نمی توانم با خیانت شوهرم کنار بیام
نوشته شده توسط : ذهن نو

نمی‌توانم با خیانت شوهرم کنار بیایم ! این جمله یکی از رایج‌ترین مشکلات خانم‌ها پس از تجربه خیانت است. باور اینکه همسرتان با وجود بودن شما در کنارش، دست به خیانت زده بسیار مشکل خواهد بود. بسیاری از مواقع کنار آمدن با این موضوع به‌قدری سخت است که خانم‌ها تصمیم می‌گیرند رابطه خود را به‌طورکلی تمام کنند. بااین‌حال مشاورین معتقدند که شما تحت شرایطی می‌توانید حتی پس از تجربه خیانت هم زندگی خود را از نو بسازید. برای این کار کافی است مدتی به خودتان زمان بدهید و سپس به دنبال دلیل این موضوع باشید. با پیداکردن دلیل و برطرف‌کردن آن شما می‌توانید زندگی خود را از نو شروع کنید. به‌علاوه اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی از پس این ماجرا برنمی‌آیید بهتر است مشاوره خانواده بگیرید.

منبع: نمی توانم با خیانت شوهرم کنار بیام

راهکارهایی برای کنار آمدن با خیانت شوهر

خیانت یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌هایی است که در زندگی مشترک اتفاق می‌افتد. وقتی شما با خیانت همسرتان مواجه می‌شوید، طبیعتا احساسات منفی بسیاری را تجربه خواهید کرد. اما یکی از جدی‌ترین مشکلات این است که تا مدت‌ها نمی‌توانید خیانت همسرتان را فراموش کنید. در چنین شرایطی ادامه زندگی بسیار سخت خواهد بود. بااین‌حال مشاورین معتقدند شما با استفاده از برخی راهکارها می‌توانید سریع‌تر و بهتر از این مشکل عبور کنید. از جمله این راهکارها به شرح زیر است. برای آشنایی بیشتر با سایر عوارض روابط فرازناشویی کلیک کنید.

احساساتتان را بپذیرید

وقتی متوجه خیانت همسرتان می‌شوید احساسات متضادی را تجربه خواهید کرد. شما ازیک‌طرف درگیر خشم و نفرت هستید؛ اما از طرف دیگر به زندگی‌تان علاقه دارید. یا شاید برخی مواقع احساس کنید که دل‌تان برای همسرتان تنگ شده است. بسیاری از خانم‌ها در این شرایط احساسات خود را سرکوب می‌کنند.

برای مثال آن‌ها فکر می‌کنند ناراحتی نشانه ضعف است و یا از اینکه دلتنگ زندگی مشترک و همسرشان می‌شوند حس بدی پیدا می‌کنند. اما به خاطر داشته باشید که مهم‌ترین اصل برای کنار آمدن با شرایط پیش‌آمده این است که احساسات خود را بپذیرید. یادتان باشد تجربه‌کردن تمامی این هیجانات بسیار طبیعی است و این فقط شما نیستید که این احساسات متضاد را تجربه می‌کنید.

برای کنار آمدن با خیانت شوهر به خودتان زمان بدهید

قرار نیست فردای روزی که متوجه خیانت همسرتان می‌شوید او را ببخشید و همه چیز را فراموش کنید. شما برای این کار نیاز به مدتی تنهایی دارید. هرچقدر رابطه شما صمیمانه‌تر بوده و یا زمان بیشتری را با همسرتان گذرانده باشید احساسات منفی برای مدت طولانی‌تری با شما خواهند ماند. یکی از نکاتی که در این شرایط باید به آن توجه کنید این است که به خودتان زمان بدهید. تا قبل از اینکه آرام بشوید هیچ تصمیمی نگیرید؛ و به خودتان برای گذراندن این دوره حق بدهید.

احساساتتان را یادداشت کنید

یکی از بهترین راهکارهایی که می‌تواند به شما برای تخلیه احساسات منفی کمک کند نوشتن است. تحقیقات نشان داده نوشتن می‌تواند تا حد زیادی استرس و هیجانات منفی را کاهش بدهد. به‌علاوه این کار باعث می‌شود که فکر شما بیشتر روی این موضوع و دلایل آن متمرکز شود. در نتیجه بهتر خواهید توانست برای آن راه حلی پیدا کنید. پس یک دفترچه برای خودتان تهیه کنید و از امروز همه احساساتی که تجربه می‌کنید را در آن یادداشت کنید.

روش‌های خودمراقبتی را جدی بگیرید

آسیبی که شما از نظر روحی دیده‌اید می‌تواند مشکلات بسیاری را به دنبال داشته باشد. به همین خاطر جدی گرفتن روش‌های خودمراقبتی بسیار اهمیت دارد. برای مثال بهتر است زمان‌هایی را با دوستانتان بگذرانید. صحبت‌کردن همیشه می‌تواند راه خوبی برای تخلیه احساسات منفی باشد. در این دوران سعی کنید کارهایی که شما را آرام می‌کنند انجام بدهید. این کار باعث می‌شود روحیه و اعتمادبه‌نفس خود را دوباره پیدا کنید. این می‌تواند قدم مؤثری برای کنار آمدن با خیانت همسرتان باشد.

برای کنار آمدن با خیانت با شوهر تان صحبت کنید

پس از اینکه کمی آرام‌تر شدید با همسرتان صحبت کنید. دلایل او را برای مشکلی که پیش آمده بشنوید. سعی کنید همسرتان و شرایطی که در آن بوده را درک کنید. این کار باعث می‌شود بهتر بتوانید با مشکل پیش‌آمده کنار بیایید.

سهم خودتان را پیدا کنید

یادتان باشد که هیچ اشتباهی در زندگی مشترک فقط یک سر ندارد. احتمالاً در خیانت همسرتان نیز شما اشتباهاتی داشته‌اید. برای مثال بسیاری از زندگی‌ها پس از یک مدت درگیر یکنواختی می‌شود. یا شاید شما آن‌قدر درگیر مسائل مختلف شده باشید که وقتی برای ارتباط با شوهرتان باقی نمانده باشد. وقتی سهم خودتان را در اتفاقی که افتاده پیدا کردید بهتر می‌توانید با شرایط کنار بیایید. به‌علاوه یکی از نکات مهم در درمان خیانت این است که سعی کنید این مشکلات را برطرف کنید.

راجع به ادامه زندگی تصمیم بگیرید

یکی از سخت‌ترین مراحل پس از خیانت همسر این است که بخواهید راجع به ادامه زندگی تصمیم بگیرید. سعی کنید این تصمیم را برای زمانی بگذارید که احساساتتان کمی فروکش کرده باشد. و بتوانید با عقل و منطق تصمیم بگیرید. به‌خوبی ابعاد مختلف این ماجرا را در کنار هم قرار بدهید و راجع به آن تصمیم بگیرید. برای آشنایی با روش های درمان خیانت همسر کلیک کنید.

زندگی پس از خیانت و اهمیت مشاوره

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین اقدام پس از اینکه درگیر خیانت همسرتان شده‌اید کمک‌گرفتن از یک مشاور است. خیانت همسر موضوعی نیست که ما به‌راحتی بتوانیم راجع به آن با دیگران صحبت کنیم. به‌علاوه همان‌طور که خودتان نیز تجربه کرده‌اید این خاطره تا مدت‌های طولانی از ذهنتان پاک نخواهد شد. به همین خاطر شاید در اوج عصبانیت تصمیم بگیرید به زندگی مشترکتان پایان بدهید و یا ممکن است علی‌رغم اینکه زندگی مشترک را ادامه می‌دهید مشکلات بسیاری را تجربه کنید. برای مثال شما به همسرتان اعتماد نخواهید کرد و احتمالاً این موضوع باعث می‌شود فشار روانی بسیاری را تحمل کنید. و یا ممکن است بیشتر روزها بر سر مسائل مختلف با همسرتان درگیر شوید. در چنین شرایطی استفاده از خدمات مشاوره می‌تواند یکی از بهترین راهکارها باشد. برای دریافت مشاوره خیانت تلفنی کلیک کنید.

مشاورین بدون اینکه زندگی شما را قضاوت کنند به شما کمک خواهند کرد تا از این مشکل رد بشوید. آنها با بررسی رابطه شما و مشکلاتی که در آن به وجود آمده کمک خواهند کرد تا این مشکلات را برطرف کنید و رابطه خود  با همسرتان را از نو بسازید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنار آمدن با خیانت شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

پس از گذشت یک سال هنوز نتوانسته‌ام با خیانت همسرم کنار بیایم. باید چه‌کار کنم؟

سعی کنید با استفاده از راهکارهایی مثل صحبت‌کردن با همسر، پیداکردن دلایل و سهم خودتان در آنها و همین‌طور کمک‌گرفتن از یک مشاور خانواده این مشکل را برطرف کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

 ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

 شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: نمی توانم با خیانت شوهرم کنار بیام





:: برچسب‌ها: نمی توانم با خیانت شوهرم کنار بیام ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: