وفاداری به همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

از پایه‌های اساسی هر زندگی مشترکی، وفاداری به همسر و شریک زندگی است. باوجود اقدامات و تلاش‌های زیاد زوجین برای وفادار ماندن به همسر و خانواده، بازهم زنان و مردانی هستند که تعهد و پیمان وفاداری ازدواج‌شان را نادیده گرفته و آن را زیر پا می‌گذارند. این کار زمینه‌ساز بسیاری از مشاجرات خانوادگی و حتی از هم پاشیدن بنیان زندگی می‌گردد. لذا باید اقداماتی که منجر به افزایش حس وفاداری در طرف مقابل می‌گردد، به زوجین آموزش داده شود. در صورتی که در این زمینه با همسرتان دچار چالش شده‌اید، از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

 

منبع : وفاداری به همسر

علائم وفادار بودن زنان و مردان به همسر

نشانه‌هایی وجود دارد که وفاداری همسران را مشخص می‌کند. به میزانی که این علائم در فرد دیده می‌شود، می‌تواند آرامش خاطر بیشتری نسبت به متعهد بودن او داشت. ازجمله نشانه‌های وفاداری به شرح زیر است:

  • برقرار نکردن رابطه بیش‌ازحد صمیمانه با جنس مخالف
  • ابراز رضایت از رابطه جنسی با همسر و لذت‌بخش بودن آن
  • بدگویی و سرزنش نکردن همسر در مقابل دیگران
  • سعی در حل مشکلات در نظام خانواده و جلوگیری از دخالت اطرافیان
  • در میان گذاشتن رازها و مشکلات با یکدیگر
  • صداقت داشتن با همسر و عدم پنهان‌کاری با او
  • نداشتن راز مخفیانه به‌دوراز آگاهی همسر
  • اولویت دادن همسر به سایر اطرافیان

 

بیشتر بخوانید : آرامش در خانواده

 

رفتارهایی برای افزایش وفاداری به همسر

جلب‌توجه کردن برای حفظ وفاداری همسر

توجه نشان دادن و مهم بودن همسر، یکی از نشانه‌های وفاداری شخص به شریک زندگی‌اش محسوب می‌گردد. افراد اغلب برای تضمین دریافت این توجه از جانب همسر، دست به اقداماتی می‌زنند. برای مثال اکثر زنان تلاش می‌کنند با آراستگی ظاهری و آرایش توجه شوهر خود را جلب کنند. همچنین مردان سعی می‌کنند با خریدن هدیه این توجه را دریافت کنند.

باید در نظر داشت که با وجود اینکه این اقدامات در کوتاه‌مدت اثربخش هستند، اما بعد از مدتی، باعث عادت کردن زوج و معمول شدن این رفتارها می‌شود. همچنین در مورد خرید هدیه نیز باید بدانید که ممکن است بعد از مدتی همسرتان، این رفتار را نوعی باج گرفتن به‌حساب آورد. درنتیجه ممکن است این رفتار به‌مرور نتیجه عکس در حفظ توجه او را به بار آورد.

یکی از بهترین اقدامات برای حفظ توجه طولانی همسر، رفتارهای عاشقانه و خالص و ابراز صمیمانه علاقه خود در خلوت‌های زناشویی است.

قدردانی کردن

تشکر از همسر و قدردانی از او به خاطر تمام‌کارهایی که برای زندگی مشترک انجام داده است، می‌تواند در افزایش احساس وابستگی به خانواده اثر زیادی داشته باشد. این کار باعث می‌شود شخص حس کند که تلاش‌هایش دیده می‌شود. در این حالت حس آرامش و صمیمیت کرده و درنتیجه، وفاداریش به همسر و خانواده‌اش نیز بیشتر می‌گردد.

اجتناب از قهرهای طولانی‌مدت

گاهی قهر کردن در واکنش به برخی اشتباهات همسر ممکن است رخ دهد و مؤثر نیز باشد؛ اما وقتی‌که این روش تبدیل به یک عادت دائمی شود، نه‌تنها از اثربخشی‌اش کاسته می‌گردد، بلکه به رابطه بین زوجین نیز صدمه می‌زند.

در این حالت همسرتان احساس می‌کند که حمایت و پشتیبانی شما را ازدست‌داده است؛ بنابراین به‌جای اینکه مشکل حل شود، قهر کردن سبب می‌گردد که همسر فرد به اشخاص یا راه‌های دیگری برای گرفتن این حمایت روی آورد. همین امر زمینه‌ساز بسیاری از ناسازگاری‌ها و مشکلات زناشویی در آینده خواهد شد.

گوش دادن فعال

هنگامی‌که همسرتان نگران موضوعی است، سعی کنید با گوش دادن همدلانه به دل نگرانی‌هایش، قدری از استرس او بکاهید. در این حالت، همسرتان متوجه می‌شود که با وجود شدیدترین نگرانی‌ها و مشکلات باز هم می‌تواند به شما تکیه کند. همین کار به‌ظاهر ساده در افزایش احساس خوشبختی و انگیزه یافتن برای مواجهه با مشکل نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند. گوش دادن فعال و همدلانه یک مهارت است و مانند هر مهارت دیگری، نیازمند تمرین و تکرار است.

قضاوت نکردن

در هنگام رخ دادن رفتار اشتباهی از جانب همسرتان، او را قضاوت نکنید. سعی کنید خود را جای او قرار دهید و از زاویه نگاه او به مسئله گاه کنید. احتمالاً او هم از کرده خود پشیمان و ناراحت است. در چنین شرایطی بهتر است به‌جای قضاوت زودهنگام و یا حتی قضاوت نابجا، صمیمیت بین‌تان را نشان داده و کمک کنید تا اشتباه خود را رفع کند.

از وظایف همسر هر شخص، حمایت از او در شرایط و موقعیت‌های سخت و دشوار زندگی است. با قضاوت و سرزنش کردن او، جایگاه خود را در بین طبقه افراد مهم زندگی پایین نیاورید. این کار باعث ایجاد حس سرخوردگی و از بین رفتن صمیمیت بین زوجین می‌گردد.

رفتارهای زمینه‌ساز کاهش وفاداری در همسر

با بررسی زندگی زوجینی که به مشکلات جدی درزمینهٔ خانوادگی خورده‌اند، می‌توان رفتارهای زیر را ازجمله ریشه‌های بروز آسیب‌های مربوط به زندگی زناشویی در نظر گرفت. برای آشنایی با میزان اهمیت خانواده کلیک کنید.

عدم صداقت با همسر

بهترین کار این است که فضای بین زوجین شفاف و عاری از ابهام باشد. در این حالت دو طرف احساس امنیت بیشتری را تجربه کرده و به پیمان زناشویی خود پایدار می‌مانند. البته قابل‌ذکر است که در مورد ذکر برخی مسائل حساس، باید توجه کنید که آیا بیان این موضوعات باعث بدتر شدن اوضاع بین شما و همسرتان می‌گردد یا خیر.

عدم‌احترام به خانواده همسر

بخش اعظمی از شخصیت هر فرد در خانواده او شکل می‌گیرد؛ بنابراین، توهین به والدین و اعضای خانواده شخص می‌تواند نوعی توهین به ‌کل شخصیت او، آن‌هم به‌طور عمیق محسوب گردد. رفتارهای بی‌ادبانه با خانواده همسر موجب از دست دادن جایگاه خود در بین آن‌ها و نیز سرد شدن عاطفی همسرتان با شما شود.

علاوه بر این، بی‌احترامی به خانواده همسر عواقب بسیار زیاد دیگری نیز دارد که می‌توانید مقاله مربوط به بی احترامی به خانواده همسر در همین سایت ذهن نو را بخوانید. پیشنهاد می‌شود مقاله خانواده سالم را نیز بخوانید.

شک و تردیدهای افراطی

رفتارهایی همچون گشتن جیب‌های همسر، چک کردن مداوم گوشی او و تردید به بیشترگفته‌های او می‌تواند پایه‌های صمیمیت و روابط عاطفی گرم بین زوجین را بلرزاند. بهتر است به‌جای چنین اقداماتی، تلاش کنید هر چه بیشتر صمیمیت و احساسات عاشقانه بین خود و همسرتان را افزایش دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر و خانواده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: وفاداری به همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: