سوالات بارداری رایجی که حتما باید جوابش را بدانید
نوشته شده توسط : ذهن نو

سوالات بارداری مربوط قبل و بعد از آن و در مورد ماه‌های مختلف برای هر خانمی ممکن است پیش بیاید. پاسخ به این سوالات خیلی اوقات باعث رفع ابهامات و در مواردی منجر به پیشگیری و اقدامی به موقع می‌شود. بنابراین کسب اطلاعات لازم و پرسش برای فرزندآوری ضروری است. از آنجا که بسیاری از این سوالات یکسان است، در ادامه به رایج‌ترین و مهم ترین سوالات مربوط به بارداری پرداخته‌ایم. در صورتی که پاسخ سوالاتتان را پیدا نکردید، حتما برای دریافت مشاوره بارداری کلیک کنید.

منبع: سوالات بارداری رایجی که حتما باید جوابش را بدانید

سوالات رایج درباره بارداری

با توجه به سوالاتی که زنان باردار و زوجین پیرامون بارداری از مشاوران کلینیک نی نی مایند می‌پرسند، در ادامه با توجه به نظر متخصصان پاسخ تعدادی از رایج‌ترین و پرتکرارترین سوالات درباره بارداری را برای‌تان آورده‌ایم. برای آشنایی با دوران بارداری کلیک کنید.

1. اقدامات لازم قبل از بارداری شامل چه مواردی است؟

توصیه متخصصان این است که تمامی زنان قبل از اقدام به بارداری، ابتدا از سلامت جسمی و ذهنی خود اطمینان حاصل کنند تا بتوانند پس از بارداری فرزند سالمی به دنیا آورند. در ادامه به مهم‌ترین اقدامات قبل از بارداری اشاره کرده‌ایم:

  • مراجعه به پزشک و انجام چکاپ‌های عمومی
  • دریافت مشاوره ژنتیک
  • انجام آزمون‌های غربالگری و دریافت واکسن‌های مورد نیاز
  • محدود کردن و یا ترک کامل مصرف سیگار و الکل
  • مراقبت‌های روانی برای جلوگیری از اختلالات روحی همچون افسردگی با مراجعه به روانشناس
  • مصرف ویتامین‌های پیش از بارداری
  • عدم استفاده از داروهای ضد بارداری
  • و …

2. آیا بارداری بدون داشتن دخول نیز انجام می‌شود؟

یکی از نگرانی‌هایی که برای زوجین وجود دارد، بارداری ناخواسته می‌باشد که به همین دلیل روی به روش‌هایی به جز دخول می‌آورند تا به ارضای جنسی برسند.

پاسخ به این سوال وابسته به این است که انزال مرد در کجا صورت می‌گیرد. اگر انزال در نزدیکی ورودی واژن انجام شود به طوری که مایع منی وارد واژن شود، بارداری رخ می‌دهد. اما در حالت کلی باید بگوییم که احتمال بارداری بدون دخول کم است.

3.چرا زنان باردار در طول مدت حاملی ویار دارند؟

ویار داشتن و یا تمایل به خوردن خوراکی‌های مختلف در طول دوران حاملگی تا حد زیادی وابسته به کمبودهای موجود در بدن مادر است.

برخی از مادران باردار طی این دوران تمایل دارند، خاک و یا گچ بخورند که می‌تواند نشان دهنده کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن آن‌ها باشد. بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا از سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در بدن‌تان مطلع گردید.

4. سوالات درباره دیابت بارداری

برخی از زنان طی دوران بارداری دچار دیابت می‌شوند که در صورت کنترل شدن، مادر می‌تواند نوزاد خود را به سلامت به دنیا بیاورد.

اگر مادران باردار دیابت دوران بارداری را جدی نگیرند و درمان‌های لازم را دریافت نکنند، ممکن است دچار عوارض جبران ناپذیر آن شوند. از جمله عوارض دیابت بارداری برای جنین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقــط جنین
  • زایمــان زودرس
  • دچار شدن جنین به عفونت

5. عوامل موثر در افسردگی دوران بارداری و پس از آن چه می‌باشد؟

از مهم‌ترین عواملی که در ایجاد افسردگی دوران بارداری و پس از زایمان تاثیرگذار است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن کم مادر
  • افسردگی قبل از زایمان
  • استعمال دخانیات
  • مصرف مواد مخدر
  • زایمان قبل از موعد
  • مشکلات خانوادگی

6.حرکات جنین طی دوران بارداری از چه زمانی آغاز می‌گردد؟

جنین پس از هفته هشتم بارداری در رحم مادر حرکت می‌کند اما مادر نمی‌تواند آن را احساس کند. با ورود به هفته شانزدهم بارداری، حرکات جنین برای مادر قابل لمس می‌شود. دلیل این موضوع این است که با گذشت زمان و ورود به هفته شانزدهم استخوان‌های جنین محکم می‌شوند و می‌تواند ضربات محکم‌تری را به شکم مادر وارد کند.

7. سوالات بارداری | پاره شدن کیسه آب به چه دلیلی رخ می‌دهد؟

پاره شدن کیسه آب در اواخر دوران بارداری طبیعی است و نشان دهنده نزدیک بودن زمان زایمان می‌باشد. در صورتی که این اتفاق زودتر از موعد تعیین شده اتفاق بیافتد، برای مادر و کودک خیلی خطرناک است و می‌تواند زمینه ساز بروز عفونت شود.

8.دلیل بروز مشکلاتی همچون سوزش معده و تنگی نفس در اواخر دوران بارداری چه می باشد؟

از تغییرات بدن مادر طی دوران بارداری، سوزش معده و تنگی نفس می‌باشد. دلیل این موضوع این است که با گذشت زمان جنین بزرگ‌تر می‌شود و وزن می‌گیرد و در نتیجه به معده و قفسه سینه مادر فشار بیشتری را وارد می‌کند.

همین موضوع سبب می‌شود که مادران باردار از اواخر دوره بارداری احساس سوزش معده و یا تنگی نفس داشته باشند.

9. سوالات در مورد موانع ورزش کردن در دوران بارداری

ورزش کردن در دوران بارداری نه تنها مانعی ندارد، بلکه دارای فواید بسیاری نیز می‌باشد. انجام ورزش‌های مناسب دوران بارداری مادر را از خطر ابتلا به زایمان زودرس و دیگر بیماری‌های دوران بارداری دور نگه می‌دارد و همین‌طور از بروز مشکلات دوران بارداری همچون دیابت و فشار خون جلوگیری می‌کند.

لازم است اشاره کنیم که زنان باردار باید ورزش‌های متناسب با بارداری را انجام دهند و از انجام ورزش‌هایی همچون کاراته، جودو، اسب سواری، کوهنوردی و … اجتناب نمایند.

10. سوالات درباره مضرات سیگار کشیدن در دوران بارداری

یکی از مراقبت‌های دوران بارداری اجتناب از استعمال سیگار و سایر دخانیات است؛ به همین دلیل بانوان باردار و سیگاری باید سعی کنند مصرف سیگار را ترک کنند.

سیگار کشیدن طی دوران بارداری دارای عوارض زیادی برای مادر و جنین است و می‌تواند منجر به زایمان زودرس، سقط جنین، مرده زایی، کم وزنی نوزاد و … شود.

11.آیا در طول دوران بارداری، مادر باید اسید فولیک مصرف کند؟

اسید فولیک و یا ویتامین B9  از جمله ویتامین‌های لازم و ضروری برای بدن مادر باردار می‌باشد چراکه جنین برای رشد و نمو به آن نیاز دارد.

مادران باردار می‌توانند علاوه بر مصرف مکمل‌های اسید فولیک از منابع حاوی این ویتامین نیز استفاده کنند.

12.آیا استفاده از موبایل در دوران بارداری، خطراتی را به دنبال دارد؟

موبایل و یا هر کدام از وسیله‌های الکترونیکی تشعشاتی را از خود ساطع می‌کنند که می‌تواند در طول دوران بارداری، تاثیرات منفی بر روی جنین داشته باشد. براساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، استفاده مداوم از تلفن همراه در طول دوران حاملگی میزان ابتلا به بیش فعالی و یا اختلال نقص توجه در کودکان را افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

زوجینی که تصمیم به بارداری و بچه‌دار شدن دارند، باید در نظر داشته باشند که از شرایط اصلی باردار شدن و به دنیا آوردن یک فرزند سالم برخورداری از سلامت جسمی و روانی می‌باشد.

با این حال بسیاری از زنان سلامت جسمانی را در الویت قرار می‌دهند و از رسیدگی به سلامت روانی خود غافل هستند. زندگی‌های امروزی سبب شده که افراد استرس و اضطراب بیشتری را متحمل شوند که این موضوع می‌تواند در باروری تاثیر بگذارد و کیفیت دوران بارداری و رشد جنین را کاهش دهد. پیشنهاد می‌شود مقاله نقش و ارتباط پدر با جنین را نیز بخوانید.

توصیه ما به شما این است که اگر در دوران بارداری متحمل استرس و اضطراب‌های بسیاری هستید، از برخی تکنیک‌های آرام سازی استفاده کنید و از میزان استرس خود کم کنید تا بتوانید به آرامش برسید. در این مسیر می‌توانید از مشاوران مجرب کلینیک تخصصی نی نی مایند نیز استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

منبع: سوالات بارداری رایجی که حتما باید جوابش را بدانید





:: برچسب‌ها: سوالات بارداری رایجی که حتما باید جوابش را بدانید ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: