تعبیر خواب پارچه
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب پارچه زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع: تعبیر خواب پارچه

تعبیر خواب پارچه از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از پارچه در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر خواب پارچه را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

تعبیر خواب‌ پارچه از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی از معبران باستانی است که می‌گوید : اگر مرد مجردی در خواب خود پارچه ببیند، خواب او به معنای ظلمی می‌باشد که در حق جنس مخالف کرده است. در واقع این خواب نشان دهنده رفتار و کردار اشتباه خواب‌بیننده است که قصد داشته‌ از کسی سوء استفاده کند.

از نظر ابراهیم کرمانی، دیدن این خواب برای زنان باردار و متاهل به معنای مبتلا شدن به یک بیماری ناعلاج و یا به دنیا آوردن فرزند مرده است. در تعابیری دیگر این خواب به افسردگی، تنهایی و جدایی نیز اشاره دارد.

تعبیر خواب پارچه از نظر دانیال نبی (ع)

دانیال نبی (ع) می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که مرده‌ای به او پارچه‌ای را می‌بخشد و یا هدیه می‌دهد، خواب او به این معنی است که در روزهای آینده در عالم بیداری، خواب‌بیننده یکی از نزدیکان خود را در یک اتفاق دلخراش از دست می‌دهد.

تعبیر خواب پارچه از نظر خالد اصفهانی

خالد اصفهانی از دیگر معبران باستانی است که رفتن به مغازه پارچه‌فروشی را فریب خوردن تعبیر می‌کند. البته در تعابیری دیگر خرید پارچه از نظر این معبر باستانی، به معنای سستی در دین و ایمان، زیاد بودن گناهان، دیدن شکست عشقی و خیانت نیز تعبیر می‌گردد.

تعبیرخواب پارچه از نظر جابر مغربی

جابر مغربی می‌گوید: اگر زن بارداری در خواب ببیند که برای خرید پارچه به مغازه پارچه فروشی رفته است، خواب او تعبیر خوبی ندارد چراکه ممکن است فرزند ناقص و یا فرزند مرده‌ای را به دنیا آورد.

اگر فردی در خواب ببیند که دیگران برای او پارچه‌ای به هدیه آورده‌اند، خواب او به این معنی است که یکی از نزدیکان خواب‌بیننده در حال توطئه چینی برای اوست و در نهایت سبب رسوایی و بی‌آبرویی او می‌شود. این خواب به داشتن دوستان سودجو و فریب‌کار نیز اشاره دارد.

تعبیرخواب پارچه از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) بر این باور هستند که دیدن پارچه در خواب، به دنیا دوستی و فریب زرق و برق دنیا خوردن خواب‌بیننده اشاره دارد.

در روایاتی آمده است که شخصی نزد امام صادق (ع) می‌رود و به ایشان می‌گوید که در خواب دیده‌ام همسرم فرزندی به دنیا آورده است و یکی از اقوام دور به عنوان هدیه برای ما و بچه، پارچه زردی را به خلعت داده است. حضرت می‌فرماید : این خواب تعبیر خوبی ندارد و احتمال دارد فرزندی که راه دارید؛ به خاطر چشم زخم دیگران از دنیا برود. سریعا به خانه برو و برای خودت و همسرت اسپند دود کن و دعایی بنوشتند و به او دادند تا بخواند.

تعبیرخواب پارچه از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی دیدن پارچه در خواب را فریب، نیرنگ، دروغ و ریا تعبیر کرده است؛ به خصوص اگر خواب‌بیننده پارچه را در دکان پارچه‌فروشی در خواب ببیند. منوچهر مطیعی تهرانی برای دیدن رنگ‌های مختلف پارچه در خواب، چندین تعبیر ارائه کرده است که در ادامه به هر کدام اشاره کرده‌ایم:

  • پارچه به رنگ سبز : همسری خوب و نیک نفس و پارسا
  • پارچه به رنگ زرد : خبر از یک بیماری
  • پارچه به رنگ قرمز : هیجان
  • پارچه به رنگ سبز : فرح و انبساط

اگر فردی در خواب ببیند که در حال اندازه گیری پارچه است و قصد دارد آن را پس از متر زدن به شخص دیگری بدهد، خواب او به این معنی است که دیگری را در غم خود شریک می‌کند. هدیه گرفتن پارچه از دیگران به معنای شریک شدن در غم آن‌ها می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که از یک فروشگاه پارچه‌ای می‌خرد و فروشنده پارچه را برای خواب‌بیننده اندازه گیری می‌کند؛ تعبیر این خواب فریب خوردن در عالم بیداری است.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که از پارچه‌ای که متعلق به خود اوست، قصد دارد پرده‌ای بدوزد؛ تعبیر خواب او غم و اندوه می‌باشد. به عقیده منوچهر مطیعی تهرانی به طور کلی پارچه در خواب به معنای غم و اندوه است اما چلوار (پارچه پنبه ای ارزان قیمت) در خواب اشاره به این دارد که خواب بیننده طعمه و قربانی غمی بزرگ می‌شود که خود در رابطه با آن گناهی ندارد. هر چه چلوار در خواب سفیدتر باشد، بی‌گناهی، پاکی و صفای باطن خواب‌بیننده نیز بیشتر است.

پارچه فروشی در خواب نیز به معنای مکر، حیله و نیرنگ می‌باشد و پارچه فروش و یا بزاز نماد مردی مکار است. اگر فرد خود را در قالب یک بزاز در خواب ببیند، خواب او به این معنی است که او فریفته دنیا شده است و نمی‌تواند چیزهای دیگر را ببیند.

اگر فردی در خواب ببیند که در یک پارچه فروشی است و بزاز برایش پارچه می‌آورد، در عالم بیداری با فردی حیله‌گر و مکار رو به رو می‌شود که سررشته کار خواب‌بیننده را در اختیار می‌گیرد.

تعبیر خواب پارچه از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب پارچه ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب پارچه به روش کتاب فرهنگ تفسیر رویا

در کتاب فرهنگ تفسیر رویاها آمده است که دیدن خواب پارچه می‌تواند بازتابی از وضعیت درونی خواب‌بیننده باشد. در واقع نقش‌های موجود بر روی پارچه، تار و پودهای آن نمادی از تاریخچه شخصی فرد و همینطور تجربیات او در زندگی هستند.

تعبیرخواب پارچه به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از معبران غربی است که دیدن پارچه در خواب را به دوستانی ریاکار که دارای رفتارهای ضد و نقیض هستند، تعبیر می‌کند.

اگر فردی در خواب خود پارچه‌های گل‌دار را ببیند، خواب او به این معنی است که او بیشتر زمان خود را به بیهودگی تلف می‌کند.

پارچه پرزنت در خواب، روبه‌رو شدن با سردی و خیانت است. در صورتی که فردی در خواب ببیند که مشغول به خرید و فروش پارچه برزنت است، خواب او به این معنی می‌باشد که به زودی در یک معامله مشکوک شرکت می‌کند.

اگر دختری در خواب ببیند که پارچه ابریشمی قدیمی را در دست دارد، خواب او به معنای غروری است که او نسبت به اجداد گذشته خود دارد. در تعابیری دیگر این خواب به این معنی است که یک مرد مسن و ثروتمند از دختر خواستگاری خواهد کرد.

تعبیرخواب پارچه به روش لیلا برایت

لیلا برایت می‌گوید : دیدن پارچه در خواب به موفقیت در کارها تعبیر می‌شود. اگر فردی در خواب ببیند که در حال خریدن یک پارچه کتان است، خواب او به این معنی است که به زودی ازدواج می‌کند. فروش پارچه کتان در خواب، به روزهای شاد تعبیر می‌گردد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تعبیر خواب پارچه





:: برچسب‌ها: تعبیر خواب پارچه ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: