عوارض خیانت
نوشته شده توسط : ذهن نو

عوارض خیانت چیست؟ زندگی افراد پس از مواجهه با خیانت دستخوش چه تغییراتی می‌شود؟ خیانت یکی از شدیدترین و آسیب‌زا ترین رویدادهای زندگی است که با هدف قرار دادن اعتماد بین فردی، بنیان رابطه را تخریب می‌کند. اکثر افراد وقتی از خیانت همسر آگاه می‌شوند، واکنش‌هایی نظیر شوک، پرخاشگری، رفتارهای خود آسیب رسان و به طور کل هیجانی را از خود نشان می‌دهند و ممکن است تا مدت‌ها با احساسات متعارض درگیر باشند. با آگاهی از عوارض و آسیب‌های خیانت، می‌توانید آن‌ها را کاهش دهید و گامی موثر در جهت درمان این عوارض و آسیب‌ها بردارید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

 

منبع :  عوارض خیانت

عوارض خیانت ؛ آنچه در پی خیانت اتفاق می افتد

خیانت یکی از رویدادهایی است که به طور بالقوه توانایی پدید آوردن آسیب‌های بسیار زیادی را به همراه دارد. خیانت چه زمانی که برملا نشده و چه زمانی که آشکار می‌شود، می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود بیاورد و به کاهش سلامت روان زوجین و فرزندان آن‌ها منجر شود. برخی از مهم‌ترین پیامدهای خیانت به همسر عبارتند از:

1- خیانت بنیان رابطه را هدف می گیرد

بسیاری از افراد و به خصوص مردانی که دست به خیانت جنسی می‌زنند، با تعابیری نظیر شیطنت کردن از آن یاد می‌کنند و در مورد اثرات رفتار خود بر همسرشان آگاهی چندانی ندارند. این در حالی است که خیانت به هر شکلی که باشد با تخریب کردن اعتماد همسر، اساس و بنیان رابطه را هدف قرار می‌دهد و پل‌هایی را خراب می‌کند که بازگشتن و از نو ساختن آن‌ها بسیار دشوار است. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه خیانت به همسر کلیک کنید. 

2- عوارض خیانت | منجر به آشفتگی های هیجانی در خود فرد می شود

عوارض و پیامدهای منفی خیانت تنها به فرد آسیب دیده معطوف نمی‌شود بلکه خود کسی که دست به خیانت می‌زند نیز اغلب از شر مشکلات در امان نمی‌ماند. در اکثر موارد افراد با گذشت زمان با هیجانات متعارضی از جمله احساس گناه شدید، احساس وابستگی به شخص سوم و تجربه هم زمان خشم، عشق و نفرت به همسر خود رو به رو می‌شوند. وجود همه این هیجانات در کنار هم باعث می‌شود که فرد دچار سردرگمی شده و با مشکلاتی در زمینه سلامت روان مواجه گردد.

3- فرد مقابل را در معرض بحران روانی قرار می دهد

خیانت یکی از رویدادهای بسیار تنش زایی است که در بسیاری از موارد فرد مقابل را درگیر بحران‌های روانی می‌کند. برای مثال بسیاری از افراد پس از آشکار شدن خیانت همسر ممکن است مدت‌ها دچار شوک روانی شوند و با وجود همه شواهد سعی در انکار آن داشته باشند. برخی دیگر دست خوش هیجانات بسیار شدید شده و ممکن است تحت تاثیر آن‌ها به خود یا دیگری آسیب برسانند. در این شرایط بسیار اهمیت دارد که بتوانید از یک متخصص روانشناس برای کنترل آسیب‌ها کمک بگیرید. برای کسب اطلاع در زمینه مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

4- عوارض خیانت | زمینه ساز آسیب های روانشناختی در فرزندان می شود

خیانت کردن یکی از والدین به دیگری علاوه بر همسر می‌تواند بر اعتماد و دلبستگی فرزندان نیز تاثیر بگذارد و باعث بروز اضطراب و نگرانی بسیار در آن‌ها شود. هرچقدر کودکان در سنین کم‌تری با این موضوع درگیر شوند، آسیب بیشتری می‌بینند چرا که در هضم رویدادهای ناخوشایند ناتوان‌تر هستند. آن‌ها خود را در مرکز جهان می‌بینند و ممکن است احساس کنند مشکلات پدر و مادر نیز از وجود آن‌ها نشات می‌گیرد. این شرایط در بسیاری از موارد زمینه ساز بروز آسیب‌های روانشناختی در فرزندان می‌شود و به اختلالات اضطرابی، افسردگی یا نگرانی‌هایی در زمینه طرد شدن می‌انجامد.

5- احتمال بروز بیماری های مقاربتی را افزایش می دهد

داشتن شریک‌های جنسی مختلف و برقراری روابط بی قید و بند شما را در برابر بیماری‌های مقاربتی آسیب پذیر می‌کند. چرا که هرچقدر تعداد روابط جنسی با افراد مختلف بیشتر باشد، احتمال رو به رو شدن با کسانی که ناقل بیماری هستند نیز بالاتر می‌رود. در نتیجه احتمال مبتلا شدن نیز بیشتر خواهد شد.

6- جایگاه اجتماعی فرد را متزلزل می کند

پیامدهای آشکار شدن خیانت تنها به درون خانواده محدود نمی‌شود، بلکه ممکن است قضاوت سایر اطرافیان را نیز به همراه بیاورد. این امر می‌تواند شما را تنها کرده و باعث شود منزلت و جایگاه اجتماعی خود را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید : روابط فرازناشویی  

7- عوارض خیانت | بروز خشونت خانگی را افزایش می دهد

در بسیاری از موارد خشونت‌های خانگی شدید مربوط به ناتوانی در کنترل خشم در همسر خیانت دیده است. این امر به خصوص در مردان بیشتر دیده می‌شود. چرا که برقراری روابط فرازناشویی از جانب زنان همواره انگ اجتماعی بالاتری به همراه دارد و کمتر پذیرفته می‌شود. 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

بدترین پیامد خیانت برای کیه و چقدر هست؟

خیانتکار و خیانت شونده هر دو در معرض آسیب هستند. فرد خیانتکار تا برملا نشدن کارش، معمولا متوجه رفتارش نشده و هیجان ناشی از خیانت مانع از توقف او می‌شود. از طرفی وقتی مرد/زنی متوجه خیانت همسرش می‌شود به طور ناگهانی رنج زیادی کشیده و دچار دوگانگی در احساساتش می‌شود. در این زمان استفاده از مشاوره خیانت به شدت توصیه می‌گردد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360 

 

 

منبع :  عوارض خیانت

 

 





:: برچسب‌ها: عوارض خیانت ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: