عاشق شدن بعد از ازدواج
نوشته شده توسط : ذهن نو

حتی تصور عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج هم می‌تواند بسیار ترسناک و یا دور از ذهن باشد. شاید به نظرتان محال بیاید پس‌ازاینکه مدتی از ازدواجتان گذشت و درحالی‌که خود را کاملاً متعهد به همسرتان می‌دانید، عاشق فرد دیگری شوید. اما در حقیقت این موضوع دلیل بسیاری از خیانت‌ها و طلاق‌هاست. دلیل عاشق شدن بعد از ازدواج می‌تواند ناشی از بیماری‌های روانی تا ازدواج‌های از روی اجبار یا یکنواخت شدن زندگی باشد. به همین خاطر شاید خیلی هم نمی‌توان خطر آن را دور از ذهن تصور کرد. کسانی که درگیر عشق بعد از ازدواج می‌شوند معمولاً آن‌قدر احساس گناه و عذاب وجدان و یا ترس را تجربه می‌کنند که ممکن است درگیر بسیاری از بیماری‌های روحی شوند. پس اگر دچار این مشکل شده‌اید شاید بهتر باشد راجع به این شرایط از یک مشاور کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

منبع: عاشق شدن بعد از ازدواج

دلایل عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

احساسات طبیعی

قبل از هر چیز به این فکر کنید که عاشق شدن را چه چیزی معنی می‌کنید؟ اگر صرفاً در قلب‌تان از یک نفر خوش‌تان آمد، بهتر است خیلی هم خودتان را به خاطر این شرایط عذاب ندهید. بسیاری از ما به‌صورت طبیعی و در طول زندگی ممکن است از دیگران خوشمان بیاید. درواقع کار ذهن این است که انسان‌های مختلف را با هم مقایسه کند و گاهی اوقات همسر شما در این مقایسه‌ها کم می‌آورد. اما اگر ارتباط شما با طرف مقابل در حال جدی شدن است یا فکر می‌کنید نمی‌توانید آن را مدیریت کنید بهتر است کمی جدی‌تر به آن فکر کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله روانشناسی عشق را مطالعه نمایید.

ازدواج‌های از روی اجبار

ازدواج از روی اجبار یعنی یکی از شما به هر دلیلی به‌غیراز علاقه به طرف مقابل حاضر به ازدواج شده است. در این شرایط کاملاً طبیعی است که او دیر یا زود گزینه موردنظر خودش را پیدا می‌کند و نسبت به او احساساتی پیدا می‌کند. این می‌تواند یکی از بدترین پیامدهای ازدواج اجباری باشد. به همین خاطر است که معمولاً توصیه می‌شود پیش از تصمیم‌گیری قطعی برای ازدواج از یک مشاور کمک بگیرید.

یکنواخت شدن زندگی مشترک

یک زندگی مشترک موفق همیشه شادابی و نشاط خود را حفظ می‌کند. اما بسیاری از زندگی‌ها دیر یا زود درگیر یکنواختی می‌شوند. روانشناسان معتقدند که یکنواخت شدن زندگی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز خیانت است. درواقع در این شرایط دلتان برای شور و هیجان دوست داشتن و دوست داشته شدن تنگ می‌شود و به همین خاطر است که به سراغ یک رابطه جدید می‌روید.

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج و بیماری‌های روحی

بسیاری از بیماری‌های روحی مثل اختلال شخصیت مرزی، نمایشی و یا بیماری دوقطبی می‌توانند دلیلی برای عاشق شدن بعد از ازدواج باشند. در این شرایط بیمار کنترل خود را روی شرایط از دست می‌دهد؛ یا خودنمایی و به دست آوردن توجه دیگران را یک موضوع بسیار مهم در زندگی می‌داند. به همین خاطر است که این بیماران ممکن است حتی پس از ازدواج وارد رابطه‌های جدیدی شوند.

برآورده نشدن نیازها

هرکدام از ما نیازهای مختلفی داریم. از نیاز به اینکه موردتوجه و درک طرف مقابل قرار بگیریم تا نیازهای جنسی این دامنه گسترده است. وقتی احساس کنید همسر شما برای این نیازها وقت نمی‌گذارد درحالی‌که نفر سومی هست که به‌خوبی به آن‌ها توجه می‌کند طبیعتاً به سمت او گرایش پیدا می‌کنید.

ازدواج‌های بدون بینش

بسیاری از ازدواج‌ها دلیل منطقی همراه ندارند. اکثر اوقات زوجین به دلیل علاقه و وابستگی که در دوران آشنایی بینشان شکل گرفته با هم ازدواج می‌کنند. در این حالت دیر یا زود احساس می‌کنید همسرتان آن کسی که دنبالش می‌گشتید نبوده. در نتیجه احتمال بروز خطرهای مختلفی مثل خیانت، سرد شدن زندگی یا حتی طلاق بیشتر می‌شود. مثل همان اتفاقی که در ازدواج‌های از سر اجبار می‌افتد اینجا هم ممکن است شما دیر یا زود گزینه دیگری پیدا کنید و این به معنای عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج است.

بهترین راه حل برای عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

رابطه‌تان را محدود کنید

اگر خاطرتان باشد گفتیم که “مقایسه” واکنش طبیعی ذهن ماست. در این حالت احساس اینکه از یک نفر خوش‌تان آمده تقصیر شما نیست. ضمناً تنها شما نیستید که درگیر این احساس می‌شوید. بسیاری از زوجین حداقل یک‌بار در زندگی این احساس را تجربه کرده‌اند. اما اینکه رابطه شما تا چه حد پیش رفته است کاملاً به شما مربوط است. یادتان باشد هرچقدر به نفر سوم نزدیک شوید و رابطه‌تان را بیشتر کنید احساسات شما هم بیشتر می‌شوند. پس اولین قدم این است که رابطه خود را با طرف مقابل محدود کنید. سعی کنید برنامه‌های مختلف برای طول روز خود در نظر بگیرید تا ذهن‌تان درگیر فکر کردن به سایر مسائل باشد.

مشکلات را برطرف کنید

همان‌طور که گفتیم بسیاری از اوقات مشکلات زندگی مشترک هستند که باعث می‌شوند شما به سراغ فردی دیگر بروید. سعی کنید از راه صحبت کردن با همسر یا کمک گرفتن از مشاور مشکلات زندگی مشترک خود را حل کنید. مشاورین به شما کمک می‌کنند راهکارهای مختلفی را برای داشتن یک ازدواج موفق اجرا کنید و از این راه دیگر در قلب‌تان جایی برای عشق دیگران باقی نخواهد ماند.

برای ازدواج‌تان تصمیم جدی بگیرید

اگر احساس می‌کنید علاقه شما به طرف مقابل و وضعیت رابطه‌تان به شکلی است که نمی‌توانید آن را کنترل کنید، بهتر است برای ازدواج خود یک تصمیم جدی بگیرید. مشکلات بسیاری مثل خیانت در این شرایط پیش خواهد آمد و اگر از ازدواج‌تان صاحب فرزند شده‌اید این شرایط آسیب روحی بسیاری را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. به همین خاطر پیش از اینکه مشکل جدی اتفاق بیافتد بهتر است راجع به آنچه برای ادامه زندگی‌تان می‌خواهید خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید.

اهمیت مشاوره در ارتباط با عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

اگر شما یا هر یک از اطرافیان‌تان درگیر مشکل عاشق شدن بعد ازدواج شده‌اید، بهترین راه این است که از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانند برای حل این مشکل به شما کمک کنند.

سلامت روحی

بزرگ‌ترین مشکل آن‌هایی که پس از ازدواج درگیر یک رابطه دیگر می‌شوند عذاب وجدانی است که تجربه می‌کنند. آن‌ها نه می‌توانند رابطه خود را تمام کنند و نه احساس گناه رهایشان می‌کند. به‌علاوه ترس از فهمیدن همسر می‌تواند مشکلات را چند برابر کند. اولین کار روانشناسان این است که کمک می‌کنند این احساسات را کنار بگذارید و مشکلی برای سلامت روان شما پیش نخواهد آمد. البته این به معنای آن نیست که مشاورین به شما کمک می‌کنند تا با خیال راحت به همسرتان خیانت کنید؛ بلکه آن‌ها سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف به حل شدن مشکل شما کمک کنند.

عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج | کمک به حل مشکلات

گاهی خودمان هم نمی‌دانیم کجای زندگی با همسرمان مشکل داریم. گاهی اوقات هم اگرچه می‌دانیم اما راهی برای برطرف کردن آن پیدا نمی‌کنیم. مشاورین می‌توانند به شما کمک کنند تا اختلافاتی که با همسرتان دارید حل کنید و رابطه خوبی با یکدیگر داشته باشید.

انتخاب بهترین راه‌حل

اگر شرایطی که در آن قرارگرفته‌اید اجازه نمی‌دهد به‌درستی تصمیم بگیرید بازهم کمک گرفتن از مشاوره یک راهکار بسیار خوب است. مشاورین راه‌های مختلف تصمیم‌گیری و حل مسئله را به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید مشکلاتتان را به‌درستی برطرف کنید. برای آشنایی با نشانه های عشق اشتباه کلیک کنید.

  • برای دریافت مشاوره در زمینه عشق و رابطه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چرا بعضی‌ها پس از ازدواج کردن عاشق می‌شوند؟

 

نارضایتی از زندگی با همسر، بیماری‌های روحی و همین‌طور احساس اینکه دیگری می‌تواند نیازهای ما را برطرف کند از دلایل عاشق شدن پس از ازدواج است.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: عاشق شدن بعد از ازدواج





:: برچسب‌ها: عاشق شدن بعد از ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: