رفتار با خواهر شوهر چطور باید باشد؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

رفتار با خواهر شوهر یکی از مواردی است که تمامی خانم‌هایی که همسرشان خواهر دارد، بایستی بدانند. به طور کلی هر دختری پس از ازدواج علاوه بر همسرش باید با خانواده او نیز تعاملاتی داشته باشد. خواهر شوهر می‌توانند نقش موثری در رابطه عروس با خانواده همسر ایجاد کند و همان اندازه که می‌تواند روابط را صمیمی‌تر کند، می‌تواند باعث بحث و ایجاد مشکلات خانوادگی نیز شود. در صورتی که تا به حال نتوانسته‌اید ارتباطی مثبت ایجاد کنید، بهتر است قبل از هر چیز درصد حل اختلافات برآیید. در این راستا حتما مقاله رفع دعواهای خانوادگی را مطالعه نمایید.

 

منبع : رفتار با خواهر شوهر چطور باید باشد؟

رابطه عروس با خواهر شوهر

برقراری ارتباط و تعامل با خانواده همسر پس از ازدواج از سخت‌ترین کارهایی است که خانم‌ها باید انجام دهند. در این میان ارتباط با عضو کلیدی خانواده همسر یعنی خواهر شوهر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به طور کلی تمامی مادران وقتی می‌خواهند در مسیری قدم بگذارند و یا کاری کنند، از دخترشان نظر خواهی می‌کنند. بنابراین شما باید همواره این نکته را بیاد داشته باشید که خواهر شوهرتان در واقع مشاور مادر شوهرتان است و برقراری ارتباط دوستانه با او می‌تواند شما را پیش مادرشوهرتان نیز عزیز کند.

باید بدانید که ارتباط با خواهر شوهر و خانواده همسر از مهارت‌هایی است که شما به مرور بدست می‌آورید فقط کافی است با سیاست و کنترل شده عمل کنید تا میان شما مشکل و کدورتی ایجاد نشود.

ارتباط موثر با خواهر شوهر

تقریبا می‌توان گفت که اکثر زوج‌ها تمایل دارند با خانواده همسر خود ارتباط موثری برقرار کنند، اما متاسفانه گاهی به مشکل می‌خورند و با خواهر شوهر و یا مادر شوهر خود اختلاف دارند.

در واقع می‌توان گفت در اکثر مواقع دلیل مشکلات با خانواده همسر انعطاف نداشتن در برقراری رابطه است. اگر می‌خواهید یک ارتباط موثر با خواهر شوهر خود برقرار کنید که در آن ضمن رعایت حقوق هر دوی شما، از تعامل با یکدیگر احساس خوبی داشته باشید، باید با او متناسب با ویژگی‌های شخصیتی‌اش رفتار کنید.

نحوه رفتار با خواهر شوهر

در این قسمت قصد داریم که به برخی راهکارها اشاره کنیم که می‌تواند رابطه میان شما و خواهر همسرتان را بهبود ببخشد و بتوانید به صورت مسالمت آمیز و بدون ایجاد اختلاف زندگی کنید.

مرز بین دخالت و حمایت را مشخص کنید

در ابتدا باید تعریف حمایت و دخالت برای شما و خواهر شوهرتان مشخص شود، بدین معنی که ممکن است او از روی محبت و حمایت نظراتی پیرامون زندگی شما بدهد، اما شما تصور کنید او در حال دخالت کردن در امور زندگی زناشویی شما است. چراکه حمایت جنبه مثبت داشته و فرد قصد کمک دارد، اما در دخالت کردن شما دوست ندارید در کارتان نظر داده شود.

مثلا وقتی شما در مورد یک موضوعی در حال مشورت با خواهر شوهرتان هستید، اگر او نظری در این مورد دهد، نباید برپایه دخالت بگذارید، چراکه او قصد کمک داشته است و خودتان زمینه اظهار نظر را برای او فراهم کرده اید.

 

 

رفتار با خواهر شوهر در کمال احترام

سعی کنید از ابتدا که با خانواده همسر خود آشنا می‌شوید، احترام را رعایت کنید. در واقع احترام گذاشتن باعث می‌شود شما احترام متقابل نیز دریافت نمایید.

برای اینکه احترام خود را به خواهر شوهرتان نشان دهید، سعی کنید به عقاید، سلیقه و طرز فکر او احترام بگذارید و سعی نکنید این موارد را با حرف‌هایتان زیر سوال ببرید.

رعایت حریم بین شما و خواهر شوهرتان باعث می‌شود که همواره یک صمیمت و رابطه دوستانه‌ای میان شما و او ایجاد شود.

مشخص کردن مرز بین کنترل و نظارت

باید برای داشتن ارتباط موثر میان شما و خواهر شوهرتان، مرز بین کنترل و نظارت نیز مشخص شود. مثلا اگر تصمیم گرفته‌اید که برای مسافرت به فلان شهر بروید، اما خواهر شوهر شما از سفر به آن شهر تجربه خوبی ندارد و به شما پیشنهاد می‌دهد که به شهر دیگری بروید؛ اگر در مورد رفتن به شهر دیگری خودتان تصمیم بگیرید، در واقع او قصد کمک و نظارت بر کار شما را داشته اما اگر بخواهد نظر خود را تحمیل کند، در واقع در حال دخالت و کنترل کردن است. شما باید بتوانید تفاوت این دو رفتار را درک کرده و برخوردی متناسب پیش بگیرید.

گاهی نادیده بگیرید

اگر خواهر شوهرتان رفتار مناسبی نداشته و یا در زندگی زناشویی‌تان دخالت می‌کند، بهتر است سعی کنید از این مسئله عبور کنید.

عبور کردن از یک مسئله نباید به گونه‌ای باشد که او حس کند شما احمق هستید، بلکه سعی کنید گاهی هم محترمانه به او پاسخ دهید و بدون بحث و جدل و دامن زدن به موضوعات کوچک از آن عبور کنید.

نکات پایانی رفتار با خواهر شوهر

لازم است در رابطه با رفتار با خواهر شوهر چند نکته مهم را همیشه بیاد داشته باشید.

  • از ابتدای ازدواج و آشنایی با خانواده همسر، احترام آن‌ها از جمله خواهر شوهر خود را حفظ کنید.
  • بدون چشم داشت و حس طلبکارانه بهم محبت کنید.
  • از همسرتان در مقابل خواهر شوهر خود انتقاد نکنید.
  • اگر با خواهر شوهر خود مشکل دارید، بدگویی او را پیش مادر شوهرتان نکنید و از او نخواهید میان شما قضاوت کند.
  • رازهای شخصی و خصوصی خود را به خواهر شوهر خود نگویید.
  • سعی کنید در برخی مناسبت‌ها برای خواهر شوهر خود هدیه‌ای خریداری کنید.
  • حرف‌های خواهر شوهر را به همسرتان منتقل نکنید، چراکه فقط مشکلات را بزرگ‌تر می‌کند.

چه زمانی باید از مشاورین خانواده کمک گرفت؟

خیلی اوقات دریافت مشاوره از متخصصین را پیش پا افتاده می‌‌دانیم و تا زمانی که مشکلات جدی پیش نیاید، از مشاوران راهنمایی نمی‌گیریم. در حالی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و همانطور که قبل از رانندگی نیاز به دریافت آموزش دارید، برای همسرداری و ارتباط با خانواده او نیز شما باید آموزش ببینید. تجربیات شما و دیگران درس‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما چقدر باید زمان بگذرد تا متوجه اهمیت این تجربه‌ها و گفته‌ها بشویم؟ یا واقعا چقدر گفته‌های دیگران درست هستند؟ پس توصیه می‌شود در صورتی که اطلاعات لازم را ندارید و یا با مسائلی در ارتباط با همسر و خانواده‌اش درگیر هستید، مشاوره خانواده دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با خواهر شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: رفتار با خواهر شوهر چطور باید باشد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: