درمان زود انزالی
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا در مورد روش‌های درمان زود انزالی اطلاعاتی دارید؟ زود انزالی یکی از مشکلات جنسی رایج در میان زوجین است که شیوع آن در مردان بیشتر می‌باشد. این مسئله می‌تواند اعتماد به نفس افراد را کاهش داده و در نتیجه علاوه بر کاهش رضایت جنسی به بروز پیامدهای روان شناختی نیز بیانجامد. خوشبختانه امروزه روانشناسان و متخصصان در حوزه سکس‌تراپی روش‌های موثری را در درمان زود انزالی به کار می‌برند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به درمان‌های دارویی، ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و پرداختن به ترس‌ها و اضطراب‌های فرد پیرامون رابطه جنسی اشاره کرد. با آگاهی از روش‌های درمانی و کمک گرفتن از یک متخصص می‌توانید این مشکل را برطرف کرده و کیفیت رابطه خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره جنسی کلیک کنید. 

 

منبع : درمان زود انزالی

قبل از درمان زود انزالی را تشخیص باید داد

زود انزالی یکی از مشکلات جنسی نسبتا رایج است که شیوع آن در بین مردان تا حد بسیاری بیشتر از زنان است. زود انزالی به وضعیتی گفته می‌شود که فرد در یک بازه زمانی کوتاه (تقریبا کمتر از 1 دقیقه) به طور ناخواسته و قبل از اینکه شریک جنسی‌اش بتواند به سطح تحریک کافی برسد به ارضاء جنسی دست می‌یابد. در واقع در زود انزالی فرد قادر به تاخیر انداختن زمان انزال نیست.

بیشتر بخوانید : زودانزالی چیست 

بررسی‌ها نشان می‌دهند که از هر 3 مرد یکی از آن‌ها با مشکل زود انزالی دست و پنجه نرم می‌کند. این اختلال جنسی در اکثر موارد احساس ناکامی و اضطراب زیادی را برمی‌انگیزد و باعث می‌شود که فرد از ترس رخ دادن مجدد این مشکل از شروع رابطه جنسی خودداری کند. آگاهی از روش‌های درمان زود انزالی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شیوه موثری بر این مشکل غلبه کرده و عملکرد جنسی سابق خود را مجددا بازیابید.

روش های درمان زود انزالی

امروزه روش‌های درمانی مختلفی برای بهبود وضعیت زود انزالی شکل گرفته‌اند. از جمله مهم‌ترین این روش‌ها می‌توان به تکنیک‌های رفتاری، درمان‌های دارویی و کمک گرفتن از روان درمانی فردی یا زوجی اشاره کرد. متاسفانه با وجود پیشرفت علم و آسان شدن درمان اختلالات جنسی، بسیاری از افراد هنوز از آن‌ها آگاهی چندانی ندارند و برای حل مشکلات خود به راه حل‌های ناسالمی نظیر استفاده از مواد مخدر و داروهای تایید نشده روی می‌آورند. با آگاهی از روش‌های نوین برای بهبود زود انزالی می‌توانید به پیشگیری از بروز مشکلات بزرگ‌تر نظیر اعتیاد در خود یا همسرتان کمک کنید و در عین حال رضایت زناشویی خود را ارتقا ببخشید. مشاوره جنسی تلفنی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

کمک گرفتن از روان درمانی فردی یا زوجی برای درمان زود انزالی 

شرکت در جلسات روان درمانی که به صورت انفرادی یا با مشارکت هردوی زوجین برگزار می‌شود، به شما کمک می‌کند تا بتوانید ریشه‌های روانی مشکل خود را دریابید و ببینید در ارتباط بین فردی با همسرتان چه عواملی منجر به تشدید وضعیت شما می‌شوند. برای مثال کمبود عزت نفس، گرفتن بازخوردهای منفی و مواجه شدن با واکنش‌هایی نظیر سرزنش و تحقیر می‌تواند روزبه روز عملکرد جنسی شما را ضعیف‌تر کند و باعث شود که نتوانید یک رابطه جنسی رضایت بخش داشته باشید. روانشناس در جلسات مشاوره تمامی این موارد را بررسی کرده و به ارائه راهکارهایی برای درمان آن‌ها خواهد پرداخت.

تکنیک های رفتاری برای درمان زود انزالی

استفاده از برخی تمرین‌های رفتاری به شما کمک می‌کند تا بتوانید کنترل بیشتری بر زمان انزال خود داشته باشید و بتوانید آن را به تاخیر بیاندازید. در ادامه به چند تکنیک موثر در این زمینه اشاره کرده‌ایم.

1- به تاخیر انداختن دخول از طریق معاشقه طولانی

یکی از روش‌های بسیار موثر در بهبود مشکل زود انزالی این است که سریعا به دنبال انجام عمل اینترکورس یا همان دخول نروید. به جای این کار تلاش کنید فرایند معاشقه با همسرتان را طولانی‌تر کرده و از این زمان برای آماده کردن بیشتر خود استفاده نمایید.

2- استفاده از تکنیک مسترز و جانسون

تکنیک مسترز و جانسون یکی از روش های درمان زود انزالی است که به شما کمک می‌کند زمان انزال را به شیوه بهتری مدیریت نمایید و بر این فرایند کنترل داشته باشید. برای رسیدن به این امر باید در زمان دخول، درست زمانی که احساس می‌کنید ممکن است هر لحظه انزال اتفاق بیافتد، آلت تناسلی را از واژن خارج کرده، کلاهک آن را اندکی فشار داده و بعد از اندکی توقف مجددا فرایند دخول را از سر بگیرید.

بیشتر بخوانید : تکنیک مسترز و جانسون 

3- انجام ورزش های تقویت کننده عضلات تحتانی

برای درمان زود انزالی انجام برخی تکنیک‌های حرکتی نیز می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. برای مثال تمرینات کگل با تقویت عضلات لگن باعث می‌شوند که در طول رابطه کنترل بیشتری بر فرایند انزال داشته باشید. در همین راستا حرکات ورزشی دیگری نظیر شنای سوئدی نیز می‌تواند به تقویت عضلات و بهبود عملکرد جنسی کمک نماید.

بیشتر بخوانید : تمرینات کگل 

روش های دارویی برای درمان زود انزالی

بسیاری از افراد برای مشکل زود انزالی خود به دنبال روش‌های دارویی می‌گردند. در این زمینه داروهای مختلفی وجود دارد. با این حال در نظر داشته باشید که هیچ کدام آن‌ها درمان قطعی و نهایی نیستند و اغلب تاثیراتشان تا زمانی ادامه دارد که شما آن دارو را مصرف نمایید. در نتیجه اگر این روش‌ها را انتخاب کرده‌اید، باید از درمان‌های بلند مدت که توسط روانشناسان و متخصصان در حوزه سکس تراپی ارائه می‌شود نیز کمک بگیرید. در ادامه به مهم‌ترین درمان‌های دارویی برای زود انزالی اشاره کرده‌ایم.

توجه داشته باشید که هرگز برای رفع مشکل خود از داروهای غیر مجاز استفاده نکنید. در بسیاری از موارد افراد سودجو برای رفع مشکلات جنسی داروهای مخدر و اعتیاد آور را به دیگران پیشنهاد می‌دهند. این مواد در کوتاه مدت عملکرد جنسی شما را بهبود می‌بخشند اما در دراز مدت مشکلات شما را تشدید کرده و همچنین وابستگی جسمانی و روانی را نیز به همراه می‌آورند.

1- بی حس کننده های موضعی

کرم‌ها و اسپری‌هایی که حاوی موادی نظیر لیدوکائین، بنزوکائین و پریلوکائین هستند گاهی اوقات برای درمان زود انزالی استفاده می‌شوند. برای مثال این اسپری‌ها که با نام اسپری تاخیری شناخته می‌شوند، 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی به آلت تناسلی زده می‌شوند. این مواد با بی حس کردن آلت به تاخیر انزال کمک می‌کنند. با این حال استفاده از این مواد در دراز مدت حساسیت جنسی را کاهش داده و باعث می‌شود که نتوانید لذت دلخواه را از رابطه زناشویی به دست آورید.

2- قرص های خوراکی

داروهای زیادی وجود دارند که انزال را به تاخیر می‌اندازند اما هیچ یک از آن‌ها به طور رسمی برای درمان زود انزالی تاییدیه سازمان جهانی غذا و دارو را به دست نیاورده‌اند. با این حال برخی از گروه‌های دارویی به طور گسترده‌ای به منظور درمان زود انزالی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به ضد افسردگی‌ها، مسکن‌ها، مهارکننده‌های فسفودیاستراز-5 اشاره کرد.

قرص های خوراکی برای درمان زود انزالی

داروهایی که برای درمان زود انزالی استفاده می‌شوند به شرح زیر هستند:

1- قرص های ضد افسردگی

یکی از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی به تاخیر انداختن ارگاسم است. از همین رو در برخی موارد از آن‌ها برای درمان مشکل زود انزالی نیز استفاده می‌شود. از جمله رایج‌ترین داروهای ضد افسردگی که در این مورد تجویز می‌شوند می‌توان به فلوکستین، سرترالین و پاروکستین اشاره کرد. از این میان بررسی‌ها نشان داده که داروی پاروکستین می‌تواند بیش از سایرین اثر گذار باشد.

نکته حائز اهمیت اینجاست که داروهای ضد افسردگی به محض آغاز درمان اثر خود را نشان نمی‌دهند بلکه برای مشاهده بهبودی خود لازم است چیزی حدود 2 تا 3 هفته انتظار بکشید. هم چنین این احتمال وجود دارد که در پی مصرف این قرص‌ها عوارض جانبی خاصی نظیر حالت تهوع، تعریق زیاد، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی را نیز تجربه کنید. اگر شدت این عوارض زیاد باشد، لازم است که در مورد نحوه ادامه یا قطع دارو با پزشک خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص تاخیری 

2- مسکن ها

یکی از عوارض داروهای مسکن ایجاد تاخیر در انزال است. با این حال از آنجایی که مسکن‌ها دارای مواد افیونی یا همان مخدر هستند، استفاده از آن‌ها باید تا حد بسیاری محدود شود. چرا که می‌توانند منجر به شکل گیری اعتیاد در فرد مصرف کننده گردند. متاسفانه امروزه برخی افراد به طور سرخود از داروی ترامادول که نوعی مسکن قوی است برای درمان زود انزالی خود استفاده می‌کنند. باید بدانید که این دارو اعتیاد آور است و با داروهای دیگری نظیر ضد افسردگی‌ها تداخلات جدی دارد.

3- مهارکننده های فسفودیازاستراز 

داروهای مهارکننده‌های فسفودیازاستراز-5 مواردی نظیر سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس) یا واردنافیل (لویترا، استاکسین) را در بر می‌گیرند. این داروها اغلب برای درمان اختلال نعوظ به کار می‌روند اما در برخی موارد می‌توانند به به بهبود مشکل انزال زودرس نیز کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا درست است که شیره تریاک می‌تواند مشکل انزال را درمان کند؟

مواد مخدر افیونی از جمله تریاک و شیره آن در اوایل مصرف ممکن است به بهبود عملکرد جنسی شما کمک کنند. اما این مواد اعتیاد آور هستند و شما را مجبور می‌کنند حتی زمانی که مشکل جنسی ندارید هم به مصرف خود ادامه دهید. همچنین جدا از اعتیادآوری؛ این مواد تنها در کوتاه مدت تاثیر مثبت دارند اما در بلند مدت منجر به کاهش میل جنسی و شدت یافتن مشکلاتی نظیر زود انزالی می‌شوند.





:: برچسب‌ها: درمان زود انزالی ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: