فانتزی های جنسی
نوشته شده توسط : ذهن نو

فانتزی های جنسی معمولا از دوران بلوغ در هر دو جنس آغاز می‌شود. فانتزی‌های جنسی به تحریک و برانگیختگی جنسی کمک می‌کنند و حتی به آن جهت هم می‌دهند. برانگیختگی جنسی به واسطه هورمون‌هایی ایجاد می‌شود که از مغز دستور می‌گیرند. بنابراین به طور طبیعی فرایندهای شناختی و افکار بر روی هورمون‌ها تاثیر گذاشته و رفتار را مشخص می‌کنند. بنابراین نتیجه می‌گیریم افکار جنسی سالم به رفتار جنسی سالم و افکار ناسالم به رفتار جنسی ناسالم منتهی خواهند شد. در صورتی که خودتان یا همسرتان دارای افکار یا رفتار جنسی ناسالم هست، باید مشاوره جنسی دریافت نمایید.

 

 

منبع : فانتزی های جنسی

فانتزی جنسی چیست؟

به فانتزی جنسی در علم سکسولوژی فیتیش گفته می‌شود، فانتزی‌ها در ارتباط با مسائل جنسی در ذهن هر مردی و زنی وجود دارد که موجب تحریک او شده و به برقراری رابطه جنسی منتهی می‌شود. هر کسی فانتزی‌های جنسی منحصر به فردی دارد، ممکن است با بها دادن به این فانتزی‌ها حتی بر میزان نیاز جنسی‌تان تاثیر بگذارید.

 

بیشتر بخوانید : رابطه جنسی

 

کاربرد فانتزی جنسی در زندگی زناشویی

باید گفت که فانتزی‌جنسی تا حد معمولش به درمان مشکلات زناشویی کمک می‎‌کند. بسیاری از خانم‌ها از تفکرات جنسی همسران‌شان شکایت می‌کنند، اما باید بگوییم این تفکرات تا جایی که بیش از حد معمول نباشد و ضربه‌ای به رابطه‌تان وارد نکند، نه تنها ضرری ندارد بلکه سبب بهبود رابطه جنسی‌تان می‌شود.

مردان و زنان قبل از شروع رابطه جنسی نیاز به تحریک جنسی دارند. فانتزی جنسی یکی از عوامل ایجاد تحریک جنسی است که به ادامه دادن رابطه و ارضای جنسی کمک می‌کند. با به اشتراک گذاشتن افکار جنسی‌تان به خودتان و همسرتان کمک می‌کنید تا لذت بیشتری از با هم بودن ببرید.

چه زمانی فانتزی جنسی سبب آسیب رساندن به رابطه می شود؟

اگر با اجرای فانتزی‌جنسی رابطه زن و مرد سرد شود و یا موجبات خیانت را فراهم کند، نیاز به درمان دارد. مثلا هنگامی که در رابطه جنسی مرد یا زن، فرد دیگری را در ذهن خود تجسم کنند به مداخله روانشناس نیازمند هستند.

همان‌گونه که اشاره نمودیم زن و مرد می‌توانند فانتزی جنسی داشته و به آن فکر کنند و این تفکرات نه تنها اشکالی ندارد بلکه سبب رضایت و لذت جنسی بیشتری می‌شود؛ ولی هنگامی که فانتزی‌جنسی از حد معمول خود فراتر رود و سبب آسیب رساندن به هر یک از طرفین شود، بسیار خطر آفرین است و باید برای درمان آن اقدام نمود. برای تشخیص سلامت جنسی خود یا همسرتان کلیک کنید.

فانتزی های جنسی غیر طبیعی

  • ادرار کردن یا مدفوع نمودن روی همسر
  • رابطه جنسی چند نفره
  • داشتن رابطه با همجنس خود
  • تظاهر به جنسیت متضاد
  • رابطه ضربدری

تفاوت های فانتزی جنسی بارز بین مردان و زنان

1- زنان در رابطه جنسی به یک نفر نیاز دارند و نمی‌خواهند افراد متعددی همراه‌شان باشد‌. زنان فقط یک مرد را در رابطه جنسی خود تصور می‌کنند و همان یک نفر را می‌خواهند ولی اکثر مردان تمایل دارند در هنگام رابطه جنسی با تعداد زیادی از زنان باشند، یعنی هنگام برقراری رابطه با همسر خود زن دیگری را نیز با خود همراه کنند.

2- مردان در حین برقراری رابطه جنسی قادر به تصویرسازی هستند یعنی مثلا می‌توانند صحنه‌های فیلم های پورن را که تماشا نموده‌اند به یاد آورده و خود را در حال انجام آن صحنه ببینند. ولی زنان در رابطه جنسی این گونه نیستند. آن‌ها از حسی سخن می‌گویند که در فانتزی‌جنسی خود دارند؛ مثلا به شریک جنسی‌شان می‌گویند “من الان به حدی داغ شده ام که نمی توانی خودت را از من جدا کنی”.

بنابراین فانتزی‌های جنسی مردان و زنان دارای اقسام و اشکال گوناگونی است و هر فرد دارای فانتزی جنسی مختص به خود می‌باشد.

انواع فانتزی‌های جنسی بین مردان

_مثلا بعضی از مردان ممکن است با دیدن پای لخت زنان تحریک شوند و بعضی دیگر نیز تحریک نشوند و توجهی نکنند و خیلی عادی با این مسئله برخورد کنند.

_برخی از مردان با انجام کارهایی مانند بوسیدن و لیسیدن پای همسر خود تحریک و ارضا می‌شوند. این در صورتی است که برخی از مردان توجهی به پای همسر خود ندارند و این مسئله هیچ تاثیری در تحریک شدن‌شان ندارد.

بنابراین ممکن است یک فانتزی خاص برای برانگیختگی جنسی یک فرد ضروری باشد، در صورتی که همان عمل برای فرد دیگر هیچ تاثیری ندارد.

فانتزی مورد علاقه خانم‌ها

_خانم‌ها دوست دارند از جانب همسرشان نوازش و لمس شوند.

_خانم‌ها دوست دارند بعد از اتمام رابطه جنسی، همسرشان آن‌ها را در آغوش بگیرد. برخی از مردان از این مسئله غافل می‌شوند و پس از اتمام رابطه همسرشان را ول می‌کنند که به مرور باعث سردی رابطه، آزار و اذیت خانم می‌شود. چرا که تصور می‌کند همسرش او را فقط برای انجام رابطه جنسی می‌خواهد.

_خانم‌ها تمایل دارند در حین رابطه جنسی با همسرشان صحبت نمایند و این کار سبب لذت و رضایت بیشتری در آن‌ها می‌شود. این در حالی است که اکثر مردان تمایلی به صحبت در هنگام رابطه جنسی ندارند.

_اکثر خانم‌ها دوست دارند که مرد در زمان برقراری رابطه جنسی سینه پرمویی نداشته باشند. البته برخی از خانم‌ها نیز بر خلاف این فانتزی دوست دارند که مردشان پر مو باشد.

صحبت کردن درباره فانتزی جنسی با همسر

یکی از سوالات رایج مردان و زنان “آیا نیاز است که در مورد فانتزی‌های جنسی خود با همسرم صحبت کنم؟”

فانتزی های جنسی هر کس مختص به افکار خودش است و لزومی ندارد که همسرتان از آن با خبر شود.

ولی اگر فانتزی جنسی شما به همسرتان مربوط است می‌توانید با آرامش و بدون خجالت آن را با همسرتان در میان بگذارید. همچنین برای بهبود رابطه جنسی‌تان در مورد نیازهای جنسی خود با همسرتان صحبت کنید تا روی رابطه‌تان تمرکز نمایید.

مثلا اگر فانتزی جنسی‌تان این است که رابطه در مکان خاصی باشد یا تمایل داشته باشید آن را در فضای باز تجربه نمایید، یا بخواهید رابطه‌ای خشن (بدون اسیب) داشته باشید، می‌توانید باهمسرتان در میان بگذارید تا او نیز با شما همراه شود.

جمع بندی

برخلاف تصور اکثر مردم که فکر می‌کنند فانتزی جنسی سبب آسیب به رابطه می‌شود، باید گفت افکارجنسی سالم موجب بهبودی رابطه نیز می‌شود. یعنی فانتزی‌های جنسی طبیعی و رایج، نه تنها آسیبی به رابطه وارد نمی‌کند، بلکه سبب بهبود رابطه جنسی نیز می‌شود. جالب است بدانید که فانتزی جنسی روشی برای زوج درمانی می‌باشد.

باید توجه نمود که اگر فانتزی جنسی مخاطره آمیز است و سبب آسیب به هر یک از طرفین رابطه شود یا شامل افکاری است که به خیانت منجر شود، باید از رواشناسان و مشاوران مربوط در این زمینه برای درمان آن کمک گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.





:: برچسب‌ها: فانتزی های جنسی ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: