حریم خصوصی همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

حریم خصوصی همسر از آن دسته مسائلی است که می‌تواند چالش‌های بسیاری را در زندگی مشترک شما ایجاد کند. اگرچه هر کسی نیاز دارد که اوقاتی را برای خودش صرف کند، سوال می‌شود که مرز و محدوده حریم شخصی تا کجاست؟ و سوال دیگری که برای خیلی از خانم‌ها و آقایان پیش می‌آید این است که آیا تلفن همراه همسرشان هم حریم خصوصی او حساب می‌شود یا خیر؟ اغلب نگرانی‌هایمان راجع به وفاداری همسر را با گشتن در تلفن همراه او برطرف می‌کنیم. اما گاه عکس‌ها یا صحبت‌هایی در تلفن همراه‌مان به معنای خیانت نباشد اما نخواهیم همسرمان از آن‌ها اطلاعی پیدا کند. در چنین شرایطی چه باید کرد؟ در ادامه راهکارهای موجود در این شرایط را آورده‌ایم. در صورتی که در مورد رفتارهای همسرتان شک دارید و آزرده خاطر می‌شوید حتما از مشاوره خانواده استفاده کنید.

 

منبع : حریم خصوصی همسر

حریم خصوصی پس از ازدواج

یکی از اولین موضوعاتی که باید راجع به آن صحبت کنیم اهمیت حریم خصوصی پس از ازدواج است. بسیاری از خانم‌ها و آقایان فکر می‌کنند که پس از ازدواج نباید هیچ حد و مرزی بین زوجین وجود داشته باشد؛ و آن‌ها باید در جریان همه چیز یکدیگر باشند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این باور می‌تواند زندگی شما را درگیر آسیب‌های بسیاری کند. روان‌شناسان خانواده معتقدند که ازدواج تنها یک بخش از زندگی شما است. اگرچه یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است؛ بااین‌حال زندگی‌تان هنوز ابعاد دیگری هم دارد که باید به آن توجه داشته باشید. یکی از این ابعاد حفظ حریم شخصی است. یک ازدواج زمانی موفق است که شما در عین صمیمیت بتوانید فردیت خودتان را هم حفظ کنید.

احتمالاً به تجربه متوجه این موضوع شده‌اید که در زندگی هرکدام از ما موضوعاتی است که دل‌مان نمی‌خواهد همسرمان از آن‌ها چیزی بداند. به همین خاطر می‌گوییم زوجین می‌بایست به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارند.

 

بیشتر بخوانید : ریشه اختلافات خانوادگی

 

آیا بین زن و شوهر تلفن همراه حریم خصوصی است؟

بسیاری از ما دلمان می‌خواهد تلفن همراه همسرمان را چک کنیم. در حقیقت با بررسی تلفن همراه متوجه می‌شویم همسرمان چه مطالبی را دنبال می‌کند؛ با چه کسانی صحبت می‌کند و حتی به آن‌ها چه می‌گوید؟ به همین خاطر بررسی گوشی همراه همسر تبدیل به عادت بسیاری از ما شده است. اما یک سؤال مهم این است که آیا شما اجازه گشتن تلفن همراه همسرتان را دارید؟ یا تلفن همراه بخشی از حریم خصوصی او حساب می‌شود؟ مشاورین معتقدند ممکن است در تلفن همراه همسرتان مسائلی باشد که او نخواهد شما آن‌ها را بدانید. برای مثال شاید همسر شما با مادرش راجع به یک موضوع خانوادگی صحبت کرده باشد؛ یا شاید یک بحران کاری را پشت سر می‌گذارد که دلش نمی‌خواهد شما چیزی از آن بفهمید. به همین خاطر بررسی کردن تلفن همراه همسر کار درستی نیست و تلفن همراه جزئی از حریم شخصی حساب می‌شود.

درعین‌حال بعضی از آقایان یا خانم‌ها حتی رمز گوشی خود را از همسرشان پنهان می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کسی به تلفن آنها نزدیک شود. باید گفت که این رفتار نیز صحیح نیست؛ این کار شما باعث ایجاد فضای شک و بدبینی در محیط خانواده می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌شود که زوجین رمز تلفن یکدیگر را داشته باشند اما بدون اجازه هم از آن استفاده نکنند.

هدف از گشتن گوشی همسرتان چیست؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که باید به آن جواب بدهید این است که چرا می‌خواهید رمز تلفن همراه همسرتان را داشته باشید و آن را بررسی کنید؟ اگر شما به همسرتان شک دارید و به این خاطر تلفن او را بررسی می‌کنید که بفهمید به شما خیانت می‌کند یا خیر باید بگوییم که به‌طورکلی راه را اشتباه رفته‌اید. در یک زندگی مشترک شما می‌بایست اصل را بر صداقت طرف مقابل بگذارید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید به همسرتان اطمینان داشته باشید به این معنی است که یک مشکل جدی در زندگی شما وجود دارد. این مشکل می‌تواند صرفاً در افکار شما یا شاید هم در رفتار همسرتان باشد.

مهم نیست که مشکل از کجا شروع شده؛ مهم این است که اگر نسبت به آن بی‌توجه باشید دیر یا زود زندگی مشترک شما را تحت‌تأثیر خودش قرار می‌دهد. به همین خاطر بهتر است برای برطرف‌کردن آن به دنبال راه ­چاره‌ای باشید. بهترین راهکار این است که راجع به شک و نگرانی با یک مشاور صحبت کنید و از او برای تغییر شرایط کمک بگیرید.

چند نکته در حفظ حریم خصوصی موبایل همسرتان

از تفتیش کردن خودداری کنید

اولین اصلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از جست‌وجو کردن در تلفن همراه همسرتان خودداری کنید. همان‌طور که گفتیم بسیاری از مواقع ممکن است همسرتان در تلفن همراه خود چیزی داشته باشد که دلش نخواهد شما از آن اطلاعی داشته باشید. برای مثال بسیاری از خانم‌ها عکس‌هایی از دوستانشان را در تلفن همراه دارند که احتمالاً همسرشان نباید این عکس‌ها را مشاهده کند. به‌علاوه این کار شما تا حدودی نشان‌دهنده بی‌اعتمادی و توهین به همسرتان است. چنین رفتاری ممکن است او را ناراحت کند و مشکلات بسیاری را در زندگی شما به همراه داشته باشد.

اجازه بدهید همسرتان به موبایل شما دست بزند

درست است که تلفن همراه حریم شخصی حساب می‌شود و همسرتان نباید آن را بگردد اما این به معنای آن نیست که شما باید گوشی تلفنتان را از همسرتان پنهان کنید. این رفتار بسیاری از مواقع باعث می‌شود همسرتان به شما شک کند و بذر بی‌اعتمادی را در زندگی شما می‌کارد. به همین خاطر مشاورین توصیه می‌کنند که همیشه و هرجا می‌روید تلفن‌تان را همراه خود نبرید و نسبت به اینکه همسرتان به تلفن همراه شما دست بزند حساس نباشید. برای آشنایی با عواقب پنهان کاری همسر کلیک کنید.

گاهی هم تلفن همراه را زمین بگذارید

بسیاری از خانم‌ها و آقایان آن‌قدر غرق در تلفن همراه می‌شوند که دیگر زمانی برای بودن در کنار همسر و خانواده در نظر نمی‌گیرند. همین موضوع باعث می‌شود همسر شما نسبت به گوشی تلفن حساس شود و احساس کند شما در حال مخفی کردن چیزی از او هستید. بهتر است زمان‌هایی را به بودن در کنار اعضای خانواده اختصاص بدهید و هنگامی که در جمع خانواده هستید گوشی تلفن را کنار بگذارید.

حریم خصوصی به معنای انجام هر کاری نیست

اینکه تلفن همراه حریم شخصی شما است به این معنا نیست که می‌توانید هر کاری انجام بدهید. همیشه به این اصل توجه داشته باشید که اگر دلتان نمی‌خواهد همسرتان کاری را انجام بدهد شما هم نباید آن را انجام بدهید. حتی اگر همسرتان تلفن همراه شما را چک نمی‌کند بهتر است خودتان برخی مسائل را رعایت کنید و به مقررات زندگی زناشویی پایبند باشید.

راجع به تلفن همراه با همسرتان به توافق برسید

یکی از بهترین راهکارها برای اینکه از اختلاف و سوءتفاهم در زندگی مشترک‌تان خودداری کنید این است که از ابتدا راجع به حریم خصوصی و مصادیق آن با همسرتان صحبت کنید. بهتر است در یک فضای دوستانه دلایل خود را برای اینکه بعضی چیزها را حریم خصوصی بدانید با همسرتان در میان گذاشته و نظرات او را هم بشنوید. سپس با کمک هم برای این موضوع به یک راهکار مشترک برسید.

چه زمانی درباره حریم شخصی همسر باید از مشاور کمک گرفت؟

نیاز به داشتن فردیت و استقلال حتی پس از ازدواج یکی از نیازهای اصلی همه ما است. اما گاهی اوقات همسر شما به این موضوع توجهی ندارد. این شرایط بسیاری از مواقع باعث می‌شود که بین شما و همسرتان اختلاف ایجاد شود. در این موقعیت‌ها بسیاری از ما نمی‌دانیم که چطور باید واکنش نشان بدهیم. زیرا بسیاری از مواقع واکنش‌هایمان برای همسرمان به این معنی هستند که می‌خواهیم چیزی را از او پنهان کنیم. در چنین شرایطی بهتر است از یک مشاور خانواده برای برطرف‌کردن این مشکل کمک بگیرید. مشاورین باتوجه‌به تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند راهکارهایی را به شما و همسرتان معرفی کنند که با استفاده از آنها بسیاری از مشکلاتتان برطرف خواهد شد. برابی آشنایی با راه های جلوگیری از دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانه و خانواده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چرا تلفن همراه حریم خصوصی همسرم حساب می‌شود؟

ممکن است در تلفن همراه همسرتان چیزهایی باشد که نخواهد شما از آن‌ها باخبر شوید. برای مثال شاید همسرتان با خانواده خود راجع به یک موضوع شخصی صحبت کرده باشد. به همین خاطر شما باید به حریم شخصی همسرتان احترام بگذارید.

آیا اینکه همسرم اجازه نمی‌دهد رمز موبایلش را داشته باشم به معنی خیانت است؟

خیر؛ این موضوع همیشه هم نمی‌تواند به معنای خیانت باشد. بسیاری از مواقع همسرتان موضوعاتی در تلفن همراه خود دارد که نمی‌خواهد شما از آن‌ها اطلاع داشته باشید. بااین‌حال بهتر است راجع به احساس و خواسته خود با همسرتان صحبت کنید.





:: برچسب‌ها: حریم خصوصی همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: