کم از نقش همسر بودن فاصله گرفته و به نقش مادر بودن تغییر پیدا می‌کند. زن به دلیل پختگی و رشد عقلی خود، وقتی می‌بیند که همسر کوچکترش دچار اشتباه می‌شود مانند یک مادر عمل کرده و شروع به پند و اندرز می‌کند. ازدواج با مرد کوچکتر سبب جابجایی نقش ها شده و مشکلات زیادی را در موارد زیادی به همراه خواهد داشت.

????دست برداشتن از خواسته ها و علایق خود

اگر زن چندین سال از همسر خود بزرگتر باشد به جهت اینکه می‌خواهد مطابق میل شوهر خود باشد و به نحوی مورد رضایت قرار بگیرد، از خواسته‌ها و علائقش دست کشیده و خود را مطابق و متناسب با خواسته‌های شوهر کوچکتر خود قرار می‌دهد. حتی ممکن است ظاهری برای خود درست کرده و به نحوی رفتار نماید که شایسته و برازنده سن وی نباشد. در واقع ازدواج با مرد کوچکتر او را مجبور به انجام چنین کاری می‌کند.

????ازدواج با مرد کوچکتر | حساس شدن

اگر زن از مرد بزرگتر باشد پس از گذشت مدتی نسبت به ازدواج خود حساس می‌شود؛ خود را با زنان دیگر مقایسه می‌کند، به رفتارهای همسر حساسیت زیاد پیدا کرده و سریعا واکنش نشان می‌دهد. این روند حساس شدن تا مرحله بی‌اعتمادی و کنترل کردن شوهر ادامه خواهد یافت. ازدواج با مرد کوچکتر دو طرف را بیشتر در رفتار خیانت قرار خواهد داد. چرا که آنها بعد از مدتی متوجه خواهند شد که درک درستی از نیازها و خواسته های یکدیگر ندارند.

سخن پایانی

افراد قبل از ازدواج با مرد کوچکتر از خودشان باید به نکات زیادی توجه کنند. ازدواج یک رابطه طولانی مدت است که افراد باید در آن از بروز اشتباه جلوگیری کرده و تصمیمات درست برای آینده خود بگیرند. فراموش نکنید که تمام موارد بالا احتمالات و گاها تجربه های واقعی افراد است که به معنای قطعیت آنها نیست. شاید در چنین روابطی افراد بسیار زندگی خوبی را با یکدیگر تجربه کنند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم قطعی برای ازدواج با مرد کوچکتر از خود حتما با یک مشاور، مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد کوچکتر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا ازدواج با مرد کوچکتر منطقی است؟

شاید در مواردی دیده شود که زن و مرد با وجود اختلاف سنی و بزرگتر بودن سن زن، زندگی خوبی دارند اما قطعا کمبودهایی در زندگی آنان وجود خواهد داشت. پس منطقی‌تر این است که ازدواج با شرایط اختلاف سنی مناسب و بزرگتر بودن مرد انجام گیرد.

منبع: ازدواج با مرد کوچکتر | ازدواج با پسر 7 ، 8 یا 10 سال کوچک تر



:: برچسب‌ها: ازدواج با مرد کوچکتر | ازدواج با پسر 7 ، 8 یا 10 سال کوچک تر ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نیاز جنسی یکی از نیازهای طبیعی و بعضا قوی است که ارضای آن باید به شکل صحیح انجام گیرد. در این مقاله شما را با روش‌های صحیح ارضای نیاز جنسی در مجردی آشنا خواهیم کرد.

ارضای نیاز جنسی در مجردی یکی از چالش های افراد قبل از ازدواج است. نیاز جنسی یکی از نیازهای طبیعی است ومیزان آن، در هر کس متفاوت است. برخی از افراد به طور کلی میل جنسی کمی داشته و قبل از ازدواج، احساس نیاز چندانی به رابطه جنسی نمی‌کنند. در بیشتر موارد روش جایگزین افراد به جای روابط نامشروع قبل از ازدواج، خودارضایی است. اما خودارضایی نیز بعد از گذشت مدتی، عوارضی برای افراد ایجاد خواهد کرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. روش های اشتباهی که افراد در این زمینه بکارمی‌گیرند؛ عواقب بدی برای آنها خواهد داشت که در این مقاله آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

منبع: ارضای نیاز جنسی در مجردی

ارضای نیاز جنسی در مجردی

عرف جامعه و اخلاق حکم می‌کند که افراد نیاز جنسی خود را با ازدواج رفع کنند. اما گاهی شرایط ازدواج مهیا نیست. در چنین شرایطی برای ارضای نیاز جنسی در مجردی، باید روش های دیگری را به کار گرفت. آگاهی از روش های ارضای جنسی در دوران مجردی ضروری بوده و افراد باید در این زمینه اطلاعات داشته باشند. ارضای جنسی برای بدن ضرورت دارد و سرکوب آن علاوه بر مشکلات جسمی باعث بروز مشکلات روانی نیز خواهد شد. برای ارضای این نیاز قبل از ازدواج، می‌توانید از روانشناس نیز کمک بگیرید.

معایب ارضای نیاز جنسی در مجردی با خودارضایی

همانطور که گفته شد؛ بیشتر افراد برای ارضای نیاز جنسی در مجردی به خودارضایی روی می‌آورند. با اینکه مضرات خودارضایی برای بدن به طور کامل اثبات نشده است. اما به طور قطع می‌توان گفت که در طولانی مدت این رفتار تاثیرات خود را خواهد داشت. برخی از معایب خودارضایی در بدن شامل موارد زیر می‌شود.

  • احساس گناه
  • بروز اعتیاد
  • زودانزالی یا دیرانزالی
  • ایجاد کیست یا تنبلی تخمدان
  • کاهش قدرت باروری
  • عوارض روانی
  • تنفر از رابطه جنسی

توجه: برخی از افراد بعد از ازدواج به دلیل لذتی که در تجربه های خودارضایی داشته اند، قادر به برقراری رابطه نیستند. این وضعیت می تواند با ترس از دخول نیز شدت بیشتری پیدا کند. 

معایب ارضای نیاز جنسی در مجردی با رابطه قبل از ازدواج

 

رابطه جنسی قبل از ازدواج برای ارضای نیاز جنسی در مجردی، بسیار پیچیده تر از چیزی است که فکر می‌کنید. در واقع وقتی شریک جنسی ثابتی نداشته و به صورت مکرر با افراد جدید به رابطه جنسی بپردازید؛ چرخه پاسخ جنسی مدام تغییر می‌کند و بدن واکنش صحیحی نمی‌دهد. از اثرات این گونه روابط بر روان نیز نمی‌توان غافل شد. به دلیل پیامدهای آسیب زننده ای که در ادامه توضیح داده‌ایم. متخصصین ایجاد آمادگی برای ازدواج را بهترین راه می‌دانند.

بی میلی به ازدواج

ازدواج مسئولیت زیادی برای افراد ایجاد می‌کند. وقتی فرد متوجه می‌شود که قبل از ازدواج نیز می‌تواند نیازجنسی خود را برطرف کند و درگیر مشکلات و مسئولیت های ازدواج هم نشود؛ راه راحت‌تر را انتخاب می‌کنند. غافل از اینکه تعدد شرکای جنسی در طولانی مدت عواقب بیشتری خواهد داشت. افراد وقتی در دوران دوستی و قبل از ازدواج همه چیز را تجربه می‌کنند؛ دیگر میلی به ازدواج نخواهند داشت.

ابتلا به بیماری های مقاربتی

وقتی شناخت کافی از شریک جنسی خود ندارید و فقط برای ارضای نیاز جنسی در مجردی، وارد رابطه جنسی می‌شوید؛ احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی بیشتر می‌شود. بیماری های مقاربتی، مدتی در بدن بدون علائم باقی خواهند ماند. به همین دلیل فرد ناقل است و آنرا به دیگران منتقل می‌کند اما خود متوجه نیست. کسانی که در دوران مجردی با افراد زیادی رابطه جنسی دارند؛ بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های آمیزشی هستند.

بارداری ناخواسته

 

افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی یا باورهای نادرست در مورد رابطه جنسی، شاید بارداری ناخواسته را قبل از ازدواج تجربه کنند. بارداری ناخواسته به دلیل ارضای نیاز جنسی در مجردی تاثیرات بدی بر فرد و خانواده خواهد داشت. بسیاری از افراد برای سقط جنین سریع و متوجه نشدن خانواده از روش های نامناسبی استفاده می‌کنند که سلامت جنسی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی استفاده از روش های ضدبارداری برای طولانی مدت نیز، بسیار مضر است.

باج گیری عاطفی

وقتی هدف از رابطه قبل از ازدواج فقط ارضای نیازجنسی در مجردی باشد؛ باج گیری عاطفی نیز بسیار اتفاق می‌افتد. رابطه جنسی در رابطه قبل از ازدواج، باعث تغییر شرایط خواهد شد. برخی افراد تصور می‌کنند بعد از برقراری رابطه جنسی، صاحب طرف مقابل خواهند شد. یا از طرف دیگر برخی از افراد بعد از رابطه جنسی، و وقتی به هدف خود می‌رسند؛ شریک خود را رها می‌کنند. یا حتی به این وسیله او را تهدید می‌کنند. باج گیری عاطفی تاثیرات بدی بر روحیه افراد خواهد داشت و آنها را بی اعتماد می‌کند.

چگونگی ارضای نیاز جنسی در مجردی

بعد از اطلاع از آثار و معایب ارضای نیاز جنسی در مجردی، باید به دنبال راهکاری برای رفع آن باشید. در واقع نه خودارضایی و نه رابطه قبل از ازدواج، روش های درستی برای ارضای این نیاز نیستند. از طرف دیگر این موضوع زندگی ما را در مواردی تحت تاثیر قرار خواهد داد به شکلی که دیگر قادر به تصمیم گیری درست نخواهیم بود. در این قسمت برخی از روش های ارضای نیاز جنسی در مجردی را ذکر خواهیم کرد. برای کنترل این شرایط مشاوران ما در حوزه جنسی می‌توانند به شما کمک کنند.

ورزش و تغذیه مناسب

ورزش کردن، انرژی درونی بدن را تخلیه می‌کند وهمچنین با تنظیم هورمون‌ها میل جنسی افراد را کاهش می‌دهد. در کنار ورزش، تغذیه مناسب نیز بسیار موثر است. برای مثال از خوردن مواد غذایی محرک، شیرین و چاق کننده خودداری کنید. برای جبران تاثیرا‌ت منفی تغذیه نامناسب، باید از ورزش کمک گرفت. ارضای نیاز جنسی در مجردی با ورزش همراه با رژیم غذایی مناسب امکانپذیر است و آن را کنترل می‌کند.

مقایسه نکردن خود با افراد متاهل

طبیعی است که افراد متاهل به صورت منظم با همسر خود رابطه جنسی داشته باشند. حتی شاید دوستان متاهل شما در مورد رابطه جنسی خود با شما نیز صحبت کنند. یا افراد مجردی که به صورت مرتب رابطه جنسی دارند. اما این معیار خوبی برای مقایسه و ارضای نیازجنسی در مجردی نیست. فراموش نکنید که آنان نیز زمانی مجرد بوده اند و با صبر و گذشت زمان، با فرد مناسب ازدواج کرده اند. به طور کلی از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید و با توجه به شرایط خود بهترین تصمیم را بگیرید.

از دیدن فیلم های پورن خودداری کنید

فیلم های پورن، تصویر درستی از رابطه جنسی نیستند. آنان بازیگرانی هستند که برای هر صحنه بارها تمرین کرده اند. حتی مدت زمان ارگاسم و یا بدن آنها نیز واقعی نیست. فیلم های پورن باعث تحریک و برانگیختگی شما خواهند شد. به طور کلی ارضای نیاز جنسی در مجردی به وسیله فیلم های پورن، روش سالمی نیست و حتی تماشای آنها در دوران متاهلی نیز تاثیرات بدی خواهد داشت. تماشای فیلم های پورن بعد از مدتی باعث بروز اعتیاد خواهد شد. که برای ترک آنها باید از روانشناس یا سکستراپیست کمک بگیرید.

معاشرت بیشتر با خانواده و دوستان برای ارضای نیاز جنسی در مجردی

وقتی تایم بیشتری با دوستان و خانواده خود بگذرانید؛ دیگر تمایلات جنسی به شما غلبه نخواهد کرد. حضور در جمع و ایجاد مشغله های ذهنی برای خود، روش خوبی برای ارضای نیاز جنسی در مجردی خواهد بود. قطعا نباید این نیاز را سرکوب کرد یا بعد از ازدواج آن را به تاخیر انداخت؛ اما با توجه به شرایط خانوادگی و فرهنگی خود باید آن را کنترل کرد.

مراجعه به سکستراپیست

یکی از جدیدترین حوزه های فعالیت روانشناسی، سکستراپی است. که به افراد برای حل مشکلات جنسی شان کمک خواهد کرد. ارضای نیازجنسی در مجردی، یکی از این مسائل است که سکستراپیست می‌تواند آن را حل کند. مشاور با پیشنهاد راه های مختلف در این زمینه یا تمریناتی به افراد برای کنترل نیازجنسی خود قبل از ازدواج، کمک خواهد کرد.

خدمات مرکز مشاوره ذهن نو

خیلی از افراد بدون آن که بدانند برای مسائل دوران مجردی و قبل از ازدواج نیاز به کمک مشاوران دارند. برخی از افراد، مشکلات خود را نادیده گرفته؛ یا به آن اهمیتی نمی‌دهند. غافل از اینکه با ادامه دار شدن این مشکلات، بعد از ازدواج و حتی با همسر خود نیز دچار چالش هایی می‌شوند. این موضوع نشان دهنده ضرورت مراجعه به روانشناس قبل از ازدواج است. مشاورین مرکز مشاوره ذهن نو در همه زمینه ها آماده خدمت رسانی هستند. اگر برای ارضای نیاز جنسی در مجردی نیاز به کمک دارید؛ متخصصین ذهن نو به شما کمک می‌کنند.

سخن پایانی

ارضای نیازجنسی در مجردی و کنترل آن، یکی از کارهایی است که دختران و پسران مجرد باید برای آن اقدام کنند. نادیده گرفتن نیاز جنسی درست نیست؛ اما باید بهترین روش را برای آن انتخاب کرد. حتی در ازدواج نیز شاید افراد در زندگی جنسی خود به مشکلاتی بربخورند که با مراجعه به روانشناس یا سکستراپیست، قابل حل است. خانواده ها نیز باید با فرزندان خود همکاری داشته و از او حمایت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارضای نیاز جنسی در مجردی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۳۶۰  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۰۳۵۴ جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره ذهن نو تماس حاصل نمایید.

منبع: ارضای نیاز جنسی در مجردی



:: برچسب‌ها: ارضای نیاز جنسی در مجردی ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

کارمند چاپلوس به کسی گفته می‌شود که برای پیشرفت خود از همکارانش بد بگوید. و برای فریب صاحب کار و رئیس سازمان، در هر موقعیتی از رئیس تعریف و تمجید کند. در واقع چاپلوسی نردبانی برای ترقی در محیط کار است. اما در محیط کاری که کارمند چاپلوس وجود داشته باشد، امنیتی در سازمان وجود نخواهد داشت.

در نهایت رقابت ناسالم بین کارمندان به وجود می‌آید. برای مدیریت و عدم چاپلوسی کارمندان، حتما باید از روانشناسان شغلی کمک بگیرید. سازمان ها باید بسیار به این موضوع دقت داشته باشند. و مدیریت منابع انسانی را بر اساس روش‌های علمی جلو ببرند.

منبع: کارمند چاپلوس | 5 آسیب کارمندهای چاپلوس و متملق

کارمند چاپلوس کیست؟

کارمند چاپلوس معمولا نسبت به همکاران خود بازده کمتری دارند. و تلاش کارمندان و همکاران دیگر نیز بی اثر خواهد ماند. هر کارمندی علاقه به پیشرفت دارد. اما اینکه این نوع پیشرفت باعث پسرفت دیگر کارمندان می‌شود اصلا موضوع جالبی نیست. چاپلوسی نقطه مقابل جرات است.

زمانی که فردی شروع به چاپلوسی می‌کند، در واقع مهارت جرات ورزی ندارد. فردی که جرات داشته باشد نیاز به چاپلوسی ندارد. با جرات و قدرت تمام تلاش می‌کند. کارمند چاپلوس مورد قربانی شدن قرار می‌گیرد. و آن کارمند اجازه نقد و خطا به رئیس خود نمی‌دهد. به همین دلیل رئیس باید روش های برخورد با کارمندان را بداند و بین کارمندان تبعیض قائل نشود.

آسیب کارمند چاپلوس و متملق

کارمند چاپلوس همیشه باعث آسیب به سازمان و دیگر کارمندان می‌شود. و همین آسیب ها سبب بروز انواع خطرها می‌شود. در این بخش مقاله راجع به آسیب کارمند چاپلوس و متملق توضیح داده ایم.

???? گسترش ناامنیتی در محیط کار

یکی از آسیب های کارمند چاپلوس، ایجاد ناامنیتی است. چرا که چاپلوس ها به طور کلی روند توسعه و روابط بین فردی در محیط سازمانی را با چالش مواجه می‌کنند. در چنین فضایی امنیت شغلی همه افراد حتی صاحبان کسب و کار به خطر می‌افتد. احساس منفی و نگرانی دائمی در مورد کارآمدی و توسعه کسب و کار موجب گسترش ناامینی خواهد شد. براساس گزارشات میزان رضایت کارمندانی که همکار چاپلوس دارند بسیار کمتر از دیگر سازمان ها است.

???? کم کاری کارمند چاپلوس

از دیگر آسیب های کارمند چاپلوس، کم کاری نیروهای چاپلوس می‌باشد. این افراد معمولا بازده کمتری نسبت به همکاران خود دارند. و کارمندان دیگر مجبور به جبران بی کفایتی آن ها می‌شوند. در نتیجه دیگران باید وقت و انرژی بیشتری صرف کار کنند، این گونه به مرور زمان عملکردشان افت می‌کند.

???? عدم پیشرفت سازمان

هر کارمندی به دنبال پیشرفت است. اگر کارمند چاپلوس مشخص شود و دیگر کارمندان متوجه شوند که همکارشان کار نمی‌کند، اما پاداش دریافت می‌کنند. پس به دنبال او، دیگران نیز دیگر قدمی برای پیشرفت مجموعه بر نمی‌دارند. و به جای کار و تلاش، به دنبال راه های چاپلوسی خواهند بود. همین روند زمانی که ادامه یابد و تمامی کارمندان را درگیر خود کند، سازمان هیچ پیشرفتی نخواهد کرد.

???? عدم جرات ورزی

کارمند چاپلوس هرگز جرات ورزی ندارد. اگر که فرهنگ یک سازمان چاپلوس پرور باشد، جرات ورزی در آن از بین می‌رود. یکی از پیامدهای حذف جرات ورزی نیز حذف نقد سازمان است. در این شرایط تمامی کارمندان نیز خود را مالک سازمان می‌دانند و برای هر کاری خودشان تصمیم می‌گیرند. و برای هر کاری راهکار ارائه می‌دهند.

???? پی نبردن به خطاها

زمانی که مدیران مورد هدف کارمند چاپلوس قرار می‌گیرند، در واقع قربانی هستند. مدیری که به چاپلوسی عادت کند، آن وقت در مواجهه با نقد کارمندان دیگر نمی‌تواند منصفانه رفتار کند. معمولا در این سازمان ها نقد واقعی در جهت بهبود سازمان از بین خواهد رفت. احتمالا کارمندان منتقد و دلسوز طرد شده و افراد متملق تمجید می‌شوند.

روش های جلوگیری از پیشروی کارمند چاپلوس

جهت جلوگیری از چاپلوسی کارمند حتما باید مدیران نحوه برخورد را بررسی کنند. در این شرایط باید به نکاتی توجه کنند که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم. برای جلوگیری از رفتار کارمند چاپلوس غیر از نکات زیر می‌توانید از روانشناسان سازمانی مجموعه ذهن نو کمک بگیرید.

???? هرگز فکر نکنید که در دام کارمند چاپلوس نمی‌افتید. درست است که همه افراد علاقه دارند که مورد تعریف و تمجید قرار بگیرند. اما باید به این موضوع توجه کنید که این رفتار باعث کاهش کیفیت سازمان می‌شود. بنابراین هرگز گول تعریف و تمجید کارمند چاپلوس را نخورید.

???? برای سازمان باید قانون و مقررات بچینید. پاداش و تنبیه را در زمینه کاری قرار دهید و استانداردهایی را برای شرکت و کارمندان در نظر بگیرد. و در نهایت مقابل چاپلوسی کارمند بی اعتنا باشید.

???? رسما اعلام کنید که از تعریف توسط کارمندان خوش‌تان نمی‌آید. و اگر کارمند چاپلوس به سراغ شما بیاید حتما با او برخورد خواهید کرد.

???? کارمندان کارآمد را مورد تشویق قرار دهید. هرگز منتظر نمانید تا کارمندان خوب به سراغ شما بیایند. خودتان به سراغ کارمند کارآمد بروید و در حضور دیگر کارمندان از او تقدیر و تشکر کنید.

???? اگر متوجه شدید که چاپلوسی در سازمان شما ریشه دوانده است، این وضعیت را باید جدی بگیرید. بنابراین باید به بازبینی این ساختارها و فرایندهای سازمان خود بپردازید. و جهت پیشرفت سازمان تلاش کنید.

???? برای پیشرفت سازمان حتما باید از منابع انسانی یا روانشناس در سازمان استفاده کنید. به همین جهت برای برخورد با این کارمندان حتما از روانشناس کمک بگیرید تا در جهت نابودی سازمان کمک کند.

کلام آخر

کارمند چاپلوس همیشه باعث برهم ریختگی سازمان می‌شود. نمی‌گذارد هیچ نقد و انتقادی رخ دهد و همیشه سازمان در حال درجا زدن خواهد بود. به همین دلیل مدیران باید راه‌های جلوگیری از چاپلوسی را بگیرند. برای اطلاع از نحوه جلوگیری کارمند چاپلوس، حتما از روانشناس شغلی کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارمند چاپلوس می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: کارمند چاپلوس | 5 آسیب کارمندهای چاپلوس و متملق



:: برچسب‌ها: کارمند چاپلوس | 5 آسیب کارمندهای چاپلوس و متملق ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

همکار ناسازگار یکی از چالش هایی است که افراد در محل کار خود تجربه می‌کنند. در محیط کار افراد باید به صورت حرفه ای برخورد کرده و رفتاری محترمانه داشته باشند. اما برخی از افراد به دلیل تجربه کم یا مشکلات رفتاری قادر به رعایت قوانین نیستند و شرایط را پیچیده می‌کنند. افراد باید در محل کار با همکاران خود در ارتباط باشند و به یکدیگر احترام بگذارند. اما ارتباط گرفتن با همکار ناسازگار بسیار دشوار خواهد بود و آرامش روانی را نیز از بین می‌برد. برای برخورد و همچنین شناسایی همکار ناسازگار و دوری از او باید راه های مختلفی را امتحان کنید.

منبع: همکار ناسازگار | برخورد با همکار ناسازگار

برخورد با همکار ناسازگار

با توجه به زمانی در محل کار خود می‌گذرانیم؛ همکاران ما تبدیل به خانواده دوم ما و محل کار، خانه دیگر ما می‌شود. اما با حضور همکار ناسازگاز نه تنها زودتر از موعد دچار فرسودگی شغلی می‌شوند؛ بلکه دیگر علاقه ای به حضور در محل کار، نداریم. این موضوع تمرکز افراد را کاهش داده و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. هر شغلی مشکلات خود را خواهد داشت و افراد سمی در هر شغلی وجود دارند. 

رفتارهای همکار ناسازگار

برای برخورد صحیح و موثر با همکار ناسازگار ابتدا باید آنها را شناسایی کنیم. فردی که توانایی تطبیق خود را با شرایط و قوانین محل کار را ندارد؛ در بیرون محیط کار نیز رفتار درستی نخواهد داشت. بهتر است در ابتدا کمی به او زمان دهید تا از تداوم این رفتارها مطمئن شده و در قدم بعدی برای رفع آنها تلاش کنید. برخی از رفتارهای همکار ناسازگار شامل موارد زیر می‌شود. 

????عدم همکاری با جمع

همکار ناسازگار هیچ وقت با تصمیمات جمعی همراه نمی‌شود. در محیط کار افراد باید با یکدیگر در هر زمینه ای، همکاری داشته و فردگرا نباشند. مخصوصا در مورد مسئولیت های کارهای گروهی، تقسیم وظایف و مشارکت همه افراد، بسیار مهم است. اگر فردی بخواهد به تنهایی پیش برود و به نظرات بقیه اهمیت ندهد؛ موفق نخواهد شد. اینگونه افراد معمولا از حضور در جمع امتناع می‌کنند و کارهای فردی را ترجیح می‌دهند.

????عدم پیروی از قوانین

طبیعی است که همکار ناسازگار، از قوانین سازمان پیروی نکندو آنها را جدی نگیرد. افراد در محل کار باید به قوانین و مقررات پایبند باشند و آنها را رعایت کنند. اما همیشه افرادی هستند که قانون شکنی کرده و رفتارهای ناهنجار دارند. معمولا سابقه کاری آنها کم استو درک درستی از نحوه رفتار صحیح در محیط کار را ندارند. حتی برقراری رابطه با دیگران نیز قوانینی دارد که باید آنها را جدی گرفت.

????ویژگی های اخلاقی نامناسب

قطعا یک همکار ناسازگار از صفات اخلاقی نامناسبی نیز برخوردار است. او مدام در حال غر زدن به دیگران است. رفتارهای خصمانه و پرخاشگرانه دارد. انتقاد ناپذیر است و نمی‌توان به راحتی با او گفت و گو کرد. او صبور نیست و به مرز ها احترام نمی‌گذارد. احتمالا مسئولیت پذیر نخواهد بود و وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهد. غرور و خودخواهی نیز از صفات دیگر همکارناسازگار هستند.

نحوه برخورد با همکار ناسازگار

اگر بعد از مدتی این رفتارها تداوم پیدا کرد و در روند کار مشکلات ایجاد کرد باید به برخورد با همکار ناسازگار بپردازید. نحوه برخورد با او نیز بسیار مهم است. چراکه احتمالا بعد از گوشزد کردن نکاتی به او شاهد رفتارهای خوبی نخواهیم بود. روش های برخورد با چنین همکاری، شامل موارد زیر می‌شود. 

✅مشورت با مدیر و دیگر همکاران

در ابتدا با همکاران دیگر نیز صحبت کرده و از برداشت خود از رفتارهای همکار ناسازگار اطمینان حاصل کنید. شاید این رفتارها فقط محدود به افراد و شرایط خاصی می‌شود. از طرفی دیگر برای پیدا کردن روش مناسب برخورد با او، با مدیر سازمان صحبت کرده و از او نیز کمک بگیرید. در واقع بهترین روش برخورد با چنین افرادی، توسط مدیر و کارفرما است. در ابتدا به صورت صمیمانه با او صحبت کرده و در صورت عدم اثربخشی با مدیر در این مورد صحبت کنید.

✅واکنش ها را شخصی سازی نکنید

واکنش های همکار ناسازگار خود را به خود نسبت ندهید. او قطعا با دیگر افراد نیز به همین شکل برخورد خواهد کرد. با تفکر انحصاری و ربط دادن همه چیز به خودتان، اوضاع را پیچیده تر خواهید کرد. اگر او را زیر نظر داشته باشید متوجه خواهید شد که به طور کلی رفتار او همین است. رفتار یک فرد به معنای حمله مستقیم به شما نیست؛ بلکه واکنشی در مقابل موقعیت است. 

✅استفاده از زبان بدن

اگر گفت و گو با او یا روش های دیگر بی اثر بودند؛ با زبان بدن به او نشان دهید که از همکاری با او احساس لذت نمی‌کنید. اما با اینکار شاید او از نقطه ضعف شما استفاده کرده و رفتارها را شدت بخشد. اما با خنثی کردن زبان بدن خود به شکلی که در مقابل او هیچ واکنش خاصی نشان دهید؛ او را به آرامش ترغیب خواهد کرد. در واقع اینکه فرد متوجه شود شما هیچ برنامه ای یا حتی احساسات خاصی نسبت او ندارید؛ او را از نیز بی دفاع خواهد کرد. به طور کلی تماس چشمی با او برقرار کرده و از گرفتن حالت های دفاعی یا اجتنابی خودداری کنید.

✅ایجاد مرز و فاصله با همکار ناسازگار

همیشه نباید شرایط را تحمل کرد و در کنار همکار ناسازگار ماند. بلکه گاهی نیاز به فضای کافی دارید تا بتوانید راحت تر فکر یا حتی کار کنید. حضور چنین فردی در محل کار، بازدهی را نیز کاهش خواهد داد. به همین دلیل سعی کنید بین خود با او مرز و فاصله لازم را ایجاد کنید. برخی از همکاران با رفتارهای سازگار وارد حریم خصوصی ما می‌شوند و حتی بیرون از محل کار نیز برای ما ایجاد دردسر می‌کنند.

✅بر نقاط اشتراک تمرکز کنید

فراموش نکنید که در محل کار، مهم ترین نقطه اشتراک افراد، اهداف سازمان است. اما برای ایجاد انگیزه و برقراری ارتباط با همکار ناسازگار، به علایق یا نظرات مشترک تکیه کنید. به هرحال باید او را پذیرفته و حتی در مواردی از او کمک بگیرید. برای اینکه اوضاع را کنترل کنید؛ از نقاط مشترک صحبت کنید. قطعا تفاوت های زیادی بین شما و او وجود دارد؛ اما همیشه افراد دارای تشابهاتی نیز هستند.

سخن پایانی

طبیعی است که از کارکردن با یک همکار ناسازگار لذت نبریم. اما به هرحال همکاران ما انتخاب ما نیستند و ما موظفیم کار خود را به درستی انجام داده و از ایجاد حواشی جلوگیری کنیم. در این مورد صبور باشید و از یک روانشناس نیز کمک بگیرید. از تاثیرات همکار ناسازگار بر افراد مختلف در محل کار غافل نشوید. راه های مختلفی را امتحان کرده و از دیگر همکاران و مدیر خود نیز کمک بگیرید. اما نیازی نیست مدام گزارش کارهای او را به بقیه افراد بدهید یا او را زیر نظر داشته باشید. شرایط در محیط کار به عوامل مختلفی بستگی دارند که باید به آنها پرداخته شود.

 
برای دریافت مشاوره در زمینه همکار ناسازگار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.
 
 
 

سوالات متداول

با همکار ناسازگار و بد چه کنیم؟

برای برخورد باهمکار ناسازگار یا بد، راه های مختلفی وجود دارند؛ برخی از آنها شامل ایجاد مرز و فاصله با آنها، تمرکز بر نقاط مشترک، مشورت با مدیر و دیگر همکاران، استفاده از زبان بدن و دوری از شخصی سازی رفتارها است.

منبع: همکار ناسازگار | برخورد با همکار ناسازگار



:: برچسب‌ها: همکار ناسازگار | برخورد با همکار ناسازگار ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

پاشویه کودک یکی از روش های قدیمی جهت پایین آوردن تب است. کودکان در سن پایین، سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به بقیه افراد دارند. به همین جهت با کوچکترین مریضی به سختی بیمار می‌شوند. بیماری های سخت برای آن‌ها با دشواری بیشتری سپری می‌شود. یکی از این بیماری های سخت برای کودکان، تب است. تب در کودکان اگر فوری درمان نشود، باعث بروز مشکلات خطرناکی از جمله تشنج می‌شود. برای جلوگیری از بروز عوارض تب، پاشویه کردن کودک است.

منبع: پاشویه کودک | 3 مرحله پاشویه کودکان

پاشویه کودک

پاشویه کودک یکی از روش های کاهش تب است. کودکان سیستم ایمنی ضعیفی دارند و همین امر باعث بروز بیماری های زیاد می‌شود. اگر تب کودک درمان نشود به مراتب عواقب خطرناکی را نمایان می‌کند. یکی از این عواقب، تشنج می‌باشد. که عارضه ای خطرناک است. اگر تب در کودک شدید بود، باید او را فورا نزد پزشک ببرید. اما در صورت تب خفیف، می‌توان کودک را با شیوه های خانگی مانند پاشویه درمان کرد. پاشویه کودک با پاشویه بزرگسالان متفاوت است. که در ادامه این مقاله به تمامی مراحل اشاره کرده ایم. 

فواید پاشویه کودک

طبق نظر عمده متخصصان، پاشویه کودک نباید برای زیر پنج سال مانند بزرگسالان انجام شود. و برای کودکان زیر پنج سال از روش های دیگری برای پاشویه استفاده کنید. در این کودکان می‌توانید لباس هایش را کم کنید و دمای اتاق را تغییر دهید. پاشویه‌کودک در زمانی مورد نیاز است که دمای بدن بالای 38 درجه نباشد. به جای استفاده از روش پاشویه، او را به حمام آب ولرم ببرید. و در حین استحمام به صورت کامل روی دمای آب نظارت داشته باشید. تا کودک به تشنج و یا شوک مبتلا نشود. 

این موضوع را به خاطر داشته باشید که حمام آب سرد اصلا باعث کاهش تب بدن کودک نمی‌شود. و برعکس موجب لرزش بدن او می‌شود. در نهایت دوش آب سرد در صورت تب، باعث تشنج بالای کودک می‌شود. همانطور که گفته شد به جای پاشویه کودک از حمام آب ولرم استفاده کنید. سپس سریعا بدن کودک را خشک کنید. برای پوشش لباس هم از لباس های سبک استفاده کنید. از الکل و دستمال الکلی در هنگام تب جدا خودداری کنید.

مراحل پاشویه کودک

پاشویه کودک با پاشویه بزرگسالان اندکی متفاوت است. به همین دلیل در این بخش مقاله راجع به مراحل پاشویه‌کودک توضیح داده ایم. 

???? نم دار کردن حوله با جذب بالا

اولین مرحله برای پاشویه کودک، نم دار کردن حوله با جذب بالا است. به جای آنکه به صورت مستقیم آب را روی پاهای کودک بریزید، از حوله های جاذب استفاده کنید. حوله های نمناک روش بهتری برای پاشویه کودک هستند. در این شرایط پاهای کودک اذیت نمی‌شود و علاوه بر این مدت زمان نمناک بودن دستمال ها بیشتر است.

???? کشیدن حوله نمناک بر تمامی قسمت های بدن کودک

پس از نمناک کردن حوله برای پاشویه کودک، باید حوله را در قسمت های مختلف بدن کودک بکشید. با نمناک کردن قسمت های مختلفی که در ادامه اشاره کرده ایم، دمای بدن کودک را می‌توان کاهش داد. هر زمانی که حوله از نمناک بودن درآمد، حتما دوباره نمناک کنید و محل های مختلف بدن کودک را نمناک کنید. این مرحله را باید به مدت 20 تا 30 دقیقه انجام دهید. در ادامه قسمت های مختلف بدن کودک را اشاره کرده ایم. 

???? پیشانی

????کشاله ران

???? زیر بغل

???? سینه

???? تب کودک را چک کنید

پس از آنکه به مدت 20 تا 30 دقیقه پاشویه کودک را ادامه دادید. باید دمای بدن او را چک کنید. اگر دمای بدن کودک کم شده بود، و تب او درمان شده بود؛ حتما باید هواس خود را جمع کنید تا دوباره تب کودک افزایش نیابد. اما اگر دوباره تب کودک پایین نیامد، مراحل بالا را انجام دهید. 

???? عدم درمان تب

اگر با پاشویه کودک باز هم تب او کاهش پیدا نکرد، احتمالا مشکل دیگری برای کودک رخ داده است. در این صورت باید کودک را فورا نزد پزشک ببرید. تا معالجات لازم برای او انجام شود. 

نکات مهم در پاشویه کودک

در هنگام پاشویه کودک باید به نکات مهمی دقت کنید. اگر نکات پاشویه کودک را دقت نکنید، پاشویه هیچ تاثیر مثبتی برای کودک ندارد. حتی می‌تواند برای کودک نیز خطرناک باشد. مثلا در هنگام پاشویه، هرگز نباید از الکل و آب سرد استفاده کرد. 

اگر پاشویه کودک باعث لرزش او شد، باید فورا این روش را پایان دهید. زیرا لرزش نشانه خوبی از پاشویه نیست. این لرزش به دلیل بروز کلاپس در عروق محیطی رخ می‌دهد. 

کلام آخر

همانطور که گفته شد، پاشویه کودک باید به مدت 20 الی 30 دقیقه انجام شود. تب در کودکان یکی از بیماری های خطرناکی است که باعث بروز مشکلات دشوار تری مانند تشنج می‌شود. زمانی که با پاشویه تب کودک کاهش پیدا نکرد، فورا کودک را نزد پزشک ببرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پاشویه کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مراحل پاشویه کودک به چه صورتی است؟

نم دار کردن حوله، کشیدن حوله به قسمت های مختلف بدن، چک کردن تب کودک

مدت زمان پاشویه کودک چقدر است؟

پاشویه کودک به مدت 20 الی 30 دقیقه باید انجام شود.

قسمت هایی که در پاشویه کودک باید شست چیست؟

سینه، کشاله ران، پیشانی، زیر بغل

منبع: پاشویه کودک | 3 مرحله پاشویه کودکان



:: برچسب‌ها: پاشویه کودک | 3 مرحله پاشویه کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ایجاد انگیزه در کارمندان یکی از دغدغه های کارفرمایان است. انگیزه در کارمندان باعث انضباط، تعهد و مسئولیت پذیری بیشتر می‌شود. به طور کلی کلید موفقیت در هر مجموعه، انگیزه کارمندان است. انگیزه باعث ایجاد اشتیاق و تعهد در کار می‌شود. به همین دلیل تمامی کارفرمایان باید روش های ایجاد انگیزه را آموزش ببینند. این آموزش ها باعث افزایش بازدهی کارمندان و سازمان می‌شود. هم چنین کارکردهای نیروی انسانی بهبود پیدا می‌کند.

زمانی که کارفرمایان در جهت ایجاد انگیزه در کارمندان تلاش می‌کنند؛ اهداف شرکت با چالش ها و مشکلات کمتری حرکت می‌کند. کارمندان به روش های بهتری کار می‌کنند و صد خود را برای انجام امور سازمان می‌گذارند. ایجاد انگیزه شامل پاداش، مزایا و درصد های کاری می‌باشد که در هر سازمان متفاوت است. برای اطلاع از روش ایجاد انگیزه در کارمندان حتما از روانشناسی سازمانی کمک بگیرید.

منبع: ایجاد انگیزه در کارمندان | 5 راه ایجاد انگیزه در کارمندان

ایجاد انگیزه در کارمندان

همانطور که در مقدمه مقاله گفته شد، ایجاد انگیزه در کارمندان باعث بازدهی بالا و بهبود کار کارمندان می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که چگونه در کارمندان انگیزه ایجاد کنیم. کارفرمایان بسیار باید دقت کنند تا برای بهبود سازمان در کارمندان اشتیاق ایجاد کنند. ایجاد انگیزه در کارمندان باعث تعهد، مسئولیت پذیری، اشتیاق و انظباط می‌شود.

تا زمانی که انگیزه ای در کار وجود نداشته باشد، به مرور فرسودگی شغلی اتفاق می‌افتد. به همین دلیل حتما باید برای کارمندان انگیزه و اشتیاق وجود داشته باشد تا تمام خود را در کار خرج کنند. راه های زیادی برای ایجاد انگیزه در کارمندان وجود دارد که در ادامه مقاله به آن پرداخته ایم.

نشانه های بی انگیزگی در کارمندان

ایجاد انگیزه در کارمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. اما اینکه چه زمانی باید برای کارمندان انگیزه ایجاد شود نیز حائز اهمیت است. در این بخش مقاله در رابطه با نشانه های بی انگیزگی کارمندان صحبت کرده ایم. تا کارفرمایان با اطلاعات بیشتری برای ایجاد انگیزه در کارمندان تلاش کنند.

???? اشتباهات کارمندان افزایش یافته است.

???? سهل انگاری کارمندان بیشتر شده است.

????کیفیت خدمات کاهش یافته است.

???? بهره وری پایین آمده است.

???? کارمندان بسیار خسته شده اند.

????کیفیت محصولات و کار کاهش یافته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات محل کار کلیک کنید.

نشانه های انگیزه بالا در کارمندان

ایجاد انگیزه در کارمندان باعث بروز نشانه هایی می‌شود که حال هر کارفرمایی را خوب می‌کند. در این بخش مقاله نشانه های انگیزه بالا در کارمندان را توضیح داده ایم.

???? کارمندان بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.

???? همکاری افراد در سطوح عالی قرار دارد.

????به نتایج تعهد دارند.

???? کارمندان مسئولیت پذیری بیشتری دارند.

???? شایعه پراکنی در سازمان بسیار کاهش می‌یابد.

????جابجایی کارکنان بسیار کم می‌شود.

???? خلاقیت کارمندان افزایش می‌یابد.

???? قوه‌ی ابتکار در حل مسائل وجود دارد.

روش های ایجاد انگیزه در کارمندان

روش ها و اصول ایجاد انگیزه در کارمندان را می‌توان در چهار اصل مهم توضیح داد. که در این بخش مقاله راجع به چهار مورد توضیح داده ایم.

???? حذف موانع برای ایجاد انگیزه

یکی از عوامل بی انگیزگی کارمندان، ترس است. زمانی که موانع زیادی در انجام امور کار وجود داشته باشد، باعث ترس و بی انگیزگی کارمندان می‌شود. کارمندان در این شرایط هراس دارند که در کارهای خود شکست بخورند یا زمان خطا مورد سرزنش قرار بگیرند. بنابراین یکی از اصول ایجاد انگیزه در کارمندان، از بین بردن ترس و حذف موانع است.

???? ارتباط صحیح مدیریت و کارمندان

دومین اصول ایجاد انگیزه در کارمندان، ارتباط مناسب مدیریت با کارمندان است. مهم ترین علت وفاداری کارمندان، ارتباط مناسب و دوستانه با مدیریت است. اگر کارمندی مدیریت، شغل و سازمان خود را دوست داشته باشد، نسبت به کار خود با انگیزه می‌شود. بنابراین ارتباط مناسب مدیر با کارمندان را دست کم نگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با همکار کلیک کنید.

???? ارزشمندی و هدف

ارزشمندی و هدف از دیگر اصول ایجاد انگیزه در کارمندان است. زمانی که کارمندان برای انجام امور اداری معطل نشوند و فوری کارهایشان انجام شود، حس ارزشمندی کسب می‌کنند. به همین دلیل ارزشمندی از اهمیت بالایی در ایجاد انگیزه برخوردار است. حتی تعیین هدف برای کارمندان نیز به آنها حس ارزشمندی می‌دهد. به عنوان کارفرما برای ایجاد انگیزه در کارمندان از تعیین هدف و حس ارزشمندی غافل نشوید.

???? تصور کارمندان از خودشان

یکی از راه های ایجاد انگیزه در کارمندان، تصور خوب راجع به آنها می‌باشد. از مهم ترین کارها برای حس اهمیت به خود، عزت نفس و اعتماد به نفس بالا است. شما به عنوان کارفرما باید به کارمندان خود اعتماد به نفس و عزت نفس بالا هدیه دهید. هر کاری که برای افزایش این دو وجود دارد را انجام دهید تا با بازدهی بیشتری روبرو شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرسودگی شغلی کلیک کنید.

عوامل ایجاد انگیزه در کارمندان

با توجه به 4 اصل مهم ایجاد انگیزه در کارمندان، متوجه شدید که چه چیزهایی در ایجاد اشتیاق و تعهد از اهمیت برخوردار است. اما عوامل دیگری نیز دخیل هستند که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

???? شنونده مشکلات کارمندان بودن

???? تلاش جهت رفع مشکلات کارمندان

????مورد توجه سازمان و مدیر قرار گرفتن

???? دوستی کارفرما با اعضای سازمان

???? کارفرمای مهربان، عادل، صمیمی و خوش قول

????احساس مهم بودن

???? ارائه خدمات، پاداش و تشویقی

راهکارهای ایجاد انگیزه در کارمندان

راهکارهایی برای ایجاد انگیزه در کارمندان وجود دارد که در این بخش مقاله راجع به تمامی آنها توضیح داده ایم.

✨ به آنها مسئولیت واگذار کنید

یکی از راه های ایجاد انگیزه در کارمندان، واگذاری مسئولیت است. کارمندان شما ربات نیستند، انسان هستند که باید به آنها اهمیت داده شود. هرگز به عنوان دستور و اطاعت از آنها کار نخواهید. همیشه برای انجام کار به کارمندان مسئولیت واگذار کنید و دستور ندهید.

✨ کارمندان را با همه اشتباهات تنبیه نکنید

برای ایجاد انگیزه در کارمندان باید سیستم مناسبی برای پاداش و تنبیه راه اندازی کنید. یکی از دلایل بی انگیزگی کارمندان، استفاده از روش های نامناسب تنبیه است. زمانی که کارمندان با کوچکترین اشتباهی تنبیه شوند، بازدهی کمتری خواهند داشت. و درانجام هر کاری با ترس روبرو می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صمیمی شدن با همکار کلیک کنید.

✨ رشد و پشرفت کارمندان را فراموش نکنید

برای ایجاد انگیزه در کارمندان باید به رشد و پیشرفت کارمندان توجه کنید. باید اقدامات مختلفی انجام دهید تا کارمندان متوجه شوند که برای آنها ارزش قائل هستید. به کارمندان خود کمک کنید تا مهارت های جدید آموزش ببینند و در جهت پیشرفت تلاش کنند.

✨ محیط مناسبی برای کارمندان در نظر بگیرید

یکی از کارهایی که باید برای ایجاد انگیزه در کارمندان انجام دهید، محیط مناسب برای کارمندان است. همیشه این را گوشه ذهن خود نگه دارید که کارمندان ربات نیستند و نیاز به استراحت دارند. زمان استراحت در یک محیط برای کارکنان در نظر بگیرید. تا زمان خستگی استراحت کنند و با انرژی بالاتری کارهایشان را انجام دهند. علاوه بر محیط مناسب، دکوراسیون فضا نیز بسیار حائز اهمیت است.

✨ مدیریت حرفه ای داشته باشید

مدیریت حرفه ای از دیگر روش های ایجاد انگیزه در کارمندان است. مدیران حرفه ای به شیوه ای رفتار می‌کنند که کارمندان از آنها الگوبرداری کنند. جدا از این مدیر حرفه ای برای افزایش کارآمدی کارمندان از متخصصین کمک می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبعیض در محیط کار کلیک کنید.

کلام آخر

ایجاد انگیزه در کارمندان باید از دغدغه های کارفرمایان باشد. انگیزه اهمیت بسیار بالایی در بازدهی کارمندان دارد. اگر کارمندی بی انگیزه باشد، هرگز مسئولیت پذیری و تعهدی به کار خود ندارد. این انگیزه بالا به رفتار مدیریت و کارفرما نیز بستگی دارد. کارفرمایان خوب همیشه از متخصص و روانشناس برای بررسی ویژگی های کارمندان و بازدهی آنها کمک می‌گیرند. اگر شما نیز مدیریت حرفه ای دارید حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ایجاد انگیزه در کارمندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: ایجاد انگیزه در کارمندان | 5 راه ایجاد انگیزه در کارمندان



:: برچسب‌ها: ایجاد انگیزه در کارمندان | 5 راه ایجاد انگیزه در کارمندان ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نیاز های اساسی زنان با توجه به شرایط زندگی و سبک شخصیتی آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد بااین‌حال برخی از این نیازها مانند دریافت محبت یا توجه به نظرات و خواسته‌های آن‌ها از نیازهایی هستند که در اکثر زنان وجّود دارد. بی‌توجهی به نیازها علاوه بر اینکه باعث ناراحتی و بروز مشکلاتی مثل افسردگی‌ خواهد شد، رابطه شما را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. پس بهتر است نسبت به خواسته‌های شریک احساسی خود و پیدا کردن راهی برای برطرف کردن آن‌ها توجه داشته باشید.

منبع: نیاز های اساسی زنان

نیاز های اساسی زنان چیست؟

 

نیاز های اساسی زنان در دسته های زیادی قرار دارد. توجه به نیازهای روحی، عاطفی، جسمانی و … کمک به افزایش کیفیت زندگی مشترک می‌کند. کسب اطلاعات مفید در رابطه با شخصیت همسر به خوبی در جهت پیشرفت رابطه کمک می‌کند. زمانی که یک همسر نتواند نیازای خانم خود را شناسایی کند و جهت رفع آن نیازها اقدام کند، کمتر با مشکل مواجه می‌شوند.

یکی از نیاز های اساسی زنان، توجه به احساسات و محبت است. برای خانم ها بسیار مهم است که همسرشان به او توجه کند. و برای رفع نیاز های او توجه کند. خانم ها موجودات حساسی هستند که اگر به خوبی و مهربانی به نیازهای آن ها توجه نشود، گاها به افسردگی و عدم رضایت از زندگی زناشویی مبتلا می‌شود. جهت شناخت نیازهای اساسی زنان حتما از روانشناس کمک بگیرید.

اهمیت توجه به نیاز های اساسی زنان

شاید توجه به نیاز های اساسی زنان برای برخی مردان بی‌معنا به نظر برسد، اما اگر بدانید که همسرتان چه نیازها و خواسته‌هایی دارد، آن وقت خیلی راحت‌تر او را درک کرده و به توافق می‌رسید. جالب آن که بعضا خانم‌ها در شناخت خواسته‌ها یا نیازهایشان ضعف دارند یا شاید برخی از آن‌ها را غیرمعقول بدانند. درحالی‌که اکثر خانم‌ها نیازهای مشترکی دارند که به روش‌های مختلفی بیان می‌کنند. اگر به دنبال خوشحالی و رضایت همسرتان هستید، خیلی راحت‌تر از خود او می‌توانید به نیازهایش پی برده و آن‌ها را برطرف نمایید.

بی‌توجهی به نیاز های اساسی زنان چه از جانب خود خانم و چه از جانب اطرافیان باعث خواهد شد تا به‌ تدریج احساسات منفی مثل بی‌اهمیت بودن یا هدر رفتن زندگی به او دست دهد. نادیده گرفتن نیاز های اساسی زنان باعث بروز بیماری‌های جدی‌تری مانند افسردگی خواهد شد. نیازهای زنان می‌تواند با توجه به شرایط زندگی و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها متفاوت باشد، با این‌ حال برخی از مهم‌ترین نیازهای یک زن عبارتند از موارد زیر.

???? به رسمیت شناختن استقلال و هویت

یکی از مهم‌ترین نیاز های اساسی زنان این است که در رفتار با آن‌ها استقلال و هویتشان را به رسمیت بشناسید. متأسفانه هنوز هم باورهایی نظیر نابرابری جنسیتی یا ناتوانی زنان وجود دارد و به همین خاطر جامعه اهمیتی برای نظرات یا خواسته‌های آن‌ها قائل نیست. این موضوع باعث شده تا اعتمادبه‌نفس و همین‌طور خودباوری زنان کمتر از مردان باشد و موجب بروز مشکلاتی مانند وابستگی بیش‌ازحد، ناتوانی در حل مشکلات و مدیریت شرایط سخت یا حتی ابتلا به بیماری‌های روحی مانند افسردگی و اضطراب در زنان افزایش پیدا کند.

پس شاید بتوان گفت نخستین و مهم‌ترین نیاز های اساسی زنان این است که در ارتباط با آن‌ها پیش از آنکه به جنسیت توجه داشته باشید، به‌عنوان یک انسان برای نظرات و ویژگی‌های شخصیتی‌شان احترام قائل شوید.

???? نیاز های اساسی زنان | داشتن آزادی‌های فردی

یکی از نیاز های اساسی زنان، آزادی های فردی است. مسئولیت‌های متعدد مانند رسیدگی به امور خانه و تربیت فرزندان گاهی اوقات باعث می‌شود که خانم‌ها زمان کافی برای رسیدگی به علایق شخصی‌شان را نداشته باشند. این موضوع در شرایطی که به تحصیل یا کار در بیرون از خانه مشغول باشد، دشواری‌های بیشتری برایش خواهد داشت. به همین خاطر بهتر است گاهی با بر عهده گرفتن برخی از کارها این فرصت را برای او ایجاد کنید که بتواند زمانی را به علاقه‌مندی‌های خود اختصاص دهد.

البته اختصاص زمانی برای خود در سلامت روان هر کسی نقشی اساسی دارد و به‌ نوعی انگیزه شما را برای فعالیت بیشتر و بهتر افزایش می‌دهد. به همین خاطر اگر به این نیاز های اساسی زنان توجه نداشته باشید، او دیر یا زود احساس بی‌ارزشی خواهد کرد و این را با جملاتی مثل؛ “خوب آخه منم آدمم”، “مگه من کلفتتم”، “تو همش به فکر خودتی”، “دست به سیاه و سفید نزنیا”… بیان می‌کنند یا روز به روز می‌‍‌بینید که دیگر به خودش نمی‌رسد، برایش اهمیت ندارد چی جلوی شما بپوشد، دائم خسته است و همه چیزش را فقط فدای بچه ها می‌کند.

???? دریافت توجه و محبت

اگرچه محبت و توجه از نیازهای اساسی همه انسان‌هاست، بااین‌حال این موضوع برای زنان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. استفاده از کلام محبت‌آمیز در کنار رفتارهای عاشقانه باعث خواهد شد تا شریک احساسی‌تان باور کند از او حمایت خواهید کرد یا به‌ اصطلاح می‌تواند به شما تکیه کند. بهتر است بگوییم دریافت توجه و محبت برای یک زن معنایی فراتر از ابراز علاقه دارد. آن‌ها هنگامی‌ که محبت شما را می‌بینند به این نتیجه می‌رسند که هنوز هم به‌ اندازه گذشته برای‌تان جذاب و باارزش هستند و این به معنای آن است که همچنان می‌توانند در کنارتان احساس امنیت داشته باشند. بنابراین دریافت توجه و محبت از نیاز های اساسی زنان است.

???? قدردانی و ایجاد احساس ارزشمندی

یکی از نیاز های اساسی زنان، قدردانی است. اگر چه مردان اعتماد به‌ نفس و احساس ارزشمندی خود را تا حدودی بیرون از خانه و از طریق فعالیت‌های کاری به دست می‌آورند، اما بسیاری از خانم‌ها به دلیل رسیدگی به امور خانه و فرزندان به دنبال موفقیت‌های شغلی نیستند. این موضوع به‌ تدریج اعتماد به‌ نفس آن‌ها را از بین برده و باعث افسردگی‌شان می‌شود. به همین خاطر به او نشان دهید متوجه زحماتش هستید، این کار را می‌توانید با کلام و رفتارتان نشان دهید. پس هر چند وقت یکبار هم که شده ارزشمند بودن کارهایش را یادآوری کنید.

???? نیاز های اساسی زنان | حفظ احترام اطرافیان

احتمالاً شما نیز متوجه این موضوع شده‌اید که زنان بیش از مردان به افکار و قضاوت دیگران اهمیت می‌دهند. به عبارتی بیشتر زنان همیشه نگران این هستند که چطور می‌توانند از دیگران مراقبت کرده و جوری رفتار کنند که باعث ناراحتی کسی نشوند. این حساسیت به دلیل آن است که زنان بیش از مردان به مسائل اجتماعی و اخلاقی اهمیت می‌دهند و به عبارتی کمتر از آقایان خود را در اولویت قرار می‌دهند.

به همین خاطر برای توجه به نیاز های اساسی زنان، در برخورد با همسرتان و همین‌طور خانواده و اطرافیان وی با احترام برخورد کنید. حفظ احترام اطرافیان در نظرش یکی از مهم‌ترین خط قرمزهاست و اگر می‌خواهید او را ناراحت نکنید بهتر است در رفتارتان با اطرافیان حرمت‌ها را نگه دارید.

???? حفظ ظاهر در حضور دیگران

زنان معمولاً دوست دارند در یک جمع توجه همسرشان را داشته باشند. از نظر آن‌ها یک همسر ایده‌آل در جمع‌های دوستانه یا خانوادگی خانمش را فراموش نمی‌کند. نشان دادن علاقه و محبت به همسرتان در میان جمع موضوعی است که شاید برای شما چندان خوشایند نباشد، اما باعث خواهد شد تا او احساس غرور کند. در نتیجه صرف‌ نظر از مشکلاتی که ممکن است در رابطه‌تان وجود داشته باشد، به‌ ویژه هنگامی‌ که در میان خانواده یا دوستان خودتان هستید طوری رفتار کنید که انگار همسرتان بی‌نقص‌ترین و عزیزترین آدم از نظر شماست. به همین جهت برای توجه به نیاز های اساسی زنان، در حضور دیگران حفظ ظاهر کنید.

???? وفاداری و تعهد

احساس امنیت در یک رابطه عاطفی و اثبات وفاداری یکی دیگر از نیاز های اساسی زنان است که باید به آن توجه داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید که وفاداری صرفاً در نبود رابطه جنسی خلاصه نمی‌شود. زنان نیاز دارند تا تمامی توجه و محبت شما را معطوف به خود ببینند. این کار باعث می‌شود آن‌ها باور کنند دوستشان دارید و تأثیر بسیاری در سلامت رابطه‌تان خواهد داشت.

???? گاهی هم اجازه بدهید همسرتان خسته باشد

اجازه به خستگی همسر از نیاز های اساسی زنان است. یکی از وظایفی که برای زنان در نظر می‌گیریم این است که فضایی آرام را در خانه ایجاد کنند. و هنگامی‌که همسرشان خسته یا نگران است به او برای بهبود این شرایط کمک کنند. اما بهتر است گاهی هم شما این نقش را بر عهده بگیرید و هنگامی‌که همسرتان خسته شده یا از موضوعی عصبانی است به وی اجازه بدهید کارهای خانه را انجام ندهد. یا حتی کمی حق‌ به‌ جانب یا بی انصافانه با شما صحبت کند.

???? صداقت داشته باشید | نیازهای اساسی زنان

همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که یکی از نیازهای اساسی زنان، صداقت است. برخی از آقایان تصور می‌کنند که اگر در رفتار و کردار خود صداقت داشته باشند، همسرشان را از دست می‌دهند. اما صداقت آقایان بسیار خانم ها را جذب می‌کند. و باعث اعتماد نیز می‌شود.

???? اهمیت به نیازهای جنسی

اهمیت به نیازهای جنسی از دیگر نیازهای اساسی زنان است. خانم ها کمتر از آقایان درخواست رابطه جنسی دارند. و به دلیل خجالتی بودن و محتاط تر بودن، نیازهای خود را سرکوب می‌کنند. به همین دلیل آقایان باید به نیازهای جنسی خانم خود نیز اهمیت دهند.

???? حمایت مالی

از نیازهای اساسی زنان می‌توان به حمایت مالی نیز اشاره کرد. هیچ خانمی از همسر خسیس خوشش نمی‌آید. و همانطور که اطلاع دارید؛ خانم ها عاشق خرید هستند. به همین دلیل علاقه دارند تا تحت حمایت مالی قرار بگیرند. به این موضوع توجه کنید که اگر نیازهای مالی همسرتان را بر طرف کنید، به احتمال کمتری در زندگی با مشکلات روبرو خواهید شد. همیشه مقداری پول برای خانم خود در نظر بگیرید که هنگام خرید به تنهایی از شما درخواست پول نکند.

???? مسئولیت پذیری | نیازهای اساسی زنان

مسئولیت پذیری یکی از مهم ترین نیازهای اساسی زنان است. آقایانی که در زندگی مسئولیت پذیر هستند به مراتب موفق تر از افراد بی مسئولیت هستند. هنگام مسئولیت پذیری شما، همسرتان تکیه گاه محکمی دارد و به شیوه بهتری به شما اعتماد می‌کند.

رفع نیاز های اساسی زنان چه منافعی دارد؟

شناخت زن و نیازهای او، در کنار رفع نیاز های اساسی زنان رابطه شما را در شرایط مطلوبی قرار خواهد داد. وقتی این باور را در او ایجاد می‌کنید که خواسته‌هایش اهمیت دارند، او نیز بیش از پیش نسبت به شما و خواسته‌هایتان توجه خواهد داشت.

شاید بتوان گفت بسیاری از مشکلاتی که در روابط عاطفی ایجاد می‌شود به این خاطر است که طرفین با نیازهای یکدیگر آشنایی ندارند. و یا صرفا یکی از زوجین نسبت به دیگری احساس مسئولیت می‌کند. پس با اهمیت به نیازهای زنان اختلافات کاهش پیدا می‌کند، زیرا در طی سال‌های زندگی مشترک نسبت به خواسته‌ها و نیازهای یکدیگر آگاهی کافی پیدا خواهید کرد.

اگر احساس می‌کنید شما و همسرتان در زمینه نیاز های اساسی زنان با مشکل مواجه شده‌اید بهتر است از یک مشاور خانواده و ازدواج برای تغییر شرایط کمک بگیرید. مشاورین به شما در شناخت شخصیت طرف مقابل و نیازهای وی یا راه‌های پاسخ دادن به این نیازها کمک می‌کنند.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به نیاز های اساسی زنان توضیح دادیم، متوجه شدید که شناخت نیازهای همسر برای رابطه بهتر از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت حتما باید برای ساخت زندگی مشترک کم دغدغه به شناخت نیازهای او بپردازید. برای شناخت لازم به کمک روانشناس است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نیاز های اساسی زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

توجه به نیاز های زنان چه اهمیتی دارد؟

بسیاری از مشکلاتی که در یک رابطه ایجاد می‌شود به این خاطر است که طرفین شناختی از یکدیگر ندارند به همین خاطر بهتر است با آنچه برای شریک عاطفی‌تان اهمیت دارد آشنا شوید. علاوه بر این بی‌توجهی به نیازهای زنان گاهی اوقات می‌تواند باعث بروز بیماری‌های روحی مانند افسردگی شود.

منبع: نیاز های اساسی زنان



:: برچسب‌ها: نیاز های اساسی زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده گرگان می‌توانید به مراکز معتبری که در ادامه معرفی کرده‌ایم مراجعه نمایید. خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه بوده و وجود مشکل بین اعضای آن به راحتی می‌تواند سلامت روان زن و شوهر و فرزندان را تحت تاثیر قرار بدهد. این افراد در اجتماعات دیگری هم فعال هستند که برای عملکرد مناسب نیاز به دریافت آرامش از خانواده هایشان دارند.

بنابراین اگر در خانواده تان بحث و دعوا زیاد است و خارج از منزل احساس می‌کنید که راحت تر هستید، حتما به روانشناس خانواده مراجعه نمایید. دوری از خانواده و قطع ارتباط با آن ها مشکل شما را حل نمی‌کند؛ چرا که نبود هر کدام از آن‎ها باز هم رنجی برای شما به همراه دارد. پس حتما برای رفع مساله به مراکز معرفی شده مراجعه نموده و یا از طریق تلفن با درمانگران صحبت نمایید.

منبع: بهترین روانشناس خانواده گرگان | خانواده درمانی در گرگان

بهترین روانشناس خانواده گرگان

پیدا کردن بهترین روانشناس خانواده گرگان دیگر کار سختی نیست. چرا که به کمک تلفن می‌توانید با بهترین متخصصان صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید. شاید بارها به مشاوران متعدد مراجعه کرده باشید و نتیجه دلخواه نگرفته باشید؛ این موضوع می‌تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد و شما نباید برای حل مشکلات تان ناامید بشوید. متاسفانه بسیاری از خانواده ها مسائل را رها کرده و به دنبال راه حل نیستند، پس به مرور وضعیت بدتر شده و حل کردن آن ها نیز زمان‌بر تر خواهد بود.

خدمات روانشناس خانواده یا خانواده درمانی چیست؟

روانشناس خانواده گرگان یا همان خانواده درمانی در گرگان یکی از زیر شاخه‌های روانشناسی است که به طور خاص در زمینه بهبود زندگی و روابط خانوادگی تلاش می‌کند. مراجعه به خانواده درمانگر تنها به کسانی که دچار مشکلات و اختلافات خانوادگی هستند اختصاص ندارد و شما برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی خود نیز می‌توانید به روانشناس خانواده در گرگان مراجعه کنید. این جلسات مشاوره معمولاً با حضور تک تک اعضای خانواده برگزار شده و روی روابط هریک از اعضا با دیگران کار می‌کند تا نقایص رفتاری موجود بیشتر بررسی شده و با تمرین کردن اصلاح شوند.

چه کسانی باید به روانشناس خانواده گرگان مراجعه کنند؟

 

همان طور که گفته شد مراجعه به روانشناس خانواده گرگان تنها به کسانی که دچار تعارضات جدی در زندگی خود هستند اختصاص ندارد. بلکه می‌توانید برای افزایش کیفیت زندگی خانوادگی خود نیز از راهنمایی‌های یک متخصص کمک بگیرید. با این حال هنگام بروز مشکلات زیر نیز مراجعه به خانواده درمانگر می‌تواند کمک شایانی را به شما نماید. پس در صورت بروز مشکلات زیر و مشکلاتی مشابه حتما به روانشناس خانواده گرگان مراجعه کنید.

ـ وجود تعارض و اختلافات شدید بین زن و مرد 

– وجود اعتیاد در یکی از اعضای خانواده 

– درگیری یک یا چند نفر از اعضای خانواده با یک اختلال روانی نظیر افسردگی یا اضطراب

– بروز بحران‌های جدی در خانواده نظیر مرگ یکی از اعضا یا ابتلا به یک بیماری کشنده

– ناتوانی در مدیریت دعوای بین خواهر و برادرها

-نبود علاقه و احترام بین زن و شوهر

– چالش‌های تربیتی بین زن و مرد در زمینه تربیت فرزندان

– خیانت یکی از زوجین و یا هر دو

– اختلاف در تربیت و مشکلات با نوجوان 

– اختلاف بر سر ازدواج فرزندان 

-تعارض و مشکلات مرتبط با نوجوان خانواده 

-مشکلات و اختلافات در تربیت فرزند 

-شک به خیانت و یا سابقه خیانت همسر 

و…

کدام خانواده ها می‌توانند نتیجه بهتری از خانواده درمانی بگیرند؟

علاوه بر درمانگر، خصوصیات خانواده ها نیز در نتیجه بخش بودن درمان و خدمات روانشناس خانواده گرگان تاثیر دارد. طبق بررسی ها مشخص شد که خانواده هایی که دارای ویژگی های زیر هستند نتیجه بهتری از جلسات درمانی خواهند گرفت.

✅ خانواده‌هایی که به دنبال راه حل و درمان هستند.

✅  خانواده‌هایی که مشکلات را در درون خانواده مطرح و حل می کنند.

✅  خانواده هایی که خیلی دیر مراجعه نکرده اند.

✅  خانواده‌هایی که به درمان اهمیت داده و دیدگاه مثبتی نسبت به درمانگر دارند.

✅  خانواده‌هایی که اعضای آن دارای اختلال روانی و شخصیتی نیستند.

✅  حداقل یکی از اعضا به روند درمان ایمان دارد.

✅  درمانگری مناسب انتخاب کرده اند.

چرا با وجود هزینه های زیادی که کردیم خدمات روانشناس خانواده در گرگان نتیجه بخش نبود؟

برای آن که جلسات توسط روانشناس خانواده گرگان به نتیجه برسد در قدم اول باید بدانید که حل مسائل شما نیاز به زمان دارد و باید صبور باشید. این مشکلات ناگهانی ایجاد نشده اند؛ خیلی اوقات با این مشکلات زندگی کرده‌اید و حتی متوجه وجود آن ها هم نبوده‌اید. پس تغییر این رویه و عادات مخرب زمان بر است. همچنین بیشتر خانواده ها برای یک مشکل به درمانگر مراجعه می‌کنند، اما در حقیقت مسائل متعددی وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود. خانواده های زیر نمی توانند از خدمات روانشناس خانواده گرگان نتیجه مناسب بگیرند.

? عجول هستند

? صداقت ندارند و مسئولیت کارهایشان را به عهده نمی گیرند

? به توصیه های درمانگر توجه نمی کنند

? مرتب به جلسات نمی آیند

? دچار یکی از انواع اختلالات روانی مثل اختلالات شخصیت، افسردگی، اختلالات اضطرابی هستند.

? به روانشناس خانواده مناسب در گرگان مراجعه نکرده اند.

? به روند درمانی جلسات خانواده اعتقاد کم و یا هیچ اعتقادی ندارند.

? قصد تغییر و یا اعتقاد به از بین رفتن اختلافات را ندارند.

?  خیلی دیر اقدام دریافت درمان کرده اند.

مراجعه به بهترین روانشناس خانواده گرگان هزینه های زیادی دارد، چرا باید این همه هزینه کنم؟

خیلی از خانواده ها سال ها با مشکلاتی سر می کنند و آن ها را بدون هیچ تغییری به حال خود رها می کنند. غافل از آن که این مسائل به مرور زمان پیچیده تر و ریشه هایش قوی تر می شود. پس با گذر زمان اعضای خانواده فرصت های زیادی برای با هم بودن و شاد بودن و حتی رشد کردن را از دست می دهند. آن ها به این مشکلات عادت کرده و دیگر طریقه سالم زندگی و رفتر کردن را فراموش می کنند.

پیامدهای ناشی از عدم درمان مشکلات خانوادگی موجب تحمیل هزینه های هنگفتی می شود برای مثال اعضای خانواده به دلیل تنش ها دچار افسردگی می شوند. یا فرزندان خانواده با دوستان ناباب گشته و دچار اعتیاد می شوند. پدر یا مادر خانواده به خیانت دچار شده و بنیان خانواده به خطر می افتد.

بهترین روانشناس خانواده گرگان چه ویژگی هایی دارد؟

متاسفانه در این روزها علاوه بر فارغ التحصیلان روانشناسی، افرادی با ادعای پوشالی اقدام به ارائه خدمات با عنوان بهترین روانشناس خانواده گرگان می‌کنند اما از علم و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند. به همین دلیل لازم است قبل از اینکه مشکلات و موضوعات خانوادگی خود را با مشاوران در میان بگذارید از اعتبار و تخصص مرکز و روانشناس خانواده مدنظر خود و امکانات آن در گرگان اطمینان کافی کسب کنید. از جمله ویژگی‌های یک مرکز روانشناسی معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– مراکز مشاوره معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی کشور هستند.

– روانشناسانی که در مراکز مشاوره معتبر فعالیت می‌کنند حداقل از مدرک کارشناسی ارشد برخوردارند و در حیطه‌های مرتبط با زوج و خانواده آموزش‌های ویژه دیده‌اند.

– بهترین روانشناس خانواده از جدیدترین روش‌های درمانی استفاده می‌شود و اعضای آن از نظر علمی به روز هستند.

– مراکز معتبر از تجهیزات کافی برای ارزیابی و تشخیص مشکلات روان برخوردار است و شما می‌توانید در آن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تست‌های مرتبط با اختلالات روانی را انجام دهید.

 

آدرس بهترین روانشناس خانواده گرگان

شما می توانید برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده در گرگان از طریق تلفن یا آنلاین با برترین درمانگران خانواده کشوری ارتباط برقرار کنید. در ادامه آدرس و تلفن دو مجموعه مورد تایید را آورده ایم.

مراکز دارای روانشناس خانواده در گرگان آدرس
بهترین روانشناس خانواده در ذهن نو 02191002360
مرکز مشاوره آواژه 02166419012
مرکز مشاوره ویشار انتهای عدالت 37، واقع در مجتمع جهاندیدگان، طبقه اول
مرکز مشاوره آرام گرگان خیابان وليعصر، عدالت 22، مجتمع مرواريد، طبقه 7
مرکز مشاوره ترنم خیابان ولیعصر (عج )، عدالت 13، مجتمع صدف، طبقه سوم
مرکز مشاوره باران عدالت 8، مجتمع 111، طبقه 2
مرکز مشاوره بینش خیابان ولیعصر، پاساژ صدرا
مرکز مشاوره راستین پارس، ابتدای مرداد مرکزی، مجتمع مرداد، طبقه 2، واحد 7
مرکز مشاوره گام نو گرگان خیابان شالیکوبی، عدالت 7، مجتمع مرسل، طبقه 4، واحد 409

سخن آخر

دریافت خدمات از روانشناس خانواده گرگان و یا همان خانواده درمانی در گرگان تنها باید توسط کسانی که در این حوزه تخصص کافی دارند صورت بگیرد. شما اگر با هر یک از اعضای خانواده خود دچار تنش یا اختلافاتی شده اید، کافی است به یکی از مراکز معتبر خانواده درمانی مراجعه نمایید. مسلما دریافت خدمات از موسسه ای که دارای مشاورانی متخصص و کاربلد باشد، اهمیت زیادی دارد.

مجموعه ذهن نو با تجربه چندین و چند ساله در حوزه خدمات روانشناختی و خانواده درمانی به شما به صورت کاملا حرفه ای خدمات درمانی ارائه می دهد. برای این منظور بستری آماده کرده است که بتوانید از طریق تلفن همراه یا تلفن منزل با متخصصان این مجموعه تماس گرفته و با بهترین روانشناس خانواده در کشور از گرگان خدمات دریافت کنید. همچنین می توانید این خدمات را به صورت آنلاین نیز دریافت کنید. این نوع خدمات نیز با کیفیتی مشابه مشاوره‌های حضوری اجرا می شود. پس برای رفع مسائل خانواده خود کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده گرگان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا مرکز ذهن نو شعبه ای برای مشاوره خانواده گرگان دارد؟

خیر هنوز شعبه ای حضوری در گرگان احداث نشده است. اما شما می توانید با استفاده از موبایل یا تلفن منزل از خدمات روانشناس خانواده به صورت تلفنی یا آنلاین با کیفیتی کاملا یکسان استفاده کنید.

دریافت خدمات از روانشناس خانواده گرگان برای چه کسانی ضرورت دارد؟

تمام خانواده ها و کسانی که با اعضای خانواده شان اعم از همسر، فرزندان، والدین و یا خواهر و برادر اختلاف یا تناقضاتی دارند، می توانند از خدمات روانشناس خانواده گرگان استفاده نمایند.

منبع: بهترین روانشناس خانواده گرگان | خانواده درمانی در گرگان



:: برچسب‌ها: بهترین روانشناس خانواده گرگان | خانواده درمانی در گرگان ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلال شخصیت مرزی یکی از انواع اختلالات شخصیت است که ویژگی اصلی آن بی‌ثباتی در رفتارها و روابط بین فردی است و این بی‌ثباتی یکی از دلایل نام‌گذاری این اختلال به‌عنوان (مرزی) می‌باشد. درست همانند سایر اختلالات شخصیت این بیماران نیز بینشی نسبت به وضعیت خود ندارند و معمولاً این اطرافیان هستند که دچار مشکلات روحی بسیاری خواهند شد.

با این‌حال ویژگی‌های این اختلال می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی فرد ایجاد کرده و او را مستعد بروز بیماری‌هایی نظیر افسردگی یا حتی آسیب زدن به خود نماید. ما در این مطلب راجع به اختلال شخصیت مرزی و ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد. درصورتی‌که در اطراف شما فردی نشانه‌های این اختلال را نشان می‌دهد و یا برخی از این نشانه‌ها را در خود احساس می‌کنید بهتر است هرچه سریع‌تر از یک متخصص کمک بگیرید. 

منبع: اختلال شخصیت مرزی | علل و نشانه های اختلال شخصیت مرزی

اختلال شخیصت مرزی چیست؟

اختلال شخصیت مرزی (Borderline personality disorder) نیز یکی از انواع اختلالات شخصیت است که مشخصه اصلی آن بی‌ثباتی، رفتارهای تکانه‌ای و نداشتن اصول مشخص در زندگی است. تاکنون مطالعه‌ای در ارتباط با شیوع دقیق این اختلال نشده است. اما تخمین زده می‌شود که نسبت ابتلا در زنان دو برابر مردان است.

به‌طورکلی اختلالات شخصیت به معنای برخی ویژگی‌های رفتاری هستند که از آنچه جامعه به‌عنوان معیار تعیین می‌کند فاصله دارند اما خود فرد بینش و آگاهی نسبت به رفتار نامناسبش نداشته و اطرافیان را مقصر اصلی مشکلات خود می‌داند.

ویژگی‌های شخصیتی نامناسب در این افراد باعث خواهد شد که آن‌ها مشکلات بسیاری ازجمله طرد در روابط عاطفی را تجربه کنند. علاوه بر این به‌طور میانگین افرادی که دارای اختلال شخصیت مرزی هستند نسبت به جمعیت عمومی به میزان بیشتری به مصرف الکل و مواد مخدر روی می‌آورند و میزان ابتلا به افسردگی در این افراد هم به نسبت جمعیت عمومی بالاتر است. با توجه به این مسائل و همین‌طور مشکلات روحی که برای اطرافیان افراد مبتلا به این اختلال پیش می‌آید بهتر است هرچه سریع‌تر اقدامات درمانی برای فرد و نزدیکان وی شروع شود.

علل اختلال شخصیت مرزی

همانند سایر اختلالات روانی، ایجاد اختلال شخصیت مرزی هم با عوامل زیستی-روانی و اجتماعی ارتباط دارد. مطالعاتی که روی دوقلوها انجام شده نشان می‌دهد که این اختلال می‌تواند به ارث برده شود. همچنین برخی مطالعات تغییراتی را در بخش‌هایی از مغز شخصیت‌های مرزی مشاهده کرده‌اند که مسئول تنظیم هیجان و پرخاشگری هستند.

همچنین برخی تحقیقات از عملکرد نادرست برخی انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین صحبت می‌کنند. بااین‌حال علاوه بر آمادگی‌های زیستی برخی عوامل محیطی و فردی مانند کودکی پرتنش، سوء استفاده جنسی و یا تفکراتی مانند ترس از تنهایی و طرد شدن با اختلال شخصیت مرزی ارتباط دارد. طلاق والدین، دلبستگی ناایمن در کودکی، درگیری های شدید بین والدین و… برخی از عوامل موثر در شکل گیری اختلال شخصیت مرزی هستند

نشانه های اختلال شخصیت مرزی

برخی نشانه‌های رفتاری دائماً در زندگی شخصیت‌های مرزی تکرار خواهد شد و شما می‌توانید این نشانه‌ها را به‌عنوان هشداری برای بررسی‌های بیشتر در نظر بگیرید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که تشخیص گذاری دقیق این اختلال صرفاً می‌بایست زیر نظر روانشناس متخصص و با استفاده از آزمون‌های روان‌شناختی و مشاهدات بالینی صورت بگیرد. نشانه‌های رفتاری این اختلال به شرح زیر است.

????هراس از طرد شدن

ترس از خواستنی نبودن و کنار گذاشته شدن از جانب اطرافیان یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های بیماران شخصیت مرزی است. این ترس باعث خواهد شد که آن‌ها رفتارهای ساده‌ای مانند عدم وجود ارتباط چشمی در سرتاسر یک مکالمه و یا لغو قرار ملاقات از جانب یک دوست را نیز به‌عنوان دلیلی برای طرد شدن از جانب دیگران تلقی کرده و نسبت به آن واکنش شدیدی نشان دهند. به همین خاطر شما غالباً الگویی از توجه‌طلبی و یا پرخاش نسبت به نادیده گرفتن را در این افراد مشاهده خواهید کرد که می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بسیاری ازجمله افسردگی در این افراد شود.

????روابط ناپایدار و بی‌ثبات

شخصیت‌های مرزی معمولاً دیدگاه و اصول ثابتی نسبت به مسائل مختلف ندارند و این موضوع باعث خواهد شد که آن‌ها در روابط اجتماعی نیز ثبات چندانی نداشته باشند. یک شخصیت مرزی معمولاً برای مدتی با یک فرد بسیار دوستانه و صمیمی برخورد می‌کند و ناگهان بدون هیچ دلیلی ارتباط خود را با او کاملاً از بین خواهد برد.

????تغییرات خلقی سریع

بی‌ثباتی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اختلال شخصیت مرزی است و به همین خاطر اطرافیان این بیماران آن‌ها را به‌عنوان افراد نامتعادل و غیرقابل‌پیش‌بینی می‌شناسند که هر لحظه ممکن است احساساتشان دچار تغییر شود. این افراد معمولاً نوسانات جدی و ناگهانی را از یک حالت خلقی به سایر حالات تجربه می‌کنند. برای مثال ممکن است یک روز بسیار شاد و فردای آن روز غمگین یا پرخاشگر باشند.

????رفتارهای خطرناک

رفتارهای بدون فکر و ناگهانی که در اصطلاح به آن‌ها رفتارهای تکانه‌ای گفته می‌شود یکی از ویژگی‌های اختلال شخصیت مرزی است. این ویژگی باعث می‌شود که آن‌ها به رفتارهای پر‌خطری مانند رانندگی‌های پرسرعت، روابط جنسی پرخطر و یا مصرف مواد مخدر روی بیاورند. به همین خاطر احتمالاً شما در زندگی افراد مبتلا به این اختلال سابقه حداقل یک مورد درگیری با مراجع قانونی را خواهید دید. این درگیری‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایلی هستند که نیاز به درمان این اختلال را گوشزد می‌کنند.

????آسیب به خود و خودکشی

آسیب به خود و یا خودکشی یکی از پرتکرارترین رفتارها در اختلال شخصیت مرزی هستند. البته این رفتارها در اکثر مواقع فاقد یک قصد و نیت جدی هستند و بیشتر با هدف جلب‌توجه اطرافیان صورت خواهند گرفت. آسیب زدن به خود معمولاً با هدف تحت تأثیر قرار دادن دیگران و جلوگیری از طرد شدن توسط آن‌ها صورت می‌گیرد.

تشخیص اختلال شخصیت مرزی

در حال حاضر تنها روش تأییدشده برای تشخیص این اختلال استفاده از ملاک‌ها و معیارهای مشخص‌شده در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی است. ما در ادامه به ملاک‌های موجود در این راهنما اشاره خواهیم کرد.

اختلال شخصیت مرزی به‌عنوان الگویی از بی‌ثباتی در خودانگاره، عواطف و روابط میان فردی است که معمولاً در یکی از حالت‌های زیر بیشتر خود را نشان خواهد داد.

  1. تلاش بیش‌ازحد برای جلوگیری از طرد شدن
  2. روابط میان فردی بی‌ثبات که مشخصه اصلی آن نوسان بین دو حد افراطی آرمانی‌سازی و بی‌ارزش کردن طرف مقابل است
  3. وجود مشکلات جدی در احساس هویت یا خودانگاره
  4. حداقل در دو زمینه مختلف رفتارهایی وجود دارد که می‌تواند باعث آسیب دیدن فرد شود (خوردن بیش‌ازحد؛ اعتیاد؛ رانندگی پرخطر و….)
  5. تهدید به خودکشی یا انجام رفتارهای آسیب زدن به خود
  6. احساس خلأ و پوچی
  7. افکار بدبینانه یا پارانویای گذرا در برخورد با استرس شدید
  8. دشواری در کنترل عصبانیت

اختلال‌های روانی مرتبط با اختلال شخصیت مرزی

 

مبتلایان به اختلال شخصیت مرزی به نسبت سایر افراد با احتمال بیشتری به اختلالات روانی زیر دچار می‌شوند. این اختلالات معمولاً به‌عنوان نتیجه و عاقبت ویژگی‌های اصلی این اختلال بروز پیدا می‌کنند و می‌توانند دلیلی برای مراجعه بیمار به مراکز درمانی باشند.

????افسردگی

احساس دوست‌داشتنی نبودن و نداشتن روابط عاطفی باثبات یکی از موضوعاتی است که می‌تواند باعث بروز افسردگی در شخصیت‌های مرزی باشد. این افراد معمولاً ترس شدیدی از تنها ماندن دارند و درعین‌حال ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها باعث طرد شدن توسط دیگران خواهد شد. این موضوع می‌تواند باعث بروز افسردگی در مبتلایان به اختلال شخصیت مرزی باشد.

????اضطراب

وجود رفتارهای تکانه‌ای می‌تواند عواقب بسیاری مثل درگیری‌های قانونی را به همراه داشته باشد؛ علاوه بر این ترس از طرد شدن و از دست دادن اطرافیان و یا بی‌ثباتی که در شخصیت مبتلایان به اختلال مرزی وجود دارد می‌تواند دلیلی برای بروز اضطراب در فرد باشد. به‌طورکلی اضطراب در شرایطی ایجاد خواهد شد که فرد از ثبات و قابل پیش‌بینی بودن دور باشد و این موضوع یکی از اصلی‌ترین مشکلات بیماران مرزی است.

????اعتیاد

همان‌طور که گفته شد یکی از رفتارهای تکانه‌ای که در اختلال شخصیت مرزی دیده می‌شود مصرف مواد مخدر است. این موضوع می‌تواند باعث بروز اعتیاد در فرد شده و حتی مشکلاتی مانند مسمومیت با مواد مخدر را به همراه داشته باشد. افراد مبتلا به شخصیت مرزی بیشتر در معرض مصرف مواد مخدر و اعتیاد هستند. به طور کلی بروز رفتارهای پرخطر در آنها مشاهده می‌شوند.

⭕باورهای غلط در مورد اختلال شخصیت مرزی

به دلیل اینکه افراد شناخت درستس از این اختلال ندارند؛ تصورات اشتباهی در مورد شخصیت مرزی صورت می‌گیرد. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند.

شخصیت مرزی قابل درمان نیست. این اختلال کاملا قابل درمان و کنترل بوده که در ادامه روش های موثر برای درمان آن را ذکر خواهیم کرد.

همه افراد مبتلا به شخصیت مرزی، در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته اند.

شخصیت مرزی همان اختلال دوقطبی است و در کودکان و نوجوانان رخ نمی‌دهد. 

اختلال شخصیت مرزی فقط در زنان مشاهده می‌شود. آمار بالای ابتلای زنان، به معنای دچار نشدن مردان به این اختلال روانی نیست.

درمان اختلال شخصیت مرزی

اگرچه مبتلایان به اختلال شخصیت مرزی بینشی نسبت به اختلال خود ندارند و به همین خاطر معمولاً برای درمان مراجعه نمی‌کنند، با این‌حال مشکلات و بیماری‌هایی که همراه با این اختلال ایجاد خواهد شد می‌تواند دلیلی برای مراجعه آن‌ها به مراکز روانشناسی باشد. همچنین ممکن است این بیماران به درخواست اطرافیان برای درمان مراجعه کنند. آن‌ها معمولا با دلایلی چون شکست در رابطه عاشقانه، خیانت، افسردگی و اضطراب خودشان به درمانگر مراجعه می‌کنند.

در واقع به هر علتی هم که آمده باشند، بدون دریافت درمان های مربوط شخصیت های مرزی مشکل به طور ریشه ای حل نخواهد شد. از جمله روش های درمانی موثر می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ رفتاردرمانی دیالکتیک، درمان شناختی رفتاری، رواندرمانی، گروه درمانی، خانواده درمانی و در بعضی موارد دارو درمانی. 

سخن پایانی

اختلال شخصیت مرزی، یکی از انواع اختلالات شخصیت است که شدت های مختلفی دارد. تحقیقات حاکی از آنند که افرادی که برای درمان شخصیت مرزی به یک برنامه اصولی و ثابت پایبند هستند؛ سریع تر درمان می‌شوند و کمتر احتمال دارد که بیماری آنها دوباره بروز کند. به همین دلیل باید برای شروع درمان، حتما از یک متخصص کمک بگیرید و به آن پایبند باشید. الگو ها و عوامل احساسی خود را با کمک یک روانشناس شناسایی کرده و برای درمان اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال شخصیت مرزی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

آیا افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی نیاز به بستری دارند؟

به‌طورکلی این افراد نیاز به بستری در بیمارستان ندارند. اما در‌صورتی‌که شدت اختلال زیاد باشد و روش‌های رایج درمانی مؤثر واقع نشود، تنها گزینه بستری کردن در بیمارستان روزانه است. بستری در بیمارستان روزانه شامل یک دوره روان‌درمانی فشرده است، بااین‌حال این افراد نیاز به بستری کامل در طول شبانه‌روز ندارند.

منبع: اختلال شخصیت مرزی | علل و نشانه های اختلال شخصیت مرزی



:: برچسب‌ها: اختلال شخصیت مرزی | علل و نشانه های اختلال شخصیت مرزی ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آشپزی با همسر قطعا یکی از راه های افزایش کیفیت رابطه زناشویی است. معمولا زنان این کار را به عهده می‌گیرند؛ اما این به معنای تبدیل شدن آشپزی به وظایف آنان نیست. حتی در صورت شاغل نبودن خانمُ باز هم بهتر است وظایف بین زوجین تقسیم شود. بسیاری از مردان بلد نبودن را بهانه می‌کنند. اما یادگیری آشپزی به خصوص با همسر کار دشواری نیست و فقط به انگیزه نیاز دارد. اما چگونه می‌توان شخصی را که آشپزی نمی‌کند را ترغیب به این کار کرد؟

منبع:‌ آشپزی با همسر | لذت آشپزی را با همسرتان بچشید

همسرم آشپزی بلد نیست

آشپزی با همسر یکی از راه های حمایت از زنان است، به خصوص نوعروسانی که آشپزی بلد نیستند. افراد به دلایل مختلف از انجام کارهای خانه و آشپزی سر باز می‌زنند. معمولا مردان به دلیل کلیشه های جنسیتی جامعه به آشپزی علاقه نشان نمی‌دهند. اما زنان هم توجیهاتی برای آشپزی نکردن دارند. بنابراین آشپزی با همسر می‌تواند تمام این کلیشه ها را کنار زده و به بهبود رابطه زن و مرد کمک هم بکند.

آثار مثبت آشپزی با همسر

آشپزی کردن یکی از فعالیت های لذت بخش در زندگی محسوب می‌شود. از آثار آن در زندگی مشترک، نمی‌توان غافل شد. آشپزی می‌تواند نوعی سرگرمی برای وقت گذرانی زوجین در کنار یکدیگر باشد.

????وقت گذرانی با یکدیگر

یکی از فواید آشپزی با همسر این است که زمان بیشتری با او می‌گذرانید. امروزه به دلیل سرعت بالای زندگی در جوامع مدرن یا مشغله های طرفین، زن و شوهر زمان بسیار کمی را با هم می‌گذرانند. احتمالا در روز فقط موفق به خوردن یک وعده غذایی با همسر خود شوند. اما با درست کردن همان یک وعده در کنارهم، لذت بیشتری خواهید برد.

????افزایش خلاقیت

این مورد علاوه بر تاثیر بر زندگی شخصی در زندگی اجتماعی افراد نیز موثر است. افزایش خلاقیت در حین آشپزی اتفاق می‌افتد. ما در امور مختلفی به خلاقیت نیاز داریم که این را راهکار ساده ای مثل آشپزی با همسر، می‌توان آموخت. امتحان کردن دستورالعمل های جدید یا مواد غذایی جایگزین، از مواردی است که خلاقیت را با آشپزی همراه می‌کند.

????بهبود سلامت جسمانی

با آشپزی کردن در خانه و استفاده از موادغذایی سالم و تازه به سلامت جسمانی خود کمک می‌کنید. آشپزی با همسر در وقت و هزینه نیز صرفه جویی می‌کند. همچنین انجام این کار با همسر باعث شادابی و نشاط بیشتر خواهد شد. غذای خانگی یکی از راه های موثر برای پیشگیری از بروز امراض مختلف است.

????آثار روانی

آشپزی با همسر یکی از روش های کاهش دهنده استرس و فشار روانی است. زوجینی که درطول روز به انجام کارهای متعددی می‌پردازند با آشپزی کردن و تمرکز بر روی آن، می‌توانند مشکلات خود را فراموش کنند. آشپزی بچه ها از فضای مجازی و تلویزیون دور می‌کند و روحیه همکاری را در آنان افزایش می‌دهد. به طور کلی آشپزی باعث تحکیم روابط بین اعضای خانواده می‌شود.

????ایجاد خاطره های خوب با همسر

قطعا فرایند آشپزی فقط به خوردن غذا منجر نمی‌شود. در طول مدتی که در حال آماده کردن غذا هستید؛ لحظاتی همراه با صدا، بو و طعم و… برای شما به ارمغان خواهد آمد. تحقیقات نشان می‌دهند، حافظه کلامی بسیار قدرتمند تر از انواع دیگر حواس است. به همین دلیل آشپزی با همسر و حتی آشپزخانه برای شما یادآور خاطرات خوب خواهد شد.

????بالابردن روحیه همکاری

در زندگی مشترک به روحیه همکاری و تعامل با یکدیگر نیاز داریم. در زمان مشکلات در زندگی مشترک روحیه همکاری و مهارت حل مسئله به کمک ما خواهد آمد. آشپزی با همسر یکی از راه هایی است که می‌توان این مفهوم را تمرین کرد یا بالا برد. آشپزی برای خانواده کار آسانی نیست و اعضای دیگر نیز باید در این مسیر کمک کننده باشند.

 

چگونگی تشویق همسر به آشپزی

افراد دوست دارند با خانواده خود وقت بگذرانند یا از طرف آنان حمایت شوند. آشپزی یکی از راه هایی که می‌تواند اعضای یک خانواده را به یکدیگر نزدیکتر کند. گاهی هر دو نفر آشپزی بلدند ولی تمایل و انگیزه ای برای این کار ندارند. در این قسمت راهکارهای تشویق همسر به آشپزی را ذکر خواهیم کرد. 

????قدم های کوچک

در ابتدا در انجام کارهای ساده و پیش پا افتاده از او کمک بخواهید. از همان ابتدا از او توقع انگیزه و رغبت زیاد برای آشپزی را نداشته باشید. او به مرور شروع به کنجکاوی خواهد کرد و به یاری شما خواهد پرداخت. در این مسیر به او اعتماد کنید ومدام به تشویق او بپردازید.

????او را به پختن غذاهای ساده تشویق کنید

همیشه آشپزی با همسر به معنی درست کردن غذاهای دشوار یا ترتیب دادن یک مهمانی بزرگ نیست. قطعا در این موارد او انزجار بیشتری را تجربه خواهد کرد. در ابتدا از دستورالعمل ساده و موادغذایی در دسترس استفاده کنید. حتی آماده کردن یک صبحانه ساده نیز قدم خوبی برای شروع آشپزی کردن است.

????شرکت در مسابقات یا کلاس های دونفره آشپزی

وقتی او خود را در کنار شما ببیند؛ احساس آرامش بیشتری خواهد کرد. اگز او را به تنهایی مجبور به حضور در کلاس ها و یا مسابقات آشپزی کنید؛ قطعا نتیجه خوبی مشاهده نخواهید کرد.احتمالا خود را مجبور به این کار حس می‌کند و بعد از مدتی دست از تلاش برمی‌دارد. ایجاد روحیه همدلی و همکاری در همسر در علاقه به آشپزی کردن موثر خواهد بود.

????اعتماد کردن

بسیاری از افراد فقط به دلیل اینکه از خراب کردن هراس دارند؛ از آشپزی امتناع می‌کنند.احتمالا در گذشته به خاطر دستپخت بد مورد تمسخر واقع شده اند  و علاقه خود را به این کار از دست داده اند. اگر او شروع به آشپزی کرد؛ در طول پروسه مدام از او سوال نکنید.با او آرام و ملایم صحبت کنید و آزادی عمل به او بدهید. در اولین بار از اوتوقع زیادی نداشته باشید و به او غذاهای ساده تر را پیشنهاد بدهید. سعی نکنید بدون اجازه او غذا را بچشید یا چیزی را به آن اضافه کنید. اینکار ها باعث دلسردی همسرتان می‌شود. 

????با اوصادق باشید

اگر اودستپخت خوبی ندارد یا بی علاقه اینکار را انجام می‌دهد؛ نیازی به تعریف وتمجیدهای الکی نیست. با او صادقانه نظر خود را بیان کنید. او خودش متوجه طعم و ایرادات غذا خواهد شد.اگر مدام وانمود کنید که از دستپخت او لذت می‌برید؛ او تلاشی جهت بهبودی انجام نمی‌دهد. به روشی صحیح از او انتقاد کنید. و هرگز در جمع دوستان یا خانواده از دسپخت بد او یا آشپزی نکردنش گلایه نکنید.

سخن پایانی

یادگیری هر مهارتی به زمان و پشتکار نیاز دارد. از همسر خود توقع غیر واقعی نداشته باشید. شاید شما هم شنیده باشید که اصلی ترین چاشنی در آشپزی، عشق است. قطعا این موضوع هم آشپزی مردان و هم زنان صادق است. تا زمانی که فرد از روی اجبار این کار انجام دهد؛ نه تنها خود لذتی نبرده بلکه باعث اختلال در غذا نیز خواهد شد. با ریشه یابی علت عدم علاقه همسر به آشپزی و کمک گرفتن از یک زوج درمانگر، آشپزی با همسر را تبدیل به یکی از تجربیات جذاب زندگی مشترک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشپزی با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

فوائد آشپزی با همسر چیست؟

تقویت روحیه همکاری، وقت گذرانی، افزایش خلاقیت، بهبود سلامت جسمانی وایجاد خاطره های خوب از فوائد آشپزی با همسر است.

برای تشویق همسر به آشپزی،چه کنیم؟

با کارهای ساده شروع کرده و در مسابقه ها یا کلاس های دونفره شرکت کنید، به او اعتماد کرده و با او صادق باشید.



:: برچسب‌ها: آشپزی با همسر | لذت آشپزی را با همسرتان بچشید ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

محبت به کودک یکی از نیازهای اساسی او محسوب ‌شود. کودکان مانند خمیری انعطاف پذیر هستند؛ که هر جور با آنها رفتار کنیم؛ شکل می‌گیرند. همین اهمیت محبت کردن را نشان می‌دهد. آنها حساس و آسیب پذیرند و نیاز به شنیدن احساسات ما دارند. کسی که به تازگی مادر شده است؛ طبیعی که نداند با فرزند خود چگونه برخورد کند. به عنوان والد علاوه بر برطرف کردن نیازهای اولیه کودک مثل غذا، شیرو… موظف به محبت کردن به او نیز، هستید. 

منبع: محبت به کودک | چگونه به فرزند خود محبت کنیم

محبت کودک

محبت به کودک شامل هر رفتاری که است که در او حس تعلق خاطر و اطمینان را ایجاد کند. اگر این رفتار ها از طرف مادر باشد؛ تاثیر آن دوچندان می‌شود. معمولا والدین تصور می‌کنند؛ رفتار با کودک، کار سختی نیست. اما باید بدانید کودکان همه چیز را متوجه می‌شوند. بهتر است همیشه با آنان صادق باشید. در این مقاله به تاثیر محبت و روش های مختلف ابراز آن خواهیم پرداخت.

روش های مختلف محبت به کودک

تا به حال سعی کرده اید به یک کودک نزدیک شوید؟ اگر این کار را امتحان کرده باشید؛ متوجه احساس غربیگی او خواهید شد. به همین دلیل می‌گوییم آنها محبت های الکی و افراطی را دوست ندارند. محبت به کودک، روش های مختلفی دارد که می‌توان از آنها کمک گرفت.

????ابراز علاقه کلامی

سعی کنید تا جایی که می‌توانید به او یادآوری کنید که دوست داشتنی و مهم است. به طور کلی ویژگی های مثبت او را یادآوری کنید. با لحن آرام و ملایم و لغات کودکانه استفاده کنید. ابراز علاقه به او را فقط محدود به انجام یک کار خوب نکنید. وقتی او کار درستی انجام داد؛ این را به ویژگی های درونی او نسبت دهید.

برای مثال بگویید: “چه بچه خوبی” اما وقتی او کار غلطی انجام داد؛ فقط این کار را شماتت کنید و نه شخصیت او را. بگویید:”این کار خوبی نیست و نباید دوباره آنرا انجام دهی” در ابراز علاقه، فقط به ویژگی های ظاهری بسنده نکنید. ‎ در این مسیر می توان بسیار از مفاهیم و ارزش هارا به کودکان آموخت.

????فعالیت های خوشایند | محبت به کودک

بازی کردن یکی از فعالیت های مورد علاقه کودکان است. والدین معمولا آنقدر درگیر مشغله های خود می‌شوند که گاهی کودک را فراموش می‌کنند. به طور روزانه وقتی را برای بازی با او اختصاص دهید. باور کنید اینکار روی خود شما نیز تاثیر خواهد داشت و انرژی شما را هم بالا می‌برد. بازی کردن با کودک، روش خوبی برای محبت به کودک است. کتاب خواندن یا هدیه دادن نیز رو شهای عملی دیگری برای خوشحال کردن یک کودک، هستند.

????تماس فیزیکی

بغل کرد یا بوسیدن کودکان از انواع دیگر محبت به کودک هستند. در واقع شما شاید در این رفتارها حرفی نزده یا کاری انجام ندهید؛ اما تماس فیزیکی یکی از روش های موثر برای ابراز محبت است. اهمیت تماس فیزیکی چنان زیاد است که کودک را بلافاصله بعد از متولد شدن، در کنار مادر قرار می‌دهند. این روش ها قطعا تاثیرات خوبی در آینده کودکان خواهد داشت. 

????بالابردن هوش هیجانی

هوش هیجانی کیفتی است که در محبت کردن و درک محبت توسط کودک موثر خواهد بود. هوش هیجانی، کاملا اکتسابی است و می‌توان با کمک یک روانشناس کودک و یا انجام تمریناتی، آن را افزایش داد. از دیگر تاثیرات هوش هیجانی در محبت به کودک می‌توان به افزایش عزت نفس کودک، اشاره کرد.

 تاثیر محبت به کودک

بی شک محبت به کودک، آینده او را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. علاوه بر اینکه خود، عشق و محبت را می‌آموزد؛ بر سلامت روان آنها نیز تاثیر خواهد داشت. در این قسمت به آثار مثبت تاثیر محبت به کودک را ذکر می‌کنیم.

⏹ایجاد حس امنیت روانی

⏹افزایش اعتماد به نفس

⏹یادگیری ارتباط موثر با دیگران

⏹شکل گیری شخصیت مستقل

اما همیشه تاثیر محبت، مثبت نخواهد بود. وقتی والدین یا اطرافیان، طرز صحیح محبت کردن را ندانند یا در آن افراط کنند؛ باعث شکل گیری رفتار های اشتباه در کودک خواهند شد.

افراط در محبت به کودک

گاهی کودک از دریافت محبت بیش از اندازه از طرف دیگران، دچار اشتباه می‌شود. او به دلیل توجه زیادی که دریافت کرده است؛ گمان می‌کند مجاز به انجام هرکاری است. این کودکان پرتوقع شده و تحمل نه شنیدن را ندارند. به راحتی دچار سرخوردگی و ناکامی می‌شوند. افراط در محبت به کودک، مسئولیت پذیری را به او نمی‌آموزد.

در طرف دیگر محبت نکردن به کودک، باعث پدیدآیی رفتارهای مثل اضطراب جدایی، عدم اعتماد به نفس، پرخاشگری، لکنت زبان و یا جست وجوی محبت از طرف دیگران خواهد شد. عقده کمبود محبت یکی دیگر از عوارض عدم دریافت محبت است. 

نکاتی در مورد محبت به کودک

????در ابراز محبت به کودک، سن او را نیز در نظر داشته باشید؛ و متناسب با سن با او رفتار کنید.

????برای فرزند خود، الگوی مناسبی باشید. این یکی از بزرگ ترین کارهایی است که می‌توان برای او انجام داد.

????به طور متناوب با او صحبت کنید. برای او فضایی ایجاد کنید تا بتواند؛ احساساتش را بیان کند.

????همانطور که به او محبت می‌کنید؛ محبت کردن را نیز آموزش دهید. اهمیت به حیوانات و کمک به دیگران، نمونه هایی از محبت به دیگران است.

????از او انتظار زیادی نداشته، اما صبور باشید.

در این مسیر، همه اشتباهات او را نادیده نگیرید و مواردی را به او متذکر شوید. 

سخن پایانی

کودکان به محبت ما نیاز دارند. اگر با آنان مانند بزرگسالان رفتار شود؛ نه تنها درک نخواهند کرد بلکه باعث بروز دلبستگی ناایمن در آنان خواهد شد. محبت به کودک، هزینه ای ندارد اما اگر از آنان دریغ شود؛ در آینده هزینه های جبران ناپذیری خواهد داشت. اگر برای روش های فرزندپروری خود نیاز به راهنمایی دارید؛ مراجعه به روانشاس بهترین گزینه است.

برای دریافت مشاوره در زمینه محبت به کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

روش های محبت به کودک کدام اند؟

مراقبت، تماس فیزیکی، ابراز علاقه کلامی، فعالیت های خوشایند و تقویت هوش هیجانی از روش های ابراز محبت به کودکان هستند.

تاثیرات محبت به کودک چیست؟

از تاثیرات محبت به کودک می‌توان به افزایش اعتماد به نفس، یادگیری ارتباط موثر و شکل گیری شخصیت مستقل اشاره کرد.

چگونه محبت کردن را به کودکان بیاموزیم؟

با الگوی رفتاری مناسب، همچنین با اهمیت به حیوانات و کمک به دیگران می‌توان محبت کردن را به کودکان آموخت.

منبع: محبت به کودک | چگونه به فرزند خود محبت کنیم



:: برچسب‌ها: محبت به کودک | چگونه به فرزند خود محبت کنیم ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

نحوه برخورد با مشتریان مسئله بسیاری مهمی در راهبرد کسب و کار است. هر شغلی به نحوی با دیگران در ارتباط است و حتی اگر اجناسی را نفروشیم، خدماتی ارائه خواهیم داد. پس همه مشاغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مشتریان در ارتباط هستند و باید نکاتی را در این مورد رعایت کنند. برای رضایت مشتریان فقط فروش اجناس با کیفیت، مهم نیست. بلکه افراد باید طرز برخورد خوبی نیز با مشتریان خود داشته باشند.

از دست دادن مشتریان نه تنها باعث ورشکستگی و از بین رفتن کسب وکار می‌شود؛ بلکه به اعتبار افراد نیز آسیب خواهد زد. البته این نکته را فراموش نکنید که برخورد درست برای فروشندگان نیست بلکه مشتریان نیز باید رفتار محترمانه داشته باشند. 

منبع: نحوه برخورد با مشتریان | چطور با مشتری رفتار کنیم؟

نحوه برخورد با مشتریان

 

در واقع نحوه برخورد با مشتری در مسائل کاری، یک علم محسوب می‌شود که افراد باید آن را بیاموزند. همه آدم‌ها قادر به برقراری ارتباط موثر با دیگران نیستند. پس با تمرکز بر این موضوع و همچنین تبادل اطلاعات و گرفتن بازخورد از دیگران می‌توان این مهارت را تقویت کرد. مشتریان قطعا حس و انرژی شما را دریافت خواهند کرد و بر تصمیمات شان نیز موثر خواهد بود. در این مقاله راه های برخورد با مشتری و عوامل موثر بر آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

روش های مختلف نحوه برخورد با مشتریان

برخی از صاحبین کسب و کار بعد از رونق گرفتن شغل شان دیگر اهمیت سابق را به مشتریان نداده و تلاش شان نیز برای کسب رضایت کمتر می‌شود. غافل از اینکه با اینکار به زودی شاهد نابودی شغل شان خواهند بود. نحوه برخورد  با مشتریان یکی از اصول مهم کاری است که افراد نباید از آن غافل شوند. برخی از راهکارهای موثر برای ارتباط با مشتریان شامل موارد زیر می‌شود.

????با دقت گوش کردن

برای برطرف کردن نیاز مشتری مهم است که در ابتدا به خواسته او با دقت گوش دهید. وسط حرف او نپرید و اجازه دهید به طور کامل خواسته خود را بیان کند. برخی از افراد تصور می‌کنند که یک فروشنده خوب، باید فن بیان قوی داشته باشد؛ اما در کنار آن باید شنونده خوبی هم باشند. در نحوه برخورد با مشتریان، باید به آنها نیز اجازه صحبت کردن داده و به حرفهای آنان دقت کنید. با او وارد گفتگو شده و نظر او را هم در نظر داشته باشید.

????رفتار محترمانه | نحوه برخورد با مشتریان

به طور کلی رفتار محترمانه در هر زمینه ای حتی نحوه برخورد با مشتریان، موثر است. رفتار محترمانه با مشتری به ابن معناست که در صحبت کردن ادب را رعایت کرده، به استقبال و بدرقه مشتری بروید و در قبال محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید؛ مسئول باشید.

بعضی افراد فقط برای فروش بازار گرمی می‌کنند و بعد از آن رفتار آنها به طور کلی تغییر می‌کند. مشتری مداری بسیار مهم است. حتی اگر خود از لحاظ روحی در وضعیت خوبی قرار ندارید؛ بازهم باید با حوصله و با لحنی آرام پاسخگو باشید. در برخورد با مشتریان از شوخی بیش از حد یا حتی رفتار جدی و خشک نیز خودداری کنید.

????استفاده از زبان بدن

زبان بدن در امر فروش و به طورکلی نحوه برخورد با مشتریان بسیار اهمیت دارد. صاحبین شغل باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته و از آن استفاده کنند. این بدان معنا نیست که به یک مشتری اهمیت ندهند فقط به این دلیل که از زبان بدن او متوجه نشانه های خوبی نشده اند. برای مثال می‌گویند؛ مشخص بود فلانی مشتری نیست. این قضاوت اشتباه است و افراد وظیفه دارند برای تمام مشتریان به یک اندازه انرژی صرف کنند. حتی اگر مطمئن باشند او چیزی خریداری نمی‌کند. 

????ارائه اطلاعات کافی

در نحوه برخورد با مشتریان، ارائه اطلاعات کافی به آنها در مورد خدمات یا محصولات، اهمیت زیادی دارد. شما هم احتمالا با فروشنده ای برخورد داشته اید که وقتی از او سوال می‌شود؛ به صورت یک کلمه ای پاسخ می‌دهد. داشتن انگیزه در امور مربوط به مشتریان بسیار مهم است.

گاهی این پاسخ های سرد و کوتاه به دلیل عدم اطلاعات خود فروشنده نیز هست. سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه شغل خود بالابرده و به مشتریان نیز توضیحات کافی را بدهید. اما پرحرفی نکنید. برخی از افراد این موضوع را با صحبت کردن زیاد، اشتباه می‌گیرند. نباید در هر موردی با مشتریان صحبت کرد؛ بلکه دادن اطلاعات به اندازه، کافی خواهد بود. 

????صبوری | نحوه برخورد با مشتریان

طبیعی است که در برخورد با برخی از مشتریان دچار مشکل شوید. برخی از آنها سخت گیر و حساس بوده و نیاز به صبر و حوصله بیشتری دارند. در نحوه برخورد با مشتریان مختلف، باید انعطاف پذیر بود. افراد سلایق و نظرات متفاوتی دارند که باید به آنها احترام گذاشته شود. با وجود خدمات عالی، یک برخورد غلط باعث می‌شود که مشتری را برای همیشه از دست بدهید. به سوالات آنها با حوصله و به آرامی پاسخ داده و به آنها احساس راحتی بدهید.

????پیشنهاد بدهید

شما به عنوان فردی که با مشتریان سروکار دارد؛ فقط مسئول پاسخ دادن به سوالاتی مشخص نیستید. شاید مشتری از دیگر خدمات یا محصولات شما اطلاعی ندارد. در این شرایط به او پیشنهادات دیگری هم بدهید و به او در تصمیم گیری کمک کنید. اجناس یا شرایط مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و توضیحات کاملی ارائه دهید.

بیان پیشنهادات مختلف، هم به نفع شما بوده و هم برای مشتریان جالب خواهد بود. در نحوه برخورد با مشتری، پیشنهاد دادن با اصرار کردن متفاوت خواهد بود. اصرار به خرید یا دریافت چیزی افراد را معذب کرده و حس خوبی به آنها نمی‌دهد. 

????از مشاورین کسب و کار کمک بگیرید

امروزه مشاورین کسب و کار، در زمینه های مختلفی از جمله نحوه برخورد با مشتریان، به افراد کمک خواهند کرد. این دسته از مشاوران نه تنها به شما در توسعه کسب و کار مشاوره می‌هند؛ بلکه رفتار صحیح را با مشتریان نیز آموزش خواهند داد. همچنین یکی از وظایف بخش منابع انسانی در هر شرکت یا سازمانی رسیدگی به این موضوع است. کمک گرفتن از مشاور در هر زمینه ای اثربخش است. 

افراد وقتی رابطه خوبی با خود داشته باشند؛ قادر به برقراری ارتباطی درست با دیگران نیز خواهند بود. به همین دلیل فروشندگان یا صاحبان مشاغل که با مشتریان در ارتباط  هستند باید قبل از هر چیز بر رفتارهای خود تمرکز کرده و در قدم بعدی با مشتری ارتباط برقرار کنند. 

سخن پایانی

برخی به اشتباه تصور می‌کنند که مشتری به آنها نیازمند و نیاز به رفتار درست برای جلب یا نگه داشتن آنها نیست. اما برای پابرجا نگه داشتن کسب و کارتان، به مشتریان خود نیاز دارید. همین امر لزوم یادگیری نحوه برخورد با مشتریان را نشان می‌دهد. علاوه بر پیروی از نکات ذکر شده در این مقاله، از متخصصان حوزه کاری خود نیز کمک بگیرید. در هر وضعیتی، با مشتریان مهربان و مودب بوده و به اخلاق پایبند باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با مشتریان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

نحوه برخورد با انواع مشتری کدام است؟

همه کسب و کارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مشتری در ارتباط هستند؛ به همین دلیل باید نحوه برخورد درست با مشتریان را بیاموزند. برخی از این رفتارها شامل پیشنهاد دادن، رفتار محترمانه، صبوری، ارائه اطلات کافی، کمک گرفتن از مشاورین کسب و کار و… می‌شود که در متن به توضیح آنها پرداخته ایم.

منبع: نحوه برخورد با مشتریان | چطور با مشتری رفتار کنیم؟



:: برچسب‌ها: نحوه برخورد با مشتریان | چطور با مشتری رفتار کنیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

ناراحتی از شوهر برای تمام خانم ها اتفاق می‌افتد. به دلیل اختلاف نظرها یا مشکلات پی در پی در زندگی مشترک، دلایل زیادی برای ناراحتی وجود دارد. شاید وقتی همسرتان کاری بر خلاف میل شما انجام می‌دهد یا رفتاری انجام می‌دهد که باعث عصبانیت شما می‌شود،  باعث ناراحتی از شوهر شود.

اما بسیاری از خانم ها روش مناسبی برای ابراز ناراحتی از شوهر ندارند. به همین دلیل این ناراحتی ماندگار می‌شود و مدت زمان قهر و حال بد افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از این خشم و ناراحتی حتما باید از روانشناس کمک بگیرید تا مبادا ناراحتی از شوهر طولانی مدت شود. 

منبع: ناراحتی از شوهر | 8 روش ابراز دلگیر بودن از شوهر

ناراحتی از شوهر چیست؟

زمانی که از همسرتان خطایی سر می‌زند، احتمالا آزار و ناراحتی شما می‌شود. ناراحتی از همسر به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. که بسیار طبیعی است و در تمامی زندگی ها و روابط مشکلاتی وجود دارد. حتی می‌توان گفت هر رابطه سالمی دارای چالش ها و مشکلات بخصوصی است. اما حل این مسائل است که رابطه را با کیفیت‌تر می‌کند. با صبر و حوصله باید چالش ها را حل کنید. ناراحتی از شوهر را ابراز کنید تا بر روی هم انباشته نشود.

برای ابراز ناراحتی از شوهر باید در اقدام اول عصبانیت خود را کنترل کنید. و با صداقت رفتار کنید. برای از بین بردن مشکلات و مسائل مهم ترین کار این است که مشکلات خود را با همسرتان در میان بگذارید. دلیل و ابراز ناراحتی از شوهر را به خوبی آموزش ببینید تا در نهایت با مشکل روبرو نشوید.

روش های ابراز دلگیر بودن از شوهر

برای ابراز ناراحتی از شوهر حتما باید روش های مناسبی را انتخاب کنید. در این بخش مقاله سعی کرده ایم راجع به نحوه ابراز ناراحتی از شوهر توضیحات کاملی دهیم.

???? بر موضوع ناراحتی خود تمرکز کنید

یکی از روش های ابراز ناراحتی از شوهر، تمرکز بر موضوع ناراحت کننده است. قبل از اینکه بحث و دعوا راه بی‌اندازید، حتما افکار خود را جمع کنید. در کمال آرامش چند نفس عمیق بکشید و از خود سوال بپرسید که دلیل ناراحتی شما چیست؟ چه رفتاری باعث ناراحتی من شده است؟ اشتباه همسرم در کدام مرحله بود؟ برای جبران رفتارش چه کاری باید انجام دهد؟

زمانی که به پاسخ تک تک این سوالات رسیدید؛ یعنی افکار خود را جمع کرده اید که چه حرفی باید به شوهرتان بزنید. 

???? میزان ناراحتی خود را بسنجید | ناراحتی از شوهر

برای بیان ناراحتی از شوهر، باید میزان و شدت ناراحتی خود را بررسی کنید. قبل از اینکه ناراحتی خود را بروز دهید به این موضوع فکر کنید که آیا این اشتباه قابل چشم پوشی است یا خیر؟ اگر موضوع بسیار ساده و کوچک است؛ بهتر است که بروز ندهید. اما اگر باعث افزایش عصبانیت شما شده است، برای حل مشکل به دنبال مکالمه باشید. 

???? کمی تنهایی را تجربه کنید

یکی از راه های بیان ابراز ناراحتی از شوهر، تجربه تنهایی است. زمانی که کنار آمدن با موضوع ناراحتی برای شما طاقت فرساست، بهتر است برای کسب آرامش زمانی را به تنهایی سپری کنید. در زمان تنهایی به راحتی می‌توانید عصبانیت خود را کنترل کنید و با فکر باز تصمیم بگیرید.

???? زمان مناسبی را برای بیان ناراحتی انتخاب کنید

برای بیان ناراحتی از شوهر باید به زمان مناسب بسیار دقت کنید. در هنگام بیان مشکلات باید حتما با همسرتان در زمانی صحبت کنید که خسته نباشد و در آرامش به سر ببرد. زمانی که در موقعیت و زمان مناسبی به بیان ناراحتی از شوهر نپردازدید، احتمال بروز دعوا و مشکلات جدید افزایش می‌یابد. در نهایت به جای تلاش برای بهبودی رابطه، مشکل جدیدتری را به وجود آورده اید.

???? به درک کردن و درک شدن فکر کنید | ناراحتی از شوهر

زمانی که به دنبال بیان ناراحتی از شوهر هستید، باید به موضوع درک شدن و درک  کردن نیز فکر کنید. سعی نکنید که در موضوع ناراحتی برنده شوید. احساسات واقعی خود را نشان دهید. و به حق زندگی فردی او نیز فکر کنید. بهترین کار این است که احساسات او را درک کنید و راجع به گفته هایش گوش شنوا داشته باشید.

???? راجع به دلیل دلخوری خود توضیح دهید

زمانی که تصمیم به بروز ناراحتی از شوهر دارید، حتما دلیل دلخوری خود را به صورت واضح توضیح دهید. برای اینکه ناراحتی ها روی هم انباشته نشود، باید فاصله زیادی بین ناراحتی و حل مشکل نیاندازید. مشکلات گذشته را به میدان وارد نکنید و راجع به موضوع ناراحتی فعلی خود سخن بگویید. برای بیان مشکل نیست دلیل ناراحتی خود را به درستی بیان کنید تا به شوهرتان فرصت جبران دهید.

???? قدرت سکوت را دست کم نگیرید | ناراحتی از شوهر

یکی از روش های طلایی در زندگی مشترک، استفاده از سکوت است. سکوت همیشه قدرت بیشتری نسبت به جنگ و دعوا دارد. زمانی که سکوت کرده اید و به سوالات شوهرتان پاسخ نمی‌دهید؛ یا نقش کمرنگ تری را ایفا می‌کنید، ناراحتی شما قابل لمس می‌شود. تا زمانی که شدت عصبانیت شما بالاست هرگز تن به صحبت و مکالمه ندهید. زیرا باعث دعوای دیگری می‌شود. 

???? به حرف های او نیز گوش دهید

زمانی که به بیان ناراحتی از شوهر پرداختید، باید به حرف های او نیز گوش دهید. به همسرتان فرصت دهید تا حرف های خودش را بزند، شاید با صحبت های او شما نیز به میزان زیادی آرامش پیدا کنید. 

کلام آخر

ناراحتی از شوهر معقوله ای است که در تمامی زندگی های مشترک وجود دارد. اما روش حل این ناراحتی ها موضوع اصلی است. اینکه خانم ها به چه شیوه ای باید ناراحتی خود را بروز دهند. و یا به چه طریقی رفتار کنند که باعث دعوا و بحث نشود. آموزش رفتار و گفتگوی صمیمانه در زمان مناسب باعث بهبود کیفیت زندگی مشترک می‌شود. اما اگر مدیریت مناسبی نداشته باشید، زندگی پر چالش تری را تجربه خواهید کرد.

برای آموزش و شیوه برخورد با ناراحتی از شوهر، حتما باید روش های نوین و کارآمد را از روانشناس آموزش ببینید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ناراحتی از شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.



:: برچسب‌ها: ناراحتی از شوهر | 8 روش ابراز دلگیر بودن از شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

احساس خفگی عصبی یا تنگی نفس می‌تواند به خاطر ناراحتی‌ها و تنش‌های روانی اتفاق بیافتد. معمولا کسانی که تحت استرس زیادی هستند و یا حادثه ناگواری برای‌شان اتفاق افتاده دچار تنگی نفس می‌شوند. دفعات اول معمولا به سادگی گذرانده می‌شود، اما هر بار افکار منفی و ترس‌ها بیشتر شده و شدت حس خفگی افزایش می‌یابد. این روند به مرور زمان بهبود پیدا نمی‌کند، مگر آنکه عوامل استرس‌زا از بین بروند. اما از آنجا که زندگی پر از فراز و نشیب هست، هیچ وقت نمی‎‌توان از خطرات مصونیت کامل داشت. بنابراین باید تکنیک‌های لازم برای کنترل شرایط را فرابگیرید.

منبع: احساس خفگی عصبی و تنگی نفس

احساس خفگی عصبی

احساس خفگی عصبی در افرادی که بیماری های زمینه ای تنفسی دارند؛ بیشتر رخ خواهد داد و خطرناک تر است. این احساس همانطور که از نامش هم پیداست هیچ ریشه جسمانی نداشته و صرفا به خاطر علائمی است که مشکلات روانی برای فرد ایجاد کرده است. معمولا یک احساس زودگذر است و با نشانه های دیگری نیز همراه خواهد بود.  معمولا در این حالت در قفسه سینه احساس فشردگی ایجاد می‌شود و با بالارفتن ریتم تنفسی همراه خواهد بود.

 

رابطه اضطراب و احساس خفگی عصبی

 

تنگی نفس یا احساس خفگی اشکال مختلفی دارد؛ برای مثال ممکن است احساس کنید نفس‌تان بالا نمی‌آید یا چیزی داخل گلوی‌تان گیر کرده و به‌زودی خفه خواهید شد. اما چه رابطه‌ای میان این احساسات و اضطراب وجود دارد؟

وقتی‌که از چیزی (برای مثال اتومبیلی که با سرعت به شما نزدیک می‌شود) می‌ترسید، مغز به تمامی اندام‌های بدن دستور می‌دهد که در حال آماده‌باش قرار بگیرند و این به معنای آن است که سرعت گردش‌خون در بدن شما بیشتر شده، قند‌خونتان افزایش می‌یابد و عضلات آماده فعالیت بیشتر می‌شوند. در این میان ریه‌ها نیز باید برای دریافت اکسیژن بیشتر و رساندن آن به اندام‌های مختلف آماده شوند.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که مغز توانایی تفاوت گذاشتن بین خطرات بیرونی مثل اتومبیل با خطرات درونی مانند احساس دل‌شوره و اضطراب از امتحان فردا را ندارد و به هردوی آن‌ها به یک‌شکل پاسخ می‌دهد. به همین خاطر بعضی‌ها هنگام اضطراب احساس خفگی عصبی می‌کنند.

هنگامی‌که ریه‌ها به هر دلیلی توانایی دریافت اکسیژن بیش‌ازحدی که در هنگام اضطراب وارد می‌شود را نداشته باشند، احساس می‌کنید که نفس‌تان در حال بند آمدن است یا قفسه سینه‌تان سنگین شده. علاوه بر این عضله‌ای شبیه یک حلقه در گلو وجود دارد که هنگام غذا خوردن باز و بسته می‌شود.

اگر اضطراب باعث شود این عضله منقبض شده باشد، احتمالاً حس می‌کنید چیزی داخل گلویتان گیر کرده و درحال خفه شدن هستید. گاهی اوقات نیز اضطراب باعث شروع حملات پانیک می‌شود و تنگی نفس یا سنگین شدن قفسه سینه یکی از علائمی است که در هنگام حملات پانیک و احساس خفگی عصبی خود را نشان می‌دهد.

چرخه معیوب احساس خفگی و استرس عصبی

تا اینجا از این صحبت کردیم که اضطراب می‌تواند باعث بروز یا تشدید مشکلات تنفسی باشد. اما مشکلات تنفسی نیز می‌توانند باعث افزایش اضطراب و نگرانی شوند و به‌این‌ترتیب چرخه معیوبی شکل خواهد گرفت که در آن مشکلات تنفسی و اضطراب یکدیگر را تقویت می‌کنند.

وقتی که به هر دلیلی دچار اضطراب می‌شوید، ممکن است تنگی نفس  بگیرید. طبیعتا وقتی سخت نفس می‌کشید، مضطرب و نگران می‌شوید. برای مثال بیماران مبتلا به پانیک از این می‌ترسند که شاید در این حالت بمیرند و این می‌تواند اضطراب را افزایش دهد.

در کنار دشواری این شرایط، تنگی نفس بر فرایند کاری و تحصیلی یا حتی روابط اجتماعی تأثیر گذاشته و مشکلات زیادی ایجاد نماید. به همین خاطر باید با کمک گرفتن از یک متخصص روانشناسی برای درمان اضطراب و احساس خفگی عصبی خود راهکار مناسبی پیدا کنید.

راهکارهایی برای بهبود احساس خفگی و تنگی نفس عصبی

برای کنترل احساس خفگی عصبی راه های گوناگونی وجود دارد. البته بهتر است در در ابتدا علت این اختلال را شناسایی کنید. این عارضه زمانی برای فرد مشکل ایجاد خواهد کرد که در مکان های عمومی رخ داده و زندگی اجتماعی او را تحت تاثیر قرار دهد. معمولا این مشکل حتی باعث بروز فوبیا از مکان های عمومی هم خواهد شد. به همین دلیل افراد باید هرچه سریع تر برای درمان و کنترل آن اقدام کنند. 

✔️ تمرینات آرام‌سازی

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای مبارزه با اضطراب استفاده از تمرینات ریلکسیشن است. به‌خصوص برای درمان تنگی نفس و احساس خفگی عصبی  از تکنیک‌های تنفس آرام ریلکسیشن استفاده کنید. تمرینات ریلکسیشن باعث می‌شود بدن‌تان در برابر اضطراب‌هایی که به‌صورت روزانه با آن‌ها مواجه می‌شود، مقاومت بیشتری داشته و درنتیجه کمتر دچار مشکلاتی مانند تنگی نفس یا تپش قلب خواهید شد. 

✔️ ذهنتان را هشیار نگه دارید

هنگامی‌که دچار اضطراب می‌شوید این فکر را در ذهنتان نگه دارید که قرار نیست اتفاق بدی بیفتد و شما خواهید توانست احساسات خود را کنترل کنید. این فکر باعث می‌شود تا ترس از اینکه ممکن است دچار خفگی شوید، از بین برود و بتوانید تسلط بیشتری روی شرایط داشته باشید. معمولا بیشترین عامل ایجاد کننده احساس خفگی عصبی، ترس از بروز این اتفاق است که باید برای غلبه بر آن به صورت منطقی فکر کرد.

✔️ محرک‌های اضطراب را شناسایی کنید

اگر تاکنون چند بار دچار حمله‌های تنفسی شده‌اید، بهتر است به‌خوبی این شرایط را زیر نظر بگیرید و در ارتباط با چند مورد از حمله‌ها به این سؤال پاسخ دهید که قبل از اینکه احساس تنگی نفس کنید چه اتفاقی افتاد یا چه فکری از سرتان رد شد؟ این کار به شما کمک می‌کند به‌تدریج متوجه دلایل اضطراب‌تان بشوید و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید. با شناسایی عوامل ایجاد کننده احساس خفگی عصبی، می‌توان ار بروز مجدد آن جلوگیری کرد.

✔️ تمرینات تنفسی

یکی دیگر از راه های کنترل احساس خفگی عصبی، تمرینات تنفسی است. تنفس درست بسیار در بروز بیماری های جسمانی و حتی روانی موثر است. نفس های عمیق و منظم بکشید و عضله های شکمی و همچنین دیافراگم خود را با تمرینات مختلفی، تقویت کنید. برای اینکار تصور کنید یک بادکنک درون شکم تان است که باید باد آن را به آرامی تخلیه کنید. 

✔️ از مصرف خوراکی های محرک جلوگیری کنید

برای جلوگیری از بروز احساس خفگی عصبی از مصرف خوراکی هایی که ضربان قلب شما را افزایش می‌دهند؛ خودداری کنید. کافئین یکی از این خوراکی هاست که  باید از خوردن پرهیز کنید. در عوض از خوراکی های آرام بخش استفاده کنید.برخی از داروهای گیاهی مثل دمنوش های بابونه و یا بهارنارنج برای آرام سازی بسیار موثر هستند. بهتر است این گیاهان مکمل قبل از خواب  و همراه با روش های درمانی دیگر مصرف شوند.

✔️ چه زمانی از مشاور کمک بگیریم

با توجه به اثرات منفی که اضطراب می‌تواند در زندگی و فعالیت‌ها داشته باشد، بهتر است هرگاه نشانه‌های آن را در خود احساس کردید برای درمان از یک متخصص کمک بگیرید. اما در برخی مواقع دریافت کمک اهمیت بیشتری دارد:

  • اگر شدت یا تعداد مواقعی که دچار مشکلات تنفسی می‌شوید بیشتر شده است.
  • اگر به همراه مشکلات تنفسی نشانه‌های دیگری مانند تپش قلب، سرگیجه، یا مشکلات گوارشی را تجربه می‌کنید.
  • مشکلات تنفسی یا ترس از آن‌ها اختلالاتی را در جریان زندگی روزمره شما ایجاد کرده است
  • مشکلات تنفسی به همراه سایر بیماری‌های روحی مانند افسردگی، وسواس، اضطراب تعمیم‌یافته و …. اتفاق افتاده باشد.

دارودرمانی برای از بین بردن احساس تنگی نفس عصبی

 

آیا دارویی برای درمان تنگی نفس‌های اضطرابی وجود دارد؟ در اولین قدم شما باید از این موضوع مطمئن شوید که دچار مشکل جسمانی نشده‌اید تا بتوان با قطعیت اضطراب را دلیل بروز مشکلات تنفسی دانست. گاه در شرایطی که تحمل استرس ممکن نباشد بعضی از متخصصین سلامت روان از داروهای ضداضطراب استفاده می‌کنند.

این داروها باعث می‌شود نشانه‌های اضطراب به‌طورکلی از بین بروند، اما آنچه باید به خاطر داشته باشید این است که داروها صرفاً از بروز نشانه‌ها جلوگیری می‌کنند اما نمی‌توانند مشکل اصلی را درمان کنند و درنتیجه با کنار گذاشتن داروها دیر یا زود اضطراب بازخواهد گشت. به همین خاطر بهتر است در کنار استفاده از داروها از جلسات روان‌درمانی برای اضطراب نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

احساس خفگی عصبی، یکی از واکنش های بدن هنگام استرس و اضطراب است. این مشکل عوارض زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل باید برای درمان و کنترل آن اقدامات لازم را انجام داد. برای درمان این مشکل باید از روش های رواندرمانی و دارودرمانی به صورت همزمان استفاده کرد. همچنین خود فرد نیز در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کند. از بروز علائم این مشکل در جمع و با حضور دیگران نترسید و حواس خود را معطوف به چیزهای دیگری کنید. حتما تحت نظر یک متخصص باشید و درمان خود را نیمه کاره رها نکنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احساس خفگی عصبی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سؤالات متداول

چرا اضطراب باعث تنگی نفس می‌شود؟

هنگامی‌که با یک خطر بیرونی مثل حیوانی درنده یا درونی مثل نگرانی از یک اتفاق مواجه می‌شوید مغز تمامی اندام‌های بدن را برای فعالیت بیشتر هماهنگ می‌کند. اگر ریه‌ها به هر دلیلی آماده افزایش دریافت اکسیژن نباشند فرد دچار احساس نفس‌تنگی خواهد شد.

آیا دارویی برای درمان تنگی نفس اضطرابی وجود دارد؟

در برخی مواقع از داروهای ضد اضطراب برای درمان این شرایط استفاده می‌شود. اما داروها باید زیر نظر متخصص تجویز شوند و هرگز نباید به‌صورت خودسرانه از آن‌ها استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: احساس خفگی عصبی و تنگی نفس ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده شیراز می‌توانید به مراکز معتبری که در ادامه معرفی کرده‌ایم مراجعه نمایید. خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه بوده و وجود مشکل بین اعضای آن به راحتی می‌تواند سلامت روان زن و شوهر و فرزندان را تحت تاثیر قرار بدهد. این افراد در اجتماعات دیگری هم فعال هستند که برای عملکرد مناسب نیاز به دریافت آرامش از خانواده هایشان دارند.

بنابراین اگر در خانواده تان بحث و دعوا زیاد است و خارج از منزل احساس می‌کنید که راحت تر هستید، حتما به روانشناس خانواده مراجعه نمایید. دوری از خانواده و قطع ارتباط با آن ها مشکل شما را حل نمی‌کند؛ چرا که نبود هر کدام از آن‎ها باز هم رنجی برای شما به همراه دارد. پس حتما برای رفع مساله به مراکز معرفی شده مراجعه نموده و یا از طریق تلفن با درمانگران صحبت نمایید.

منبع: بهترین روانشناس خانواده شیراز | خانواده درمانی در شیراز

بهترین روانشناس خانواده شیراز

پیدا کردن بهترین روانشناس خانواده شیراز دیگر کار سختی نیست. چرا که به کمک تلفن می‌توانید با بهترین متخصصان صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید. شاید بارها به مشاوران متعدد مراجعه کرده باشید و نتیجه دلخواه نگرفته باشید؛ این موضوع می‌تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد و شما نباید برای حل مشکلات تان ناامید بشوید. متاسفانه بسیاری از خانواده ها مسائل را رها کرده و به دنبال راه حل نیستند، پس به مرور وضعیت بدتر شده و حل کردن آن ها نیز زمان‌بر تر خواهد بود.

خدمات روانشناس خانواده یا خانواده درمانی چیست؟

روانشناس خانواده شیراز یا همان خانواده درمانی در شیراز یکی از زیر شاخه‌های روانشناسی است که به طور خاص در زمینه بهبود زندگی و روابط خانوادگی تلاش می‌کند. مراجعه به خانواده درمانگر تنها به کسانی که دچار مشکلات و اختلافات خانوادگی هستند اختصاص ندارد و شما برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی خود نیز می‌توانید به روانشناس خانواده در شیراز مراجعه کنید. این جلسات مشاوره معمولاً با حضور تک تک اعضای خانواده برگزار شده و روی روابط هریک از اعضا با دیگران کار می‌کند تا نقایص رفتاری موجود بیشتر بررسی شده و با تمرین کردن اصلاح شوند.

چه کسانی باید به روانشناس خانواده شیراز مراجعه کنند؟

 

همان طور که گفته شد مراجعه به روانشناس خانواده شیراز تنها به کسانی که دچار تعارضات جدی در زندگی خود هستند اختصاص ندارد. بلکه می‌توانید برای افزایش کیفیت زندگی خانوادگی خود نیز از راهنمایی‌های یک متخصص کمک بگیرید. با این حال هنگام بروز مشکلات زیر نیز مراجعه به خانواده درمانگر می‌تواند کمک شایانی را به شما نماید. پس در صورت بروز مشکلات زیر و مشکلاتی مشابه حتما به روانشناس خانواده شیراز مراجعه کنید.

ـ وجود تعارض و اختلافات شدید بین زن و مرد 

– وجود اعتیاد در یکی از اعضای خانواده 

– درگیری یک یا چند نفر از اعضای خانواده با یک اختلال روانی نظیر افسردگی یا اضطراب

– بروز بحران‌های جدی در خانواده نظیر مرگ یکی از اعضا یا ابتلا به یک بیماری کشنده

– ناتوانی در مدیریت دعوای بین خواهر و برادرها

-نبود علاقه و احترام بین زن و شوهر

– چالش‌های تربیتی بین زن و مرد در زمینه تربیت فرزندان

– خیانت یکی از زوجین و یا هر دو

– اختلاف در تربیت و مشکلات با نوجوان 

– اختلاف بر سر ازدواج فرزندان 

-تعارض و مشکلات مرتبط با نوجوان خانواده 

-مشکلات و اختلافات در تربیت فرزند 

-شک به خیانت و یا سابقه خیانت همسر 

و…

کدام خانواده ها می‌توانند نتیجه بهتری از خانواده درمانی بگیرند؟

علاوه بر درمانگر، خصوصیات خانواده ها نیز در نتیجه بخش بودن درمان و خدمات روانشناس خانواده شیراز تاثیر دارد. طبق بررسی ها مشخص شد که خانواده هایی که دارای ویژگی های زیر هستند نتیجه بهتری از جلسات درمانی خواهند گرفت.

✅ خانواده‌هایی که به دنبال راه حل و درمان هستند.

✅  خانواده‌هایی که مشکلات را در درون خانواده مطرح و حل می کنند.

✅  خانواده هایی که خیلی دیر مراجعه نکرده اند.

✅  خانواده‌هایی که به درمان اهمیت داده و دیدگاه مثبتی نسبت به درمانگر دارند.

✅  خانواده‌هایی که اعضای آن دارای اختلال روانی و شخصیتی نیستند.

✅  حداقل یکی از اعضا به روند درمان ایمان دارد.

✅  درمانگری مناسب انتخاب کرده اند.

چرا با وجود هزینه های زیادی که کردیم خدمات روانشناس خانواده در شیراز نتیجه بخش نبود؟

برای آن که جلسات توسط روانشناس خانواده شیراز به نتیجه برسد در قدم اول باید بدانید که حل مسائل شما نیاز به زمان دارد و باید صبور باشید. این مشکلات ناگهانی ایجاد نشده اند؛ خیلی اوقات با این مشکلات زندگی کرده‌اید و حتی متوجه وجود آن ها هم نبوده‌اید. پس تغییر این رویه و عادات مخرب زمان بر است. همچنین بیشتر خانواده ها برای یک مشکل به درمانگر مراجعه می‌کنند، اما در حقیقت مسائل متعددی وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود. خانواده های زیر نمی توانند از خدمات روانشناس خانواده شیراز نتیجه مناسب بگیرند.

? عجول هستند

? صداقت ندارند و مسئولیت کارهایشان را به عهده نمی گیرند

? به توصیه های درمانگر توجه نمی کنند

? مرتب به جلسات نمی آیند

? دچار یکی از انواع اختلالات روانی مثل اختلالات شخصیت، افسردگی، اختلالات اضطرابی هستند.

? به روانشناس خانواده مناسب در شیراز مراجعه نکرده اند.

? به روند درمانی جلسات خانواده اعتقاد کم و یا هیچ اعتقادی ندارند.

? قصد تغییر و یا اعتقاد به از بین رفتن اختلافات را ندارند.

?  خیلی دیر اقدام دریافت درمان کرده اند.

مراجعه به بهترین روانشناس خانواده شیراز هزینه های زیادی دارد، چرا باید این همه هزینه کنم؟

خیلی از خانواده ها سال ها با مشکلاتی سر می کنند و آن ها را بدون هیچ تغییری به حال خود رها می کنند. غافل از آن که این مسائل به مرور زمان پیچیده تر و ریشه هایش قوی تر می شود. پس با گذر زمان اعضای خانواده فرصت های زیادی برای با هم بودن و شاد بودن و حتی رشد کردن را از دست می دهند. آن ها به این مشکلات عادت کرده و دیگر طریقه سالم زندگی و رفتر کردن را فراموش می کنند.

پیامدهای ناشی از عدم درمان مشکلات خانوادگی موجب تحمیل هزینه های هنگفتی می شود برای مثال اعضای خانواده به دلیل تنش ها دچار افسردگی می شوند. یا فرزندان خانواده با دوستان ناباب گشته و دچار اعتیاد می شوند. پدر یا مادر خانواده به خیانت دچار شده و بنیان خانواده به خطر می افتد.

بهترین روانشناس خانواده شیراز چه ویژگی هایی دارد؟

متاسفانه در این روزها علاوه بر فارغ التحصیلان روانشناسی، افرادی با ادعای پوشالی اقدام به ارائه خدمات با عنوان بهترین روانشناس خانواده شیراز می‌کنند اما از علم و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند. به همین دلیل لازم است قبل از اینکه مشکلات و موضوعات خانوادگی خود را با مشاوران در میان بگذارید از اعتبار و تخصص مرکز و روانشناس خانواده مدنظر خود و امکانات آن در شیراز اطمینان کافی کسب کنید. از جمله ویژگی‌های یک مرکز روانشناسی معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– مراکز مشاوره معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی کشور هستند.

– روانشناسانی که در مراکز مشاوره معتبر فعالیت می‌کنند حداقل از مدرک کارشناسی ارشد برخوردارند و در حیطه‌های مرتبط با زوج و خانواده آموزش‌های ویژه دیده‌اند.

– بهترین روانشناس خانواده از جدیدترین روش‌های درمانی استفاده می‌شود و اعضای آن از نظر علمی به روز هستند.

– مراکز معتبر از تجهیزات کافی برای ارزیابی و تشخیص مشکلات روان برخوردار است و شما می‌توانید در آن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تست‌های مرتبط با اختلالات روانی را انجام دهید.

 

آدرس بهترین روانشناس خانواده شیراز

شما می توانید برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده در شیراز از طریق تلفن یا آنلاین با برترین درمانگران خانواده کشوری ارتباط برقرار کنید. در ادامه آدرس و تلفن دو مجموعه مورد تایید را آورده ایم.

مراکز دارای روانشناس خانواده شیراز آدرس
بهترین روانشناس خانواده در ذهن نو 02191002360
مرکز مشاوره آواژه 02166419012
مرکز مشاوره آوای فرشته  چهار راه قصردشت، ایمان شمالی، کوچه 28 ایمانی شمالی، فرعی 4/28، درب سوم، سمت چپ
مرکز مشاوره راستی خیابان معالی آباد، روبروی پارک ملت، جنب شیرینی آلما، ساختمان طوبی 4، واحد 4
مرکز مشاوره راه سبز زندگی در شیراز بیست متری سینما سعدی، جنب بیمارستان شفا
مرکز مشاوره کازرون کازرون، خیابان حضرتی، کوچه شهید نصرپور، جنب درمانگاه امام حسین(ع)
مرکز مشاوره زرين دشت زرين دشت، خيابان امام، كوچه روبروي ميدان تره بار شماره 2
مرکز مشاوره خرامه خرامه، خيابان سجاد شرقي، جنب بانك ملت
مرکز مشاوره جهرم خیابان آیت اله کاشانی، نرسیده به میدان مصلی، روبروی کلینیک قدیم
مرکز مشاوره پاسارگاد در شیراز سعادت شهر، جنب کتابخانه شهید خبازی

سخن آخر

دریافت خدمات از روانشناس خانواده شیراز و یا همان خانواده درمانی در شیراز تنها باید توسط کسانی که در این حوزه تخصص کافی دارند صورت بگیرد. شما اگر با هر یک از اعضای خانواده خود دچار تنش یا اختلافاتی شده اید، کافی است به یکی از مراکز معتبر خانواده درمانی مراجعه نمایید. مسلما دریافت خدمات از موسسه ای که دارای مشاورانی متخصص و کاربلد باشد، اهمیت زیادی دارد.

مجموعه ذهن نو با تجربه چندین و چند ساله در حوزه خدمات روانشناختی و خانواده درمانی به شما به صورت کاملا حرفه ای خدمات درمانی ارائه می دهد. برای این منظور بستری آماده کرده است که بتوانید از طریق تلفن همراه یا تلفن منزل با متخصصان این مجموعه تماس گرفته و با بهترین روانشناس خانواده در کشور از شیراز خدمات دریافت کنید. همچنین می توانید این خدمات را به صورت آنلاین نیز دریافت کنید. این نوع خدمات نیز با کیفیتی مشابه مشاوره‌های حضوری اجرا می شود. پس برای رفع مسائل خانواده خود کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده شیراز می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا مرکز ذهن نو شعبه ای برای مشاوره خانواده شیراز دارد؟

خیر هنوز شعبه ای حضوری در شیراز احداث نشده است. اما شما می توانید با استفاده از موبایل یا تلفن منزل از خدمات روانشناس خانواده به صورت تلفنی یا آنلاین با کیفیتی کاملا یکسان استفاده کنید.

دریافت خدمات از روانشناس خانواده شیراز برای چه کسانی ضرورت دارد؟

تمام خانواده ها و کسانی که با اعضای خانواده شان اعم از همسر، فرزندان، والدین و یا خواهر و برادر اختلاف یا تناقضاتی دارند، می توانند از خدمات روانشناس خانواده شیراز استفاده نمایند

منبع: بهترین روانشناس خانواده شیراز | خانواده درمانی در شیراز



:: برچسب‌ها: بهترین روانشناس خانواده شیراز | خانواده درمانی در شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اضطراب شبانه یک از انواع اضطراب است که فقط در هنگام شب اتفاق می‌افتد. به طور کلی استرس یک هیجان طبیعی در انسان است و ما در شرایط مختلف به آن نیاز داریم. اما وقتی این اضطراب بدون دلیل یا در مکان های اشتباه به سراغ ما می‌آید؛ به روان و حتی سیستم ایمنی ما صدمه خواهد زد. برخی از مطالعات نشان داده اند که بروز استرس شبانه بیشتر به دلیل بی خوابی اتفاق می‎افتد.

در چنین مواقعی بهتر است فرد علاوه بر درمان اضطراب، به بی خوابی نیز بپردازید. معمولا قبل از خواب رفتن، افراد در مورد مسائل مختلفی فکر می‌کنند که در آنها موجب اضطراب خواهد شد. در این مقاله به عوامل موثر و نشانه های این موضوع خواهیم پرداخت.

منبع: اضطراب شبانه | استرس و تعریق در شب

استرس و تعریق در شب

عوامل زیادی برای ما در زندگی ایجاد استرس خواهند کرد؛ اما این اضطراب به زمان خاصی محدود نمی‌شود و در هر زمانی به سراغ ما خواهد آمد. گاهی اضطراب شبانه، به حدی می‌رسد که حتی خواب و رویاهای ما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. تعریق در شب نیز یکی از علائم بروز اضطراب است. در چنین شرایطی حتما باید در شب به کنترل احساسات و هیجانات خود بپردازیم تا از بروز عوارض جلوگیری کنیم.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

نشانه های اضطراب شبانه

نشانه های اضطراب شبانه در هر کس، به صورت متفاوتی بروز پیدا می‌کنند. شدت این علائم نیز بستگی به روحیه و میزان اضطراب دارد. به طورکلی اضطراب علائم یکسانی دارد اما در شب و در هنگام استراحت احتمالا فرد نمی‌داند چگونه خود را به کار دیگری مشغول کند تا از این نشانه ها در امان بماند. برخی از علائم این نوع از استرس، شامل موارد زیر می‌شود.

????بی قراری و تحریک پذیری

????مشکلات گوارشی

????مشکل در تنفس

????اختلال در تمرکز

????بالارفتن ضربان قلب و احساس درد در قفسه سینه

????تعریق و لرزش بدن

????مسخ واقعیت

????احتمال بروز حملات پنیک نیز وجود دارد. بسیاری از افراد ترس از فضاهای بسته یا تاریکی دارند که در شب بیشتر تجربه می‌شوند؛ به همین دلیل حملات پنیک در شب بیشتر رخ می‌دهند. حملات پنیک در شب، مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد خواهد کرد.

علت اضطراب شبانه چیست ؟

اضطراب شبانه دلایل مختلفی دارد. این عوامل بریکدیگر تاثیر خواهند داشت و هریک مسبب دیگری است. برای مثال فوبیا از تاریکی باعث اضطراب می‌شود و از طرف دیگر خود استرس سبب بروز فوبیاهای مختلف می‌شود. همچنین تجریباتی که فرد در زندگی خود داشته نیز سبب بروز بیماری های مختلفی در او خواهد شد. در این قسمت دلایل مختلف اضطراب شبانه و تعریق در شب را ذکر خواهیم کرد. برای آشنایی با انواع فوبیا کلیک کنید.

????بی خوابی

تحقیقات حاکی از آنند که بیش از نیمی از افرادی که مشکل بی خوابی دارند یا سلامت خواب آنها دچار مشکل است؛ مبتلا به اضطراب شبانه هستند. اضطراب خود، بی خوابی را تشدید خواهد کرد. رویاهای ترسناک، پریدن از خواب، کوتاهی طول خواب یا دندان قروچه در خواب، برخی از مشکلاتی هستند که افراد را قبل از به خواب رفتن و حتی با شروع شب دچار استرس می‌کند. سلامت خواب بر سلامت جسمانی بسیار موثر است به همین دلیل افراد برای بهبود آن تلاش کنند.

????تجارب گذشته یا تروما

وقوع برخی از اتفاقات بد در شب برای فرد در گذشته باعث اضطراب شبانه خواهد شد. با شروع شب، افراد به یاد آن اتفاق افتاده و همیشه منتظر بروز مجدد آن هستند. آنها به صورت ناخودآگاه تصور می‌کنند که تمام اتفاقات بد در شب خواهد افتاد. شاید در طور روز نیز اضطراب را تجربه کنند اما در شب این ترس، تشدید خواهد شد. تروما زندگی افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و گاها زندگی شخصی و حرفه ای افراد را مختل می‌کند. برای آشنایی بیشتر با استرس پس از سانحه کلیک کنید.

????فکر کردن به روز بعد

در بیشتر موارد اضطراب شبانه به دلیل فکر کردن به فردا، ظهور می‌یابد. تصور کنید که فردا یک مصاحبه کاری دارید و قبول شدن در آن بسیار برای‌تان مهم است. طبیعی است که سطحی از استرس را تجربه کنید. اما اگر این اضطراب شدت پیدا کند علائمی که قبل‌تر ذکر کردیم؛ از جمله تعریق در شب نیز تظاهر می‌کنند. این استرس نه تنها میزان عملکرد شما را کاهش می‌دهد؛ بلکه عوارض دیگری نیز خواهد داشت.

برای درمان اضطراب شبانه چه کنیم؟

فراموش نکنید که باتوجه به میزان اضطراب شبانه و علت دقیق آن، روش درمانی فرق دارد. پس برای این کار حتما از یک متخصص کمک گرفته از درمان خودسرانه اضطراب پرهیز کنید. البته هر فردی به صورت منحصر به فرد، روشی برای کنترل اضطراب خود دارد؛ اما اگر علت دقیق مشکل را پیدا کنید، اضطراب به طور کلی درمان خواهد شد.

????درمان بیماری های همزمان

برخی از بیماری ها بیشتر باعث بروز اضطراب شبانه می‌شوند. برای مثال بیماری های قلبی، پرکاری تیروئید، دیابت، سندروم روده تحریک پذیر، تومورهای مغزی و… بیشتر افراد را تحریک پذیر می‌کند. در واقع با وجود این بیماری ها در بدن، بیشتر احتمال دارد که فرد با وجود کوچک ترین محرکی، اضطراب را تجربه کند. به همین دلیل با مراجعه به متخصص مربوطه، بیماری های زمینه ای را کنترل کنید.

????روان درمانی

راه های روانشناختی زیادی برای درمان انواع اضطراب وجود دارد. اما یکی از موثرترین آنها درمان شناختی-رفتاری است. در این رویکرد با تغییر باورها و نگرش تان نسبت به مسائل و حتی شب، خلق و خوی شما بهبود می‌یابد. معمولا طول درمان این روش بین 12 تا 16 هفته است. به همین دلیل مراجعان باید با صبوری به درمان خود ادامه داده و در انجام تمرینات با درمانگر خود همکاری کنند.

????دارودرمانی

برای درمان اضطراب شبانه معمولا ترکیبی از روان درمانی و دارودرمانی موثر خواهد بود. برای درمان اختلالات اضطرابی، داروهای زیادی وجود دارند که برای مصرف آن‌ها باید حتما با روانپزشک مشورت کنید. رایج ترین داروها برای درمان اضطراب، بنزودیازپین ها هستند. داروهای ضدافسردگی نیز برای درمان این بیماری، تجویز می‌شود. دارودرمانی باید حتما نظر پزشک انجام شود. برای اطلاع از روش های روان درمانی کلیک کنید.

????اصلاح سبک زندگی

با رعایت نکات ساده ای در طول روز و در زندگی روزانه اضطراب شبانه خود را کاهش داده و آن را درمان کنید. برای کنترل اضطراب نیاز به روش هایی است که برای بلند مدت موثر باشند. وقتی عادات روزانه خود را تغییر می‌دهید؛ به مرور این روش ها ماندگار خواهند شد و اضطراب را نیز از بین خواهند برد.

مراقبه، کنترل تنفس، لیست کردن کارهای روزانه و برنامه ریزی، تنظیم ساعت خواب، ورزش و پرهیز از مصرف کافئین در شب، همگی از روش هایی هستند که اضطراب را کاهش می‌دهند. شاید این روش ها بسیار ساده به نظر برسند اما اثر آنها طولانی مدت تر و بیشتر است. برای آشنایی با روش های تمرین تنفس برای کاهش اضطراب کلیک کنید.

برای مثال تحقیقات اخیر نشان داده اند که افرادی که برنامه روزانه خود را از شب قبل یادداشت می‌کنند؛ 9 دقیقه زودتر از دیگر افراد به خواب می‌روند و خواب سالم تری را تجربه خواهند کرد.

سخن پایانی

همه ما در زندگی خود اضطراب را تجربه کرده ایم؛ اما اضطراب شبانه محدود به جنسیت یا سن خاصی نمی‌شود. اضطراب شبانه و تعریق در شب، فقط مختص به زمان خواب نیست. افرادی که مبتلا به این عارضه هستند؛ حتی با شروع شب و تاریکی هوا، نوعی بی قراری و استرس را حس می‌کنند. بهتر است افراد این حس را نادیده نگیرند و به کمک یک روانشناس به دنبال درمان باشند. این مشکل کاملا درمان پذیر است. اما به دلیل اینکه افراد آن را جدی نمی‌گیرند؛ بر زندگی شخصی و حرفه ای آنان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه اضطراب شبانه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

درمان خانگی اضطراب شبانه کدام است؟

اصلاح سبک زندگی و برخی از عادت برای کنترل اضطراب شبانه موثر هستند. تنظیم ساعت خواب، نوشتن برنامه های روزانه، پرهیز از خوردن کافئین در شب،کنترل تنفس، ورزش، مراقبه و… برخی از این روش ها هستند. اما برای درمان کامل آن باید از متخصص کمک بگیرید.

منبع: اضطراب شبانه | استرس و تعریق در شب



:: برچسب‌ها: اضطراب شبانه | استرس و تعریق در شب ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تنهایی سفر رفتن شوهر معظلی است که بسیاری از خانم ها با آن روبرو هستند. اغلب خانم ها در زندگی مشترک دوست دارند تا تمام کارها و تفریحات خود را با همسر به صورت مشترک سپری کنند. به همین دلیل همیشه ترس از تنهایی سفر رفتن شوهر دارند. اما این تصور اشتباه است که مسافرت تنهایی همسر باعث از بین رفتن رابطه زناشویی می‌شود. گاه افراد چه متاهل و چه مجرد نیاز به تنهایی و استراحت دارند. به همین دلیل نباید تنهایی سفر رفتن شوهر را سخت و دشوار گرفت. حتی این سفر تنهایی باعث پیشرفت و توسعه فردی می‌شود. در جامعه ایرانی این موضوع بسیار سخت و دشوار پذیرفته می‌شود. اما چه خوب اگر شما جزو اولین دسته از افراد باشید که برای پیشرفت در زندگی خود تلاش می‌کنید.

منبع: تنهایی سفر رفتن شوهر | 6 دلیل مسافرت مجردی شوهر

تنهایی سفر رفتن شوهر

به نظر شما تنهایی سفر رفتن شوهر ایرادی دارد؟ دلایل شما برای عدم رضایت به مسافرت همسر چیست؟ بعد از اینکه از دلایل مطلع شدید، حتما بررسی کنید که چه منطقی پشت این نارضایتی است؟ احتمالا بعد از بررسی ریشه ای به نتیجه ای خواهید رسید که نظر شما را تغییر دهد. معمولا همه خانم ها علاقه دارند که تمامی کارهایشان را اعم از خرید، مسافرت و … در کنار همسر بگذرانند. به همین دلیل علاقه ای به سفر تنهایی همسر ندارند.

اما اگر راه اعتماد سازی و عشق ورزیدن به همسر را آموزش دیده باشید، به مرور زمان رضایت برای تنهایی سفر رفتن شوهر نمایان می‌شود. تمامی دلایل عدم رضایت از مسافرت تنهایی همسر، استرس و تجربیات ناخوشایند است. با توجه به آمار بالای خیانت، همه افراد دست کم یک بار داستان هایی مبنی بر تنهایی سفر رفتن شوهر همراه با خیانت شنیده اند. به همین دلیل میزان استرس خانم ها با مشاهده چنین اتفاقاتی افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از عدم اعتماد و رضایت همسر برای مسافرت تنهایی؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

آیا تنهایی سفر رفتن شوهر اشکالی دارد؟

تنهایی سفر رفتن شوهر و فاصله از فردی که بسیار به او وابسته هستید، برای رابطه و خودتان مفید است. بر اساس نظریات مختلف، مسافرت تنهایی باعث تقویت پیوند زناشویی و تقویت روحیه می‌شود. در این شرایط زوجین یاد می‌گیرند که چه کسی هستند و به چه چیزی علاقه دارند یا بالعکس. همین موقعیت به خودی خود باعث بهبود رابطه و کمک به زندگی افراد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه وقت گذاشتن برای همسر کلیک کنید.

اما تنهایی سفر رفتن شوهر یک امر طبیعی است. شاید شما موقعیتی را دوست دارید که همسرتان آنجا را نمی‌پسندند. این خودخواهانه است که کسی را مجبور به سفری کنیم که هیچ علاقه ای ندارد. با سفر تنهایی می‌توانید استرس و مسئولیت پذیری خود را کنترل کنید. مسافرت انفرادی یکی از الزامات است که همه افراد برای رشد فردی باید تجربه کنند. به همین دلیل تنهایی سفر رفتن شوهر هیچ اشکالی ندارد.

دلایل تنهایی سفر رفتن شوهر

برای درک بهتر تنهایی سفر رفتن شوهر، لازم است برخی از دلایل آن را بدانید. و با تفکر منطقی به پاسخ دقیق تری برسید. در این بخش مقاله راجع به دلایل تنهایی سفر رفتن شوهر صحبت کرده ایم.

???? باعث کشف چیزهای جدید می‌شود

کشف موارد مهم در زندگی از دیگر دلایل و مزایای تنهایی سفر رفتن شوهر است. سفر تنهایی این مزیت را دارد که به چیزهای بیشتری از خود پی ببریم و به رشد شخصی برسیم. در واقع سفرهای تنهایی این موقعیت را فراهم می‌کنند که احساسات نهفته تان را کشف کنید و مسئولیت پذیری بیشتری را آموزش ببینید.

اما برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های برخورد با شوهر بی احساس کلیک کنید.

???? دلتنگی را تجربه خواهید کرد | تنهایی سفر رفتن شوهر

به دلیل تعاملات پی‌درپی زوجین با یکدیگر، ارتباط تکراری می‌شود. به همین دلیل زمانی که زوجین از یکدیگر فاصله بگیرند، دلتنگی را تجربه خواهند کرد. این تجربه ارتباط قلبی آنها را افزایش می‌دهد. فاصله افراد از یکدیگر باعث صمیمیت، رضایت و ارتباط بیشتر می‌شود. به دلیل عادت به یکدیگر، زمانی که فاصله شکل بگیرد؛ دلتنگی بیشتر شده و این فرصت را به زوجین می‌دهد که یکدیگر را از دست بدهند و دوباره به دست بیاورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل شوهر کلیک کنید.

???? انسان مستقلی هستید

یکی از مهم ترین دلایل تنهایی سفر رفتن شوهر، مستقل بودن اوست. هر انسانی حق دارد تا به تنهایی در رابطه با کار خود، تنهایی، نیازها و … استقلال داشته باشد و خودش را کشف کند. بنابراین باید این حق و رضایت را به همسر خود بدهید که در تنهایی خود نیازهایش را بر طرف کند و چیزهای زیادی بیاموزد.

???? با تنهایی سفر رفتن شوهر، گاه طبق خواسته خود عمل کنید

تنهایی سفر رفتن شوهر گاه به دلیل تجربه باب میل خود است. شاید سفر و منطقه ای که همسر شما دوس دارد را شما دوست نداشته باشید. به همین دلیل باید برخی اوقات خودخواهانه عمل کنید و سفری که خودتان دوست دارید را تجربه کنید.

برای برخورد با شوهر زورگو کلیک کنید.

???? اشتیاق و پشتیبانی از یکدیگر مشخص می‌شود

اعتماد در تنهایی سفر رفتن شوهر وجود دارد. زمانی که با مسافرت تنهایی همسرتان مشکلی نداشته باشید، به او اعتماد دارید. همین اعتماد باعث تشکیل زندگی عالی می‌شود. رابطه زناشویی که اعتماد نداشته باشد، پایه های محکمی نخواهد داشت.

???? مهارت های ارتباطی را بیاموزید | تنهایی سفر رفتن شوهر

از دیگر دلایل تنهایی سفر رفتن شوهر، آموزش مهارت های ارتباطی بیشتر است. زمانی که شریک زندگی خود را برای مدتی رها کنید، سعی در ایجاد رابطه قوی تری خواهید داشت. حتی مهارت های ارتباطی بیشتر و احساسات جدیدتری را تجربه خواهید کرد.

برای آشنایی با راه های اطمینان از وفاداری همسر کلیک کنید.

توصیه برای مردانی که قصد مسافرت تنهایی دارند

اگر تنهایی سفر رفتن را انتخاب کرده اید، باید به برخی از نکات و توصیه های گفته شده در این بخش مقاله توجه کنید.

❌ از دسترس خارج نشوید و هر زمان به تماس های همسر خود پاسخ دهید.

❌ تعهد و وفاداری خود را فراموش نکنید.

❌زمان درخواست خود را بررسی کنید.

❌ هر زمان که تصمیم به سفر گرفتید، حتما از قبل با همسر خود هماهنگ کنید.

❌ دلیل سفرتان را صادقانه بازگو کنید.

❌حتما قبل از سفر رضایت همسر را بگیرید تا زندگی زناشویی با مشکل روبرو نشود.

❌ دائما به سفر مجردی نروید، زیرا باعث آسیب های فراوان به زندگی مشترک می‌شود.

❌ به طور دقیق محل استقرار خود را با همسر در میان بگذارید.

برای آشنایی با راه های وابسته کردن مرد به خود کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به تنهایی سفر رفتن شوهر صحبت کردیم. متوجه شدید که این کار نه تنها بد نیست، بلکه باعث پیشرفت و رشد فردی همسرتان می‌شود. اما زمانی که میزان این سفرها افزایش یابد اصلا شیوه جالبی به خود نخواهد گرفت. و هر روزتان با بحث آغاز و با دعوا به اتمام می‌رسد. حتما تعادل را حفظ کنید و حتما با روانشناس در رابطه با تعادل زندگی مشترک مشورت کنید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنهایی سفر رفتن شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: تنهایی سفر رفتن شوهر | 6 دلیل مسافرت مجردی شوهر



:: برچسب‌ها: تنهایی سفر رفتن شوهر | 6 دلیل مسافرت مجردی شوهر ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

در جا زدن در زندگی یکی از عوامل جلوگیری از پیشروی است. همه افراد برای پیشرفت نیاز به حرکت دارند. زمانی که درجا بزنند هرگز به سوی اهداف حرکت نمی‌کنند. در واقع برای رسیدن به اهداف و آرزوها، باید انگیزه داشته باشید. انگیزه زیاد باعث حرکت و حرکت باعث انگیزه می‌شود.

بنابراین برای دستیابی به هر هدفی باید حرکت کنید. اما هر راهی موانع زیادی دارد. اگر با این چالش ها روبرو شدید؛ نباید روشی نامناسب را دائم تکرار کنید. پس وقتی با هر مانع و چالش روبرو شدید و خود را شکست خورده دانستید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا با چالش ها به شیوه ای بهتر برخورد کنید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

منبع؛ در جا زدن در زندگی | 5 راه جلوگیری از درجا زدن در زندگی

در جا زدن در زندگی چیست؟

علت اصلی عدم موفقیت افراد، در جا زدن در زندگی است. احتمالا عده ای از افراد را در زندگی خود مشاهده کرده اید که همیشه در حال کار هستند اما هیچ پیشرفتی نکرده اند. شاید هم شنیده باشید که برخی از افراد می‌گویند هرچقدر تلاش می‌کنم به هیچ نتیجه ای نمی‌رسم. زمانی که کسی با مشکل عدم موفقیت اما تلاش روبرو است، در جا زدن در زندگی گریبان گیرش شده است.

راه های زیادی برای رفع در جا زدن در زندگی وجود دارد. که اگر کسی از این مشکل خود آگاه بود، می‌تواند با استفاده از راهکارهای نوین، از تله در جا زدن در زندگی رهایی یابد. حتما در این کار کمک از روانشناس را فراموش نکنید.

نشانه های در جا زدن در زندگی

کسانی که با مشکل در جا زدن در زندگی مواجهه هستند، نشانه هایی را از خود بروز می‌دهند. که در این بخش مقاله راجع به علائم و نشانه های این افراد توضیح داده ایم.

???? برای مبارزه کشش ندارند.

???? بسیار کسل هستند.

????همیشه احساس گیجی دارند.

???? اضطراب دارند.

???? احساس امنیت ندارند.

????حس می‌کنید که چیزی غلط است.

???? عدم ثبات

???? بلاتکلیفی

????ترس از تغییر

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از آینده کلیک کنید.

ترس های افرادی که دچار در جا زدن در زندگی هستند

???? این افراد در زندگی ترس از تغییر دارند. با ترس از تغییر، فرصت های زندگی خود را از دست می‌دهند.

????ترس از تنهایی از دیگر هراس های این افراد است. در این شرایط فرد از زندگی به تنهایی هراس دارد و حتی به روابط مضر وابستگی نشان می‌دهد.

???? شایع ترین ترس در کسانی که دچار در جا زدن در زندگی می‌شوند، شکست است. شکست از نظر بیشتر افراد موضوع خجالت آور است. که باعث آبروریزی می‌شود.

???? عده ای از افراد هستند که به دلیل طرد شدن از انجام بسیاری از کارها دوری می‌کنند. با افراد جدید، کارهای تازه، رابطه عاطفی و … خودداری می‌کنند.

???? برخی به دلیل ترس از امتحان کردن های متفاوت در زندگی درجا می‌زنند. اما این افراد باید به این موضوع فکر کنند که هیچ تضمینی برای انجام جهت زندگی بهتر وجود ندارد.

???? گاهی ترس از وقوع یک اتفاق بد باعث در جا زدن در زندگی می‌شود. که این ترس افراد را از لذت بردن در زندگی دور می‌کند.

???? ترس از صدمه دیدن حتی گاهی باعث در جا زدن در زندگی می‌شود. ترس از تجربه های ناخوشایند، زخم های عاطفی و … در این دسته قرار دارند.

???? قضاوت دیگران از جمله ترس های این افراد است. برخی از آدم ها تحت هر شرایطی قضاوت های بی رحمانه دارند که باعث ترس این افراد می‌شود.

???? یکی دیگر از ترس های شایع افرادی که به در جا زدن در زندگی دچار هستند؛ ترس از به اندازه خوب نبودن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از تنهایی کلیک کنید.

راه حل جلوگیری از در جا زدن در زندگی

همانطور که گفته شد، در جا زدن در زندگی باعث عدم پیشرفت می‌شود. بسیاری از افراد هستند که هرچقدر در زندگی تلاش می‌کنند، به هیچ موفقیتی دست نمی‌یابند. برای جلوگیری از این اتفاقات باید روش های جلوگیری از درجا زدن را آموزش ببینید. که در این بخش مقاله راجع به آنها توضیح داده ایم.

اما حتما درباره موانع پیشرفت در زندگی بخوانید.

???? مسئولیت تمام اتفاقات زندگی خود را بپذیرید

یکی از روش های جلوگیری از در جا زدن در زندگی، مسولیت پذیری است. کسانی که در زندگی مسئولیت کارهای خود را بر عهده نمی‌گیرند، همیشه در زندگی با مشکلات مواجهه هستند. زمانی که مسئولیت کارهای خود را بپذیرید؛ کمتر با درجا زدن مواجهه خواهید شد.

???? نقاط ضعف خود را شناسایی کنید

از دیگر روش های جلوگیری از در جا زدن در زندگی، شناسایی نقاط ضعف است. زمانی که شما نقاط ضعف خود را شناسایی کنید، کمتر با مشکل مواجهه می‌شوید. آسیب پذیری در این شرایط نیز کاهش می‌یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درس گرفتن از اشتباهات کلیک کنید.

???? پروژه های سخت را قبول کنید

قبول پروژه های سخت یکی از روش های جلوگیری از در جا زدن در زندگی است. برای اینکه از این شرایط رهایی یابید، باید ریسک کنید. ریسک کردن در زندگی و قبول پروژه های سخت باعث تلاش و کوشش بیشتر می‌شود.

???? برای خود استانداردهای بالا تعیین کنید

برای جلوگیری از در جا زدن در زندگی، باید استانداردهای بالا تعیین کنید. منظور از استانداردهای بالا یعنی هرگز تسلیم نشوید. برای خود در درجات بالا موقعیت انتخاب کنید. و در آن جهت به تلاش بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسئولیت پذیری را چطور افزایش دهیم کلیک کنید.

???? از روانشناس کمک بگیرید

همیشه کمک از روانشناس افراد را از شر مزاحمت های روحی و روانی راحت می‌کند. بسیاری از افراد به دلیل درجا زدن در زندگی، هرگز پیشرفت نمی‌کنند. عدم پیشرفت نیز باعث کاهش کیفیت زندگی و افسردگی می‌شود. که نیازمند فوری به روانشناس است.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به در جا زدن در زندگی صحبت کردیم، افراد بسیاری به دلیل دچار شدن به این موضوع در زندگی خود هیچ گونه پیشرفتی ندارند. حتی به مرور زمان از دیگران فاصله می‌گیرند و به افسردگی دچار می‌شوند. استرس و اضطراب این افراد به قدری افزایش می‌یابد که به شدت درگیر فرسودگی می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاقات حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه در جا زدن در زندگی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع؛ در جا زدن در زندگی | 5 راه جلوگیری از درجا زدن در زندگی



:: برچسب‌ها: در جا زدن در زندگی | 5 راه جلوگیری از درجا زدن در زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

تشویق کارکنان امروزه به عنوان روشی انگیزشی برای افزایش کارایی کارمندان استفاده می‌شود. شناخت ابزارها و روش‌های تشویق کارکنان برای تمام مدیران شرکت های کوچک و بزرگ پراهمیت است. انگیزه رشد، حقوق و مزایا، پاداش خوب و … برای هر فرد جویای شغل، حائز اهمیت و مهم می‌باشد. امروزه نیز ابزارهای زیادی وجود دارد که شیوه های تشویق کارمندان را متفاوت کرده است. در هر سازمان بر اساس بودجه و شرایط کارکنان این تشویق ها متفاوت از هم می‌شود. پاداش، قدردانی، مزایای مادی و غیرمادی همگی در دسته تشویق کارکنان قرار می‌گیرد. که در این مقاله تمامی روش های تشویق کارکنان را توضیح داده ایم.

منبع: تشویق کارکنان | 3 ابزار و روش تشویق کارمندان

 

تشویق کارکنان

برای تشویق کارکنان ابزارهای متفاوتی وجود دارد. این ابزار های در زمینه های مادی، غیر مادی، مزایا، تفریح و … در نظر گرفته می‌شود. که اگر کارمندی به خوبی کار خود را انجام داده باشد، این مزایا برای او در نظر گرفته می‌شود. الزامی است که تمامی مدیران از ابزارها و روش های تشویق کارمندان مطلع باشند. تا کارمندانی سرزنده و با انگیزه بالا داشته باشند. که این انگیز و اشتیاق باعث تلاش بیشتر در جهت کسب هدف سازمان است. قدردانی ساده نیز به عنوان تشویق کارکنان در نظر گرفته شده است. که در این مقاله سعی در توضیح تمامی موارد و شناخت ابزارهای تشویق کارمندان کرده ایم.

دلیل اهمیت تشویق کارمندان

بر اساس نظر کارشناسان، تمامی مدیران در کنار جمع آوری تیم خود؛ باید روش ها و ابزارهای تشویق کارکنان را آموزش ببینند. اگر بخواهیم از دلیل اهمیت تشویق کارمندان حرف بزنیم، عدم ترک کارمندان از مهم ترین دلایل می‌باشد. هیچ مدیری علاقه ندارد که پس از آموزش و صرف انرژی، نیروی خود را از دست بدهد. حتی باعث بی انگیزگی دیگر کارمندان می‌شود. و همکاران نیز یاد می‌گیرند که محل کار را ترک کنند. بنابراین برای جلوگیری از ترک کارمندان، تشویق کارمندان را فراموش نکنید. در این بخش مقاله از اهمیت و مزایای تشویق کارکنان صحبت کرده ایم.

???? ایجاد اشتیاق سازمانی

???? ترغیب کارکنان برای انجام صحیح کارها، جهت کسب تشویق و پاداش

????ایجاد تمایل برای ادامه کار صحیح

???? احترام کارکنان به مدیر

???? ایجاد اشتیاق سازمانی

????دریافت ارزش و احترام از مدیریت

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی تلفنی کلیک کنید.

ابزار و روشهای تشویق کارمندان

ابزارها و روش های زیادی برای تشویق کارکنان وجود دارد. که در این بخش مقاله به مهم ترین و البته بیشترین نوع تشویق کارکنان اشاره کرده ایم.

✨ آموزش | تشویق کارکنان

یکی از اصلی ترین نیازهای انسان، آموزش است. همه انسان ها روند صعودی در زندگی طی می‌کنند. حتی اگر در روز ثابت بودید و هیچ کار خاصی انجام نداده اید، در حال پیشرفت بوده اید. اما اگر این روند دائمی بوده و درجا می‌زنید، در حال طی کردن روند نزولی هستید. به همین دلیل آموزش مهم ترین روش برای تشویق کارکنان در جهت پیشرفت است. آموزش همیشه باعث پیشرفت افراد و کارکنان می‌شود. زیرا در این شرایط افراد حس ارزشمندی و کارایی را تجربه خواهند کرد. که نوعی تشویق است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با همکار کلیک کنید.

✨ مزایای بیشتر | تشویق کارکنان

بخشی از دسته بندی های تشویق کارکنان، مزایای بیشتر است. سرویس رفت و برگشت، ناهار، بیمه و … بخشی از مزایای شرکت ها و سازمان ها جهت تشویق کارکنان هستند. از دیگر مزایای بیشتر جهت تشویق موارد زیر است.

???? برنامه های سلامت با بن تخفیف

???? تامین میان وعده های گرم و سرد برای کارکنان

????اتاق سرگرمی برای ساعت های استراحت در محیط کار

???? بیمه درمانی

???? مرخصی های تشویقی همراه با حقوق

????برنامه ریزی برای بازنشستگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات محل کار کلیک کنید.

✨ قدردانی | تشویق کارکنان

یکی از روش ها و ابزارهای تشویق کارکنان، قدردانی است. مدیران با توجه به شرایط سازمان، علاقه، نیاز کارمندان و … می‌توانند از سیستم قدردانی استفاده کنند. مثلا یکی از کارمندان با لوح قدردانی تشویق می‌شود، اما یکی دیگر با قدردانی به صورت مرخصی خوشحال می‌شود. بنابراین باید روش های قدردانی از کارمندان را با توجه به نیازهای آنها برنامه ریزی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبعیض در محیط کار کلیک کنید.

بهترین زمان برای تشویق کارکنان

حال که با روش ها و ابزارهای تشویق کارکنان آشنا شده اید. می‌دانید که باید بر اساس نیازها و شناختی که به کارمند خود دارید، برای او تشویق در نظر بگیرید. اما به یاد داشته باشید که موقعیت و زمان استفاده از این ابزارها، از اهمیت بالایی برخوردار است. ارائه پاداش در زمان مناسب باعث تشویق بیشتر و ایجاد انگیزه بالاتر می‌شود. در کنار این موضوع، کارمندان دیگر نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. در واقع تلاش می‌کنند تا مانند همکار خود مورد تشویق قرار بگیرند.

بهترین زمان برای تشویق کارکنان، در میان همکاران است. تا حد امکان فاصله بین کار صحیح کارمند و تشویق را کم کنید. البته که برخی از مدیران برای نظم بیشتر یک روز خاصی را برای تشویق کارکنان در نظر می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی سازمانی کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله تمامی ابزارهای تشویق کارکنان را ذکر کرده ایم. ابزارهای تشویقی زیادی برای بهبود و افزایش کارایی کارمندان وجود دارد که در مقاله توضیح داده ایم. تمامی مدیران باید بر اساس ویژگی ها و نیازهای کارمندان شرایط تشویق را فراهم کنند. و حتما در صورتی این تشویق ها ادامه داشته باشد که دیگر همکاران ترغیب شوند. برای آشنایی با روش های دیگر حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشویق کارکنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

مزایای تشویق کارکنان در چیست؟

برنامه های سلامت با بن تخفیف، تامین میان وعده های گرم و سرد برای کارکنان، اتاق سرگرمی برای ساعت های استراحت در محیط کار، بیمه درمانی، مرخصی های تشویقی همراه با حقوق و برنامه ریزی برای بازشستگی.

ابزارهای تشویق کارکنان شامل چه چیزهایی است؟

قدردانی، آموزش و مزایای بیشتر

زمان مناسب برای تشویق کارمندان چه موقعی است؟

زمانی که در کارمند در حضور همکاران است و فاصله زیادی از کار مفید با تشویق نگذشته باشد.

منبع: تشویق کارکنان | 3 ابزار و روش تشویق کارمندان



:: برچسب‌ها: تشویق کارکنان | 3 ابزار و روش تشویق کارمندان ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده مشهد می‌توانید به مراکز معتبری که در ادامه معرفی کرده‌ایم مراجعه نمایید. خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه بوده و وجود مشکل بین اعضای آن به راحتی می‌تواند سلامت روان زن و شوهر و فرزندان را تحت تاثیر قرار بدهد. این افراد در اجتماعات دیگری هم فعال هستند که برای عملکرد مناسب نیاز به دریافت آرامش از خانواده هایشان دارند.

بنابراین اگر در خانواده تان بحث و دعوا زیاد است و خارج از منزل احساس می‌کنید که راحت تر هستید، حتما به روانشناس خانواده مراجعه نمایید. دوری از خانواده و قطع ارتباط با آن ها مشکل شما را حل نمی‌کند؛ چرا که نبود هر کدام از آن‎ها باز هم رنجی برای شما به همراه دارد. پس حتما برای رفع مساله به مراکز معرفی شده مراجعه نموده و یا از طریق تلفن با درمانگران صحبت نمایید.

منبع: بهترین روانشناس خانواده مشهد | خانواده درمانی در مشهد

بهترین روانشناس خانواده مشهد

پیدا کردن بهترین روانشناس خانواده مشهد دیگر کار سختی نیست. چرا که به کمک تلفن می‌توانید با بهترین متخصصان صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید. شاید بارها به مشاوران متعدد مراجعه کرده باشید و نتیجه دلخواه نگرفته باشید؛ این موضوع می‌تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد و شما نباید برای حل مشکلات تان ناامید بشوید. متاسفانه بسیاری از خانواده ها مسائل را رها کرده و به دنبال راه حل نیستند، پس به مرور وضعیت بدتر شده و حل کردن آن ها نیز زمان‌بر تر خواهد بود.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

خدمات روانشناس خانواده یا خانواده درمانی چیست؟

روانشناس خانواده مشهد یا همان خانواده درمانی در مشهد یکی از زیر شاخه‌های روانشناسی است که به طور خاص در زمینه بهبود زندگی و روابط خانوادگی تلاش می‌کند. مراجعه به خانواده درمانگر تنها به کسانی که دچار مشکلات و اختلافات خانوادگی هستند اختصاص ندارد و شما برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی خود نیز می‌توانید به روانشناس خانواده در مشهد مراجعه کنید. این جلسات مشاوره معمولاً با حضور تک تک اعضای خانواده برگزار شده و روی روابط هریک از اعضا با دیگران کار می‌کند تا نقایص رفتاری موجود بیشتر بررسی شده و با تمرین کردن اصلاح شوند.

برای آگاهی بیشتر درباره روند دریافت مشاوره خانواده و ویژگی های خانواده سالم کلیک کنید.

چه کسانی باید به روانشناس خانواده مشهد مراجعه کنند؟

 

همان طور که گفته شد مراجعه به روانشناس خانواده مشهد تنها به کسانی که دچار تعارضات جدی در زندگی خود هستند اختصاص ندارد. بلکه می‌توانید برای افزایش کیفیت زندگی خانوادگی خود نیز از راهنمایی‌های یک متخصص کمک بگیرید. با این حال هنگام بروز مشکلات زیر نیز مراجعه به خانواده درمانگر می‌تواند کمک شایانی را به شما نماید. پس در صورت بروز مشکلات زیر و مشکلاتی مشابه حتما به روانشناس خانواده مشهد مراجعه کنید.

ـ وجود تعارض و اختلافات شدید بین زن و مرد (برای یافتن ریشه اختلافات خانوادگی کلیک کنید)

– وجود اعتیاد در یکی از اعضای خانواده ( برای آشنایی با تاثیر اعتیاد بر خانواده کلیک کنید)

– درگیری یک یا چند نفر از اعضای خانواده با یک اختلال روانی نظیر افسردگی یا اضطراب

– بروز بحران‌های جدی در خانواده نظیر مرگ یکی از اعضا یا ابتلا به یک بیماری کشنده

– ناتوانی در مدیریت دعوای بین خواهر و برادرها

-نبود علاقه و احترام بین زن و شوهر

– چالش‌های تربیتی بین زن و مرد در زمینه تربیت فرزندان

– خیانت یکی از زوجین و یا هر دو

– اختلاف در تربیت و مشکلات با نوجوان ( برای آشنایی با روانشناسی نوجوان کلیک کنید)

– اختلاف بر سر ازدواج فرزندان (برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید)

-تعارض و مشکلات مرتبط با نوجوان خانواده ( برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید)

-مشکلات و اختلافات در تربیت فرزند ( برای آشنایی با بهترین روش های تربیت کودک کلیک کنید)

-شک به خیانت و یا سابقه خیانت همسر ( برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید)

و…

برای اطلاع از شرایط و راهکارهای بخشش خیانت همسر کلیک کنید.

کدام خانواده ها می‌توانند نتیجه بهتری از خانواده درمانی بگیرند؟

علاوه بر درمانگر، خصوصیات خانواده ها نیز در نتیجه بخش بودن درمان و خدمات روانشناس خانواده مشهد تاثیر دارد. طبق بررسی ها مشخص شد که خانواده هایی که دارای ویژگی های زیر هستند نتیجه بهتری از جلسات درمانی خواهند گرفت.

✅ خانواده‌هایی که به دنبال راه حل و درمان هستند.

✅ خانواده‌هایی که مشکلات را در درون خانواده مطرح و حل می کنند.

✅ خانواده هایی که خیلی دیر مراجعه نکرده اند.

✅ خانواده‌هایی که به درمان اهمیت داده و دیدگاه مثبتی نسبت به درمانگر دارند.

✅ خانواده‌هایی که اعضای آن دارای اختلال روانی و شخصیتی نیستند.

✅ حداقل یکی از اعضا به روند درمان ایمان دارد.

✅ درمانگری مناسب انتخاب کرده اند.

چرا با وجود هزینه های زیادی که کردیم خدمات روانشناس خانواده در مشهد نتیجه بخش نبود؟

برای آن که جلسات توسط روانشناس خانواده مشهد به نتیجه برسد در قدم اول باید بدانید که حل مسائل شما نیاز به زمان دارد و باید صبور باشید. این مشکلات ناگهانی ایجاد نشده اند؛ خیلی اوقات با این مشکلات زندگی کرده‌اید و حتی متوجه وجود آن ها هم نبوده‌اید. پس تغییر این رویه و عادات مخرب زمان بر است. همچنین بیشتر خانواده ها برای یک مشکل به درمانگر مراجعه می‌کنند، اما در حقیقت مسائل متعددی وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود. خانواده های زیر نمی توانند از خدمات روانشناس خانواده مشهد نتیجه مناسب بگیرند.

? عجول هستند

? صداقت ندارند و مسئولیت کارهایشان را به عهده نمی گیرند

? به توصیه های درمانگر توجه نمی کنند

? مرتب به جلسات نمی آیند

? دچار یکی از انواع اختلالات روانی مثل اختلالات شخصیت، افسردگی، اختلالات اضطرابی هستند.

? به روانشناس خانواده مناسب در مشهد مراجعه نکرده اند.

? به روند درمانی جلسات خانواده اعتقاد کم و یا هیچ اعتقادی ندارند.

? قصد تغییر و یا اعتقاد به از بین رفتن اختلافات را ندارند.

? خیلی دیر اقدام دریافت درمان کرده اند.

مراجعه به بهترین روانشناس خانواده مشهد هزینه های زیادی دارد، چرا باید این همه هزینه کنم؟

خیلی از خانواده ها سال ها با مشکلاتی سر می کنند و آن ها را بدون هیچ تغییری به حال خود رها می کنند. غافل از آن که این مسائل به مرور زمان پیچیده تر و ریشه هایش قوی تر می شود. پس با گذر زمان اعضای خانواده فرصت های زیادی برای با هم بودن و شاد بودن و حتی رشد کردن را از دست می دهند. آن ها به این مشکلات عادت کرده و دیگر طریقه سالم زندگی و رفتر کردن را فراموش می کنند.

پیامدهای ناشی از عدم درمان مشکلات خانوادگی موجب تحمیل هزینه های هنگفتی می شود برای مثال اعضای خانواده به دلیل تنش ها دچار افسردگی می شوند. یا فرزندان خانواده با دوستان ناباب گشته و دچار اعتیاد می شوند. پدر یا مادر خانواده به خیانت دچار شده و بنیان خانواده به خطر می افتد.

بهترین روانشناس خانواده مشهد چه ویژگی هایی دارد؟

متاسفانه در این روزها علاوه بر فارغ التحصیلان روانشناسی، افرادی با ادعای پوشالی اقدام به ارائه خدمات با عنوان بهترین روانشناس خانواده مشهد می‌کنند اما از علم و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند. به همین دلیل لازم است قبل از اینکه مشکلات و موضوعات خانوادگی خود را با مشاوران در میان بگذارید از اعتبار و تخصص مرکز و روانشناس خانواده مدنظر خود و امکانات آن در مشهد اطمینان کافی کسب کنید. از جمله ویژگی‌های یک مرکز روانشناسی معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– مراکز مشاوره معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی کشور هستند.

– روانشناسانی که در مراکز مشاوره معتبر فعالیت می‌کنند حداقل از مدرک کارشناسی ارشد برخوردارند و در حیطه‌های مرتبط با زوج و خانواده آموزش‌های ویژه دیده‌اند.

– بهترین روانشناس خانواده از جدیدترین روش‌های درمانی استفاده می‌شود و اعضای آن از نظر علمی به روز هستند.

– مراکز معتبر از تجهیزات کافی برای ارزیابی و تشخیص مشکلات روان برخوردار است و شما می‌توانید در آن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تست‌های مرتبط با اختلالات روانی را انجام دهید.

 

آدرس بهترین روانشناس خانواده مشهد

شما می توانید برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده در مشهد از طریق تلفن یا آنلاین با برترین درمانگران خانواده کشوری ارتباط برقرار کنید. در ادامه آدرس و تلفن دو مجموعه مورد تایید را آورده ایم.

مراکز دارای روانشناس خانواده در مشهدآدرس

بهترین روانشناس خانواده مشهد در ذهن نو02191002360

مرکز مشاوره آواژه02166419012

مرکز مشاوره ناحیه 1مشهد – بلوار مجلسی – مسلم 22 پلاک 122 – طبقه فوقانی خانه معلم

مرکز مشاوره ناحیه 2مشهد – خیابان امام رضا – روبروی دانش غربی 7 جنب دبیرستان میرزا کوچک خان

مرکز مشاوره تبادکان در مشهدمشهد – بلوار توس – توس 17 – فدک 15

مرکز مشاوره سبزوارسبزوار – میدان طبس – خیابان 24 متری انقلاب – جنب مسجد کاشمری

مرکز مشاوره راه سلامتمشهد – بین وکیل آباد 22 و 24 – ساختمان پزشکان سینا

مرکز مشاوره قوچانقوچان – خیابان امام زمان – بعد از فلکه شهرداری – جنب کتابفروشی ضریح آفتاب

مرکز مشاوره کاشمرکاشمر – خیابان امام خمینی – مقابل بیمه مرکزی ایران – طبقه فوقانی کلینیک درمانی فرهنگیان

مرکز مشاوره خانه مهر در مشهدمشهد – بولوار وکیل آباد – هاشمیه بین 38 و 40

سخن آخر

دریافت خدمات از روانشناس خانواده مشهد و یا همان خانواده درمانی در مشهد تنها باید توسط کسانی که در این حوزه تخصص کافی دارند صورت بگیرد. شما اگر با هر یک از اعضای خانواده خود دچار تنش یا اختلافاتی شده اید، کافی است به یکی از مراکز معتبر خانواده درمانی مراجعه نمایید. مسلما دریافت خدمات از موسسه ای که دارای مشاورانی متخصص و کاربلد باشد، اهمیت زیادی دارد.

مجموعه ذهن نو با تجربه چندین و چند ساله در حوزه خدمات روانشناختی و خانواده درمانی به شما به صورت کاملا حرفه ای خدمات درمانی ارائه می دهد. برای این منظور بستری آماده کرده است که بتوانید از طریق تلفن همراه یا تلفن منزل با متخصصان این مجموعه تماس گرفته و با بهترین روانشناس خانواده در کشور از مشهد خدمات دریافت کنید. همچنین می توانید این خدمات را به صورت آنلاین نیز دریافت کنید. این نوع خدمات نیز با کیفیتی مشابه مشاوره‌های حضوری اجرا می شود. پس برای رفع مسائل خانواده خود کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده مشهد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا مرکز ذهن نو شعبه ای برای مشاوره خانواده مشهد دارد؟

خیر هنوز شعبه ای حضوری در مشهد احداث نشده است. اما شما می توانید با استفاده از موبایل یا تلفن منزل از خدمات روانشناس خانواده به صورت تلفنی یا آنلاین با کیفیتی کاملا یکسان استفاده کنید.

دریافت خدمات از روانشناس خانواده مشهد برای چه کسانی ضرورت دارد؟

تمام خانواده ها و کسانی که با اعضای خانواده شان اعم از همسر، فرزندان، والدین و یا خواهر و برادر اختلاف یا تناقضاتی دارند، می توانند از خدمات روانشناس خانواده مشهد استفاده نمایند.

منبع: بهترین روانشناس خانواده مشهد | خانواده درمانی در مشهد



:: برچسب‌ها: بهترین روانشناس خانواده مشهد | خانواده درمانی در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده یزد می‌توانید به مراکز معتبری که در ادامه معرفی کرده‌ایم مراجعه نمایید. خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه بوده و وجود مشکل بین اعضای آن به راحتی می‌تواند سلامت روان زن و شوهر و فرزندان را تحت تاثیر قرار بدهد. این افراد در اجتماعات دیگری هم فعال هستند که برای عملکرد مناسب نیاز به دریافت آرامش از خانواده هایشان دارند.

منبع: بهترین روانشناس خانواده یزد | خانواده درمانی در یزد

بنابراین اگر در خانواده تان بحث و دعوا زیاد است و خارج از منزل احساس می‌کنید که راحت تر هستید، حتما به روانشناس خانواده مراجعه نمایید. دوری از خانواده و قطع ارتباط با آن ها مشکل شما را حل نمی‌کند؛ چرا که نبود هر کدام از آن‎ها باز هم رنجی برای شما به همراه دارد. پس حتما برای رفع مساله به مراکز معرفی شده مراجعه نموده و یا از طریق تلفن با درمانگران صحبت نمایید.

بهترین روانشناس خانواده یزد

پیدا کردن بهترین روانشناس خانواده یزد دیگر کار سختی نیست. چرا که به کمک تلفن می‌توانید با بهترین متخصصان صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید. شاید بارها به مشاوران متعدد مراجعه کرده باشید و نتیجه دلخواه نگرفته باشید؛ این موضوع می‌تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد و شما نباید برای حل مشکلات تان ناامید بشوید. متاسفانه بسیاری از خانواده ها مسائل را رها کرده و به دنبال راه حل نیستند، پس به مرور وضعیت بدتر شده و حل کردن آن ها نیز زمان‌بر تر خواهد بود.

خدمات روانشناس خانواده یا خانواده درمانی چیست؟

روانشناس خانواده یزد یا همان خانواده درمانی در یزد یکی از زیر شاخه‌های روانشناسی است که به طور خاص در زمینه بهبود زندگی و روابط خانوادگی تلاش می‌کند. مراجعه به خانواده درمانگر تنها به کسانی که دچار مشکلات و اختلافات خانوادگی هستند اختصاص ندارد و شما برای بهبود و ارتقای کیفیت زندگی خود نیز می‌توانید به روانشناس خانواده در یزد مراجعه کنید. این جلسات مشاوره معمولاً با حضور تک تک اعضای خانواده برگزار شده و روی روابط هریک از اعضا با دیگران کار می‌کند تا نقایص رفتاری موجود بیشتر بررسی شده و با تمرین کردن اصلاح شوند.

برای آگاهی بیشتر درباره روند دریافت مشاوره خانواده و ویژگی های خانواده سالم کلیک کنید.

چه کسانی باید به روانشناس خانواده یزد مراجعه کنند؟

 

همان طور که گفته شد مراجعه به روانشناس خانواده یزد تنها به کسانی که دچار تعارضات جدی در زندگی خود هستند اختصاص ندارد. بلکه می‌توانید برای افزایش کیفیت زندگی خانوادگی خود نیز از راهنمایی‌های یک متخصص کمک بگیرید. با این حال هنگام بروز مشکلات زیر نیز مراجعه به خانواده درمانگر می‌تواند کمک شایانی را به شما نماید. پس در صورت بروز مشکلات زیر و مشکلاتی مشابه حتما به روانشناس خانواده یزد مراجعه کنید.

ـ وجود تعارض و اختلافات شدید بین زن و مرد (برای یافتن ریشه اختلافات خانوادگی کلیک کنید)

– وجود اعتیاد در یکی از اعضای خانواده ( برای آشنایی با تاثیر اعتیاد بر خانواده کلیک کنید)

– درگیری یک یا چند نفر از اعضای خانواده با یک اختلال روانی نظیر افسردگی یا اضطراب

– بروز بحران‌های جدی در خانواده نظیر مرگ یکی از اعضا یا ابتلا به یک بیماری کشنده

– ناتوانی در مدیریت دعوای بین خواهر و برادرها

-نبود علاقه و احترام بین زن و شوهر

– چالش‌های تربیتی بین زن و مرد در زمینه تربیت فرزندان

– خیانت یکی از زوجین و یا هر دو

– اختلاف در تربیت و مشکلات با نوجوان ( برای آشنایی با روانشناسی نوجوان کلیک کنید)

– اختلاف بر سر ازدواج فرزندان (برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید)

-تعارض و مشکلات مرتبط با نوجوان خانواده ( برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید)

-مشکلات و اختلافات در تربیت فرزند ( برای آشنایی با بهترین روش های تربیت کودک کلیک کنید)

-شک به خیانت و یا سابقه خیانت همسر ( برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید)

و…

برای اطلاع از شرایط و راهکارهای بخشش خیانت همسر کلیک کنید.

کدام خانواده ها می‌توانند نتیجه بهتری از خانواده درمانی بگیرند؟

علاوه بر درمانگر، خصوصیات خانواده ها نیز در نتیجه بخش بودن درمان و خدمات روانشناس خانواده یزد تاثیر دارد. طبق بررسی ها مشخص شد که خانواده هایی که دارای ویژگی های زیر هستند نتیجه بهتری از جلسات درمانی خواهند گرفت.

✅ خانواده‌هایی که به دنبال راه حل و درمان هستند.

✅ خانواده‌هایی که مشکلات را در درون خانواده مطرح و حل می کنند.

✅ خانواده هایی که خیلی دیر مراجعه نکرده اند.

✅ خانواده‌هایی که به درمان اهمیت داده و دیدگاه مثبتی نسبت به درمانگر دارند.

✅ خانواده‌هایی که اعضای آن دارای اختلال روانی و شخصیتی نیستند.

✅ حداقل یکی از اعضا به روند درمان ایمان دارد.

✅ درمانگری مناسب انتخاب کرده اند.

چرا با وجود هزینه های زیادی که کردیم خدمات روانشناس خانواده در یزد نتیجه بخش نبود؟

برای آن که جلسات توسط روانشناس خانواده یزد به نتیجه برسد در قدم اول باید بدانید که حل مسائل شما نیاز به زمان دارد و باید صبور باشید. این مشکلات ناگهانی ایجاد نشده اند؛ خیلی اوقات با این مشکلات زندگی کرده‌اید و حتی متوجه وجود آن ها هم نبوده‌اید. پس تغییر این رویه و عادات مخرب زمان بر است. همچنین بیشتر خانواده ها برای یک مشکل به درمانگر مراجعه می‌کنند، اما در حقیقت مسائل متعددی وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود. خانواده های زیر نمی توانند از خدمات روانشناس خانواده یزد نتیجه مناسب بگیرند.

? عجول هستند

? صداقت ندارند و مسئولیت کارهایشان را به عهده نمی گیرند

? به توصیه های درمانگر توجه نمی کنند

? مرتب به جلسات نمی آیند

? دچار یکی از انواع اختلالات روانی مثل اختلالات شخصیت، افسردگی، اختلالات اضطرابی هستند.

? به روانشناس خانواده مناسب در یزد مراجعه نکرده اند.

? به روند درمانی جلسات خانواده اعتقاد کم و یا هیچ اعتقادی ندارند.

? قصد تغییر و یا اعتقاد به از بین رفتن اختلافات را ندارند.

? خیلی دیر اقدام دریافت درمان کرده اند.

مراجعه به بهترین روانشناس خانواده یزد هزینه های زیادی دارد، چرا باید این همه هزینه کنم؟

خیلی از خانواده ها سال ها با مشکلاتی سر می کنند و آن ها را بدون هیچ تغییری به حال خود رها می کنند. غافل از آن که این مسائل به مرور زمان پیچیده تر و ریشه هایش قوی تر می شود. پس با گذر زمان اعضای خانواده فرصت های زیادی برای با هم بودن و شاد بودن و حتی رشد کردن را از دست می دهند. آن ها به این مشکلات عادت کرده و دیگر طریقه سالم زندگی و رفتر کردن را فراموش می کنند.

پیامدهای ناشی از عدم درمان مشکلات خانوادگی موجب تحمیل هزینه های هنگفتی می شود برای مثال اعضای خانواده به دلیل تنش ها دچار افسردگی می شوند. یا فرزندان خانواده با دوستان ناباب گشته و دچار اعتیاد می شوند. پدر یا مادر خانواده به خیانت دچار شده و بنیان خانواده به خطر می افتد.

بهترین روانشناس خانواده یزد چه ویژگی هایی دارد؟

متاسفانه در این روزها علاوه بر فارغ التحصیلان روانشناسی، افرادی با ادعای پوشالی اقدام به ارائه خدمات با عنوان بهترین روانشناس خانواده یزد می‌کنند اما از علم و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند. به همین دلیل لازم است قبل از اینکه مشکلات و موضوعات خانوادگی خود را با مشاوران در میان بگذارید از اعتبار و تخصص مرکز و روانشناس خانواده مدنظر خود و امکانات آن در یزد اطمینان کافی کسب کنید. از جمله ویژگی‌های یک مرکز روانشناسی معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

– مراکز مشاوره معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی یا سازمان بهزیستی کشور هستند.

– روانشناسانی که در مراکز مشاوره معتبر فعالیت می‌کنند حداقل از مدرک کارشناسی ارشد برخوردارند و در حیطه‌های مرتبط با زوج و خانواده آموزش‌های ویژه دیده‌اند.

– بهترین روانشناس خانواده از جدیدترین روش‌های درمانی استفاده می‌شود و اعضای آن از نظر علمی به روز هستند.

– مراکز معتبر از تجهیزات کافی برای ارزیابی و تشخیص مشکلات روان برخوردار است و شما می‌توانید در آن انواع تست‌های هوش، شخصیت و تست‌های مرتبط با اختلالات روانی را انجام دهید.

 

آدرس بهترین روانشناس خانواده یزد

شما می توانید برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده در یزد از طریق تلفن یا آنلاین با برترین درمانگران خانواده کشوری ارتباط برقرار کنید. در ادامه آدرس و تلفن دو مجموعه مورد تایید را آورده ایم.

نام مرکز مشاوره خانواده در یزد
آدرس

مرکز مشاوره ذهن نو02191002360

مرکز مشاوره آواژه02166419012

مرکز مشاوره خانواده حامییزد، بلوار آزادشهر، بین فلکه اول و دوم، بعد از بانک صادرات، طبقه فوقانی پوشاک حمید

مرکز مشاوره خانواده امام حسین (ع)یزد، بلوار شهید دشتی، روبروی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مرکز مشاوره خانواده اسوهیزد، صفاییه، میدان اطلسی، بلوار دانشگاه، روبروی مجتمع خورشید

مرکز مشاوره خانواده اندیشهیزد، ابتدای خیابان مطهری، کوچه یاس

مرکز مشاوره خانواده فروغ در یزدیزد، چهارراه مهدیه، کوچه فن آوری زنبق، ساختمان زنبق، طبقه چهارم، واحد 14

مرکز مشاوره خانواده پرتویزد، آزاد شهر، بلوار آزادگان، کوچه 21، کوچه یاوری، پلاک 8

مرکز مشاوره خانواده بینشیزد، بلوار دانشجو، خیابان شهید صالحیه، کوچه بنفشه، پلاک آب 118400

مرکز مشاوره خانواده صبح امیدیزد، خیابان کاشانی، روبروی بیمارستان بهمن، کوچه خورشید تابان

سخن آخر

دریافت خدمات از روانشناس خانواده یزد و یا همان خانواده درمانی در یزد تنها باید توسط کسانی که در این حوزه تخصص کافی دارند صورت بگیرد. شما اگر با هر یک از اعضای خانواده خود دچار تنش یا اختلافاتی شده اید، کافی است به یکی از مراکز معتبر خانواده درمانی مراجعه نمایید. مسلما دریافت خدمات از موسسه ای که دارای مشاورانی متخصص و کاربلد باشد، اهمیت زیادی دارد.

مجموعه ذهن نو با تجربه چندین و چند ساله در حوزه خدمات روانشناختی و خانواده درمانی به شما به صورت کاملا حرفه ای خدمات درمانی ارائه می دهد. برای این منظور بستری آماده کرده است که بتوانید از طریق تلفن همراه یا تلفن منزل با متخصصان این مجموعه تماس گرفته و با بهترین روانشناس خانواده در کشور از یزد خدمات دریافت کنید. همچنین می توانید این خدمات را به صورت آنلاین نیز دریافت کنید. این نوع خدمات نیز با کیفیتی مشابه مشاوره‌های حضوری اجرا می شود. پس برای رفع مسائل خانواده خود کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت خدمات از بهترین روانشناس خانواده یزد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا مرکز ذهن نو شعبه ای برای مشاوره خانواده یزد دارد؟

خیر هنوز شعبه ای حضوری در یزد احداث نشده است. اما شما می توانید با استفاده از موبایل یا تلفن منزل از خدمات روانشناس خانواده به صورت تلفنی یا آنلاین با کیفیتی کاملا یکسان استفاده کنید.

دریافت خدمات از روانشناس خانواده یزد برای چه کسانی ضرورت دارد؟

تمام خانواده ها و کسانی که با اعضای خانواده شان اعم از همسر، فرزندان، والدین و یا خواهر و برادر اختلاف یا تناقضاتی دارند، می توانند از خدمات روانشناس خانواده یزد استفاده نمایند.

منبع: بهترین روانشناس خانواده یزد | خانواده درمانی در یزد



:: برچسب‌ها: بهترین روانشناس خانواده یزد | خانواده درمانی در یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

رفتار با کارفرما یکی از اصول مهمی است که باید در محل کار، آن را رعایت کرد. مدیر یا همان کارفرما مسئولیت های زیادی دارد و باید به امور زیادی رسیدگی کند. طبیعی است که نتواند به همه افراد توجه کند و یا جزییات را ببیند. همانگونه او نسبت به کارمندان مسئول بوده و باید با احترام با آنها رفتار کند.

 

کارمندان نیز وظیفه دارند به او احترام بگذارند. احترام به مدیر به معنای رفتارهای افراطی و یا بیش از حد کارکردن نیست. بلکه جنبه های زیادی دارد که کارمندان باید از آنها مطلع باشند. تصمیمات رییس در موقعیت کارمندان تاثیر و آینده شغلی آنها تعیین می‌کند؛ پس باید نسبت به رفتار خود با او دقت کرد. برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی کلیک کنید.

منبع: رفتار با کارفرما | نحوه برخورد با رئیس

رفتار با کارفرما

برخی کارفرمایان نسبت به کارمندان مهربان و منصف بوده و برخی دیگر رفتارهای غیرحرفه ای دارند. رفتار با کارفرما باید متناسب با ویژگی های او باشد. در واقع در هر شرایطی باید به مدیر احترام گذاشت؛ اما قطعا نحوه برخورد با یک کارفرمای بد، متفاوت خواهد بود. برخی از کارمندان در مقابل چنین مدیرانی، منفعل بوده و یا محل کار را ترک می‌کنند. رفتار کارمندان نیز باعث تشدید یا حتی کاهش رفتارهای خوب و بد کارفرمایان خواهد شد. به همین دلیل زیردستان باید نحوه رفتار درست با کارفرمای خود را بیاموزند.

برای اطلاع از عوامل موثر بر رضایت شغلی کلیک کنید.

رفتار با کارفرمای غیرحرفه ای

همانطور که گفته شد؛ برخی از کارفرمایان به دلیل تجربه کم یا ویژگی های اخلاقی خود، رفتار درستی با کارمندان ندارند. همین موضوع باعث فرسودگی شغلی و پایین آمدن بهره وری خواهد شد. هرج و مرج در محل کار ایجاد می‌شود و افراد زیادی شغل خود را رها می‌کنند. اما در چنین شرایطی رفتار با کارفرما باید چگونه باشد؟

برای اطلاع از مشکلات محل کار کلیک کنید.

⭕رفتار قاطعانه اما با احترام

بسیاری از کارمندان، رفتار قاطعانه را با بی احترامی به رییس خود اشتباه می‌گیرند. یا به دلیل امکان اخراج شدن، از این کار می‌ترسند. اما در مواردی که کافرما از شما انتظارات نابجا دارد یا در حال بهره کشی از شماست؛ بهتر است قاطعانه رفتار کرده و نه بگویید. رفتار با کارفرما به صورت محکم و در عین حال محترمانه او را متوجه اشتباه خود خواهد کرد و از بروز مجدد آن جلوگیری می‌کند. بهتر است اگر از رفتاری ناراحت هستید؛ آن را با مدیر مطرح کرده و به دیگران انتقال ندهید.

⭕دوری از حاشیه

حاشیه ها در محل کار همیشه اوضاع را بدتر خواهند کرد. اگر رفتار مدیر با شما حرفه ای نیست؛ از حاشیه سازی در این مورد خودداری کنید. برخی از کارمندان به فکر انتقام می‌افتند یا در مورد مدیر خود به شایع سازی می‌پردازند. این رفتارها به هیچ وجه صحیح نبوده و مصداق بارز مقابله به مثل است. رفتار با کارفرما باید به دور از مسائل حاشیه ای و غیرحرفه ای باشد.

⭕جلوگیری از بی نظمی

احتمالا با وجود یک مدیر بی مسئولیت در محل کار، احتمال بروز بی نظمی های زیادی وجود دارد. سعی کنید با دیگر همکاران خود همدل بوده و برای جلوگیری از بی نظمی مشارکت داشته باشید. از بیان نظرات خود در این زمینه تنرسید و یا عامل هرج و مرج در محل کار نباشید. رفتار با کارفرما در این شرایط بسیار حائز اهمیت بوده چرا که او باید اوضاع را مدیریت کند. برای اطلاع از نحوه برخورد با همکار کلیک کنید.

روش برخورد با مدیرمسئولیت پذیر و موثر | رفتار با کارفرما

از آنجایی که مدیران همیشه نقش بزرگی در شکست یا موفقیت یک مجموعه دارند؛ باید به رفتار با کارفرما و انجام وظایف خود، اهمیت بیشتری داد. افراد گاهی در محل کار خود به صورت عجولانه تصمیم می‌گیرند و رفتارهای نامناسبی از خود نشان می‌دهند. اما در مقابل مدیری که مسئول و توانمند است باید با احترام و اشتیاق پاسخ داد.

✅با دقت گوش کردن و اجرای اوامر

یکی از مهم ترین ظایف کارمندان در رفتار با کارفرما با دقت گوش کردن و اجرای درست اوامر است. خیلی از کارمندان به اطاعت کردن عادت کرده اند و حتی زمان کافی برای گوش کردن به خواسته مدیر خود، صرف نمی‌کنند. قدم اول برای اجرای دستورات، شنیدن کامل آنهاست. افراد در محل کار باید به طور کامل به وظایف خود واقف باشند و از آنها پیروی کنند.

✅تحلیل گری و مشاوره

مدیران باید گاهی جلساتی را با کارمندان خود ترتیب دهند و از آنان نیز در زمینه های مختلف نظرخواهی کنند. اینکار می‌تواند در انگیزه و اشتیاق آنها برای کارکردن بسیار موثر باشد. کارمندان نیز باید صحبت های مدیر خود و دیگر همکاران را تحلیل کرده و با دقت کارایی آنها را بررسی کنند. در یک محیط کار پویا و فعال افراد از یکدیگر مشاوره گرفته و هیچ کاری به تنهایی انجام نمی‌شود. در رفتار با کارفرما و دیگران دانش خود را بالا برده و روابط خود را بهبود ببخشید.

✅اشتیاق و انگیزه در رفتار با کارفرما

وجود اشتیاق و انگیزه در محل کار بسیار مهم است. با علاقه به کاری، انگیزه برای انجام آن نیز بیشتر می‌شود. این حس خوب در رفتار با کارفرما نیز تاثیر دارد و او را نیز مشتاق تر می‌کند. استقبال از انجام کارهای جدید یا تقویت روحیه همکاری، روحیه کارمندان را تقویت خواهد کرد. خلاقیت نیز بسیار موثر خواهد بود و افراد را ترغیب به بیان ایده های جدید و حتی انجام کارهای داوطلبانه می‌کند.

✅رعایت نظم و مشارکت

در رفتار با کارفرما، منظم بوده و با یکدیگر مشارکت داشته باشید. اینکه مدیران به کارمندان خود اجازه مشارکت و همفکری بدهند به آنها حس خوبی خواهد داد. از طرف دیگر وقتی کارمندان شاهد تلاش های زیاد مدیر خود هستند؛ در انجام امور به او کمک بیشتری کرده و وظایف خود را نیز با دقت بیشتری انجام می‌دهند. گاهی افراد باید فارغ از وظایف خود در محل کار، مشارکت داشته باشند و به دیگران کمک کنند.

✅قدردانی در رفتار با کارفرما

در مقابل یک مدیر مسئولیت پذیر و توانا، باید قدردان و سپاسگذار بود. او احتمالا فشار زیادی را تحمل کرده و زحمت زیادی می‌کشد. در رفتار با کارفرما موفق باید متواضع بود و از او آموخت. چنین مدیرانی معمولا به خود مغرور نمی‌شوند و آنها هم خود را مدیون تلاش های کارمندان خود می‌دانند. برخی از مدیران، حتی خارج از محیط کار نیز به کارمندان خود اهمیت داده و دغدغه مند هستند. قدردانی از مدیر گاهی با یک تشکر ساده هم امکانپذیر است. حتی می‌توانید برای صمیمیت بیشتر با همکاران خود جشن کوچکی ترتیب داده تا مدیر خود را مورد تکریم قرار دهید.

✅حضور موثر در محل کار

برای بالارفتن کیفیت روابط خود با دیگر همکاران یا مدیر مجموعه، در محل کار حضور موثر داشته باشید. بسیاری از افراد به دلیل وجود مشغله ها و مشکلاتی خارج از محل کار، فقط حضور فیزیکی دارند ولی فکر آنها جای دیگری است. این عامل باعث می‌شود تا نه تنها فرد عملکرد خوبی نداشته باشد؛ بلکه در رفتار با کارفرما نیز به مشکل برخواهد خورد. با دیگران گفتگوی صمیمانه داشته باشید و حتی در صورت لزوم مشکلات خود را با مدیر درمیان بگذارید.

سخن پایانی

کارکردن علاوه بر درآمد، مسائل دیگری را نیز شامل می‌شود. برخی افراد با وجود برخورداری از حقوق و مزایای عالی شعل خود را رها می‌کنند. همین موضوع نشان دهنده اهمیت داشتن اطلاعات در مورد نحوه رفتار با کارفرما و حتی دیگر همکاران را نشان می‌دهد. با توجه به مطالبی که ذکر شد؛ در هر شرایطی با مدیر خود محترمانه رفتار کرده و در صورت عدم اثربخشی، از دیگرانی مثل مشاور یا همکاران دیگر کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با کارفرما می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

رفتار با کارفرما در محیط کار چگونه خواهد بود؟

رفتار با کارفرما در محل کار به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت. اما به طورکلی در هر شرایطی ادب را رعایت کرده و از روش هایی مثل با دقت گوش کردن، جلوگیری از بروز حاشیه، اشتیاق و انگیزه برای انجام امور، حضور موثر و مشارکت، استفاده کرد.

منبع: رفتار با کارفرما | نحوه برخورد با رئیس



:: برچسب‌ها: رفتار با کارفرما | نحوه برخورد با رئیس ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بیش فعالی نوجوان اختلالی شایع است که در تمامی رده های سنی با نشانه های متفاوت بروز می‌یابد. تا به امروز مطالعات زیادی در رابطه با این اختلال انجام شده و هنوز درمان قطعی وجود ندارد. اما با کنترل و کاهش نشانه ها می‌توان از تشدید بیش فعالی نوجوان جلوگیری کرد. همچنین با آموزش، خودشناسی و ارتقای مهارت های فرد وضعیت نوجوان باثبات تر می‌گردد. در ادامه مقاله توضیحات کامل تری درباره نشانه ها، علل و درمان این اختلال ارائه کرده‌ایم. شما نیز می‌توانید برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

منبع: بیش فعالی نوجوان | 7 علائم بیش فعالی نوجوان

بیش فعالی نوجوان چیست؟

نشانه های بیش فعالی نوجوان هنگام بلوغ افزایش می‌یابد. به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بلوغ، تغییرات منفی در این اختلال ایجاد می‌شود. بهترین زمان برای درمان بیش فعالی، دوران کودکی است. زیرا بیش فعالی و بلوغ اگر همراه هم باشند، روند درمان را بسیار طاقت فرسا می‌کنند.

همانطور که در مقدمه مقاله اشاره کردیم، این اختلال از شایع ترین و قابل شناخت ترین اختلالات به شمار می‌روند و با نام لاتین ADHD شناسایی می‌شود. در درمان و تشخیص این اختلال هرگز نباید سهل انگاری کرد؛ زیرا زندگی نوجوان به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برای تشخیص حتما باید از روانشناس کمک بگیرید و روند درمانی را به خوبی رعایت کنید.

علت بیش فعالی نوجوان

علت بیش فعالی نوجوانان سالیان سال مورد مطالعه بوده است. چند عامل اصلی در بروز این اختلال نقش پر رنگ دارد که در این بخش مقاله به علل آن پرداخته‌ایم.

???? ژنتیک در بیش فعالی نوجوان

یکی از اصلی ترین عوامل بروز بیش فعالی نوجوان، ژنتیک است. بر اساس مطالعات، ژنتیک و وراثت نقش پررنگی در اختلال بیش فعالی دارند. اگر مادر یا پدر به این اختلال دچار باشند، به احتمال زیاد فرزندشان نیز مبتلا به بیش فعالی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل بچه های بیش فعال کلیک کنید.

???? عوامل محیطی

یکی از مهم ترین عوامل بروز بیش فعالی نوجوان، عوامل محیطی منفی است. برای مثال ضربه به سر اثرات منفی زیادی بر مغز وارد می‌کند که باعث بروز این اختلال می‌شود.

???? آسیب عصب شناختی هنگام تولد

از جمله عوامل بروز این اختلال، آسیب عصب شناختی هنگام تولد است. اگر زایمان مادر با مشکل روبرو شود، به صورت مستقیم بر نوزاد اثر می‌گذارند. که یکی از تاثیرات این آسیب، بروز بیش فعالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیش فعالی کودکان کلیک کنید.

???? علل عصب شناختی در بیش فعالی نوجوان

از دیگر عوامل بروز بیش فعالی نوجوان، علل عصب شناختی است. با تصویربرداری از دستگاه عصبی افراد بیش فعال، این بیماران در قطعه پیشانی مغز خود؛ گره های پایه و ناهنجاری هایی در مخچه دارند.

???? عدم تعادل شیمیایی

عدم تعادل شیمیایی در دوپامین و سروتونین، از عوامل بروز بیش فعالی نوجوان است. در صورتی که بین سروتونین و دوپامین تعادل شیمیایی برقرار نشود، این اختلال بروز می‌یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آسیب های اجتماعی دوران نوجوان کلیک کنید.

علائم بیش فعالی نوجوان

برای اینکه به شناخت بیشتر و بهتری از بیش فعالی نوجوان برسیم، باید با نشانه های بیش فعالی آشنا شوید. در این بخش مقاله راجع به نشانه های بیش فعالی در نوجوان توضیح داده ایم.

???? عدم تمرکز و بی توجهی

یکی از بارزترین نشانه های بیش فعالی نوجوان، عدم تمرکز و بی توجهی است. نوجوانان با این اختلال نمی‌توانند به راحتی بر مسائل تمرکز کنند. در این شرایط به دلیل عدم تمرکز نوجوانان با افت تحصیلی روبرو می‌شوند.

???? حواس پرتی | بیش فعالی نوجوان

حواس پرتی یکی از نشانه های بیش فعالی در نوجوانان است. کودکان در این شرایط بسیاری از چیزها را فراموش می‌کنند. برای مثال کارهای خود را فراموش می‌کنند یا تکالیف درسی شان را از یاد می‌برند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اشتباهات نوجوان کلیک کنید.

???? تحرک زیاد

از نشانه های بسیار شناخته شده بیش فعالی نوجوان، تحرک زیاد است. نوجوانان با این اختلال به صورت مداوم تحرک دارند. گویی دائم باید بالا و پایین بروند.

???? بی قراری

بی قراری از دیگر نشانه های بیش فعالی نوجوان است. این نشانه بسیار شایع است. در این شرایط نوجوانان نمی‌توانند به مدت طولانی در یک جایی بنشینند. مثلا نشستن به مدت طولانی در کلاس درس برای این نوجوانان بسیار دشوار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سن بلوغ کلیک کنید.

???? بی نظمی | بیش فعالی نوجوان

بیش فعالی نوجوان با نشانه ای مانند بی نظمی همراه است. نوجوانان بیش فعال در بیشتر مواقع شلخته و بی نظم هستند. حتی در پوشش و بی نظمی اتاق نوجوان نیز این نشانه ها نمایان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت نشانه های بحران نوجوانی کلیک کنید.

???? مشکلات خواب

مشکلات خواب نشانه دیگر در بیش فعالی نوجوان است. البته این نشانه همگانی نیست و ممکن است همه نوجوانان بیش فعال به مشکلات خواب دچار نشوند.

???? تکانشگری

یکی از نشانه های بارز بیش فعالی نوجوان، تکانشگری است. نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی، رفتارهای خطرناکی از خود بروز می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بلوغ پسران کلیک کنید.

تاثیر بیش فعالی نوجوان

بیش فعالی نوجوان اثرات مخربی در زندگی آنها دارد. در این بخش مقاله راجع به اثرات بیش فعالی نوجوان توضیح داده ایم.

???? به افت تحصیلی دچار هستند.

???? ترک تحصیل می‌کنند.

????انرژی خود را در راه های خطرناک صرف می‌کنند.

???? معمولا مقطع دبیرستان را به پایان نمی‌رسانند.

???? بزهکاری می‌کنند.

????به انجام کارهای نادرست رو می‌آورند.

???? اهمیت به قوانین نمی‌دهند.

???? میزان قانون شکنی و کارهای غیر قانونی در آنها زیاد است.

????دزدی می‌کنند.

???? به مواد مخدر گرایش دارند.

???? آسیب پذیر هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات نوجوانی کلیک کنید.

درمان بیش فعالی نوجوان

درمان های زیادی برای بیش فعالی نوجوان تا به امروز در نظر گرفته شده است. بر اساس مطالعات، بهترین روش درمانی برای بیش فعالی، مشاوره های روانشناختی است. و بهترین رویکرد درمانی برای این اختلال، رفتار درمانی است. اما به طور کلی درمانگر است که تشخیص می‌دهد کدام شیوه درمانی مناسب نوجوان است.

گاهی اختلال بیش فعالی نوجوان به قدری شدت می‌یابد که روانپزشک برای او دارودرمانی را تجویز می‌کند. اما مناسب ترین شیوه درمانی، روان درمانی در کنار دارو درمانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم بلوغ دختر کلیک کنید.

برای کاهش نشانه های بیش فعالی در نوجوان، والدین نقش مهمی را ایفا می‌کنند. باید برای نوجوان حس اعتماد ایجاد کنند تا از بروز رفتارهای تکانشگر جلوگیری نمایند. نوجوانی دوره حساسی است که اگر والدین دقت نکنند با بلوغ ترکیب می‌شود و نوجوان روند درمان خوبی را پیش رو نخواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با کودک بیش فعال کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به بیش فعالی نوجوان صحبت کرده ایم. متوجه شدید که هر رده سنی نشانه های مختلفی با دوره های دیگر دارد. دوره نوجوانی دوره بسیار حساسی است که اگر بلوغ و بیش فعالی با یکدیگر ترکیب شود، نوجوان به سختی درمان می‌شود. برای درمان بیش فعالی در نوجوان حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیش فعالی نوجوان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: بیش فعالی نوجوان | 7 علائم بیش فعالی نوجوان



:: برچسب‌ها: بیش فعالی نوجوان | 7 علائم بیش فعالی نوجوان ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

بحران هویت یکی از مهم ترین چالش هایی است که هر انسانی در طول زندگی با آن رو به رو می‌شود. طی این بحران که بیش از همه در سنین نوجوانی بروز می‌یابد، نمی‌توانید به طور واضح بگویید کیستید و از زندگی چه می خواهید. این مسئله باعث می‌شود که بین افکار و عقاید گوناگون سردرگم بمانید و نتوانید یک نظام فکری منسجم را برای خود تشکیل دهید. پس حتما باید به دنبال راهی برای هویت یابی باشید. در ادامه مراحل بحران و راه های پیشگیری و درمان آن را آورده‌ایم.

منبع: بحران هویت چیست

بحران هویت یعنی چه ؟

بحران هویت مفهومی است که اولین بار توسط اریک اریکسون در روانشناسی مطرح شد. اریکسون از جمله نظریه پردازانی بود که به توصیف مراحل مختلف رشدی از کودکی تا پیری پرداخت. او در توضیح چالش‌های دوران نوجوانی به مفهوم هویت‌یابی و بحران هویت اشاره کرد. اریکسون بر این باور بود که افراد در سنین نوجوانی بیش از هرچیز می‌خواهند به این پرسش اساسی پاسخ دهند که “من کیستم”. برای آشنایی بیشتر با اریک اریکسون و نظریه های مختلف او کلیک نمایید.

جواب دادن به این سوال کار آسانی نیست و بسیاری از افراد پس از دوره نوجوانی نیز نمی‌توانند به تعریف منسجمی از هویت خود دست پیدا کنند. این شرایط منجر به نوعی سردرگمی میان افکار و عقاید گوناگون می‌شود که از آن به عنوان سردرگمی هویت یاد می‌شود.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

علائم بروز بحران هویت کدام اند؟

 

همه افراد در دوره ای زمان که بیشتر دوران نوجوانی است؛ با بحران هویت روبرو می‌شوند. در این دوران فرد بیشتر از هر زمان دیگری به مسائل مختلفی می‌اندیشد. این تصورات گاهی به حدی می‌رسد که بر زندگی شخصی و اجتماعی فرد نیز تاثیر می‌گذارد. برخی از نشانه های بروز این بحران در افراد شامل موارد زیر می‌شود.

????کم حرفی و گوشه گیری

????پرسیدن سوالات زیاد و مفهومی

????ناامیدی و بی انگیزگی

????اختلال در خواب و اشتها

????مشکل تمرکز و تصمیم گیری

????آسیب پذیری

عوامل موثر در شکل گیری بحران هویت

برخی از شرایط محیطی و یا حتی ویژگی های شخصیتی، بیشتر افراد را در معرض بحران هویت قرار خواهد داد. برخی از این عوامل شامل عناصر فرهنگی اجتماعی، شرایط خانوادگی، مهاجرت، تغییرات ناگهانی در روند زندگی مثل مرگ عزیزان، ابتلا به بیماری های جسمانی یا روانی و… می‌شود. برای مثال افراد بعد از دست دادن یک فرد در زندگی خود بیشتر به معنای زندگی و حتی عناصر وجودی خود می‌پردازند. این اتفاقات افراد را آسیب پذیر و حساس کرده و مشکلات زیادی را برای آنان به همراه خواهد آورد. برای اطلاع از عوامل موثر بر بحران نوجوانی کلیک کنید.

آشنایی با مراحل حل بحران هویت

هویت انسان یک شبه شکل نمی‌گیرد. بلکه از همان کودکی شروع به رشد می‌کند، در دوران نوجوانی پایه و اساسش شکل می‌گیرد و در بزرگسالی تثبیت می‌شود. از نظر اریکسون هرکس مسیر اصلی برای کسب هویت دلخواه خود را در نوجوانی طی می‌کند. این مسیر 4 مرحله را شامل می‌شود، اگر به شیوه سالمی چالش‌های پیش روی خود را مدیریت کنید به مرحله آخر دست پیدا می‌یابید.

اما خیلی‌ها هم ممکن است تا دوره‌های رشدی بعدی زندگی خود همچنان درگیر مراحل ابتدایی باشند که در این شرایط مساله بحران هویت ادامه‌دار شده و به درمان‌های روانشناختی نیاز پیدا می‌کند. در ادامه به توضیح هریک از 4 مرحله هویت یابی در دوره نوجوانی اشاره کرده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با مراحل هویت یابی کلیک کنید.

1️⃣پراکندگی در هویت

این مرحله به شرایطی گفته می‌شود که طی آن هنوز سوال من کیستم در ذهن نوجوان شکل نگرفته است. در واقع در مرحله پراکندگی هویت، هنوز دغدغه‌ای برای خودشناسی ندارید و به دنبال یافتن افکار و عقایدی که منحصرا متعلق به خودتان باشد نیستید. در واقع هنوز شاهد بحران هویت نیستیم؛ چراکه این موضوع برای نوجوان اهمیتی ندارد.

2️⃣ضبط هویت

ضبط هویت یک مرحله از پراکندگی هویت بالاتر است، در این شرایط می‌خواهید خود را بشناسید، اما به جای کشف و جستجو تسلیم عقاید دیگران به خصوص والدین می‌شوید. به عبارت دیگر بدون اینکه افکار مهم زندگی خود را به چالش بکشید، بی‌چون و چرا آن‌ها را قبول کرده و به این ترتیب آن‌ها را به عنوان بخشی از هویت خود می‌پذیرید. بحران هویت در این مرحله خود را به شکل تاثیرپذیری از دیگران نشان می‌دهد. در این زمان اطرافیان نقش مهمی در شکل گیری هویت نوجوان خواهند داشت.

3️⃣وقفه در هویت

وقفه در فرایند هویت یابی زمانی ایجاد می‌شود که نوجوان دغدغه خودشناسی دارد و فعالانه به دنبال هویت واقعی‌اش می‌گردد. اما در بین افکار و عقاید گوناگون سردرگم است و هنوز نتوانسته به یک انتخاب قطعی دست پیدا کند. خیلی‌ها پس از عبور از دوره نوجوانی همچنان در این مرحله باقی می‌مانند و نمی‌توانند یک هویت منحصر به فرد را برای خود شکل دهند. این شرایط در دوران بزرگسالی به عنوان بحران هویت شناخته می‌شود.

4️⃣کسب هویت

از نظر اریکسون کسی به مرحله کسب هویت می‌رسد که فعالانه برای تعریف کردن هویت خود به عنوان یک بزرگسال تلاش کرده باشد و ضمن آشنایی با عقاید و افکار مختلف در نهایت به یک جمع بندی کلی از خود دست پیدا کرده باشد. از جمله ویژگی‌های این افراد می‌توان به هدفمندی، داشتن اعتماد به نفس بالا و برخورداری از یک نظام ارزشی خاص اشاره کرد. بحران هویت در این مرحله از بین رفته و شخصیت نوجوان شکل می‌گیرد.

چگونه از بروز بحران هویت پیشگیری کنیم؟

برای اینکه درگیر بحران هویت نشوید، در نظر گرفتن برخی توصیه‌های روانشناسی می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

????مهارت خودآگاهی را تقویت نمایید

اولین شرط دست یابی به هویت و پیشگیری از بروز بحران هویت در این زمینه بالا بردن مهارت خودآگاهی است. کسانی که خودآگاه دارند، بینش بالایی در مورد شخصیت خودشان دارند و علایق و توانمندی‌هایشان را می‌شناسند. اگر احساس می‌کنید در این زمینه مهارت چندانی ندارید خواندن کتاب‌های خودیاری و مراجعه به یک رواندرمانگر می‌تواند به طور موثری یاری برساند. برای آشنایی با مفهوم خودآگاهی در روانشناسی کلیک کنید.

????بحران هویت | عقاید دیگران را به چالش بکشید

بسیاری از افراد در وضعیت ضبط هویت فکر می‌کنند که هویت واقعی شان دست پیدا کرده‌اند. اما از آنجایی که عقاید آن‌ها بی چون و چرا از دیگران گرفته شده، هویت‌شان شکنندگی زیادی دارد. این افراد ممکن است در بزرگسالی به یک باره احساس کنند که با خود بیگانه هستند و هویتی که تشکیل داده‌اند را دوست ندارند.

این مسئله در نهایت می‌تواند به بروز بحران هویت بیانجامد. برای پیشگیری از این موضوع باید روحیه انتقادگری داشته باشید و بر اساس تعصب عقاید دیگران را قبول نکنید. سعی کنید دائما افکار و باورهای خود را به چالش بکشید و برای پیروی از نظام ارزش‌های خود دلایل منطقی بیاورید.

????به دنبال تایید دیگران نباشید

پذیرفته شدن از جانب افراد مهم زندگی نظیر خانواده و دوستان تاثیر بسزایی در کسب هویت دارد. با این حال نباید بیش از حد منتظر تایید دیگران بمانید. به عبارت دیگر اگر همواره مسیر زندگی خود را بر مبنای نظر دیگران انتخاب کنید؛ احتمال اینکه در آینده با بحران هویت رو به رو شوید وجود خواهد داشت.

????برای زندگی تان هدف تعیین کنید

نداشتن هدف در زندگی یکی دیگر از دلایلی است که باعث می‌شود دائما در حالت سردرگمی بمانید و ندانید که در نهایت از زندگی چه می‌خواهید. در نتیجه برای اینکه دچار این وضعیت نشوید باید اهدافی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای خود تعریف کنید. این اهداف باید قابل دسترسی و مشخص باشند در غیر این صورت نمی‌توانند کمکی به فرایند هویت یابی شما داشته باشند. زندگی بدون هدف مخصوصا در دوران نوجوانی، بحران هویت را تشدید خواهد کرد و حتی در مواردی باعث ادامه دار شدن آن خواهد شد. برای اطلاع از معایب زندگی بدون هدف کلیک کنید.

????خود را در آینده تصور کنید

اگر تعریف هویت برای‌تان کار دشواری است می‌توانید یک تمرین ساده انجام دهید. سعی کنید آینده را در ذهن تصور کرده و از خود بپرسید که در بهترین حالت دارای چه ویژگی‌هایی هستید؟ این کار به شما کمک می‌کند که تصور روشن‌تری از هویت خود به دست بیاورید و از بروز بحران هویت نیز جلوگیری کنید. برای اطلاع از ضرورت انتخاب هدف در نوجوانی کلیک کنید.

درمان بحران هویت

 

اگر بحران هویت پس از دوران نوجوانی هم چنان حل نشده باقی مانده است، باید هرچه زودتر برای حل و فصل آن به یک روانشناس مراجعه نمایید (برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید). چرا که نداشتن هویت منسجم تمامی انتخاب‌های شما در زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به افت عملکرد و بروز مشکلات روانشناختی گوناگون شود. روانشناسان با تقویت مهارت‌های خودآگاهی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بینش دقیق‌تری در مورد خود کسب کنید و مسیر مشخص‌تری را برای زندگی برگزینید.

سخن پایانی

در واقع بحران هویت به تنهایی یک اختلال محسوب نمی‌شود. اما اگر نوجوان نتواند از این مرحله با موفقیت عبور کند؛ باعث بروز اختلالات شخصیتی در او خواهد شد. بسیاری از اختلالات روان از این دوران نشات می‌گیرند. این موضوع ضرورت پرداختن به بحران هویتی را به خوبی نشان می‌دهد. والدین و مربیان نباید در این دوران فشار زیادی را به نوجوان تحمیل کنند. از طرف دیگر خود نوجوان نیز با مطالعه و یادگیری مفاهیم مختلف در این دوران می‌تواند این دوران را به راحتی پشت سر بگذارد. کمک گرفتن از یک مشاور نیز در این زمان بسیار موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه بحران هویت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا بحران هویت با اتمام نوجوانی بهبود می یابد؟

بحران هویت لزوما با پایان یافتن دوره نوجوانی از بین نمی رود.در واقع اگر نتوانید به خوبی چالش‌های این دوران را پشت سر بگذارید ممکن است این مشکل تا سالیان سال شما را درگیر خود کند.

منبع: بحران هویت چیست



:: برچسب‌ها: بحران هویت چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلال حرکات قالبی نوعی مشکل حرکتی است که به عنوان یکی از اختلالات رشد عصبی در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روان پزشکی به آن اشاره شده است. در این اختلال یک سری حرکات تکراری و بی‌فایده به طور اجنتاب ناپذیری انجام می‌شود که به عملکرد روزانه بیمار آسیب می رسانند. از جمله این حرکات می‌توان به گاز گرفتن خود یا کوبش سر اشاره کرد. از آنجا که این اختلال اغلب در کودکی آغاز می‌شود، تصور بر مادرزادی بودن آن است، در حالی که این مساله در اثر عوامل غیرژنتیکی ایجاد می‌شود. درادامه در مورد نشانه‌ها، علل و درمان حرکات قالبی صحبت کرده‌ایم. برای آشنایی با سایر اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

منبع: اختلال حرکات قالبی

اختلال حرکات قالبی

نشانه ی اصلی اختلال حرکات قالبی انجام حرکات تکراری، ظاهرا با قرض و البته بدون و هدف و فایده، است. مثل زدن سرخود به دیوار به صورت مکرر. این رفتارها در بیشتر موارد باعث آسیب زدن به خود فرد می‌شود و یا دیگران می‌شود. البته همانطور که گفته شد آنها واقعا قصد آسیب زدن به دیگران را ندارند. این اختلال با بیماری های دیگری در کودکی، اشتباه گرفته می‌شود یا والدین به طورکلی آنها را نادیده می‌گیرند و جزو فرایند عادی رشد کودک تلقی می‌کنند. به همین دلیل برای درمان پیگیری نکرده و این اختلال در کودک ماندگار می‌شود.برای اطلاع از دلایل کوبیدن سر به زمین در کودکان کلیک نمایید.

نشانه ها و علائم اختلال حرکات قالبی

 

اختلال حرکات قالبی نوعی مشکل حرکتی است که در آخرین ویراست راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانپزشکی به عنوان یکی از اختلالات رشد عصبی معرفی شده است. علائم این اختلال به شرح زیر می‌باشد.

الف) فرد رفتارهای حرکتی ظاهرا بی‌فایده و تکراری را از خود خود نشان می‌دهد که به نظر حالت جبری دارند. از جمله این حرکات می‌توان به کوبش سر، گاز گرفتن یا ضربه زدن به خود، تکان دادن یا حرکات موجی دست‌ها و جنباندن بدن اشاره کرد.

ب) این حرکات تکراری با عملکرد اجتماعی، تحصیلی یا سایر فعالیت‌های روزانه فرد تداخل داشته و می‌توانند زمینه بروز آسیب به خود را برای او ایجاد کنند.

ج) علائم اختلال حرکات قالبی در اوایل دوران رشد و نمو بروز پیدا می‌کنند.

د) رفتارهای حرکتی تکراری ناشی از اثرات فیزیولوژیک یک ماده یا یک بیماری عصبی نیست. همچنین علائم این اختلال با یک اختلال رشدی یا روانی دیگر به طور بهتری توجیه نمی‌شود.

پیشنهاد می‌شود حتما درباره اختلال تیک بخوانید.

میزان شیوع اختلال حرکات قالبی

حرکات قالبی ساده نظیر جلو و عقب رفتن یا همان تکان دادن بدن در خردسالان و به خصوص در دوران رشد شایع است (حرکات قالبی پیچیده کمتر دیده می‌شود). پژوهش‌های آماری انجام شده در این زمینه نشان می‌دهند که این حرکات به طور کلی در میان کودکان از شیوع 3 تا 4درصدی برخوردار هستند.

اما نتایج مطالعات اختصاصی که روی کودکان مبتلا به کم‌توانی ذهنی انجام شده، نشان می‌دهد که 4 الی 16درصد آن‌ها دچار اختلال حرکات قالبی و خودآسیبی هستند و هرچه کم‌توانی ذهنی بیشتر باشد، احتمال این حرکات افزایش می‌یابد. برای مثال شیوع این حرکات در کودکانی که به علت کم‌توانی ذهنی در مراکز نگهداری زندگی می‌کنند حدود 10 الی 15 درصد است.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

شکل گیری و تداوم اختلال حرکات قالبی

شکل گیری اختلال حرکات قالبی معمولا در سه سال اول زندگی است. حرکات قالبی ساده در زیر سه سال طبیعی هستند. اما در کودکانی که دچار این اختلال می‌شوند؛ تقریبا 80 درصد از علائم قبل از 2 سالگی، 12 درصد بین 2 سالگی تا 3ونیم سالگی و فقط 8 درصد بعد از سه سالگی، ایجاد می‌شوند. در کودکانی که ار رشد طبیعی برخوردارند؛ این حرکات در طول زمان کمتر شده و از بین می‌روند. و حتی در افرادی که مبتلا به ناتوانی ذهنی هستند نیز این رفتارها چند سال ادامه خواهند داشت. برای اطلاع از اختلالات رفتاری کودکان و عوامل موثر بر آنها کلیک کنید.

دلایل و علت بروز اختلال حرکات قالبی

متخصصان بر این باورند که اختلال حرکات قالبی مسئله‌ای تک علیتی نیست بلکه این مشکل از تعامل فاکتورهای محیطی و زیستی مختلف پدید می‌آید که در ادامه به توضیح هرکدام از آن ها پرداخته‌ایم. این اختلال همراه یا بدون صدمه زدن به دیگران، در همه فرهنگ ها وجود دارد؛ و افراد نگرش های مختلفی نسبت به آن دارند.

????عوامل محیطی موثر در بروز اختلال حرکات قالبی

بررسی‌ها نشان می‌دهند که انزوای اجتماعی عامل خطر بسیار مهمی برای اقدامات خود تحریکی است که می‌تواند به مرور زمان به حرکات قالبی تکراری و خود آسیب رسان تبدیل گردد. عوامل محیطی استرس زا نیز می‌توانند رفتارهای قالبی را آشکار نمایند. در همین راستا ترس می‌تواند تعادل فیزیولوژیک بدن را به هم بزند و در نتیجه منجر به افزایش دفعات بروز رفتارهای قالبی گردد.

اضطراب ریشه اصلی اختلال حرکات قالبی یا حرکات کلیشه است، پس با رفع عامل اضطراب زا امکان درمان و بهبود فراهم خواهد شد.

????عوامل ژنتیکی و فیزیولوژیکی موثر در بروز اختلال حرکات قالبی

متخصصان بر این باورند که هرچه کارکرد شناختی بیمار ضعیف‌تر باشد، خطر بروز حرکات قالبی بیشتر و میزان پاسخ به مداخلات درمانی در او کمتر خواهد بود. در همین راستا پژوهش‌ها نشان می‌دهند که اختلال حرکات قالبی در بین افراد مبتلا به انواع متوسط تا بسیار شدید کم‌توانی ذهنی شایع‌تر از سایر افراد است. رفتارهای تکراری خود آسیب رسان می‌توانند فنوتیپ یک سندروم عصبی ژنتیکی باشند.

برای مثال در سندروم لش نیهان هم حرکات قالبی دیستونیک و هم حرکات خود آسیب رسان نظیر گاز گرفتن لب‌ها دیده می‌شود. همچنین در برخی بیماری‌های طبی نظیر عفونت گوش میانی، ناراحتی دندانی و رفلاکس معدی و مری نیز این گونه از حرکات دیده می‌شوند.

درمان اختلال حرکات قالبی

در درمان اختلال حرکات قالبی متخصصان سلامت روان بیش از هرچیز بر مهارت کنترل استرس تاکید می‌کنند، چرا که این مشکل در اثر استرس و تنش‌های محیطی بیشتر بروز پیدا می‌کند. رویکرد اصلی روان‌درمانگران برای بهبود علائم این اختلال، رفتاردرمانی است. چرا که اکثر مبتلایان به این مشکل از کم‌توانی‌های ذهنی رنج می‌برند و در نتیجه به درمان‌های شناختی که نیازمند بهره هوشی بالاتری است جواب نمی‌دهند.

تفاوت اختلال حرکات قالبی با اوتیسم و بیماری های دیگر

 

همه کودکان در دوره ای از زندگی خود حرکات قالی را تجربه خواهند کرد که در واقع اقتضای سن آنها و بخشی از مراحل رشد بوده است. اما اگر این حرکات برای طولانی مدت ادامه داشته و رفع نشوند؛ احتمالا نشانه ای از اختلال اوتیسم باشد. در اختلال اوتیسم کودکان رفتارهای قالبی و کلیشه ای مثل بال زدن دارند که متناسب با سن آنها نیست.

برای ارزیابی این علائم و تشخیص اختلال اوتیسم از اختلال حرکات قالبی، باید از متخصص کمک گرفت. به طور کلی نقص های رفتاری که در اوتیسم مشاهده می‌شوند؛ جزو اختلال حرکات قالبی نمی‌باشند. برای آشنایی بیشتر با اختلالات طیف اوتیسم کلیک کنید.

علائم اختلال حرکات قالبی با بیماران مبتلا به تیک، وسواس فکری عملی و سایر اختلالات دیگر عصبی جسمانی نیز مشابه است. که افتراق آنها از هم دشوار بوده و فقط با انجام آزمایشات مربوطه و تشخیص پزشک، امکانپذیر است.

????چه زمانی از دارو باید استفاده کرد؟

در درمان رفتاری روانشناس تلاش می‌کند تا عوامل تقویت کننده رفتارهای آسیب‌زا را شناسایی کرده و با تکنیک‌های مختلف آن‌ها را شرطی زدایی کند. در شرایطی که شدت اختلال زیاد است و یا فرد به روان درمانی به خوبی پاسخ نمی دهد روانشناس در کنار جلسات مشاوره مراجعه به یک روانپزشک را هم توصیه می کند.

در درمان دارویی اختلال حرکات قالبی معمولا از ضد افسردگی ها و آنتی سایکوتیک ها استفاده می شود. برای آشنایی با جدیدترین روش‌های درمان اضطراب شدید کلیک کنید.

داروهای اعصاب و روان حتما باید طبق تجویز پزشک مصرف شوند و هر گونه استفاده خودسر از آن‌ها عوارض جانبی ناخوشایند برای بیمار خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با ضدافسردگی های سه حلقه ای کلیک کنید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که ذکر شد؛ اختلال حرکات قالبی می‌تواند به عنوان تشخیص اصلی یا جانبی برای سایر اختلالات مثل سندروم رت، لش نیهان، سندروم ایکس شکننده، کورنلیادلانژ و یا اسمیت مگنیس باشد. به همین دلیل والدین باید هرچه سریع تر برای تشخیص و درمان این اختلال یا مشکلات مربوطه اقدام کنند. همچنین این بیماری شدت های مختلفی دارد که با توجه به آن باید درمان صورت بگیرد. در این زمینه حتما با یک متخصص مشورت کرده و درمان را سریع‌تر آغاز کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلال حرکات قالبی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

درمان اختلال حرکات قالبی چیست؟

این بیماری هرچه سریعتر تشخیص داده شود؛ درمان آن ساده تر خواهد بود. باید روش های دارو درمانی درکنار روش های روانشناختی انجام گیرند. موثرترین روش برای درمان این مشکل روش های رفتاردرمانی بوده و همچنین برای درمان دارویی از ضدسایکوتیک ها و ضد افسردگی ها استفاده می‌شود.

تفاوت حرکات قالبی و تیک چیست؟

سن شروع حرکات قالبی معمولا پایین‌تر است (اغلب زیر 3 سالگی آغاز می‌شود). در حالی که متوسط شروع اختلال تیک بین 5 تا 7 سالگی است. هم چنین حرکات قالبی الگو و مکان با ثبات‌تری نسبت به تیک دارند. حرکات قالبی باثبات‌تر، موزون‌تر و طولانی‌تر از تیک هستند اما حرکات تیک عموما کوتاه، سریع و نوسان دار می‌باشد

منبع: اختلال حرکات قالبی



:: برچسب‌ها: اختلال حرکات قالبی ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ذهن نو

آثار جسمی افسردگی می‌تواند مانند یک بیماری واقعی خود را نشان دهد. در طی اختلال افسردگی دست کم به مدت 2 هفته در اکثر اوقات روز احساس غمگینی کرده و یا از چیزهایی که قبلا لذت بخش بوده، دیگر لذت نمی‎‌برند. اما طی این دوره و بعد از آن احتمال بروز مشکلات جسمانی هم وجود دارد که بیمار را به اشتباه می‌اندازد. با درمان پیچیدگی‌های روانی به طور طبیعی این دردها نیز از بین خواهد رفت. برای آشنایی با آثار جسمی افسردگی در ادامه با ما همراه باشید.

منبع: آثار جسمی افسردگی را چطور تشخیص دهیم

آثار جسمی افسردگی چیست؟

 

افسردگی را اغلب افراد در جامعه به عنوان یک بیماری روحی و روانی می‌شناسند. و اعتقاد هم بر این است که هیچ علائم جسمی در افسردگی وجود ندارد. اما با تحقیقات پی در پی، به این نتیجه رسیده اند که آثار جسمی افسردگی نیز وجود دارد. همانطور که همه ما افسردگی را با علائمی مانند تنهایی، غم، گریه، ناامیدی و … می‌شناسیم. باید از آثار جسمی افسردگی نیز آگاه باشیم.

بسیاری از افرادی که به افسردگی دچار هستند، ابتدا متوجه درد خود نمی‌شوند. به سراغ دکتر برای درمان درد های جسمانی می‌روند. و شاید کمتر به روانشناس مراجعه کنند. به همین دلیل اکثر افراد از آثار جسمی افسردگی اطلاعی ندارند. برای جلوگیری از این مشکلات سعی کرده این تا آثار جسمی افسردگی را توضیح دهیم. که اگر با این علائم مواجهه شدید؛ به متخصص روانشناس مراجعه کنید.

عوارض و آثار جسمی افسردگی چطور بروز پیدا می کند؟

درست است که افسردگی یک اختلال روانشناختی است. اما برخی از نشانه‌های آن جسمانی هستند. در حقیقت سلامت ارتباط تنگاتنگی با سلامت جسمانی دارد. از همین رو بروز مشکلاتی در آن باعث اختلالاتی در عملکرد فیزیولوژیک بدن نیز می‌شود. از جمله نشانه‌های آثار جسمی افسردگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

???? ایجاد مشکلات خواب

بروز اختلالات خواب یکی از شایع‌ترین مشکلات مبتلایان به افسردگی است. از جمله این اختلالات باید به بی‌خوابی اولیه و ثانویه اشاره کرد. در بی‌خوابی اولیه فرد در به خواب رفتن مشکل پیدا می‌کند، اما در بی خوابی ثانویه دچار خواب منقطع شده و در حقیقت داشتن خوابی ممتد و با آرامش برایش دشوار می‌گردد. علاوه بر بی‌خوابی، افسردگی در برخی افراد به وضعیت معکوسی می‌انجامد. بطوری که باعث می‌شود دچار پرخوابی شده و ساعات زیادی را در رخت خواب بگذرانند. به همین جهت از آثار جسمی افسردگی می‌توان به مشکلات خواب اشاره کرد.

???? آثار جسمی افسردگی | درد قفسه سینه

یکی از آثار جسمی افسردگی، درد قفسه سینه است. درد قفسه سینه علامتی است که باید حتما جدی گرفته شود، چرا که می‌تواند نشانه‌ای از وجود بیماری قلبی، ریوی یا مشکلات معده باشد. به همین خاطر قبل از در نظر گرفتن افسردگی باید به پزشک مراجعه کرده تا وضعیت‌تان را از نظر جسمانی به طور کامل بررسی کند. در مواردی که این مشکلات وجود ندارند درد قفسه سینه می‌تواند ناشی از افسردگی باشد.

هم‌چنین توجه به این مسئله حائز اهمیت است که افسردگی به مرور زمان ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. و در مقابل کسانی که به حمله قلبی دچار می‌شوند، بیش از سایرین احتمالا افسرده هستند. از همین رو درمان افسردگی نه تنها بر بازیابی سلامت روان تاثیر می‌گذارد، بلکه در زمینه پیشگیری از بیماری‌های جسمانی نیز تا حد زیادی موثر است. برای آشنایی با جدیدترین روش های درمان افسردگی شدید کلیک کنید.

???? احساس خستگی مفرط و فقدان انرژی

اگر دائما احساس خستگی می‌کنید و با وجود خواب کافی از انرژی لازم برای انجام وظایف روزانه برخوردار نیستید، احتمالا در حال تجربه علائمی از آثار جسمی افسردگی باشید. برای بررسی این وضعیت باید حتما به یک متخصص در زمینه سلامت روان نظیر روانشناس مراجعه نمایید. در نظر داشته باشید که همراه شدن افسردگی با خستگی مفرط می‌تواند شرایط را به صورت دوچندانی برای شما دشوار نماید از همین رو نیازمند رسیدگی بیشتر است.

???? آثار جسمی افسردگی | درد عضلات و مفاصل

زمانی که با یک درد یا رنج مزمن زندگی می‌کنید، احتمال بروز افسردگی بیش از پیش وجود دارد. همچنین خود افسردگی نیز به دلیل بروز تغییرات عصبی- شیمیایی در مغز می‌تواند به تجربه درد منجر شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد مبتلایان به افسردگی احتمالا 3 برابر بیش از دیگران ممکن است به دردهای روزمره نظیر درد عضلات و مفاصل مبتلا شوند. بنابراین درد عضلات و مفاصل از آثار جسمی افسردگی می‌باشد.

???? مشکلات گوارشی

مغز و سیستم گوارشی قویا با یکدیگر در ارتباط هستند. به همین علت زمانی که نگران هستیم یا تحت استرس قرار داریم، دچار علائمی نظیر حالت تهوع و دل درد می‌شویم. آثار جسمی افسردگی همچنین می‌تواند باعث اختلالاتی در عملکرد روده شود که این مسئله خود را با علائمی نظیر حالت تهوع، اسهال، یبوست و سوء هاضمه نشان می‌دهد.

???? آثار جسمی افسردگی | انواع سردرد

مطالعات پژوهشی نشان می‌دهد که مبتلایان به افسردگی 3 برابر بیشتر از سایر افراد احتمال دارد که به سردردهای میگرنی دچار شوند. در مقابل مبتلایان به میگرن نیز 5 برابر بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که انواع سر درد از آثار جسمی افسردگی است.

???? بروز تغییراتی در وزن یا اشتها

برخی افراد زمانی که دچار افسردگی می‌شوند کمتر احساس گرسنگی می‌کنند. در مقابل برخی دیگر در این شرایط نمی‌توانند جلوی غذا خوردن خود را بگیرند. در نتیجه یکی از آثار جسمی افسردگی بروز تغییرات قابل توجهی در وزن هست. همسو با این مساله می‌توان گفت که افسردگی با اختلال‌های خوردن از جمله بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی رابطه مستقیمی دارد.

???? کمردرد

کمر درد از دیگر آثار جسمی افسردگی است. مطالعات پژوهشی نشان می‌دهد که مبتلایان به افسردگی 5 برابر بیش از سایر جمعیت عمومی در ناحیه گردن و کمر احساس تنش و فشار می‌کنند. همین مسئله می‌تواند به نوعی درد و رنج روزمره تبدیل شوند. تمرینات ریلکسیشن و آرام سازی عضلانی تا حد زیادی می‌تواند در بهبود این مشکل موثر باشد.

???? بروز اختلالات جنسی

آثار جسمی افسردگی می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شما بشود. همچنین بسیاری از داروهای ضدافسردگی نیز بر میل و عملکرد جنسی تاثیر گذاشته و می‌توانند در آن اختلال ایجاد نمایند. اگر تحت تاثیر داروها به این مشکلات مبتلا شدید، عوارض آن را با متخصص در میان بگذارید.

???? کندی یا بی قراری حرکتی

یکی از علائم اصلی آثار جسمی افسردگی کندی روانی- حرکتی است. در این شرایط افراد نمی‌توانند کارهایشان را طبق سرعت معمول انجام دهند از همین رو کندتر از همیشه عمل می‌کنند. در مقابل کسانی هستند که بالعکس دچار بیش حرکتی و بی‌قراری می‌شوند. علائمی نظیر مالش دست‌ها و راه رفتن زیاد می‌توانند بیانگر این بی‌قراری حرکتی مرتبط با افسردگی باشند.

???? مشکلات بینایی

از آثار جسمی افسردگی می‌توان به مشکلات بینایی اشاره کرد. گاهی افرادی که به افسردگی مبتلا می‌شوند، در بینایی اختلال دارند و حتی به تاری دید مبتلا می‌شوند. حتی بر اساس مطالعات، افراد افسرده در مشاهده تفاوت میان سیاه و سفید با مشکل روبرو بودند.

شایع ترین علائم جسمی افسردگی

 

???? سر درد افسردگی

???? مشکلات بینایی یا کاهش دید

????مشکلات گوارشی و اختلال در دفع

???? معده درد و احساس ناراحتی در ناحیه شکم

???? کمر درد

????درد عضلانی

???? کاهش آستانه درد

???? خستگی و سطح پایین انرژی

کلام آخر

بسیار مهم است که مشکلات روحی و جسمانی خود را به موقع درمان کنید. اختلالاتی مانند افسردگی علائم جسمانی و روانی به همراه دارد که باعث کندی در روند زندگی هر فردی می‌شود. بنابراین باید به این نکته توجه کنید که آثار جسمی افسردگی چه چیزهایی می‌باشد تا در صورت بروز فورا به درمان بپردازید. حتما برای درمان از روانشناس و متخصص کمک بگیرید.  مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آثار جسمی افسردگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا کاهش میل جنسی می‌تواند علامتی از افسردگی باشد؟

بله، در بسیاری از موارد افسردگی منجر به کاهش یافتن میل جنسی می‌شود. با این حال این یک علامت برای تشخیص افسردگی کافی نیست و علائم دیگری نظیر خلق افسرده در اکثر اوقت روز یا فقدان لذت نیز باید حضور داشته باشند. برای دریافت تشخیص دقیق افسردگی لازم است که از یک روانشناس کمک بگیرید.

منبع: آثار جسمی افسردگی را چطور تشخیص دهیم



:: برچسب‌ها: آثار جسمی افسردگی را چطور تشخیص دهیم ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()