با چه کسانی نباید ازدواج کرد
نوشته شده توسط : ذهن نو

با چه کسانی نباید ازدواج کرد ؟ از آن‌جا که ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی هرکسی است، دختر/پسر و خانواده‌ها توجه زیادی به آن دارند. اگر درست انتخاب نکنیم مشکلاتی بسیاری در آینده منتظر ما خواهند بود. اما سؤال اینجاست که چطور تشخیص بدهیم کسی که انتخاب کرده‌ایم مناسب زندگی هست یا خیر؟ بهترین راه برای این کار کمک گرفتن از مشاوره پیش از ازدواج است. اما در کنار مشاوره پیش از ازدواج بعضی از گروه‌های شخصیتی اصلاً برای ازدواج مناسب نیستند. اگر با یکی از آن‌ها مواجه شدید بهتر است پیش از جدی شدن رابطه از آن‌ها فاصله بگیرید. برای آشنایی با ملاک های انتخاب همسر کلیک کنید. در ادامه به شخصیت‌هایی اشاره کردیم که اصلا برای ازدواج مناسب نیستند.

 

 

منبع : با چه کسانی نباید ازدواج کرد

با چه کسانی نباید ازدواج کرد

بیماری‌های روانی

اولین کسانی که باید از آن‌ها اجتناب کنید بیماری‌های روانی هستند. اگر احساس می‌کنید او بیش‌ازحد افسرده، عصبی یا مضطرب است هرگز به این فکر نکنید که در آینده بهتر خواهد شد. به این نکته دقت داشته باشید که موضوع بر سر شدت بیماری روانی است.

وجود افسردگی در حد خفیف یا متوسط اگرچه زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما پاسخگویی بهتری به درمان دارد. ولی بیماری هرچقدر شدیدتر باشد، شرایط سخت‌تری پیش رو خواهید داشت. بسیاری از بیماری‌های روانی تنها توسط متخصصان قابل شناسایی است، بنابراین حتما باید برای ارزیابی مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید.

با کسانی که اختلالات جنسی دارند نباید ازدواج کرد

رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین مسائل در ازدواج زوجین است. بررسی‌های روانشناسان نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات بین زن و شوهرها و حتی بسیاری از طلاق‌ها به دلیل اختلاف بر سر مسائل جنسی پیش می‌آید. به همین خاطر این موضوع را پیش از ازدواج‌تان جدی بگیرید. کسانی که مشکلات جنسی جدی دارند نمی‌توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند. حتی اگر با مشکلات ساده‌ای مثل سردمزاجی مواجه شده‌اید، بهتر است قبل از ازدواج برای درمان آن اقدام کنید.

شخصیت‌های پرخاشگر

تا چه حد می‌توانید عصبانیت و پرخاشگری را تحمل کنید؟ آیا می‌دانید پرخاشگری می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری روحی باشد؟ تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که شاید پرخاشگری همسرتان به حدی برسد که با شما بدرفتاری کند؟ پرخاشگری از آن دسته مسائلی است که می‌تواند مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک شما ایجاد کند. به همین خاطر اگر نشانه‌های پرخاش را در طرف مقابل خود می‌بینید بهتر است در تصمیمتان برای ازدواج تجدیدنظر کنید.

با کسانی که کنترل‌گر هستند نباید ازدواج کرد

زندگی کردن با کسی که دوست دارد همیشه و همه‌جوره شما را تحت کنترل خودش داشته باشد، بسیار سخت است. شاید روزهای اول از توجهی که طرف مقابل به شما دارد خوشحال باشید. اما دیر یا زود از این‌همه توجه خسته می‌شوید.

یادتان باشد همه انسان‌ها دوست دارند آزاد باشند و خودشان برای زندگی‌شان تصمیم بگیرند. این‌که یک نفر شما را وادار کند کاری را انجام بدهید یا اجازه انجام یک کار را به شما ندهد موضوع خوشایندی نیست. پس اگر احساس می‌کنید طرف مقابل شما شخصیت کنترل‌گری است حتماً راجع به این موضوع با مشاور خانواده صحبت کنید.

با آدم دروغ‌گو نباید ازدواج کرد

دروغ یا پنهان‌کاری یکی از بدترین آفت‌های زندگی مشترک هستند. وقتی طرف مقابل شما به دروغ‌گویی عادت داشته باشد دیر یا زود راجع به مسائل مختلف زندگی هم به شما دروغ خواهد گفت. به همین خاطر بهتر است از ابتدا وارد رابطه با چنین افرادی نشوید. برای آشنایی با ویژگی های دختر خوب برای ازدواج کلیک کنید.

منبع درآمد نامشخص

اینکه بخواهید به شرایط زندگی با همسرتان قانع باشید یا به او کمک کنید تا پیشرفت کند و زندگی را باهم بسازید، بسیار خوب است. اما هرگز به معنای این نیست که طرف مقابل شما منبع درآمدی نداشته باشد. یکی از اشتباهات در ازدواج این است که با مردی ازدواج کنید که توانایی تأمین مخارج زندگی را ندارد. چنین زندگی با احتمال بسیار زیاد محکوم به شکست است. به همین خاطر بهتر است پیش از ازدواج راجع به این موضوع به‌درستی تصمیم‌گیری کنید. برای آشنایی با ویژگی های مرد ایده آل برای ازدواج کلیک کنید.

با کسانی که درگیر رابطه قبلی خود هستند، نباید ازدواج کرد

یکی از بدترین چیزها در ازدواج این است که احساس کنید فکر و احساس شریک عاطفی شما درگیر جای دیگری است. درنتیجه ازدواج با کسانی که درگیر روابط یا زندگی گذشته خود هستند ممنوع است. این افراد در بهترین حالت شما را برای این می‌خواهند که تنهایی و دردی که می‌کشند را فراموش کنند. هرگز فکر نکنید رابطه شما دیر یا زود بهتر خواهد شد بلکه تا جای ممکن از این مدل روابط دوری کنید.

اگر طرف مقابل شما از همسرش جدا شده یا زندگی خوبی با او ندارد و شما را به‌عنوان نفر سوم وارد رابطه می‌کند، بهتر است کمی با دقت بیشتر به چنین رابطه و ازدواجی فکر کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه در اختلاف‌نظرها هر دو طرف مقصر هستند. پس با دقت دلایل به هم خوردن ازدواج اول شریک احساسی‌تان را بررسی کنید.

برنامه مشخصی برای ازدواج ندارد

بعضی‌ها فقط از ازدواج صحبت می‌کنند. اما برنامه مشخصی برای تشکیل زندگی ندارند. کنار این دسته از افراد بودن بیشتر اوقات تنها به این معناست که شما دارید زمانتان را تلف می‌کنید. به‌علاوه اینکه اگر کسی برای یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی‌اش برنامه‌ای نداشته باشد خود می‌تواند یک نشانه بزرگ از بی‌برنامگی و بی‌خیالی باشد. آن‌ها احتمالاً در آینده هم برای بخش‌های مهم زندگی برنامه مشخصی ندارند.

با کسانی که تنبل هستند نباید ازدواج کرد

مرد یا زن تنبل شریک خوبی برای زندگی شما نیست. آن‌ها تلاش چندانی برای پیشرفت زندگی نمی‌کنند. بیشتر اوقاتشان را به بطالت می‌گذرانند و این می‌تواند برای شما بسیار سخت باشد. به‌خصوص اگر اهل کار و فعالیت هستید توصیه می‌کنیم از این گروه فاصله بگیرید.

شخصیت های نابالغ

بلوغ جنبه‌های مختلفی دارد. یک نفر زمانی که تصمیم می‌گیرد ازدواج کند باید ازنظر شخصیت به بلوغ کامل رسیده باشد. یعنی او باید بتواند به‌تنهایی راجع به مسائل مهم زندگی‌اش تصمیم بگیرد. رفتارش با دیگران را کنترل کند و همین‌طور شرایط اقتصادی مناسبی داشته باشد. درنتیجه یکی دیگر از گروه‌هایی که باید از آن‌ها فاصله بگیرید شخصیت‌های نابالغ هستند. کسانی که ترک خانواده اولیه برای آن‌ها مشکل است؛ حرف‌های دیگران در زندگی و تصمیماتشان تأثیر دارد و همین‌طور کسانی که احساس می‌کنید هنوز ازنظر فکری به درایت و پختگی لازم نرسیده‌اند.

با کسانی که دچار اعتیادند نباید ازدواج کرد

گاهی اوقات یک تصور اشتباه در زندگی ما به وجود می‌آید؛ آن‌هم اینکه می‌توانیم فرد معتاد را ترک بدهیم. یا با شرایط او خواهیم ساخت. به خاطر داشته باشید اعتیاد یک بیماری پیش‌رونده است. کسی که امروز در مقابل خود می‌بینید دیر یا زود ازنظر نوع و مقدار مصرف مواد مخدر تغییر خواهد کرد. آن‌ها مجبورند برای رسیدن به لذت قبل مدام میزان مصرف را افزایش دهند؛ درنتیجه سم بیشتری وارد بدنشان می‌کنند که باعث می‌شود بیشتر به‌سوی پیامدهای منفی اعتیاد حرکت کنند.

به‌علاوه بسیاری از مواقع مشکلاتی مانند چند مصرفی برای آن‌ها پیش خواهد آمد. در کنار تمامی این‌ها نگرانی و مشکلات قانونی که ممکن است با آن مواجه شوید، طرد شدن از جانب اطرافیان، بیکاری همسر و بسیاری مسائل دیگر را هم در نظر بگیرید. به همین خاطر است که می‌گوییم معتادان یکی از مناطق ممنوعه برای ازدواج هستند.

آدم‌های بی‌منطق

در یک زندگی مشترک موفق شما باید بتوانید همیشه با همسرتان صحبت کنید. نظرات یکدیگر را بشنوید و باهم تصمیم بگیرید. به همین خاطر است که ازدواج با آدم‌های بی‌منطق نمی‌تواند ازدواج موفقی باشد. کسانی که همیشه حرف، حرف خودشان است، در هر دعوایی قهر می‌کنند یا دلیل مشخصی برای خواسته‌هایشان ندارند انسان‌های بی‌منطقی هستند. شاید شما بتوانید برای یک یا دو بار این رفتارها را تحمل کنید، اما طولانی شدن آن‌ها حتماً آزاردهنده خواهد بود.

ازدواج با آدم‌های خسیس ممنوع

توافق بر سر مسائل مالی یکی از مهم‌ترین بخش‌های ازدواج است. شما و همسرتان باید بر سر منابع درآمد و همین‌طور خرج کردن آن‌ها با یکدیگر توافق داشته باشید. به همین خاطر است که روانشناسان معمولاً توصیه می‌کنند با افراد خسیس ازدواج نکنید، مگر اینکه واقعاً با سیاست‌های آن‌ها موافق باشید.

یک آدم خسیس به‌احتمال‌زیاد با هزینه کردن برای تدارک یک مهمانی، خرید لباس، رفتن به سفر یا حتی یک گشت‌وگذار دونفره مخالف خواهد بود. به همین خاطر بسیار مهم است که قبل از ازدواج به این مسائل فکر کنید.

نقش مشاوره در تصمیم‌گیری برای ازدواج

همان‌طور که در ابتدای بحث گفتیم بسیاری از ما نمی‌توانیم این ویژگی‌های نامناسب را در مدت کوتاه آشنایی و در طرف مقابل تشخیص دهیم. به همین خاطر بهتر است از یک مشاور پیش از ازدواج کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از مصاحبه بالینی و تست‌های شخصیت به‌راحتی متوجه ویژگی‌های خوب یا بد طرف مقابل شما خواهند شد. به‌علاوه اگر تصمیم شما برای ازدواج جدی باشد مشاورین می‌توانند راهکارهایی را برای کنار آمدن با طرف مقابل و زندگی بهتر به شما آموزش دهند. به همین خاطر است که روانشناسان همیشه توصیه می‌کنند پیش از ازدواج این مشاوره‌ها را جدی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا نباید با کسی که در گذشته از همسرش جدا شده ازدواج کنیم؟

پیش از اینکه تصمیم بگیرید با این فرد ازدواج کنید ابتدا مطمئن شوید که او به‌طور کامل گذشته‌اش را فراموش کرده و به شما به‌عنوان ابزاری برای فراموش کردن گذشته نگاه نمی‌کند. به‌علاوه سعی کنید دلایل جدایی او را پیدا کنید. این دلایل اطلاعات بسیاری راجع به شخصیت طرف مقابل به شما می‌دهد.





:: برچسب‌ها: با چه کسانی نباید ازدواج کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: