بهره کشی جنسی از کودک | 13 نوع سوء استفاده از کودک
نوشته شده توسط : ذهن نو

بهره کشی جنسی از کودک عوارض و عواقب بسیار زیادی به همراه دارد. برخی از والدین از کودکان خود برای دزدی، گدایی و خود فروشی استفاده می‌کنند. والدین با این کارها کسب درآمد می‌کنند و این رفتار را عار نمی‌دانند. حتی چنین رفتارهایی در محیط این والدین رایج است.

مهمترین قضیه در بهره کشی جنسی از کودک، استفاده زوری و اجباری است. که معمولا از داخل خانه، خانواده، اقوام درجه یک، آشنایان، همسایه ها، دوستان والدین، مدارس، اردوگاه، مهد کودک ها، مربی ها، پرستاران و … آغاز می‌شود. سوء استفاده جنسی بین کودکان بیشتر از پنج سال اختلاف سنی وجود دارد. کمتر از پنج سال اختلاف سنی، سوء استفاده جنسی محسوب نمی‌شود.

منبع: بهره کشی جنسی از کودک | 13 نوع سوء استفاده از کودک

بهره کشی جنسی از کودک چیست؟

بهره کشی جنسی به منظور تلاش برای برقراری رابطه جنسی، تماس جنسی و هر نوع آزار جنسی می‌باشد. سوء استفاده جنسی معمولا با زور، اجبار و تهدید است. به طور کلی لزوما تماس مستقیم جنسی به عنوان سوء استفاده جنسی تلقی نمی‌شود. 

سوء استفاده جنسی یا بهره کشی جنسی از کودک از معضلات جامعه امروزی است. که به عنوان نگرانی جدی  برای سلامت عمومی و نقض حقوق بشر شناخته می‌شود. به دلیل عدم آشنایی کودکان با موارد جنسی و ترس بیش از حد آنها از این رفتارها، باعث می‌شود که از شیوه دقیق میزان شیوع اطلاعات نداشته باشیم.

جهت جلوگیری از این سوء استفاده های جنسی و بهره کشی جنسی از کودک باید آموزش های لازم به کودکان داده شود تا در نهایت با این رفتارها مواجه نشوند. برای راهکارهای آموزشی حتما از روانشناس کودک کمک بگیرید. 

نشانه های بهره کشی جنسی از کودک

بهره کشی جنسی از کودک نشانه های را به همراه دارد که می‌تواند والدین را آگاه کند. علائم فیزیکی و رفتاری وجود دارد که در ادامه توضیح داده ایم.

???? افکار خودکشی کودک

???? مشکلات ناگهانی در مدرسه

????ترس های ناگهانی

???? فوبیا

???? علائم اختلال استرس پس از سانحه

????علائم افسردگی

???? درد یا سوزش ناحیه تناسلی

???? عفونت های مکرر قارچی

????مشکل در راه رفتن

???? مشکل در نشستن

???? تغییر در وضعیت بهداشت فردی کودک

????استحمام مکرر و یا عدم استحمام

???? خون روی لباس زیر

???? لباس زیر پاره شده

????کبودی اندام تناسلی

???? خونریزی اندام تناسلی

???? تلاش برای فرار

????پرهیز از برقراری تماس تلفنی

???? رفتار جنسی غیر طبیعی

????دانش جنسی غیر طبیعی

???? مکیدن انگشت و رفتارهای کوچک تر از سن خود

???? محافظت بیش از حد از خواهران و برادران

انواع بهره کشی جنسی از کودک

بهره کشی جنسی از کودک انواع مختلفی دارد. که شامل موارد زیر است.

???? استفاده از نیروی بدنی یا ایجاد آسیب جسمی برای سوء استفاده جنسی

???? ارسال محتوای جنسی و ناپسند برای کودک

????آمیزش جنسی

???? نوازش جنسی

???? خود ارضایی

????اجبار به خود ارضایی کودک

???? قاچاق جنسی

???? فحشای کودک

????تجاوز جنسی

???? توزیع و تولید محتوای پورنوگرافی کودک

???? دست درازی به محارم

????قرار دادن کودک به فعالیت جنسی

???? محتوای جنسی به صورت حضوری و آنلاین

تاثیر بهره کشی جنسی از کودک

بهره کشی جنسی از کودک به طور کلی تاثیرات بسیار مخربی بر افراد می‌گذارد. تمامی زمینه های کودک تحت تاثیر قرار می‌گیرد و تجربیات نامطلوب به وجود می‌آید.

آمار بهره کشی جنسی از کودک

بر اساس تحقیقات، بسیاری از کودکان تحت آزار و سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند. همچنین عوامل بسیاری وجود دارد که بهره کشی جنسی از کودکان را افزایش می‌دهد. در این بخش مقاله آمار بهره کشی جنسی از کودک را شرح داده ایم.

???? از هر چهار دختر، یک نفر در دوران کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

????از هر 13 پسر، یک نفر در دوران کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

???? بر اساس مطالعات، کودکان بین 7 تا 13 سال، آسیب پذیر ترین افراد در برابر بهره کشی جنسی در دوران کودکی بوده اند.

بهره کشی جنسی از کودک در خانواده هایی که با حمایت اجتماعی محدود بوده اند و با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بیشتر مورد آزار قرار می‌گیرند.

روش های جلوگیری از بهره‌کشی جنسی از کودک

برای جلوگیری جهت بهره کشی جنسی از کودک، باید حتما کودکان را آماده کنید تا در مقابل دیگران رفتاری ایمن داشته باشند. همه احساسات منفی را به خانواده بگویند و در اماکن عمومی از خانواده خود دور نشوند. 

عده ای از والدین به دلیل شاغل بودن کودکان خود را به دیگران می‌سپارند. و زمان زیادی را همراه آنها نیستند. برای جلوگیری جهت بهره کشی جنسی از کودک باید از مراقب کودک اطمینان کامل داشته باشید که فقط از کودک نگهداری کند. و دست به او نزند.

قبل از سپردن کودک به هر فردی اعم از آشنا و غریبه حتما او را از هر لحاظی امتحان کنید. جامعه امروزی بسیار با بهره کشی جنسی از کودک روبرو است. به همین دلیل باید آموزش های لازم را به کمک روانشناس به کودک خود یاد دهید.

کلام آخر

بهره کشی جنسی از کودک عواقب و عوارض بسیاری به دنبال دارد. برخی از والدین کودکان را به عنوان منبع درآمد در نظر می‌گیرند. و برای کسب درآمد آنها را در معرض سوء استفاده جنسی قرار می‌دهند. گاهی نیز کودکان بدون اطلاع از والدین در معرض چنین رفتارهایی قرار می‌گیرند. جهت جلوگیری از این رفتارها باید کودک را به شیوه کامل و اصولی آموزش دهید. که این کار باید تحت نظر روانشناس باشد. که مبادا کودک مورد آزار و اذیت قرار بگیرد.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهره کشی جنسی از کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

نشانه های بهره کشی جنسی از کودک چیست؟

افکار خودکشی کودک، مشکلات ناگهانی در مدرسه، ترس های ناگهانی، فوبیا، علائم اختلال استرس پس از سانحه، علائم افسردگی، درد یا سوزش ناحیه تناسلی، عفونت های مکرر قارچی، مشکل در راه رفتن و …

انواع بهره کشی جنسی از کودک شامل چه چیزهایی می‌باشد؟

استفاده از نیروی بدنی یا ایجاد آسیب جسمی برای سوء استفاده جنسی، ارسال محتوای جنسی و ناپسند برای کودک، آمیزش جنسی، نوازش جنسی، خود ارضایی، اجبار به خود ارضایی کودک، قاچاق جنسی و …

آمار سوء استفاده جنسی از کودکان به چه صورت است؟

در جامعه امروزی بهره کشی جنسی از کودک بسیار افزایش یافته است. از هر چهار دختر، یک نفر در دوران کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته است. از هر 13 پسر، یک نفر در دوران کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. بر اساس مطالعات، کودکان بین 7 تا 13 سال، آسیب پذیر ترین افراد در برابر بهره کشی جنسی در دوران کودکی بوده اند.





:: برچسب‌ها: بهره کشی جنسی از کودک | 13 نوع سوء استفاده از کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: