استفاده از آب دهان در رابطه
نوشته شده توسط : ذهن نو

استفاده از آب دهان در رابطه به دلایل مختلفی انجام می‌گیرد. قطعا با وجود روان کننده ها یا در محیط مرطوب، رابطه جنسی کیفیت بالاتری خواهد داشت. اما گاهی افراد به دلیل باورهای غلط یا عدم دسترسی به روان کننده ها از روش های جایگزین مثل آب دهان یا روغن های غیراستاندارد استفاده می‌کنند. این موضوع مشکلات زیادی را برای زوجین ایجاد می‌کند. باید با در نظر گرفتن معایب و مزایای این کار، از این روش استفاده کرد. در این مقاله آثار و پیامدهای استفاده از آب دهان در رابطه را بررسی خواهیم کرد.

منبع: استفاده از آب دهان در رابطه

استفاده از آب دهان در رابطه

در طول رابطه جنسی ترشحات واژن یا پیشآب به پیشبرد رابطه کمک می‌کند. اگر محیط واژن به اندازه کافی مرطوب نباشد؛ رابطه جنسی دردناک خواهد شد یا عوارضی را برای افراد ایجاد خواهد کرد. آنها به دلیل خشکی واژن یا عدم دسترسی به روان کننده ها، از آب دهان در رابطه جنسی استفاده می‌کنند.

معایب استفاده از آب دهان در رابطه

قطعا معایب استفاده از آب دهان در رابطه بیشتر از مزایای آن خواهد بود. به طور کلی اینکار مزایایی برای افراد ندارد. اما اگر مدام تکرار شود و زوجین بهداشت را در رابطه جنسی رعایت نکنند؛ عوارض زیر برای آن‌ها ایجاد خواهد شد.

⭕انتقال بیماری های مقاربتی

بعضی از بیماری های مقاربتی از طریق مخاط دهان و رابطه دهانی نیز منتقل می‌شوند. به همین جهت بهتر است تا حد امکان از استفاده از آب دهان در رابطه پرهیز کرده یا از دنتال دم که نوعی کاندوم دهانی است؛ استفاده کنید 

⭕ایجاد عفونت

بزاق دهان حاوی باکتری و قارچ هایی است که نه تنها باعث انتقال آنها به ناحیه تناسلی می‌شود؛ بلکه اگر بهداشت به درستی رعایت نشود، محیط دهان نیز آلوده خواهد شد. برفک دهانی یکی از بیماری هایی است که از همین طریق بین افراد منتقل می‌شود. این کار باعث می‌شود مقدار زیادی قارچ به دهان یا آلت تناسلی وارد شده و تکثیر شوند. هنگام بروز عفونت در یک نفر بهتر است دو نفر برای درمان اقدام کنند؛ 

⭕ذهنیت منفی

استفاده از آب دهان در رابطه جنسی، برای بسیاری از افراد، ذهنیت منفی ایجاد می‌کند. این کار شاید به طور موقت رابطه را پیش ببرد اما در دراز مدت تاثیرات خود را خواهد گذاشت. بسیاری از افراد به رعایت بهداشت هنگام رابطه جنسی بسیار حساس هستند و با مشاهده این کار توسط همسر خود، دلسرد می‌شوند. شاید حتی آنها را از ادامه رابطه منصرف کند.

استفاده از آب دهان در رابطه مقعدی

محیط مقعد نیز به دلیل وجود مدفوع بسیار آلوده است. استفاده از آب دهان در رابطه مقعدی، باکتری و قارچ های جدید را به مقعد منتقل کرده و این ناحیه را مستعد بروز بیماری های مختلف می‌کند. همچنین از محیط مقعد نیز شاید ویروس هایی انتقال یابد. برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی از رابطه مقعدی، قبل از رابطه دوش مقعدی را انجام داده و حتما از کاندوم استفاده کنید. 

مزایای استفاده از آب دهان در رابطه

استفاده از آب دهان در رابطه فقط محدود به دخول نمی‌شود و حتی شاید در پیش نوازی قبل از رابطه نیز نقش داشته باشد. برای مثال حتی در رابطه دهانی یا بوسیدن نیز آب دهان نقش دارد. اما باید از سلامت محیط دهان و دندان ها مطمئن شد. پس برای حفظ لذت رابطه حتما به نکات بهداشتی توجه بیشتری نمایید.

بیماری بوسه

با توجه به اینکه گفته شد در هنگام بوسه نیز آب دهان نقش دارد. در نوعی از بیماری که به آن بیماری بوسه گفته می‌شود؛ غده عفونی در دهان رشد کرده و باعث انتقال عفونت از طریق بزاق می‌شود. این بیماری انواع  مختلفی دارد و در میان جوانان نیز شایع تر است. معمولا تا مدتی در بدن بدون علامت باقی می‌ماند به همین دلیل فرد از آن بی اطلاع است و به دیگران منتقل می‌کند. بیماری بوسه می‌تواند عوارضی مثل بزرگی طحال، کم خونی، هپاتیت، ذات الریه، مننژیت و سندروم گیلن باره ایجاد کند.  

استفاده از آب دهان به عنوان روان کننده

در برخی موارد که زن مبتلا به خشکی واژن است یا تحریک به اندازه کافی صورت نگرفته ؛ همسر برای جبران از آب دهان به عنوان روان کننده استفاده می‌کنند. در بیشتر موارد اینکار مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند اما به طور کلی باید از خطرات آن آگاه بود و از روان کننده هایی ک بر پایه آب هستند استفاده کرد.

????نکاتی در مورد روان کننده ها

این موضوع طبیعی است که در هنگام رابطه نیاز به روان کننده داشته باشیم؛ اما استفاده بیش از اندازه از آن هم سبب بروز بیماری هایی در ناحیه تناسلی و یا ناباروری می‌شود.

برخی از روغن های گیاهی یا حتی روغن های غذایی به عنوان روان کننده در رابطه استفاده می‌کنند؛ که اینکار کاملا اشتباه بوده و سلامتی شما را به طور جدی تهدید می‌کند.

در میان لوبریکانت ها یا روان کننده هایی که موجود است؛ بهتر است از آنهایی که برپایه آب هستند استفاده کرده و در صورت لزوم با پزشک خود مشورت کنید.

همسرتان نمی‌تواند شما را مجبور به استفاده از آب دهان در رابطه کند؛ چرا که اینکار برای سلامتی او و شما مضر خواهد بود.

راهکار جایگزین استفاده از آب دهان در رابطه

اگر حتی در هنگام رابطه به لوبریکانت نیز دسترسی نداشتید؛ با ادامه تحریک و پیش نوازی می‌توان به برانگیختگی کافی رسید و رابطه را آغاز کرد. پیش نوازی نقش بسیار مهمی در رابطه جنسی دارد. با انجام پیش نوازی نه تنها دیگر نیازی به استفاده از آب دهان در رابطه نیست؛ بلکه صمیمیت را بین طرفین نیز افزایش می‌دهد. با انجام اصولی پیش نوازی و استفاده از نقاط تحریکی همسر، انجام اینکار ضرورتی نخواهد داشت.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که ذکر شد معایب استفاده از آب دهان در رابطه بیشتر از مزایای آن است و زوجین بهتر است از انجام اینکار خودداری کنند. رعایت بهداشت هنگام رابطه جنسی بسیار ضروری است؛ چراکه عوارض جبران ناپذیری برای افراد به همراه خواهد داشت. با مراجعه به پزشک خشکی واژن را درمان کرده و با کمک سکستراپیست، اصول یک رابطه جنسی را بیاموزید. همچنین در این مورد بهتر است با شریک خود توافق داشته باشید

برای دریافت مشاوره در زمینه استفاده از آب دهان در رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا استفاده از آب دهان در رابطه مانع بارداری خواهد شد؟

به طور کلی استفاده از آب دهان در رابطه مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد اما در صورت انجام مکرر اینکار یا بی اطلاعی از بیماری، عوارضی برای فرد ایجاد خواهد شد. اگر آب دهان منجر به اسیدی یا قلیایی شدن محیط واژن شود؛ شاید اسپرم ها از بین رفته و لقاح صورت نگیرد.

معایب استفاده از آب دهان در رابطه چیست؟

انتقال عفونت ها و قارچ های مختلف، ایجاد ذهنیت منفی در همسر و انتقال بیماری های مقاربتی از معایب استفاده از آب در رابطه جنسی هستند.

آیا آب دهان کثیف است؟

یکی از کاربرد های بزاق تمیز نگه داشتن محیط دهان است. اما بزاق حاوی قارچ ها و باکتری هایی نیز هست که احتمالا در نواحی دیگر باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. ‎





:: برچسب‌ها: استفاده از آب دهان در رابطه ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: