رفتار با دوست پسر چگونه باید باشد؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

برخورد صحیح، سیاست یا هر آنچه که در ارتباط و رفتار با دوست پسر باید انجام شود، به شما کمک می‌کند که هم به هدف‌تان برسید و هم در صورتی که رابطه به شکست منجر شد، آسیب کمتری ببینید. چرا که عواطف شما به عنوان یک خانم لطیف‌تر از آقایان هست و این یعنی بیشتر باید از آن مراقبت نمایید. البته این لطافت نقطه ضعف نیست بلکه همان منبع محبتی است که هر رابطه‌ای نیاز دارد و اگر در جای درست قرار بگیرد، موجب شادی همه اعضای خانواده خواهد شد. پس شاید بتوان گفت رسالت زنان سخت‌تر است، چرا که علاوه بر رابطه باید از گوهر وجودی‌شان هم مراقبت کنند. اما اگر در این مسیر با مشکل مواجه شدید می‌توانید از همراهی و راهنمایی متخصصان بهره مند شوید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

منبع : رفتار با دوست پسر چگونه باید باشد

قانون های طلایی رفتار با دوست پسر

هر رابطه‌ای قرار نیست به ازدواج ختم شود، اما گاه خانم‌ها برای این که حتما به خواسته‌اشون (که ازدواج هست) برسند، کارهایی می‌کنند که نه تنها آن‌ها از هدفشان دورمی‌کند، بلکه به عزت نفس خودشان هم آسیب می‌زنند. در ادامه 7 اصل اولیه در برخورد با دوست پسر را آورده‌ایم. خانم‌هایی که از این قوانین پیروی نمی‌کنند دیر یا زود در رابطه شکست می‌خورند. علاوه بر 7 اصل زیر مقاله چگونه یک پسر را عاشق کنیم را بخوانید.

‌1- به او گوش دهید و شنونده فعالی باشید

بسیاری از مردان در رابطه عاطفی از این موضوع شکایت می‌کنند که همسر یا دوست دخترشان بدون توجه به واکنش آن‌ها شروع به صحبت می‌کند و در مقابل نمی‌تواند شنونده خوبی باشد. همین موضوع در ظاهر ساده، منجر به کج فهمی و عدم درک متقابل می‌شود. پس یکی از اصول اولیه در ارتباط با دوست پسرتان این است که بتوانید نقش یک شنونده فعال را ایفا کنید. وقتی او صحبت می‌کند روی صحبت‌هایش متمرکز شوید، او را قضاوت نکنید و با واکنش‌های بدنی نظیر تکان دادن سر یا بازخوردهای کوتاه نشان دهید که برای حرف‌هایش ارزش قائل هستید و حرف‌هایش برای‌تان جالب است. برای آشنایی و شناخت مردان کلیک کنید.

2- رفتار با دوست پسر همراه با برخورد همدلانه

همدلی یکی از عناصر بسیار مهم رابطه عاطفی است. از همین رو باید در ارتباط با دوست پسرتان سعی کنید درک متقابل خود را بالا ببرید و گاهی دنیا را از دریچه چشم او ببینید. برای مثال وقتی در یک موقعیت دشوار قرار می‌گیرید خود را جای او بگذارید و ببینید چه احساساتی در وجودتان جریان پیدا می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند ارتباط صمیمانه‌تری با یکدیگر داشته باشید و در مواقع سختی واکنش‌های بهتری از خود نشان دهید.

3- حد و مرزهای مشخصی برای خود تعریف کنید

در ارتباط با دوست پسرتان بسیار اهمیت دارد که از همان ابتدا حد و مرزهای خود را مشخص کنید و به او نشان دهید که در ارتباط با شما تا چه حد می‌تواند پیش بیاید. شفاف بودن در این زمینه کمک می‌کند تا در رابطه عاطفی از خودتان بیشتر محافظت کنید و جلوی آسیب‌های احتمالی را بگیرید.

 

بیشتر بخوانید : تفاوت زن و مرد

 

4- کمی به دوست پسرتان فضا بدهید

در دنیای امروز نمی‌توانید از دوست پسرتان توقع داشته باشید که در کل شبانه روز وقتش را به شما اختصاص بدهد. پس تلاش کنید زمان‌های خاصی را برای با هم بودن اختصاص بدهید و یک برنامه روتین برای وقت گذاشتن در کنار هم داشته باشید. در باقی اوقات روز اجازه دهید دوست پسرتان به سایر جنبه‌های زندگی فردیش رسیدگی کند و از این بابت او را تحت فشار نگذارید.

5- چشم انداز مشخصی برای رابطه تعیین کنید

باید بدانید از یک رابطه عاطفی چه می‌خواهید و چه چشم اندازی در مورد آن دارید. این مسئله به شما کمک می‌کند که مسیر باهم بودن را به شکل بهتری سپری کنید. اگر به دنبال ازدواج هستید و از روابط ناپایدار استقبال نمی‌کنید باید به طور شفاف انتظارات و دیدگاه‌های خود را با او در میان بگذارید تا ناخواسته درگیر روابط ناسالم نشوید. اگر دوست پسرتان مبهم جواب داد و یا شما را به سخره گرفت بهتر است در مورد ادامه یا پایان دادن به رابطه بیشتر فکر کنید.

6- به خودتان اهمیت بدهید

برای داشتن یک رابطه عاشقانه و احساسی لازم نیست که خودتان را فدا کرده یا نادیده بگیرید. این کار با ایجاد فشار مضاعف به دوستتان معمولا نتیجه عکس می‌دهد و باعث می‌شود که دوست پسرتان از شما فاصله بگیرد. در نتیجه همیشه سعی کنید جانب اعتدال را رعایت نمایید. در همین راستا داشتن یک سبک زندگی سالم شامل ورزش کردن، خوردن غذاهای مفید و خواب کافی به شما کمک می‌کنند که در رابطه عاطفی هم عملکرد بالاتری داشته باشید.

7- او را حمایت کنید

حمایت از اهداف و فعالیت های دوست پسرتان در رابطه عاطفی انگیزه زیادی به او می‌بخشد و باعث می‌شود که احساس خودکارآمدی بالاتری پیدا کند. در نتیجه هرگز در برابر تلاش‌های پسر مورد علاقه‌تان رفتارهایی مثل سرزنش یا تمسخر را نداشته باشید و در عوض تلاش کنید یک مشوق همراه و حامی باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عشق و رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید. 

 

 

سوالات متداول

آیا ابراز علاقه در رابطه با دوست پسر کار اشتباهی است؟

در بسیاری از فرهنگ ها ابراز احساسات از جانب دختران امر پسندیده‌ای محسوب نمی‌شود و قضاوت‌های نا به جایی به دنبال دارد. با این حال دختران نیز در هر رابطه‌ای به ابراز عواطف خود نیاز دارند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت فرهنگی جوامع این عقاید و نگاه‌ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است.





:: برچسب‌ها: رفتار با دوست پسر چگونه باید باشد ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: