اطاعت از والدین بعد از ازدواج
نوشته شده توسط : ذهن نو

اطاعت از والدین بعد از ازدواج یکی از مسائل چالش‌برانگیز و دردسرساز برای بسیاری از زوجین است. اگر می‌خواهید زندگی موفقی داشته باشید باید با دقت به این سؤال پاسخ بدهید که حد و مرز رابطه با پدر و مادر پس از ازدواج تا کجاست؟ اطاعت بیش از حد شما از خانواده اولیه می‌تواند باعث ناراحتی همسرتان بشود. از سوی دیگر بی‌توجهی شما به خانواده‌تان هم باعث ناراحتی آن‎ها و درنهایت خودتان خواهد شد. پس در این دوراهی باید چطور رفتار کرد؟ در ادامه راهکارهایی برای ایجاد یک تعادل آورده‌ایم. اما اگر دچار مشکلی شده‌اید، حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

منبع: اطاعت از والدین بعد از ازدواج

اطاعت از والدین بعد از ازدواج

ازدواج به این معنی است که شما خانواده جدیدی تشکیل داده‌اید. درعین‌حال هرکدام از ما پس از ازدواج نیز عضوی از خانواده اولمان هم هستیم. این موضوع می‌تواند خیلی از زوجین را دچار تعارض کند. شما نمی‌دانید که در شرایط جدید باید به حرف پدر و مادرتان گوش کنید و یا مطابق میل همسرتان رفتار کنید. این وضعیت به‌خصوص زمانی که پدر و مادر و همسر شما خواسته‌هایی متضاد یکدیگر داشته باشند بدتر خواهد شد.

مشاورین خانواده معتقدند در چنین شرایطی شما می‌بایست تعادل را در هر دو جهت نگه دارید. یادتان باشد که شما اکنون صاحب خانواده جدیدی شده‌اید. و مهم‌ترین مسئله این است که تصمیم‌ها را با همراهی همسرتان بگیرید. درعین‌حال اینکه به‌طورکلی از ارتباط با خانواده اولتان خودداری کنید تا از دخالت‌هایشان جلوگیری کنید نیز کار درستی نیست. پس باید سعی کنید به حرف‌های پدر و مادرتان نیز گوش کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید. اما در نهایت خودتان و همسرتان می‌بایست بر اساس همه شنیده‌ها و کمک‌های دیگران، اما به‌صورت مستقل تصمیم بگیرید. برای آشنایی با نکات همسرداری کلیک کنید.

جایگاه پدر و مادر بعد از ازدواج

گاهی اوقات به هر دلیلی برای ما سخت است که از خانواده اولمان جدا شویم و زندگی مستقلی را با همسرمان شروع کنیم. در واقع بسیاری از ما جایگاه واقعی پدر و مادر در زندگی جدیدمان را نمی‌شناسیم. متأسفانه این موضوع می‌تواند باعث شود که احترام‌ها میان همسر و خانواده شما از بین برود. و حتی گاهی اوقات آن‌ها رودرروی هم قرار بگیرند. پس بهترین راهکار این است که از ابتدا جایگاه مشخصی برای هر دو خانواده در نظر بگیرید. بعضی از راهکارهایی که برای رسیدن به این هدف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید به شرح زیر هستند.

برای آشنایی با راه های داشتن یک زندگی مشترک موفق کلیک کنید.

احترام‌ها را نگه دارید

اولین و مهم‌ترین قانون در تعیین جایگاه خانواده‌ها و والدین بعد از ازدواج این است که با آنها با احترام برخورد کنید. به‌خاطر داشته باشید که پدر و مادر یکی از باارزش‌ترین دارایی‌ها برای هرکدام از ما هستند. به همین خاطر مهم است که شأن آن‌ها را حفظ کنید. پس مقامی که باید برای آن‌ها در نظر بگیرید، جایگاه یک بزرگ‌تر است. برای رفتار با این مقام شما می‌بایست درعین‌حال که با آن‌ها مشورت می‌کنید و به نظرات‌شان احترام می‌گذارید، اما زندگی مستقل خودتان را داشته باشید.

مرزبندی مشخصی داشته باشید

یکی از مهم‌ترین قوانین زندگی مشترک این است که حریم خصوصی خانواده‌تان را رعایت کنید. یادتان باشد مسائل زندگی شما و همسرتان باید فقط بین خودتان باقی بماند. شما در نهایت احترامی که برای خانواده‌تان قائل هستید نباید به آن‌ها اجازه بدهید که حریم زندگی شما را از بین ببرند. برای رسیدن به این هدف بهتر است با همسرتان صحبت کنید. موضوعاتی که می‌بایست از خانواده‌ها مخفی نگه داشته شوند را با کمک هم مشخص کنید. و از همان ابتدای زندگی مرزهای مشخصی بین خانواده‌ها و زندگی مشترک خود ایجاد کنید.

اطاعت از والدین بعد از ازدواج اما اجازه دخالت ندهید

مشکل بسیاری از پدر و مادرها این است که باور نمی‌کنند فرزندشان بزرگ شده است. آن‌ها همیشه دختر یا پسرشان را همان کودکی می‌بینند که نیاز به مراقبت دارد. به همین خاطر گاهی ممکن است از روی خیرخواهی شروع به دخالت در زندگی شما بکنند. برای مثال آن‌ها راجع به همه چیز از شما سؤال می‌کنند. یا ممکن است در مورد تمام مسائل ریزودرشت زندگی‌تان نظر بدهند. این شما هستید که در این شرایط می‌بایست قلمرو زندگی خود را حفظ کنید. برای این کار به صحبت‌های آن‌ها گوش کنید. اما وقتی با نظرشان مخالف هستید مطابق تصمیم خود و همسرتان رفتار کنید. این رفتار شما به آن‌ها نشان می‌دهد که بهتر است حریم شما را رعایت کنند.

خانواده همسرتان را قضاوت نکنید

یکی از مشکلات بسیاری از ما این است که از ابتدا می‌خواهیم جلوی دخالت خانواده همسرمان را بگیریم. و به همین خاطر هر چیزی که آنها می‌گویند را انجام نمی‌دهیم. یا درست برعکس آن رفتار می‌کنیم. این کار شما می‌تواند مشکلات بسیاری را برای زندگی مشترک‌تان به همراه داشته باشد. بهتر است همان جایگاهی که برای پدر و مادر خودتان در نظر گرفته‌اید، برای خانواده همسر تان نیز در نظر داشته باشید. به صحبت‌های آن‌ها با دقت گوش کنید و اگر واقعاً حرف‌های‌شان صحیح است به آنها عمل کنید. برای جلوگیری از دخالت خانواده همسر کلیک کنید.

دوراهی همسر و والدین

مواقعی پیش می‌آید که به دلیل رفتار ناپخته پدر و مادر یا همسر، شما مجبور می‌شوید تا یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به‌عبارت‌دیگر آن‌ها شما را بر سر یک دوراهی قرار می‌دهند؛ و مجبورتان می‌کنند که یکی از دو راه را انتخاب کنید.

در چنین شرایطی یکبار دیگر این سؤال پیش می‌آید که جایگاه پدر و مادر پس از ازدواج کجاست؟ و شما تا چه میزان باید از آن‌ها اطاعت کنید. به‌طورکلی در این شرایط توصیه می‌شود که با اعضای خانواده و همسرتان صحبت کنید. احساس خود را با آن‌ها در میان بگذارید و سعی کنید شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنید که هر دو طرف راضی باشند. بااین‌حال اگر احساس می‌کنید که به توافق رساندن آن‌ها با یکدیگر کار آسانی نیست معمولاً بهتر دانسته شده که طرف همسرتان را بگیرید و خانواده جدید خود را حفظ کنید.

مشاوره و تعادل در اطاعت از والدین بعد از ازدواج

یکی از مهم‌ترین نکات پس از ازدواج این است که شما بتوانید حدومرزها را به‌درستی مشخص کنید. همان‌طور که گفتیم شما باید بتوانید بین همسر و خانواده اولیه‌تان تعادل برقرار کنید. بااین‌حال بسیاری از مواقع حفظ این تعادل و اطاعت نکردن از والدین بعد از ازدواج برای ما سخت می‌شود. شما ممکن است بیش از حد به سمت خانواده یا همسرتان حرکت کنید. یا بر سر یک دوراهی بین اطاعت از والدین و همسرتان قرار بگیرید. در این شرایط بهترین راه این است که از یک مشاور خانواده کمک بخواهید. مشاورین با بررسی شرایط شما و همین‌طور درنظرگرفتن شخصیت همسر و اعضای خانواده‌تان راه‌هایی را برای حل کردن این مشکل به شما آموزش خواهند داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور می‌توانم بدون ناراحت کردن خانواده‌ام در بعضی مسائل از آن‌ها اطاعت نکنم؟

بهتر است وقتی صحبت‌های خانواده با تصمیم شما و همسرتان هماهنگ نیست در یک فضای دوستانه این موضوع را برای خانواده‌تان بیان کنید. و دلایل مخالفت خود را برای آنها توضیح دهید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اطاعت از والدین بعد از ازدواج





:: برچسب‌ها: اطاعت از والدین بعد از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: