کودکان برونگرا چطور رفتار می کنند؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا می‌دانستید کودکان برونگرا از همان کودکی خصوصیات شخصیتی متفاوتی دارند. کودکان از سنین خیلی پایین نشانه هایی از شخصیت درونگرا یا برونگرا را از خود نشان می‌دهند. اغلب افراد یک فرد برونگرا را فردی می‌دانند که روابط اجتماعی گرمی دارد. این تصور می‌تواند درست باشد اما تعریف دقیق و کاملی از یک کودکان برونگرا را نمی‌رساند. برونگراها از همراه بودن با دیگران و حضور در اجتماعات انرژی می‌گیرند. برعکس درونگراها از تنها بودن انرژی بیشتری می‌گیرند. البته همیشه هم اینطور نیست. در این مقاله می خواهیم اطلاعات بیشتری درباره کودکان با شخصیت برونگرا ارائه دهیم. برای آشنایی با نحوه تربیت و برخورد با این کودکان مشاوره کودک دریافت نمایید.

منبع: کودکان برونگرا چطور رفتار می کنند؟

 کدام کودکان برونگرا هستند؟

یک کودک برونگرا از حضور داشتن در اجتماع لذت می‌برد. او موقعیت‌های اجتماعی را خیلی دوست دارد و همیشه به دنبال قرار گرفتن در چنین جایی می‌باشد. این کودکان در مدرسه از کارهای تیمی و یا درس خواندن گروهی استقبال می‌کند. برونگراها افرادی هستند که اگر کسی اطرافشان نباشد حوصله‌شان سر می‌رود. اگر کودک برونگرای شما مجبور بود کاری را به تنهایی انجام دهد در کنار او باشید، تشویقش کنید و اجازه دهید مراحل کارش را برای شما بازگو کند. در این صورت به کودک‌تان کمک زیادی کرده‌اید. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله روانشناسی کودک را بخوانید.

روحیات کودکان برونگرا

برونگراها بین تنهایی یا گفتگو کردن با دیگران همیشه گفتگو کردن را انتخاب می‌کنند. در حقیقت برونگراها همزمان با اینکه حرف می‌زنند فکر می‌کنند. درست برعکس درونگراها که اول فکر می‌کنند و بعد از آن شروع به حرف زدن می‌کنند. شاید متوجه بشوید که کودک شما در جمع با همه صحبت می‌کند. کودک برون گرا به سرعت سر صحبت را با دیگران باز می‌کند و با دیگران دوست می شود.

برونگراها به جای تنهایی بازی کردن دوست دارند که با کودکان دیگر بازی کنند. برونگرا ها از ورزش کردن، باشگاه رفتن و به طور کلی کارهای دست جمعی لذت می‌برند. برونگراها بیشتر از افراد درونگرا در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و در فضای مجازی دنبال کنندگان بیشتری دارند. آن‌ها روابط‌شان را با کسانی که از آنها دور هستند هم حفظ می‌کنند.

اما در کودک برونگرا ممکن است بنا به شرایط و موقعیت تمایلات آن‌ها تغییر کند. فرض کنید کودک شما مهمانی رفتن و مسافرت رفتن را خیلی دوست دارد اما از مکانی خاص خوشش نمی‌آید. ممکن است در چنین موقعیتی فرزندتان رفتاری انزوا طلبانه داشته باشد. برخلاف اینکه در بسیاری از موقعیت‌ها رفتار برونگرا از خود نشان می‌دهد، می‌تواند در بعضی موقعیت‌ها به دلایل گوناگون فردی انزوا طلب باشد.

کودک برونگرا چگونه رفتار می کنند؟

برونگراها در ارتباط با دیگران انرژی دریافت می‌کنند. کودکان برونگرا بعد از اینکه وارد اجتماع شدن برای مدتی هیجان زده و پر انرژی باقی می‌مانند. مثلا کودک شما در مهمانی تولد یکی از دوستانش شرکت کرده و وقتی به خانه بر می‌گردد همچنان هیجان زده است. حتی ممکن است تمام اتفاقاتی که در مهمانی برای او رخ داده را تعریف کند. اگر زمان مهمانی عصر باشد هیجان باقی مانده از این مهمانی باعث می‌شود که کودک شما سخت بتواند به خواب برود.

اگر کودک‌تان مجبور باشد زمان زیادی را به تنهایی بگذراند به سرعت حوصله اش سر می‌رود. البته دوباره اگر داخل جمعی حاضر شود انرژی اش بر می‌گردد و دوباره هیجان زده می‌شود. کودکان برونگرا بخصوص اگر از استعداد خوبی برخوردار باشند در کارهای گروهی بهترین نتایج را کسب می‌کنند. البته بعضی اوقات مدارس خصوصی در مقایسه با مدرسه‌های دولتی برای یک فرد برونگرا مناسب‌تر خواهد بود.

آیا برونگرای خجالتی هم داریم؟

در باور عامه مردم جا نیفتاده که یک فرد برونگرا می‌تواند خجالتی هم باشد. احساس خجالت نام دیگر یا با شدت کمتر اختلال اضطراب اجتماعی است. این وضعیت برای یک برونگرا عذاب شدیدی به دنبال می‌آورد. تعامل اجتماعی برای یک برونگرا امر بسیار ضروری است. حال اگر یک فرد برونگرا خجالتی از آب در آید و ارتباط با غریبه‌ها برایش دشوار باشد وارد سختی زیادی می‌شود. کودکان برونگرای خجالتی بیش از هر فرد دیگری برای رفع مشکل اضطراب اجتماعی نیازمند کمک هستند.

افراد برونگرای خجالتی در گروه‌های سازماندهی شده عملکرد خوبی دارد. زیرا در این گروه‌ها برای باز کردن سر صحبت با دیگران دلیلی وجود ندارد. نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها عبارتند از ورزش‌های گروهی، بحث‌های آزاد یا فعالیت‌های دست جمعی مانند بازیگری در تئاتر. برای آشنایی بیشتر با آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

خلاصه و نتیجه گیری

در این مقاله درباره ویژگی های کودک برونگرا صحبت کردیم. افراد برونگرا کسانی هستند که از حضور در اجتماع و کنار دیگران انرژی دریافت می‌کنند. این ویژگی درست مقابل ویژگی افراد درونگرا قرار دارد. افراد درونگرا بعد از مدتی که در جمع باشند باید تنها بوده تا انرژی احساسی شان دوباره تامین شود. شما می‌توانید برای نحوه برخورد با فرزند خود و همچنین تشخیص تیپ شخصیتی او از مشاور یا روانشناس کمک بگیرید. برای آشنایی با تیپ شخصیت کودکان کلیک کنید.

برای دریاقت مشاوره در زمینه کودک می توانید از طریق تلفن 02191002360 با برترین و مجرب ترین متخصصان کودک و نوجوان در کلینیک تخصصی کودک نی نی مایند ارتباط برقرار کنید.

 

سوالات متداول

دانستن تیپ شخصیتی فرزند چه کمکی به ما می کند؟

اینکه بدانید فرزند شما درونگرا یا برونگرا است به درک بهتر فرزند توسط شما کمک می کند. اما این درک به معنی این نیست که شما می توانید همه رفتارهای فرزندتان را پیش بینی کنید. دانستن ویژگی های شخصیتی فرزند به روابط بهتر شما با فرزندتان کمک می کند.

منبع: کودکان برونگرا چطور رفتار می کنند؟





:: برچسب‌ها: کودکان برونگرا چطور رفتار می کنند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: