کشتن پدر
نوشته شده توسط : ذهن نو

کشتن پدر فکری است که شاید وقتی خیلی از دست او عصبانی هستید به سراغ‌تان بیاید. بحث و اختلاف با پدر و مادر برای هرکدام از ما پیش می‌آید. اما گاهی اوقات این بحث‌ها آن‌قدر طولانی یا جدی می‌شوند که ممکن است در ذهن‌تان فکر کنید راهی به جز کشتن پدر باقی نمانده است. بااین‌حال بهتر است قبل از اینکه دست به کاری بزنید کمی هم به پیامدهای این ماجرا فکر کنید. کشتن پدر می‌تواند مشکلات حقوقی بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. به‌علاوه خانواده شما هم احتمالاً درگیر پیامدهای این کار شما خواهند شد. به همین خاطر بهتر است به دنبال راهکارهای جایگزین و حل اختلافات باشید. اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی از پس این شرایط برنمی‌آیید شاید بهتر باشد از مشاور برای این موضوع کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع: کشتن پدر

کشتن پدر

از فکر کردن تا عملی کردن کشتن پدر فاصله زیادی شاید باشد، اما ممکن است این فاصله در چند ثانیه طی شود. آسیب‌هایی که قبل و بعد از این اقدام به خانواده وارد می‌شود، جبران ناپذیر بوده و اغلب کل خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علل مختلفی ممکن است شما را به این افکار وا دارد، پیش از هر چیز شما باید نسبت به احساسات و هیجانات خود آگاهی داشته و دلایل این افکار را پیدا کنید.

دلایل کشتن پدر

پدر و مادر عزیزترین دارایی هرکدام از ما در زندگی هستند. به همین خاطر یک سؤال مهم این است که چرا یک نفر به جایی می‌رسد که به کشتن پدر خود فکر می‌کند؟ جواب این سؤال می‌تواند با توجه به شرایط زندگی هر کدام از ما متفاوت باشد. بااین‌حال بعضی از دلایلی که تا امروز باعث اتفاق افتادن این موضوع شده به شرح زیر است.

آسیب‌های دوران کودکی

بسیاری از مواقع خاطره آسیب‌های دوران کودکی تا بزرگسالی یا شاید تا همیشه با فرد باقی می‌ماند. بعضی از پدران آسیب‌هایی مثل تجاوز، ضرب و شتم، تحقیر کردن و یا استفاده از فرزندان برای کارهای غیرقانونی را انجام می‌دهند. این موضوعات شاید تبدیل به دلیلی شده باشد برای اینکه شما تمایلی به دیدن پدر خود نداشته باشید. یا حتی در ذهن خود به فکر انتقام گرفتن از او باشید. اما در این شرایط بهتر است به این موضوع فکر کنید که انتقام گرفتن از پدر به این معناست که شما خودتان را برای بقیه عمر درگیر پیامدهای این قتل می‌کنید. درحالی‌که می‌توانید گذشته را فراموش کرده و زندگی مناسبی را برای خودتان شروع کنید.

حمایت از سایر اعضای خانواده

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از مواقع باعث کشتن پدر می‌شود حمایت از سایر اعضای خانواده است. وقتی شما می‌بینید که پدر در حال آزار دادن مادر یا خواهر و برادرهای کوچک‌تر است، احتمالاً تحمل این موضوع برای‌تان بسیار سخت خواهد بود. و همین شرایط می‌تواند تبدیل به دلیلی شود که نتوانید خشم خودتان را کنترل کنید.

برای جلوگیری و حل دعوا با پدر و مادر کلیک کنید.

بیماری‌های روحی یا سوءمصرف مواد مخدر

آیا تابه‌حال برای‌تان پیش آمده که احساس کنید کسی از شما می‌خواهد به پدرتان آسیب بزنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت است بهتر است این موضوع را با یک متخصص در میان بگذارید. یکی از عوارض بعضی از بیماری‌های روحی یا استفاده از برخی مخدرها این است که فرد احساس می‌کند شخصی از او خواسته که کاری را انجام بدهد. این شرایط می‌تواند بسیار خطرناک بوده و قدرت مقاومت شما را از بین ببرد. به همین خاطر بهتر است هرچه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کنید. برای آشنایی با نقش خانواده در ترک اعتیاد کلیک کنید.

پیامدهای کشتن پدر

مشکلات قانونی

اولین پیامدی که با کشتن پدر، شما را درگیر خودش می‌کند مسائل قانونی هستند. جرم قتل موضوع کمی نیست که بتوانید به‌سادگی از کنار آن عبور کنید. و این موضوع می‌تواند باقی زندگی شما را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد و حتی پایان آن باشد.

بیماری‌های روحی

بسیاری از کسانی که دست به قتل می‌زنند درگیر بیماری‌های روحی و عذاب وجدان می‌شوند. شاید قبل از اینکه این کار را انجام بدهید به‌خاطر خشمی که از پدر خود دارید به این فکر کنید که هرگز از کارتان پشیمان نمی‌شوید. بااین‌حال بر اساس آمار بسیاری از کسانی که دست به چنین کاری می‌زنند، پس از آن مشکلات روحی مختلفی را تجربه خواهند کرد.

آسیب‌دیدن خانواده

با از بین رفتن پدر یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که سایر اعضای خانواده شما را هم درگیر خودش می‌کند از بین رفتن خانواده است. مشکلات اقتصادی و همین‌طور آسیب‌های اجتماعی که کار شما برای آن‌ها به همراه خواهد داشت می‌تواند برای یک عمر روی زندگی سایر اعضای خانواده‌تان سایه بیاندازد.

راهکارهای جایگزین کشتن پدر

کشتن پدر به هر دلیلی که باشد شاید خشم شما را آرام کند اما حتما درگیر پیامدهای منفی بسیاری خواهید شد. حالا سؤال اینجاست که آیا واقعاً این پیامدها و خراب کردن زندگی‌تان به آسیبی که به او وارد می‌کنید می‌ارزد؟ شاید بهتر باشد راهکارهای دیگری به جز کشتن را امتحان کنید. بعضی از این راهکارها به شرح زیر هستند. برای آشنایی با راه های کنترل خشم کلیک کنید.

با پدرتان صحبت کنید

راجع به موضوعی که باعث اختلاف و درگیری شما شده با پدرتان صحبت کنید. احساس خود را برای او توضیح بدهید و با کمک یکدیگر برای تغییر شرایط راه حلی پیدا کنید.

مسئله‌محور باشید

دلیل خشمی که از پدرتان دارید را پیدا کنید. حالا سعی کنید راهکارهایی برای برطرف‌کردن این مشکل پیدا کنید. در واقع منظورمان این است که راه‌حل‌ها را با توجه به این موضوع ارائه کنید که با کمترین هزینه بیشترین نتیجه را بگیرید؛ و واقعاً مشکل را برطرف کنید. نه اینکه مشکل بزرگ‌تری را به مشکلات خود و خانواده اضافه کنید.

برای آشنایی با راه های حل اختلاف با پدر و مادر کلیک کنید.

محیط‌تان را تغییر بدهید

اگر وضعیت ارتباط میان شما و پدرتان به شکلی است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید او را ببخشید و یا شرایط را با صحبت‌کردن بهتر کنید یکی از راهکارها این است که محیط زندگی خود را تغییر دهید. با این کار شما ارتباطتان را با پدرتان کمتر کرده یا به‌طورکلی قطع می‌کنید. و این موضوع می‌تواند نسبت به کشتن او گزینه کم‌خطرتری باشد.

کمک مشاوره برای جلوگیری کشتن پدر

اینکه شما درگیر فکر کشتن پدرتان شده باشید موضوعی نیست که به‌سادگی از کنار آن بگذرید. این فکر می‌تواند ذهن شما را مسموم کرده و احتمالاً مشکلات و درگیری‌های بسیاری را برای‌تان ایجاد کند. بااین‌حال بسیاری از ما از ترس قضاوت شدن یا مشکلات قانونی نمی‌توانیم راجع به این موضوع با کسی صحبت کنیم. و این موضوع شرایط را به‌مراتب بدتر می‌کند. زیرا بسیاری از کسانی که تجربه کشتن یک نفر را داشته‌اند می‌گویند شاید اگر قبل از این ماجرا با کسی صحبت می‌کردند تصمیمشان عوض می‌شد. در چنین شرایطی شاید بهتر باشد از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین بدون قضاوت صحبت‌هایتان را می‌شنوند و به شما برای حل این مشکل کمک خواهند کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

وقتی فکر کشتن پدرم به سرم می‌زند چه کار کنم؟

بهتر است سعی کنید شرایط و فضایی که باعث این افکار شده را ترک کنید؛ کارهایی انجام بدهید که شما را آرام می‌کنند و به دنبال یک راه‌حل اساسی برای مشکل باشید. اما اگر احساس می‌کنید به‌تنهایی نمی‌توانید این مشکل را برطرف کنید بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کشتن پدر





:: برچسب‌ها: کشتن پدر ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: