با شوهر بیکار چه برخوردی باید کرد
نوشته شده توسط : ذهن نو

مرد یا شوهر بیکار می‌تواند فشار روانی بسیاری را در جریان زندگی شما به وجود بیاورد. بیکاری معمولاً دو شکل مختلف دارد. بعضی از آقایان به دلیل مشکلاتی که پیش می‌آید کار خود را از دست می‌دهند؛ و تا زمان پیداکردن کار جدید که ممکن است طولانی باشد بیکار هستند. اما حالت دیگر کسانی هستند که به هر دلیلی تمایلی برای کارکردن ندارند. این افراد یا دائماً از یک کار به سراغ کار دیگری می‌روند و یا هیچ کاری را شروع نمی‌کنند. اگرچه دسته دوم آسیب‌های روانی بیشتری را برای همسرشان به همراه می‌آورند اما مشکلات دسته اول نیز کم نیستند. به همین خاطر مدیریت شرایط و یادگیری راهکارهایی برای کنار آمدن با موقعیت‌ها از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد. اگر احساس می‌کنید شرایط در حال خارج‌شدن از کنترل شماست از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

 

منبع : با شوهر بیکار چه برخوردی باید کرد

دلایل بیکاری مردان | رایح‌ترین بهانه های شوهر بیکار

همان‌طور که گفتیم بعضی از آقایان یا به‌طورکلی تمایلی ندارند به سراغ کار بروند و یا دائماً از یک کار به کار دیگر می‌روند. این شرایط بی‌ثبات می‌تواند مشکلات زیادی در زندگی مشترک شما به وجود بیاورد. برای برطرف‌کردن این مشکلات اولین قدم این است که با دلایل آن آشنا شوید. برای آشنایی با نحوه انتقاد کردن از همسر کلیک کنید.

بیماری‌های روحی

بیماری‌های روحی ظرفیت و توان فرد برای کارکردن را کاهش می‌دهند. کتاب راهنمای اختلالات روانی اصلی‌ترین نشانه تمامی اختلالات روانی را این موضوع می‌داند که بهره‌وری فرد کاهش پیدا می‌کند. به همین خاطر اگر در کنار بی‌علاقگی به کارکردن نشانه‌های دیگری مثل بی‌انگیزگی، پرخاشگری، وسواس و رفتارهایی که تکرار می‌شوند، بدبینی و یا هر رفتار مشکوک دیگری را می‌بینید بهتر است هر چه سریع‌تر راجع به این موضوع با یک روان‌شناس صحبت کنید.

شوهر بیکار و اعتیاد به مواد مخدر

معتادان به مخدر زمان زیادی را صرف پیداکردن یا استفاده از آن می‌کنند. به همین خاطر گوشه‌گیری و کاهش فعالیت‌های کاری و اجتماعی از نشانه‌های اعتیاد به مواد مخدر هستند. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که می‌توانند در کنار استفاده از مخدر زندگی طبیعی خود را هم ادامه بدهند. اما باید گفت تا زمانی که برای ترک اعتیاد اقدام جدی انجام نشده باشد بیکاری ادامه پیدا خواهد کرد.

کمال‌گرایی شغلی

بسیاری از ما به اشتباه کمال‌گرایی را ویژگی خوبی می‌دانیم؛ اما کمال‌گرایی می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. بسیاری از کسانی که کاری را شروع نمی‌کنند یا همیشه به دنبال یک کار بهتر هستند درگیر کمال‌گرایی شغلی شده‌اند. احتمالاً شما از این افراد شنیده‌اید که هر کاری را در شأن خود نمی‌دانند! این افراد از همان ابتدا به دنبال مناسب مدیریتی و درآمدهای خاص هستند. اما این طرز فکر باعث می‌شود که حتی شروع به کار نکنند.

اشتباهات تربیتی والدین

سبک تربیتی والدین در پیداکردن کار و آینده فرزندان تأثیر بسیاری دارد. فرزندانی که زحمت کشیدن و تلاش برای رسیدن به خواسته‌ها را آموزش ندیده باشند احتمالاً در پیداکردن کار نیز با مشکل مواجه می‌شوند. وابستگی بیش از حد به والدین و تأمین مالی از سوی آن‌ها نیز از جمله اشتباهات دیگر والدین است. برای آشنایی با نشانه‌های خانواده سالم کلیک کنید.

ناآگاهی از اهداف و خواسته‌ها

هنگامی که شما هدفی در زندگی نداشته باشید رفتارهایتان بیشتر شکل آزمون‌وخطا پیدا می‌کند. کسانی که دائماً از یک شغل به سراغ شغل دیگر می‌روند نیز درگیر همین شرایط هستند. این افراد به این خاطر که هدف و علاقه خود را پیدا نکرده‌اند هر شغلی را امتحان می‌کنند تا بالاخره حرفه موردعلاقه خود را پیدا کنند.

برخورد با شوهر بیکار

همدلی داشته باشید

اگر همسرتان به‌تازگی شغل خود را ازدست‌داده و به دنبال کار می‌گردد همدلی مهم‌ترین چیزی است که باید در رفتارتان رعایت کنید. در عرف کشور ما مدیریت نیازهای خانواده بر عهده مردان است. در چنین شرایطی همسر شما نگران این موضوع است که چطور قرار است شرایط را مدیریت کند. هنگامی که همسرتان این فشار روانی را تحمل می‌کند وظیفه شما این است که به او آرامش بدهید. هرگز همسرتان را تحقیر یا سرزنش نکنید. بلکه سعی کنید تا جای ممکن به او کمک کنید شغل جدیدی پیدا کند. و برای حل کردن مشکلات در کنار او باشید. برای اشنایی با نحوه صحیح رفتار با همسر کلیک کنید.

در تأمین هزینه‌ها به همسرتان کمک کنید

این روزها بسیاری از خانم‌ها شاغل هستند. یا حداقل با کمی جست‌وجو می‌توانند شغلی به دست بیاورند. این کار یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌توانید با آن به شوهر بیکار خود کمک کنید. درعین‌حال اگر به هر دلیلی امکان کارکردن برای شما وجود ندارد سعی کنید هزینه‌های زندگی را مدیریت کنید. بسیاری از کارها مثل خیاطی‌های تعمیری را می‌توانید به‌سادگی در منزل انجام دهید. شما با حذف این هزینه‌ها می‌توانید کمک بزرگی به همسرتان بکنید.

حریم خصوصی زندگی را نگه دارید

یادتان باشد یکی از اصول مهم خانواده این است که در روزهای سخت نیز باید حریم خصوصی خود را حفظ کنند. شوهر بیکار تان قطعاً فشار روانی بسیاری را تحمل می‌کند. اطلاع پیداکردن دیگران از این شرایط می‌تواند باعث سرافکندگی و خجالت همسرتان باشد. به همین خاطر تا جای ممکن این موضوع را از دیگران مخفی نگه دارید؛ مگر اینکه دلیل موجهی برای صحبت‌کردن از آن وجود داشته باشد.

برای مثال اگر آشنایان می‌توانند در پیداکردن کار به شما کمک کنند از آن‌ها کمک بخواهید. یا اگر احساس می‌کنید به حمایت و کمک دوستانتان نیاز دارید با آن‌ها صحبت کنید. اما حواستان به این موضوع باشد که قرار نیست مثل یک اتفاق عادی از بیکاری همسرتان با همه صحبت کنید.

با فرزندانتان صحبت کنید

اگر از ازدواجتان صاحب فرزند هستید در حد سنشان با آنها راجع به شرایط پیش‌آمده صحبت کنید. فرزندان شما هم عضوی از خانواده هستند. آنها باید بدانند چه اتفاقی در محیط زندگی‌شان افتاده است. از آنها بخواهید متوجه شرایط باشند و تا پیدا شدن شغل جدید با خانواده همکاری داشته باشند.

برخورد با مرد و شوهر بیکار که دنبال کار نیست

داشتن همسری که قصد کارکردن ندارد یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که با آن مواجه می‌شویم. داشتن امنیت اقتصادی از ابتدایی‌ترین نیازهای هرکدام از ما است. بدون داشتن درآمد مشخص حتی ساده‌ترین نیازهایمان را هم نمی‌توانیم تأمین کنیم. به همین خاطر باید به دنبال راه چاره جدی برای این شرایط باشید. از جمله راهکارهایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید به شرح زیر است. برای آشنایی با نحوه برخورد با مردان بی مسئولیت کلیک کنید.

با همسرتان صحبت کنید

خیلی قاطعانه و البته دوستانه راجع به احساس و خواسته خود با همسرتان صحبت کنید. از او بپرسید که به چه دلیل تلاشی برای داشتن شغل انجام نمی‌دهد. دلایل همسرتان را نیز بشنوید. سعی کنید در طول صحبت‌کردن با همسرتان به‌گونه‌ای رفتار کنید که او احساس کند شما در کنارش هستید. اگر همسرتان تصور کند شما در مقابلش ایستاده‌اید احتمالاً از این گفت‌وگو نتیجه‌ای نخواهید گرفت. سعی کنید با کمک یکدیگر راهکاری برای حل کردن این مشکل پیدا کنید.

در همسرتان احساس نیاز ایجاد کنید

بسیاری از خانم‌ها وقتی همسرشان کار نمی‌کند راه چاره را در کارکردن خودشان می‌بینند. در واقع در این شرایط جای نقش‌ها عوض می‌شود و زنان به جای مردان نقش نان‌آوری را به عهده می‌گیرند. باید گفت این کار شما باعث می‌شود خیال همسرتان راحت شده و او دیگر تلاشی برای پیداکردن کار نخواهد کرد. اگر می‌خواهید همسرتان کار کند باید احساس نیاز را در او ایجاد کنید.

تأمین هزینه برخی کارها را به همسرتان بسپارید و به‌هیچ‌عنوان از این موضوع کوتاه نیایید. احتمالاً همسرتان نیز شروع به مخالفت یا حتی قهر و دعوا خواهد کرد. مهم نیست که نتیجه چه خواهد بود. اگر شما روی این موضوع پافشاری داشته باشید او دیر یا زود مجبور خواهد شد برای تأمین مخارج فکری بکند.

به خاطر شوهر بیکار خود پول قرض نگیرید

یکی از راهکارها برای مردان بیکار و همسران آن‌ها این است که از دیگران پول قرض می‌کنند. یادتان باشد که پول‌های قرض گرفته را هم باید پس بدهید. به‌علاوه این کار آبرو و اعتبار شما را نزد دیگران خدشه‌دار می‌کند. به همین خاطر یکی از توصیه‌ها این است که تا جای ممکن از چنین کاری خودداری کنید.

برای زندگی‌تان یک تصمیم جدی بگیرید

اگر احساس می‌کنید هیچ راهکاری نمی‌تواند همسرتان را تغییر بدهد وقت آن رسیده که برای زندگی خودتان یک تصمیم جدی بگیرید. زندگی‌کردن با مردی که مسئولیت زندگی را برعهده نمی‌گیرد می‌تواند فشار روانی زیادی را به شما تحمیل کند. با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که آیا می‌خواهید تا آخر عمر این فشار روانی را به همراه داشته باشید؟

در چنین شرایطی مشاورین توصیه می‌کنند برای زندگی خود یک تصمیم جدی و مستقل از همسرتان بگیرید. ممکن است این تصمیم جدایی از همسرتان باشد یا به این نتیجه برسید که به هر دلیلی از همسرتان جدا نشوید اما وابستگی خود را نسبت به او کم کنید. به‌هرحال شما باید به یک نتیجه قطعی برسید تا فشار رونی را از روی ذهن خود بردارید.

اهمیت مشاوره در مورد شوهر بیکار

بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند که در شرایط بیکاری همسر استفاده از خدمات مشاوره یک هزینه اضافه است. اما واقعیت این است که خدمات مشاوره می‌تواند کمک بسیار مفیدی برای شما باشد. از جمله خدمات مشاوره در این شرایط عبارتند از:

یادگیری مهارت‌های ضروری

وقتی همسرتان کارش را از دست داده است طبیعتاً خانواده فشار روانی بسیاری را تجربه خواهد کرد. در این موقعیت اگر نتوانید شرایط را به‌درستی مدیریت کنید احتمالاً با مشکلات بسیاری درگیر خواهید شد. بروز اختلاف و درگیری میان اعضای خانواده یا ناتوانی در توضیح شرایط به فرزندان از جمله این مشکلات هستند. در این شرایط مشاورین راهکارهای حل مسئله و مدیریت بحران را به شما آموزش خواهند داد. پیشنهاد می‌شود که مقاله ایراد نحوه گرفتن از همسر را هم بخوانید.

بررسی دلایل بیکاری شوهر

همان‌طور که گفتیم بیکاری همسر شما می‌تواند دلایلی مثل مشکلات روحی، سوءمصرف مخدر و یا کمال‌گرایی بیش از حد داشته باشد. در چنین شرایطی مشاورین به همسر شما کمک خواهند کرد تا دلایل اصلی بیکاری را شناسایی کرده و برای ازبین‌بردن آنها به وی کمک می‌کنند.

مشاوره برای تصمیم‌گیری

اگر همسرتان حاضر نیست کار و درآمد مناسبی برای خودش پیدا کند مشاورین با بررسی شرایط زندگی شما به شما کمک خواهند کرد تا بهترین تصمیم را راجع به ادامه زندگی و همین‌طور نحوه ادامه زندگی خودتان بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسرداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور در شرایط بیکاری همسرم به او کمک کنم؟

بهترین کمک شما به همسرتان همدلی با او است. سعی کنید همواره به او امید و انگیزه بدهید که روزهای سخت خواهد گذشت و جوری صحبت نکنید که غرورش جریحه‌دار شود. به‌علاوه حفظ حریم خصوصی زندگی و همین‌طور کمک به وی در تأمین مخارج می‌تواند مفید باشد.

چرا همسرم دائماً شغلش را عوض می‌کند؟

نشناختن هدف و انگیزه و همین‌طور کمال‌گرایی بیش از حد از جمله دلایل جابه‌جایی‌های شغلی هستند.





:: برچسب‌ها: با شوهر بیکار چه برخوردی باید کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: