سفر با همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

سفر با همسر یکی از راه های شناخت او و لذت از با هم بودن است. رفتن به سفر، یکی از راه‌هایی است که روانشناسان به زوجین برای بهبود روابط خود باهمسرشان پیشنهاد می‌دهند. فواید سفر رفتن بسیار بیشتر از آن است که فقط به خود فرد محدود گردد. لذا آشنایی بااهمیت مسافرت با همسر و نتایجی که در زندگی می‌تواند داشته باشد، برای بسیاری از خانواده‌های توصیه می‌گردد. اما گاه مسائل حل نشده موجب بالا رفتن تنش‌ها می‌شود. برای جلوگیری از تعارضات و بهبود وضعیت بهتر است مشاوره خانواده دریافت نمایید.

 

منبع : سفر با همسر

 

اهمیت سفر با همسر

مسافرت با همسر علاوه بر لذت، به شما کمک می‌کند تا بندهای رابطه‌تان را مستحکم‌تر کنید، به غیر از مسافرت برای آشنایی با سایر روش‍‌های وقت گذاشتن برای همسر کلیک کنید. در ادامه برخی از نکاتی که در سفر با همسر اهمیت دارد، عبارتند از:

یافتن هدف مشترک

سفر به زوجین در دیدن دنیا از نگاه یکدیگر کمک می‌کند. با این کار، آن‌ها می‌توانند به دیدگاه و هدف مشترکی در زندگی مشترک خود دست یابند. این هدف یکسان باعث تقویت پیوندهای عاطفی هر دو طرف می‌گردد.

آگاهی از نقاط ضعف و محدودیت‌های یکدیگر

سفر کردن علاوه بر اینکه سبب آشنایی با جهان پیرامون می‌گردد، در آگاه شدن از ویژگی‌های مثبت و منفی و درونی خود و همراهانشان بسیار مؤثر است. زوجین در سفر با محدودیت‌های همسر خود بهتر آشنا شده و می‌توانند توقعات خود را با آن هماهنگ کنند.

دستیابی به تجربیات جدید مشترک

تجربیات جدید همواره باعث شکل‌گیری تغییراتی در شخصیت افراد می‌شود. هر چه این تجربیات بین همسران اشتراک بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه شخصیت دو طرف هماهنگ باهم رشد کند افزایش می‌شود.

افزایش حس شوخ‌طبعی بین زوجین

اتفاقات غیرمنتظره زیادی در سفر ممکن است رخ دهند. مثل زمانی که شماره اتاق هتل با شخص دیگری اشتباه شده است، یا درست بعد از تعطیل شدن یک مکان تفریحی به آنجا می‌رسید. در این مواقع، حفظ خونسردی بهترین کار برای لذت بردن از ادامه سفر است. باز کردن سر شوخی در مورد این اتفاقات باعث می‌شود حتی این رخدادها نیز به بخشی از خاطرات خوش ‌سفر تبدیل گردند.

افزایش رفاقت بین زوجین

در طول سفر، طرفین باید به‌عنوان تکیه‌گاه و محرم دیگری عمل کنند. سفر باعث می‌شود زن و شوهر با گذراندن وقت زیادی باهم، تبدیل به بهترین دوستان یکدیگر شوند؛ زیرا تنها با این روش است که می‌توانند از پس چالش‌های طول مسیر برآیند.

افزایش حس ایثار و فداکاری

اگرچه همان‌طور که گفته شد، مسافرت رفتن باعث می‌شود دو طرف نسبت به نقاط قوت و ضعف هم آشنا شوند، اما از طرف دیگر ویژگی ایثار و بخشش را نیز در آن‌ها تقویت می‌کند.

همچنین، گاهی در طول مسیر مسائلی به وجود می‌آید که نیاز است یکی از طرفین از حقوق خود صرف‌نظر کند و برای حفظ شادی و لذت سفر اقدام به فداکاری کند. این ویژگی می‌تواند در زندگی زناشویی اثر مهم و مؤثری بر جا بگذارد.

نتایج سفر با همسر روی زندگی

ارتباط بهتر بین زوجین

مطالعات نشان داده است که همسرانی که تجربه سفرهای مختلفی را باهم دارند، ازنظر توافق فکری بهتر از سایر زوج‌ها عمل می‌کنند. درواقع سفر رفتن باعث افزایش تحمل و ظرفیت پذیرش آن‌ها گشته است و با صبوری بیشتری با یکدیگر برخورد می‌کنند.

بهبود رابطه زناشویی

سفر رفتن از بار استرس و فشار روانی همسران که ناشی از کار و مسائل شغلی است می‌کند. همین عامل باعث می‌گردد روابط عاطفی بین زن و شوهر صمیمی‌تر شده و تحکیم گردد.

بر طبق گزارش روان شناسان، بیش از سه‌چهارم افرادی که با همسر خود به سفر می‌روند اعلام کرده‌اند که زندگی زناشویی رضایت بخشی دارند. در سفر زوجین آرام‌ترند، کمتر نگران زندگی روزمره‌شان هستند و خلق‌وخوی بهتری دارند. سفر و دوری از نگرانی‌های روزمره باعث آزاد شدن هورمون اکسی‌توسین که شادی‌آور است، می‌شود و این به زندگی زناشویی کمک می‌کند.

یادگیری مهارت زندگی در لحظه

ازجمله مهارت‌هایی که سفر رفتن به انسان می‌آموزد، لذت بردن از حال و زندگی کردن در لحظه است. زوجینی که سفر نمی‌کنند بیشتر نگران آینده هستند. درصورتی‌که همسران با تجربه زیاد سفر مشترک، یاد می‌گیرند که از همین لحظات کوچک ولی فوق‌العاده باهم بودن لذت ببرند.
سفر کردن باهم، به آن‌ها فرصت تحلیل بیش‌ازحد موقعیت‌ها و نقد موضوعات فراوان را نداده و آن‌ها را وادار به تحسین لحظات حاضر می‌کند. برای آشنایی با خصوصیات خانواده سالم کلیک کنید.

بهره‌مندی از تجارب سفر با همسر

هرچند گردش و سفر باعث حل شدن مشکلات جدی زندگی نمی‌شود، اما قرار رفتن در محیطی جدید باعث باز شدن ذهن افراد، افزایش خلاقیت و بارش‌های ذهنی جدید می‌گردد. در این حالت می‌توان سفر رفتن با همسر را به‌عنوان عاملی غیرمستقیم در رفع مشکلات به‌حساب آورد.

سفر رفتن با همسر و کمک به افزایش اعتمادبه‌نفس

سفر رفتن نیازمند برقراری روابط اجتماعی با افرادی است که در مسیر خود با آن‌ها مواجهه می‌شویم. این کار باعث می‌شود از لایه‌های درونی خود که مانع از ارتباط مؤثر با همسر و سایر اعضای خانواده شده، خارج بشویم. استقلال بیشتری را تجربه کنیم و با شرایط جدید زندگی با سازگاری بهتری پاسخ دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسرداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: سفر با همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: