چطور از خانه فرار کنم و به کجا برم؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

چطور از خانه فرار کنم و به کجا برم؟ وقتی احساس می‌کنیم راهی به‌غیراز فرار از خانه باقی نمانده، طبیعی است که این سؤال در ذهن‌مان شکل می‌گیرد. خانه و خانواده با همه خوبی‌هایی که دارد گاهی اوقات و برای بعضی از ما تبدیل به محیطی می‌شود که دیگر نمی‌توانیم آن را تحمل کنیم. در این شرایط فرار اولین راهکاری است که به ذهن می‌رسد.

اما فرار از خانه هم مشکلات خودش را دارد. برای مثال پس از فرار به کجا می‌خواهید بروید؟ مخارج زندگی خود را چطور تأمین خواهید کرد؟ و بسیاری سؤالات دیگر در اولین قدم ذهن ما را درگیر خود خواهند کرد. اگر نتوانیم برای این سؤالات جواب درستی پیدا کنیم فرار کردن بسیار سخت و خطرناک خواهد بود. در این شرایط یک دوراهی بزرگ جلوی پای ما قرار دارد. ازیک‌طرف تحمل شرایط خانه سخت شده است؛ و از طرف دیگر فرار ترسناک به نظر می‌رسد. به همین خاطر در این مطلب می‌خواهیم راجع به فرار از خانه صحبت کنیم. اگر شما هم درگیر شرایطی شده‌اید که از آن صحبت کردیم در این مطلب همراه ما باشید. یک راهکار مفید دیگر هم این است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. مشاورین با علم و تجربه‌ای که دارند در این شرایط می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

منبع : چطور از خانه فرار کنم و به کجا برم؟

راه های زندگی پس از فرار از خانه

سؤال اصلی این است “پس از فرار به کجا برم؟” پس خودتان هم قبول دارید که قبل از هر کاری اول باید راجع به زندگی پس از فرار صحبت کنیم. فرار در اولین قدم خوبی‌های خودش را دارد. دیگر از دست بایدونبایدهای والدین راحت می‌شوید. یا شاید مشکلات زندگی در یک محیط ناامن تمام بشود. اما تازه بسیاری از مشکلات شروع خواهند شد. ازجمله مشکلاتی که شما پس از فرار درگیر آن‌ها می‌شوید:

فرار از خانه و بی‌پناهی

واقعیت این است که پس از فرار جایی برای زندگی وجود ندارد. پس اولین مشکل جدی که با آن روبه‌رو می‌شویم بی‌پناهی است. فکر می‌کنید تا چند روز بتوانید روی خانه دوستان و اطرافیان حساب کنید؟ آیا مطمئن هستید که آن‌ها از شما پذیرایی می‌کنند؟ یا حداقل شما را به خانواده برنمی‌گردانند؟

به‌علاوه شما زیر سن قانونی نمی‌توانید به‌تنهایی معامله‌ای انجام دهید و برای خود خانه اجاره کنید. کارتن‌خوابی یا پناه بردن به باندهای خلاف یکی از بزرگ‌ترین و اولین خطراتی است که در جلوی رویتان قرار می‌گیرد. درواقع آمارها نشان می‌دهد بسیاری از دختران و پسران فراری برای اینکه مشکل بی‌پناهی خود را حل کنند مجبورند وارد گروه‌های خلاف شوند. این گروه‌ها در کنار اینکه به شما جایی برای استراحت و غذایی برای خوردن می‌دهند خواسته‌های بسیاری هم از شما خواهند داشت.

 

بیشتر بخوانید : فرار دختران از خانه

 

مشکلات قانونی فرار از خانه

همکاری با گروه‌های خلاف پیش از هر چیز شما را درگیر مشکلات قانونی می‌کند. به‌علاوه ممکن است خانواده به دنبال شما بگردند و بسیاری از جاها پلیس به دنبال پیدا کردنتان باشد. ایجاد سوءپیشینه، سابقه بازداشت یا حتی زندانی شدن ازجمله مشکلاتی هستند که بسیاری از نوجوانان به دلیل همکاری با گروه‌های خلاف درگیر آن می‌شوند.

درآمد زندگی

یک چالش جدی پس از فرار که باید به‌دقت به آن فکر کنید این است که چطور می‌خواهید زندگی خود را بگردانید؟ آیا آن‌قدر پول دارید که بتوانید بدون دغدغه هزینه مسکن، خوردوخوراک، درمان و بسیاری دیگر از هزینه‌هایتان را بدهید؟ آیا حرفه‌ای بلد هستید که با استفاده از آن بتوانید درآمدی برای خودتان کسب کنید؟

طرد شدن و تنهایی بعد فرار از خانه

یک واقعیت بسیار تلخ این است که جامعه نگاه منفی نسبت به دختران و پسران فراری دارد. هنگامی‌که شما تصمیم می‌گیرید از خانه فرار کنید باید بپذیرید که خودتان را برای یک‌عمر درگیر قضاوت‌های دیگران می‌کنید. بسیاری از اعضای جامعه ما از هر برخوردی با این افراد اجتناب می‌کنند. دوستی، خریدوفروش و به‌خصوص ازدواج معمولاً مشکلات بسیاری را برای‌تان به همراه خواهد داشت. پس به‌غیراز اینکه به کجا بروید و چطور هزینه زندگی را تأمین کنید به این هم فکر کنید که آیا می‌توانید با طرد شدن از سوی اطرافیان کنار بیایید؟

خوبی‌ها و بدی‌های فرار از خانه

هر وقت قرار است تصمیم مهمی بگیریم باید خوبی‌ها و بدی‌های هر گزینه را در کنار هم نگاه کنیم و بعد برای آن‌ها تصمیم بگیریم. راجع به فرار از خانه هم همین‌طور است. تا اینجا مشکلاتی که با فرار برایتان پیش می‌آید را با هم بررسی کردیم. برای آن‌ها آماده هستید؟ آیا برای همه آن‌ها راهکاری دارید؟ حالا سعی کنید خوبی‌های فرار از خانه را هم فهرست کنید. مثلاً ممکن است از اینکه دیگر درگیر بایدونبایدهای خانواده نیستید خوشحال باشید. یا فکر کنید بالاخره استقلال و زندگی شخصی خودتان را به دست می‌آورید. همه خوبی‌هایی که برای فرار از خانه به ذهن‌تان می‌رسد را در کنار همه مشکلاتی که وجود دارد یادداشت کنید و حالا با خودتان به این موضوع فکر کنید: (آیا واقعاً فرار و خوبی‌های آن به مشکلاتی که درگیرش می‌شوید می‌ارزد؟)

راهکارهای دیگر به‌غیراز فرار از خانه

فرار از خانه سختی‌ها و مشکلات خودش را دارد. بااین‌حال گاهی اوقات ماندن در کنار خانواده هم کار بسیار سختی است. زندگی کردن در کنار بایدونبایدهای آن‌ها گاهی غیرقابل‌تحمل است. یا شاید مشکلاتی برایمان پیش آمده باشد که دیگر راهی به‌غیراز فرار نداشته باشیم. در این شرایط چه باید کرد؟ باز هم این سؤال پیش می‌آید که چطور از خانه فرار کنم و به کجا برم؟ در این شرایط بهتر است بعضی از راه‌حل‌های جایگزین را هم امتحان کنید.

صحبت کنید

اولین قدم برای اینکه بتوانید مشکلاتتان را با خانواده حل کنید این است که با آن‌ها صحبت کنید. البته صحبت کردن آداب و اصول خاصی دارد که باید آن را رعایت کنید. وگرنه از صحبت‌هایتان نتیجه نمی‌گیرید. بهتر است ابتدای حرف‌هایتان را با همدلی شروع کنید و به آن‌ها بگویید که می‌دانید چقدر دوستتان دارند و چه نگرانی‌هایی برای شما دارند. سپس از احساسات خود صحبت کنید:

(من می‌دانم که شما نگران آسیب دیدن من هستید ولی من هم…..)؛ (بابت همه زحمت‌هایی که برای من می‌کشید ممنونم؛ اما من می‌خواهم….). سعی کنید تمام گفت‌وگو را با همین فرمول مدیریت کنید. یادتان باشد که اگر می‌خواهید آن‌ها با شما کنار بیایند پس باید احساس کنند شما متوجه نگرانی‌هایشان هستید. برای آشنایی بیشتر با روش‌های حل اختلاف با پدر و مادر کلیک کنید.

خواسته‌هایتان را خرد کنید

گاهی اوقات بین آنچه فرزندان می‌خواهند و افکار والدین فاصله بسیاری وجود دارد. برای مثال اگر شما می‌خواهید اجازه داشته باشید که به‌تنهایی بیرون بروید اما خانواده این اجازه را نمی‌دهد بهتر است خواسته خود را خورد کنید. یادتان باشد در این شرایط والدین هرگز و یک‌دفعه با خواسته شما موافقت نمی‌کنند. برای مثال بخواهید اجازه بدهند که یک فرد امین مثل خواهرتان همراه شما بیاید یا بخواهید که با شما بیایند اما کمی با فاصله از هم حرکت کنید. تا جایی که با مخالفت خانواده مواجه می‌شوید یعنی هنوز باید تکلیف را خردتر کنید. وقتی آن‌ها با قسمت اول موافقت کردند، اجازه بدهید زمان بگذرد. پس از مدتی قسمت بعدی درخواست خود را مطرح کنید.

کمک بگیرید

اگر شما و اعضای خانواده اصلاً نمی‌توانید با هم به توافق برسید بهترین راه این است که از یک نفر سوم کمک بگیرید. چه کسی در بستگان شما هست که می‌توانید روی کمک او حساب کنید؟ با همان اصولی که گفتیم با او صحبت کنید و از وی بخواهید راجع به احساسات شما با خانواده‌تان صحبت کند.

با مشاور صحبت کنید

وقتی برای فرار از خانه تصمیم می‌گیرید یکی از مهم‌ترین راهکارها این است که از مشاور کمک بگیرید. مشاورین به‌خوبی و بدون قضاوت حرف‌های شما را می‌شنوند و برای حل کردن مشکلات به شما کمک می‌کنند. آن‌ها تا جای ممکن راهکارهایی را برای حل کردن مشکلات به شما آموزش می‌دهند و بعد اگر لازم باشد خودشان با استفاده از جلسات خانواده‌درمانی سعی می‌کنند تا با خانواده شما هم صحبت کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

کمک گرفتن از مراکز اجتماعی

مجبور کردن دختران به ازدواج با کسی که نمی‌خواهند؛ ضرب و شتم؛ اعتیاد و بسیاری از مشکلات جدی دیگر هم ممکن است دلیلی باشد که شما را به سمت فرار از خانه بکشاند. گاهی واقعیت این است که دیگر نمی‌توان شرایط خانه را تحمل کرد و بودن در آن شرایط آسیب بیشتری نسبت به فرار کردن دارد. اگر در این وضعیت قرار گرفته‌اید بهتر است راهی مناسب‌تر از فرار برای خود انتخاب کنید. کمک گرفتن از مراکز اجتماعی مانند اورژانس‌های اجتماعی یا خانه‌های امن در این شرایط به مراتب بهتر از این است که بی‌گدار به آب بزنید و به‌صورت ناگهانی فرار کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه برخورد با زنان بی توجه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

فرار از خانه چه مشکلاتی دارد؟

بی‌پناهی و نداشتن جایی برای زندگی، طرد شدن از جانب دیگران و همین‌طور درگیری‌های قانونی از مهم‌ترین عواقب فرار از خانه هستند.

پس از فرار به کجا بروم؟

درواقع اولین و اصلی‌ترین مشکل فرار از خانه همین است که شما جایی برای رفتن ندارید. به همین خاطر بهتر است به‌جای فرار از راه‌های دیگر استفاده کنید.





:: برچسب‌ها: چطور از خانه فرار کنم و به کجا برم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: