ابراز عشق یا بیان عشق با 7 روش ساده
نوشته شده توسط : ذهن نو

بیان یا ابراز عشق برای هر کسی کار راحتی نیست. شاید این موضوع در شخصیت شما نهفته باشد، برای مثال شخصیت‌های درونگرا بیشتر احساسات خود را سرکوب می‌کنند و در بیان کلامی عواطف با مشکل مواجه هستند، پس در رابطه عاطفی نمی‌توانند آنطور که باید عاشقانه رفتار نمایند. این مسئله در بسیاری از موارد زمینه‌ساز بروز سوء تفاهم و تنش میان زوجین می‌شود. اگر راه‌های ابراز عشق را بلد نیستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و اگر شریک‌تان عشق و محبتش را نشان نمی‌دهد، باری دریافت زوج درمانی هر چه زودتر اقدام کنید، چرا ادامه چنین ارتباطی به مرور زمان آسیب‌های عمیقی به عواطف‌تان خواهد زد.

منبع: ابراز عشق یا بیان عشق با 7 روش ساده

چند راهکار ساده برای ابراز عشق

ابراز عشق برای همه کار راحتی نیست. چرا که برخی شخصیت ها بیش از سایرین احساسات درونی خود را سرکوب می‌کنند و ممکن است از بیان عواطف خود خجالت کشیده یا احساس ناراحتی کنند. همچنین این مسئله می‌تواند ناشی از فقدان مهارت‌های ارتباطی کافی در گنجینه رفتاری باشد. در ادامه 7راهکار ساده برای نشان دادن عشق‌تان آورده‌ایم. در صورت شک در مورد رابطه حتما مشاوره رابطه دختر و پسر دریافت کنید.

1- گفتن “دوستت دارم” را فراموش نکنید

خیلی‌ها (مخصوصا مردان) توقع دارند شریک عاطفی‌شان از کارهایی که انجام می‌دهند به میزان عشق آن‌ها پی ببرد، اما نباید قدرت کلمات را نادیده بگیرید. گاهی اوقات گفتن جمله ساده دوستت دارم از هر کار دیگری تاثیرگذارتر است.

2- به ویژگی های مثبت شریک عاطفی تان توجه نمایید

یکی از روش‌هایی که به واسطه آن می‌توانید عشق خود را ابراز کنید، توجه به ویژگی‌های مثبت او است. در همین راستا تلاش کنید در مورد ویژگی‌های ظاهری و اخلاقی‌اش که برای‌تان جذاب است به او بازخورد بدهید. این کار باعث می‌شود که شریک عاطفی‌تان احساس کند به او توجه می‌کنید و دوستش دارید.

3- خوب گوش دادن را تمرین کنید

ابراز عشق تنها با گفتن میسر نمی‌شود گاهی اوقات برای اینکه به او نشان دهید چقدر دوستش دارید باید خوب به او گوش دهید. برای این کار زمانی که شریک عاطفی‌تان با شما صحبت می‎‌کند، از کارهای دیگر دست بکشید و با زبان بدن خود نظیر تکان دادن سر یا برقرار کردن ارتباط چشمی مناسب به او بگویید برای حرف‌هایش ارزش قائل هستید. کار کردن با گوشی یا تماشا کردن تلویزیون زمانی که شریک عاطفی‌تان نیاز دارد با شما صحبت کند به طور غیرمستقیم این پیغام را می‌رساند که او را دوست ندارید یا به دغدغه‌هایش اهمیتی نمی‌دهید.

4- گاهی بی دلیل هدیه بخرید

هدیه خریدن حتما نباید مناسبت خاصی داشته باشد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن عشق خود را ابراز کنید این است که گاهی بدون مناسبت و بی مقدمه برای شریک عاطفی تان هدیه بخرید. این هدیه می‌تواند تنها یک شاخه گل باشد اما از آنجایی که توجه و محبت شما را نشان می‌دهد از ارزشمندی بالایی برخوردار است.

5- روش های جدیدی را برای ابراز عشق امتحان کنید

یک رابطه بلند مدت زمانی دوام می‌آورد که طرفین از یک نواختی و روزمرگی در آن بپرهیزند. برای همین همیشه از یک راه و روش یکسان برای عشق ورزی استفاده نکنید. تلاش کنید کمی خلاقیت به خرج داده و کمی متفاوت عمل کنید. برای مثال حتی در نحوه معاشقه، بوسیدن و آمیزش جنسی با شریک عاطفی تان روش‌های مختلفی را امتحان کنید و طبق عادت همیشگی پیش نروید.

6- موقعیت مناسبی را برای ابراز عشق انتخاب کنید

در بسیاری از مواقع شکست‌های ما به زمان‌بندی غلط برای انجام کارها بر می‌گردد. پس مهمه که چه زمان و چه موقعیتی را برای ابراز عشق انتخاب می‌کنید. برای مثال اگر برای اولین بار می‌خواهید از احساسات خود صحبت کنید زمانی را انتخاب کنید که از نظر احساسی در شرایط با ثباتی قرار داشته باشد. وقتی که او غمگین، عصبانی یا خسته است قدرت تصمیم گیری خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد و خیلی احتمال دارد که واکنش مناسبی به ابراز علاقه شما نشان ندهد در نتیجه موقعیت مناسب را پیدا کنید.

7- به جزئیات دقت کنید

برای ابراز عشق حتما لازم نیست کار شگفت انگیزی انجام دهید. گاهی اوقات توجه به جزئیات کوچک می‌تواند تا حد زیادی دلگرم کننده باشد و شعله عشق را میان زوجین زنده نگه دارد. از همین رو تلاش کنید به قدم‌های مثبت و هرچند کوچکی که شریک عاطفی تان برای حفظ رابطه برمی‌دارد توجه کرده و از آن‌ها قدردانی کنید. برای مثال تشکر کردن بابت غذایی که همسرتان می‌پزد یا قدردانی بابت کمک کردن در کارهای خانه مسائل کوچکی هستند که می‌توانند عشق و علاقه شما را نشان دهند.

8- برای او نامه بنویسید

تکرار کلمات گاه از قدرت آن می‌کاهد. پس هر از گاهی از نامه برای بیان احساسات و ابراز عشق تان استفاده کنید. همسرتان شاید از عشق شما آگاه باشد. اما خواندن نامه عاشقانه تان ارزش دیگری دارد.

8- از جمله های عاشقانه استفاده کنید

هنگام صحبت با همسرتان حتی در صحبت های عادی هم از کلمات و جملات محبت آمیز مثل عزیزم، نازم، قشنگم، مهربانم، جان، خوشگل و غیره استفاده کنید. و بعد از یک روز خسته کننده یا مهمانی به همسرتان بگویید که چقدر از حضورش خشنودید. او را در کنار خود بنشانید. به چشمانش نگاه کنید. آن وقت احساسات خود را بیان کنید. شما می توانید از جملات زیر استفاده کنید.

چهره فرشته ات نفس منو بند میاره.

خونه و بهشتم را با تو پیدا کردم.

تحقق بخشیدن آرزوهای تو آرزوی منه.

در آغوش کشیدن تو انگار توی بهشتم.

من به معجزه اعتقاد دارم چون با تو آشنا شدم.

هنوزم وقتی بهم دست میزنی، انگار قند تو دلم آب میشه.

به طور عجیبی روحم رو تسخیر خودت کردی.

با تو فقط احساس راحتی می کنم، جلوی تو خود خودمم.

من قلب و وجودم تورو انتخاب کردم.

خاطرات گذشته و آینده بهترین کاری است که با هم می کنیم.

چشمانم همیشه و همه جا فقط دنبال تو هست.

سخن آخر

در ابراز عشق باید به موقعیت و نیاز همسرتان توجه اساسی داشته باشید. هوشمندانه عمل کنید. همسر (شریک عاطفی) تان عمیق ترین بخش های وجودش را فقط با شما در میان می گذارد. پس محتاط باشید. از او و عشق تان مراقبت کنید. مطمئن باشید، او نیز روز بروز به شما علاقه مندتر خواهد شد. هرگز دست از ابراز عشق برندارید. شما باید هر چند وقت یکبار برای تجدید عشق و محبت تان انرژی صرف کنید. هیچ رابطه ای بدون تلاش دو طرف پایدار نخواهد ماند. پس ناامید و یا برعکس بی خیال نشوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیان و ابراز عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

همسر من از نظر عاطفی بسیار سرد است و اصلا نمی تواند انتظارات من را از نظر احساسی برآورده کند. چگونه می توانم خود را با این شرایط سازگار کنم؟

تفاوت زن و مرد در شیوه بروز احساسات یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند منجر به احساس ناکامی در زندگی مشترک شود. برای اینکه بتوانید در این زمینه به تفاهم بیشتری برسید باید مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کرده و بیشتر با شخصیت‌‍های یکدیگر آشنا شوید تا به این ترتیب درک بیشتری از هم داشته باشید. شرکت در جلسات زوج درمانی از جمله راهکارهایی است که می تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما کمک نماید.

راه های ابراز عشق چیست؟

کلمات قدرت زیادی دارند. شما با نحوه صحبت و جملات تان می توانید همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید. ابراز عشق با نامه، حرف، هدیه، رفتار و… انجام می شود. حتما برای اطلاع از نحوه انجام این کار ادامه مقاله را بخوانید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: ابراز عشق یا بیان عشق با 7 روش ساده





:: برچسب‌ها: ابراز عشق یا بیان عشق با 7 روش ساده ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: