اهمیت شغل همسر در ازدواج
نوشته شده توسط : ذهن نو

اهمیت شغل همسر در ازدواج چیست ؟ قطعا یکی از ملاک ها و معیارهای اصلی برای ازدواج موفق در نظر گرفتن شغل طرف مقابل است. دختر خانم ها و آقا پسر ها در انتخاب همسر آینده خود باید بررسی های خاصی روی شغل او انجام دهند چرا که حرفه یک انسان نه تنها بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی او اثر گذار است بلکه حتی روحیات و اخلاقیاتش را تحت تاثیر قرار می دهد. خیلی از جوانان می پرسند که شغل مناسب چیست و همسر آینده ما باید چه کاره باشد؟ به این سوال جواب دقیقی نمی توان داد. در واقع این شما هستید که باید با توجه به روحیات و شرایط خود به این سوال پاسخ بدهید . آیا شما فردی هستید که به راحتی تحت تاثیر حرف ها و قضاوت های دیگران قرار می گیرید؟ پس هرگز با شخصی که شغلی با وجهه اجتماعی پایین دارد ازدواج نکنید ، آیا شما فردی هستید که نمی توانید ساعات زیادی تنها بمانید یا شب ها را در خانه تنها سر کنید پس به ازدواج با یک پزشک بیمارستان که ساعات زیادی سرکار است و خیلی شب ها شیفت می ماند فکر نکنید، آیا… در این مقاله با ما همراه باشید تا در این خصوص بیشتر اطلاع کسب کنید. قطعا شما با مطالعه کامل این مقاله می تواند قدمی بزرک در جهت یک انتخاب موفق بردارید.

منبع: اهمیت شغل همسر در ازدواج

اهمیت شغل همسر در ازدواج

اهمیت شغل همسر در ازدواج دارای نکاتی مهمی است که از جمله آنها می توان به شان و وجهه اجتماعی درآمد ساعات کاری شرایط خاص شغلی اشاره داشت. یکی از پارامترهایی مهمی است که هر فرد قبل از ازدواج در فرد مورد نظرش مورد ارزیابی قرار می دهد.

نگاه های مختلف نسبت به اهمیت شغل همسر در ازدواج

افراد مختلف به شغل همسرشان با دیدگاه مختلفی نگاه می کنند که از جمله این پارامترها که در دیدگاه افراد تاثیر می گذارد می توان به موارد زیر اشاره داشت :

افراد فراری از فشار و استرس

اگر شما طاقت تحمل استرس زیاد را ندارید و در شرایطی هستید که اضطراب برای شما خطرناک است هرگز سراغ ازدواج با افرادی که مشاغل پر خطر دارند نروید. مشاغل پر خطر، مشاغلی هستند که در آن ها ریسک مجروح شدن ،آسیب دیدن و یا حتی فوت زیاد است مثل آتش نشانی ، مشاغل نظامی و…

افراد جاه طلب

اگر شما فردی جاه طلب هستید که تمایل زیادی به پیشرفت و ارتقا دارد بهتر است با شخصی که شغلش دامنه پیشرفت کمی دارد ازدواج نکنید . مشاغلی مانند کارمندی در یک شرکت کوچک جزو مشاغلی هستند که فرصت پیشرفت کمی دارند و ممکن است زندگی در سایه این شغل ها برای شما یکنواخت و خسته کننده باشد.

افراد گریزان از تغییر

اگر شما فردی هستید که از تغییر گریزانید و همیشه دنبال ثبات در زندگی خود بوده اید ازدواج با فردی که شغلش غیر قابل پیش بینی باشد برای شما مناسب نیست. از مشاغل غیر پیش بینی می توان به تجارت اشاره کرد.

افراد درونگرا

اگر شما فردی درونگرا هستید که از دخالت و قضاوت دیگران همیشه فراری بوده اید توصیه می کنم که سراغ ازدواج با افراد مشهور نروید چون معمولا علاوه بر فامیل ها و دوستان و آشنایان ، غریبه ها هم در زندگی افراد مشهور دخالت می کنند و خانواده آن ها را مورد قضاوت قرار خواهند داد.

افراد فراری از تنهایی

اگر شما نمی خواهید ساعات زیادی از روز را تنها و بدون همسرتان بگذرانید و شب ها را تنها بخوابید بهتر است از ازدواج با فردی که شغلی شیفتی یا ساعت کاری زیاد دارد، صرف نظر نمایید. اگر شما طاقت چند روز ، چند هفته و حتی چند ماه تنها ماندن را ندارید بهتر است به فکر ازدواج با آدم هایی که مشاغل ماموریتی دارند نباشید مثلا راننده برون شهری، خلبان، راننده قطار یا … علاوه بر این ازدواج با افرادی که باید مدتی را دور از شهر و خانه برای کار سپری کنند برای شما بسیار سخت خواهد بود.

افرادی که تحت تاثیر دیگرانند

اگر شما فردی هستید که تحت تاثیر حرف های دیگران قرار می گیرید حتما توجه کنید که شان اجتماعی شغل همسر شما بالا باشد.

افرادی از خانواده های ثروتمند هستند

اگر شما فردی هستید که عادت به رفاه و تجملات دارید باید با فردی ازدواج کنید که شغلی پردرآمد داشته باشد.

تاثیر شغل بر روی روحیه انسان

هر شغلی پس از مدتی روی روحیه انسان تاثیر می گذارد و حتی ممکن است شخصیت یک فرد را تغییر دهد. مثلا شما به وضوح در جامعه می توانید مشاهده کنید که رفتار و طرز نگاه یک نظامی با یک بازیگر و خواننده متفاوت است یا اخلاقیات یک استاد دانشگاه با یک فرد بازاری زمین تا آسمان فرق می کند. به همین خاطر در انتخاب همسر باید به طور ویژه ای شغل او را مد نظر قرار دهید چون که حرفه و شغل او قرار است علاوه بر تاثیر روی زندگی اقتصادی شما روی زندگی عاطفی و تربیت فرزندان شما نیز اثر گذار باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

فرد مورد نظر من عادت به تغییر شغل دارد و اصلا در یک حرفه ماندگار نیست، آیا این یک نشانه منفی است؟

عوض کردن شغل بدون دلیل موجه می تواند نشان از یک مشکل روحی روانی باشید در این باره حتما با یک مشاور مشورت نمایید.

من و خواستگارم همکار هستیم آیا این خوب است یا بد ؟

داشتن زمینه شغلی یکسان می تواند هم خوب باشد هم بد، از این نظر خوب است که شما به لحاظ روحیات شغلی شبیه به یکدیگر می شوید و موضوعات مشترک زیادی برای صحبت دارد . از این نظر هم بد است که مشکلات و تفاوت عقیده در حیطه شغلی شما می تواند به زندگی مشترکتان آسیب بزند.

خانومی که من قصد ازدواج با او را دارم شاغل است و تمایل دارد بعد از ازدواج هم کار کند . آیا این موضوع روی زندگی مشترک ما اثر منفی می گذارد؟

خیر. شغل خانوم شما به خودی خود مشکلی در زندگی مشترکتان ایجاد نخواهد کرد اما باید چند نکته را به خاطر داشته باشید: اول این که استقلال خانوم شما با مبانی فکری شما در تضاد نباشند، دوم این که باید سطح شغل شما و همسرتان یکی باشد و بهتر است درآمد شما بیشتر باشد تا بتوانید از خانومتان حمایت کنید ، سوم این که باید بدانید تمام فکر و ذکر و هدف یک زن شاغل معطوف به زندگی خانوادگی اش نمی شود چرا که این زن به پیشرفت اجتماعی و اقتصادی خودش هم فکر می کند و برای آن برنامه می ریزد.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: اهمیت شغل همسر در ازدواج





:: برچسب‌ها: اهمیت شغل همسر در ازدواج ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: