چطوری بد دهنی را ترک کنیم
نوشته شده توسط : ذهن نو

در دنیای امروز، متأسفانه بد دهنی یکی از عادت های روزمره برخی افراد شده است. اما افراد کمی برای ترک این عادت اقدام می کنند. دلایل مختلفی می تواند باعث بد دهنی افراد شود. از جمله عصبانیت که شایع ترین عامل این مشکل است. به طور حتم نوع رفتار و برخورد ما در بین مردم با توجه به شرایط، و اینکه چه نسبتی با آن ها داریم متفاوت است و بد دهنی را هم می توان به نوعی تاثیرپذیری از اطرافیان نام برد. اما اینکه شخصی بد دهن باشد انتخاب خود او است و رفتارها و حرف های اطرافیان تنها بخش کوچکی از این مشکل را به خود اختصاص می دهد. بد دهنی تاثیرات مخربی در زندگی و روابط افراد می گذارد و تا حدودی موجب بروز اختلالات روانی می شود.

منبع: چطوری بد دهنی را ترک کنیم

علت اینکه برخی افراد بد دهنی می کنند چیست

معمولا بد دهنی علت های پیش پا افتاده ای دارد. افراد برای بروز احساسات منفی و خشم و عصبانیت خود و همینطور برخی نوجوانان به دلیل موقعیت سنی که دارند، اقدام به این عمل ناپسندانه می کنند. در ادامه از شایع ترین علل بد دهنی در افراد را می خوانید:

1_ برای بیان احساس خشم و عصبانیت نسبت به سایر افراد و اتفاقات . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کنترل خشم کلیک کنید.

2_ حضور در جمع هایی که بیش از اندازه صمیمی هستند و بد دهنی را به عنوان یک امر جالب و یک نوع عادت، یا برای شوخ طبعی و خندیدن در نظر می گیرند.

3_ برای کاهش استرس یا پنهان کردن آن

4_ درد کشیدن ( برای مثال دردی طاقت فرسا در عضوی از بدن دارید یا ضربه ای به بدنتان وارد شده است)

5_ زمانی که از رسیدن به چیزی یا هدفی ناکام می مانیم و همین موضوع موجب عصبانیت ما می شود.

پیامدهای بد دهنی

بد دهانی اگر تبدیل به عادت شود. فرد بی ملاحظه به موقعیتی که دارد؛ نا سزا بگوید. در دراز مدت اثرات مخربی که بر سلامت روان و زندگی او وارد می شود را می بیند. پیامدهای منفی بد دهانی به شرح زیر است:

_ باعث درگیر شدن و از بین رفتن احترام می شود. ( گاهی ممکن است شخص مقابل در درگیری ها بد دهنی کند. در این صورت باید صبر پیشه کنید و شما نیز این کار را انجام ندهید تا درگیری بالا نگیرد)

_ روابط دوستانه، عاشقانه یا خانوادگی به خطر می افتد و گاهی ممکن است از هم بپاشد ( شاید در روابط دوستانه خود این مورد را یک موضوع کم اهمیت می بینید. اما بد دهنی در روابط باعث می شود اطرافیان کمتر به شما اعتماد کنند و حرف های شما را بپذیرند.) توصیه می کنیم مقاله احترام به همسر را مطالعه نمایید.

_ ارزش و احترام خود را نزد دیگران از دست می دهید

_ جایگاه اجتماعی پایینی به خود اختصاص می دهید

چگونه بد دهنی را ترک کنیم

درست است که بد دهنی تبدیل به یک عادت می شود اما برخی افراد فکر می کنند نمی شود دست از عادات برداشت و آن ها را تغییر داد. بد دهنی نیز به مرور زمان با تمرین و صبر از بین می رود. اگر تصمیم به ترک بد دهنی خود یا اطرافیان دارید، در ادامه برخی از راهکار هایی که به شما در ترک این عادت بد کمک کند را آورده ایم.

عصبانیت خود را کنترل کنید

کنترل عصبانیت برای اکثر افراد کمی دشوار است. اما اولین قدم برای رسیدن به شخصیتی سالم و به دور از بد دهنی می باشد. تمرین کنترل عصبانیت حتی در مواقعی که کمتر خشمگین هستید می تواند در این راه کمک شایانی به شما بکند. در مواقع عصبانیت با شمردن اعداد یا خوردن یک لیوان آب، همینطور مکرر نفس عمیق کشیدن خشم خود را کنترل کنید تا از بروز بد دهنی جلوگیری شود. شما می توانید کارهایی که مختصرا به شخص شما آرامش می دهد را در چنین مواقعی امتحان کنید.

تغییر حالت و دوری از محیط درگیری

برای چند دقیقه از مکانی که دعوا و درگیری اتفاق افتاده دور شوید. یا با تغییر حالت از نظر فیزیکی خود را دعوت به آرامش و سکوت کنید. برای مثال قفل انگشت های دست به هم و بالا آوردن آن ها به حالت نرمش می تواند موثر باشد. توصیه می کنیم مقاله آرامش روان با راهکارهای عملی را مطالعه نمایید.

پاداش و تنبیه در نظر بگیرید

با هربار موفقیت در تمرین ترک بد دهنی به خود پاداش بدهید. اگر توانستید درموقعیت های سخت جلوی بد دهنی خود را بگیرید، یا حتی این عادت را کمتر کرده اید می توانید برای تشویق و امیدواری، به خود جایزه ای بدهید. برعکس اگر نتوانستید در موقعیتی خود را کنترل کنید و این عادت را تکرار کرده اید، با جریمه ای خود را تنبیه کنید تا بار دیگر تکرار این عادت برای شما سخت تر شود.

صبور باشید

اگر شما فردی بد دهن هستید، نمی توانید در کمترین زمان ممکن این عادت را ترک کنید و به اصطلاح راه صد ساله را یک شبه به پایان برسانید. در ابتدا میزان آن را کاهش دهید. با  استفاده از تمرین هایی که در بالا ذکر شده است. سعی کنید نا امید نشوید و دست از تلاش بر ندارید. صبر و شکیبایی کلید بسیاری از موفقیت ها است.

برای دریافت مشاوره در زمینه دروغگویی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: چطوری بد دهنی را ترک کنیم ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: