ترک ب2 (b2)
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا روش‌های ترک اعتیاد به ب2 را می‌شناسید؟ داروی بوپرنورفین که به نام قرص ب2 نیز شناخته می‌شود، یک داروی مسکن است که می‌تواند باعث اعتیاد فرد شود. این قرص عوارض جسمانی و روحی شبیه به عوارض متادون، هروئین، کدئین و مورفین دارد. اما با توجه با خاصیت تسکین دهندگی و همچنین تاثیر بسیار زیاد در ترک اعتیاد، در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوریکه در کلینیک‌های ترک اعتیاد این دارو را به صورت سرپایی مانند متادون به فرد معتاد می‌دهند و جایگزین مواد مخدر داخل بدن فرد می‌شود. اما امروزه بسیاری از افراد این دارو را به صورت خودسرانه و بدون نظارت پزشک مصرف کرده و در نتیجه به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. برای ترک ب2 روش‌هایی وجود دارد که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید از اعتیاد به این ماده رهایی یابید. در ادامه مقاله به بررسی کامل راه‌های ترک تریاک می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

 

منبع : ترک ب2 (b2)

ترک اعتیاد به ب2 | در مصرف ب2 به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در صورت مصرف قرص بوپرنورفین همراه با مواد مخدر شامل هروئین، تریاک و شیره، فرد  در معرض خطرات جدی همچون تشنج و یا حتی مرگ قرار می‌گیرد. از این رو باید مصرف این دارو همیشه زیر نظر پزشک صورت بگیرد. مصرف خود سرانه قرص ب2 برای ترک اعتیاد و یا برای رهایی یافتن از درد می‌تواند منجر به اعتیاد به ب2 شود. این دارو در مواقع ترک اعتیاد به مواد مخدر به صورت قرص زیرزبانی مصرف می‌شود و باید از مصرف آن به هر شکل دیگری اجتناب کنید. یکی از توصیه‌های مهمی که به افراد مصرف کننده این دارو داده می‌شود آن است که پس از دوره درمان باقی قرص را دور بریزید تا از وسوسه شدن برای مصرف دوباره آن دور بمانید. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

علائم اعتیاد به مصرف بوپونورفین یا قرص ب2

یکی از نشانه‌های اعتیاد به قرص ب2 مصرف این دارو بدون تجویز پزشک و یا مصرف دوز بیش از حد یا در تعداد دفعاتی بیشتر از آنچه دستور پزشک بوده، می‌باشد. همچنین اگر بیمار اصرار به تجویز دوز بالاتر یا قرص بیشتر ب2 را از دکتر داشته باشد، می‌تواند از نشانه‌های اعتیاد به قرص ب2 باشد.

از آنجا که مصرف قرص ب2 بدون تجویز پزشک غیرقانونی بوده و این قرص بدون نسخه پزشک در داروخانه به شخص داده نمی‌شود، بسیاری از افرادی که به این دارو اعتیاد پیدا کرده‌اند، دارو را از بازار سیاه تهیه کرده یا به چند دکتر مختلف برای دریافت چندین نسخه از قرص ب2 مراجعه می‌کنند. همین که فرد بیش از اندازه به راه‌های تهیه قرص ب2 فکر کند یکی از علائم سوءمصرف و اعتیاد به قرص ب2 می‌باشد.

افراد مصرف کننده داروی بوپونورفین علاقه دارند تا این قرص را در هر مشکلی در منزل یا محیط کار یا مدرسه و دانشگاه مصرف نمایند. این افراد بعضی مواقع می‌خواهند که مصرف دارو را در خانه قطع کنند اما به تنهایی موفق به چنین کاری نمی‌شوند.

ترک اعتیاد به ب2 | عوارض شایع مصرف ب2 یا بوپرنورفین

مصرف قرص بوپرنورفین یا ب2 عوارضی همچون تهوع، درد معده، تب خفیف، کاهش اشتها، مشکلات تنفسی، تنفس آرام و سطحی، تورم صورت، لب، زبان و گلو، تهوع، احساس سبکی در سر، ضعف و بی حالی، ادرار تیره رنگ یا به رنگ خاک رس، یرقان (زرد شدن چشم و پوست)، گیجی، رفتار و افکار غیرمعمولی دارد.

ترک اعتیاد به بوپرنورفین یا بوپرنورفین

کنار گذاشتن مصرف داروی ب2 به نسبت آنکه فرد در چه درجه‌ای از اعتیاد قرار دارد و اینکه آیا از اعتیاد قبلی خود که برای حل آن مصرف ب2 را آغاز کرده، با موفقیت رها شده یا نه، اشکال مختلفی پیدا می‌کند. بوپرنورفین دارویی اعتیاد آور است پس ترک این دارو نیز باید زیر نظر روان پزشک متخصص انجام شود تا مقدار دوز یا تعداد زمان مصرف این قرص توسط بیمار را کنترل کرده و موثرترین و بهترین راهکارهای درمانی را با توجه به شرایط روحی، محیطی، فیزیکی و روانی او ارائه دهد.

همه برنامه‌ها برای درمان ترک قرص ب2 برای هر بیمار به طورجداگانه برنامه ریزی می‌شود واین باعث شده نگرانی‌هایی که ممکن است درفرایند ترک اعتیاد اختلال ایجاد کنند را نیز پوشش دهد. مصرف ب2 به فرد این اطمینان را می‌دهد که در زمان ترخیص از کمپ‌های ترک اعتیاد، دیگر به هیچ گونه مواد مخدری وابستگی یا شبه اعتیاد ندارد. برای بیمارانی که این دارو را به عنوان مسکن و برای مدیریت درد استفاده کرده‌اند، درمان باید راهکار بهتری را برای کنترل درد داشته باشد تا بیمار نیازی به استفاده از مخدرها نداشته باشد و دیگر دچار دردهای شدید نشود.

بیشتر بخوانید : تست اعتیاد به ب2 

روش‌های ترک اعتیاد به ب2

به طور کلی فرایند ترک اعتیاد به ب2 با روش سم زدایی صورت می‌گیرد که با نظر پزشک می‌توان آن را در خانه و یا کلینیک ترک اعتیاد انجام داد. البته توجه داشته باشید که ترک در منزل نیز به صورت خودسرانه صحیح نیست و باید در این شرایط با نظارت پزشک صورت گیرد. ترک ب2 نیز مانند سایر مواد مخدر عوارضی دارد که با شدت خفیف‌تری احساس می‌شود.

نکات مهم در ترک اعتیاد به بوپرنورفین 2

قرص ب2 در اکثر مواقع برای ترک داروی اعتیاد آور دیگری مصرف می‌شود و استفاده ناصحیح از این دارو باعث وابستگی و اعتیاد آن‌ها به قرص ب2 می‌گردد. توصیه می‌شود برای ترک این دارو خودسرانه اقدام نکنید و به پزشک متخصص مراجعه فرمایید. قبل از ترک بهتر است خود را هم از لحاظ روحی و هم جسمی برای کنار گذاشتن قرص آماده کنید. اگر این دارو را به صورت اصولی ترک نکنید ممکن است پیامدهای خطرناک و جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. به همین علت ضروری است که ترک این دارو زیر نظر پزشک انجام شود. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: ترک ب2 (b2) ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: