مراحل خیانت در زنان و مردان
نوشته شده توسط : ذهن نو

مراحل خیانت زنان و مردان خیلی اوقات ناخواسته طی می‌شود. متاسفانه در دهه‌های اخیر این مساله به میزان قابل توجهی افزایش یافته و هم اکنون با آمار گسترده‌ای از زنان و مردانی که تجربه خیانت همسران خود را پشت سر گذاشته‌اند رو به رو هستیم. عوامل مختلفی هم در جامعه و هم در خانواده موجب بالا رفتن این آمار شده‌اند. یکی از اقدامات بسیار مهم برای جلوگیری از آسیب خانواده و فرد فرد اعضای آن، پیشگیری ازخیانت هست. برای تحقق این مساله باید نسبت به مراحل و زمینه های ایجاد خیانت هر دو طرف آگاهی داشته باشند. در ادامه مرحله به مرحله خیانت را شرح داده‌ایم تا هشداری باشد برای زنان و مردانی که باور دارند به هیچ عنوان خود یا همسرشان در این مساله گرفتار نخواهند شد. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

منیع: مراحل خیانت در زنان و مردان

مراحل خیانت برای زنان و مردان

خیانت گاه ممکن است یک شبه و گاهی هم در دراز مدت انجام گیرد که در هر صورت لازم است زوجین از مراحل بروز خیانت و نشانه های غالب در هر مرحله آگاه باشند تا بتوانند هر چه سریع‌تر از بروز آن پیشگیری کرده و نگذارند که روابط دو طرفه و حسنه آن‌ها با شریک زندگی‌شان بر سر مشکلات جزئی و قابل حل به ورطه نابودی رود. هر چه زوجین هوشیارانه‌تر و سریع‌تر در شناسایی بروز خیانت در مراحل اولیه عمل کنند، احتمال نجات رابطه بالاتر خواهد رفت.

توجه به این نکته که یافتن راه حل و پیاده سازی آن کار آسانی نیست بسیار اهمیت دارد. چرا که فرد در این شرایط تحت فشارهای روحی بسیار شدید می باشد و هرگز قادر به اتخاذ یک تصمیم درست نخواد بود در این شرایط کمک از یک مشاور خانواده امری ضروری و بسیار مهم است. در ادامه به بررسی مراحل بروز خیانت در مردان و زنان و رفتارهای شایع در هر مرحله خواهیم پرداخت. برای آشنایی با راه های جلوگیری از خیانت کلیک کنید.

اولین مراحل خیانت

اولین مرحله از مراحل خیانت معمولا در درون خود زوجین ایجاد می‌شود و آن احساس پوچی و تهی بودن زندگی آنهاست. اگرچه بعضا آن‌ها از تمامی امکانات و ملزومات یک زندگی راحت و آرام، مانند خانه، وسیله نقلیه، خانواده و همسر برخوردارند، اما با این حال حس می‌کنند چیزی در زندگی‌شان کم است. در این مرحله نیاز به داشتن احساس شادی بیشتر در زندگی باعث ایجاد ملالت و خستگی زوجین از زندگی فعلی‌شان خواهد شد و آن‌ها را به سمت تجربه اتفاقات جدید و تازه سوق خواهد داد.

عموما در همین مرحله زوجین کشش جنسی نسبت به شریک زندگی خود را از دست داده و تمایلی به برقراری رابطه جنسی با وی را ندارند. در چنین شرایطی، این افراد با گفتن دروغ‌هایی در مورد وضعیت سلامتی و حال خود از داشتن تماس جنسی با همسر خویش اجتناب کرده و تا جای ممکن سعی می‌کنند که دیرتر یا زودتر از همسر خود به رختخواب بروند.

رابطه جنسی برای این گونه افراد به یک امر تحمیل شده تبدیل می‌شود و مانند قبل لذت کافی نخواهند برد. هم صحبتی با همسر دیگر شور و رغبتی در آن‌ها ایجاد نمی‌کند و اگر این سردی در رابطه به همین منوال ادامه یابد، ممکن است باعث خیانت به آن‌ها از جانب همسرشان شده و یا این بی علاقگی به اندازه‌ای شدید باشد که همسر آنان مجبور به ترک این اشخاص شود. در این مرحله، افراد با مراجعه به یک روانشناس یا زوج درمانگر از راهنمایی‌های او جهت کنترل شرایط و اقدامات لازم در این مرحله حساس استفاده کنید.

دومین مرحله خیانت

در این مرحله، مرد یا زن خیانتکار تمایل دارد که حدود تعیین شده برای زندگی مشترک با همسر خود را زیر پا گذاشته و به برقراری روابطی خارج از این حیطه بپردازد. کسانی که به این مرحله می‌رسند، مدت درازی است که از هر گونه تمایلات و کشش‌های جنسی به دور بوده‌اند و حالا می‌خواهند از این رکود و یکنواختی خارج شوند و تجربه‌های جدیدی با افراد تازه داشته باشند. تعدادی از آن‌ها در این دوره دچار بحران هویتی می‌شوند و در کنار بی علاقگی و نداشتن دلبستگی به رابطه حال حاضر خود، نوعی احساس پشیمانی و گناه در آن‌ها شکل می‌گیرد.

اگر این حس در فرد غلبه بیشتری داشته و همچنین او خود را گناهکار و مقصر ببیند، با توجه بیشتر به شریک فعلی خودش سعی در آرام کردن وجدان و این حس غریب در نهاد خود را دارد که کاملا از روی اجبار و تعهد سوری است، حال آن که فکر و ذهن آنان دیگر متعلق به همسر و شریک فعلی شان نیست.

در این مرحله کم‌کم فرد به توجیه و علت‌یابی برای کمبودهایی که در زندگی احساس می‌کند، می‌پردازد. به طور مثال چنانچه احساس نارضایتی از روابط زناشویی با همسرش را داشته باشد، آن را به نیازهایی که همسرش ناتوان از برطرف کردن آن‌ها بود نسبت می‌دهد و در ذهن خود، او را را مورد سرزنش و تقبیح قرار می دهد. لازم است که این فرد در چنین موقعیت‌هایی به یک مشاور مراجعه کند و با توضیح در مورد شرایط زندگی مشترک خود از ابتدا تاکنون و بیان دیدگاه خود نسبت به زندگی با همسرش، به نظرات و توصیه‌های مشاور گوش داده و او را به عنوان قاضی این میدان در نظر بگیرد. برای آشنایی با راه‌های کشف خیانت همسر کلیک کنید.

سومین مرحله از خیانت

اگر فردی به این مرحله رسیده باشد یعنی خیانت صورت گرفته که نتیجه اش برقراری یک رابطه جدید، پایان دادن به رابطه پیشین و یا پیگیری برای اخذ طلاق از شریک سابق زندگی است. بعضی افراد در این مرحله خود را آزاد و رها برای دنبال کردن زندگی دلخواه خود می‌یابند و از آزاد شدن از بند اسارت‌هایی که تا الان تحمل کرده‌اند، احساس خوشحالی و رضایت می‌کنند. در مقابل عده‌ای دیگر خود را خطاکار پنداشته و گاها هم به خبطی که مرتکب شده‌اند؛ به همسر خود علنا اعتراف می‌کنند و تقاضای عفو و بازگشت به زندگی پیشین خود را دارند.

این‌ها باور دارند که کارشان نوعی بی انصافی و ظلم در حق همسرشان بوده و به همین دلیل نمی‌توانند آن رابطه قبلی را پشت سر بگذارند. درصدی از آن‌ها که به زندگی پیشین خود باز می‌گردند، مشاهده شده که در سال‌های آتی زندگی زناشویی شان، احتمال لغزش و خطای دوباره آنان بالا بوده و درصد ناچیزی می‌توانند تمام و کمال بر سر قول خود ایستاده و به شریک زندگی خود پایبند باقی بمانند.

با رسیدن به مرحله سوم، فرد دیگر وابستگی عاطفی و میلی به وقت گذراندن با همسرش احساس نمی‌کند و تمایل دارد که تا جای ممکن از او دور بوده و فکر و ذهنش را از وی و زندگی پیشین خود منحرف کند. در این مرحله حتما برای درمان خیانت کلیک کنید.

آشکار شدن مراحل خیانت همسر

بروز خیانت در زوجین می‌تواند علل گوناگون و پیچیده‌ای داشته باشد که یا برای مدت طولانی در زندگی مشترک آن‌ها حضور داشته و یکی و یا هردو طرف از مهارت کافی برای شناسایی آن برخوردار نبوده و یا به تازگی و در نتیجه یک غفلت ساده انگارانه ایجاد شده است. در هر دو صورت یکی از مسائلی که اهمیت فراوان دارد، یافتن به موقع این نشانه‌ها و پیشگیری از انجام خیانت می‌باشد که با شناسایی آگاهانه نشانه‌ها و رفتارهای اولیه خیانت میسر خواهد بود.

این علائم و دلائل می‌توانند گستردگی زیادی داشته باشند، اما چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های نشاندهنده خیانت قریب الوقوع شامل تنوع طلبی، وعده‌های الکی و بی پایه، انحراف افکار و نظرات موجود در مورد خود، پنهان کردن و انکار واقعیت، گرایش به احترام قائل نشدن برای چهارچوب خانواده، رفاه طلبی و بی دغدغگی، داشتن ادعای والا نسبت به خود و … می‌باشد.

چطور زندگی ام را از بروز خیانت نجات دهم؟

اگر هر یک از حالات و تمایلات ذکر شده در متن را در همسرتان مشاهده کرده یا رفتار خاصی از او دیده‌اید، حتما این موضوع را با یک مشاور خانواده در میان گذاشته و از توصیه‌ها و راهنمایی‌های او جهت ریشه یابی مشکل موجود و اقدامات مورد نظر جهت بهبود بخشیدن به روابط دو طرفه و همچنین اطلاع از راهکارهای موجود برای رفع این مسئله اقدام کنید. برای آشنایی بیشتر با نشانه های خیانت همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چرا همسرم از خوابیدن در یک رختخواب با من امتناع می کند؟

ممکن است شخص در این مرحله کشش جنسی نسبت به شریک زندگی خود را از دست داده و تمایلی به برقراری ارتباط جنسی با او نشان ندهد. این حالت می‌تواند از نشانه های بروز خیانت باشد که نیاز به داشتن احساس شادی و خرسندی بیشتر باعث ایجاد ملالت و خستگی زوجین از زندگی فعلیشان شده و آن ها را به سمت تجربه اتفاقات جدید و تازه سوق می دهد.

آیا توجه غیر عادی و بیش از اندازه همسر به طور کاملا ناگهانی نشان دهنده بروز خیانت است؟

گاهی ممکن است به دنبال خیانت یا حتی فکر کردن به انجام آن، فردی که افکار بودن با کسی غیر از همسر خود را در سر می‌پروراند، احساس عذاب وجدان و پریشانی خاطر به او دست داده و همچنین خود را گناهکار و مقصر ببیند. او می خواهد که با توجه بیشتر به شریک فعلی خودش به گونه‌ای اقدام به آرام کردن وجدان و این حس غریب در نهاد خود بکند که کاملا از روی اجبار و احساس ترحم می‌باشد، حال آن که فکر و ذهن آنان دیگر متعلق به همسر و شریک فعلی شان نیست.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منیع: مراحل خیانت در زنان و مردان





:: برچسب‌ها: مراحل خیانت در زنان و مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: