جلوگیری از خیانت
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا راه‌های جلوگیری از خیانت همسر را می‌شناسید؟ معمولا رابطه‌های عاشقانه با گذشت زمان سرد می‌شوند و از آن گرمای اولیه رابطه چیزی جز یکنواختی و تکرار باقی نمی‌ماند. این زوجین هستند که باید بتوانند رابطه خود را احیا کرده و زندگی مشترکشان را به خوبی پیش ببرند. اما در غیر این صورت ممکن است زمینه خیانت زن و شوهر به یکدیگر فراهم شود. بسیاری از زوجین زمانی به خود می‌آیند که متوجه خیانت همسرشان شده‌اند و زندگی مشترک را تمام شده در می‌یابند. در حالی که زوجین موفق از ابتدا به دنبال راه‌های پیشگیری از خیانت همسر هستند و با کمک یک روانشناس، رابطه خود را به درستی و با اطمینان خاطر پیش می‌برند. 

بیشتر بخوانید : روابط فرازناشویی  
 
 

تشخیص خیانتکار بودن فرد قبل از ازدواج

تشخیص خیانت قبل از برقراری رابطه اولین گام جهت پیشگیری از خیانت است. مشاوره پیش از ازدواج از این نظر ضروری است که تشخیص این چنین معضلات را برای شما راحت‌تر می‌کند اما به طور کلی باید بدانید که ازدواج با این افراد ریسک خیانت در رابطه شما را بالا می‌برد:

_افرادی که خانواده‌های از هم گسیخته دارند و خیانت در قبلا خانواده آن‎ها رخ داده و عادی شده است.

_افراد تنوع طلب که قبل از ازدواج شریک‌های متعدد عاطفی و جنسی داشته‌اند.

_افراد رفیق باز که دوستان ناسالمی دارند و به راحتی تحت تاثیر آن‌ها قرار می‌گیرند.

_افراد خودخواه که به هر قیمتی به دنبال رفع نیازهای عاطفی، جنسی و مالی خود هستند.

_افرادی که فیلم های مستهجن زیاد می‌بینند و اعتیاد به خودارضایی دارند.

(مقاله راه های کشف خیانت همسر خوانده شود.)

علت یابی اولین قدم جلوگیری

اولین قدم در پیشگیری از خیانت همسر این است که دلیل آن را شناسایی کنید، برای درک بهتر پیامدهای خیانت همسر کلیک کنید. دلایل عمده خیانت موارد زیر هستند:

1. برآورده نشدن نیازهای جنسی و عاطفی در رابطه مشروع خود، یا نیاز کاذب به داشتن چندین شریک همزمان

 2. داشتن فرصت و شرایط خیانت، داشتن شغل‌هایی که نیاز به دوره‌های طولانی دور ماندن از خانه دارند.

3. یکنواختی و روزمرگی رابطه و تکراری شدن زوجین برای هم

4. اعتماد به نفس پایین و مشکلات روانی به دلیل مورد آسیب قرار گرفتن در کودکی

5. انتقام از همسر به دلیل خیانت او

6. عادی دانستن خیانت و سابقه خیانت قبلی

7. مشکلات مالی

 

9 راه برای جلوگیری از خیانت

با به کار گیری برخی اصول و راهکارها، می‌توانید از خیانت همسر خود پیشگیری کنید. این راهکارها عبارتند از:

1.خط قرمزها را مشخص کنید

بهتر است این کار را در همان ابتدای رابطه انجام دهید، با همسر خود به صورت روشن و واضح صحبت کرده و بگویید که انتظار دارید شریکتان چه حد و مرزی با جنس مخالف داشته باشد. با او به تفاهم برسید ولی این کار را به صورت دستوری انجام ندهید که زمینه دروغ گفتن او را فراهم می‌کنید.

2. جلوگیری از خیانت | خودتان را دوست داشته باشید

اگر شما خودتان را دوست نداشته باشید، هیچ کس دیگری این کار را برای شما نخواهد کرد. مثل یک فرد وابسته که اگر یک روز از شریک خود محبت نبینند افسرده می‌شود، نباشید. همیشه در رابطه تعادل حرف اول را می‌زند. قرار نیست چون شما فرد مقابل خود را دوست دارید، انقدر فداکاری کنید و تا خدی به او وابسته شوید که خودتان آسیب ببینید.

3. بهترین باشید

یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از خیانت همسر این است که در زمینه اندام، رسیدگی به خود و مرتب بودن، انجام مسائل جنسی، آشپزی، وقت گذرانی و… خود را تقویت کنید. با بهتر شدن می‌توانید از خیانت همسرتان پیشگیری نمایید. 

4. محرم راز همسر خود باشید

این امر میسر نمی‌شود جز با این که بدون قضاوت سر صحبت‌های او بشینید. از هر حرف او برافروخته نشوید، لازم نیست همیشه قهر کنید یا سر او عصبانی شوید. فقط باید شنونده خوبی باشید و به تمام حرف هایش گوش دهید. از همسرتان بخواهید توقعات و نقاط ضعف و قوت رابطه‌تان را بنویسد شما نیز همین کار را بکنید. شنوده بودن یکی از رازهای مهم در جلوگیری از خیانت می باشد.

5. جلوگیری از خیانت | نیاز های او را برآورده کنید

بعد از این که شنونده خوبی بودید، می ‌توانید از نیازهای همسر خود سر در بیاورید. باید بدانید نیاز انسان‌ها فقط به خواب و خوراک و مسائل جنسی محدود نمی‌شود. انسان‌ها نیاز به دریافت حس ارزشمندی و محبت دارند، به اینکه مردانگی یا زنانگی آن ها تشویق شود، نیاز به زیبایی و همراهی و هزاران نیاز دیگر…

به خواسته‌های همسرتان توجه کرده و آن‌ها را برآورده کنید. حتی اگر به نطر شما خیلی جدی نمی‌آیند؛ مثلا ممکن است مردی فکر کند همین که نیاز مالی زن را برآورده کند کافی است و از نیازهای عاطفی همسر خود غافل بماند.

6. فعالیت‌های مشترک و جدید انجام دهید 

از دیگر راه‌های پیشگیری از خیانت همسر این است که با هم به تفریح و فعالیت بپردازید. ابتدا در زمینه‌هایی که همسرتان دوست دارد با او همراه شوید، مثلا با هم آشپزی کرده یا بازی فوتبال تیم مورد علاقه‌اش را تماشا کنید. به تدریج می‌توانید تفریحات مشترکی با یکدیگر ایجاد نمایید. رستوران‌های جدید بروید با هم فیلم ببینید، روش‌های جدیدی را برای رابطه جنسی‌تان امتحان کنید، مسافرت بروید و هرطوری شده زندگی خود را از یک نواختی در بیاورید.

7. به مشاور خانواده مراجعه کنید

گاهی انقدر دعواها و بحث‌های حل نشده روی هم تلنبار می‌شوند که نیاز به یک گردگیری حسابی پیدا می‌کنند. این کار را به یک فرد حرفه‌ای در زمینه زوج و خانواده بگذارید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا رابطه خود را تقویت نمایید. برای کسب اطلاع در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

8. جلوگیری از خیانت | احساسات و رفتارهای منفی

اگر او را مدام برای چیزهای کوچک یا اشتباهی که قبلا انجام داده مورد سرزنش قرار دهید، اگر مدام به اطرافیان او و حتی مادر و خواهر حسادت کنید، اگر با همسرتان مثل یک نوجوان که نیازمند کنترل رفتار کنید، مطمئن باشید او را از خانه فراری خواهید داد.

9. خیانت نکنید !

نکته آخر اینکه خودتان هرگز به همسر خود خیانت نکنید. بسیاری از افراد با خود فکر می‌کنند همیشه به رابطه متعهد هستند اما اگر با توجه زیاد به فرزندتان، وقت گذاشت زیادی برای کارتان و امور دیگر از همسر خود غافل بمانید، زمینه حسادت و انتقام را برایش مهیا می‌سازید. با کمک گرفتن از یک روانشناس رابطه خود را مجددا احیا کرده و از هرگونه خیانت و روابط زناشویی پیشگیری نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خیانت همسر تلفنی کلیک کنید.  شما در هر جایی که هستید برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت و نحوه جلوگیری از خیانت می توانید با متخصصان ذهن نو تماس بگیرید. 

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: جلوگیری از خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: