امتحان فرزندان | وظیفه والدین هنگام امتحان فرزندان
نوشته شده توسط : ذهن نو

امتحان فرزندان و کسب نمره عالی برای والدین حائز اهمیت است. والدین همیشه به فکر پیشرفت فرزندان خود هستند و برای موفقیت آنها هرکاری که لازم باشد انجام می‌دهند. والدین در امتحان فرزندان نیز نقش بسزایی دارند و برای موفقیت آنها در امتحان باید به مواردی توجه کنند. اولین وظیفه هر مادر و پدری فراهم کردن آرامش برای فرزندان است. با فراهم کردن محیطی آرام و سرشار از محبت مطمئن باشید با نمرات خوبی از فرزندان روبرو خواهید شد.

منبع: امتحان فرزندان | وظیفه والدین هنگام امتحان فرزندان

هنگام مطالعه به او رسیدگی کنید، تغذیه مفید و مقوی برای او فراهم کنید و تن به مهمانی های بی وقفه ندهید. برای کسب نمرات بهتر برای فرزندان از مشاوران تحصیلی برای برنامه ریزی صحیح کمک بگیرید.

امتحان فرزندان

امتحان فرزندان از جمله مسائلی است که برای اکثر والدین از اهمیت بالایی برخوردار است. قبولی در آزمون، کسب نمره بالا و معدل خوب برای والدین نوعی افتخار به حساب می‌آید. زمانی که والدین محیط خانه را برای فرزند خود فراهم نکنند و آرامش را برای او برقرار نکنند نباید انتظار نمرات بالا داشته باشند.

مهمانی های پی در پی در زمان امتحان، تنش در خانه، بی توجهی و سر و صدا باعث عدم تمرکز فرزند می‌شود. برای اینکه فرزند شما در امتحانات موفق شود باید به او کمک کنید و محیط آرامی را فراهم آورید.

وظیفه والدین هنگام امتحان فرزندان

والدینی که فرزند دانش آموز دارند باید برای امتحان فرزندان وظایف خود را به خوبی عمل کنند. امتحانات برای والدین حائز اهمیت است در صورتی که خودشان به آرامش فرزند کمک کنند، شاهد نتایج بهتری خواهند بود. در ادامه وظایف والدین را در ایام امتحانات ذکر کرده ایم.

1. فراهم کردن فضای آرام برای امتحان فرزندان

اولین مسئله مهم در امتحان فرزندان، تمرکز است. دراین ایام در خانه تنش ایجاد نکنید و از مطرح کردن اختلافات، مشکلات و روابط پر تنش دوری کنید. زمانی که از مسائل مالی در خانه و مواقع امتحان فرزندان صحبت می‌کنید، خود به خود افکار فرزندتان را درگیر کرده و دانه استرس را در وجود او می‌کارید.

به جای دعوا، تنش و بیان مشکلات اقتصادی، سعی کنید فضای آرام، صمیمی، دلگرم و فرح بخش فراهم کنید. با فراهم کردن چنین مسائلی توانایی ها و یادگیری فرزندان خود را افزایش می‌دهید.

2. در ایام امتحان فرزندان صبورانه رفتار کنید

با فرزندان خود صبورانه و با خونسردی رفتارکنید. یکی از وظایف والدین در ایام امتحان فرزندان، با خونسردی و صبورانه رفتار کردن است. فرزندان را از مشکلات و مسائلی که بوجود می‌آید دور کنید. تلاش کنید تا تمام جنبه های منفی زندگی را از او دور کنید تا با تمرکز کامل دروس را آموزش ببیند.

تلاش کنید تا با فرزندانتان مانند دوست و با صمیمیت رفتار کنید. تا نگرانی ها، ترس ها و آرزوهایش را با شما در میان بگذارد و به آرامش برسد.

3. مهمانی های بی وقفه را تمام کنید

مهمانی رفتن و مهمان دعوت کردن در ایام امتحان فرزندان چیزی جز ظلم نیست. در زمان امتحانات به مهمانی ها پایان دهید تا فرزندتان با آرامش به دروس خود رسیدگی کند. شاید فکر کنید که پس از مهمانی یا قبل از آن وقت زیادی برای مطالعه وجود دارد. اما هرگز اینگونه تصور درست نیست!

قبل از مهمانی فرزندتان استرس تمام نشدن دروس را دارد و مسلما چیزی با مطالعه یاد نمی‌گیرد. بعد از مهمانی ام چیزی جز خستگی برای فرزند باقی نمی‌ماند. آرامش در ایام امتحانات باید وجود داشته باشد تا بتوان تمرکز کرد. با مهمانی های پی در پی این حق را از فرزند خود خواهید گرفت.

4. استراحت بین امتحان فرزندان اهمیت زیادی دارد

در ایام امتحان فرزندان استراحت های بین مطالعه را به او یادآوری کنید. پس از هر امتحان او را به فضای باز، کوه و پارک ببرید تا با تفریح و استراحت کوتاه خستگی خود را رفع کند و به نوعی از امتحان دور شود.

5. در امور درسی به فرزند خود کمک کنید

در ایام امتحان فرزندان احتمالا با درخواست کمک آنها روبرو خواهید شد. این درخواست کمک ها را در زمان امتحان جدی بگیرید و سعی کنید تا جای ممکن به فرزند خود کمک کنید. در ایام امتحان همه افراد دچار استرس می‌شوند و برخی مسائل را به دلیل سنگینی یاد نمی‌گیرند. به همین دلیل مسائلی که متوجه نمی‌شوند را مطالعه کنید و با زبانی روان به او آموزش دهید.

6. برای تقویت اعتماد به نفس فرزند خود تلاش کنید

یکی دیگر از وظایف مهم والدین در ایام امتحان فرزندان، تقویت اعتماد به نفس فرزند است. بهتر است در این روش از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید و برای تقویت اعتماد به نفس فرزندان تلاش کنید. به او بگویید که می‌تواند به اهداف و آرزوهای خود برسد و بداند که با تلاش زیاد به خواسته های خود خواهد رسید.

7. در ایام امتحان فرزندان تشویق را فراموش نکنید

استفاده از کلمات توهین آمیز، تحقیر و تهدید در ایام امتحان فرزندان بازدهی او را پایین می‌آورد. در ایام امتحان فرزندان تا حد ممکن از توهین و تحقیر بپرهیزید و آن‌ها را تشویق کنید. از کلمات محبت آمیز استفاده کنید و فعالیت های مثبتی برای فرزندان انجام دهید. این رفتارهای محبت آمیز و تشویق باعث افزایش عملکرد و موفقیت فرزندان خواهد شد.

با محبت های بی وقفه فرزندتان احساس می‌کند که باید به موفقیت دست یابد و حس قدرت را تجربه خواهد کرد.

8. بدون قضاوت به حرف های فرزند خود گوش دهید

یکی از وظایف والدین در ایام امتحان فرزندان، گوش دادن است. کسانی که فرزند دارند احتمالا با این مشکل روبرو شده اند. که فرزندان به معلم یا درسی علاقه ای ندارند. سعی کنید بدون قضاوت یا بررسی موضوعات عجیب و غریب به حرف های او گوش دهید. مطمئن باشید او از دفاع معلم و دروسی که بی علاقه است اصلا خوشش نمی‌آید. پس بدون قضاوت و برای تخلیه احساسات فرزندتان با آرامش و صبوری به او گوش دهید.

9. با معلم و والدین همکلاسی فرزند خود ارتباط بگیرید

هرچه بیشتر با معلم و والدین همکلاسی های فرزندتان در ارتباط باشید، در ایام امتحان فرزندان بیشتر بر دروس و پیگیری های فرزندتان تسلط دارید. در زمان ملاقات با مشاورین مدرسه و معلمان فرزندتان نکات آنها را به یاد بسپارید و استفاده کنید. زمانی که در ارتباط با والدین باشید از راهنمایی های آنها نیز می‌توانید استفاده کنید.

10. به تغذیه فرزندان رسیدگی کنید

به سلامت و تغذیه فرزندان در این ایام باید اهمیت بیشتری داد. امتحان فرزندان استرس و اضطراب آنها را افزایش می‌دهد و باعث کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. بنابراین به تغذیه و سلامت فرزندان برای تقویت حافظه اهمیت دهید. از غذاهایی که فسفر دارند استفاده کنید. در ادامه به نکات تغذیه فرزندان اشاره کرده ایم.

  • از ماهی، مغز گردو، فندق و مواد دارای فسفر استفاده کنید.
  • از غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی، برج و نان استفاده کنید.
  • قبل از امتحان از تخم مرغ، سنگک، بربری، عسل و پنیر استفاده کنید.
  • اگر صرف صبحانه برای شما دشوار است از موز و کشمش استفاده کنید.
  • برای کنترل اضطراب از سبزی هایی مانند ریحان، نعنا، کاهو و سیب استفاده کنید.
  • جگر، گوشت و ماهی به کاهش اضطراب کمک می‌کند.
  • از شیر و ماست به صورت روزانه استفاده کنید.
  • از خوردن دوغ و ماست ترش پرهیز کنید.
  • برای هضم بهتر غذا در طول روز از آب کافی استفاده کنید.
  • از مصرف شیرینی و تنقلات غیر مغذی بپرهیزید. زیرا در طولانی مدت باعث خستگی شما خواهد شد.
  • مصرف آجیل را بیشتر کنید. زیرا باعث افزایش قدرت یادگیری می‌شود.
  • برای تقویت سیستم ایمنی از خوردن ویتامین ها اجتناب نکنید.
  • در زمان مطالعه غذا نخورید و به ساعات استراحت موکول کنید.

کلام آخر

اقدامات والدین برای امتحان فرزندان بسیار مهم است. نقش والدین در تمام مسائل فرزندن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر انتظار نمرات بالا و آزمون هایی با درصد عالی دارید ابتدا باید به کنترل استرس و اضطرب فرزند خود کمک کنید و برای او برنامه ریزی مناسبی را در نظر بگیرید.

برای این کار نیاز به روانشناس و مشاورین متخصص دارید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه امتحان فرزندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تحصیلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: امتحان فرزندان | وظیفه والدین هنگام امتحان فرزندان





:: برچسب‌ها: امتحان فرزندان | وظیفه والدین هنگام امتحان فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: