تعبیر خواب عتیقه و زیر خاکی
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب عتیقه و زیر خاکی زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع: تعبیر خواب عتیقه و زیر خاکی

تعبیر خواب عتیقه و زیر خاکی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از عتیقه و زیر خاکی در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر عتیقه و زیر خاکی را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب عتیقه و زیر خاکی از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی است که دیدن خواب عتیقه و زیرخاکی را به بیماری تعبیر می‌کند. اگر فردی در خواب گنجی شامل عتیقه و زیرخاکی‌های بسیار را پیدا کند، اما این گنج ناگهان ناپدید شود، تعبیر خواب او معنای برعکسی نسبت به حالت کلی دارد و به معنای سلامتی خواب‌بیننده می‌باشد.

این معبر باستانی بر این عقیده است که اگر فردی در خواب عتیقه و زیرخاکی هم جنس پیدا کند، تعبیر خواب او رفتن به حج و عمره است. همینطور پیدا کردن ده چیز در خواب به معنای به دست آوردن مال، سی چیز در خواب به معنای پیروزی و موفقیت، هزار چیز در خواب به معنای خواب بهتر و پیدا کردن کوه طلا به معنای ولایت و کوه نقره به معنای زنی زیبا است.

معنی‌ خواب‌ عتیقه و زیر خاکی از نظر جابر مغربی

جابر مغربی در تعبیر خواب پیدا کردن عتیقه و زیرخاکی با محمد بن سیرین هم‌عقیده می‌باشد و دیدن این خواب را به بیماری تعبیر می‌کند. این معبر بر این عقیده است که تعبیر خواب یافتن عتیقه و زیرخاکی در یک جای آباد، بسیار بهتر از پیدا کردن آن در یک جای ویران است.

تعبیر خواب عتیقه و زیر خاکی از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این باور است که همانقدر که پیدا کردن عتیقه و زیرخاکی در عالم واقعیت خوب است، در عالم بیداری چندان خوب نیست، چراکه نشان دهنده بلا و گرفتاری است؛ به خصوص اگر بر روی آن نقش و نقوشی درج گردیده باشد.

اگر مردی در خواب خود ببیند که عتیقه و زیرخاکی پیدا کرده است، به همان اندازه که گنج او باارزش است، در عالم بیداری ضرر و زیان می‌بیند. اگر عتیقه و زیرخاکی‌های فرد از طلا باشد ممکن است در واقعیت مجبور به دادن تاوان و یا حتی پرداخت دیه نیز شود.

تعبیر خواب عتیقه و زیر خاکی از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب عتیقه و زیر خاکی ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب عتیقه و زیر خاکی به روش یونگ

در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب عتیقه و زیر خاکی اشاره به مهارت و استعداد نهانی خواب‌بیننده دارد.

در واقع تعبیر خواب عتیقه و زیرخاکی به عقیده یونگ نمادی از ارزش‌های درونی فرد است که باید آن را به جهان ارائه دهد.

معبران غربی بر این عقیده هستند که هرگونه گنج در خواب، شامل پیدا کردن چیزهای عتیقه و زیرخاکی، در واقع بازتابی از ایده‌هایی است که فرد در بیداری به آن‌ها فکر می‌کند.

اگر فردی در خواب ببیند که در حال دفن کردن عتیقه و زیرخاکی می‌باشد، تعبیر خواب او این است که برای رسیدن به آینده استعداد و مهارتی دارد و تمایل دارد آن را از دیگران پنهان کند.

تعبیرخواب عتیقه و زیر خاکی به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون می‌گوید : پیدا کردن عتیقه و زیرخاکی در خواب اشاره به ثروتی دارد که خواب‌بیننده آن را به صورت ناگهانی به دست می‌آورد. اگر فردی در خواب ببیند گنجی دارد که آن را گم می‌کند، تعبیر خواب او این است که دوستان خواب‌بیننده به زودی او را ترک خواهند کرد.

اگر در خواب خود دیدید که عتیقه و زیرخاکی‌هایی که پیدا می‌کنید از جنس طلا هستند، در عالم واقعیت به افتخار و ثروت دست پیدا می‌کنید. گم کردن این گنج از طلا در خواب نیز به این معنی می‌باشد که با سهل انگاری بهترین فرصت‌های زندگی‌تان را از دست خواهید داد.

تعبیرخواب عتیقه و زیر خاکی به روش کتاب فرهنگ تفسیر رویا

نویسنده کتاب فرهنگ تفسیر رویاها، تونی کریسپ می‌گوید : هر گونه گنجی در خواب شامل طلا و یا عتیقه و زیرخاکی نمادی از اعجاز، خرد، ارزش زندگی و دارایی تمامیت وجود خواب‌بیننده است.

در واقع این گنج، آنچه را که باید برای به دست آوردن آن‌ها، دشواری تحمل کنیم را به تصویر می‌کشد. حال این موارد می‌تواند متناسب با خواسته‌های خواب‌بیننده شامل یکی از موارد موفقیت‌های شخصی، عشق کمال یافته، تعادل میان عشق و احساس، درک خود، سلامتی و … باشد.

تعبیرخواب عتیقه و زیر خاکی به روش لوک اویتنهاو

لوک اویتنهاو بر این باور است که پیدا کردن گنجی از عتیقه و زیرخاکی در خواب، به معنای دریافت ارث در واقعیت است. اگر فردی در خواب ببیند که در جستجوی طلا، عتیقه و زیرخاکی است، تعبیر خواب او این است که خوشبختی به صورت ناگهانی به خواب‌بیننده روی خواهد آورد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: تعبیر خواب عتیقه و زیر خاکی





:: برچسب‌ها: تعبیر خواب عتیقه و زیر خاکی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: