درک همسر | 10 راه برای درک همسر
نوشته شده توسط : ذهن نو

درک همسر همیشه از چالش های بزرگ زوجین بوده است. خیلی از زن و شوهرهای تازه وارد از اینکه توسط همسر خود درک نمی‌شوند، شکایت دارند. برای درک همسر باید مهارت های لازم را آموزش ببینید. کسب این مهارت ها از هر چیزی واجب تر است.

برای درک همسر در اقدام اول باید خود را جای همسرتان بگذارید. و بگویید که آیا سرزنش راجع به درک او منطقی است؟ با این روش به راحتی می‌توانید توقعات خود را کاهش دهید و همسرتان را راحت تر درک کنید.

منبع: درک همسر | 10 راه برای درک همسر

درک همسر چگونه امکان پذیر است؟

برای زندگی موفق، درک همسر همیشه باید در اولویت باشد. برای درک نیز باید احساسات و هیجانات همسرتان را شناسایی کنید. شاید این رفتار در سال های اولیه زندگی دشوار باشد. اما به مرور زمان شناخت اتفاق می‌افتد و باعث ساخت زندگی و روابطه سالم می‌شود. و تا زمانی که زوجین احساسات یکدیگر را شناسایی نکنند، به درک خوبی از هم نخواهند رسید.

درک همسر به زبان عامیانه یعنی دریافت اطلاعات محیط و رفتارهای همسر. پس از دریافت باید رفتارهای همسر را پردازش کنید و واکنش مناسب نشان دهید. عکس العمل ها در نتیجه رفتارهای همسر در همه یکسان نیست. بنابراین هرگز خودتان را با زوجین دیگر مقایسه نکنید. برای درک بهتر همسر حتما از روانشناس کمک کنید

.راه های درک همسر چیست؟

برای درک همسر نیازمند برخی ویژگی ها و احساسات هستیم. با توجه به ویژگی های فردی، هر فردی با دیگری نیز متفاوت است. بنابراین باید با دقت بیشتری نیازهای همسر خود را درک کنید. در این بخش مقاله راجع به راه های درک همسر توضیح داده ایم.

???? شناسایی حالات بدن همسر را اولویت قرار دهید

زمانی که حالات بدنی همسر را بشناسید، درک او نیز راحت تر خواهد شد. معمولا حالات بدن نشان دهنده روحیات و احساسات است. اگر تازه عروس و داماد هستید نباید نگران باشید! با آرامش برخورد کنید تا به مرور زمان شناخت کافی از حالات بدن همسر خود کسب کنید. اما به طور کلی درک همسر با شناخت حالات بدن مانند تمامی اشخاص دیگر است. بنابراین سخت نگیرید!

???? به لحن صحبت همسر خود دقت کنید | درک همسر

از دیگر روش های درک همسر، دقت به لحن صحبت اوست. یکی از راه های شناخت احساسات و هیجانات، توجه به لحن صدا است. همیشه نحوه صحبت شخص عصبانی با شخص آرام متفاوت است. بنابراین از صحبت های همسر باید دقت کنید که چگونه با او برخورد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی مردان کلیک کنید.

???? احساسات منفی و مثبت را شناسایی کنید

یکی از راه های درک همسر، شناخت احساسات مثبت و منفی است. زمانی که 6 احساس همسر خود و واکنش های او نسبت به این احساسات را شناسایی کنید، به راحتی می‌توانید همسر خود را درک کنید. در نهایت باید احساسات مثبت ومنفی همسر خود را شناسایی کنید. تا به جای بحث با همسر، در موقعیت های متفاوت واکنش های متفاوتی نشان دهید.

???? موقعیت های مناسب را بسنجید

از دیگر روش های درک همسر، سنجش موقعیت است. گاه فرد با سنجش احساسات و هیجانات همسر نمی‌تواند رفتار مناسب را تشخیص دهد. بنابراین باید موقعیت فرد را بسنجید. مثلا اگر همسرتان یکی از عزیزان خود را از دست داده است، باید موقعیت او را بسنجید و هر حرفی را به زبان نیاورید. 

???? با همسرتان وقت بگذرانید | درک همسر

هرگز اجازه ندهید که خستگی ها و مشغله های روزانه باعث کاهش ارتباط با همسر شود. لزوم درک همسر ارتباط بیشتر زوجین است. اگر با همسرتان وقت نگذرانید حتما به شناخت کافی از او نخواهید رسید. بنابراین با همسرتان وقت بگذرانید تا به شناخت کافی از احساسات و هیجانات ا و دست یابید.

???? به همسرتان اعتماد کنید

اگر نشانه ای از همسر خود مبنی بر خیانت و … ندارید؛ به همسرتان اعتماد کنید. اصل درک همسر اعتماد متقابل است. اعتماد مهم ترین رکن هر رابطه ای است. و باعث درک و احترام به همسر می‌شود. 

???? هرگز همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید

یکی از اشتباهات زوجین، مقایسه هسمر با دیگران است. زمانی که مقایسه رخ دهد، درک و احترام همسر از بین خواهد رفت. در نتیجه باعث کلافگی و حال بد همسرتان خواهد شد. و اعتماد دو طرفه نابود خواهد شد. بنابراین برای درک همسر هرگز همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید.

???? در بحث و دعوا همسرتان را درک کنید | درک همسر

درک همسر در بحث و مشاجره باید همیشه به یادتان باشد. زمانی که با یکدیگر دعوا می‌کنید منطقی رفتار کنید و خودتان را جای همسر بگذارید. شاید با تفکرات منطقی حق را به همسرتان نیز دادید. اگر آرامش و دقت بالای احترام گذاری به همسر را در دعوا رعایت کنید، زندگی زیبایی خواهید ساخت.

???? اشتباهات یکدیگر را بپذیرید

انسان جایز الخطاست. زمانی که یکی از زوجین اشتباه می‌کند باید بخشیده شود. با عدم بخشش و پذیرش همسر علاوه بر اینکه او را درک نکرده اید، بلکه با آسیب بیشتری به خود وارد کرده اید. بخشش باعث ایجاد آرامش می‌شود. در نهایت درک همسر بهتر اتفاق می‌افتد. بنابراین از اشتباهات یکدیگر درس بگیرید و آن را بزرگ نکنید. 

???? از روانشناس کمک بگیرید

عده زیادی از زوجین پس از سال های زیاد زندگی مشترک هرگز توانایی درک همسر را کسب نکرده اند. زوجین باید به شیوه ای باشند که رفتارهای یکدیگر را آینده نگری کنند و با کمک روش های مختلف یکدیگر را درک کنند. بنابراین اگر در این زمینه با چالش روبرو هستید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله از اهمیت درک همسر مطلع شده اید. احترام، اعتماد و درک متقابل رکن اصلی رابطه زناشویی است. عده زیادی از زوجین تازه وارد از نحوه شناخت یکدیگر اطلاعی ندارند و همین امر باعث بروز مشکلات زیاد در سال های اولیه زندگی می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل حتما باید از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درک همسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.





:: برچسب‌ها: درک همسر | 10 راه برای درک همسر ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: