رفتار صحیح در محیط کار
نوشته شده توسط : ذهن نو

رفتار صحیح در محیط کار به شما در پیشرفت شغلی و کاهش سختی های کار کمک زیادی می‌کند. واقعیت این است که گاهی عالی بودن در شغل‌تان و یا سخت کار کردن کافی نیست. برای مثال ممکن است برای مدت طولانی در شغلی باشید و دچار یکنواختی بشوید که فقط کارتان را انجام می‌دهید و می‌روید. اگر این رفتار ادامه پیدا کند ممکن است به راحتی خود را از همکاران‌تان جدا کنید. یا گاهی برخی از واکنش‌های ما در محیط کار موجب می‌شود دیگران ما را کارمندی ناشایست بدانند. با رعایت یک سری نکات می‌توانیم از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنیم. از آنجایی که آداب و معاشرت صحیح یکی از مشکلات و معضلات جامعه امروزی است، در این مقاله سعی داریم روش رفتار صحیح افراد را در محیط های کاری مورد بررسی قرار دهیم. در صورت نیاز برای دریافت مشاوره شغلی کلیک کنید.

منبع: رفتار صحیح در محیط کار

رفتار صحیح در محیط کار

استفاده ازمعیارهای مناسب و کاملا حرفه‌ای موجب می‌شود تمامی کارکنان احساس خوبی نسبت به شما داشته باشند. با آداب و معاشرت صحیح می‌توانید تاثیر مثبتی روی دیگران بگذارید و بالعکس، عدم استفاده از رفتار به جا و مناسب می‌تواند منجر به از دست دادن فرصت‌های طلایی و همینطور فاصله گرفتن دیگران از شما شود. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که تنها واکنش‌های ما و رفتارهای ما ملاک نیستند بلکه نوع لباس پوشیدن، داشتن ظاهری آراسته و مناسب محیط کار نیز از موارد مهم می‌باشند. برطبق گفته‌های یک گروه تحقیقاتی، 80% از مدیران گفته‌اند که ظاهر آراسته می‌تواند باعث افزایش شانس یک کارمند برای ارتقای شغلش شود.

اگر حس می‌کنید که این شغل مناسب شما نیست و به همین دلیل نمی‌توانید رفتار خوبی داشته باشید، حتما برای انتخاب شغل مناسب کلیک کنید.

چگونه رفتار مناسبی در محیط کار داشته باشیم؟

رعایت دیسپلین اداری برای جلوگیری از نقض مقررات و بهم ریختن روال کاری بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به برخی نکات که می توانید با رعایت آن رفتار صحیحی در محیط کاری داشته باشید پرداخته‌ایم.

1_ حریم شخصی همکاران خود را رعایت کنید. هنگام مکالمه با تلفن خود با صدای بلند حرف نزنید

2_ به موقع سر قرارها و جلسات حاضر شوید و هنگام حضور در جلسات خصوصی و مهم تلفن همراه خود را سایلنت کنید و حواس خود را به جریان جلسات بسپارید.

3_ متناسب با محیط کاری خود لباس بپوشید و از پوشیدن لباس های جلف خودداری کنید.

4_ از صحبت در خصوص مسائل شخصی همکاران بپرهیزید و شایعه پراکنی نکنید.

5_ صحبت دیگران را قطع نکنید این کار نشان می‌دهد شما فردی عجول، قضاوتگر و غیر قابل احترام هستید.

6_ در خصوص انجام کاری یا شخصی شکایت بیش از حد نکنید. عادت به شکایت های هر روزه شما را فردی غیر حرفه ای نشان می‌دهد.

7_ متکبر نباشید. با لحنی صحبت نکنید که انگار از دیگران برتر هستید. برای نشان دادن توانایی هایتان همکاران خود را کنار نزنید.

رفتار های غیر حرفه ای و ناپسند در محیط کار کدامند؟

شما چه مدیر باشید چه کارمند، یک سری بایدها و نبایدهایی در محیط کاری را می‌بایست رعایت کنید. رفتارهای ناپسند مثل: اتلاف وقت در شبکه‌های اجتماعی، دروغ گفتن، غیر قابل اعتماد بودن، ایجاد اختلال و بهم زدن آرامش دیگران به هر طریقی، استفاده بیش از اندازه از عطر یا ادکلن، گوش کردن به موسیقی یا تماشای ویدیویی با صدای بلند، منزوی بودن، فریاد زدن بر سر دیگران، صحبت با نیش و کنایه، صحبت در مورد احساسات شخصی و مسائل غیر مرتبط، استفاده شخصی از اموال شرکت یا اداره، آشغال ریختن و کثیف کردن سرویس بهداشتی یا محیط کار، حاضر جوابی و کارهایی از این قبیل.

اگر همکاری دارید که رفتارهایش شما را آزار می‌دهد، حتما مقاله برخورد با همکار را بخوانید.

رفتار پسندیده مدیران در محل کار

در یک محیط کاری تنها کارکان آن محیط موظف به انجام رفتار مناسب نیستند، بلکه مدیر و یا رهبر آن محیط کاری نیز باید یک سری اصول اخلاقی را نسبت به کارکنان خود رعایت کند. به دلیل جایگاه و نقش مهمی که مدیران و مسئولین دارند رعایت مقوله های اخلاقی برای آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و عدم توجه به اخلاق و شیوه صحبت در مدیریت می‌تواند معضلات بزرگی در بین کارکنان به وجود بیاورد.

ترک عادت ها و رفتارهای نامناسب در محیط کار

اکثر مواقع ترک عادت های بد برای ما سخت می‌باشد، زیرا که تبدیل به یک روتین رفتاری شده و ما مایل به تکرار مکرر آن هستیم. اما به این معنا نیست که شما قادر به کنار گذاشتن رفتارهای بد خود نیستید فقط به زمان نیاز دارید. در ادامه راهکارهایی برای رفع عادت‌ها و رفتارهای منفی در محیط کار آورده‌ایم.

برنامه ریزی داشته باشید. یکی از روش هایی که می‌توانید با کمک آن بر ادامه رفتارهای بد خود غلبه کنید، ایجاد یک برنامه آگاهانه برای پیگیری رفتارهای نامناسب است.

از عواملی که باعث بروز رفتارهای نامناسب در شما می‌شوند دوری کنید.

پایبند به انجام رفتارهای مثبت باشید و آن‌ها را جایگزین رفتارهای بدتان کنید.

از اطرافیان و دوستان نزدیک خود بخواهید که اگر موجب رفتار نامناسبی شدید به شما هشدار دهند.

خودتان را در حال انجام عادت‌های مناسب و آن رفتار پسندیده‌ای که می‌خواهید داشته باشید تصور کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید تبدیل به یک فرد کاملا شایسته و همکار و کارمندی پسندیده شوید.

حتما برای کشف استعدادهای تان به دنبال خودشناسی باشید. برای انجام این کار می‌توانید از خدمات استعدادیابی شغلی استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شغل و محیط کار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: رفتار صحیح در محیط کار





:: برچسب‌ها: رفتار صحیح در محیط کار ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: