تعبیر خواب لاغر شدن خود یا دیگران
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب لاغر شدن زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

منبع : تعبیر خواب لاغر شدن خود یا دیگران

 

تعبیر خواب لاغر شدن از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از لاغر شدن در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر لاغر شدن را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب لاغر شدن از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از معبران باستانی بزرگ می‌باشد که می‌فرماید: اگر در خواب ببینید که بسیار لاغر و ضعیف شده‌اید؛ معنی خواب شما این است که در عالم بیداری دچار فقر، تنگ دستی، درماندگی و ناتوانی در کارهایتان می‌شوید.

در صورتی‌که در خواب گروهی از اموات خود را ببینید که بسیار لاغر و نحیف شده‌اند، به طور ناخواسته و یا با علم، دچار گرفتاری می‌شوید. دیدن لاغر شدن دوستان نزدیک و صمیمی درخواب به معنای رسیدن به ثروت زیاد تعبیر می‌شود.

اگر در خواب خود مردم شهری را ببینید که همگی لاغر و ناتوان هستند؛ یعنی فقر، تنگ دستی، بحران مالی، ظلم و ستم زیاد خواهد شد.

محمدبن‌سیرین برای لاغر شدن هر کدام از اعضای بدن تعابیر متعددی ارائه کرده است. در ادامه به تعبیر خواب لاغر شدن هر کدام از اعضای بدن از دیدگاه این معبر باستانی اشاره کرده‌ایم :

  • لاغر شدن سر: تنزل مقام و مرتبه و یا گرفتار شدن در ضرر و زیان
  • لاغر شدن گردن: قبول کردن امانت از شخص دیگری و رفتن زیربار مسئولیت
  • لاغر شدن کمروشانه: ناخوش احوال شدن همسر (لاغر شدن کمر به اندازه‌ای که انگار شکسته است، به عدم بردباری و متانت بیننده خواب اشاره دارد.)
  • لاغری شدن ساعد و مچ: ضعیف شدن جسمی و روحی فرزنددختر بیننده‌خواب
  • لاغر شدن بازو و کتف: خیر ندیدن از سوی اطرافیان به خصوص از جانب برادر و فرزندان
  • لاغر شدن لگن و باسن: از دست دادن سلامتی و شادابی فرزند
  • لاغر و ضعیف شدن چشم: از دست دادن فرزند دختر و یا همسر
  • لاغر و ضعیف شدن بینی: نزول مرتبه وشان
  • لاغر و ضعیف شدن دهان و دندان: به مشکل خوردن در رزق‌و‌روزی
  • لاغر شدن سینه: دور شدن از دست و دلبازی و همینطور بزرگواری
  • ضعیف شدن قلب: عدم تفکر و دور اندیشی
  • لاغر شدن شکم: نداشتن پشتیبان

تعبیر خواب لاغر شدن از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید : اگر در خواب ببینی که کمر و شانه‌هایت لاغر شده است؛ این خواب به این معناست که شما در بیداری مسئولیت کاری را بر عهده گرفته‌اید اما امانت‌دار خوبی نیستید و نمی‌توانید آن مسئولیت را انجام دهید.

در صورتی که در خواب ببینید که تمام قسمت‌های بدن‌تان لاغر شده است و احساس ضعف دارید، شما دچار فقر و تنگ دستی می‌شوید. ابراهیم کرمانی در تعبیری دیگر برای این خواب می‎گوید: احتمال دارد شما رازی را در دل داشته باشید که بر همگان فاش می‌شود.

اگر در خواب ببینید که ران پای شما لاغر شده است، بستگان و یا اطرافیان نزدیک‌تان دچار مشکل جسمی و یا روانی می‌شوند. ضعیف شدن چشم‌ها و یا عدم تقارن میان آن‌ها اشاره به عدم ثبات شخصیتی بیننده خواب دارد و یا به معنای این است که او فردی دو بهم زن است. همینطور لاغر شدن پهلوهای‌تان در خواب، نمادی از غم و اندوه می‌باشد.

در صورتی که در خواب ببینید که شکم معشوق و یا همسرتان لاغر شده است به این معنی است که شما مورد بی‌وفایی او قرار می‌گیرید و رابطه‌تان در خطر است. اگر ببینید که شکم خودتان لاغر شده است یعنی مورد عزت و احترام قرار خواهید گرفت.

اگر در خواب ببینید که خودتان و یا یکی از اطرافیان‌تان شکم بسیار بزرگی دارد اما به یکباره و ناگهان لاغر و خالی می‌شود؛ این خواب شما به این معنی است که ممکن است الان در حال خوشی و خنده باشید اما آن‌ها زودگذر هستند و شرایط‌تان رو به تغییرات منفی قرار دارد.

تعبیر خواب لاغر شدن از نظر دانیال نبی (ع)

اگر در خواب ببینید که بازوها و شانه‌های‌تان لاغر شده است و شما در این قسمت احساس ضعف و ناتوانی دارید؛ این خواب به این معنی است که در حق الناس کوتاهی کرده‌اید و حق کسانی که باید را ادا ننموده‌اید.

تعبیرخواب لاغرشدن از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی از دیگر معبران باستانی است که می‌گوید: اگر شما در واقعیت چاق و تپل هستید اما در خواب خود را لاغر و نحیف می‌بینید، خواب‌تان به این معنی است که شما در مورد سلامتی و وضعیت کنونی خود نگرانید.

این معبر اضافه می‌کند اگر فقط بازوهای خود را در خواب لاغر ببینید، بهتر است به حمایت دیگران دلخوش نکنید چراکه از سوی اطرافیان به خصوص برادر و یا فرزندتان کمکی به شما نخواهد شد.

اگر در خواب ببینید که بازوی چپ‌تان چاق است اما بازوی راست شما لاغر می‌باشد، خواب شما به این معنی است که در آینده صاحب یک فرزند نیکو می‌شوید. در تعبیری دیگر این خواب اشاره به برادری دارد که برای بیننده خواب سبب ایجاد دردسر و مشکل می‌شود.

تعبیر خواب لاغر شدن از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب لاغر شدن ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب لاغر شدن به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است لاغر شدن در خواب نمادی از عدم وجود قدرت و هماهنگی در شخصیت و زندگی بیننده خواب است.

اگر در خواب ببینید که لاغر و باریک شده‌اید، تعبیر خواب‌تان این است که شما توانایی مراقبت و حفاظت از خودتان را ندارید. شما حتی نمی‌توانید بر روی حرف‌های خود بایستید و با شجاعت به اهداف خود برسید.

در تعبیر دیگری از یونگ دیدن خواب لاغر شدن، اشاره به منعطف بودن و زرنگی بیننده خواب دارد. در واقع فردی که چنین خوابی را می‌بیند می‌تواند در شرایط مختلف به سازگاری برسد.

تعبیرخواب لاغرشدن به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون می‌گوید : اگر در خواب دیدید که لاغر و نحیف شده‌اید، بدانید که در بیداری به اهداف و خواسته‌های قلبی خود می‌رسید. اما اگر لاغری شما به اندازه‌ای بود که همانند یک مریض شده بودید؛ باید خود را برای مشکلات مختلف در زندگی آماده کنید.

دیدن یک زن لاغر در خواب به معنای رسیدن به موقعیت‌های عالی و جدید در زمینه عاطفی در زندگی می‌باشد. همینطور مرد لاغر اندام در خواب نشان دهنده آرزوهای قدیمی است که برآورده می‌شود.

تعبیرخواب لاغرشدن بر اساس کتاب سرزمین رویاها

در کتاب سرزمین رویاها آمده است که اگر خودتان را در خواب بسیار لاغر و نحیف ببینید، یعنی در بیداری به پول و ثروت فراوانی می‌رسید.

در صورتی که خانم هستید و در واقعیت لاغر نیستید اما در خواب ببینید که بسیار لاغر شده‌اید، خواب شما به این معنی است که معشوق خود را از دست می‌دهید و به همین دلیل بسیار اندوهگین خواهید شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: تعبیر خواب لاغر شدن خود یا دیگران ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: