ازدواج با شخصیت اسکیزوئید چطور شما را از همسر فراری می کند؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

آیا ازدواج با شخصیت اسکیزوئید امکان‌پذیر است؟ شاید شما نیز برای ازدواج به فردی علاقه‌مند شده باشید اما متوجه رگه‌هایی از اختلال شخصیت اسکیزوئید در او شوید. این موضوع شما را بر سر تعارضی قرار خواهد داد که بین علاقه خود به او و مشکلاتی که بر سر راه زندگی شما ایجاد خواهد شد کدام یک را انتخاب کنید. اگرچه مبتلایان به اختلال شخصیت اسکیزوئید از برقراری ارتباط‌های صمیمی و عاطفی روی‌گردان هستند بااین‌حال شدت این اختلال در همه افراد یکسان نیست و بعضی از این بیماران را می‌توان به‌عنوان شریک عاطفی انتخاب کرد. بااین‌حال پیش از تصمیم‌گیری راجع به ازدواج با شخصیت اسکیزوئید به این موضوع توجه داشته باشید که شما در طول زندگی مشترک شرایط سختی را پیش رو خواهید داشت و بهتر است با کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی اطلاعات خود را راجع به این بیماری افزایش دهید.

بیشتر بخوانید : اختلالات شخصیت دسته a

منبع: ازدواج با شخصیت اسکیزوئید چطور شما را از همسر فراری می کند؟

ازدواج با شخصیت اسکیزوئید | شخصیت اسکیزوئید را چطور بشناسیم؟

اولین موضوعی که در زمینهٔ ارتباط با شخصیت اسکیزوئید باید به آن توجه داشته باشیم این است که چطور می‌توانیم این اشخاص را شناسایی کنیم؟ ازدواج‌های سنتی، معمولاً فرصت کمی را برای ایجاد شناخت میان طرفین در نظر می‌گیرند و شاید شما در این مدت نتوانید به وجود مشکلات رفتاری در طرف مقابل خود پی ببرید و یا رفتارهای او را به‌پای خجالت و حیای وی بگذارید. برای جلوگیری از بروز این مشکلات بهتر است اطلاعات خود را راجع به شخصیت‌های اسکیزوئید افزایش دهید.

اصلی‌ترین نشانه‌های شخصیت اسکیزوئید را می‌توان در تمایل به انزوا و دوری از روابط اجتماعی، ضعف در بیان هیجانات، بی‌میلی نسبت به صمیمیت بیش‌ازحد و برقراری روابط جنسی دانست. این افراد معمولاً دوستان صمیمی چندانی ندارند و لزومی نیز برای این موضوع نمی‌بینند. برای آشنایی بیشتر با اختلال شخصیت اسکیزوئید کلیک کنید.

ازدواج با شخصیت اسکیزوئید | مشکلات زندگی مشترک

به‌طورقطع ازدواج با فردی که دچار هریک از انواع اختلال شخصیت است موضوع آسان و خوشایندی نخواهد بود. بااین‌حال بعضی افراد به دنبال پاسخ این سؤال هستند که در صورت ازدواج با شخصیت اسکیزوئید چه مشکلاتی در زندگی آن‌ها پیش خواهد آمد. به همین خاطر در این بخش به بررسی متداول‌ترین مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد خواهیم پرداخت.

صمیمیتی میان شما وجود نخواهد داشت

اصلی‌ترین مشکل افراد دارای اختلال شخصیت اسکیزوئید این است که آن‌ها از برقراری روابط اجتماعی صمیمانه با دیگران اجتناب می‌کنند. درنتیجه در ازدواج با چنین فردی شما نمی‌توانید انتظار احساس و محبتی را داشته باشید که می‌بایست میان زوجین وجود داشته باشد. این موضوع می‌تواند باعث دلسردی و ناراحتی شما در زندگی مشترک شده و مشکلاتی همچون طلاق عاطفی، خیانت و یا جدایی را به همراه داشته باشد.

یک تصور اشتباه در برخورد با افرادی که دچار این بیماری هستند این است که شما احساس کنید می‌توانید این افراد را تغییر دهید و یا بیماری آن‌ها را درمان کنید. به خاطر داشته باشید که این افراد معمولاً پذیرای محبت و توجه شما نخواهند بود و به عبارتی می‌توان گفت محبت شما نه‌تنها در آن‌ها تأثیر مثبتی نخواهد داشت بلکه باعث معذب شدن آن‌ها خواهد بود. همچنین حتی در صورت اقدام برای درمان شخصیت اسکیزوئید وضعیت این افراد اگرچه بهبود پیدا می‌کند اما هرگز به‌طور کامل درمان نخواهد شد. از طرف دیگر قانع کردن این افراد برای شرکت در جلسات درمانی نیز کاری بسیار دشوار خواهد بود.

در ازدواج با شخصیت اسکیزوئید نیازهای جنسی‌تان به یک اندازه نخواهد بود

شخصیت‌های اسکیزوئید معمولاً تمایلی به برقراری ارتباط جنسی ندارند و این موضوع می‌تواند باعث بروز کشمکش‌های جدی میان شما و طرف مقابلتان باشد. عدم تناسب در میزان نیازهای جنسی شما و همسرتان باعث خواهد شد که شما نتوانید نیاز جنسی خود را با همسرتان تأمین کنید و این موضوع می‌تواند احتمال بروز مشکلاتی ازجمله خیانت را در زندگی شما افزایش دهد.

ارتباطات اجتماعی شما محدود خواهد شد

درصورتی‌که شما با فردی که به اختلال شخصیت اسکیزوئید مبتلا است ازدواج کرده باشید باید این موضوع را بپذیرید که روابط اجتماعی شما محدود خواهد شد. همسر شما تمایلی به رفت‌وآمد با دیگران نداشته و احتمالاً در این زمینه شما را تنها خواهد گذاشت. در این حالت شما با فردی در یک خانه زندگی می‌کنید که نه‌تنها خودش ارتباط صمیمانه‌ای با شما ندارند بلکه باعث بروز محدودیت‌هایی در روابط اجتماعی شما نیز خواهد شد.

طرف مقابل هرگز اشتباهاتش را نخواهد پذیرفت

مبتلایان به انواع اختلالات شخصیت معمولاً خود را به‌عنوان فردی بیمار نمی‌شناسند و مشکلات موجود را ناشی از رفتار و درک نامناسب سایر افراد می‌دانند. این موضوع باعث خواهد شد که همسر شما علی‌رغم تمامی مشکلاتی که به دلیل رفتار خارج از عرف او در زندگی شما ایجاد شده هرگز خود را مقصر ندانسته و برای بهبود شرایط اقدامی انجام ندهد. به عبارتی این شمایید که همیشه می‌بایست انعطاف داشته و با خواسته‌های طرف مقابلتان کنار بیایید.

 

بیشتر بخوانید : درمان شخصیت اسکیزوئید | بهترین درمان اسکیزوئید چیست

ازدواج با شخصیت اسکیزوئید | چطور زندگی را بهتر کنیم

درصورتی‌که به هردلیل زندگی با فردی را که دچار اختلال شخصیت اسکیزوئید است شروع کرده‌اید می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر شرایط زندگی خود را بهبود ببخشید و از فروپاشی زندگی مشترکتان جلوگیری کنید.

پذیرش داشته باشید

پیش از هر چیز بهتر است این باور را در خود ایجاد کنید که همسر شما دچار اختلال شخصیت اسکیزوئید است و به همین خاطر شما نمی‌توانید بسیاری از خواسته‌های خود را عملی کنید. هرچه سریع‌تر بتوانید با این واقعیت کنار آمده و این باور را در خود ایجاد کنید؛ مشکلات زندگی شما نیز سریع‌تر پایان پیدا کرده و ناراحتی‌های روحی شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

او را تحت‌فشار قرار ندهید

برای حفظ آرامش در زندگی خود بهتر است از تحت‌فشار قرار دادن همسرتان خودداری نمایید. اجبار وی به شرکت در مهمانی، برقراری رابطه جنسی و یا اصرار به او برای بیان احساسات و برقراری روابط عاشقانه صرفاً باعث معذب شدن وی و ایجاد کدورت در زندگی مشترکتان خواهد شد.

استفاده از فعالیت‌های مشترک

اگرچه شخصیت‌های اسکیزوئید از روابط هیجانی و تماس‌های جسمی اجتناب می‌کنند بااین‌حال شما می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب، خاطرات خوشی را در کنار همسرتان ایجاد نمایید. سعی کنید در کنار او برای انجام فعالیت‌های مختلفی مانند قدم زدن، آشپزی و …. برنامه‌ریزی کنید. افراد دارای شخصیت اسکیزوئید نسبت به این قبیل برنامه‌ها و به‌طورکلی هر کاری که فعالیت بدنی و ذهنی در آن‌ها ایجاد کند علاقه‌مند هستند.

از مشاورین کمک بگیرید

حتی درصورتی‌که همسر شما حاضر نیست برای درمان به یک متخصص مراجعه نماید شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی اطلاعات خود را درزمینهٔ نحوه ارتباط با وی افزایش دهید و راهکارهای مناسبی برای بهبود شرایط زندگی مشترک پیدا کنید. درعین‌حال شما می‌بایست برای حفظ سلامت خود و به‌ویژه فرزندانتان همواره از جلسات مشاوره استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : رفتار با شخصیت اسکیزوئید

کلام آخر

برای جلوگیری از ازدواج ناآگاهانه با فردی که به اختلال شخصیت اسکیزوئید مبتلا است بهتر است مدت‌زمان آشنایی خود را افزایش دهید و در طی این مدت به‌دقت نشانه‌های رفتاری وی را زیر نظر داشته باشید. درصورتی‌که احساس می‌کنید نشانه‌های شخصیت اسکیزوئید در این فرد قابل‌تشخیص است بهتر است با کمک گرفتن از تست‌های شخصیتی و جلسات مشاوره پیش از ازدواج در این زمینه به یک نتیجه مشخص دست پیدا کنید و اگر اصرار به ازدواج با شخصیت اسکیزوئید داشته باشید جلسات مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند آگاهی شما را از آنچه می‌بایست انتظار آن را داشته باشید و نحوه ارتباط با شخصیت اسکیزوئید افزایش دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

1. آیا ازدواج با شخصیت اسکیزوئید ممکن است؟

ازدواج با این افراد می‌تواند مشکلاتی را در جریان زندگی مشترک شما ایجاد کند و به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود از ازدواج با اشخاصی که دچار اختلالات شخصیت هستند و تصمیمی برای شروع درمان ندارند اجتناب کنید. بااین‌حال درصورتی‌که با چنین فردی ازدواج کرده‌اید می‌توانید با استفاده از راهکارهای مشخصی شرایط زندگی خود را بهبود ببخشید.

2. ازدواج با شخصیت اسکیزوئید چه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت؟

این افراد تمایلی به رفت‌وآمد و برقراری روابط اجتماعی با دیگران ندارند و همچنین در زندگی مشترک نیز ارتباط صمیمانه‌ای با شما برقرار نخواهند کرد. علاوه بر این شخصیت‌های اسکیزوئید معمولاً تمایلی برای برقراری ارتباط جنسی نیز ندارند.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ازدواج با شخصیت اسکیزوئید چطور شما را از همسر فراری می کند؟





:: برچسب‌ها: ازدواج با شخصیت اسکیزوئید چطور شما را از همسر فراری می کند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: