دوری از خانواده | 8 روش غلبه بر غم دوری از خانواده
نوشته شده توسط : ذهن نو

دوری از خانواده و مستقل شدن همراه با مزایا و معایب فراوانی است. در این شرایط فرد به آزادی تمام و کمال می‌رسد اما در برابر امور مالی تنها خودش مسئولیت دارد. معمولا اگر شغل مناسب وجود نداشته باشد فرد دچار بی برنامگی می‌شود.

 

به طور کلی تصمیم به دوری از خانواده بسیار دشوار است. به هر حال چند سال زندگی در کنار والدین و خانواده شما را وابسته می‌کند. اما این وابستگی در سال های اول خودش را نمایان می‌کند. برای دوری از‌خانواده حتما باید تصمیم قطعی بگیرید و پای تصمیم خود بمانید. در غیر این صورت با مشکلات بیشتری روبرو خواهید شد.

منبع: دوری از خانواده | 8 روش غلبه بر غم دوری از خانواده

دوری از خانواده

دوری از خانواده در زمینه های مختلفی وجود دارد. مهاجرت، ازدواج، تحصیلات در شهرهای دیگر و … همگی دوری از خانواده است. فرد با توجه به شرایطی که دارد از خانواده دور می‌شود. اما روبرویی با این دوری در زمینه های مختلفی سختی ها و مشکلات متفاوتی دارد.

دوری از خانواده اگر به دلیل مهاجرت باشد، از نوع سخت ترین دوری ها محسوب می‌شود. اما اگر به دلیل ازدواج باشد، این وابستگی ها کمتر بروز پیدا می‌کند. بنابراین درجه سختی دوری از‌ خانواده در زمینه های مختلف یکسان نیست. اما اگر به هر دلیلی دوری از خانواده باعث آزار و اذیت شما می‌شود، حتما از روانشناس کمک بگیرید. 

مزایای دوری از خانواده

دوری از خانواده همراه با مزایایی است. که اصلی ترین مزایای این دوری استقلال است. در این بخش مقاله راجع به مزایای دوری از‌خانواده توضیح داده ایم.

???? پس انداز را می‌آموزد.

???? مدیریت مالی و برنامه ریزی امور مالی

????روبرویی با چالش ها به تنهایی

???? کاهش وابستگی به خانواده

????دخالت کمتر والدین در تصمیمات زندگی شما

????کاهش اختلاف سلیقه ها با خانواده

???? حفظ حرمت ها با خانواده

???? آزادی در رفت و آمد ها

???? آموزش امور خانه داری و آشپزی

???? افزایش اعتماد به نفس

???? زمان بندی کارها در دست خود

???? تصمیم گیری های مستقلانه

???? حریم خصوصی داشتن

معایب دوری از خانواده

دوری از خانواده همراه با چالش ها و سختی های زیادی است. مخصوصا اگر این دوری در اوایل خود باشد. در این بخش مقاله راجع به معایب دوری از‌خانواده توضیح داده ایم.

???? پیدایش سبک زندگی ناسالم

???? معاشرت با افراد نامناسب

???? بازماندن از اهداف زندگی

???? تغذیه ناسالم

???? عدم حضور مراقب در مریض احوالی

????  بی برنامگی در اثر آزادی زیاد

???? مسئولیت صد در صدی در برابر امور مالی

???? مسئولیت خانه داری

???? احساس تنهایی

احساسات دوری از خانواده

دوری از خانواده همیشه همراه با احساسات و علائم است. در این بخش مقاله راجع به احساسات دوری از خانواده توضیح داده ایم.

???? افسردگی

کسانی که دوری خانواده را تجربه می‌کنند، عموما دچار افسردگی می‌شوند. زیرا در این شرایط حمایت های اجتماعی خانواده را از دست داده اند و در زندگی کنترل کمتری دارند. این عدم کنترل کامل افسردگی را افزایش می‌دهد. علائم افسردگی شامل موارد زیر است.

▪ احساس غم و اندوه

▪ احساس بی نظمی

▪احساس درماندگی

▪ کاهش اعتماد به نفس

▪ تغییر در الگوی خواب

▪تغییر در الگوی غذا

▪ عدم تمایل به انجام امور گذشته

▪ دوری از فعالیت های اجتماعی

▪بی حوصلگی برای انجام کارهای دانشگاهی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم افسردگی شدید کلیک کنید.

???? افکار نوستالژی | دوری از خانواده

یکی از علائم و احساساتی که دوری از خانواده ایجاد می‌کند، افکار نوستالژی است. در این شرایط فرد دائم در حال تفکر راجع به گذشته و اعضای خانواده است. حتی شاید محیط زندگی جدید را با اعضای خانواده در افکار خود فکر کنید.

???? رفتارهای غیر عادی

رفتارهای غیر عادی از دیگر موارد دوری از خانواده است. در این شرایط فرد از روال زندگی خود دور می‌شود و رفتاری جدید از او مشاهده خواهید کرد. حتی شاید با وجود خشم پایین، در این شرایط با هر رفتاری فوری خشمگین شوید.

???? اضطراب

یکی از احساساتی که اغلب افراد پس از دوری از خانواده تجربه می‌کنند، اضطراب است. در این شرایط فرد غم غربت را تجربه می‌کند. و شاید در اکثر موارد و کارهای خود خلاء خانواده را احساس کند. همین امر باعث افزایش اضطراب و ترس می‌شود.

روش های غلبه بر حال بد دوری از خانواده

دوری از خانواده در هر شرایطی سخت است. اما به تدریج باید این وابستگی را کاهش داد. اغلب افرادی که مهاجرت کرده اند یا برای تحصیل به شهرهای دیگری رفته اند؛ روش های غلبه بر احساسات دوری از خانواده را باید انجام بدهند. تا با چالش های کمتری روبرو شوند. در این بخش مقاله راجع به راهکارهای مواجه با دوری از خانواده توضیح داده ایم.

◀️ کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید

یکی از روش های مواجهه با دوری از خانواده، انجام امور مورد علاقه است. اگر به ورزش علاقه دارید حتما ورزش کنید. اگر در اطراف خود حتی در غربت به مهمانی دعوت می‌شوید، حضور پیدا کنید. آداب و رسوم شهر محل زندگی را آموزش ببینید و صله رحم داشته باشید.

◀️ وسایل با ارزش و یادگاری از خانه به همراه داشته باشید | دوری از خانواده

یادگاری و وسایل پر خاطره ای که در خانه داشته اید برای مواجهه با دوری از خانواده، همراه با خود بیاورید. عکس های خانوادگی، کالاهای مربوط به فرهنگ و هویت، دفتر خاطرات و … را با خود به همراه داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید که نباید خودتان را با این وسایل گره بزنید.

◀️ در رابطه با احساسات خود با فرد دیگری صحبت کنید

از دیگر روش های مواجهه با دوری از خانواده، صحبت در رابطه با احساسات است. فرد مورد اعتماد پیدا کنید و احساسات خود را با آن در میان بگذارید. اگر از درمانگر استفاده کنید تمام احساسات شما را جهت می‌دهد و برای این احساس راهکارهای خوبی ارائه می‌دهد.

◀️ ورزش کنید

ورزش یکی از راه های مواجهه با دوری از خانواده است. بر اساس تحقیقات، ورزش باعث بروز حس خوب در بدن می‌شود. و می‌تواند بر افسردگی و اضطراب غلبه کند. حتی ورزش باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود. به یاد داشته باشید که غم دوری از خانواده مانند سر درد های مکرر و سرما خوردگی نیز بروز پیدا می‌کند.

◀️ افکار در رابطه با محیط قبلی خانوادگی را دور بریزید | دوری از خانواده

افکار قدیمی همیشه غم دوری از خانواده را افزایش می‌دهد. بنابراین برای مواجهه با چنین شرایطی باید افکار خود را از خانه و خانواده دور کنید. وقت خود را با اطرافیان و دوستان جدید سپری کنید. بر رفتارهای خود تجدید نظر کنید و زمان بیشتری را با دوستان سپری کنید.

◀️ جنبه های مختلف محیط جدید را تجربه کنید

برای مقابله با غم دوری از خانواده مخصوصا در غربت، باید جنبه های مختلف محیط جدید را تجربه کنید. مثلا به موزه و مکان های تاریخی بروید. و نسب به فرهنگ شهر و کشور جدید اطلاعات مفید کسب کنید. در این شرایط هم سر خود را گرم کرده اید و هم برای برقراری ارتباط بهتر، نسبت به محیط جدید اطلاعات کسب کرده اید.

◀️ در خانه نمانید

یکی از اشتباهات افراد در غم دوری از خانواده، این است که دائم در خانه می‌مانند. در خانه ماندن هیچ کاری برای بهبودی شما نمی‌کند. بنابراین برای اینکه نشخوار ذهنی و افسردگی حاد ایجاد نشود، باید از خانه خارج شوید و تعامل برقرار کنید

◀️ به سراغ علاقه مندی های خود بروید

یافتن علاقه مندی جدید یا رجوع به کارهای مورد علاقه گذشته باعث کاهش غم دوری از خانواده می‌شود. باید فعالیت های مثبت خود را افزایش دهید تا انرژی مثبتی برای انجام کارهای جدید داشته باشید. آموزش مهارت های جدید به خوبی باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به دوری از خانواده توضیح داده ایم؛ این تصمیم همراه با مزایا و معایب است. اما به دلیل وابستگی که هر فردی به خانواده خود دارد، معایب این تصمیم گیری بیشتر است. افسردگی، اضطراب، عدم علاقه به فعالیت های دوست داشتنی و … همگی مربوط بع معایب است. که اگر مورد درمان قرار نگیرد با مشکلات بزرگ تری مواجهه خواهید شد. بنابراین برای دریافت راهکار حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. این مجموعه با سابقه طولانی در زمینه درمان های روانشناختی خدمات خود را به صورت کاملا حرفه ای و جامع ارائه می‌دهد. شما می توانید از هر شهر و مکانی با درمانگران ذهن نو تماس گرفته و خدمات درمانی دریافت نمایید. این خدمات برای برخی شهرها نیز به صورت حضوری قابل ارائه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوری از خانواده می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.





:: برچسب‌ها: دوری از خانواده | 8 روش غلبه بر غم دوری از خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: