ژل لوبریکانت
نوشته شده توسط : ذهن نو

از ژل لوبریکانت جهت رفع خشکی و مرطوب شدن واژن استفاده می‌شود. در واقع به کمک این ژل می‌توانید از رابطه دردناک جلوگیری کرده و لذت جنسی بیشتری را تجربه کنید. همچنین لوبریکانت نقش روان‌کننده را در رابطه جنسی دارد و منجر به آمادگی بیشتر خانم‌ها در روابط زناشویی می‌شود. از این جهت بسیاری از افراد می‌توانند از ژل لوبریکانت استفاده کنند. این ژل انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع نیاز توسط فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا لوبریکانت عوارضی ندارد اما گاهی ممکن است فرد به استفاده از آن حساسیت داشته باشد و پس از مصرف دچار خارش، التهاب پوست، تنگی نفس و هرگونه تورم شدید شود. در ادامه به طور کامل درباره لوبریکانت، عوارض و پیامدهای آن صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

منبع: ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت چیست؟

ژل لوبریکانت یک روان‌کننده و مرطوب کننده واژن در هنگام رابطه جنسی و برای رفع خشکی است. در واقع خانم‌هایی که خشکی واژن دارند برای کاهش درد ناشی از رابطه جنسی می‌توانند از این ژل استفاده کنند. همچنین لوبریکانت به واسطه خاصیت روان‌کنندگی که دارد منجر به نرم کردن بیشتر پوست و افزایش رطوبت واژن در رابطه جنسی می‌شود که می‌تواند نقش موثری در تحریک و لذت بیشتر و نهایتاً رسیدن به ارگاسم ایفا کند.

 

بیشتر بخوانید : واژینسموس

 

عوامل موثر بر خشکی واژن و لازمه استفاده از لوبریکانت

عوامل متعددی برای خشکی واژن وجود دارد که می‌توان برای رفع آن از ژل‌های لوبریکانت استفاده کرد که این عوامل شامل موارد زیر است.

_یائسگی

_مصرف دخانیات و مواد مخدر

_عدم تحریک جنسی

_وارد کردن اشیای خارجی در واژن مانند تامپون

_مادران شیرده

_شستشوی واژن به صورت نادرست

_داروهای جلوگیری از بارداری

_کمبود آب در بدن

با این حال درست است که ژل لوبریکانت می‌تواند در اینجور مواقع کمک کننده باشد اما لازم است که با اصلاح رفتار و توجه بیشتر به سلامت جسمی و روانی خود از پایه و اساس مشکل را حل کنید.

انواع ژل لوبریکانت

ژل‌های لوبریکانت به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند که شامل ژل لوبریکانت بر پایه آب، سیلیکون و روغن می‎باشد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره آنان خواهیم پرداخت.

ژل لوبریکانت بر پایه آب

این دسته از ژل‌ها کاملا طبیعی و سالم هستند و عمدتا در روابط جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمترین نکته‌ای که وجود دارد این است که لوبریکانت مبتنی بر آب قابلیت استفاده همزمان با کاندوم را دارد. به عبارتی این دسته از ژل‌ها منجر به پارگی کاندوم در روابط جنسی نخواهند شد. همچنین ویژگی دیگر آن خاصیت آنتی باکتریال بودن و ضدعفونی کنندگی است. لازم به ذکر است برای استفاده‌ و معاینات پزشکی نظیر انجام سونوگرافی و آزمایشات مقعدی می‌توان از این نوع ژل استفاده کرد.

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون

میزان غلظت و دوام این دسته از ژل‌ها بیشتر از ژل‌های مبتنی بر آب است زیرا ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون همانند یک لایه نازک بر روی سطح پوست عمل می‌کند و از این جهت به مدت زمان زیادتری برای خشک شدن نیاز دارد و حتی پاک کردن آن از سطح پوست هم مقداری دشوار و زمان‌بر می‌باشد. لوبریکانت بر پایه سیلیکون هم با کاندوم سازگار است و منجر به پارگی کاندوم نخواهد شد. اما باید توجه داشت که استفاده همزمان سایر محصولات سلیکونی با لوبریکانت بر پایه سیلیکون به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. یکی از معایب اساسی این دسته از ژل‌ها این است که خاصیت آنتی باکتریال ندارد و امکان رشد باکتری و آلودگی در آن وجود دارد.

ژل لوبریکانت بر پایه روغن

این دسته از ژل‌های لوبریکانت حاوی مقداری وازلین و ویتامین E هستند. لوبریکانت بر پایه روغن تاثیر بلند مدت و دوام بیشتری دارد اما برای برقراری رابطه جنسی مناسب نیستند زیرا مواد موجود در این ژل‌ها باعث پاره شدن کاندوم می‌شود. همچنین به دلیل غلظت بالای روغن منجر به تغییر PH واژن می‌شود. این مسئله می‌تواند عفونت‌های ادراری را در خانم‌ها زیاد کند. در مجموع ژل لوبریکانت بر پایه روغن، مناسب رابطه جنسی و شستشوی واژن نیستند.

سایر ژل‌های لوبریکانت

امروزه با ترکیب ژل‌های لوبریکانت با مواد دیگر، انواع متنوع دیگری ایجاد شده است. به عنوان مثال ژل لوبریکانت حجم دهنده، گرم کننده و تاخیری از جمله این موارد هستند.

روش استفاده از ژل لوبریکانت

برای استفاده از هر یک از انواع مختلف ژل‌های لوبریکانت محدودیت مصرفی وجود ندارد، توصیه می‌شود قبل از استفاده هر محصول، دستورالعمل راهنمای آن را مطالعه کنید. ژل‌های لوبریکانت در حالت عادی کمی خنک و سرد هستند برای این که سردی و خنکی آن را کاهش دهید می‌توانید مقداری از آن را بر روی کف دست خود بریزید و سپس آن را بر ناحیه مورد نظر مالش دهید. به یاد داشته باشید که اگر از این ژل برای رابطه جنسی استفاده می‌کنید حتما از لوبریکانت مبتنی بر آب بهره ببرید چرا که لوبریکانت مبتنی بر روغن برای برقراری رابطه جنسی مناسب نیست و لوبریکانت مبتنی بر سیلیکون خاصیت آنتی باکتریال ندارد.

 

بیشتر بخوانید : درمان واژینیسموس | بهترین روش های درمان واژینیسم

 

عوارض ژل لوبریکانت

به طور کلی ژل‌های لوبریکانت عوارض جانبی ندارند اما ممکن است برخی افراد به ماده آن حساسیت نشان دهند. اگر پس از مصرف دچار خارش، التهاب پوست، تنگی نفس و هرگونه تورم شدید بهتر است در اولین فرصت به متخصص مراجعه کنید. همچنین می توانید از مشاوره جنسی نیز استفاده نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا از ژل لوبریکانت می‌توان به عنوان تاخیری در رابطه جنسی استفاده کرد؟

ژل لوبریکانت در حالت عادی خاصیت روان‌کنندگی و رفع خشکی واژن را دارد و خاصیت تاخیری ندارد. اما ترکیب‌های مختلفی از این ژل با ماده بنزوکائین وجود دارد که امکان تاخیر و انزال دیرتر را فراهم می‌آورد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ژل لوبریکانت





:: برچسب‌ها: ژل لوبریکانت ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: