جنب شدن در خواب | علت و راه های جلوگیری از جنب شدن زیاد در خواب
نوشته شده توسط : ذهن نو

جنب شدن در خواب یک فرایند طبیعی در طول زندگی مردان است. منظور از جنب شدن، همان انزال یا خروج مایع منی است با این تفاوت که این انزال در هنگام خواب رخ می‌دهد. عمدتا جوانان و نوجوانان جنب شدن را تجربه می‌کنند و افراد متاهل کمتر دچار این مسئله می‌شوند. شایع‌ترین علت جنب شدن در خواب، به دلیل عدم برقراری رابطه جنسی در طولانی مدت و خروج مایع منی است. با این حال جنب شدن می‌تواند یک اتفاق متفاوت و گیج کننده در زندگی مردان باشد از این جهت آشنایی با جنب شدن و علل و مسائل مرتبط با آن می‌تواند حائز اهمیت باشد. همچنین بهره بردن از مشاوره جنسی کمک می‌کند تا بتوانید آگاهی بیشتری درباره سلامت جنسی خود به دست آورید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر

منبع: جنب شدن در خواب | علت و راه های جلوگیری از جنب شدن زیاد در خواب

جنب شدن در خواب

جنب شدن یا احتلام به منظور انزال و خروج مایع منی است که درحین خواب رخ می‌دهد. انزال یا خروج مایع منی زمانی رخ می‌دهد که مرد به اندازه کافی از نظر جنسی تحریک شده باشد و ارضا شود اما جنب شدن در هنگام خواب رخ می‌دهد و حتی ممکن است فرد متوجه این مسئله نشود یا حتی جنب شدن ممکن است بدون تحریک جنسی و بدون نعوظ رخ دهد. این موضوع برای مردان یک امر طبیعی است و همه مردان در طول زندگی با این مسئله مواجه می‌شوند.

دلایل جنب شدن

عدم برقراری رابطه جنسی در مدت زمان طولانی

می‌توان گفت شایع‌ترین علت جنب شدن در خواب، به دلیل عدم برقراری رابطه جنسی در طولانی مدت و خروج مایع منی است. افزایش سطح تستوسترون باعث می‌شود تا مایع منی در بدن تجمع پیدا کند و در صورت عدم خروج از طریق رابطه جنسی، در هنگام خواب تخلیه شود. در نتیجه افراد متاهل و افرادی که فعالیت جنسی دارند به ندرت دچار جنب یا احتلام می‌شوند.

بلوغ و تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی و افزایش هورمون تستوسترون را می‌توان یکی دیگر از عوامل اصلی جنب شدن و خروج منی درنظر گرفت. این مسئله بیشتر در در اوایل دوران نوجوانی و بدون کنترل آگاهانه رخ می‌دهد. با رسیدن به سن بلوغ و افزایش تستوسترون، میل به فعالیت‌های جنسی زیاد می‌شود و در صورت عدم تخلیه اسپرم از طریق رابطه جنسی، این خروج منی در هنگام خواب رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید : دستگاه تناسلی مردان

رژیم غذایی

خوردن مواد غذایی خاص به طور مستقیم باعث جنب شدن در خواب نمی‌شود اما خوردن غذاهای چرب و شیرین قبل از خواب، می‌تواند باعث افزایش میزان آن گردد. همچنین مصرف هر موادی که باعث افزایش شهوت می‌شود می‌تواند احتمال جنب شدن درخواب را افزایش دهد. اگر فردی شهوت زیادی دارد بهتر است مصرف موادی مانند گوشت، ادویه‌های تند، مواد لبنی، پیاز، زیتون، آجیل خشک و… را کمتر کند.

تخیل‌ و تصورات جنسی

تخیل و تصورات جنسی، صبحت‌های جنسی، تماشای فیلم پورن و به طور کلی داشتن افکار جنسی می‌تواند فرد را تا حدی تحریک کند که نیاز به ارضا شدن داشته باشد. این افکار و تصورات قبل از خواب می‌تواند باعث تحریک مردان بشود و به همین دلیل در هنگام خواب احتلام یا جنب شدن رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید : نقاط تحریک پذیر آقایان

تعداد دفعات جنب شدن در خواب

جنب شدن یک مسئله طبیعی است ولی تعداد دفعات جنب شدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هر فرد بر اساس سطح هورمون تستوسترون بدنش تعداد دفعات متفاوتی را نسبت به فرد دیگر تجربه می‌کند. اینکه فردی زیاد یا کم دچار جنب می‌شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. توجه داشته باشید که در اکثر مواقع کم یا زیاد جنب شدن نشان دهنده بیماری یا مشکل نیست. با این حال اگر جنب شدن هر چند روز یک بار رخ دهد طبیعی است اما اگر این مسئله هر روز یا هر یک روز درمیان در حین خواب رخ دهد می‌تواند نشان دهنده یک مشکل باشد.

روش‌هایی برای کاهش تعداد دفعات جنب شدن در خواب

گاهی فرد به دفعات در طول ماه جنب می‌شود و این موضوع می‌تواند برای فرد ناخوشایند باشد. اگر تعداد دفعات جنب شدنتان بیش از حد است می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • عدم مصرف مایعات، غذاهای چرب و شیرین و ادویه‌های تند
  • خوابیدن در مکان خنک
  • عدم پوشیدن لباس تنگ و چسبان
  • ورزش منظم و تغذیه سالم
  • کاهش تعداد دفعات مشاهده فیلم‌های پورن
  • خوابیدن به پشت

برای دریافت مشاوره در زمینه جنب شدن در خواب در هر ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

تا چند ماه جنب نشدن طبیعی است؟

جنب شدن تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر عوامل جسمانی، ارثی، سطح هورمون تستوسترون و… قرار دارد. در نتیجه زمان مشخص و قابل تعیین دقیقی وجود ندارد. این زمان برای هر کس متفاوت است. اما اگر بالغ هستید و رابطه جنسی ندارید و بیش از 6 ماه است که جنب نشده‌اید بهتر است تا به متخصص مراجعه کنید.

پس از جنب شدن در خواب چه کاری باید انجام دهم؟

در صورتیکه برای اولین بار است که جنب می‌شوید، نگران نباشید. این مسئله می‌تواند نشان دهنده بالغ شدن شما باشد. پس از جنب شدن بهتر است لباس زیرتان را عوض کنید و استحمام کنید. اگر بعد از جنب شدن احساس گناه داشتید یا مضطرب شدید بهتر است به یک روانشناس مراجعه کرده و در ارتباط با این مسئله با او صحبت کنید.

برای عضویت در اینستاگرام (ذهن نو) کلیک کنید

آخرین تحقیقات علمی روانشناسی

 

ورود به صفحه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: جنب شدن در خواب | علت و راه های جلوگیری از جنب شدن زیاد در خواب





:: برچسب‌ها: جنب شدن در خواب | علت و راه های جلوگیری از جنب شدن زیاد در خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: