آشنایی با بدن زن | ویژگی های منحصر به فرد بدن زنان
نوشته شده توسط : ذهن نو

آشنایی با بدن زن در زندگی مشترک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای داشتن یک رابطه زناشویی موفق بهتر است آقایان از بدن همسر خود آگاهی کامل داشته باشند، زیرا بدن زنان برای تحریک پذیری به توجه بیشتری نیاز دارد و اغلب دیرتر از مردان به ارگاسم می‌رسند. علاوه ‌براین در موقعیت‌هایی که زنان تمایل به برقراری رابطه جنسی ندارند، نباید از آنان انتظار برقراری رابطه جنسی داشت.

آشنایی با بدن زن

ساختار بدن زنان و احساساتی که تجربه می‌کنند مشابه ساختار و احساسات مردان نیست و این تصور اشتباهی است که برخی از زوجین فکر می‌کنند طرف مقابلشان نیز همان احساس او را تجربه می‌کند و این در نهایت موجب نارضایتی بین زوجین می‌شود. پس بهتر است که زوجین ساختار بدن یکدیگر را به خوبی بشناسند تا در زندگی زناشویی‌شان موفق باشند. با دریافت مشاوره جنسی می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

ضرورت آشنایی با بدن زن

همانطور که گفته شد شناخت بدن زن اهمیت زیادی در زندگی مشترک دارد و باعث تحکیم بنیان خانواده می‌شود، چراکه چگونگی ارتباط جنسی در زندگی زناشویی می‌تواند خاطرات تعیین کننده‌ای را در کل دوران زندگی فرد بوجود آورد. اگر زوجین زندگی زناشویی خوبی داشته باشند احساس خوشایندی در زندگی مشترکشان ایجاد می‌شود. پس برای ایجاد یک خاطره و حس خوب از این مرحله مهم در زندگی پیشنهاد می‌کنیم اصول زیر را رعایت کنید:

برای آغاز ارتباط جنسی شما و شریک زندگیتان از نظر روحی و جسمی باید سالم بوده و در شرایط مناسبی قرار داشته باشید و یادتان باشد که پیش از آغاز رابطه جنسی رضایت شریک زندگیتان را جلب نموده و از برقراری رابطه جنسی اجباری بپرهیزید. برای برقراری یک رابطه جنسی سالم و لذت بخش لازم است که هردو به برقراری ارتباط جنسی علاقمند باشید و اندام‌های آمیزشی خود و شریک زندگیتان را به خوبی بشناسید.

آشنایی با آناتومی و فیزیولوژی بدن زن

به طور کلی اندام جنسی زنان به دو دسته اندام داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند که به شرح زیر هستند:

اندام‌های داخلی

قسمتی از اندان‌های جنسی داخلی زنان شامل دو تخمدان، دو لوله رحمی، رحم که محل جایگزینی جنین است و گردن یا دهانه رحم که در قسمت پایین رحم بوده و آن را به مبهل یا واژن متصل می‌کند. واژن مسیر خروج جنین، خون قاعدگی و محل دخول آلت در هنگام نزدیکی است.

اندام‌های خارجی

اندام‌های خارجی به طورکلی وظیفه تحریک جنسی، قبل و حین نزدیکی را برعهده دارند و همچنین به عنوان کانالی برای ورود مایع منی به داخل رحم نقش خود را ایفا می‌کند. اندام‌های دستگاه تناسلی خارجی زن شامل لب‌های بزرگ و لب‌های کوچک واژن، پرده بکارت، کلیتوریس و واژن می‌شود. باید بدانید کلیتوریس حساس‌ترین اندام جنسی زن است که بیشترین میزان تحریک و لذت را در زن به وجود می‌آورد. که در واقع یک برجستگی مخاطی بوده ودر بالای محل اتصال دو لب کوچک واژن قرار دارد. حساسیت جنسی در لب‌‌های و لب‌های بزرگ به ترتیب از کلیتوریس کمتر است.

آشنایی با بدن زن و تغییرات هورمونی

هورمون‌های جنسی زنانه در رشد، تولید مثل و سلامت عمومی نقش بسیار مهمی دارند. سطح هورمون‌های جنسی در طول زمان متغیر است اما بیشترین تغییرات در زمان بلوغ، بارداری و یائسگی اتفاق می‌افتد. استروژن، پروژسترون و تستوسترون همگی بر میل جنسی و تحریک پذیری تاثیر می‌گذارند. استروژن بالا در بدن زن باعث روان‌تر بودن واژن و افزایش میل جنسی می‌شود که این در زمان تخمک گذاری اتفاق می افتد. اما بالا رفتن پروژسترون باعث کاهش میل جنسی در زنان می‌گردد. پایین بودن تستوسترون نیز بر کاهش میل جنسی تاثیر خواهد گذاشت.

آشنایی با بدن زن و راه های تحریک آن

آشنایی با بدن زن در برقراری رابطه جنسی تاثیر به سزایی دارد. مردانی که با نقاط تحریک پذیر همسرشان آشنایی دارند، در جلب رضایت همسرشان موفق تر هستند. به ارگاسم رساندن زنان، برای مردان نیز موضوعی حیاتی است. مردان از ارگاسم همسر خود نیز لذت برده و برای این کار نیاز به آشنایی با بدن زن خود دارند. در ادامه نقاط تحریک پذیر خانم ها را شرح داده ایم.

???? سینه ها

پستان، عضو حساسی است که به دلیل وجود پایانه های عصبی در آن بسیار تحریک پذیر است. لمس سینه ها هنگام معاشقه یا رابطه به ارگاسم زنان کمک می کند. در آشنایی با بدن زن باید بدانید که نحوه لمس شما نیز اهمیت دارد. فشار به صورت چرخشی زنان را بیشتر راضی می‌کند.

???? آشنایی با بدن زن | کلیتوریس

کلیتوریس در ناحیه واژینال قرار گرفته است. بسیاری از زنان فقط با تحریک این نقطه به ارگاسم می رسند. درهنگام برانگیختگی پرخون می شود و رنگ آن تغییر می کند. این ناحیه بسیار بافت حساسی دارد و در هنگام تحریک باید مورد توجه قرار بگیرد.

???? نقطهG

تحریک نقطه  G بیشترین لذت جنسی را برای زنان به ارمغان می آورد. این نقطه در واژن قرار گرفته است و تحریک آن با انگشت یا دخول امکان پذیر است. نقطه جی در قسمت جلویی دیواره واژن و طبق نظر برخی متخصصان در امتداد کلیتوریس قرار دارد. تحریک این ناحیه باعث لذت جنسی و ارگاسم قوی می‌شود. در آشنایی با بدن زن باید بدانید که همه زنان دارای نقطه جی نیستند. یا به معنای دیگر از این ناحیه تحریک نمی‌شوند.

???? آشنایی با بدن زن | مقعد

نکته مهمی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که در مقعد هیچ گیرنده حسی برای لذت زنان وجود ندارد؛ پوشش آن بسیار حساس است و ممکن است در حین دخول آسیب ببیند. تحریک مقعدی برای بسیاری درد آور است و هیچ لذتی ندارد. بنابراین رابطه مقعدی نه تنها برای خانم عوارض بی شماری دارد، بلکه هیچ لذتی هم برای او به ارمغان نمی‌آورد. 

???? گوش و گردن

نوازش و لمس این نواحی برای زنان بسیار مطبوع است و در برانگیختگی آنان تاثیر زیادی دارد. در آشنایی با بدن زن شما باید به چنین نواحی توجه ویژه ای نمایید.

???? آشنایی با بدن زن | لب ها

بیشترین تعداد گیرنده های حسی در لب ها و نوک انگشتان است. بوسه و یا تحریک لب ها در فرایند ارگاسم موثر است.

???? پاها

قسمت هایی از پا مثل مچ، انگشتان، پشت زانو و قسمت داخلی ران ها از نقاط حساس خانم ها هستند که تحریک آنها رابطه را لذت بخش تر می کند.

???? نقطه A و V

برای تحریک نقطه V به دخول نیازی نیست؛ اما نقطه A مانند نقطه G در داخل واژن قرار دارد و برای تحریک به دخول عمیق یا دست نیاز است.

آشنایی با زمان های نامناسب برای تماس با بدن زن

زنان در طول ماه یک چرخه ای از تغییرات هورمونی را تجربه می‌کنند. این روند باعث می‌شود که آن‌ها همیشه آمادگی لازم برای برقراری رابطه را نداشته باشند. یکی از مهم ترین بخش ها در آشنایی با بدن زن ، درک این چرخه از جانب همسر است. مردانی که در این باره اطلاعات کافی ندارند، بی میلی همسرشان را به عوامل دیگری ربط می‌دهند.

???? دوران قاعدگی

سیکل قاعدگی زنان باعث تغییرات هورمونی می‌شود. از اثراتی که تغییرات هورمونی روی زنان می‌گذارند می‌توان به بی‌حوصلگی، خستگی، زودرنجی و خلق و خوی پایین اشاره کرد. لذا در این دوران نباید از همسر تقاضای رابطه جنسی داشت. تغییرات روانی این دوران از چند روز قبل از قاعدگی شروع شده و در طول دوره قاعدگی ادامه پیدا می‌کند.

تحریک پذیری و واکنس درد نسبت به لمس شدن از دیگر دلایلی است که در این دوران، زنان علاقه ای به رابطه جنسی ندارند. تغییرات هورمونی در دوران یائسگی هم مشاهده می‌شود. آشنایی با بدن زن به شما کمک می‌کند تا این دوره‌ها را بهتر درک کنید. در صورت تعارض و یا هر گونه عدم تفاهم در رابطه جنسی خود می توانید با دریافت مشاوره جنسی از بدتر شدن شرایط جلوگیری کنید.

???? سندرم پیش از قاعدگی

برای بسیاری از زنان علائم پیش از قاعدگی، شدیدتر از دیگران بروز می‌کند که ممکن است روی عملکرد جنسی یا حتی اجتماعی او تاثیر بگذارد. این دسته از زنان مبتلا به سندروم پیش از قاعدگی (PMS) هستند..

???? بارداری

توجه به تغییرات جسمانی و روانی زنان در دوران بارداری نیز حائز اهمیت است؛ چرا که میل جنسی تغییر می کند. شاید فرد در این دوران نتواند رابطه جنسی داشته باشد و از لحاظ روانی باید با فصل جدیدی در زندگی خود مواجه شود. سینه‌های متورم و دردناک، شکم بزرگ و تغییرات هورمونی در این دوران از موانع رابطه جنسی هستند. همه این ها به درک متقابل و همراهی توسط همسر نیاز دارد. معمولا بی میلی جنسی در سه ماهه اول بارداری اتفاق می افتد.

آشنایی با بدن زنان و پایان قدرت باروری

جالب است بدانید که تمام دانسته های شما درباره بدن زنان بعد از یائسگی دچار چالش می‌شود. یائسگی به معنای پایان توانایی خانم برای باروری است. زنان در حدود 50 سالگی دیگر پریود نشده و وارد دوران جدیدی می‌شوند. آشنایی با بدن زنان بعد از دوران یائسگی نه تنها برای همسر بلکه برای خود او نیز ضرورت دارد. زنان باید برای حفظ سلامت خود تغییراتی در تغذیه و سبک زندگی شان بدهند.

سخن پایانی

آشنایی با بدن زن از نکات ضروری یک رابطه سالم است .برای لذت بردن از رابطه جنسی یا به طور کلی ایجاد رابطه صمیمانه با همسر، شناخت و آموختن چند مهارت ساده کافی است. گاهی شکایت های زوجین تنها ناشی از فقدان اطلاعات است و مشکل خاصی وجود ندارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشنایی با بدن زنان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

برای آشنایی با بدن زن آیا باید درباره تفاوت برانگیختگی و میل جنسی هم دانست؟

برانگیختگی و میل جنسی باهم متفاوت هستند. میل جنسی به داشتن تمایل روانی و عاطفی به رابطه جنسی است، در حالی که نشانه‌های برانگیختگی زنان به تغییرات جسمی در زمان هیجانات جنسی گفته می‌شود.

در آشنایی با بدن زن نقش هورمون‌های زنان در یائسگی چطور شناخته می شود؟

یائسگی زمانی اتفاق می‌افتد که چرخه قاعدگی فرد متوقف شده ودیگر نمی‌تواند باردار شود. متوسط سن یائسگی در زنان، ۵۲ سال است. بی حوصلگی، خستگی و خلق و خوی پایین از عوارض دیگر آن می‌باشد

در آشنایی با بدن زن کدام هورمون باعث افزایش میل جنسی می شود؟

هورمون استروژن که در زمان تخمک گذاری، ترشح می شود باعث افزایش میل جنسی می شود.





:: برچسب‌ها: آشنایی با بدن زن | ویژگی های منحصر به فرد بدن زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: