کم حرفی مردان
نوشته شده توسط : ذهن نو

کم حرفی مردان ناراحتی بسیاری از خانم‌ها است. همه ما دوست داریم ارتباط خوبی با همسرمان داشته باشیم. بعد از یک روز کاری که شما و شوهرتان از یکدیگر دور بوده‌اید اینکه کنار هم بنشینید و کمی با هم صحبت کنید خواسته دور از انتظاری نیست. بااین‌حال کم حرفی مردان در بعضی از خانواده‌ها می‌تواند این خواسته را با مشکل مواجه کند. بسیاری از آقایان وقتی به خانه می‌رسند سرشان را با تلویزیون و روزنامه گرم می‌کنند. یا ممکن است در مقابل تلاشی که برای باز کردن سر صحبت می‌کنید، همسرتان فقط با کلمات کوتاه جواب بدهد. این شرایط زندگی و روابط عاطفی شما را تحت‌تأثیر خودش قرار می‌دهد. به همین خاطر باید راهی برای تغییر آن پیدا کنید. اگر شما هم درگیر این مشکل هستید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

منبع: کم حرفی مردان

کم حرفی مردان

اینکه همسر شما زمان زیادی را به صحبت‌کردن با شما اختصاص نمی‌دهد، مشکل بسیاری از خانم‌ها است. معمولاً خانم‌ها دوست دارند که با همسرشان ارتباط کلامی داشته باشند. آن‌ها صحبت‌کردن همسرشان را دلیلی برای توجه و محبت او می‌دانند. در مقابل هرچقدر که یک مرد کم‌صحبت‌تر باشد، خانم‌ها تصور می‌کنند که او نسبت به آن‌ها بی‌توجه‌تر است. همین شرایط زندگی عاطفی شما را تحت‌تأثیر خودش قرار می‌دهد.

این مشکل به‌خصوص وقتی شدیدتر می‌شود که شما احساس کنید همسرتان با دیگران رابطه خوبی دارد؛ و فقط از صحبت‌کردن با شما فرار می‌کند. دلیل کم‌حرفی همسرتان هرچه که باشد این موضوع می‌تواند کیفیت زندگی مشترک شما را کاهش بدهد. به همین خاطر بسیار مهم است که راه حلی پیدا کرده و یا نگرش تان را تغییر دهید.

علت کم حرفی شوهر

اگر می‌خواهید راه حلی برای کم حرفی همسرتان پیدا کنید اولین قدم این است که دلیل کم‌حرفی او را پیدا کنید. وقتی شما بدانید که چه چیزی باعث کم‌حرفی همسرتان شده، سپس می‌توانید راهی برای برطرف‌کردن آن پیدا کنید. به‌طورکلی باید گفت که کم حرفی مردان با توجه به شخصیت هرکدام از آن‌ها و شرایط زندگی شان می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. به همین خاطر مهم‌ترین راهکار این است که به زندگی شخصی خودتان و شرایط آن نگاه کنید. بااین‌حال بعضی از مهم‌ترین دلایل کم‌حرفی در مردان به شرح زیر است. اگر احساس می‌کنید او بی توجه نیز شده است، برای آشنایی بیشتر با راه درمان بی توجهی مرد به زن کلیک کنید.

هورمون تستوسترون

تستوسترون نام یک هورمون مردانه است. در اصل می‌توان گفت این هورمون است که باعث بروز ویژگی‌های مردانه در همسر شما می‌شود. اگرچه تستوسترون در بدن خانم‌ها نیز وجود دارد، بااین‌حال مقدار آن در بدن آقایان چندین برابر خانم‌ها است. بعضی از متخصصین معتقدند که این هورمون روی بخش‌هایی از مغز که مربوط به صحبت‌کردن هستند تأثیر می‌گذارد. و باعث کوچک‌تر شدن این بخش‌ها می‌شود. به همین خاطر مردان به طور کلی و نسبت به خانم‌ها توانایی کمتری برای صحبت کردن دارند.

کم حرفی مردان به دلیل تفاوت‌های جنسیتی

باید این را بپذیرید که خانم‌ها و آقایان در زمینه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از این زمینه‌ها توانایی صحبت‌کردن است. به‌طور کلی خانم‌ها از حرف‌زدن به‌عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. آن‌ها به‌راحتی و از راه حرف‌زدن با دیگران زمان خود را می‌گذرانند؛ و راهی برای معاشرت با دیگران پیدا می‌کنند. اما این مسئله در بسیاری از مردان وجود ندارد. مردان معمولاً فقط زمانی که می‌بایست به چیزی جواب بدهند صحبت می‌کنند. و خیلی کمتر پیش می‌آید که برای برقراری ارتباط یا ابراز محبت از کلامات استفاده کنند.

مردان موضوعات کمتری برای صحبت دارند

شاید موضوعاتی که برای صحبت‌کردن به ذهن شما می‌رسد اصلاً در تصور همسرتان هم نیاید. یکی از دلایل این موضوع همان تفاوت‌های جنسیتی و شرایط فیزیولوژیکی است که از آن صحبت کردیم. اما یک دلیل دیگر آن هم نوع نگاه مردان به مسائل مختلف است. مردان برخلاف خانم‌ها نگاهی کلی به مسائل دارند. به همین خاطر مردان معمولاً کمتر به جزئیات یک موضوع دقت می‌کنند. به همین دلیل وقتی با آن‌ها راجع به مهمانی که در آن شرکت کرده بودید صحبت می‌کنید موضوع بحث‌تان ادامه پیدا نمی‌کند.

مشکلات زندگی مشترک عامل کم حرفی مردان

آیا همسرتان در ارتباطش با دیگران خیلی خوب صحبت می‌کند و احساس می‌کنید فقط تمایلی به صحبت با شما ندارد؟ آیا احساس می‌کنید همسرتان در گذشته بیشتر با شما صحبت می‌کرد و حالا مدتی است که کم‌حرف شده؟

اینها می‌توانند دلیلی برای مشکلات ارتباطی بین شما و همسرتان باشد. شاید او از یک مسئله در زندگی مشترک‌تان ناراحت است؛ یا ممکن است صحبت‌های قبلی شما او را به نتایج خوبی نرسانده باشد. برای مثال همسرتان ممکن است فکر کند که صحبت‌کردن با شما نتیجه‌ای ندارد. این موضوع به‌خصوص زمانی پیش می‌آید که حرف‌زدن شما با هم باعث اختلاف و دعوا شده باشد.

برای آشنایی با راه های برخورد با مردان بداخلاق کلیک کنید.

درگیری‌های ذهنی

یک دلیل ساده برای کم حرفی مردان این است که آن‌ها از نظر ذهنی درگیر مسائل معیشتی و یا موضوعی حیاتی هستند. مشکلات اقتصادی و مدیریت یک خانواده به‌خصوص در این روزها دغدغه بسیاری از آقایان است. این شرایط باعث می‌شود که آن‌ها علاقه‌ای به صحبت‌کردن نداشته باشند. زیرا در ذهن‌شان دائماً در حال پیگیری و یافتن راهکار برای مشکلاتی هستند که با آن مواجه می‌شوند.

همسرتان نمی‌خواهد شما را ناراحت کند

کم‌حرفی مردان همیشه هم به معنای این نیست که آن‌ها شما را دوست ندارند یا نسبت به شما بی‌توجه هستند. بسیاری از مواقع همسرتان در ذهنش درگیر مشکلات است، اما آن‌ها را با شما در میان نمی‌گذارد تا ناراحت نشوید.

چطور با کم حرفی مردان برخورد کنیم؟

شرایط صحبت‌کردن را در نظر بگیرید

اولین راه برای برخورد با کم‌حرفی مردان این است که زمان خوبی را در نظر بگیرید. وقتی همسرتان خسته از سرکار به خانه برمی‌گردد یا هنگامی که احساس می‌کنید فکر همسرتان درگیر است، زمان‌های خوبی برای صحبت‌کردن نیستند. اگر می‌خواهید یک گفتگوی خوب با همسرتان داشته باشید، بهتر است زمانی که شرایط برای آن مهیا است شانس‌تان را امتحان کنید.

درباره کم حرفی شوهر تان با او صحبت کنید

در یک موقعیت مناسب با همسرتان صحبت کنید. از او بپرسید که چه چیزی باعث کم‌حرفی‌اش شده و ببینید که آیا مشکلی در زندگی مشترک‌تان وجود دارد یا خیر؛ احساس خود را راجع به کم حرفی شوهر تان با خودش در میان بگذارید و سعی کنید که با هم راه‌های مشترکی برای این مسئله پیدا کنید.

از مردان سؤال بپرسید

یک راه مناسب برای اینکه با همسرتان بیشتر صحبت کنید این است که از او سؤال بپرسید. برای مثال از او بپرسید روزش را چطور گذرانده؟ چه اتفاقاتی در محل کارش افتاده است؟ از رابطه‌اش با همکاران و مراجعینی که به محل کارش آمده‌اند بپرسید. اما دقت داشته باشید که سؤال‌های‌تان حالت بازجویی پیدا نکند. بهترین راه برای این کار این است که از سؤال‌های کوتاه پاسخ استفاده نکنید. و هرگز از حرف های او سوژه برای دعوا استفاده نکنید.

خوب گوش دهید

یکی از دلایل کم حرفی مردان این است که آن‌ها گوش شنوایی برای صحبت‌هایشان پیدا نمی‌کنند. به همین خاطر وظیفه شما این است که در صحبت‌کردن با همسرتان شنونده خوبی باشید. حرف‌هایش را بشنوید، با آن‌ها همدلی کنید و نشان بدهید که صحبت‌های‌شان برای شما جالب است. یادتان باشد مخالفت کردن با صحبت‌های همسر یا نیش و کنایه زدن می‌تواند او را از صحبت منصرف کند.

زمان‌های مشترک بیشتری را با یکدیگر بگذرانید

گاهی اوقات زن و مرد آن‌قدر درگیر مشکلات زندگی و به‌خصوص تربیت فرزندان می‌شوند که دیگر زمانی را برای کنار هم بودن نخواهند داشت. یکی از راه‌ها برای اینکه با کم‌حرفی همسرتان مبارزه کنید این است که این خطر را از زندگی خودتان دور کنید. سعی کنید هرچقدر هم که مشکل دارید زمان‌هایی را برای بودن در کنار همسر آن هم به‌صورت دونفره در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود که شما خاطرات مشترکی در کنار یکدیگر بسازید؛ و می‌تواند تأثیر بسیار خوبی روی زندگی شما داشته باشد.

به رفتار خودتان نگاه کنید

همان‌طور که گفتیم یکی از دلایل کم حرفی مردان اختلافات زندگی مشترک است. به همین خاطر یک راه‌حل این است که به رفتار خودتان نگاه کنید. آیا شما وقتی همسرتان صحبت می‌کند به او گوش می‌کنید؟ آیا به او نشان داده‌اید که صحبت‌هایش برای شما جالب هستند؟ کمی بیشتر به رفتار خود دقت کنید و با خودتان به این سؤال پاسخ بدهید که چه چیزی در رفتار شما باعث بی‌میلی همسرتان به برقراری ارتباط شده است؟ برای آشنایی با نحوه صحیح رفتار با همسر کلیک کنید.

نقش مشاوره برای درمان کم حرفی مردان

این که شما و همسرتان نمی‌توانید با هم صحبت کنید می‌تواند زندگی مشترکتان را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد. برای مثال این شرایط باعث خواهد شد که شما نیز کم‌کم از صحبت‌کردن با همسرتان منصرف شوید؛ و این موضوع به ضرر زندگی مشترکتان خواهد بود. به همین خاطر باید برای این مسئله فکری بکنید. یکی از بهترین راهکارها این است که از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین شرایط و همین‌طور شخصیت شما و طرف مقابل را بررسی می‌کنند؛ سپس راهکاری برای برقراری ارتباط باتوجه‌به شرایط و شخصیتتان به شما آموزش خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

وقتی با همسرم صحبت می‌کنم اصلاً به حرف‌های من گوش نمی‌کند. در چنین شرایطی چه باید کرد؟

اولاً بهتر است زمان و شرایط دیگری را برای صحبت در نظر بگیرید. به‌علاوه سعی کنید با روش‌هایی مانند پرسیدن سؤال توجه او را به صحبت‌های خودتان جلب کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: کم حرفی مردان





:: برچسب‌ها: کم حرفی مردان ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: