جلوگیری از دخالت خانواده همسر با چند سیاست ساده
نوشته شده توسط : ذهن نو

جلوگیری از دخالت خانواده همسر دغدغه بسیاری از زوج‌ها است. به‌خصوص زمانی که تازه ازدواج کرده‌اید این دخالت‌ها بیشتر هستند یا حداقل بیشتر به چشم می‌آیند. بااین‌حال اولین انتظارات ما از زندگی مشترک استقلال است و دخالت خانواده همسر این استقلال را زیر سوال می‌برد. اگر از روز اول نتوانیم جلوی آن را بگیریم احتمالاً در آینده به‌سختی بتوانیم این کار را انجام دهیم. بااین‌حال در بسیاری از مواقع مقصر دخالت‌ها خود شما هستید! اگر بتوانید حدومرز زندگی و روابط خود را به‌صورت مشخص نگه دارید خانواده همسر هم شرایط را برای دخالت در زندگی شما آماده نمی‌بیند. اگر احساس می‌کنید این دخالت‌ها به‌قدری زیاد شده که به‌تنهایی نمی‌توانید جلوی آن‌ها را بگیرید حتما از مشاور خانواده کمک بخواهید.

 

 

 

 

منبع : جلوگیری از دخالت خانواده همسر با چند سیاست ساده

نشانه‌های دخالت خانواده همسر

خانواده‌ای که قرار است در زندگی شما دخالت کند از همان ابتدا نشانه‌هایی دارد که بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشید. درواقع شما هر چه سریع‌تر این ویژگی را بشناسید بهتر می‌توانید برای آن کاری انجام بدهید. احتمالاً باید به تجربه متوجه این موضوع شده باشید که اگر رفتاری از همان ابتدا میان شما و خانواده همسر جا بیفتد دیگر به‌سختی می‌توانید آن را کنار بگذارید. پس بهتر است از ابتدا به این نشانه‌ها توجه داشته باشید.

شخصیت‌های وابسته

اگر همسر شما شخصیت وابسته‌ای دارد باید بدانید که قطعاً پای دخالت خانواده در زندگی‌تان باز خواهد بود. این شخصیت‌ها همه‌چیز را به خانواده می‌گویند و همیشه برای تصمیم‌گیری‌هایشان نیاز به کمک خانواده دارند. طبیعتاً این شرایط باعث می‌شود که خانواده هم به خودش اجازه بدهد در تمام تصمیم‌های زندگی شما دخالت کند. به خاطر داشته باشید بلوغ فکری و شخصیتی باید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی باشد که برای همسر آینده در نظر می‌گیرید. تنها یک شخصیت قوی و بالغ است که می‌تواند زندگی خود را اداره کند و به دیگران اجازه دخالت ندهد.

خانواده‌های درهم‌تنیده

خانواده درهم‌تنیده یک اصطلاح در میان روانشناسان خانواده است. اعضای این خانواده‌ها معمولاً به‌شدت به هم وابسته هستند؛ و استقلال در این خانواده‌ها جایی ندارد. آن‌ها به‌جای هم کارهای مختلف را انجام می‌دهند و هیچ‌کس حدومرز مشخصی ندارد. شاید روز اول احساس کنید که این خانواده بسیار گرم و صمیمی هستند. به‌خصوص افرادی که در خانواده‌های کم‌جمعیت یا سرد زندگی می‌کنند جذب این خانواده‌ها می‌شوند. اما در آینده متوجه خواهید شد آن‌ها از شما هم می‌خواهند که درست مثل خودشان باشید و هیچ حدومرزی با آن‌ها نداشته باشید.

راجع به همه‌چیز نظر می‌دهند

اگر در دوران نامزدی یا عقد متوجه این شده‌اید که خانواده همسر راجع به همه‌چیز نظر می‌دهند باید مراقب دخالت‌های آن‌ها در بقیه زندگی‌تان هم باشید. این خانواده‌ها راجع به همه مسائل از لباس و تشریفات مراسم گرفته تا موضوعات بزرگ‌تر همیشه نظر می‌دهند و اصرار دارند حرف خود را به کرسی بنشانند.

دلایل دخالت خانواده همسر در زندگی

دلایل بسیاری برای دخالت خانواده همسر در زندگی شما وجود دارد. این دلایل می‌تواند با توجه به شرایط زندگی هرکدام از ما متفاوت باشد. اما به‌طورکلی می‌توانیم آن‌ها را در دو دسته قرار دهیم:

  1. این شما هستید که با صحبت کردن از همه‌چیز یا پرسیدن نظر آن‌ها اجازه دخالت را می‌دهید.
  2. خانواده همسرتان کنترل‌گر هستند و می‌خواهند همه‌چیز را تحت کنترل خود داشته باشند.

دلیل دخالت خانواده همسر در زندگی شما هرچه که باشد باید بتوانید آن را کنترل کنید. در غیر این صورت مشکلات بسیاری را در جریان زندگی‌تان تجربه خواهید کرد. این دخالت‌ها گاهی آن‌قدر رابطه میان زوجین را تحت تأثیر قرار می‌دهد که حتی ممکن است به جدایی فکر کنید. به همین خاطر در ادامه بعضی از راهکارها برای جلوگیری از دخالت خانواده همسر را بررسی خواهیم کرد.

جلوگیری از دخالت خانواده همسر

حدومرز رابطه را نگه دارید

یکی از مهم‌ترین دلایل اینکه خانواده همسرتان در زندگی شما دخالت می‌کنند این است که خودتان حدومرز ارتباطی را نگه نداشته‌اید. بسیاری از ما با خانواده همسر از همه‌چیز صحبت می‌کنیم یا نظر آن‌ها را می‌پرسیم. همین موضوع باعث می‌شود که آن‌ها هم به خودشان اجازه بدهند راجع به مسائل مختلف از شما سؤال کنند یا نظر بدهند. بهترین راه این است که از همان روز اول فاصله خود را با خانواده همسر حفظ کنید. در نهایت احترامی که به آن‌ها می‌گذارید اما دلیلی ندارد آن‌ها را در جریان همه‌چیز قرار بدهید یا همیشه هرروز باهم در رفت‌وآمد باشید.

برای جلوگیری از دخالت خانواده همسر دلایل خود را بیان کنید

وقتی خانواده همسرتان تنها نظر خود را بیان می‌کنند بهتر است نظرات‌شان را بشنوید. به هر صورت استفاده از نظر و فکر دیگران یکی از کارهایی است که فایده‌های بسیاری دارد. شاید بتوانید از نظر آن‌ها در هر بخشی از زندگی خود استفاده کنید. اما اگر احساس می‌کنید نظرات آن‌ها حالت کنترل‌گری و دخالت پیدا کرده بهتر است صراحتاً با آن‌ها صحبت کنید. سعی کنید آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید و بدون هیچ عصبانیت و بدرفتاری از آن‌ها به خاطر نظرشان تشکر کنید. سپس دلایل خود را برای تصمیمی که دارید بیان کنید.

با همسرتان صحبت کنید

یک راه مناسب برای جلوگیری از دخالت خانواده همسر این است که با همسرتان صحبت کنید. احساسات و ناراحتی‌های خود را با او در میان بگذارید و باهم یک راه‌حل برای این شرایط پیدا کنید. حتی بعضی از مشاورین خانواده توصیه می‌کنند در دوران نامزدی صراحتاً راجع به میزان رفت‌وآمد با خانواده‌ها و مطالبی که به آن‌ها می‌گویید صحبت کنید.

مشاوره برای جلوگیری از دخالت خانواده همسر

دخالت خانواده‌ها در زندگی مشترک شما و همسرتان موضوع ساده‌ای نیست. این شرایط گاهی آن‌قدر شما را عصبی می‌کند که احساس می‌کنید دیگر تمایلی به ادامه زندگی مشترک ندارید. یا شاید با خانواده همسر دچار اختلاف شوید و این اختلاف قطعاً روی زندگی شما تأثیر خواهد گذاشت. به همین خاطر شاید بهتر باشد راجع به این شرایط با کسی صحبت کنید.

اگرچه همیشه اولین توصیه مشاوران خانواده این است که با همسرتان صحبت کنید. اما گاهی وقت‌ها همسرتان از اینکه بشنود شما راجع به خانواده‌اش صحبت می‌کنید بسیار ناراحت می‌شود. به‌علاوه ممکن است شما و همسرتان نتوانید راهکاری برای این شرایط پیدا کنید. به همین خاطر بهتر است راجع به شرایط پیش آمده از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌توانند شما را راهنمایی کنند. برای دریافت مشاوره خانواده از برترین متخصصان کشور کلیک کنید.

گاهی اوقات دلیل دخالت‌های خانواده همسر ضعف‌های شخصیتی خود شما است. این ضعف‌ها باعث می‌شوند از اینکه قاطعانه در مقابل دخالت‌های خانواده همسر بایستید ترس داشته باشید و به‌نوعی با رفتار خود به آن‌ها اجازه بدهید که راجع به هر چیزی نظر بدهند. اگر مشاور تشخیص دهد شما در این زمینه ضعف دارید با آموزش‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید و از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

برای دریافت مشاوره تلفنی خانواده می‌توانید در هر زمان از روز برای صحبت درباره مسائل خانوادگی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور از دخالت‌های خانواده همسرم جلوگیری کنم؟

بهتر است از همان ابتدا حدومرز رابطه خود را به‌درستی مشخص کنید. صحبت کردن با همسر و کمک گرفتن از مشاور هم می‌توانند در این شرایط کمک‌کننده باشند.





:: برچسب‌ها: جلوگیری از دخالت خانواده همسر با چند سیاست ساده ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: