اختلاف قد و هیکل در ازدواج چقدر اهمیت دارد
نوشته شده توسط : ذهن نو

اختلاف قد در ازدواج به صورت هشیار و ناهشیار بر روی انتخاب زن و مرد برای شروع رابطه تاثیر دارد. طبق کهن الگوها مردانی که جسه قوی‌تری داشتند در برابر ناملایمات زندگی قادر بودند از خانواده و هم نوعان محافظت کنند، بنابراین زنان تمایلی بیشتری به مردانی با جسه بزرگ‌تر پیدا می‌کردند. شاید در دنیای امروزی دیگر زور بازو برای محافظت از خانواده اهمیت نداشته باشد، اما این باور از اجدادمان به ما رسیده که مردانی مناسب ازدواج هستند که جسه‌ای بزرگ‌تر و قوی از زنان داشته باشند. در ادامه به طور علمی اهمیت قد و اختلاف قدی مناسب را شرح داده‌ایم. برای اشنایی با سایر ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

 

منبع : اختلاف قد و هیکل در ازدواج چقدر اهمیت دارد

آیا اختلاف قد در ازدواج ملاک مهمی هست؟

اختلاف قد یکی از ملاک‌های افراد برای ازدواج است که در کنار زیبایی صورت، اندام، جنس و لحن صدا به عنوان یک ملاک ظاهری تعریف می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند که ملاک‌های ظاهری در جذب دو جنس به یکدیگر تاثیر بسزایی دارند، اما نقش آن‌ها در تداوم رابطه کمتر است. از همین رو اگر قصد ازدواج دارید باید در کنار ملاک‌های ظاهری معیارهای دیگری را نیز برای خود تعریف کرده و آن‌ها را هم بسنجید. از جمله این ملاک‌ها می‌توان شباهت‌های شخصیتی، ویژگی‌های اخلاقی، اعتقادات مذهبی، زمینه فرهنگی و تربیت خانوادگی را مثال زد. برای آشنایی با میزان اهمیت ظاهر در ازدواج کلیک کنید.

بهترین اختلاف قد در ازدواج

زنان معمولا تمایل دارند که همسرشان از آن ها کمی بلندتر باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد اختلاف قدی در حدود 15 سانتی‌متر به طوری که مرد بلندتر باشد برای اکثر بانوان رضایت بخش است. با این حال این مسئله امری نسبی است و نمی‌تواند در مورد همه صدق کند. برای مثال ممکن است یک نفر از ازدواج با مرد هم قد یا حتی کوتاه‌تر از خود نیز مشکلی نداشته باشد. در نتیجه برای اینکه ببینید بهترین اختلاف قد در ازدواج چقد است باید به شناخت بیشتری از معیارهای خود برسید و به این سوال پاسخ دهید که از مرد ایده آل زندگی‌تان چه تصویری در ذهن دارید.

تصمیم گیری برای ازدواج با مرد کوتاه تر

در بسیاری از موارد این چالش برای دختر خانم‌ها پیش می‌آید که با مردی مواجه می‌شوند که از بسیاری جهات مورد قبول است و تنها موردی که در آن شک و تردید دارند، کوتاه‌تر بودن آقا است. در این شرایط اگر به یک متخصص مراجعه کنید از شما می‌خواهد ویژگی‌های مثبت و منفی خواستگار را به طور ذهنی در دو کفه ترازو قرار دهید و ببینید آیا کوتاه‌تر بودن مرد آنقدر سنگینی می‌کند که بتواند تصمیم گیری شما را تحت تاثیر خود قرار دهد؟ در این شرایط برای اینکه بتوانید به طور قاطع‌تری دست به انتخاب بزنید، بهتر است به یک روانشاس مراجعه کرده و خدمات مشاوره پیش از ازدواج دریافت کنید.

 ازدواج با دختران قد بلند

همانطور که اختلاف قد برای دختران مهم است، برای بسیاری از پسران نیز اهمیت دارد. آن‌ها اکثرا ترجیح می‌دهند که همسرشان از آن‌ها بلندتر نباشد. این ویژگی به خصوص در مردانی که از نظر شخصیتی سلطه گری بالاتری دارند و نمی‌خواهند در مقایسه با همسر خود احساس ضعف نمایند، بیشتر دیده می‌شود. در این شرایط اگر احساس می ‌نید قد همسرتان بسیار مهم است و نمی‌توانید به راحتی با بلندتر بودن همسر خود کنار بیایید، ساده از این ملاک نگذرید.

چراکه ممکن است این موضوع بعدها در روحیه شما تاثیر گذاشته و کیفیت رابطه زناشویی‌تان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه ابتدا سایر ملاک‌ها را به خوبی ارزیابی کرده و ببینید آنقدر برایتان پررنگ هستند که بتوانند این اختلاف قدی را جبران کنند یا خیر. در نهایت برای ارزیابی بهتر شرایط توصیه می‌شود که به روانشناس مراجعه کرده و مشاوره پیش از ازدواج دریافت نمایید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 آیا ازدواج با مرد کوتاه تر ( زن بلندتر) ریسک شکست را افزایش می دهد؟

پژوهش‌هایی که در مورد موفقیت روابط زناشویی انجام شده رابطه معناداری بین اختلاف قد و تداوم رابطه زن و شوهرها نشان نمی‌دهد. بلکه بالعکس در برخی مطالعات مشخص شده ازدواج با مردان کوتاه‌تر (زنان بلندتر) با موفقیت بیشتری همراه است. پس نباید فکر کنید که این ازدواج از اساس اشتباه بوده یا محکوم به شکست می‌باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

قد ایده آل برای مردان از نظر زنان چقدر است؟

این مسئله امری نسبی است و ممکن است در فرهنگ‌های مختلف نظرات متفاوتی در مورد آن وجود داشته باشد. در اکثر موارد مردانی که حدودا 180 سانتی متر قد دارند از نظر زنان برای ازدواج مناسب هستند.





:: برچسب‌ها: اختلاف قد و هیکل در ازدواج چقدر اهمیت دارد ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: