برخورد با خیانت مردان
نوشته شده توسط : ذهن نو

داشتن واکنش درست و منطقی در برخورد با خیانت مردان کار بسیار دشواری است. زنان پس از اینکه از خیانت همسر خود آگاه می‌شوند، هیجانات بسیار شدیدی را تجربه می‌کنند. واکنش‌ها می‌تواند از تجربه شوک عاطفی گرفته تا پرخاشگری و اقدامات آسیب رسان متغیر باشد. در این شرایط بسیار اهمیت دارد که پیش از هرچیز بتوانید بر خود مسلط شوید و سپس برای زندگی مشترکتان تصمیم بگیرید. برخورد صحیح می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات خیانت را کاهش دهد. با آگاهی از اصول و نحوه صحیح برخورد با خیانت مردان و کمک گرفتن از روانشناس می‌توانید بهترین مسیر را در پیش بگیرید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه خیانت همسر کلیک کنید. 

 

منبع : برخورد با خیانت مردان

برخورد با خیانت مردان | پس از برملا شدن خیانت چه کار کنیم؟

خیانت می‌تواند طیف وسیعی از واکنش‌های هیجانی را در زنان برانگیزد. شما ممکن است در این شرایط احساس سردرگمی شدیدی داشته باشید و بین احساس عشق و نفرت نسبت به همسر خود دائما تغییر موضع دهید. مسلما در این موقعیت داشتن برخورد مناسب و گرفتن تصمیمات صحیح بسیار سخت خواهد بود. برای اینکه بتوانید بهترین رفتار را داشته باشید توجه به نکات زیر می‌تواند کمک کننده باشد.

بیشتر بخوانید : نشانه های خیانت مردان  

1- پیش از هر تصمیمی بر خود مسلط شوید

ممکن است پس از بر ملا شدن خیانت همسر میل شدیدی به قطع رابطه پیدا کنید. در واقع عصبانیت شدید می‌تواند شما را به اقدامات شتاب زده‌ای سوق دهد که تصمیم برای طلاق و جدایی نیز یکی از آنهاست. با این حال آنچه بیش از هر تصمیمی اهمیت دارد این است که بتوانید ابتدا بر خود مسلط شده و احساساتتان را کنترل کنید. تجربیات نشان می‌دهد بسیاری از افراد پس از آرام شدن اوضاع از اقداماتی که در لحظات اولیه انجام داده بودند پشیمان می‌شوند. پس باید به خودتان کمی فرصت دهید و برای اقدامات جدی عجله نکنید. کمک گرفتن از یک روانشناس در این شرایط به شما کمک می‌کند تا بتوانید این دوران سخت را راحت‌تر پشت سر گذاشته و زودتر هیجانات شدید را پشت سر بگذارید.

2- برخورد با خیانت مردان | از سرزنش خود دست دست بردارید

برخی زنان وقتی از خیانت همسر خود آگاه می‌شوند دائما خود را مسئول این وضعیت می‌دانند و به همین خاطر خودشان را با سرزنش‌های بی‌رحمانه آزار می‌دهند. در واقع ممکن است فکر کنید حتما به اندازه کافی خوب نبوده‌اید که همسرتان به رابطه دیگری روی آورده است. بسیار اهمیت دارد که بدانید خیانت آسیبی چند علیتی است و عوامل مختلف و گوناگونی در تعامل با یکدیگر در بروز این مشکل نقش دارند. در نتیجه شما به تنهایی مسئول این رخداد نیستید. برای ریشه یابی اینکه چه عواملی در کنار هم باعث بروز خیانت شده‌اند، باید از یک روانشناس متخصص در حیطه زوج درمانی کمک بگیرید و از سرزنش خود دست بردارید.

3- از روش گفت و گوی مستقیم کمک بگیرید

برخی افراد وقتی از خیانت همسر خود آگاه می‌شوند، نمی‌توانند به طور مستقیم در این باره صحبت کنند. آن‌ها ممکن است با نیش و کنایه و رفتارهای قهرآمیز تلاش کنند که به شوهر خود نشان دهند از خیانت او مطلع شده‌اند. این در حالی است که این رفتارها معمولا اوضاع را بدتر می‌کند. برای مثال مردان در این شرایط به شک شما پی می‌برند و تلاش می‌کنند با پنهان کاری بیشتر شواهد خیانت را از بین ببرند. به همین خاطر باید تا حد امکان بر هیجانات خود مسلط شده و به طور مستقیم با همسرتان در این باره صحبت کنید و افکار و احساساتتان را با او در میان بگذارید. 

4- برخورد با خیانت مردان | از سوال پرسیدن بیش از حد بپرهیزید

آگاهی در مرود خیانت شوهر باعث می‌شود تا حد زیادی در مورد فرد سوم کنجکاو شده و سوالات بسیاری در ذهنتان شکل بگیرد. این مسئله تا حد زیادی طبیعی است چرا که ذهن در شرایط آشفتگی پرسشگر می‌شود و شما را با حجم زیادی از سوال مواجه می‌کند. با این حال توجه داشته باشید که هرچه بیشتر سوال بپرسید آسیب بیشتری می‌بینید و ترمیم رابطه برایتان سخت‌تر خواهد شد.

5- با یک فرد مطمئن حرف بزنید

برخی از زنان ناراحتی و نگرانی‌های خود را دائما پنهان کرده و آن‌ها را با هیچ کس در میان نمی‌گذارند. این مسئله باعث می‌شود که رویدادهایی نظیر خیانت آسیب بیشتری برای آن‌ها به همراه بیاورد و هیجانات منفی تا مدت‌های طولانی در وجودشان باقی بماند. در این شرایط لازم است با یک فرد مطمئن صحبت کنید و نگرانی‌ها، ناراحتی و افکار ناخوشایند خود را با او در میان بگذارید. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که از حمایت اجتماعی بالاتری برخوردارند، راحت‌تر می‌توانند بحران‌های مختلف زندگی را پشت سر بگذارند. اگر فکر می‌کنید مطرح کردن خیانت با فرد دیگری باعث دخالت او و سایر اطرافیان در زندگیتان می‌شود، ترجیحا از یک مشاور روانشناس کمک بگیرید.

6- برخورد با خیانت مردان | فرزندان کوچک را درگیر ماجرا نکنید

خیانت والدین می‌تواند فرزندان را تا حد زیادی درگیر کرده و سلامت روان آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. بسیار اهمیت دارد که جلوی فرزندان از همسرتان بدگویی نکنید و او را با القابی نظیر بی وفا یا خیانتکار صدا نزنید. چرا که بچه‌ها والدین خود را به عنوان بزرگ‌ترین الگوی زندگی می‌شناسند و مواجه شدن با این مشکلات می‌تواند کل باورهای ذهنی آن‌ها را به هم بریزد. در نتیجه آگاهی از خیانت والدین باعث بروز احساس اضطراب شدید یا سردرگمی کودکان برای جانبداری از طرفین دعوا یعنی پدر و مادر می‌شود. برای کسب آگاهی در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

7- برای ترمیم آسیب های خیانت از یک متخصص کمک بگیرید

خیانت شوهر به هر شکلی که باشد آسیب‌های مختلفی را پدید می‌آورد و باعث تغییر ماهیت و کیفیت رابطه می‌شود. اگر قصد ادامه زندگی با همسرتان را دارید یا حتی اگر می‌خواهید از او طلاق بگیرید، باید ابتدا آسیب‌های موجود را از بین ببرید و با مشکلات روحی فراوان به زندگی ادامه ندهید. در این شرایط کمک گرفتن از زوج درمانی توسط یک روانشناس می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک نماید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

برای فراموش کردن و بخشش همسر خود بعد از خیانت چه باید کرد؟

خیانت می‌تواند آسیب‌های روانی عمیقی را در فرد خیانت دیده به وجود بیاورد که این آسیب‌ها متناسب با نوع خیانت، رفتار مرد پس از برملا شدن، کیفیت رابطه قبل از بروز مشکل و میزان تاب آوری روانی فرد آسیب دیده متفاوت خواهند بود. در نتیجه افراد به شیوه‌های مختلفی می‌توانند با این موضوع کنار بیایند. اگر با وجود حل مشکل هم چنان احساسات ناخوشایند عمیقی را در خود احساس می‌کنید، باید از یک درمانگر روانشناس برای حل مشکل خود کمک بگیرید.





:: برچسب‌ها: برخورد با خیانت مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: