پوشش کودکان | 9 نکته مهم در پوشش کودکان
نوشته شده توسط : ذهن نو

پوشش کودکان یکی از چالش های بزرگ والدین است. در فصل سرما و گرما لباس متناسب برای کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که کودک در فصل گرما لباس زیادی بر تن کند، مریض خواهد شد. همانطور که در فصل سرما لباس کم باعث مریضی می‌شود. بنابراین پوشش مناسب کودکان برای حفاظت از آنها امر ضروری می‌باشد. برای اطلاع از چگونگی پوشش کودکان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پوشش کودکان

زمانی که راجع به پوشش کودکان صحبت می‌کنیم، در واقع در کنار در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، در مورد استایل آنها نیز باید آگاهی داشته باشیم. پوشش کودکان در هر جامعه و فرهنگی با دیگری متفاوت است. بنابراین یک استایل و شیوه پوشش را نمی‌توان به همه کودکان تحمیل کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

پوشش کودکان و لباس نقش بسزایی در ظاهر و استایل کودک دارد. کودکان از دوران نوزادی با کمک قنداق پوشش داشتند و تا بزرگسالی برای خود شیوه مورد انتخاب دارند. لباس کودکان و نوزادان از ابتدای قرن 20 ام، دارای جنسیت نبود. اما با گذشت زمان لباس ها نیز دارای جنسیت شدند. و لباس زن و مرد از هم تمایز یافتند. در این مقاله هم راجع به نوع پوشش بر اساس آب و هوا و هم در مورد استایل کودکان به نکات مهمی اشاره کرده ایم.

بهترین نوع پوشش کودکان در فصل سرما

یکی از بزرگترین چالش های والدین، پوشش کودکان در فصل سرما است. این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است و قابل پوشش نیست. که والدین جهت مراقبت از کودکان باید پوشش مناسبی را انتخاب کنند. در این بخش مقاله راجع به پوشش کودکان در فصل سرما را توضیح داده ایم.

???? کودک باید پوشش چند لایه ای داشته باشد

اولین نکته قابل توجه در پوشش کودکان، پوشش چند لایه ای در زمستان است. بیشتر متخصصین پیشنهاد دارند که در فصل سرما کودکان باید یک لایه بیشتر از بزرگترها لباس بپوشند. با این حرکت هوای سرد بین لایه های لباس اسیر خواهد شد. علاوه بر اینکه از کودک محافظت می‌کند، باعث حس گرمای مطبوع برای کودک می‌شود. البته که نباید لایه های ضخیم بر تن کودک کنید. لایه های ضخیم باعث احساس سختی می‌شود. 

???? به لایه های لباس دقت کنید

زمانی که پوشش کودکان در فصل زمستان بیش از اندازه باشد، شدت سرما خوردگی کودک  افزایش می‌یابد. به این موضوع دقت کنید که لباس زیاد کودک باعث افزایش تعریق و سرماخوردگی می‌شود. بنابراین بیش از 3 لایه به کودک لباس نپوشانید.

در پوشش کودکان لایه پایینی باید مانند زیر پیراهن باشد. و ارتباط مستقیمی با کودک داشته باشد. این لایه باعث خشکی رطوبت بدن کودک می‌شود. در واقع به دلیل ارتباط مستقیم این لایه با پوست کودک، باید از الیاف طبیعی باشد تا حساسیت به کودک نشان ندهد.

لایه میانی پوشش کودکان، به عنوان عایق شناخته می‌شود. در این لایه بهتر است از لباس هایی با جنس پشم و پر استفاده کنید. این لایه نباید خیلی تنگ باشد زیرا مانع از حرکت کودک می‌شود.

در لایه آخر پوشش کودکان، باید فرزندتان را از باد و باران در امان بگذارید. حتما کاپشن ضد آب استفاده کنید تا باران و برف باعث خیس شدن لباس کودک نشود.

???? همراه خود لباس اضافه داشته باشید

برای پوشش کودکان در فصل سرما همیشه همراه خود لباس اضافه داشته باشید. این لباس ها شامل جوراب، تی‌شرت، ژاکت و کاپشن می‌باشد. حتما همیشه لباس اضافه در هر شرایطی همراه خود داشته باشید تا مبادا کودک دچار سرما خوردگی شود.

???? حتما از کلاه استفاده کنید

برای پوشش کودکان در فصل سرما، حتما کلاه را اولویت قرار دهید. کلاه مانع از سرما خوردگی سر کودک می‌شود. زمانی که سر در حالت گرما باشد، احتمال بروز هرگونه بیماری کاهش می‌یابد. به کلاه کاپشن اکتفا نکنید و حتما کلاه جدا همراه خود داشته باشید.

بهترین نوع پوشش کودکان در فصل گرما

پوشش کودکان در فصل سرما نیز جزو دغدغه های والدین است. به طور کلی پوشش بیش از اندازه و یا بسیار کم باعث سرماخوردگی کودک می‌شود. در این بخش مقاله راجع به پوشش کودکان در فصل گرما توضیح داده ایم. 

???? لباس نخی و یا پنبه ای انتخاب کنید

یکی از اصول پوشش کودکان در فصل گرما، استفاده از لباس نخی و یا پنبه ای است. لباس های پلاستیکی باعث افزایش حرارت بدن می‌شود. در نهایت کودک با لباس هایی از جنس پلاستیک با شدت بالاتری گرمش می‌شود.

???? بر اساس درجه بدن خودتان برای کودک لباس یپوشانید

برای پوشش کودکان در فصل سرما به دمای بدن خود دقت کنید. اگر به شدت گرمتان است حتما برای کودک لباس نازک تری بپوشانید. زیرا کودکان با لباس ضخیم و گرم کلافه می‌شوند. بنابراین به این موضوع فکر نکنید که چون فرزندتان کوچک تر است باید لباس بیشتری بپوشد!

نکات مهم در انتخاب پوشش کودکان

در این بخش مقاله سعی در اشاره به نکات در پوشش کودکان کرده ایم. تا کودکان با استایل بهتر و مناسب تری پوشش داشته باشد.

???? به آب و هوا دقت کنید. (از طریق هواشناسی برای کودک لباس بردارید)

???? لباس های ساده اما شیک به آنها بپوشانید.

???? لباس های راحت را به استایل خوب ترجیح دهید.

????کودکان تحمل زیور آلات و اکسسوری های متفاوت ندارند.

???? همیشه همراه خود لباس اضافه داشته باشید.

???? لباس با پارچه های مرغوب استفاده کنید.

????طرح های ساده با رنگ زیبا انتخاب کنید.

???? در انتخاب لباس از سلیقه کودک نیز استفاده کنید.

???? لباس مناسبی برای فرزند انتخاب کنید.

کلام آخر

پوشش کودکان بر اساس شرایط آب و هوایی، موقعیت و طبع بدن باید صورت بگیرد. جدای اینکه باید برای کودک لباس مناسب انتخاب کنید، به او حق انتخاب نیز بدهید. حق انتخاب باعث افزایش اعتماد به نفس کودک می‌شود. و در نهایت سلیقه خود را به خرج می‌دهد. برای راهنمایی جهت انتخاب لباس توسط کودکان از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوشش کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.





:: برچسب‌ها: پوشش کودکان | 9 نکته مهم در پوشش کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: