بهترین روش ترک اعتیاد به تریاک چیست ؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

ترک اعتیاد به تریاک دغدغه بسیاری از کسانی است که به این ماده مخدر وابسته شده‌اند. تریاک یکی از قدیمی‌ترین مخدرهای شناخته شده در جهان است؛ و هنوز هم اعتیاد به آن جزء بالاترین آمار اعتیاد به انواع مخدرها می‌باشد. به همین خاطر افراد زیادی به دنبال یک راه‌حل اساسی برای ترک تریاک هستند. در جواب این افراد می‌توان گفت که روش‌های بسیاری برای ترک این مخدر وجود دارد. از روش‌هایی مثل خوردن اسپند تا انواع روش‌های پیچیده و دقیق پزشکی برای ترک تریاک امتحان شده‌اند. ما هم در این مطلب سعی می‌کنیم تا این روش‌ها و مزایا و معایب هرکدام را بررسی کنیم. به‌علاوه شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد بهترین روش را باتوجه‌به شرایط خودتان برای ترک تریاک پیدا کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: بهترین روش ترک اعتیاد به تریاک چیست ؟

 

ترک تریاک

تریاک یکی از قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین مخدرهای شناخته شده در جهان است. در سراسر دنیا افراد بسیاری به دنبال یک راه‌حل مناسب برای ترک آن می‌گردند. همان‌طور که گفتیم روش‌های بسیاری برای ترک تریاک وجود دارد. شما می‌توانید با کمک‌گرفتن از یک مشاور بهترین روش را برای رهایی از اعتیاد به تریاک پیدا کنید.

ترک اعتیاد به تریاک خیلی هم آسان نیست. تریاک از جمله مخدرهایی است که هم وابستگی جسمی و هم وابستگی روحی و روانی را در بیمار ایجاد می‌کند. به همین خاطر ترک کردن آن نیاز به اراده و تحمل خاصی دارد. همین موضوع در کنار استفاده از روش‌های غیرعلمی می‌تواند دلیلی برای شکست خوردن در ترک تریاک باشد. این موضوع باعث خواهد شد تا شما به‌تدریج امید و اعتماد به نفستان را برای ترک از دست بدهید. به همین خاطر بسیار مهم است که برای ترک تریاک از یک متخصص کمک بگیرید. و با توجه‌ به شرایطی که دارید از یک روش مناسب استفاده کنید. برای اطلاع از بهترین روش ترک اعتیاد کلیک کنید.

نشانه‌های ترک اعتیاد به تریاک

بهترین روش ترک اعتیاد به تریاک چیست ؟

وقتی شروع به ترک اعتیاد به تریاک می‌کنید با نشانه‌های جسمی و روحی مختلفی روبه‌رو می‌شوید. این نشانه‌ها به‌تدریج و در روزهای اول شدت بیشتری پیدا می‌کنند. اما پس از گذشت چهارده روز کم‌کم از شدت آنها کاسته می‌شود. مهم‌ترین نشانه‌های ترک تریاک عبارتند از:

  • تمایل بیش از حد برای مصرف مجدد
  • لرزش بدن
  • عرق کردن
  • تحریک‌پذیری
  • بی‌خوابی
  • ضعف بدن
  • درد عضلانی

ترک تریاک با استفاده از دارو

یکی از روش‌های ترک اعتیاد به تریاک استفاده از داروهایی مانند متادون یا بوپرنورفین (ب2) است. این داروها به این دلیل استفاده می‌شوند که ساختار شیمیایی شبیه به تریاک دارند. به همین خاطر تا حدودی می‌توانند احساس درد و نشانه‌های منفی که بیمار تجربه می‌کند را کاهش بدهند. اما از مصرف خودسرانه این دارو ها به شدت خودداری کنید چرا که مصرف خودسرانه آن پیامد های منفی زیادی را به همراه خواهد داشت. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از معتادان به تریاک که با این روش درمان می‌شوند بعدها به همین داروها اعتیاد پیدا می‌کنند. به همین خاطر است که ترک تریاک با استفاده از دارو حتما باید تحت نظر یک پزشک و متخصص ترک اعتیاد صورت گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ترک متادون کیلیک کنید.

 

ترک اعتیاد به تریاک در منزل

بسیاری از کسانی که درگیر اعتیاد به تریاک هستند می‌خواهند مراحل ترک را در خانه بگذرانند. بودن در محیطی آشنا و حمایت اعضای خانواده از جمله دلایلی است که ترک تریاک در منزل را خواستنی می‌کند. اگر چه استفاده از این روش غیرممکن نیست اما بهتر است ترک اعتیاد را حداقل تا پایان مرحله سم‌زدایی در مراکز ترک اعتیاد بگذرانید. همان‌طور که گفتیم ترک تریاک نشانه‌های جسمی و روحی بسیاری دارد.

این نشانه‌ها با توجه‌ به میزان مصرف و مدتی که شما از این مخدر استفاده می‌کرده‌اید می‌تواند شدید یا ضعیف باشد. به‌خصوص در شرایطی که این نشانه‌ها شدید هستند نیاز است که بیمار در یک محیط مناسب و تحت نظارت پزشک متخصص باشد. باتوجه‌به اینکه شما در محیط منزل به این امکانات دسترسی ندارید بهتر است از ترک اعتیاد در خانه صرف‌نظر کنید. با این‌حال اگر واقعاً به این کار اصرار دارید بهتر است راجع به آن با یک متخصص صحبت کنید؛ و حتماً هر روز شرایط خود را به متخصص اطلاع بدهید.

ترک تریاک بدون دارو

بهترین روش ترک اعتیاد به تریاک چیست ؟

همان‌طور که گفتیم استفاده از داروهایی مانند متادون یا بوپرنورفین در ترک اعتیاد مشکلات بسیاری خواهد داشت. به همین خاطر خیلی‌ها به دنبال ترک تریاک بدون استفاده از دارو هستند. ترک اعتیاد بدون استفاده از دارو به‌طورکلی به دو روش انجام می‌شود:

ترک تدریجی

در این روش متخصصین به‌تدریج میزان مصرف تریاک را کاهش می‌دهند. این کار را می‌توان بهترین روش برای ترک اعتیاد دانست. در این روش بدن به‌تدریج به کاهش استفاده از ماده مخدر عادت خواهد کرد. در نتیجه پس از مدتی می‌توانیم میزان مصرف تریاک را به صفر برسانیم.

ترک ناگهانی یا ترک یابویی

این روش قدیمی‌ترین راه برای ترک تریاک است. در این روش بیمار ناگهان مصرف مخدر را کنار می‌گذارد. اگرچه ترک ناگهانی قدمت بسیاری دارد و خیلی اوقات هم موفق بوده اما بسیاری از مواقع نیز شکست خورده است. وقتی بیمار ناگهان مصرف تریاک را قطع می‌کند نشانه‌های ترک با شدت بسیاری ظاهر می‌شوند. به همین خاطر ممکن است بیمار نتواند سختی آن را تحمل کند و دوباره به سراغ استفاده از مخدر برود.

 

ترک اعتیاد به تریاک با اسپند

اگر درگیر اعتیاد به تریاک شده باشید حتماً راجع به درمان اعتیاد به تریاک با اسپند شنیده‌اید. بسیاری از معتادان به این ماده، برای ترک از دود اسپند استفاده می‌کنند. و یا دانه‌های اسپند را می‌خورند. اما باید گفت که این کار یکی از روش‌های غیرعلمی برای ترک اعتیاد است. در واقع می‌توان گفت که هیچ ضمانتی وجود ندارد شما با استفاده از این روش بتوانید تریاک را کنار بگذارید. استفاده از اسپند تنها باعث می‌شود که شما نشانه‌های ترک را تجربه کنید. اما تابه‌حال هیچ آزمایشی نشانه نداده که اسپند یا سایر داروهای گیاهی می‌توانند تأثیر دائمی و معناداری روی ترک اعتیاد داشته باشند.

تأثیر آبلیمو در ترک تریاک

یکی از سؤالات بسیاری از معتادان به تریاک این است که آیا با استفاده از آبلیمو می‌توانیم تریاک را ترک کنیم؟ اضافه‌کردن آبلیمو به نمونه ادرار در آزمایش‌های اعتیاد باعث منفی شدن نتیجه آزمایش می‌شود. به‌علاوه بسیاری از متخصصین طب سنتی معتقدند که آبلیمو به‌خاطر ماهیت اسیدی تأثیر بسیاری در سم‌زدایی بدن دارد. شاید تصور ترک اعتیاد با آبلیمو نیز به‌خاطر همین مسائل ایجاد شده باشد. اما همان‌طور که راجع به اسپند نیز گفتیم هیچ مطالعه علمی تا امروز تأثیر آبلیمو روی ترک اعتیاد را ثابت نکرده است.

ترک تریاک با روش‌های سریع یا فوق سریع

ترک اعتیاد در یک یا دو روز را می‌توان آرزوی بسیاری از معتادان به تریاک دانست. بهتر است بدانید روش‌هایی برای این کار وجود دارد. در روش‌های سریع یا فوق سریع بیمار ظرف یک یا دو روز مراحل سم‌زدایی را پشت سر می‌گذارد. در این روش فرد معتاد را با استفاده از داروهای بیهوشی وارد خواب عمیق می‌کنند. سپس داروهای ترک مانند نالتروکسان برای وی تزریق می‌شود. خاصیت نالتروکسان این است که تمامی گیرنده‌های مرتبط با تریاک در مغز را می‌پوشاند. به همین خاطر بیمار پس از به هوش آمدن تمایلی به استفاده از تریاک نخواهد داشت.

طول درمان ترک تریاک

اینکه چقدر زمان برای ترک تریاک نیاز دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد. این که چه مدت و چه میزان تریاک مصرف کرده‌اید به‌علاوه روشی که برای ترک اعتیاد انتخاب می‌کنید از جمله عوامل تأثیرگذار در این شرایط هستند. کسانی که از روش تدریجی برای درمان تریاک استفاده می‌کنند به طور میانگین ظرف 10 روز از این ماده پاک می‌شوند. اما کسانی که از روش ترک ناگهانی استفاده می‌کنند بین 12 تا 15 روز درگیر ترک خواهند بود. بااین‌حال به این موضوع نیز دقت داشته باشید که پس از مرحله سم‌زدایی شما می‌بایست درمان‌های روان‌شناسی یا جلسات مشاوره را بگذرانید. و تعداد جلسات این مرحله باتوجه‌به شرایط شما متفاوت خواهد بود. بعضی از بیماران حتی برای یک سال نیز نیاز به درمان روان‌شناختی دارند.

سخن آخر

در نهایت می‌خواهیم به این سؤال پاسخ بدهیم که بهترین روش برای ترک تریاک کدام است؟ متخصصین معتقدند که ترک تدریجی مخدر بهترین روش است. بااین‌حال یک نکته مهم در ترک اعتیاد این است که در کنار مراحل سم‌زدایی جلسات مشاوره را نیز جدی بگیرید. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات معتادان این است که مدتی پس از ترک وسوسه استفاده از مخدر دوباره آنها را به‌سوی تریاک می‌کشاند. این کار علاوه بر مشکلاتی که به همراه دارد باعث می‌شود شما اعتماد به نفستان برای ترک را نیز از دست بدهید. مشاوره روان‌شناسی به شما کمک می‌کند تا روش‌های مبارزه با این احساس را یاد بگیرید. در نتیجه احتمال شکست شما در ترک اعتیاد کمتر خواهد بود.

معرفی خدمات ترک مجموعه ذهن نو

مؤسسه ذهن نو یکی از بهترین مراکز برای ترک اعتیاد است. در این مرکز شما می‌توانید مراحل سم‌زدایی و همین‌طور مشاوره روان‌شناسی را در کنار هم داشته باشید. در حقیقت درمان شما زیر نظر یک تیم درمانی کامل انجام می‌شود. به همین خاطر اینکه بخواهید میان مراکز مختلف در رفت‌وآمد باشید از بین خواهد رفت. به‌علاوه در این مرکز جلساتی نیز برای خانواده‌درمانی شکل می‌گیرد. و خانواده شما راه‌های ارتباط بهتر با کسی که تازه درمان شده را یاد خواهند گرفت. این موضوع کمک می‌کند تا شما حمایت روحی بیشتری را دریافت کنید. درمان بیماری‌های روحی و مشکلاتی که به دلیل اعتیاد برای شما ایجاد شده نیز یکی دیگر از خدماتی است که در این مرکز دریافت می‌کنید. برای مشاهده سایت مرکز مشاوره ذهن نو کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: بهترین روش ترک اعتیاد به تریاک چیست ؟





:: برچسب‌ها: بهترین روش ترک اعتیاد به تریاک چیست ؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: