ترک اعتیاد به حشیش در خانه
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا ترک اعتیاد به حشیش در خانه ممکن است؟ این سؤال برای بسیاری از افرادی که به این ماده مخدر اعتیاد دارند و درعین‌حال نمی‌خواهند برای ترک اعتیاد به مراکز درمانی مراجعه کنند پیش خواهد آمد. احساس راحتی در خانه و وجود حمایت اطرافیان ازجمله دلایلی هستند که فرد را به سمت ترک اعتیاد در خانه سوق می‌دهند. علاوه بر این مراکز ترک اعتیاد و بستری شدن برای ترک، بار منفی داشته که گاهی اوقات باعث بروز قضاوت‌های اشتباهی نیز در اطرافیان خواهد شد به همین خاطر برخی افراد ترجیح می‌دهند مراحل ترک اعتیاد به حشیش را در خانه بگذرانند. ترک اعتیاد در خانه می‌تواند عوارض منفی را به همراه داشته باشد به همین خاطر روانشناسان توصیه می‌کنند که اگر برای ترک اعتیاد به حشیش در خانه مطمئن هستید بهتر است این کار را زیر نظر متخصصین حیطه ترک اعتیاد و با هشیاری نسبت به نشانه‌های بدنی انجام دهید.

 

منبع : ترک اعتیاد به حشیش در خانه

حشیش و نشانه‌های اعتیاد به آن

پیش از آنکه با روش‌های ترک اعتیاد به حشیش در خانه آشنا شویم بهتر است به بررسی این ماده و نشانه‌های اعتیاد به حشیش بپردازیم. حشیش که به آن بنگ نیز گفته می‌شود ماده مخدر طبیعی است که از صمغ گیاه شاهدانه به دست می‌آید و مصرف آن علاوه بر اینکه باعث بروز احساسی از سرخوشی و نشاط در فرد می‌شود خاصیت توهم‌زایی نیز دارد به همین خاطر حشیش در کنار سایر مواد مشابه با آن مثل ماری‌جوانا یا گل به‌عنوان مواد توهم‌زا یا کانابیس شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد به حشیش 

 

از نشانه‌های اعتیاد به این ماده می‌توان به سرخ شدن چشم‌ها، افزایش اشتها، احتمال پرخاشگری یا بدبینی اشاره کرد. با توجه به اینکه حشیش در گروه مواد توهم‌زا قرار دارد اعتیاد به آن تأثیرات نامطلوبی را در کارکرد مغز فرد و میزان ترشح انتقال‌دهنده‌های عصبی به وجود خواهد آورد که برای رفع آن‌ها می‌بایست از یک متخصص روانشناسی کمک گرفت. برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به حشیش کلیک کنید.

ترک اعتیاد به حشیش در خانه

همان‌طور که گفته شد ترک اعتیاد به حشیش در خانه به دلیل عدم دسترسی فوری به مراکز درمانی می‌تواند تا حدودی خطرناک باشد بااین‌حال حضور در خانه و در کنار افرادی که می‌توانند حمایت اجتماعی مطلوبی را برای فرد فراهم کنند ازجمله دلایلی است که گاهی اوقات فرد را به سمت ترک اعتیاد در خانه سوق می‌دهد. درصورتی‌که تصمیم دارید ترک حشیش را در خانه انجام دهید بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

تحت نظر متخصص باشید

پیش از شروع فرایند ترک با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید و با توجه به جنس، قد و وزن و سابقه و مقدار مصرف خود برنامه مشخصی را برای کاهش تدریجی مصرف تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که از قطع ناگهانی مصرف خودداری کنید و در طول فرایند ترک، به‌طور مرتب با متخصصین در ارتباط باشید. در این صورت نشانه‌ها و شرایط جسمی شما توسط متخصصین تحت کنترل قرار دارد و احتمال بروز خطرات ناگهانی جسمانی کاهش می‌یابد.

برای ترک اعتیاد به حشیش در خانه اطلاعات کسب کنید

درصورتی‌که می‌خواهید مراحل ترک را در خانه بگذرانید باید نسبت به این مراحل و آنچه در هر مرحله پیش خواهد آمد آگاهی کافی داشته باشید. برای رسیدن به این آگاهی می‌توانید با روانشناسان و متخصصین مشورت نمایید و یا با مراجعه به کتاب‌ها و سایت‌های اینترنتی اطلاعات خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد در خانه  

از اعضای خانه کمک بگیرید

به اعتقاد روانشناسان وجود حمایت اجتماعی یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که به سلامت روان فرد کمک می‌کند و در شرایط سخت باعث کاهش فشار روانی بر وی می‌شود. ترک اعتیاد در خانه یکی از شرایط سختی است که حضور اطرافیان و حمایت آن‌ها می‌تواند آن را برای شما آسان‌تر کند. درنتیجه یکی از راهکارهای مؤثر در ترک اعتیاد به حشیش در خانه، کمک گرفتن از سایر اعضای خانواده است. آن‌ها می‌توانند با صحبت و ایجاد آرامش در شما باعث افزایش انگیزه برای ترک اعتیاد شوند.

اعضای خانواده می‌توانند با کمک گرفتن از روانشناسان متخصص در زمینهٔ اعتیاد، آگاهی خود را راجع به نشانه‌های روانی اعتیاد به حشیش و قطع مصرف بالا ببرند و از این طریق به شما در کنترل شرایط کمک کنند. به میزانی که خانواده شما آگاهی بیشتری از آنچه در شرف وقوع است داشته باشند کنترل شرایط نیز راحت‌تر خواهد بود.

برای ترک اعتیاد به حشیش در خانه روان‌درمانی را ادامه بدهید

اعتیاد به حشیش آثار نامطلوبی را در مغز شما باقی خواهد گذاشت که تلاش برای بهبود آن‌ها می‌بایست زیر نظر متخصصین روانشناسی صورت بگیرد. با توجه به اینکه حشیش یکی از انواع مواد توهم‌زا است اعتیاد به آن و سپس کاهش میزان مصرف نشانه‌های نامطلوب روحی را به همراه خواهد داشت درنتیجه بهتر است در طی فرایند سم‌زدایی و حتی بعد از آن ارتباط خود را با روان‌درمانگر ادامه بدهید. درصورتی‌که احساس می‌کنید حتی برای حضور در جلسات مشاوره نیز تمایلی به ترک محیط خانه ندارید می‌توانید از خدمات مشاوره تلفنی و یا اینترنتی استفاده کنید.

از عوامل وسوسه‌گر دوری کنید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که ترک اعتیاد را دشوار می‌کند وسوسه مصرف مجدد مواد مخدر است. این وسوسه معمولاً باعث می‌شود که شما مدتی پس از ترک، مصرف مواد مخدر را از سر بگیرید و بر اساس نظر متخصصان بازگشت فرد به اعتیاد پس از یک دوره ترک باعث خواهد شد که وی در هر وعده مقدار بیشتری از مخدر مورد نظر را استفاده کند. درنتیجه یکی از مسائلی که می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که عوامل وسوسه‌انگیز را شناسایی و از آن‌ها دوری کنید. همچنین بهتر است راهکارهایی را برای کنترل وسوسه‌های ذهنی آموزش ببینید. شناسایی عوامل و موقعیت‌های وسوسه‌انگیز و تلاش برای کنترل آن‌ها ازجمله اقداماتی است که در جلسات بازپروری پس از اعتیاد مورد توجه قرار می‌گیرند.

برای ترک اعتیاد به حشیش در خانه سبک زندگی خود را تغییر دهید

یکی دیگر از نکاتی که برای ترک اعتیاد در خانه باید به آن توجه داشته باشید این است که سبک زندگی خود را تغییر دهید. قرار دادن ورزش در برنامه روزانه و همچنین اختصاص ساعاتی از روز به وقت‌گذرانی با خانواده ازجمله مسائلی هستند که به شما کمک خواهند کرد. سعی کنید تا جای ممکن از عاداتی که شما را در کام اعتیاد قرار دادند فاصله گرفته و برای آن‌ها جایگزین‌های مطلوبی در نظر بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

1. آیا ترک اعتیاد به حشیش در خانه ممکن است؟

اگرچه این مسئله امکان‌پذیر است بااین‌حال شما ازنظر دسترسی فوری به پزشک و تجهیزات درمانی تا حدودی با مشکل مواجه خواهید شد. به همین خاطر بهتر است تا حد امکان ترک اعتیاد را در مراکز مربوط به آن انجام دهید. بااین‌حال اگر می‌خواهید برای ترک اعتیاد در خانه اقدام کنید بهتر است زیر نظر یک متخصص برنامه ترک را شروع کنید. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد به حشیش در خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: