شخصیت های ناموفق
نوشته شده توسط : ذهن نو

شخصیت های ناموفق ویژگی های ثابتی دارند که اگر بتوانند آن‌ها را شناسایی کنند، احتمال تغییر شرایط وجود دارد. اغلب از آدم‌های موفق صحبت می‌شود؛ اما کسی به موانع موفقیت توجه نمی‌کند؟ یا به عبارت دیگر چه عوامل شخصیتی باعث می‌شود که یک نفر نتواند به موفقیت برسد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید بسیاری از مواقع این خود فرد است که مانع موفقیت خودش می‌شود. به همین خاطر بهتر است با ویژگی‌های شخصیتی افراد ناموفق آشنا شوید. شناسایی این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید از آن‌ها دوری کنید؛ یا حداقل راهی برای برطرف‌کردنشان پیدا کنید. یادتان باشد که هر زمان احساس کردید به‌تنهایی از پس این ویژگی‌ها برنمی‌آیید می‌توانید از مشاور برای تغییر شرایط کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره شغلی کلیک کنید.

منبع: شخصیت های ناموفق

رابطه شخصیت و عدم موفقیت در زندگی

اولین سؤالی که باید به آن جواب بدهیم این است که آیا واقعاً بین شخصیت و عدم موفقیت رابطه‌ای وجود دارد؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم این شرایط محیطی هستند که موفقیت یا شکست ما را مشخص می‌کنند. اما واقعیت این است که محیط تنها بخشی از این ماجرا را مشخص می‌کند. بخش مهمی از این تجربه به خود شما بستگی دارد.

برای مثال در نظر بگیرید که یک فرد امیدوار و یک فرد ناامید در شرایط یکسان کاری را شروع می‌کنند. قابل‌پیش‌بینی خواهد بود که فرد ناامید با اولین شکست دست از تلاش برخواهد داشت. زیرا این افراد معمولاً احساس می‌کنند که قرار نیست به نتیجه مثبتی برسند. بااین‌حال یک شخصیت امیدوار طبیعتاً تلاش‌های خود را با روحیه ادامه خواهد داد. اما بهتر است به این نکته هم توجه داشته باشید که قرار نیست همه موفقیت یا شکست به ویژگی‌های شخصیتی مربوط باشد و قطعاً عوامل دیگر نیز در این موضوع نقش دارند. برای آشنایی بیشتر با موانع موفقیت کلیک کنید.

شخصیت های ناموفق

حالا که به این نتیجه رسیدیم که ویژگی‌های شخصیتی در موفقیت یا شکست ما تأثیر دارند باید ویژگی‌هایی که باعث شکست می‌شوند را مشخص کنیم. بعضی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها به شرح زیر است.

افکار منفی

شاید بتوانیم افکار منفی را اولین دلیل شکست بدانیم. کسانی که دائماً تصور می‌کنند نمی‌توانند کاری را انجام بدهند؛ آینده قرار است بسیار تاریک باشد؛ دیگران از آن‌ها بهتر هستند؛ و یا افکاری از این دست؛ معمولاً انرژی و انگیزه پیشرفت را از خودشان می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که می‌تواند به ما انگیزه فعالیت کردن بدهد فکر هرکدام از ما است. به همین خاطر داشتن افکار منفی تا حد زیادی می‌تواند شما را از فعالیت کردن بازدارد. برای مبارزه با چنین شرایطی هروقت افکار منفی به سراغتان می‌آید این فکرها را روی کاغذ یادداشت کنید؛ و سعی کنید برای هرکدام یک معادل مثبت و واقع‌بینانه‌تر پیدا کنید.

شخصیت های ناموفق بی هدف هستند

حتماً تابه‌حال متوجه این موضوع شده‌اید که وقتی هدفی را در زندگی دنبال می‌کنیم انگیزه و انرژی بیشتری هم داریم. بالعکس وقتی هدف مشخصی نداشته باشیم انگیزه و میل به انجام‌دادن کارها را هم از دست می‌دهیم. به همین خاطر شاید بتوان گفت یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی افراد ناموفق نداشتن هدف است. این افراد معمولاً هیچ برنامه‌ای برای زندگی خودشان ندارند. و این موضوع باعث می‌شود تلاش‌هایشان جهت مشخصی نداشته باشد. آنها هر روز به سمت خاصی حرکت می‌کنند. برای برطرف‌کردن این مشکل بهتر است زمانی را با خودتان خلوت کنید. کمی به این موضوع فکر کنید که دوست دارید در آینده در چه جایگاهی باشید؟ سپس برای رسیدن به این جایگاه برنامه‌ریزی کنید.

تفکر بدون عمل

شما هرچقدر در افکارتان انسان موفقی باشید تا وقتی اولین قدم را برنداشته‌اید به جایی نمی‌رسید! شاید شما هم افرادی را دیده باشید که ایده‌های خیلی خوب و برنامه‌های عالی برای رسیدن به آنها دارند؛ بااین‌حال به هر دلیلی در عمل هیچ تلاشی برای رسیدن به آنها نمی‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که به‌تدریج فاصله دنیایی که در ذهنشان ساخته‌اند با دنیای واقعی بیشتر شود؛ این افراد معمولاً در ذهنشان تصور می‌کنند که شخصیت‌های بسیار موفقی هستند. درحالی‌که آنها در عمل فقط فرصت رسیدن به موفقیت را از دست می‌دهند.

کمال‌گرایی بیش از حد

خیلی از ما کمال‌گرایی را ویژگی بسیار خوبی می‌دانیم که حتی باعث موفقیت می‌شود. بااین‌حال شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید کمال‌گرایی یکی از ویژگی‌های شخصیتی افراد ناموفق است. این افراد معمولاً آن‌قدر دنبال این هستند که کارهایشان را بدون عیب‌ونقص و به‌درستی انجام دهند که گاهی هیچ کاری را شروع نمی‌کنند.

اعتمادبه‌نفس پایین شخصیت های ناموفق

اعتمادبه‌نفس پایین یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث اضطراب می‌شود. و اضطراب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باعث عدم موفقیت می‌شود. کسانی که درگیر اضطراب هستند معمولاً هرکاری را که می‌خواهند شروع کنند از این می‌ترسند که در آن موفق نخواهند شد و دیگران این کار را بهتر انجام می‌دهند. همین اضطراب بسیاری از مواقع باعث می‌شود که آنها به‌طورکلی هیچ کاری انجام ندهند. برای آشنایی با راه های افزایش اعتماد به نفس کلیک کنید.

شخصیت های بی‌مسئولیت یا بهانه‌گیر

بی‌مسئولیتی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث عدم موفقیت می‌شود. این شخصیت‌ها مسئولیت همه چیز را به گردن دیگران می‌اندازند. در واقع همیشه یک نفر به جز آنها مقصر است. تربیت اشتباه والدین، نظام اداری ناعادلانه و بسیاری از مسائل دیگر باعث می‌شود که آنها شکست بخورند. این شخصیت‌ها تا زمانی که مسئولیت زندگی خود را برعهده نگیرند هرگز پیشرفت نخواهند کرد.

مشاوره برای تغییر شخصیت های ناموفق

وقتی از ویژگی‌های شخصیتی صحبت می‌کنیم به معنای این است که شما به‌راحتی نمی‌توانید آن را تغییر بدهید. این ویژگی‌ها معمولاً سال‌ها با ما بوده‌اند؛ و به همین خاطر تغییر دادن آنها بسیار سخت خواهد بود. به‌علاوه بسیاری از ما نمی‌دانیم که چطور می‌شود این رفتارها را تغییر داد. در چنین شرایطی بهترین راهکار این است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. مشاورین به شما کمک می‌کنند این ویژگی‌ها را در خودتان شناسایی کنید؛ دلایل آن را پیدا کنید؛ و بهترین راهکار برای حل آن را نیز پیدا کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی شغلی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

آیا افراد ناموفق می‌توانند ویژگی‌های شخصیتی خودشان را تغییر بدهند؟

بله؛ وقتی که شما دلایل عدم موفقیت خود را پیدا کنید می‌توانید برای برطرف‌کردن آَن نیز از راهکارهای مختلف استفاده کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: شخصیت های ناموفق





:: برچسب‌ها: شخصیت های ناموفق ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: