قهر با پدر و مادر
نوشته شده توسط : ذهن نو

قهر با پدر و مادر ممکن است در زندگی هرکدام از ما پیش بیاید. بروز اختلاف و ناراحتی میان اعضای یک خانواده کاملاً طبیعی است. بااین‌حال همه ما این را می‌دانیم که قهر کردن‌ها نباید بیش از حد طولانی شوند. به‌خصوص وقتی با پدر و مادرمان دچار اختلاف می‌شویم احساس ناراحتی بیشتری را تجربه خواهیم کرد. پدر و مادر یکی از عزیزترین داشته‌های هرکدام از ما هستند. به همین خاطر اختلاف با آن‌ها احتمالاً شما را درگیر عذاب وجدان خواهد کرد. اما گاهی مشکلات و اختلاف‌نظرها آن‌قدر زیاد می‌شوند که انگار راهی به جز قهر باقی نمی‌ماند. در چنین شرایطی باید راه‌های برخورد صحیح با خانواده و حل مشکلات را به‌خوبی بلد باشید. در غیر این صورت ادامه پیداکردن قهر و اختلاف می‌تواند مشکلات بیشتری به همراه داشته باشد.

اگر احساس می‌کنید قهر با والدین‌تان طولانی شده یا برای تغییر شرایط کاری از دست‌تان برنمی‌آید بهتر است از مشاوره خانواده برای حل کردن مشکلات کمک بگیرید.

منبع: قهر با پدر و مادر

آسیب های قهر با پدر و مادر

روان‌شناسان خانواده معتقدند به‌طورکلی قهر و اختلاف در محیط خانواده می‌تواند مشکلات بسیاری را به دنبال داشته باشد. از جمله این آسیب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به‌هم‌ریختن شرایط روحی

وقتی با پدر یا مادرتان دچار اختلاف می‌شوید اولین چیزی که تجربه خواهید کرد ازبین‌رفتن آرامش روانی خودتان است. در این شرایط همه ما احساس ناراحتی و عذاب وجدان می‌کنیم. این موضوع می‌تواند تا حد زیادی شرایط روحی شما را به هم بریزد. احتمالاً خودتان را بر سر یک دوراهی می‌بینید. از یک سو از دست پدر و مادرتان عصبانی هستید و دل‌تان نمی‌خواهد از موضع خودتان کوتاه بیایید؛ از سوی دیگر قهر و اختلاف با آن‌ها نیز موجب ناراحتی‌تان می‌شود. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود به‌جای قهر کردن سعی کنید مشکلات خود را به روشی دیگر حل کنید.

حل نشدن مشکلات

یک واقعیت این است که قهر کردن هرگز چیزی را حل نمی‌کند. وقتی با پدر و مادرتان قهر هستید در واقع تنها صورت مسئله را پاک کرده‌اید. در چنین شرایطی مشکل شما سر جای خودش باقی می‌ماند. پس همان‌طور که گفتیم بهتر است به‌جای قهر کردن به دنبال راهکار مناسبی برای حل کردن اختلافات خود باشید. برای آشنایی با روش های آشتی با پدر و مادر کلیک کنید.

آثار منفی تربیتی

پیامدهای قهر شما با پدر و مادرتان تنها به خود شما محدود نمی‌شود. این اختلاف‌ها همه اعضای خانواده را درگیر خود خواهد کرد. در چنین شرایطی معمولاً دیگران و به‌خصوص فرزندان‌تان این رفتار را از شما یاد خواهند گرفت. این شرایط باعث می‌شود دیر یا زود این رفتار را از آن‌ها نیز ببینید.

راهکارهای جایگزین قهر با پدر و مادر

فضای خانه را آرام نگه دارید

اولین و مهم‌ترین راهکار جایگزین به‌جای قهر این است که به‌طورکلی از اتفاق افتادن آن پیشگیری کنید. معمولاً قبل از اینکه رابطه شما به سمت اختلاف و قهر برود فضای خانه تا حدودی به‌هم‌ریخته می‌شود. کاری که شما باید انجام بدهید این است که این فضای به‌هم‌ریخته را مدیریت کنید. برای مثال وقتی می‌بینید یک بحث به سمت دعوا و قهر حرکت می‌کند بهتر است آرامش خودتان را حفظ کنید. اگر احساس می‌کنید این کار برای‌تان سخت است از آن‌ها بخواهید که ادامه بحث را برای زمان دیگری بگذارند و سراغ کارهایی بروید که به شما آرامش می‌دهند. ادامه صحبت‌ها را برای زمانی بگذارید که شرایط روحی شما و سایر اعضای خانواده کمی آرام‌تر شده باشد. برای جلوگیری از دعوا با پدر و مادر کلیک کنید.

با پدر و مادرتان صحبت کنید

همان‌طور که گفتیم قهر کردن چیزی را بین شما حل نخواهد کرد. به همین خاطر بهتر است به‌جای آن به دنبال راهی باشید که می‌تواند مشکلات شما را برطرف کند. بهترین راهکاری که همه مشاورین در این شرایط توصیه می‌کنند این است که با پدر و مادر خود صحبت کنید. سعی کنید در یک فضای آرام و دوستانه آن‌ها را به صحبت کردن دعوت کنید. سپس احساس و خواسته خودتان را مطرح کنید. از آن‌ها نیز بخواهید که خواسته‌های خودشان را مطرح کنند و با کمک یکدیگر برای مشکلی که پیش آمده راهکاری پیدا کنید.

قهر با پدر و مادر و اهمیت مشاوره

همان‌طور که گفتیم اختلاف میان اعضای خانواده موضوعی بسیار طبیعی است. این شرایط حداقل یک‌بار در هر خانواده‌ای پیش آمده است. بااین‌حال گاهی اوقات قهر با پدر و مادر طولانی می‌شود و شما احساس می‌کنید راهی برای حل کردن مشکل پیش آمده پیدا نمی‌کنید. یا شاید احساس کنید قهرهای شما و پدر و مادرتان بیش از آنچه که باید اتفاق می‌افتد. در این شرایط بهترین راهکار این است که برای حل کردن مشکلات از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین خانواده در این شرایط به شما کمک خواهند کرد تا اختلافات خود را از راه صحیح حل کنید. برای آشنایی با راه های حل اختلاف با پدر و مادر کلیک کنید.

بسیاری از مواقع قهر با پدر و مادر به این خاطر است که دو طرف احساس می‌کنند زبان یکدیگر را نمی‌فهمند. در این شرایط روان‌شناس به شما کمک خواهد کرد تا مهارت‌های صحبت‌کردن و حل مسئله را یاد بگیرید. با یادگرفتن این مهارت‌ها شما می‌توانید همیشه اختلاف‌نظرهایتان را از راه بهتری حل کنید. این وضعیت باعث می‌شود که قهر و اختلاف در خانواده شما کمتر بشود.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور در یک اختلاف از قهر کردن با پدر و مادرم جلوگیری کنم؟

بهتر است زمانی که احساس می‌کنید بحث شما به سمت اختلاف حرکت می‌کند از ادامه دادن خودداری کنید و ادامه صحبت‌هایتان را برای زمانی بگذارید که شرایط عصبی همه شما آرام‌تر شده باشد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: قهر با پدر و مادر





:: برچسب‌ها: قهر با پدر و مادر ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: