انواع پرده بکارت
نوشته شده توسط : ذهن نو

انواع پرده بکارت برای خانم‌ها مشخص شده که دارای ویژگی‌های خاصی هستند، در واقع پرده بکارت (hymen) غشای نازکی است که ورودی واژن را می‌پوشاند و در اکثر زنان با اولین رابطه جنسی پاره شده و یک خونریزی سطحی ایجاد می‌کند. از آن جا که در فرهنگ ما پرده بکارت به معنای باکره بودن خانم است، سوالات زیادی در ارتباط با شکل و تشخیص سالم بودن آن پیش می‌آید. توضیح درباره واژه بکارت در این مقاله نمی‌گنجد (مقاله اهمیت باکرگی زنان در ازدواج را مطالعه نمایید.)، بنابراین در ادامه تنها به تشریح انواع و اشکال آن پرداخته‌ایم. با دریافت مشاوره جنسی و یا خرید پکیج های جنسی ذهن نو می‌توانید اطلاعات لازم در این باره را کسب کنید.

منبع: انواع پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت یا hymen در واقع یک غشای نازک است که ورودی واژن را می‌پوشاند و معمولا با اولین رابطه جنسی پاره شده و یک خونریزی سطحی ایجاد می‌کند. با این حال برخی زنان ممکن است به طور مادرزادی پرده بکارت نداشته باشند یا نوع پرده بکارت در آن‌ها به شکلی باشد که حتی در اولین رابطه جنسی خونریزی تجربه نکنند. از همین رو برخلاف باورهای عمومی نداشتن خونریزی در رابطه جنسی لزوما به معنای باکره نبودن خانم نیست. از نظر شکل و آناتومی بدن انواع مختلفی از پرده بکارت تاکنون مشخص شده که پرده بکارت حلقوی، ارتجاعی، حلقوی، مشبک،دو تکه و مسدود 5 فرم اصلی هستند.

آشنایی با انواع پرده بکارت

همانطور که گفتیم پرده بکارت در همه خانم ها یک شکل نیست. در واقع hymen می‌تواند از نظر آناتومیک در بانوان مختلف متفاوت باشد که در ادامه به توضیح هریک از اشکال آن پرداخته‌ایم.

1- پرده‌بکارت حلقوی

پرده حلقوی رایج‌ترین شکل پرده بکارت است که می‌توان گفت در حدود 90 تا 95درصد بانوان دیده می‌شود. بکارت حلقوی همان طور که از نامش پیداست حفره‌ای گرد یا بیضی شکل است که در ابتدایی‌ترین قسمت واژن قرار گرفته است. البته اندازه این حفره در زنان مختلف متفاوت می‌باشد. یعنی هر چه حفره کوچک باشد، لایه غشایی که در دور قرار دارد بزرگ‌تر است و هر چه حفره بزرگ‌تر باشد، لایه غشایی (همان پرده بکارت) نازک‌تر است. در اولین رابطه احتمال اینکه هیچ خونی نیاید زیاد است، مخصوصا زمانی که رابطه بدون استرس و در کمال آرامش صورت گرفته باشد.

2- پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی که نام دیگر آن پرده هلالی شکل است (ظاهر آن مانند پرده حلقوی است) خاصیت انعطاف پذیری دارد. به طوری که هنگام دخول کنار رفته و منجر به بروز خونریزی نمی‌شود. در واقع غشای انتهایی این نوع پرده ضخیم بوده و حتی گاه به دلیل عصب و مخاط موجود در آن موجب دردناک شدن رابطه جنسی می‌گردد که با انجام جراحی سرپایی پرده بکارت را از بین می‌برند، تا بیمار بتواند رابطه‌ای لذت بخش داشته باشد.

عدم آشنایی با این نوع پرده می‌تواند سوءتفاهم‌های زیادی را در رابطه زناشویی ایجاد کند. برای مثال در گذشته بسیاری از دختران به خاطر برخورداری از پرده ارتجاعی مورد تهمت قرار می‌گرفتند و گاه به جرم باکره نبودن مجازات می‌شدند. حتی اگر مجازات قانونی در پی نداشت، این موضوع تبعات ناخوشایندی را برای زنان به همراه داشت و منجر به تنش‌های جدی با همسرشان می‌شد. اما امروزه با افزایش سطح اطلاعات در جامعه این مشکلات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

3- پرده‌بکارت مشبک یا غربالی

پرده بکارت مشبک غشایی است که ورودی واژن را به طور کامل می‌پوشاند اما در سطح آن سوراخ‌های ریزی وجود دارد. از همین رو نام مشبک یا غربالی را به آن می‌دهند.

4- پرده بکارت دو تکه یا شیار دار یا تیغه ای

پرده بکارت دو تکه شباهت بسیاری با پرده حلقوی دارد و از نظر شیوع نیز بعد از پرده حلقوی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. شکل بکارت دو تکه به این صورت است که حفره‌ای گرد یا بیضی در ورودی واژن قرار دارد که یک شیار وسط آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند. از همین رو به آن پرده تیغه‌ای یا شیاردار نیز گفته می‌شود.

5- پرده بکارت مسدود

در برخی موارد ورودی واژن دختران به طور کامل بسته است و حفره‌ای برای برقراری رابطه جنسی یا خروج ترشحات و خونریزی پریودی وجود ندارد. این مساله می‌تواند منجر به تجمع خون قاعدگی پشت پرده شده و به بروز درد، عفونت و بیماری بیانجامد. در این شرایط باید برای درمان به یک متخصص مراجعه نمایید. برای درمان بکارت مسدود در جریان یک بیهوشی سطحی، انسداد پرده با عمل جراحی برداشته می‌شود.

آشنایی با انواع بکارت مصنوعی

با توجه به اینکه در بسیاری از فرهنگ‌ها برای بکارت زن و خونریزی در اولین رابطه جنسی اهمیت زیادی قائل هستند، بسیاری از دختران که به هر دلیل بکارت خود را قبل از ازدواج از دست می‌دهند، به دنبال روش‌های درمانی برای ترمیم بکارت خود می‌روند. برای مثال دوختن ناحیه ورودی واژن یا گذاشتن کپسول‌هایی که حاوی مواد قرمز رنگ هستند در درون واژن از جمله این روش‌های ترمیمی است که در اصطلاح بکارت مصنوعی ایجاد می‌کنند. باید متذکر شویم که عدم صداقت در ازدواج می‌تواند عواقب سنگینی داشته باشید، به همین منظور در چنین شرایطی حتما مشاوره ازدواج دریافت کنید.

با این حال امروزه این موضوع برای بسیاری از افراد جا افتاده است که عدم خونریزی لزوما به معنی باکره نبودن نیست؛ چراکه ممکن است پرده از ابتدا وجود نداشته باشد، از نوع ارتجاعی باشد و یا در اثر یک رویداد تصادفی نظیر برخورد یک جسم تیز به ناحیه ورودی واژن از بین برود. در مقابل خونریزی صرف نیز نمی‌تواند بکارت یک زن را ثابت نماید. برای آشنایی با اقدامات لازم در شب زفاف کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره جنسی و آمادگی برای ارتباط با همسر می‌توانید در هر ساعت از روز با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا دخول درناک می تواند نشان دهنده پرده بکارت مسدود باشد؟

 

دخول دردناک می تواند علل متفاوتی داشته باشد در بسیاری از موارد ترس شدید از رابطه جنسی کامل که در اصطلاح تخصصی به آن واژینیسموس گفته می‌شود منجر به انقباض شدید در نواحی لگن و ناحیه تناسلی می‌شود و فرایند دخول را با درد همراه می‌سازد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: انواع پرده بکارت





:: برچسب‌ها:  انواع پرده بکارت ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: