رفتار صحیح با دوست دختر
نوشته شده توسط : ذهن نو

خیلی از پسران نمی‌دانند رفتار با دوست دختر چه اصولی دارد. شاید فکر کنید برای برخورد صحیح با دوست دخترتان باید تجربه زیادی در این زمینه داشته باشید، اما رفتار با یک خانم نیاز به درک تفاوت‌های جنسیتی، مهارت ارتباطی، درک تفاوت‌های فرهنگی، بلوغ فکری، توانایی همدردی و مهارت گوش دادن دارد. پس اگر نمی‌توانید یا نمی‌دانید با دوست‌دخترتان چطور حرف بزنید یا رفتار کنید، باید برای یادگیری تلاش بیشتری کنید. در ادامه نحوه ارتباط با دوست‌دختر را شرح داده‌ایم. برای شناخت زنان کلیک کنید.

 

منبع : رفتار صحیح با دوست دختر

رفتار صحیح با دوست دختر | چند توصیه طلایی برای آقا پسرها

برای اینکه بتوانید برخورد مناسبی با دوست دخترتان داشته باشید و یک رابطه عاطفی سالم را شکل دهید رعایت برخی اصول ضروری هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم:

1- اصل اول در هر رابطه ای صداقت است

صداقت سنگ بنای هر رابطه‌ای است، اما در رابطه عاطفی بیش از هرجای دیگر اهمیت پیدا می‌کند. پس پیش از هرچیز با دوست دخترتان صادق باشید و نوعی اعتماد متقابل را شکل دهید. درست است که گفتن حقیقت همواره کار آسانی نیست. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که دروغگویی در اکثر موارد به پیچیده‌تر شدن شرایط می‌انجامد و آسیب‌های زیادی را برای هر دو طرف به همراه دارد.

2- به تفاوت ها احترام بگذارید

در یک رابطه عاطفی سالم لزوما دو طرف نباید شبیه به هم باشند. در حقیقت وجود سطحی از تفاوت و اختلاف جزئی، طبیعت روابط میان فردی است.  اگر می‌بینید دوست دخترتان علایق متفاوتی دارد، هرگز او را مسخره یا سرزنش نکنید، در عوض تلاش کنید تا به او نشان دهید که این تفاوت‌ها را درک کرده و به آن‌ها احترام می‌گذارید. این شیوه برخورد درک متقابل را در رابطه بالا برده و پیوندی صمیمی‌تری میان شما ایجاد می‌کند.

3- برای دوست دخترتان گوش شنوا باشید

یکی از راه‌های بسیار مهمی که از طریق آن می‌توانید توجه و علاقه خود را ابراز کنید، این است که برای دوست دخترتان گوش شنوا باشید. پس هنگامی که او صحبت می‌کند از کارهای دیگری نظیر کار با گوشی دست بکشید و با زبان بدن، ارتباط چشمی و بیانات چهره‌ای خود به دوست دخترتان نشان دهید که برای حرف‌هایش ارزش قائل هستید.

4- حد و مرزهای او را بشناسید  

شاید فکر کنید با رفتارهایتان در حال نشان دادن عشق و علاقه زیادتان هستید، اما ناخواسته این احساس را منتقل کنید که حد و مرزهای او را زیر پا گذاشته‌اید. پس باید در همان ابتدای شکل گیری یک رابطه عاطفی حد و مرزها و خط قرمزها را مشخص کنید و هیچ وقت آن‌ها را به بهانه عشق یا دوست داشتن زیاد زیر پا نگذارید.

5- به دوست دخترتان نشان دهید که مراقب او هستید

مراقبت از جمله عناصر بسیار مهم در تجربه یک عشق سالم است. در همین راستا باید به دوست دخترتان نشان دهید که به او توجه کافی دارید و مراقب او هستید. البته توجه داشته باشید که مراقبت اگر شکلی افراطی به خود بگیرد، باعث وابستگی بیش از حد می‌شود و استقلال شما و او را تهدید می‌کند. پس حتما در این زمینه جانب اعتدال را رعایت نمایید.

6- کلمات را برای ابراز علاقه به کار بگیرید

شاید فکر کنید می‌توانید با انجام کارهای مختلف نظیر خرید هدیه به دوست دخترتان نشان دهید که دوستش دارید و به او اهمیت می‌دهید، اما نباید فکر کنید که این‌ها می توانند جایگزین ابراز محبت کلامی شوند. در واقع هرگز نباید از گفتن جمله دوستت دارم و سایر جملاتی که بیانگر احساسات قلبی‌تان هستند پرهیز کنید. چراکه اکثر دخترخانم‌ها در رابطه عاطفی نیاز دارند که مستقیما این جملات را از شما بشنوند و  از این طریق به اطمینان قلبی برسند.

7- به دوست دختران نشان دهید که جایگاه خاصی در زندگی شما دارد

در رابطه عاطفی باید به دوست دخترتان نشان دهید جایگاه خاصی برای شما دارد. برای این کار می‌توانید به او بگویید چه چیزهایی در وجودش هست که شما را جذب خود می‌کند و یادآوری نمایید که چه جنبه‌هایی از شخصیتش او را برای شما از دیگران متمایز می‌سازد.

چگونه با دوست دخترم حرف بزنم؟

حرف زدن با دوست دختر هم چالش‌های خودش را دارد. این که چطور حرف بزنیم و یا درباره چه حرف بزنیم هم سوال برانگیز هست. شاید فکر کنید دختران دمدمی هستند و نمی‌توان واکنش آن‌ها را پیش بینی کرد. برای درک این موضوع حتما مقاله تفاون زن و مرد را مطالعه نمایید.

اینکه نمی‌دانید درباره چه با او حرف بزنید نشان می‌دهد که شناخت کافی از او ندارید، پس بهتر است موضوعاتی را مطرح کنید که به شما کمک می‌کند با علایق، سرگرمی‌ها، هنرها و…. او آشنا شوید. اما اگر مدتی است از رابطه‌تان می‌گذرد باید تلاش بیشتری کنید، نباید اجازه بدید رابطه‌تان کسل کننده شود یا با سوالات‌تان احساس کنترل شدن بدهد. اگر هدف هر دو در رابطه یکی باشد، چالش کمتری در این زمینه‌ها خواهید داشت. اگر تنش زیادی در رابطه دارید و یا آنطور که می‌خواهید دوستی‌تان پیش نمی‌رود، می‌توانید مشاوره رابطه دختر و پسر دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق و رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید. 

 

 

سوالات متداول

آیا برای بهبود رابطه با دوست دختر می توان از روانشناس کمک گرفت؟

بله روانشناسان متخصص در حیطه زوج درمانی از جمله کارشناسانی هستند که می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند.





:: برچسب‌ها: رفتار صحیح با دوست دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: