تاثیر خیانت بر فرزندان و راه های کاهش آن بر کودکان
نوشته شده توسط : ذهن نو

 

آیا از تاثیر خیانت بر فرزندان آگاهی دارید؟ با همه گیر شدن خیانت در دنیای امروز یکی از بزرگترین نگرانی‌ها متوجه فرزندانی است که در سنین مختلف، خیانت پدر یا مادر خود را تجربه می‌کنند. اثرات جبران ناپذیر خیانت بر روی ذهن کودکان آن قدر عمیق است که در صورت درمان نشدن تا آخر عمر با آن‌ها می‌ماند. در این بین نوجوانان نیز آسیبی مشابه و چه بسا بدتر از این قضیه می‌بینند به خصوص اگر اولین کسی باشند که به خیانت پدر یا مادرشان پی می‌برند. خوشبختانه روانشناسی نوین ثابت کرده که آگاهی در این باره می‌تواند کمک کننده باشد و راه حل‌هایی نیز وجود دارد که تاثیرات منفی را از روی ذهن فرزند خیانت دیده پاک کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل این موضوعات را بررسی کنیم.

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

تاثیر خیانت بر فرزندان

خیانت پدر یا مادر بر روی فرزندان تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم زیادی دارد. تاثیرات مستقیم مثل این که ممکن است فرزندان خیانت دیده با مشاهده جنگ و دعواها در خانواده تبدیل به افرادی پرخاشگر در زندگی فردی خود شوند و تاثیرات غیر مستقیم مثل این که خیانت والدین باعث می‌شود آن‌ها در آینده آرامش خاطر را در روابطشان تجربه نکنند یا کمتر از دیگران تجربه نمایند. اما با این همه فراموش نکنید که برای از بین بردن این تاثیرات راه‌حل‌های زیادی وجود دارد.

در مطالعه‌ای که بر روی فرزندان خیانت دیده انجام شد، نتایج به این صورت است: شصت و دو درصد کودکان از خیانت والد خود احساس شرمندگی و احساس گناه داشتند، هفتاد درصد کودکان از عدم توانایی خود در اعتماد به دیگران صحبت کردند و هشتاد و سه درصد کودکان فکر می‌کردند دیگران مدام به آن‌ها دروغ می‌گویند.
کودکان در مواجهه با خیانت ممکن است به جانب گیری از فرد خیانت کننده یا خیانت دیده و مقصر دانستن طرف دیگر بپردازند یا این که شاید از هردوی آن‌ها ناامید و متنفر شوند. برای آگاهی در زمینه خیانت به همسر کلیک کنید.

 

منبع:

تاثیر خیانت بر کودکان

تاثیر خیانت و راه های کاهش آن بر کودکان 

چگونه خیانت بر کودکان تاثیر میگذارد ؟

 

 

 

 

 

 

تاثیر خیانت بر روی کودکان

خیانت تاثیرات بسیار زیادی بر روی کودکان می‌گذارد که برخی از شایع‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 

 

تماس با مشاور

1. تاثیر خیانت بر فرزندان | احساس گناه

کودکان خود را در مرکز جهان هستی می‌بینند و فکر می‌کنند هر موضوعی به نحوی به آن‌ها مربوط می‌شود. پس در مشاده خیانت پدر یا مادر به این نتیجه اشتباه می‌رسند که آن‌ها در این عمل نقش داشته‌اند و احساس گناه و شرم در وجودشان رشد می‌کند.

2. ابراز خشم به خود

 در صورتی که جو خانواده، والد محور باشد و کودکان حق اعتراض نداشته و سرکوب شوند، احساس خشم را به نسبت به خودشان بروز می‌دهند. در این حالت نشانه‌هایی از جمله ساکت بودن، انزوا و در خود فرورفتگی، بدغذایی و بی اشتهایی عصبی دیده می‌شود. حتی ممکن است کودکان خیانت دیده به خود زنی و مازوخیسم نیز روی بیاورند.

3. ابراز خشم به دیگران

اگر جو خانواده فرزند محور باشد و کودکان حق صحبت و اعتراض داشته باشند، با پرخاشگری نسبت به خانواده و همسالانشان، شکاندن اشیای نزدیک به خود، فریاد زدن و جیغ کشیدن و رفتارهای دیگری از این قبیل نارضایتی خود را از شرایط اعلام می‌کنند.

4. تاثیر خیانت بر فرزندان | بدبینی نسبت به دیگران

 این کودکان از سنین کم در برقراری ارتباط با دیگران به مشکلات جدی بر می‌خورند و ممکن است برای سال‌های طولانی هیچ دوست نزدیک و قابل اعتمادی برای خود نداشته باشند.

از دیگر تاثیرات خیانت بر کودکان می‌توان به بی اشتهایی، بدغذایی، افت تحصیلی، بیماری‌های روان تنی، کج خلقی، ناخن جویدن، شب ادراری و کابوس‌های شبانه اشاره کرد. برای کسب اطلاعات در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

 

تاثیر خیانت بر روی نوجوانان

نوجوانان علاوه بر تاثیراتی که کودکان از خیانت می‌گیرند، دچار مسائل بیشتر و خطرناکتری نیز شوند که از آن‌ها می‌توان به روی آوردن به مواد مخدر و الکل، ترک تحصیل، روی آوردن به گروه‌های دوستی نامناسب، فرار از خانه، بیماری‌های روان رنجوری مثل افسردگی و اضطراب، ورود به رابطه‌های ناسالم برای پر کردن جای پدر یا مادر، ازدواج زود هنگام، خود زنی، خودکشی و تکرار الگوی خیانت اشاره کرد.

نوجوانان چه در خانواده‌های آسیب دیده و چه در خانواده‌های سالم به دلیل بحران بلوغ در برقراری ارتباط با خانواده خود دچار مشکل هستند پس بهترین راه سپردن این وظیفه به مشاور و روان شناس است.

 

تاثیر خیانت بر فرزندان | پنهان کردن خیانت از فرزندان

خانواده‌هایی که همه چیز را مخفی نگه می‌دارند باید بدانند که دروغ گفتن در مورد شرایط، خیانت دوم به فرزندان است. صحبت کردن از خیانت باید به شیوه‌ای صادقانه و مناسب سن کودک باشد و بهتر است حتما برای این موضوع از مشاور کمک بگیرید.
با خیانت، نقش زن و مرد در خانه از بین می‌رود یعنی مردی که خیانت کرده دیگر به فکر نیازهای خانواده‌اش نیست یا زنی که خیانت کرده دیگر عشق خود را نثار خانواده نمی‌کند. پس از لحظه‌ای که فکر و عمل خیانت شروع می‌شود بچه‌ها در آسیب هستند. از طرف دیگر آن‌ها زودتر از چیزی که فکرش را بکنید جو سرد و متشنج خانواده را درک می‌کنند پس پنهان کاری شما فقط اوضاع را خراب‌تر می‌کند.

 

راه ‌های کاهش تاثیر خیانت بر روی فرزندان

1. ابتدا به فکر خود باشید: فرزندانتان آشفتگی‌های فکر شما را درک می‌کنند پس بهتر است ابتدا سلامت روان خود را مجددا به دست آورید و راه‌هایی برای کنترل هیجانات منفی‌تان پیدا کنید. اما نباید در این مرحله انقدر زیاده روی کنید که از فرزندانتان غافل شوید.

2. توجه به فرزند: به فرزند خود محبت کنید، او را در فعالیت‌هایش همراهی کرده و با هم به تفریح بروید. این کار هم برای شما و هم برای فرزندتان خوب و مفید است.

3. بروز احساسات: به فرزندتان یاد بدهید که احساسات خودش را بروز دهد. اگر کوچکتر است با بازی درمانی و اگر بزرگتر است، نوشتن می‌تواند راه حل خوبی باشد.

4. مراجعه به مشاور کودک و یا نوجوان: پس از خیانت و مشکلات جدی خانوادگی، مراجعه به روانشناس ضروری است. چراکه مشاور به شما کمک می‌کند تا آسیب‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید. همچنین برای راحت‌تر شدن کارتان، ما مشاوره تلفنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره خیانت همسر تلفنی کلیک کنید.

 

سوالات پر تکرار

_آیا خیانت بر فرزندان کوچک هم تاثیر می‌گذارد؟

هرچه سن کمتر باشد تاثیر خیانت عمیق‌تر است. در کودکان زیر 3 سال با توجه به این که توانایی زبانی برای بیان مشکل خود ندارند، این موضوع در ناخودآگاه فرد نهادینه شده و باعث ایجاد تله‌های زندگی مثل تله ترک شدن در آن‌ها می‌شود.

_آیا می توانم با فرزندم درباره خیانت درد و دل کنم؟

هرگز این کار را نکنید چراکه ریسک بروز تاثیرات منفی در فرزنداتان را بیشتر می‌کنید.

_آیا تاثیرات سوء خیانت با گذشت زمان از بین می روند؟

خیر فقط ریشه دارتر می‌شوند و درمان آن‌ها سخت‌تر خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره _ تماس بگیرید.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

تاثیر خیانت بر کودکان

تاثیر خیانت و راه های کاهش آن بر کودکان 

چگونه خیانت بر کودکان تاثیر میگذارد ؟





:: برچسب‌ها: تاثیر خیانت بر فرزندان و راه های کاهش آن بر کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: