ماده مخدر قارچ یا ماشروم | علائم و نشانه های مصرف ماشروم
نوشته شده توسط : ذهن نو

ماده مخدر قارچ یا مجیک ماشروم که به اختصار آن را ماشروم می‌نامند، یک ماده مخدر جدید الورود به کشور است که جوانان زیادی را درگیر خود کرده است. با توجه به جدید بودن این ماده، بسیاری از جوانان کنجکاو مصرف و تجربه آن می‌شوند و به دلیل ناآگاهی و فریب فروشندگان، تصور می‌کنند که این ماده اعتیاد ندارد اما به سرعت به آن معتاد خواهند شد. به همین دلیل ضروری است که والدین و جوانان نسب به این ماده مخدر آگاه باشند و از اعتیاد به آن پیشگیری نمایند. همچنین شما می‌توانید با کمک گرفتن از یک فرد متخصص اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و در صورت لزوم برای ترک صحیح اقدام نمایید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید. 

 

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو خدمات 

 

مرکز مشاوره ذهن نو برترین مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف روانشناسی از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، کودک، طلاق، خیانت، نوجوان، بلوغ، جنسی و سکس تراپی ، ترک اعتیاد، اختلات روانی و شخصیت و ... می باشد.

 

مشاوره تلفنی - مشاوره تلفنی خانواده - مشاوره تلفنی ازدواج - مشاوره تلفنی خیانت - مشاوره تلفنی کودک - مشاوره تلفنی جنسی - مشاوره تلفنی ترک اعتیاد - مشاوره شغلی تلفنی - مشاوره تلفنی تحصیلی - مشاوره حضوری - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خیانت - مشاوره کودک - مشاوره جنسی - مشاوره ترک اعتیاد - مشاوره شغلیمشاوره تحصیلی

از جمله مهمترین موضوعاتی که شما باید بر روی آن ها 

ترک تریاک - ترک متادون - ماده مخدر گل - ترک ترامادول - تربیت کودک - تست اعتیاد - ترک اعتیاد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگی - علائم افسردگی - روانشناسی کودک - ملاک انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

ماده مخدر قارچ یا ماشروم

 علائم و نشانه های مصرف ماشروم

 

ماده مخدر قارچ یا ماشروم

ممکن است والدین در اتاق فرزندانشان چیزهایی شبیه به سبزی، پودر و… پیدا کنند اما به دلیل آشنا نبودن با اشکال مواد مخدر متوجه اعتیاد فرزندشان نشوند. حتی در مواردی دیده شده افراد نوجوان و جوان در جمع‌های دوستی و مهمانی‌ها ندانسته خوراکی‌هایی را مصرف می کنند که از اعتیاد آور بودن آن ها بی خبرند.  به همین دلایل لازم است درباره شکل ظاهری مواد مخدر آگاه سازی صورت گیرد.

ماده مخدر قارچ یا مجیک ماشروم از کشورهای آمریکا، استرالیا و مکزیک به صورت قاچاقی وارد ایران می‌شود و با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسد. این ماده به دو شکل فروخته می‌شود. به شکل ورقه‌های خیلی کوچک خوراکی که در کنار هم شبیه به یک پازل‌اند . این ورقه‌ها همان اثرات و عوارض قارچ سمی را دارند. یا ممکن است به شکل قارچ‌های خوراکی ریز که ساقه‌های بلندی دارند و اغلب سفید یا قهوه ای رنگ هستند ببه فروش برسد.
این ماده به دلیل داشتن سیلوسایبین تلخ مزه است، به همین دلیل برخی آن را خشک کرده و در غذا و چای از آن استفاده می‌کنند. قارچ سمی برخلاف دیگر مواد مخدر فاقد رنگ و بو می‌باشد.

 

تماس با مشاور

اثرات و علائم مصرف ماده مخدر قارچ

حدودا نیم ساعت بعد از مصرف ماده مخدر قارچ اثرات مصرف خود را نشان می‌دهد و بین 4 تا 6 ساعت در بدن فرد باقی می‌ماند. این اثرات عبارتند از:

-توهم بصری و شنوایی
-گشاد شدن مردمک چشم
-بالا رفتن ضربان قلب و فشار خون
-افزایش دمای بدن و احساس گر گرفتگی
-ضعف و حالت تهوع
-سفت شدن عضلات
-عدم هماهنگی بین اعضای بدن

ماده مخدر قارچ به دلیل خوراکی بودن بلافاصله بعد از مصرف وارد دستگاه گوارش شده و به سیستم گردش خون ورود پیدا می‌کند، سپس با تقلید از هورمون سروتونین آگاهی را تغییر داده و باعث بروز توهم می‌شود. همچنین ماده فعال موجود در ماشروم، سیستم سمپاتیک که مسئول مقابله با استرس و هیجان در بدن است را تحریک می‌نماید. 

 

عوارض و پیامدهای مصرف ماده مخدر قارچ

این ماده مخدر نیز مانند سایر مواد اعتیادآور، عوارض و پیامدهایی با خود به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

1. اعتیاد

ماشروم یا ماده مخدر قارچ از نظر روانی بسیار اعتیاد آور است. حتی گزارش شده وابستگی روانی به این ماده آن قدر جدی می‌باشد که حتی با یک بار استفاده افراد مستعد را معتاد می‌کند.

 

بیشتر بخوانید : اعتیاد چیست | تعریف و آشنایی با ماهیت اعتیاد

 

2. اختلال در عملکرد سروتونین

سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که باعث کیفیت خواب، خلق و خو، روابط جنسی و… می‌گردد . سروتونین یکی از انتقال‌دهنده‌های مهم سیستم عصبی می‌باشد که به هورمون احساسات خوب نیز معروف است. ماده مخدر قارچ و به طور کلی تمام مواد مخدری که ترشح هورمون سروتونین را به هم می‌زنند، باعث اخلال در عملکردهای ادراک، خواب، خلق و خو، گرسنگی و سیری، بالا رفتن و پایین آمدن دمای بدن، اعمال جنسی، کنترل عضلات و… می‌شوند. 

3. توهم

توهم می‌تواند احتمال انجام رفتارهای پرخطر را افزایش دهد. یکی از اثرات توهم از دست دادن قدرت تشخیص فاصله است که باعث می‌شود افراد درگیر سوانح رانندگی شده یا از ارتفاعی زیاد خودشان را به زمین پرتاب کنند.

 

بیشتر بخوانید : انواع مواد توهم زا | آشنایی با مواد توهم زا طبیعی و صنعتی 

 

4. اثرات روانی

مصرف بیش از حد و اعتیاد به ماده مخدر قارچ می‌تواند مشکلات روانی‌ای مثل پارانویا، اختلال شخصیت یا افسردگی را در فرد ایجاد کند. همچنین باعث توهمات ترسناک و کابوس‌های مداوم می‌گردد.

5. اثرات جسمی

مصرف هر ماده مخدری سبب آسیب‌های جسمی جبران ناپذیری می‌شود. اثرات جسمی ماده مخدر قارچ نیز این موارد را شامل می‌شود: تشنج، آسیب به مغز و سلول‌های خاکستری، آسیب به حواس سه گانه بینایی و شنوایی و لامسه، سردردهای مداوم، آسیب به دستگاه گوارش، اختلال در عملکرد کلیه‌ها، تهوع و اسهال، درد در اعضای مختلف بدن و…

6. مرگ

پژوهش‌ها نشان داده که ماده مخدر قارچ از سه طریق سبب مرگ می‌شود:

1. بر اثر ایجاد توهم فرد را وادار به انجام اعمال خطرساز مثل رانندگی و پریدن از ارتفاع می‌کند
2. مثل باقی مواد روانگردان به وسیله تاثیر منفی بر افکار، فرد را به سمت خودکشی آگاهانه می‌کشاند.
3. بعضی از فروشنده‌های مواد مخدر به جای مجیک ماشروم، قارچ‌های سمی دیگری را به افراد می‌فروشند. این قارچ‌ها اغلب موجب مسمومیت و مرگ خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید : ترک اعتیاد به مواد توهم زا با سریع ترین روش های درمان

 

برای درمان و ترک چه باید کرد؟

با توجه به عوارضی که گفته شد، توصیه می کنیم برای درمان هر چه زودتر اقدام کنید. هر چقدر مدت زمان بیشتری با مواد اعتیاد آور درگیر باشید، درمان سخت تری خواهید داشت. برای ترک می توانید به صورت تلفنی، حضوری و آنلاین از خدمات مشاورره ترک اعتیاد بهره مند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

چطور می‌توان به مصرف ماشروم در یک فرد پی برد؟

مصرف ماده مخدر قارچ در آزمایش اعتیاد معلوم نمی‌شود اما در آزمایش‌های خاص آزمایشگاهی می‌توان آن را تشخیص داد. همچنین تغییر رفتارهای ناگهانی در افراد مثل سرخوشی بی دلیل، عدم ادراک جهان واقعی، هذیان گویی و… می توانند نشان دهنده مصرف انواع مخدر مثل ماشروم باشند.

چطور می‌توان اعتیاد به ماشروم را درمان کرد؟

ماده مخدر قارچ به همراه شیشه و ال اس دی جزو مواد اعتیادآوری هستند که درمان دارویی ندارند اما با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و مشورت با متخصصان این حوزه می‌توان روش ترک غیر دارویی این مواد مخدر را در پیش گرفت.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

ماده مخدر قارچ یا ماشروم

 علائم و نشانه های مصرف ماشروم





:: برچسب‌ها: ماده مخدر قارچ یا ماشروم | علائم و نشانه های مصرف ماشروم ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: